Ce puteam sa stric ? Nu mai porneste deloc !, Am schimbat bornele - am miscat pozitia lor...
![]() ![]() ![]() |
Ce puteam sa stric ? Nu mai porneste deloc !, Am schimbat bornele - am miscat pozitia lor...
i96nds |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|||
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
1. verifica TOATE sigurantele si releele , adica si cele de la bord din partea stanga , dar si cele din cutia de langa baterie , din dreapta .
2. mereu trebuia sa ai la tine cateva scule , ca nu ai Ferrari . 3. deconecteaza bateria inca o data , iei un spray de contacte si cureti contactul de la ECU , adica acea cutie de langa baterie , din stanga . 4. verifica papucii de la electromotor si incarcarea in baterie . 5. in afara de alarma nu are ce sa-ti ia curent , atunci cand motorul este oprit , deci acele scantei de la borna nu trebuie sa faca decat prima data cand o conectezi . verifica astea si scrie ceva impresii ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Ionel 1966 |
![]()
Post
#3
|
![]() ionel 1966 Group: Members Posts: 107 Joined: 28 November 06 From: Margineni-Bacau ![]() |
Contactul din cheie pentru demaror? Contactul il poti verifica scotand cupla si masurand cu un aparat de masura contactele. Firul ros mai gros e cel de la baterie, ca sa tii cont cum masori dupa ce scoti cupla. Fir ros cu celelalte 3 punand cheia pe cate o pozitie.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- BC 96 XXX
|
|
i96nds |
![]()
Post
#4
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Din ce a scris Klaus pe aici pe forum, eu am inteles ca electromotorul la SLZ nu trece prin nici un releu si prin nici o siguranta.
Curent am acum - deci nu mai e problema, acum bornele sunt fixate bine. Deci eu zic ca nici macar nu ajung la stadiul cand sa am probleme cu injectia ca sa imi bat acum capul cu releele si sigurante/ECU. Am frecat de mai multe ori papucul ala de la demaror, l-am gasit pe sub filtrul de aer.... l-am si dat cu spray... tot degeaba. Nici macar CLANC nu se aude.... Ce puteam sa stric ? Desi stiu ca nu e de la sigurante, le-am frecat si pe alea.... am inlocuit pe rand cu alta noua... tot degeaba. Nu cred sa fie de aici.... 23 Mar 2009, 10:33: Ionele, poti sa explici mai pentru prosti cam cum masor asta? Deci scoti contactul... te joci cu cheia pe diverse pozitii.. si ce masor acolo ? Pe ce pozitie pun aparatul de masura? This post has been edited by i96nds: 23 Mar 2009, 10:33 |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu cred ca este pe direct ... Oricum , trebuie sa salti masina si verifici bine toate cablurile , mai ales cele de masa la caroserie si la motor , inclusiv cel de la demaror , la caroserie !
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Ionel 1966 |
![]()
Post
#6
|
![]() ionel 1966 Group: Members Posts: 107 Joined: 28 November 06 From: Margineni-Bacau ![]() |
Il pui pe buzzer (rezistente mici) daca ai aparat cu buzzer. Dupa ce scoti cochiliile de la volan (3 suruburi torx 20), ai acces la cupla contactului.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- BC 96 XXX
|
|
i96nds |
![]()
Post
#7
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Ce ma intriga pe mine....
Deci eu am avut problemele alea cu pornirea saptamana inainte de a schimba bornele. Dar dupa ce miscam bornele... pornea. De aceea nu prea as suspecta contactul si nici alte cabluri de masa... etc... De aia mi se pare ciudat ce am patit. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
gabislz |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 11 December 08 ![]() |
Poate bateria nu s-a mai incarcat suficient,neavind contactul perfect la borne.Porneste cu alta baterie?
|
--------------------
solenza +
renault11GTL
1985
- is-xxx
|
|
i96nds |
![]()
Post
#9
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Bateria are curent de duduie. A fost schimbata anul trecut - preventiv.... (ca era sotia insarcinata si nu voiam sa ma lase bateria cand fug cu ea la spital
![]() ![]() Claxoneaza de trezeste blocul - deci eu as elimina bateria care e OK. Are si ochi - e verde. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
ionut.tanase |
![]()
Post
#10
|
![]() Can't Stop Me! Group: Members Posts: 1.283 Joined: 8 September 06 From: PITESTI ![]() |
Claxonul si ochiul nu sunt relevante!! Eu as incerca si cu alta baterie.
|
--------------------
FORD
FOCUS
2003 DACIA 1310 .... first LOVE :-)
|
|
CAT_GAB |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 5 January 09 From: BUCURESTI ![]() |
Cam aceeasi prb am avut eu cu o vizita la un service dacia si 200 ron s-a rezolvat. S-a schimbat contactul. Aceasta problema a aparut la o serie de contacte se stie de EA dar nu mai este in garantie asa ca trebuie sa platesti.
23 Mar 2009, 12:36: PRECIZARE pe mine m-a lasat in fata blocului la NASU. ![]() This post has been edited by CAT_GAB: 23 Mar 2009, 12:36 |
--------------------
dacia
SOLENZA
CONFORT
- AG 09 - - -
|
|
i96nds |
![]()
Post
#12
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Deci ca sa fiu sigur ca e contactul... as incerca cumva sa o pornesc "pe direct" adica demarorul pe direct. Cum fac sa bag curent la demaror pe direct, fara contact ? M-ar interesa... ca sa stiu sa nu cumpar un contact degeaba !
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
driverx |
![]()
Post
#13
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Incearca tu cu alta baterie.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Ionel 1966 |
![]()
Post
#14
|
![]() ionel 1966 Group: Members Posts: 107 Joined: 28 November 06 From: Margineni-Bacau ![]() |
Poate te ajuta schema:
Fir de la plus baterie la bendix demaror (firul mai subtire de la demaror). Bendixul inchide contactul de forta al electromotorului. Attached thumbnail(s) circuit_demaror.JPG ( Size: 31.18k ) Number of downloads: 900 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- BC 96 XXX
|
|
corbex |
![]()
Post
#15
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Incearca sa aplici sugestiile lui Ionel 1966. Domnul inginer Mariua80Eugen fabuleaza. Pe circuitul demarorului nu sint nici relee nici sigurante. La valoarea curentilor cu care lucreaza acesta, ar fi si greu si costisitor. Cind pui contactul din cheie, se alimenteaza o bobina care arunca rotorul electromotorului in coroana dintata (in capatul rotorului e bendixul), inchizind, totodata, un al doilea circuit care alimenteaza si rotorul si statorul. Defectiunea poate fi din contactul din bord sau din electromotor. Verifica si starea de curatenie a clemelor prin care sint prinse cablurile de alimentare pe electromotor. Pot fi si periile colectoare din demaror (carbunii).
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Buyaka |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Vezi ca la electromotor vin 3 fire (2 groase si unul subtire) cele 2 groase sunt + si - de la baterie, cel subtire + cand dai la automat.
Acuma, cu masina SCOASA DIN VITEZA, pui contactul, tragi un + de la baterie si faci contact la firul subtire de la electromotor, daca e bun electromotorul ar trebui sa porneasca =>problema din contact; daca nu e bun => problema starterul electromotorului. Succes si Atentie! LE: Atunci cand sunt uzate periile electromotorului, acesta in prima afaza nu mai are putere (invarte greu). This post has been edited by Buyaka: 23 Mar 2009, 15:03 |
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
dizzy |
![]()
Post
#17
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.068 Joined: 11 February 04 ![]() |
Intai porneste masina impinsa, sa fii sigur ca motorul porneste.
Apoi verifica circuitele electrice de la demaror, demarorul, etc! |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
i96nds |
![]()
Post
#18
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Sincer imi e cam teama sa o imping - sa nu sara de la punct. Am vazut la service un Logan cu supapele praf...si cu un dinte rupt la cureaua de distributie.... Deci as evita asta.
O sa incer asta cu firul de + adus direct la papucul ala subtire de la electromotor. Voi verifica si + si - ce vin pe firele groase la electromotor. Aceste fire groase vin cu + si - permanent ? Daca da... atunci pur si simplu fac acolo un scurt... Problema va fi ca nu stiu care e minusul si care e plusul acolo la electromotor.... Deci as incerca sa o pornesc asa pe direct sa vad daca electomotorul merge sau nu. Daca nu merge.... probabil va porni impinsa - dar tot va trebui sa repar electomotorul. Daca porneste asa pe direct, cel mai probabil va fi contactul de vina. Multumesc pentru sfaturi - sa vad ce reusesc sa fac. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
jcdenton |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 1 November 07 From: Bucuresti ![]() |
Mai bine n-o porni impinsa, sa nu dai de alte belele mult mai grave!
|
--------------------
Dacia
Logan Laureate
2010
|
|
basalic77 |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 4 November 07 From: Galati ![]() |
incearca cu alta baterie, nu ai curent destul.Trebuie sa ai peste 12v.Asa am patit si eu.
|
--------------------
reno
clio symbol
2004
- GL-06-WXL
|
|
CAT_GAB |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 5 January 09 From: BUCURESTI ![]() |
mai simplu nu se poate!!!!
<span class='edit'>23 Mar 2009, 17:10:</span> Incearca este verificata. Sa ne dai si noua de stire dupa ce incerci in caz ca nu merge ne dai si noua o alta solutie daca gasesti. This post has been edited by i96nds: 23 Mar 2009, 17:12 |
--------------------
dacia
SOLENZA
CONFORT
- AG 09 - - -
|
|
Nec |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 372 Joined: 11 February 08 From: Constanta ![]() |
Verifica daca ajunge curent la bornele electromotorului,verifica daca iti da curent pe firul albastru cand dai la automat daca merg inseamna ca e din electromotor ,si eu am avut o problema cu electromotoru un carbune ramasese blocat si cand mergea cand nu (electromotoru are 3 carbuni ,2 pe (+) si unu pe (-)) tin sa spun ca nici la mine nu se auzea nici un zgomot cand nu mergea
|
--------------------
Solenza
Scala
2003
- CT -- PMR
|
|
metrix4you |
![]()
Post
#23
|
![]() Pasionat de Solenza Group: Members Posts: 505 Joined: 13 March 07 From: Giurgiu ![]() |
incearca sa nu o pornesti impinsa.Este chiar nerecomandat daca nu vreai sa faci tot motorul pe urma
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
- Gr-03-EGV ... doar eu si "Solnitza" mea ...
|
|
dede_alex_87 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 27 August 08 From: Rm. Vilcea ![]() |
Am si eu o parere in legatura cu cazul baiatului, desi ideea mea poate parea stupid de banala, te-ai gandit ca UCE/UCH nu iti mai citeste cheia? E o problema des inalnita la Solenza. Eu am vazut o Solenza cu problema asta si avea simtomele descrise de tine, scoti si bagi cheia de mai multe ori si pana la urma te lasa sa o pornesti. Cel de la care am cumparat masina tocmai inlocuise cheile din cauza acestei probleme.
This post has been edited by dede_alex_87: 23 Mar 2009, 20:27 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
Ionel 1966 |
![]()
Post
#25
|
![]() ionel 1966 Group: Members Posts: 107 Joined: 28 November 06 From: Margineni-Bacau ![]() |
UCE/UCH nu are nici o legatura cu demarorul. Demarorul (electromotor+bendix) functioneaza si fara UCE/UCH daca: contactul, demarorul si legaturile electrice aferente acestuia cu bateria sunt bune. Vezi schema de mai sus cu cateva topice.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- BC 96 XXX
|
|
dede_alex_87 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 27 August 08 From: Rm. Vilcea ![]() |
Ai vazut tu ca am scris eu cumva "UCE/UCH" si "demaror" in acelasi context?
Ca sa intelegi mai bine ce am vrut eu sa spun, iti trimit un fragment din cartea tehnica a masinii: "În interiorul capului cheii se află un circuit electronic independent codat, care funcționează fără baterie. La punerea contactului, bucșa antidemaraj, situată în jurul contactului de pornire, interoghează și captează semnalul codat emis de capul cheii, apoi îl transmite la Unitatea de Control Electronic (U.C.E.) decodor.Dacă decodorul recunoaște codul cheii, atunci va trimite un semnal codat calculatorului de injecție, care îl compară cu codul memorat anterior și va autoriza sau nu pornirea motorului." sa iti fie de bine, inginere:) This post has been edited by dede_alex_87: 23 Mar 2009, 20:45 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
verificarea este simpla , in primul tind asiguea-te ca bornele de la baterie fac foarte bine contact , modelele noi de borne sint de c***t asa ca mare atentie la ce cumperi din magazin , nu te juca cu ele poti distruge masina , (tot ce este electronic) daca ai borne slabe sau nu fac bine contact
verifica vizual traseul cablurilor groase intre baterie si electromotor , daca sint negre sau cablul este schimbat la culoare sau papucii de prindere (nu mai au luciul specific metalic sau au o culoare inchisa mata) firele se misca in papuc , trebuiesc inlocuite ( nu te juca poti lua foc), la curentul care il ia un contact imperfect poate dauna mult o poza cu un electromotor de la masina ta nu am gasit dar pun unul de berlina , firul subtire il pui la + baterie , bineinteles cu masina scoas din viteza si frina de mina trasa vezi daca invirte , daca nu invirte atunci trebuie desfacut si reparat , exista si posibilitatea ca sa ai perii uzate si atunci sa nu mai cupleze This post has been edited by bygy007: 23 Mar 2009, 20:47 Attached thumbnail(s) semne.jpg ( Size: 342.89k ) Number of downloads: 850 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
klaus |
![]()
Post
#28
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic sa se lase la o parte fabulatiile cu UCE/UCH/sigurante, cel putin pana in momentul in care porneste demarorul. In acest scop recomand celor care nu inteleg o schema electrica simpla cum e cea postata mai sus sa se abtina, ca spun TAMPENII.
Pana atunci, de verificat ce a zis Ionel 1966. Daca ajunge curent la bendix, daca ajunge curent la demaror. Daca nu ajunge la unul din ele, de verificat contactorul cheii. Daca ajunge de verificat impricinatul (electromotorul cu carbunii sai, respectiv bendixul). Putine lucruri pot produce problema: bateria (slaba, contacte imperfecte pe borne), contactele la masa (in cazul dat masa de pe motor), demarorul sau bendixul (mufari, carbuni, arderi de bobinaj), contactorul cheii. In rest fabulatii cu uceuri si sigurante raman ce sunt: fabulatii. Legat de releu pe demaror, la unele masini exista si asa ceva (la clio de ex, unde e si comandat de UCE injectie si daca nu recunoaste cheia nu pleaca nici demarorul). |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dede_alex_87 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 27 August 08 From: Rm. Vilcea ![]() |
La ce dracu mai e forum daca numai voi aveti dreptate, nu stiu, la voi daca vine omul cu o parere si cu dovezi, nu e bine ca sunteti mari ingineri si trebuie sa fie ca voi.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
BoomPunk |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru fara respect ptr lege si ``organ``! Group: Members Posts: 637 Joined: 20 March 06 From: Bucharest ![]() |
Prietene,da-mi voie sa-ti declar cat de cordial pot ca gresesti.Klaus a demonstrat in nenumarate randuri,ca STIE despre ce vorbeste,nu e vorba ca eu sau altii vrem ca el sa aiba dreptate,ci simplul fapt ca a demonstrat ca are vaste cunostinte despre dacii.Eu as lua de bun ce spune el,fara sa-mi pun prea multe intrebari.Pana sa sari la gatul celorlalti,ar trebui sa vezi daca a avut dreptate,iar abia pe urma sa incepi sa-i acuzi pe ceilalti colegi de forum.
|
--------------------
Dacia
de calcat
Zepter
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 12:23 |