DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Frane solenza

WDW
post 9 Aug 2009, 18:41
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 9 August 09




Salut domnilor. Sunt disperat si de aceea va cer ajutorul dumneavoastra. Am o solenza diesel, si de ceva timp am inceput sa am probleme cu franele. Prima data mi-au ramas blocate rotile in mers, abia am ajuns acasa,am schimbat garniturile de la etrieri si curatat pistonasele. Problema nu s-a remediat in totalitate, tot se incingeau si masina se oprea daca o scoteam pe liber. Dupa aceea mi s-a spart servo, l-am inlocuit si culmea ramanea pompa sub presiune , deci tot franata mergea, am strans la maxim tija care actioneaza pistonasele, a mers o saptamana pana am avut un drum la munte unde iar a inceput beleaua trebuia sa bag piciorul sub pedala pentru a nu mai merge franata. Am mers am cumparat pompa de frana si am montat-o dar tot nu scap de aceasta ramanere sub presiune, mi se incing rotile pe fata. Astept sfaturile dumneavoastra, va multumesc anticipat


--------------------
Dacia Solenza 2005 - DJ65WDW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 9 Aug 2009, 19:36
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Eu nu cred ca este din pompa, ci din servo.
Am vorbit cu cineva care a patit asa ceva, numai ca respectivul nu a mai putut sa urneasca masina din loc. Erau infranate rotile. I se umblase la tija aceea de sub bord.
Parca erau niste poze cu distantele la care trebuiesc reglate tijele alea.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
WDW
post 9 Aug 2009, 19:40
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 9 August 09




Multumesc pentru promptitudine, dar nu stiu ce tija se poate regla din interior poate esti mai explicit te rog


--------------------
Dacia Solenza 2005 - DJ65WDW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 9 Aug 2009, 20:05
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Sunt doua reglaje care se fac si care implica demontarea servofranei.
servo.JPG ( Size: 21.93k ) Number of downloads: 750
servo2.JPG ( Size: 64.09k ) Number of downloads: 819

Prima poza este mai mare, de aceea am pus-o.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
WDW
post 10 Aug 2009, 09:10
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 9 August 09




Multumesc mult, reglajul 1 este facut deoarece este strans de tot acel surub, o sa incerc sa reglez din interior, sper sa pot fara sa mai demontez. Multumesc mult. O sa va anunt daca s-a schimbat ceva

10 Aug 2009, 15:16:
am umblat la acea tija din interior. Nu mai pare ca merge infranata adica dupa vreo 15 km prin oras fara franari violente jantele erau putin calii, dar pedala de frana a scazut cam mult pe la jumate, tine foarte bine, este normal?

This post has been edited by WDW: 10 Aug 2009, 14:16


--------------------
Dacia Solenza 2005 - DJ65WDW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 10 Aug 2009, 15:11
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Eu nu prea cred ca poti sa masori exact acele distante cu servo pe masina. Cel putin nu tija din interior, deoarece ai grosimea tablei pe care este fixata servo. Uita-te bine pe poze ca sa vezi exact ce distante trebuie sa masori.
Una dintre cauzele ce determina "pedala lunga" este si garda prea mare dintre tija de impingere a servofranei si pompa de frana.
Jantele se incalzesc oricum din cauza frecarilor, este normal, mai ales daca ai jante de tabla, dar nu trebuie sa se incinga.
Verifica foarte atent nivelul lichidului de frana din vas si daca exista scurgeri intre pompa si servo, pe la roti sau pe la racordurile flexibile.
Poti face si o aerisire a franelor.

This post has been edited by cristio_79: 10 Aug 2009, 15:20


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
benkenobi
post 10 Aug 2009, 20:35
Post #7


benkenobi


Group: Members
Posts: 842
Joined: 13 April 06
From: bucuresti




problema rta cred ca este din etrieri ( chiar daca zici ca ai schimbat garniturile pistonaselor foarte des acestia raman blocati. eu am schimbat 2 randuri de garnituri pana am reusit sa degripez pistoanele etrierilor) pentru ca mai trebuie avuta in vedere si culisarea axiala a etrierului. de aceea trebuie curatate penele de fixarea ale etrierului. problema mai poate fi si din pompa centrala ( garnituri defecte care tin lichidul sub presiune nelasand posibilitatea descarcarii circuitului hidraulic).
daca ai schimbat amplificatorul vacuumatic ( servo) ai facut bine ca ai reglat cota tijei intrucat functie de cursa aceasta apasa mai mult sau mai putin pe pistonul pompei centrale, la revenire lasandu-l sa deschida sertarasele prin care lichidul revine in vasul de expansiune. daca acea cota nu este bine reglata sertarasele pompei centrale pot ramane inchise iar lichidul ramane sub presiune in instalatie blocand rotile.
unii mecanici apeleaza la o solutie atehnica introducand cate o saiba plata intre pompa centrala si amplificatorul vacuumatic ( pe cele 2 suruburi de prindere) marind astfel cota de 9 mm. daca nici asa nu se deblocheaza rorile , atunci cu siguranta problema este la etrieri.
spor la treaba.


--------------------
solenza solenza rapsodie rapsodie 2003-august
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
WDW
post 13 Aug 2009, 06:22
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 9 August 09




Pentru moment m-am obisnuit cu pedala mai jos, nu se mai incing rotile, dupa 60 km parcursi rotile din fata erau calii. Frana tine foarte bine. Multumesc celar care m-au sfatuit.


--------------------
Dacia Solenza 2005 - DJ65WDW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
benkenobi
post 13 Aug 2009, 07:34
Post #9


benkenobi


Group: Members
Posts: 842
Joined: 13 April 06
From: bucuresti




QUOTE(WDW @ 13 Aug 2009, 07:22)
Pentru moment m-am obisnuit cu pedala mai jos, nu se mai incing rotile, dupa 60 km parcursi rotile din fata erau calii. Frana tine foarte bine. Multumesc celar care m-au sfatuit.
*




daca pedala de frana tine foarte jos iti recomand urmatoarea verificare: trage frana de mana doi-trei dinti si inceraca sa pleci cu masina de pe loc apoi sa franezi . daca farna tine mai sus atunci cu siguranta ai nevoie de u reglaj al sabotilor spate.
intrebare-frana de mana nu urca pea mult cand o tragi? ( in mod normal cursa maxima ar fi de 9 dinti). daca da atunci trebuie rglati sabotii. se poate face si o reglare a ranei de mana direct din calbu ( cablul sta mai tensionat iar sabotii se apopie de tambur lucru ce genereaza automat si o cursa mai mica la pedala de frana.
spor la treaba.


--------------------
solenza solenza rapsodie rapsodie 2003-august
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandrusiri
post 14 Aug 2009, 07:56
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 830
Joined: 18 December 07
From: iasi




salutare.am si ei o problema la sistemul de franare la o dacia 1310.si cum sistemul e acelasi m-am gandit sa intreb si aici.problema e asta: dupa multe aerisiri si dupa ce am schimbat lichidul de frana,repartitorul si un cilindru dreapta spate frana a inceput sa tine mai bine.initial tinea prea jos si trebuia bruscata pt a fi mai eficienta.deci, dupa ce s-au facut cele de mai sus a inceput sa functioneze mai bine.acum m-a sunat prietena,ea fiind cea care foloseste masina si mi-a zis ca in momentul in care apasa frana aceasta fasaie si se intareste pedala,plus ca se si aprinde becul de avarie a sistemului de franare.am sunat la mecanic si acesta a zis ca daca se manifesta asa s-a spart membrana din tulumba de servofrana.e adevarat sau mai poate fi si altceva?


--------------------
dacia Lodgy 1.5 dci 107 cp 2013 - IS-54-SIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
benkenobi
post 14 Aug 2009, 08:55
Post #11


benkenobi


Group: Members
Posts: 842
Joined: 13 April 06
From: bucuresti




QUOTE(alexandrusiri @ 14 Aug 2009, 08:56)
salutare.am si ei o problema la sistemul de franare la o dacia 1310.si cum sistemul e acelasi m-am gandit sa intreb si aici.problema e asta:  dupa multe aerisiri si dupa ce am schimbat lichidul de frana,repartitorul si un cilindru dreapta spate frana a inceput sa tine mai bine.initial tinea prea jos si trebuia bruscata pt a fi mai eficienta.deci, dupa ce s-au facut cele de mai sus a inceput sa functioneze mai bine.acum m-a sunat prietena,ea fiind cea care foloseste masina si mi-a zis ca in momentul in care apasa frana aceasta fasaie si se intareste pedala,plus ca se si aprinde becul de avarie a sistemului de franare.am sunat la mecanic si acesta a zis ca daca se manifesta asa s-a spart membrana din tulumba de servofrana.e adevarat sau mai poate fi si altceva?
*




este posibil , dar se mai intampla sa nu functioneze supapa. aa ca sfatul meu este sa dai jos supapa si s-o probezi. se probeaza simplu tragand aer pe ea. intr-un sens intra aer , in celalalt nu.(iti ramane limba lipita de ea). daca supapa este buna, atunci membrana din amplificatorul vacuumatic este sparta. costa mai mlt. parerea mea este sa cumperi pentru inceput supapa aia de plastic si s-o schimbi.
este supapa care se afla chiar pe tulumba servo ( in care intra futunul). becul rosu ramane aprins din cauza senzorului de pe pompa centrala ( ar trebui resetat)
spor la treaba.


--------------------
solenza solenza rapsodie rapsodie 2003-august
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi87
post 14 Aug 2009, 10:34
Post #12


fa-te viteaz knd esti singur in masina...nu chinui si p altii


Group: Members
Posts: 507
Joined: 2 May 08




vezi sa nu fie furtunul ciupit,misca de el,chiar acolo unde intra in motor.


--------------------
RENAULT Megane 2.2 1.6 16v 82Kw 2007 - Unknown..yet
[COLOR=blue][SIZE=7]omul este dator sa sculte, nu sa si creada....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 14 Aug 2009, 15:55
Post #13


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Pun aici un link ce ar putea ajuta pe altii care citesc intamplator acest topic....

http://www.daciaclub.ro/NOVA-Reconditionar...na-t136452.html


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandrusiri
post 15 Aug 2009, 20:49
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 830
Joined: 18 December 07
From: iasi




se pare ca s-a rezolvat problema.a fost de la pompa de frana.s-au facut teste(nu ma intrebati ce treste ca nu stiu pt ca nu am fost eu cu masina la mecanic)si s-a dovedit a fi pompa de frana.s-a luat o pompa noua de asam si s-a inlocuit.acum franele tin mai bine decat cu vechea pompa,asta dupa spusele prietenei mele.pompa noua s-a luat fara bon in casa ca in cazul in care nu functioneaza cum trebuie sa fie inapoiata si pusa o diferenta pt a luat alta de dacia-renault.dar pana acum e bine.mutumesc tuturor pt sfaturi si o sa va tin la curent cum decurg lucrurile,poate va fi si altor colegi de ajutor.


--------------------
dacia Lodgy 1.5 dci 107 cp 2013 - IS-54-SIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 15 Aug 2009, 21:53
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Puteai cumpara set de garnituri sau kit de reparatie in loc sa iei panarame de piese facute de asam.
Daca ai luat-o fara bon si implicit fara garantie, o sa mai recunoasca aia ca au vandut-o repede.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandrusiri
post 16 Aug 2009, 08:56
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 830
Joined: 18 December 07
From: iasi




au fost schimbate garniturile la pompa veche dar se pare ca degeaba.sa vedem cum merg lucrurile acum cu pompa noua.


--------------------
dacia Lodgy 1.5 dci 107 cp 2013 - IS-54-SIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
velceani
post 30 Aug 2009, 01:31
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 953
Joined: 29 May 09
From: C de Arges




Salutare,
Intervin si eu cu o problema la frana asta pe care o am sau nu pe Solenza mea.
Am observat ca la cald pedala tine sus ca la o masina normala... mai noua sa zic asa, si la rece sau dupa multi kilometri facuti continuu cu ea nu mai tine sus... ci undeva la 3/4 din cursa.

Ajutor, pentru ca franele nu poti sa le ignori...

Cear pute fi cauza? blink.gif


--------------------
Dacia Logan 2 Sl plus 1.2 16v 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 31 Aug 2009, 11:14
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Pozitia pedalei de frana nu are cum sa difere ! Daca pedala nu revine la pozitia 0 , atunci inseamna ca iti sta apasata , dar cand ti se apre tie ca sta apasata 1/4 , incearca sa o salti cu varful piciorului sau cu mana si vezi daca chiar ai acea joc in sus sau daor ti se pare tie .
Mie mi se pare cam imposibil sa-ti ramana pedala apasata 1/4 din cursa si totul sa mearga ok , sa nu iti incinga franele sau sa mergi infranat .
Da eventual cu niste spray lubrefiant pe tija unde este prinsa pedala de frana ...
De facut zgomot face ? Adica scartaie la apasare sau la revenire ?


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
velceani
post 31 Aug 2009, 12:31
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 953
Joined: 29 May 09
From: C de Arges




Marius,

Nu m-ai inteles...
Nu pedala sta sus si jos ...
Frina ...
adica la cald prinde sus "de te da in nas" cum ar trebui sa fie iar la rece sau dupa ce merg mult cu ea e pedala moale si prinde frana cam de la jumatate si aproape de cursa maxima prinde bine.

Ce sa fie?

am schimbat pompa si dupa catva timp la fel a facut.
mecanicul mi-a zis atunci ca pompa veche e arsa pe spate.

deci nu pedala e problema si frana... icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia Logan 2 Sl plus 1.2 16v 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 31 Aug 2009, 13:34
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Cat timp asa face mereu , cu acele diferente , incearca sa te obisnuiesti , altceva nu stiu ce sa-ti spun . Poate si uzura isi spune cuvantul si in afara de a schimba lichidul si a face o aerisire ( daca placutele si sabotii sunt ok ) , nu ai ce sa-i faci . Nu cred ca se merita sa-i schimbi pompa de frana sau servo din cauza asta .

Acum 45 de min am trecut pe la un magazin de piese Dacia si am gasit repartitor original Dacia la 169 ron ... asa ca la mine o sa mai astepte cativa ani pana sa se vada schimbat .
0,5 l de lichid de frana Dacia Dot 4 - 17 ron !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 31 Aug 2009, 21:29
Post #21


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




La cald se poate ca lichidul tau de frana sa inceapa sa se comporte ciudat. Eu as aerisi franele + schimbarea lichidului in acest mod.
Mai erau pe forum oameni ce erau experti in servofrane - poate e legata de temperatura aerului folosit pt depresiunea de la servofrana / supapa.... asteptam pareri.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
velceani
post 1 Sep 2009, 19:52
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 953
Joined: 29 May 09
From: C de Arges




Multumesc pentru raspunsuri
Pai sa inteleg ca pana la urma asa fac toate si e ceva mai mult sau mai putin normal la Solenza????

excl.gif


--------------------
Dacia Logan 2 Sl plus 1.2 16v 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2025 - 22:51
Forum Renault