Baterii de acumulatori pentru Solenza
![]() ![]() ![]() |
Baterii de acumulatori pentru Solenza
Woland |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 26 May 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Scala
|
|||
AlexV |
![]()
Post
#2
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
simplu, cel de-al doilea suport din cap nu il mai pui. la renault ala nu exista si este doar cel din lateral de fixare. este suficient. eu am avut bosch silver de 55 care e mult mai mare.
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
klaus |
![]()
Post
#3
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Da, si eu am acelasi Bosch 55 Ah, care este cam cu cca 2 cm mai mare decat suportul.
Se scoate terminatia suportului de baterie care este prinsa intr-un surub (bine ca macar a gandit-o pe asta cu terminatia demontabila). E indicata o cheie tubulara (parca de 13, dar s-ar putea sa fie si de 10), dar merge si cu una fixa. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
victorvartan |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 3 July 03 From: omniprezent ![]() |
Eu mi-am scos-o din service (dupa 2 luni!) si idiotzii aia au uitat sa imi porneasca motorul periodic... au incarcat-o acolo pe loc si dupa doua zile nu mai pornea... Anyway...
Mi-am luat o baterie f buna, mai putin cunoscuta ca nume: Zap (nu are legatura cu zapp ![]() Exista bateria Zap de 52 Ah care merge perfect in locasul-minune gandit parca de specialistii NASA si o prinzi la fix cu surubul ala extraordinar. De asemenea are bateria are un *ochi* care iti indica daca are vreun defect. Ai garantie un an la ea. Nu stiu cat de buna este pe termen lung (3-4 ani) ca nu am avut-o de atata timp ![]() |
-------------------- |
|
Mihai B |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 25 May 03 From: Bucuresti ![]() |
ce avetzi fratzilor cu bateriile rombat?
sincer sa fiu nu stiu care sunt criteriile dupa care se apreciaza cat de buna sau nu e o baterie. singurul criteriu de il stiu sunt durerile de cap pe care mi le provoaca sau nu. eu unul am pe vechea mea berlina o baterie rombat de 1 an shi in acest an n-am avut de ce ma plange. de 2 ori am uitat-o cu proiectoarele shi pozitziile aprinse 30-45 minute, shi nu s-a intamplat nimic deosebit, tot la prima cheie a plecat. am mers destul de mult cu berlina asta (60.000km in ultimul an) cand merg, in 75% din timp am pozitzii + proiectoare sau faza scurta aprinse. mai am pe ea shi un cas 4x45W pe care il foloseam sanatos (sa mai acopere draq superbul zgomot al unui motor de berlina) shi presupun ca mai papa shi asta nishte curent. asha ca... ceva consum aveam deci presupun ca bateria era "folosita", nu statea am vazut shi eu ca asta de pe solenza e tot rombat, da cum cu aia de pe berlina nu m-a durut capul nu prea ma gandesc sa ii fac ceva asteia de pe solentza. ma lamuritzi shi pe mine? |
-------------------- |
|
clr |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Pe berlina am avut un Rombat. Trei ani de zile cat am tinut berlina nu a trebuit decat sa completez din cand in cand cu apa distilata. In rest bateria a functionat perfect.
|
--------------------
Ex Renault
Megane
2003
|
|
Woland |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 26 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Mihai, nu faptul ca e Rombat e problema.
Rombat face niste baterii bunicele, mai ales cele cu calciu. Problema e ca pe Solenza e o baterie de 40 Ah. Uita-te pe site-ul de la Rombat (www.rombatt.ro) si o sa vezi pe forumul lor ca e scandal mare cu bateriile de 40 Ah care s-au montat de catre Dacia incepind cu Supernova. Problema e ca bateria e prea slaba pentru consumul total al masinii, Rombat-ul recomanda 55 Ah. Ca urmare, se cam scurtcircuiteaza bateriile dupa un an si ceva. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Scala
|
|
Liviu |
![]()
Post
#8
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
OAMENI BUNI .... Bateria la o masina este folosita in doua scopuri ..
1. Sa invarta demarorul => pornirea motorului 2. Sa se comporte ca un CONDENSATOR de mare capacitate care sa filtreze spitzurile de tensiune (care ajung si la 60V) date de alternator. Deci ... conform celor 2 puncte de mai sus .... la ORICE masina BATERIA nu este folosita decat la PORNIRE ... in rest .. tot curentul necesar diversilor consumatori (faruri, proiectoare, casetofon, bricheta .. etc) este dat de ALTERNATOR .... Asa ca puteti sa va puneti si o baterie care sa dea 10AmperiOra dar in paralel cu un condensator de foarte mare capacitate si masina o sa mearga exact la fel ![]() Sa ma contrazica cineva daca are curaj ![]() |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
victorvartan |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 3 July 03 From: omniprezent ![]() |
Liviu, nu vreau sa vorbesc in calitate de student la electronica & tc - ca daca spun prostii o sa crezi ca nu invatam nimic acolo
![]() Tu ai pornit de la ipoteza ca are grija alternatorul de toate. Da, dar cand sta tot se consuma curent, in primul rand de catre alarma (deci bateria nu e folosita doar la demaraj). |
-------------------- |
|
klaus |
![]()
Post
#10
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
1. Sa va spun eu ce am cu bateriile rombat: am avut un bosch pe berlina si m-a tinut 7 ani, chestii grele - pornit iarna dupa 3 (trei) luni de iarna nashpa de stat pe bara, la -15 grade, dupa 6 ani de la instalare, la a 3-a cheie ca nu era benzina pe circuit. Si a mers.
In timpul asta (7 ani), socru-miu a schimbat 3 (trei) baterii rombat. Nu ca bateriile rombat nu ar fi bune, dar totusi comparatia e umilitoare pentru una din parti. 2. Parerea mea ca Liviu se referea la consumuri normale, alea de stand-by al autoturismului, nu de consumuri grele - alarme nesatule, faruri flamande, cass-uri insetate etc. Evident ca o baterie cu amperaj mai mare pe ora tine mai mult, si ca-i raman rezerve si pentru pornire (aici ca nespecialist, eu vad problema mai simplist, cu Ah mai mare, cu capacitate de magazionare a energiei mai mare). Dar totusi, un autoturism are niste consumuri mici, nu trebe sa-i punem o baterie de camion sa ne ocupam juma' de portbagaj. Parerea mea este ca o baterie de 44 Ah e in genere suficienta la DSN/Solenza (bine, asta nu ma impiedica sa am un Bosch de 55 Ah) |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Liviu |
![]()
Post
#11
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
QUOTE ....
Sigur daca nu vrei sa folosesti faruri, aer conditzionat, radio, detector de radar, sau mai stiu eu ce adaugari care folosesc curent electric, poti folosi si o baterie mai *slaba*. Problema cea mai mare nu e cand conduci, ca atunci e in functiune alternatorul, ci atunci cand sta mai multa vreme oprita...... Pai spune-mi tu mie cum folosesti tu farurile, A/C-ul, detectorul de radar CAND STAI PE LOC CU MOTORUL OPRIT ???? QUOTE ....
am uitat 3 ore masina cu farurile si proiectoarele aprinse. Mai era si alarma Viper in functiune (f buna, da nu prea-i ajung 40Ah saraca...)...... Lasand la o parte ca ai uitat farurile aprinse (mi s-a intamplat si mie ![]() QUOTE ....
Tu ai pornit de la ipoteza ca are grija alternatorul de toate. Da, dar cand sta tot se consuma curent, in primul rand de catre alarma (deci bateria nu e folosita doar la demaraj). Vezi ce am scris chiar mai sus. Asa ca eu raman la ipoteza mea ... la o masina BATERIA este folosita in proportie de 99% pentru demaror si pentru a filtra spitzurile date de alternator .... in restul de 1% se incadreaza restul (INCLUSIV alarma). Faptul ca o baterie este mai puternica (dupa cum spunea Klaus ... putere de inmagazinare a energiei mai mare) ajuta la faptul ca bateria suporta mai bine stresul de la demarare (un demaror are consum instantaneu de ordinul zecilor si chiar sutelor de amperi) plus de asta rezista mai bine in timp la "autodescarcare" ... Mai mult .. hai sa facem putina inginerie .... o baterie de putere mai mare (nu de tensiune mai mare ci de capabilitate de curent mai mare) va avea o rezistenta interna mai mica .. asta inseamna ca atunci cand folosesti demarorul (vezi consumurile mari ale acestuia) caderea de tensiune datorata rezistentei interne a bateriei va fi mai mica .. de unde rezulta ca tensiunea la borne se va mentine mai ridicata decat in cazul unei baterii mai slabe .. ceea ce duce la o functionare mai eficienta a demarorului .. ![]() ![]() Asa ca in principiu este bine sa ai pe masina o baterie de amperaj cat mai mare (dar trebuie avut grija ca o asemenea baterie "cere" mai mult curent de incarcare de la alternator ... si nu in ultimul rand .. SPATIU de montare ![]() Gata ca mi-e somn. |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#12
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Se vorbeste pe topicul asta despre alarme si antiradare carora nu le ajung 40 Ah. Intrebarea vine acum. La ce iti folosete antiradarul cand stai pe loc si chiar si asa, nu detecteaza navele extraterestrilor. La fel cu A/C. Cu farurile poate are dreptate omu' ca stationeaza noaptea si lasa pozitiile aprinse. La fel poate si cu cass-urile mai puternice. Unui cass Daewoo de 4X25 nu i-a ajuns o Bosch Silver pe care a papat-o in vreo 7-8 ore de mers (e advarat, cu motorul oprit). In rest, ramane valabil cu cat mai multi Ah cu atat mai bine.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Ovidiu Lixandru |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 27 June 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE QUOTE ....
Sigur daca nu vrei sa folosesti faruri, aer conditzionat, radio, detector de radar, sau mai stiu eu ce adaugari care folosesc curent electric, poti folosi si o baterie mai *slaba*. Problema cea mai mare nu e cand conduci, ca atunci e in functiune alternatorul, ci atunci cand sta mai multa vreme oprita...... Pai spune-mi tu mie cum folosesti tu farurile, A/C-ul, detectorul de radar CAND STAI PE LOC CU MOTORUL OPRIT ???? Pentru detector, pui cheia in pozitia Accesorii si ii dai drumul. A/C-ul nu o sa functioneze totusi din motive evidente, doar ventilatia, cu cheia pe aceeasi pozitie. Luminile functioneaza indiferent de starea motorului. |
-------------------- A sinner's mind is a sanctum -
|
|
Liviu |
![]()
Post
#14
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
![]() ![]() ![]() |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
BBC |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 24 May 02 From: Brasov ![]() |
QUOTE .. dar pozitiile nu consuma nici macar 1A. ... Pozitiile consuma mai mult de 2 A. |
--------------------
VW
4 roti / 5 usi
- Bogdan
|
|
Mihai_E |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Asa ca eu raman la ipoteza mea ... la o masina BATERIA este folosita in proportie de 99% pentru demaror si pentru a filtra spitzurile date de alternator .... in restul de 1% se incadreaza restul (INCLUSIV alarma). de spitzurile de tensiune, cum le spui tu (banuiesc ca vrei sa spui virfuri) nu se ocupa regulatorul de tensiune?, nu stiu intreb si io. in legatura cu bateriile rombat, nu stiu stiu cum or fi ale voastre, dar a mea curge de cind am cumparat masina (nu este sparta, ci neetansa pe la dopuri, iar la denivelari, gropi, curbe pur si simplu se varsa). motiv pentru care toate fiarele din jurul ei s-au oxidat. o mai tin pina prin iarna dupa care o arunc si-mi iau una ca lumea. |
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
Woland |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 26 May 03 From: Bucuresti ![]() |
A mea nu se varsa, in schimb se umezeste in jurul dopurilor.
Asta e mai frate la masina romaneasca, fac economii la toate. Daca puneau o baterie ca lumea (Varta, Bosch) si niste cauciucuri Michelin costa probabil cam cit un Clio. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Scala
|
|
sstanescu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Ai grija sa fie doar fiarele oxidate. La mine s-a scurs pe un manunchi de fire ce e fix sub baterie si a cam ros din mansonul ala de protectie!
|
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC
|
|
i96nds |
![]()
Post
#19
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE de spitzurile de tensiune, cum le spui tu (banuiesc ca vrei sa spui virfuri) nu se ocupa regulatorul de tensiune?, nu stiu intreb si io. Sunt sigur ca Liviu a vrut sa zica de varfurile de curent (intensitate). E drept ca regulatorul de tensiune asta face - transforma curentul de la alternator astfel incat sa aiba o tensiune compatibila cu cea din baterie. E necesara chestia asta ca sa nu arda bateria. Insa atunci cand sunt legati multi consumatori ce mananca mult curent (adica e nevoie de amperaj mare, tensiunea fiind aproape aceeasi) e mai bine sa ai o baterie mai puternica (tot de 12V dar de 65 Ah, de ex) ca sa "tina" varfurile de consum. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Woland |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 26 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Alex, Bosch Silver ala al tau de 55 Ahe mai lunga cu 35 mm decit Rombat-ul meu.
OK, nu-i mai pui suportul din cap, dar totusi cum ai bagat-o, fiindca in lateral dreapta ai cutia de relee de la motor, plus ca pe linga baterie, prin dreapta, iti vin toate manunchiurile de cabluri de la faruri, ventilator etc, care merg spre bord si care sunt prinse cu un soricel de o "ureche aflata pe cutia de relee. In plus de asta, cablurile alea n-au deloc rezerva, ca sa le tragi prin alta parte. Cam 1 cm in plus la lungime ar merge, dar deja 35 mm nu vad pur si simplu cum bagi acolo bateria. Cel putin la SLZ...la DSN poate e altfel. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Scala
|
|
AlexV |
![]()
Post
#21
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
intra si la solenza. vezi ca era o poza cu dsn-ul meu pe un site al lui liviu. se vedea destul de bine parca partea cu bateria
eu acum nu am nici o poza sa iti arat. daca vi la o intalnire o sa vezi si la altii. |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
CATALIN CONSTANTIN |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 25 March 03 From: Bucuresti ![]() |
salut
poate sa-mi spuna si mie cineva cit trebuie sa incarce alternatorul (minim/maxim) si cum se regleaza la solenza? multumesc |
-------------------- |
|
cosmin |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 4 June 03 From: Timisoara ![]() |
Ce stiti despre raportul calitate pret al bateriilor Varta? Am vazut ca o baterie Varta de 50/420 cu dimensiuni identice celei pe care o are montata Solenza din fabrica (207x175x190) costa in jur de 170 RON.
De asemenea, cel de la care intentionam sa cumpar acumulatorul mi-a recomandat Caranda: cel de 55/510 costa in jur de 100 RON si e produs in tara (vezi http://www.caranda.ro/maxima.htm ). Are cineva cunostinte despre acest acumulator despre care vanzatorul sustine ca se vinde din ce in ce mai bine? Cine sa fie de vina: - pretul - raportul calitate pret - ignoranta? Multumesc This post has been edited by cosmin: 12 Dec 2005, 11:03 |
-------------------- |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#24
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Bateriile caranda sunt bunicele pentru banii pe care ii dai pe ele. Barem sprijini producia interna , nu importurile. Mai bine 2 caranda decat o varta!
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
george_slz |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Eu prefer Varta!
![]() |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
kaspersky |
![]()
Post
#26
|
![]() maistru Zen Group: Members Posts: 1.063 Joined: 23 April 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
KIA
Cee'd SW 1.6 GSL
Base 2008 "Să fii patriot în România înseamnă să puți a iesle în timp ce constați că toate celelalte popoare ne sunt inferioare."
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
QUOTE(george_slz @ 11 Dec 2005, 17:34) Eu prefer Varta! ![]() Eu am avut pe berlina o baterie Rombat Ciclon 55Ah timp de 5 ani si nu am pus-o la incarcat nici macar un minut,nu am avut nici o problema cu ea,pe cand altii cu baterii mai "fitoase" gen Varta sau Bosch stateau si suflau in maini pe langa masina cand se racea mai tare afara. In legatura cu opritul CD playerului,am patit-o si eu si nu este de la baterie. This post has been edited by cristio_79: 11 Dec 2005, 19:51 |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
george_slz |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Se opreste cd playerul daca ai bateria descarcata, la mine se manifesta chestia si cu bateria varta daca lasam pozitiile/ avariile aprinse ceva vreme si apoi dadeam sa plec. Cu rombat se intampla mereu.
Dacie mi-am luat pt ca nu am avut de ales...nu imi spune ca tu ai avuut si ai preferat Dacia...or intrebarea pe care ai pus-o nu te-ai chinuit mult sa o gandesti?! |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
balamuc |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 20 November 05 ![]() |
Si eu am preferat Varta. Dupa schimbat 2 carnada in 3 ani si 10 luni de cand e masina, m-am enervat si am luat o Varta la 62Ah.
Eram asa de suparat pe faptul ca o zi, din 3 plecari, toate le-am facut impinse, incat a doua zi am luat decizia asta extremista: Varta de 62Ah. Asta cam e baterie de Diesel, dar.... ![]() Ce vreau eu sa intreb: afara de ce a zis Liviu mai sus, exista si alte influente negative pe care le poate avea o baterie cu o capacitate mare? |
--------------------
Dacia
SuperNova
- B Dacia SN Europa feb 2002, 48.000km.
Modificari fata de dotarile din fabrica: inchidere, alarma, boxe+casetofon, turometru, ceas de bord, bricheta, bord albastru + multa valoare sentimentala :) |
|
kaspersky |
![]()
Post
#30
|
![]() maistru Zen Group: Members Posts: 1.063 Joined: 23 April 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(george_slz @ 11 Dec 2005, 17:34) Eu prefer Varta! ![]() Nea georgica ia uite ce ziceai mai sus, ceva bla, bla cu diferenta de tehnologii, cu industria romaneasca care trebuie sa invete si alte treburi si dupa aia zici ca ti-ai luat Dacie ca numai de aia ai avut bani! Eu zic sa fii mai hotarit cind iti mai dai cu parerea pe aici nu de alta da ne induci in (o)eroare ![]() ![]() |
--------------------
KIA
Cee'd SW 1.6 GSL
Base 2008 "Să fii patriot în România înseamnă să puți a iesle în timp ce constați că toate celelalte popoare ne sunt inferioare."
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 21:09 |