Reglaj vacuum, Mai concret si detaliat...plz!!!
![]() ![]() ![]() |
Reglaj vacuum, Mai concret si detaliat...plz!!!
DJ_AndutzuBT |
![]()
Post
#1
|
||
As vrea sa fiu multumit de Dacie! Group: Members Posts: 73 Joined: 18 September 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1994
- BT-02-DZI Vreau sa fiu multumit de Dacie!
|
|||
alinHR |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru pe doua roti Group: Members Posts: 91 Joined: 27 December 09 From: Miercurea Ciuc ![]() |
Vacumul afecteaza si consumul daca nu functioneza consuma mai mult!!Asa am patit eu nu functiona si imi consuma mai mult decat ar fii trebuit!
|
--------------------
Renault,Yamaha
19 1721 Ph1,XJ 600
1991,1992
- HR-90-ALN,HR-04-UBD
|
|
DJ_AndutzuBT |
![]()
Post
#3
|
As vrea sa fiu multumit de Dacie! Group: Members Posts: 73 Joined: 18 September 08 ![]() |
si cum l-ai reglat?
|
--------------------
Dacia
1310
1994
- BT-02-DZI Vreau sa fiu multumit de Dacie!
|
|
pirvumark |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
pai si la mine vad ca imi face figiri relantiul de la o vreme. nu merge masina rau, dar nu il tine pana nu se incalzeste. adica daca nu o las la relantiu nu am treaba cu ea dar daca pana ajunge apa la 70 ma mananca sa las la relantiu sta pe la 600. nici nu moare nici nu urca. acolo sta.
cand creste apa normal nu am probleme. oare sa mai umblu la reglajul dintilor si sa ii mai dai sau sa-i iau un dinte , sa stea mai turata? sau e posibil sa o stric mai tare? poate sa fie oare si de la filytrul de aer cu vreamea asta umeda? ca iarna asta chiar nu mi-a facut figuri. si doar relantiul la rece face asa. cam 3 minute dupa ce o pornesc, in rest nu. oare sunt prea pretentios? apropo, cam cat ar trebui sa se miste ansamblul(tija actionata de vacuum)? 0.5-1mm? sau mai mult? sau mai putin. la mine parca se misca cam putin. cand scot furtunul tremura motorul si scade turatia, dar patca vizibil nu prea se deplaseaza platina cand trag cu gura pe furtun This post has been edited by pirvumark: 19 Feb 2010, 13:44 |
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#5
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
pai nu ti se deplaseaza platina fiindca nu astupi si orificiul de pe capsula vacumatica cel care depresurizeaza capsula.
Deregula si de obicei se lasa la primi 2 dinti de la stanga la dreapta . Dupa aceea se regleaza avansul cu ajutorul stroboscopului care la tine o sa fie de 15 grade la relantii din cate imi aduc aminte. Asta inseamna ca dai de delco spre dreapta pana cand turatia nu mai urca si e stabila dupa aceea se mai reduce din amestecul de la carburator. Proba cand se scoate furtunul turatia trebuie sa scada dar nu foarte mult ci sa ramana pe la 500-600 de ture . Reglat asa o sa traga corect si vei prinde si 145 km/h iar coastele le urci cu a 4. Arcul de la capsula il poti schimba cu unu mai slab daca vrei sa ai un avans vacumatic mai marit . |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
DJ_AndutzuBT |
![]()
Post
#6
|
As vrea sa fiu multumit de Dacie! Group: Members Posts: 73 Joined: 18 September 08 ![]() |
dar din cate am observat, daca se lasa mai moale acel arc, adica pe un dinte mai mic, turatia creste nitel dar incepe sa dea rateuri datorita distantei prea mari intre platini....eu m-am gandit ca reglajul ar fi acolo unde nu baga nici rateuri dar si cand scoti furtunul cu motorul pornit sa se simta o diferenta....(parerea mea) oricum, nu sunt lamurit.
This post has been edited by DJ_AndutzuBT: 20 Feb 2010, 05:27 |
--------------------
Dacia
1310
1994
- BT-02-DZI Vreau sa fiu multumit de Dacie!
|
|
DJ_AndutzuBT |
![]()
Post
#7
|
As vrea sa fiu multumit de Dacie! Group: Members Posts: 73 Joined: 18 September 08 ![]() |
tocmai asta e problema mea, iau fiecare piesa pe rand, pana si vacuum vreau sa fie reglat cum trebe, pt ca masina mea nu stie ce insemna coasta cu a3-a, darmite cu a4-a? de ce sunt asa de disperat? pt am bagat o groaza de bani in motorul ala afurisit, aproape 8-9 mil. si tot nu merge cum trebe... am mai avut o dacie mai veche , din 79, si recunosc ca imi pare rau ca am dat-o...asta e jale cu ea...
inca ast un rasp pt reglaj vacuum. ms!! ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1994
- BT-02-DZI Vreau sa fiu multumit de Dacie!
|
|
pirvumark |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
spuneam ca nu imi tine relantiul. am rezolvat-o. nush cum si de ce, dar cand trageam cu gura aer pe furtn nu se misca aproape deloc platina.
asa ca am mai slabit un dinte la vacuum si acuma se misca bine si relantiul sta dupa ce o pornesc foarte bine. e adevarat ca nu chiar normal ci la turatie mai joasa ca e rece, dar nu moare cand iau piciorul de pe acceleratie, iar la cald sta perfect. acuma ma intreb daca am modificat cumva si consumul prin aceasta operatie. motorul nu da nici un rateu, merge brici, fara balbaieli sau zgomote la toba. in spate zgomotul este uniform fara intreruperi si in sarcina sau mers constant zero probleme. asa mergea si pana acuma cu exceptia relantiului. deci, daca am mai dat un dinte si motorul merge la fel doar ca s-a imbunatatit relantiul, am sanse sa fi crescut si consumul prin aceasta operatiune? |
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(DJ_AndutzuBT @ 19 Feb 2010, 10:36) asta cu cautatul si negasitul devine scuza standard in ultima vreme. ia si citeste aici. http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=31589&hl= |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
DJ_AndutzuBT |
![]()
Post
#10
|
As vrea sa fiu multumit de Dacie! Group: Members Posts: 73 Joined: 18 September 08 ![]() |
uitete mai atent ca nu se vb cum se regleaza, ci doar se vb despreace arc.....
|
--------------------
Dacia
1310
1994
- BT-02-DZI Vreau sa fiu multumit de Dacie!
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
![]() Spune mai bine ca nu intelegi. Citeste si in jurul arcului aluia. Si fa bine si tine limba drept intre dinti cand tastezi... |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#12
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Din curiozitate am incercat si eu modificarea avansului vacuumatic.Mentionez ca l-am testat inainte,am tras cu gura aer pe furtun si se miscat destul platina mobila.Initial am avut arcul pretensionat pe dintii 5,6 de pe excentric.L-am modificat la 3,4 dinti in speranta ca masina o sa depaseasca viteza sunetului...
![]() ![]() ![]() This post has been edited by Paulorossi: 21 Feb 2010, 17:54 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
DJ_AndutzuBT |
![]()
Post
#13
|
As vrea sa fiu multumit de Dacie! Group: Members Posts: 73 Joined: 18 September 08 ![]() |
intr-adevar, am gasit raspunsul, care era abia la pag 7...s-a vorbit mai mult de carburatoare si nu am continuat sa citesc mai departe, pentru asta multam ca m-ai indrumat!!!
si nu fi rau in privinta limbajului, pentru ca ma jucam si cu baiatul in timp ce scriam...oricum daca tu te crezi asa perfectiune, tine-o tot asa. Se poate sterge acest topic. |
--------------------
Dacia
1310
1994
- BT-02-DZI Vreau sa fiu multumit de Dacie!
|
|
N E S |
![]()
Post
#14
|
![]() Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta ![]() |
Ca sa readuc topicul la viata, vreau si eu niste lamuriri concrete. Am vorbit in particular cu o parte din colegi si am primit mai multe raspunsuri, usor apropiate, si pe aceasta cale le multumesc.
Dar parca vreau ceva mai concret. Asadar se da urmatoarea problema: la o Dacie 1310 motor 1.4 carburatie, unde se face vacuum la ralanti si unde se face vacuum in sarcina? Eu stiu ca la ralanti vacuum se face pe la furtunul care are diuza, iar in sarcina vacuumul se face pe la furtunul de la pompa de servofrana. Este adevarat? Sau am inteles gresit? Va rog sa ma ajutati. Multumesc frumos! P.S. Gata am rezolvat! Am discuta cu domnu PH-06-BOA si am rezolvat nelamurirea, am fost derutat de niste termeni ai unui site cu probleme mecanice, acum sunt in regula. Multumesc mult! This post has been edited by N E S: 12 Mar 2012, 12:10 |
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
ilieaxx |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 13 February 12 ![]() |
mai am si eu o problema ,cand furtunul de vacuum este bagat cum ar trebuii in vacuum motorul merge prost si da sa moara,cand il scot merge mai rotund,care ar putea fi cauza?
|
--------------------
dacia
nova gt
1999
- ph 09 ara
|
|
corbex |
![]()
Post
#16
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Pozitie necorespunzatoare a delcoului. Avans prea mare.
Daca tot umbli pe acolo, verifica si distanta la platina. Dupa ce te asiguri ca e de cca 0.4 mm, treci la reglat avansul. Se presupune ca platina e in stare buna. Daca ai ureche muzicala, poti face avansul ochiometric. Rasucesti delcoul in sensul acelor de ceasornic pina scade semnificativ turatia. Incepi sa sucesti invers pina ce turatia are valoare maxima fara ca motorul sa se bilbiie (incep sa apara detonatii). Dai inapoi putin. Turatia trebuie sa fie stabila si uniforma. Verificarea o faci scotind furtunul de la avansul vacuumatic. Cum au spus si colegii, turatia trebuie sa scada putin cind scoti furtunul. Metoda 2. Pui volanta la zero. Pui contactul. Scoti fisa centrala. Rotesti delcoul in sensul acelor de ceasornic cit poti. Il totesti invers, usor, pina cind fisa centrala, pe care o ai in cealalta mina si o tii aproape de ceva metalic, da scinteie. Asta e tot. Metoda 3. Te duci la un mecanic auto mai batrin. This post has been edited by corbex: 13 Mar 2012, 13:14 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
ilieaxx |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 13 February 12 ![]() |
multumesc corbex,incerc azi daca am nelamuriri sper sa ma mai ajuti cu niste sfaturi
13 Mar 2012, 16:20: gata l-am rezolvat intr-adevar din cauza avansului era,si chiar se poate din cauza vacuumului sa nu fuga masina? This post has been edited by ilieaxx: 13 Mar 2012, 16:20 |
--------------------
dacia
nova gt
1999
- ph 09 ara
|
|
corbex |
![]()
Post
#18
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Se poate. Pune, de proba, un delcou despre care stii ca e bun, imprumutat de la cineva si vezi diferenta.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
ilieaxx |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 13 February 12 ![]() |
da intreb pentru ca a mea are asa viata in ea,da nu prea fuge,maxim 120
|
--------------------
dacia
nova gt
1999
- ph 09 ara
|
|
corbex |
![]()
Post
#20
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Scoate capacul delcoului, scoate tubul de vacuum, capatul dinpre carburator, baga-l in gura si trage aer cu forta. Platina mobila trebuie sa se miste vreo 2 mm. Daca se misca, avansul vacuumatic e ok. Verifica daca rozeta de reglaj este asezata pe pirghie cu ultimii 2 dinti, cei dinspre marginea mai lata a acesteia. Daca nu sint asa, pune-i tu cum trebuie si lasa delcoul in pace.
Poti sa mai verifici nivelul benzinei in camera de nivel constant a carburatorului. Sa nu fie prea mic. Asa, ochiometric, trebuie sa se ridice (nivelul) cam pina la jumatatea planului inclinat din interiorului acestuia. Daca stii sa masori, atunci fa-o! 18 mm spatiu intre puncul de la jumatatea plutitorului si capacul carburatorului. |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Avansul vacuumatic influenteaza demarajul si implicit vlaga motorului in ture joase.Cand clapeta e inchisa complet,adica in ralanti,depresiunea e maxima si implicit si avansul vacuumatic e maxim. Daca e deschisa,avansul vacuumatic scade pana la anulare,mai ales la cei care au arcul original la capsula. Deci nu prea vad cum te poate afecta la cat de tare "fuge" masina. Acolo te afecteaza avasul static si cel centrifugal,starea si distanta platinelor,functionarea corespunzatoare a bujiilor,etc.
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
corbex |
![]()
Post
#22
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Si nivelul scazut al benzinei in carburator, setat pentru economie. Da amestec sarac. Nu va atinge niciodata viteza maxima.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
ilieaxx |
![]()
Post
#23
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 13 February 12 ![]() |
am inteles,multumesc pentru explicatii
|
--------------------
dacia
nova gt
1999
- ph 09 ara
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
De aceea , motorul trebuie sa-l reglezi asa fel, sa mearga bine la turatie, ca pe drum nu mergi cu 800 de ture pe minut. Pentru asta, reglajul avansului la turatia de 2500-3000 de ture, e mai mult decat util. Tine turatia constanta, prin blocarea acceleratiei la 3000, si plimba delcoul stanga-dreapta, pana obti turatia cea mai mare, fara zguduieli, fara detonatii etc.
Reduci la relanti, si trebuie sa aiba in acelasi loc al delcoului, turatia de relanti descrisa in posturile de mai sus. Daca nu e, trebuie umblat la arcul capsulei, sa regleze avansul pentru a fi corect si la relanti. Eu am mai descris detaliat principiul. Pentru a te convinge, regleaza ca mai sus avansul la relanti, da semn pe bloc si delcou, apoi tureaza si tine constant cautand din delcou, maximul. Daca e in acelasi loc al delcoului, e bine. Daca nu, fixezi delcoul pe avans reglat la turatie, si reglazi cum am spus, capsula pentru relanti, sa fie bun in acelasi loc. Logic, n-ai sa te dai jos din masina, sa tragi de delcou pentru relanti la semafor, si cand pleci sa tragi de el pentru fuga. Pentru asta sunt centrifugele si capsula. This post has been edited by PH-06-BOA: 14 Mar 2012, 23:09 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
catalin84 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 16 August 12 ![]() |
cum trebuie reglat avansul vacumatic la dacia 1310 eu am rotit cam mult de delcou in dreapta dar cu acea rotita la cati dinti trebuie sa fie fixata,am pus la 3-4 dinti
|
--------------------
dacia
1310
1999 CN
- vl 04 vdo
|
|
catalin_vpr |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 20 July 12 ![]() |
salut...am si eu o problema am citit pe aici si cred ca va pricepeti sa ma ajutati si pe mine...am masina pe GPL+aprindera electronica cu senzor...
1 cu motorul rece nu sta la relanti deloc ... dupa ce se incalzeste sta dar prost...(trepideaza nu rau dar se simte...) 2nici nu trage de speriat:)) dar consuma de speriat:) adica nu fuge mai mult de 100 si ceva si trag de ea...la gaz am mai umblat eu:)...asa ca va rog sa ma ajutati daca stiti si vreti... Cu Respect Catalin... |
--------------------
dacia
berlina
1998
- bz.o7.vpr
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Ai incercat sa-i maresti putin avansu? Sau sa-l reglezi dupa metoda lui PH-06-BOA? cu motorul accelerat la 3000rpm? La mine cel putin daca e avansul mic nu trage si porneste greu sau deloc la rece pe gaz. De aceea se plang multi ca le consuma mult gaz si ca sunt puturoase masinile pe gpl. Regleaza avansul cum trebuie,distanta la bujii sa fie de 0.9-1 mm daca spui ca ai aprindere cu senzor si apoi in functie de ce instalatie de gaz ai,cauta reglajul pe aici ca s-a rasdiscutat despre asta si regleaz-o sa mearga cum trebuie. Si pe gaz e ca pe benzina,daca are prea mult nu va merge bine in veci.Daca are prea putin,la fel.
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
catalin_vpr |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 20 July 12 ![]() |
aha merci sebymesteru...bujiile sunt noi au 3 saptamani (se poate sa fie reglata distanta de producator?) nu dispun de o lera dar da-mi o idee de ceva la grosimea 0.9-1 mm stiu ct e 1 mm dar sa le fac pe toate la fel...gpl am de la Marini...si dupa ce ii reglez avansu mai umblu si la vacum? a mea nu porneste nici la cald prea bine dar la rece nu mai zic...de aia am luat si aprindere si buji ca nu ii mai dau de cap...uite id meu de mess poate mai vorbim catalin_vpr@yahoo.com...apropo si cum sa ii reglez avansu cu motoru cald? sau nu conteaza..? te rog sa ma ajuti...
Cu Respect Catalin... Moderator edit: te-am avertizat in mod repetat sa renunti la scrisul IRC. This post has been edited by bucatzel: 17 Aug 2012, 13:47 |
--------------------
dacia
berlina
1998
- bz.o7.vpr
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Cu avansul vacuumatic treaba sta cam asa: ala nu prea functioneaza asa cum e facut din fabrica(cel putin la mine nu functiona) deoarece arcul care vine pe tija de la capsula care e conectata la platoul platinelor e mult prea tare pentru vacumul pe care il face motorul chiar si cu clapeta complet inchisa. Dealtfel si gaura care e data in corpul carburatorului e ridicol de mica pentru a putea trage suficient pe acolo. Solutia pe care am aplicat-o si eu cu succes,dupa ce m-am lamurit ca oricum as fi reglat sectorul ala dintat de la vacuum,tija nu se misca nici macar daca trageam cat puteam cu gura,darmite din vacumul de la carburator,a fost sa dau caspula jos de pe corpul delcoului si sa-i schimb arcul ala cu unul mai moale(de la capacul pompei de benzina). Avansul e de preferat sa fie facut cu motorul cald,pentru ca la rece motorul merge ceva mai greoi pana se incalzesc componentele in miscare si uleiul. Si pentru ca atunci cand mergi cu masina motorul e cald,nu rece. La fel si instalatia de gaz se regleaza cu motorul cald,din aceleasi considerente(probabil si din altele care imi scapa,gen vaporizarea gazului,etc)
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
bogddan11 |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 12 October 12 ![]() |
am o dacie 1310 din 95 si tot imi da batai de cap, problema sta cam asa: ii dau vreo 50 de km pe ora schimb a 4 apoi cand franez din nou la 50 si accelerez se zguduie masina ca naiba(merge intrerupt) si pe parcursul accelerarii are aceleasi simptome, am umblat la avans ca la altceva nu prea stiu ce sa-i fac.
|
--------------------
dacia 1310
dacia 1310
1995
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 22:08 |