regulator gpl, intrebare despre reglaj
![]() ![]() ![]() |
regulator gpl, intrebare despre reglaj
danezu_pitesti |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 11 November 09 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310 L
1997
- AG-11-ASF
|
|||
krapcarasu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
danezu_pitesti |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 11 November 09 ![]() |
da asta-i surubu de reglaj cica si celalalt adica ala numerotat de tine cu 2 trebe sa stea strans cica.
|
--------------------
dacia
1310 L
1997
- AG-11-ASF
|
|
NICK82 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 20 November 07 ![]() |
Salut,
Reglajul ar cam fi: -Surubul 2 inchis complet; -Din surubul 1 rotesti de surub stanga/dreapta pana motorul are un mers rotund si turatia este maxima; -Din robinetul de pe surub : turezi 2500-3000 constant,il strangi pana scade turatia si motorul incepe sa trepideze,iar din aceasta pozitie il deschizi 180 grade. -Reglezi din nou relantiul din surubul 1 -Vezi cum porneste,daca nu o ia repede mai insurubezi sau desurubezi din surubul 1 pana vezi ca-ti porneste bine. Cam asta ar fi in mare reglajul. Daca mai sunt completari ,sunt bine venite. |
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- ph-xx-yyy
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
nu sunt de acord, de asta multi se plang ca gazul ar fi mult mai slab decat benzina si consuma mult mai mult, eu reglez cum scrie aici
![]() cu schita in fata pare logic 16082008157.jpg ( Size: 310.45k ) Number of downloads: 9036 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Eu zic sa-ti umpli obrajii bine sa te intorci la ei, si sa-i scuipi in ochi.
Surubul care-i notat cu 2, dupa ce l-ai strans la maxim, il desfaci pana se aude usor gazul in carburator, si pornesti motorul. Stabilesti din el mersul dorit al ralantiului, cu motorul cald. Pana reglezi, e destul de cald. Strangi din cel din mijloc pana se reduce relantiul, refaci din 2, iar strangi din cel din centru si menti din 2 ralantiul. Asa relantiul stabilit, va functiona in orice situatii. Strangand din cel din mijloc in continuare, el nu mai are efect asupra relantiului. Miscand usor de acceleratie, sunt doua variante: sa se opreasca motorul sau sa se accelereze fara ezitare. Daca se opreste, pornesti din nou, fara sa apesi acceleratia, ca de acum doar ai relanti bun. Daca ai apasa pe acceleratie, n-ar porni in veci. Deci pornesti, si prin tatonare, misti usor de acceleratie in intentia de a tura motorul, si desfaci din surubul din centru, pana ce acceleratia are o cursa de crestere a turatiei fara goluri, fara ezitari. Asta-i mersul in sarcina, la un debit de gaz, minim. Daca dupa stabilirea ralantiului nu se opreste la accelerare, strangi din acelasi surub , pana se simte putina ezitare la inceputul cursei acceleratiei,dupa care poti sa desfaci chiar o tura. Daca desfaci mai mult, vei merge mereu cu supapa deschisa la maxim, pentru ca se invinge usor tensiunea arcului din plosca, iar supapa nu e o diuza cu ac, pentru a se regla progresiv, ci e o gaura cu capac. Ori e capacul pus, ori nu. Pentru cel de pe furtun, ti constant accelerat la 3000 de ture, si strangi pana incepe sa se reduca din turatie, dupa care te intorci putin, chiar si o tura. Mai mult, citeste si la nova, c-am mai scris si acolo ceva. Retineti ca, orice carburator, orice sistem de carburatie , trebuie sa aiba un principiu de mers in gol si unul de mers in sarcina. Chiar si drujba are la fel, chiar identic cu sistemul de la Marini. Daca membrana e atrasa si invinge arcul cu clapeta inchisa la relanti, imaginativa pozitia ei cand clapeta e deschisa numai la un sfert, nu mai zic mai mult. Cu siguranta va fi la maxim. Credeti ca motorul are nevoie de atata gaz? Cineva ar zice ca, daca ar fi mult, s-ar accelera mai mult. Nu-i adevarat, ca nu are aer. Daca surubul 2 ar fi pentru avioane asa cu ti-a zis desteptu'ala, explica-mi si mie, cum se face progresul volumului de gaz, concomitent cu accelerarea, de indata ce el fiind reglat intr-un fel(niciunul altul, de cat pentru ralanti), ramane constant la orice pozitie a acceleratiei. Vreti desene cu explicatii, pe vreo 10 pagini de forum? |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
alexys |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 350 Joined: 28 February 06 From: Topoloveni ![]() |
Nici nu au trecut doua zile de cand a pus cineva o schita a unui RV Marini si toata lumea a devenit experta in reglaje pentru GPL. Ca sa va mai treaca din pricepere, va propun sa va ganditi cum s-ar regla o instalatie cu mixer dotata cu un reductor vaporizator ce permite:
1 Reglajul presiunii GPL-ului (reglaj pe arcul ce inchide supapa actionata de membrana). 2 Reglajul debitului maxim (cursa membranei, nu ne legam de intrarile calibrate ale GPL-ului lichid). 3 reglajul debitului minim (sectiune variabila ce nu are legatura cu membrana, adica vestitul surub 2 de mai sus). Motorul ar fi cu un carburator dublu corp cu mixer cu robinet de debit pe fiecare corp in parte, a doua clapeta s-ar deschide doar in sarcina automat, in gol nici la 7000 rpm nu se deschide... Ar mai fi doua ipoteze interesante de lucru, una in care mixerul ala chiar isi face treaba si "absoarbe" GPL de pe furtunul de alimentare al reductorului si alta in care trebuie sa ai presiune peste cea atmosferica la iesirea din reductor. As mai adauga ca schita aia e in pom, orice electrovalva de GPL este mentinuta inchisa de presiunea gazului, altfel exista riscul sa fie pusa degeaba. Faza cu surubul la 1/2 inapoi e o gluma depinde ce pas are filetul ala si cam cu cat maresti sectiunea zonei, evident ca nu e acelasi lucru cand maresti sectiunea cu 5 sau cu 50%. Si inca o intrebare, analizorul gazelor de evacuare unde apare in reglajele astea, ca in lege asa se spune ca nu poti face reglaje fara analizor? |
--------------------
KIA
Sephia
1996
- AG-11-LPG
|
|
ghitza |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
am o instalatie intergas care sta in pod de vreo 2 ani de cand am dat-o jos caci masina am luat-o de la un nene idiot ca altfel nbu ii pot spune si am mai mers cu ea vreo 6 luni de zile pana mi-a scos peri albi si multi bani aruncati pt ca nu merge in nici un fel.lipsuri are cam asa :la partea de cablaj doar ca in rest componente are tot chiar si calculatoprul pt gaz.,dar la partea electrica nu are mufa pentru ECU de la gaz si alte prostii,ceasul de pe butelie nu arata corect pt ca am obs pe cablajul lui ca e impuscat ceva(asa a fost cand am luat-o).Acum intrebarea mea este are rost sa bag banii in ea sau sa pun alta noua?
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Extraordinar ! Poti sa repeti ce-ai spus si sa aiba si acelasi sens? SCHITA e cat se poate de reala pentru un automobilist. Dezinformezi de frica zilei de maine, ca nu-i vei mai putea prosti pe toti? Ne fff...ramanta tare mult grija de analizorul tau. Pe altii nu. Nici nu pot sa ma urc in masina pana nu-l leg de...tampon-ul femeii.
Reglajul debitului minim. Parca-i zicea mers in gol, sau ralanti. Lumea asa stie. Si se regleaza din acelasi 2 de care s-a discutat mai inainte.Si tot asa... Poluarea e o vrajeala mondiala, gen aviara, porcina, etc, din care se doreste sa traiasca numai ei, numai din buzunarul nostru. Ajutati-i ! |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
george 07 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 4 February 10 ![]() |
@Alexys daca consideri interesanta teoria ta vino si cu schita de reglaj versiunea care o susti altfel te numeri printre desteptii care decit vorbesc discutii
|
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
danezu_pitesti |
![]()
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 11 November 09 ![]() |
mersi tuturor in special lui PH-06-BOA pentru raspunsuri.eu am vrut sa ma bag eu sa-l curat la inceput dar am sunat un prieten si a zis sa nu ma bag si nu stiam nici principiul de functionare al regulatorului si am zis...fie la service cu toate ca mare parte a lucrurilor i le fac eu.sambata dimineata am observat ca prostu ala nici nu mia strans colieru la furtun si lam scos doar cand la-m atins.na-m incredere in serviceuri deloc oricum,cand i-am zis daca nu pune masina la calculator pentru ca am vazut ca aveau un program cu relanti salele din care reglau gpl la masinile pe injectie,mi-a zis ca carburatia o regleaza dupa ureche...si vezi doamne sa nu umblu eu la reglaje vodata
![]() ![]() ![]() |
--------------------
dacia
1310 L
1997
- AG-11-ASF
|
|
george 07 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 4 February 10 ![]() |
@alexys nenea bati campii ? ce carburator dublucorp nu se deschide la 7000 rotatii
![]() 8 Mar 2010, 11:28: "As mai adauga ca schita aia e in pom, orice electrovalva de GPL este mentinuta inchisa de presiunea gazului, altfel exista riscul sa fie pusa degeaba. " @alexys mai studiaza cum functioneaza o electrovalva ca esti an ceata 8 Mar 2010, 11:35: a-s mai adauga ceva ! O Dacie care are GPL montata, nu are rost sa aibe carb. dublucorp deci vino cu argumente constructive This post has been edited by george 07: 8 Mar 2010, 11:35 |
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
unde gasesc un service bun de gpl sa se uite si la a mea? tot landi am si eu dar buba e ca nu imi mai idica nivelul de gaz, am fost la aia in colentina dar degeaba
idei? multumesc, |
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
george 07 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 4 February 10 ![]() |
|
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
ghitza |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
la mine nimeni cu idei?
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
george 07 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 4 February 10 ![]() |
@Ghitza un sfat nu-ti pot da pt. ca preturile difera de la service la altul . Eu de exemplu am instalatie de aproximativ 3 ani de la dacia anterioara cu acte cu tot si am fost recent la doua service-ri pt. montare la noua achizitie (berlina '95) si costa motaj + actele necesare omelogarii RAR aprx. 250 ron. Pentru instalatie electrica separat adaugi 100 ron , pt. teava tot separat 100 ron , am uitat sa precizez ca mai am o instalatie fara teava si partea electrica . concluzia trage-o tu dupa ce consulti un service .
|
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
ghitza |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
mss george07:la mine e doar instalatia care am zis ca e incomplecta aici ma refer la mufa de la ECU pt gaz si butonul nu e al ei original a fost pus la improvizatie dar mergea si in spate la butelie era puscata placa de sub ceas si arata aiurea.cam astea ar fi la mine si acuma sa vad merita sau nu?
S mai o intrebare daca pun inst.noua pe aia veche trebuie sa o sterg din talon si CIV? |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
NICK82 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 20 November 07 ![]() |
cum mai merge cu reglaju...danezu_pitesti?
Ce reglaj ai aplicat(asta daca te-ai incumetat sa-l faci singur si nu te-ai dus la service) si ce rezultate ai obtinut? |
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- ph-xx-yyy
|
|
danezu_pitesti |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 11 November 09 ![]() |
nu-i problema ca m-am incumetat si inainte sa-l reglez dar nu m-am incumetat sa-l desfac.si eu am zis ca aveam comutatoru stricat pe gpl si daia nu-mi desfacea supapa si n-aveam de unde sa stiu.docamdata l-am lasat asa cum mi l-au reglat aia de la service si am fost pana la tara si inapoi,in total vreo 80 km si din ceam vazut eu nu cred ca mia consumat mai mult de 7.docamdata il las asa desi cum ziceam surubu 2 e strans aproape complet si reglaju ii facut din surubu 1 si cel de pe furtun.
![]() |
--------------------
dacia
1310 L
1997
- AG-11-ASF
|
|
alxemanuel |
![]()
Post
#20
|
![]() Avansat Group: Members Posts: 279 Joined: 9 November 08 ![]() |
Am si eu o probleme legata de instalatia de gaz, am pornit masina de dimineata, am spalat-o si peste cateva ore cand am vrut sa plec cu ea nu a mai mers pe gaz.
Am pornit-o pe benzina, am incalzit motorul, am incercat sa comut si in mers pe gaz si nimic, nu vine deloc gaz si butelia este plina. Ce sa ii fac? |
--------------------
Opel
Corsa
1.0 B
- KWP Doar cativa dintre noi sunt ceea ce parem a fi. (Agatha Christie)
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
instalatia are o siguranta , mai este buna?
cupleaza supapele cind esti pe gaz 1-2 secunde? |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
danezu_pitesti |
![]()
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 11 November 09 ![]() |
si eu am avut aceeasi problem ca nu mergea deloc pe gaz orice reglaj as fi facut...am scris mai sus...la mine era comutatoru tip vip 1 care nu mai comuta pe gaz,adica nu mai deschidea supapa.aia de la service mi-au verificat0o electronic si apoi mi-au pus o punte-fir de legatura intre a 3 a si a 4 a gaura a comutatorului numarand de la firu maro,adica de la volan.mai multe nu pot sati zic ca nu stiu.bafta
![]() |
--------------------
dacia
1310 L
1997
- AG-11-ASF
|
|
ghitza |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
zilele astea ma duc si eu la un nene(electrician de incerdere) sa imi faca onstalatia electrica la GPl asta dupa 2 ani de stat in podul casei.am pus sus tot mai trebuie sa faca instalatia.sunt curios ce iasa caci omu zice ca e sigur ca poate sa o faca.tineti pumnii
This post has been edited by ghitza: 16 Mar 2010, 10:43 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
danezu_pitesti |
![]()
Post
#24
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 11 November 09 ![]() |
cum si unde vrei sa tinem pumnii
![]() |
--------------------
dacia
1310 L
1997
- AG-11-ASF
|
|
ghitza |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
nu cred ca ai inteles.imi face instalatia electrica de la butonul de la gaz incolo toata.adica legaturile de la cablajul butonului de gaz la electrovalve si ce mai trebuie acolo.practic am instalatia si butonul cu cablajul sau si atat.trebuie ceva bataie de cap zic eu.
17 Mar 2010, 20:10: maine la ora 9 sunt programat la meseriasul asta sa vad ce iasa.mi-a mai zis la tel sa bag gaz in butelie vreo 10L caci nu mai am presiune de atata vreme de cat a stat(2 ani),va tin la curent This post has been edited by ghitza: 17 Mar 2010, 19:10 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Cum sa n-ai? L-au mancat soarecii? Clatina butelia putin, si te convingi daca are. E montata pe masina? Desfa teava din fata la intrare in filtru, la butelie dai un "plus" de la baterie pe valva ei, si in scut timp, va iesi gaz. Dar cum frica e mare in Romania, mai bine stai cuminte.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
ghitza |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
bun si facut astazi instalatia la GPL.a venit meseriasul cum am vbit si sa pus pe intins fire si papuci.de mers merge frumos dar e pusa "clasic"adica fara calculatorul ei de gaz.Si acum ce ma roade pe mine:meseriasu a facut in asa fel incat cand ma duc pe gaz merge si pompa de benzina in rezervor.e norma?el zice ca asa trebe la astea.mie sincer nu imi convine caci poate strica pompa in timp
<span class='edit'>18 Mar 2010, 18:51:</span> cine imi poate spune functiile firelor de la butonul de GPL care ce face.ele sunt urmatoarele pe culori: ALB ALBASTRU GALBEN ROSU NEGRU MARO Butonul este marca:STAG2-W.AUTOGAZ asta scrie pe el This post has been edited by ghitza: 18 Mar 2010, 18:42 Attached thumbnail(s) SDC11013.JPG ( Size: 484.19k ) Number of downloads: 7229 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Nu le-am mai dat eu odata?
-rosu, vine de la siguranta de alimentare cu plus-contact. -negru e masa -maro e senzorul de pe fisa centrala -alb e indicatorul de nivel din butelie -galben e electrovalva benzina -albastru e comanda electrovalve gaz. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
danezu_pitesti |
![]()
Post
#29
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 11 November 09 ![]() |
multumim PH-06-BOA...si eu vroiam sa stiu firele...aia de la service miau pus o punte intre firul galben si rosu pt ca nu-mi comuta pe gaz,deci aia ar fi explicatia
![]() |
--------------------
dacia
1310 L
1997
- AG-11-ASF
|
|
ghitza |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
las ca mie mia luat cu 2 fire de la mufa ce vine la injector(cea albastra) si adus cele 2 fire la un releu de unde a plecat cu un fir la masa si unul la electrovalva.si cand comut pe gaz merge si pompa de benzina si nu merge frumos pe gaz,+ca acuma ticaie releule ala ca dracu si ledul verde din butonul de gaz se aprinde rosu cand ticaie releul ala si merge si urat motoru.cam asa ar fi ce a facut dobitocu ala.M-a mancat undeva sa ma duc la electrician.am cerut cele de mai sus caci vine un prieten de al meu care a mai facut asa ceva si la mine multe si chiar se pricepe si ii dam de cap sambata
18 Mar 2010, 23:43: uite si cutiuta "minune" care nu are nici o mufa ce pleaca din ea.are cine vreo schema cu ce fire pleaca dine a si unde? This post has been edited by ghitza: 18 Mar 2010, 22:43 Attached thumbnail(s) SDC11014.JPG ( Size: 446.52k ) Number of downloads: 5851 SDC11016.JPG ( Size: 458.95k ) Number of downloads: 5694 SDC11015.JPG ( Size: 450.49k ) Number of downloads: 1195 SDC11017.JPG ( Size: 460.9k ) Number of downloads: 1131 SDC11017.JPG ( Size: 460.9k ) Number of downloads: 908 SDC11022.JPG ( Size: 483.29k ) Number of downloads: 901 SDC11023.JPG ( Size: 479.67k ) Number of downloads: 965 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 03:39 |