DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Rațiu ia în calcul relansarea mărcii ARO la7 ani...

fansuv
post 27 Aug 2010, 14:08
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 545
Joined: 28 March 09




http://www.zf.ro/auto/ratiu-ia-in-calcul-r...ductiei-7041948

EU CRED ca ARO- masina mare patratoasa, puternica, de teren are piata asigurata!

Marca Aro ar putea reveni în prim-plan în următoarele 6-12 luni potrivit ofi­cialilor Landmark Management, companie controlată de omul de afaceri Nicolae Rațiu, fiul fostului om politic Ion Rațiu, care a preluat în 2007 licențele de fabricație și platforma industrială Aro Câmpulung.

"Noi deținem licențele pentru modelele Aro fabricate anterior.

Luăm în prezent în calcul producția de componente pentru modelele deja existente în circulație.

În același timp, există constructori interesați să producă la Câmpulung modele de teren similare cu cele ale ARO", a declarat pentru ZF Nicolae Rațiu.


Omul de afaceri a subliniat că momentan există discuții și negocieri în acest sens, nefiind însă niciun contract semnat.
Alături de Dacia, Arctic, Dero sau Gerovital, Aro este unul dintre cele mai puternice branduri românești care au rezistat după 1989, existând o cerere constantă pentru mașinile de teren asam­blate la Câmpulung până la în­cetarea producției. Dacă pentru un au­tomobil Dacia nu se aștepta în anii 90 mai mult de câteva săptămâni, pentru Aro termenul de așteptare era de câteva luni, iar unii clienți erau dispuși să plă­tească sume suplimentare pentru a se asi­gura că li se va livra un SUV ro­mânesc.

Primul anunț legat de o posibilă revenire a mărcii Aro a fost făcut anul trecut, când s-a luat în calcul producția de echipamente și utilaje sub brandul românesc. În prezent în România mai sunt înmatriculate peste 35.000 de autotu­risme și autovehicule comerciale marca Aro, potrivit statisticilor Direcției Re­gim Permise și Înmatriculare a Vehiculelor.
Primul model asamblat pe plat­formă la Aro a ieșit pe linia de producție în 1957, cu aproape zece ani înainte de apariția Dacia, iar ultimul model Aro a ieșit din fabricație în 2003.
Platforma industrială a Aro Câmpulung are o suprafață de 49 de hectare și include hala principală de producție și unitățile secundare. După preluare, în urmă cu trei ani, Landmark Management a derulat investiții pentru reabilitarea platformei prin recons­trucția infrastructurii și reconversia unor hale. În prezent singurul chiriaș al parcului industrial este compania Nobel Automotive România care produce componente auto pentru Dacia.
Un al doilea producător ar putea intra anul acesta pe platformă, potrivit oficialilor Landmark Management, aceștia fiind în prezent în negocieri cu un nou furnizor de componente.
La Aro s-au produs în total aproape 360.000 de autovehicule, două treimi dintre acestea fiind exportate în 110 țări.

Înainte de 1989 peste 90% din mașinile produse la Câmpulung erau exportate, adică aceeași strategie pe care o are Dacia în prezent.

În septembrie 2003 statul român a vândut pentru suma de 180.000 de dolari 68,7% din Aro companiei americane Cross Lander. În contractul de priva­tizare erau prevăzute investiții de 2 mil. euro în Aro, dar nicio investiție nu a avut loc în retehnologizare.

This post has been edited by fansuv: 27 Aug 2010, 14:23


Attached thumbnail(s)
DSC_0288.JPG ( Size: 93.32k ) Number of downloads: 1958


--------------------
logan 1.6 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dcn
post 27 Aug 2010, 14:50
Post #2


posesor de ingeras


Group: Members
Posts: 132
Joined: 28 February 07




Suna prea bine sa fie adevarat. Piata de desfacere ar gasi pentru cateva mii de autoturisme pe an, poate si cateva mii de utilitare, daca vor avea pret bun. Sper sa se tina de cuvant.

Off-topic: Masina din fotografie este a lui Tarzy.


--------------------
dacia Sandero 2014 Laureate - AG ** ***
"Success is just like being pregnant. Everybody congratulates you but nobody knows how many times you were fucked."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 27 Aug 2010, 16:39
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Nu stiu daca ati observat, dar de cand cu noile impozite pe capacitatea cilindrica, au disparut 99% din ARO-urile de pe soselele noastre, singurele care mai circula sunt probabil pe la intreprinderi de stat, care isi permit sa le plateasca impozitele, restul cel mult pe campurile si dealurile patriei, neinmatriculate.
Asa ca degeaba incearca ei sa vanda masini ieftine, daca respectivii clienti vizati nu isi permit impozitele la ele.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Arhimede
post 27 Aug 2010, 17:29
Post #4


Membru inferior, lung si tare


Group: Members
Posts: 2.294
Joined: 5 March 05




QUOTE
Înainte de 1989 peste 90% din mașinile produse la Câmpulung erau exportate, adică aceeași strategie pe care o are Dacia în prezent.


This post has been edited by Arhimede: 27 Aug 2010, 17:33


--------------------
dacia lgn 2005 Ambition
0% avertisment=0% divertisment
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_scala_2004
post 27 Aug 2010, 17:39
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.580
Joined: 16 April 09




ar fi interesant...totusi zilele trecute o stire se referea la cumpararea platformei de la cimpulung de catre dacia !


--------------------
... ... ...
“The old world is dying and the new world struggles to be born: now is the time of monsters.”
- Antonio Gramsci.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
membru_DC
post 27 Aug 2010, 17:41
Post #6


-


Group: Members
Posts: 1.149
Joined: 24 May 09




2008: http://www.mediafax.ro/economic/nicolae-ra...-la-aro-2631690

This post has been edited by membru_DC: 27 Aug 2010, 17:42


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adip
post 28 Aug 2010, 05:42
Post #7


Banned


Group: Members
Posts: 2.177
Joined: 12 July 06
From: Melbourne, Victoria




Asta e mai degraba din categoria "haideti sa haidem". Sunt curios care sunt constructorii aia, ce piete au in vedere si cum o sa faca fata concurentei chinezesti.


--------------------
* * *
What you live with you learn.
What you learn you practice.
What you practice you become.
What you become has consequences .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 28 Aug 2010, 06:19
Post #8


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




QUOTE(dcn @ 27 Aug 2010, 14:50)
...

Off-topic: Masina din fotografie este a lui Tarzy.
*




Da ... este masina mea .... si chiar nu-mi aduc aminte sa-mi fi cerut cineva voie sa-o publice, dar nu-i bai ptr ca oricum i-as fi dat.



--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tribunul
post 28 Aug 2010, 07:29
Post #9


Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 19 July 05
From: Micul Paris




Pai daca poza nu-i facuta de tine, trebuia sa-ti ceara voie?


--------------------
Renault "Megane" Scenic 2 2007
"Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 28 Aug 2010, 09:00
Post #10


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




Nici cel care a facut poza nu stie nimic.

Dar cum spuneam nu-i nici o pba, poza probabil este preluata de pe albumul public de pe picassa.

Legat de subiect, spre cinstea lor (cu toate ca nu stiu sigur cat de cinstit e ce fac ei dpdv licente&co) au continuat fabricarea de ARO

http://www.realitateamusceleana.ro/?continut=articol&id=248


This post has been edited by AlexV: 30 Aug 2010, 12:18


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
edug
post 28 Aug 2010, 09:32
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.031
Joined: 14 August 09
From: Bucuresti




De asemenea masina are nevoie Romania...si drumurile patriei...pt care treb sa platim vinieta!
Sper sa se relanseze marca!!!


--------------------
Renault Megane 1.6 16 V cassic 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
membru_DC
post 28 Aug 2010, 09:36
Post #12


-


Group: Members
Posts: 1.149
Joined: 24 May 09




QUOTE(edug @ 28 Aug 2010, 10:32)
Sper sa se relanseze marca!!!
*


vise tata, vise.... acu' ca scoasara astia "gogosaru'" nu mai e nicio speranta ... dry.gif


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu05
post 28 Aug 2010, 21:58
Post #13


Membru din Brasov


Group: Members
Posts: 316
Joined: 7 May 05
From: brasov




Daca ati vedea(poate ca mai exista undeva in uzina ) prototipul-unicat-de ARO realizat in uzina inca inainte de 1989 de un meserias surdomut cu ciocanul si aparatul de sudura, pe un sasiu de ARO24, cred ca ati ramane ca la fotograf!
Eu unul nu pot sa uit acea masina chiar si numai din punct de vedere al caroseriei, al aspectului exterior, fiindca la vremea aceea nu se punea problema unor prformante iesite din comun(cu toate ca aveam si motorizari de exceptie de la producatori straini, Ford, Renault, Toiota)


--------------------
DACIA /Citroen 1300/ Xsara 1978(1989)2003 - BV05PAI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 28 Aug 2010, 22:58
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




QUOTE(membru_DC @ 28 Aug 2010, 09:36)
vise tata, vise.... acu' ca scoasara astia "gogosaru'" nu mai e nicio speranta ...   dry.gif
*


Sa vad eu un gogosar la Pietrele in Retezat si apoi iti dau dreptate. smile.gif
Pe langa Aro-ul de la servici mai era un Defender acolo smile.gif

This post has been edited by Dan73: 29 Aug 2010, 21:08


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
al3x3
post 28 Aug 2010, 23:12
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 180
Joined: 4 June 08




QUOTE(liviu05 @ 28 Aug 2010, 22:58)
Daca ati vedea(poate ca mai exista undeva in uzina ) prototipul-unicat-de ARO realizat in uzina inca inainte de 1989 [...]


Am gasit o lista de prototipuri ARO, nu stiu daca e completa sau daca se gaseste in ea si cel mentionat de tine dar sunt cateva modele interesante: http://www.automobileromanesti.ro/Aro/Aro_Prototipuri/


--------------------
Ford Focus Mk 2.5 (2008)
----
Ex Renault 19 1.8 RT (1993)

.. .- -- - .... . ... - .. --.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 29 Aug 2010, 20:22
Post #16


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




cel alb este.era numit oltcit-ul mare.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 29 Aug 2010, 20:27
Post #17


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Laurentziu83 @ 27 Aug 2010, 16:39)
singurele care mai circula sunt probabil pe la intreprinderi de stat, care isi permit sa le plateasca impozitele,
*



au fost schimbate demult cu Mitsubishi L200 in cel mai rau caz wink.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu05
post 29 Aug 2010, 22:00
Post #18


Membru din Brasov


Group: Members
Posts: 316
Joined: 7 May 05
From: brasov




QUOTE(al3x3 @ 28 Aug 2010, 23:12)
Am gasit o lista de prototipuri ARO, nu stiu daca e completa sau daca se gaseste in ea si cel mentionat de tine dar sunt cateva modele interesante: http://www.automobileromanesti.ro/Aro/Aro_Prototipuri/
*


In cel alb m-am plimbat si eu pe vremea cand lucram acolo!!!
Era la timpul acela ceva mai altfel decat avea uzina pe banda si avea pe rand mai multe motorizari, incepand cu motorul romanesc 1/2 Carpati L25 si cel de 3l(L30)care avea undeva la 100cp(cred ca 98) si ford(6V)
Sa precizez ca este vorba de seria de foto prototipuri care nu au intrat in productie niciodata dar care a fost fabricat inainte de 1987, anul cand am inceput eu sa lucrez la ARO. Deci, este cu ceva mai vechi....
Pe acelasi site, la sectiunea oltcit se poate vedea si prototipul realizat la ARO cu caroserie de oltcit!
Avea sasiu de ARO 10 si motot dacia de 1400cc

This post has been edited by liviu05: 29 Aug 2010, 22:35


--------------------
DACIA /Citroen 1300/ Xsara 1978(1989)2003 - BV05PAI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Garett
post 30 Aug 2010, 12:11
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.339
Joined: 4 June 05
From: Galati




Daca l-ar moderniza un pic si ar umbla la fiabilitate s-ar putea sa aiba un succes destul de mare. ARO era un off-roader adevarat nu ce se intelege acum prin SUV, sasiu separat, diferentale blocabile, nu prea mai sunt pe piata prea multe modele de genul asta. Eu unul m-as baga la un 244 mai adus in concordanta cu vremurile si la un pret rezonabil.

This post has been edited by Garett: 30 Aug 2010, 12:13


--------------------
No Reno Forever
"Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 30 Aug 2010, 12:14
Post #20


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




sasiu de aro 10+caroseria de dacia-inca mai mergea nea badita marian cu el.
liviu,daca mai ai ceva poze/povestiri cu aro si ai vrea sa le imparti cu altii,te-as ruga sa postezi pe www.aro4x4.net
multumesc


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 30 Aug 2010, 14:49
Post #21


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.281
Joined: 24 June 07




QUOTE(liviu05 @ 29 Aug 2010, 23:00)
In cel alb m-am plimbat si eu pe vremea cand lucram acolo!!!
*



Si cum era? Ce motorizare avea? Sasiu ca la cele mari, sau gen Aro 10?
Ca din poze arata oricum mult mai ok ca ce sa facea pe atunci la noi. Auzisem prin 1995 cand aparea Frontera, ca ar fi furat dupa '89 proiectul de la Aro sa se inspire din el. tongue.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 30 Aug 2010, 16:16
Post #22


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




a scris:L25,L30 si ford v6.sasiu din gama 24.

30 Aug 2010, 16:16:
a scris:L25,L30 si ford v6.sasiu din gama 24.

This post has been edited by ydaniel: 30 Aug 2010, 16:16


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bion
post 30 Aug 2010, 16:42
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.711
Joined: 1 May 04
From: TM




Jalnic arata improvizatiile alea facute cu ciocanu si patentu. Asa pentru amintiri merge dar ca masini hibrizii aia hidosi improvizati cred ca sunt pericole in trafic. Dar era moda anilor `80 cu inovatii facute cu ciocanu si proiectate in stilul Facutatilor Muncitoresti.


--------------------
Dacia SLZ Scala 2003 - TM54
Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin,
Căci n-au păreche-n lume blestemații
Crîșmarii care toarnă apă-n vin !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fansuv
post 30 Aug 2010, 19:02
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 545
Joined: 28 March 09




Si acum la munte ARO este de baza la carat lemne, nisip, ciment.... ARO trebuie sa aiba motoare mai mici ca litraj ca sa poata sa vanda.

Oricum este piata destula pt. o camioneta ARO solida sau un ARO 244.

Cine naibi are bani de utilitara de la firme gen mitsubshi sau toyota?
Poate doar primarii- ca nu dau din banii lor.

This post has been edited by fansuv: 30 Aug 2010, 20:00

Attached thumbnail(s)
ARO_romania.jpg ( Size: 263.67k ) Number of downloads: 1011


--------------------
logan 1.6 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu05
post 30 Aug 2010, 19:55
Post #25


Membru din Brasov


Group: Members
Posts: 316
Joined: 7 May 05
From: brasov




QUOTE(ydaniel @ 30 Aug 2010, 12:14)
sasiu de aro 10+caroseria de dacia-inca mai mergea nea badita marian cu el.
liviu,daca mai ai ceva poze/povestiri cu aro si ai vrea sa le imparti cu altii,te-as ruga sa postezi pe www.aro4x4.net
multumesc
*


Da, Domnul Badita mai avea si un aro10 cu motor central, si puntea spate era o punte fata la care legatura intre cele doua portfuzete era facuta rigid, fara caseta de directie! Si alerga destul de bine cu el dupa cum imi aduc eu aminte! Acel model nu l-am vazut prin nici o fotografie, dar eu mi-l aduc aminte parcat la poarta la desfaceri!
MERCED, sincer ma indoiesc sa fi furat Opel un sasiu de aro 24, fiindca la vreme aceea acesta era singurul sasiu fabricat, echipat dupa cum era posibil. Deci ce sa fure? Cutia de viteze< de transfer? Puntea rigida spate? sau motorul D127? radmasa.gif

This post has been edited by liviu05: 30 Aug 2010, 20:00


--------------------
DACIA /Citroen 1300/ Xsara 1978(1989)2003 - BV05PAI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 30 Aug 2010, 20:28
Post #26


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




wub.gif merge brasovu rolleyes.gif


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 30 Aug 2010, 20:37
Post #27


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.620
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 29 Aug 2010, 21:27)
au fost schimbate demult cu Mitsubishi L200 in cel mai rau caz wink.gif
*


A stat unu verde oliv azi in spatele meui o vreme.... terifiant huruitul ala de motor. tongue.gif
Eu in locul lor cumparam de la mercedes licenta de la merced G cu punti rigide. Chiar si numai din comenzile de forte armate si traia fabrica inca 20 de ani.

This post has been edited by einstein1984: 30 Aug 2010, 20:38


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 31 Aug 2010, 09:25
Post #28


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.281
Joined: 24 June 07




@liviu05: Evident ca n-au furat nimic, dar iti dai seama ce era in mintea romanilor atunci, la doar cativa ani dupa revolutie cand au vazut o masina care aduce putin cu acel prototip. Ce ne-a placut mereu sa ne consideram mai cu mot.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 31 Aug 2010, 11:52
Post #29


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




QUOTE(liviu05 @ 30 Aug 2010, 19:55)
...
MERCED, sincer ma indoiesc sa fi furat Opel un sasiu de aro 24, fiindca la vreme aceea acesta era singurul sasiu fabricat, echipat dupa cum era posibil. Deci ce sa fure? Cutia de viteze< de transfer? Puntea rigida spate? sau motorul D127? radmasa.gif
*




Nu e vorba de "furat" efectiv una bucata masina sau prototip, ci de furat ideea ... ca si concept.

In filmul postat de ydaniel apare la minutul 1,08 si apoi la 1,43 un G respectiv un Defender, ambele masini care au intrat in fabricatie DUPA ARO24x, nu vi se par ca sunt destul de asemanatoare in ceea ce priveste "design-ul" si caracteristicile volumetrice cu ARO 244? .... nu spun ca cei de la Mercedes s-au inspirat de la ARO dar este normal intr-un fel ca la un anumit moment masinile facute ptr acelasi scop sa aiba "forme" asemanatoare.


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Garett
post 31 Aug 2010, 12:01
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.339
Joined: 4 June 05
From: Galati




Defender-ul e veeeechi de tot saracul! Dinainte de IMS! wink.gif


--------------------
No Reno Forever
"Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th July 2025 - 00:17
Forum Renault