DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Mergeti la ITP inainte de a iesi din garantie !, ca sa nu patiti ca mine cu franele

i96nds
post 18 May 2005, 14:22
Post #1


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Scuze ca am deschis un nou topic, desi informatia se mai gaseste si in alte topicuri. Insa consider ca e important pentru TOATA lumea.

Am fost la ITP pentru ca sunt aproape 2 ani. Toate bune si frumoase. Gazele au iesit OK, amortizoarele tot destul de binisor.

Frane pe fata - 79%. Frane pe spate.... ZERO , adica 0%.....

Asadar se pare ca eu mergeam fericit ca un bun posesor de SLZ fara sa am frane pe spate DELOC. Mai grav e ca nici nu stiu de cand e chestia asta. Poate asa a fost de la inceput... Nu am observat vreodata vreo schimbare de comportament la frane. Asta e chiar ingrijorator. Deci problema sigur e de mult timp insa nu am sesizat asta.

Prost am fost ca nu am facut ITP-ul cat eram in garantie. Sigur iesea in evidenta si in urma cu 6 luni. Acum ramane sa platesc ca prostul...
Estimez: 650.000 costa repartitorul
150.000 lichid frana DOT4
1.000.000 manopera schimbat repartitor.

Si uite asa arunc acum 2.000.000 lei usori total aiurea. Daca mergeam la ITP scapam de costul acesta suplimentar.

Daca aveti si voi probleme cu franele pe spate, sugerez topic-ul
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=16512

Ca sa completez: Mi se pare aberant ca la o masina noua sa te lase balta repartitorul de frana dupa un an de zile (sau poate mai devreme, cine stie de cand nu merge...)
Ce fel de constructor de masini e ala care se joaca cu piese de calitate indoielnica chiar la sistemul de franare ???

This post has been edited by i96nds: 18 May 2005, 14:23


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 18 May 2005, 14:24
Post #2


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Dacia!
Same problem eu cu DSN-ul...


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 18 May 2005, 14:35
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




poate nu neaparat ITP-l dar un test la frane tot se merita facut inainte de iesirea din garantie.


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 18 May 2005, 14:38
Post #4


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Nu mersi..ca facut la service iesea giugiuc...si inca pe banii mei...


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 18 May 2005, 14:47
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




QUOTE(i96nds @ 7 Apr 2005, 16:22)
Intrebare de necunoscator pentru Cib:
Ai zis ca ai ramas fara frane pe putea spate. Cum ti-ai dat seama de asta? Eu chiar nu cred ca as constientiza daca as pati asa ceva....

De aceea te rog mult sa ne descrii cum se comporta o masina la care nu mai tine frana doar pe spate. Din ce ai zis tu, inteleg ca pe fata inca mai aveai frane. Tocmai de aia mi se pare ciudat....

Multumim anticipat.
*



totusi vad ca aveai niscaiva dubii sau a fost doar coincidenta ?.....


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 18 May 2005, 15:05
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




QUOTE(asarban @ 18 May 2005, 14:38)
Nu mersi..ca facut la service iesea giugiuc...si inca pe banii mei...
*



nu se poate sa iasa ok daca tu ai frana zero pe spate. si oricum se vede pe monitoarele(sau cadrane, depinde ce instalatie au) alea cat franeaza roata din stanfga si respectiv dreapta.


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 18 May 2005, 15:10
Post #7


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Sa stii ca si eu m-am gandit la asta... Cib si-a dat seama ca a ramas fara frane pe spate. Eu mereu imi pun problema ce as fi facut daca eram im pielea omului. Si uite asa mi-am imaginat ca as fi fost eu in locul lui Cib. Si mi-am dat seama ca eu nu as fi realizat in locul lui daca as fi ramas fara frane pe spate.

Si... coincidenta !!! Nici eu nu am frane pe spate de ceva timp.... Cum am zis, mai grav mi se pare ca nu am fost in stare sa constientizez asta. Ambele roti pe spate erau ZERO. Asa ca masina frana uniform, fara sa traga intr-o parte. De aia eram foarte multumit de franele mele !!! Fraier mai sunt..... Adica naiv....

Oricum, eu sugerez ITP-ul ca e doar 500.000 si cuprinde multe. Poti sa faci si doar testul de frane, ca e vreo 150.000. Insa e bun si testul cu gazele, ca sa poti schimba catalizatorul pe garantie. E bun si pentru amortizoare, ca si alea se pot schimba pe garantie. La fel, tot la ITP iti spune si daca ai bucsele bune + pivoti, bielete etc.
In mod normal ar trebui sa verifice asta la revizie, insa ii doare undeva....

This post has been edited by i96nds: 18 May 2005, 15:12


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 18 May 2005, 15:13
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




Cred ca ai avut problema din fabrica ! Cui ii da insa asa ceva prin cap ?
Ai grija insa cind o repari sa nu te lipeasca de parbriz smile.gif


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 18 May 2005, 15:15
Post #9


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




QUOTE(costi @ 18 May 2005, 15:13)
Cred ca ai avut problema din fabrica ! Cui ii da insa asa ceva prin cap ?
Ai grija insa cind o repari sa nu te lipeasca de parbriz smile.gif


Ma gandesc serios ca intotdeauna a mers asa.... adica prost.... De unde sa banuiesc eu? Mai ales ca nu am observat deodata sa tina altfel franele.....

Cat despre parbriz, dupa ce rezolv cu franele pe spate ar trebui sa nu se mai ridice masina de fund in sus. Si atunci nu mai dau cu capul de parbriz, nu?


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 18 May 2005, 15:43
Post #10


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




Bai nu-i de gluma. Eu am avut odata senzatia asta si cind am facut revizia de 10.000, am facut un test la frine, dar a iesit bine, dupa spusele maimutoilor.
Si acum la 25.000, traiesc citeodata cu impresia ca pe spate n-am frine, desi la revizia de 20.000, a forjat-o nea mecanicul si a zis ca e OK.

Chestia mai naspa, este ca nu se comporta la fel, totdeauna. Adica in 90% din cazuri tine si in restul.....era sa-l fac varza pe unul din fata, la un semafor pe Colentina, noroc, ca nu venea tramvaiul si am tras-o pe linia de tramvai.

This post has been edited by bomicabomic: 18 May 2005, 15:43


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 18 May 2005, 15:44
Post #11


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Cand esti in accelerare si tre sa pui frana franeaza mai greu DSN-ul


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AIX
post 18 May 2005, 16:04
Post #12


quite a regular


Group: Members
Posts: 604
Joined: 21 October 04
From: Bucuresti




Pai bomicabomic are SLZ..


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 18 May 2005, 16:43
Post #13


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




Si nu era in accelerare ci in frina de motor urmata de frina.

This post has been edited by bomicabomic: 18 May 2005, 19:15


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SwatKat
post 18 May 2005, 21:56
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.087
Joined: 22 June 04
From: eterna si fascinanta RO




Eu dupa ce mi-au inlocuit garnitura de la pompa frana (se prelingea pe undeva pe acolo si au schimbat parca garnitura sau pompa??- nu mai stiu exact si mi-e lene sa caut...) am realizat ca parca franele nu tineau cum trebuie si parca se ridica masina nitel de spate... Simteam ca la bicicleta cand puneam frana doar pe fata..Mecanicu de la IPSO a zis ca e OK.

Dupa 2 zile m-am uitat sub masina ca se vedea o teava prin fata torii spate dreapta... Am tras nitel, nimic.. si ma duc in service.. Era tija de la repartitorul de frana... Mi-au pus-o la loc si au zis ca poate am agatat-o cu ceva 173.gif
Ideea e ca dupa am simtit parca ca masina frana mai bine.

PS. Eu imi dau seama de franele spate ca dupa orice ploaie fasaie pe acolo.... biggrin.gif


--------------------
Skoda O3 FL 1.4TSI DSG 2017
Ex -M2.2, 1.5/100
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius
post 19 May 2005, 09:33
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 13 October 03
From: Bucuresti




Un sfat mai de 2 lei, da' merge incercat din cand in cand zic eu...

Cand intrati pe o portiune de "asfalt" mai cu pietris, mai cu nisip, si traficul tinde la 0, franati ceva mai violent si coborati se vedeti urmele lasate de roti. As zici ca nu trebuie franat cu putere foarte mare ca atunci chiar daca nu tine foarte bine frana la o roata aceasta tot s-ar bloca. Logic, e mult mai sigur, corect si exact un control la ITP sau in alta parte unde rezultatul sa fie pe bune.
Eu am frana pe spate sigur; acum doua zile am franat violent in trafic si am auzit cum drapta/spate s-a blocat. smile.gif


--------------------
ex Dacia ex Solenza ex 2003 Clima - ex 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vlad Georgescu
post 19 May 2005, 21:18
Post #16


/----\ <--- Logan


Group: Members
Posts: 342
Joined: 24 July 03
From: Bucuresti




Cind frinele pe spate nu mai merg, daca frinezi violent si esti si intr-o curba, chiar usoara, iti "fuge fundul in fata" - masina tinde sa se pozitioneze perpendicular pe directia de mers sau chiar sa o ia cu spatele!

Eu asa pateam la masina mea veche (Dacia 1310 Break Turbo Intercooler recolta din '89).

Dubioasa problema cu SLZ si frinele pe spate. :-(

Am sa ma duc sa imi fac testul de frine.


--------------------
Volțvagăn Glonț 2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8 - -
Athos, Porcos si Bairamis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 19 May 2005, 21:37
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




azi cand am pus o frana mai puternica am simtit ca nu se opreste calumea masina. imediat m-am gandit la frana de pe spate, acum ca ati bagat spaima in solenzari. dupa asta am tras frana de mana "2 dinti" si parca frana mai bine. apoi si dupa ce am lasat frana de mana parca frana mai tare. sper ca doar mi s-a parut...dar deja am intrat la idei.
ma gandesc ca daca mergi cu masina mai mult singur(e si cazul meu), repartitorul e mai mult inchis si poate oxideaza pistonasul ala.
i96nds tu cumva mergi mai mult singur?


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
thunder
post 19 May 2005, 22:45
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 22 April 04
From: Pitesti




E posibil sa fie si de la saboti cu autoreglare care defapt nu prea se autoregleaza. Cand tragi frana de mana putin, de ex. 2 dinti se apropie sabotii mai mult, iar apoi la frana normala acestia sunt impinsi cu mai multa fermitate catre tamburi. Am franele cam slabe si o data am plecat cu frana de mana putin mai mult trasa. Cand am pus si eu frana (mai spre podea unde tine mai bine si poti sa opresti) ... dracia dracului ... era sa zbor de pe scaun ... noroc ca m-a tinut centura biggrin.gif
Ar fi indicata si o aerisire a sistemului, mai ales daca aveti si sentimentul de fading.

Fara frane pe spate, 5 persoane si ceva bagaje, pe niste serpentine Voineasa - Parang a trebuit sa trag pe dreapta sa mi se raceasca discurile pe fata. Erau albastre de la caldura. Probabil atunci mi-a fiert si lichidu de frana.


--------------------
Opel Astra H 2006 - B-50-WSE
Doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana. Despre univers nu sunt inca sigur. Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 20 May 2005, 08:27
Post #19


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




daca discurile s-au facut albastre poti sa-ti iei adio de la ele. Nu mai sunt tratate pentru ca s-au decalit din cauza caldurii. Ideea e ca daca ti-a fiert lichidul trebuie sa-l schimbi pentru ca face bule si nu mai ai aerisita instalatia...


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 20 May 2005, 09:35
Post #20


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Gata, am incheiat capitolul ITP. In sfarsit s-a rezolvat.
Am schimbat repartitorul la frana si acum testele au iesit bine.

Costuri:
550.000 taxa ITP
800.000 piese - repartitor frana si lichid frana DOT4
650.000 manopera inlocuire repartitor
180.000 taxa revenire ITP
----------
2.200.000 lei in total....

Ma speriasera cei de la service ca ar fi trebuit sa umble si la rotile din spate si sa apropie sabotii - altfel nu va tine frana cum trebuie pe spate.
Am intrebat daca autoreglarea nu face exact asta.... Asa ca nu am mai dat banii si pe asta ca m-ar mai fi costat inca ceva noi in plus....

Asa ca pe drum spre casa, aseara, am tras niste frane zdravene de tot ca sa se duca presiunea prin repartitor catre pistoanele de pe spate. Astfel autoreglarea si-a facut datoria si totul a iesit bine azi.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 20 May 2005, 09:45
Post #21


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Cei de la service ziceau ca problema asta poate sa apara mai ales daca mergi mai mult singur in masina, cum zicea si johnsws. Adica daca nu ai greutate pe spate si mergi mai uniform, adica fara franari bruste, atunci se pot face depuneri in repartitor si se blocheaza....
Oricum, eu nu cred ca daca ai Audi A8 si nu il folosesti cateva luni si apoi mergi singur cu frane domoale ai putea sa patesti asa ceva....

E clar ca piesele astea sunt de (beep).

Concluzie: Dupa schimbarea repartitorului a scazut eficienta franarii pe fata de la 78% la 69%.
Pe spate a crescut de la 0% la 60%.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 20 May 2005, 10:01
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




multumesc pentru raspuns, deci din cand in cand e bine sa-ti mai plimbi si soacra wink.gif daca are greutatea corespunzatoare;)


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 20 May 2005, 21:39
Post #23


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




sad.gif sad.gif Eu am iesit de 2 zile din garantie. Mie mi-au facut totusi un test de frane, si a iesit bine acu' o luna. Dar tot nu mi se pare ca tin asa cum trebuie, sau cum tineau in primele zile.


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 23 May 2005, 17:52
Post #24


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Eu raman cu parerea ca la mine nu a mers niciodata frana altfel, adica intotdeauna a fost repartitorul defect.
Evident acum nu mai tin franele la fel de bine. sad.gif Dar oricum, sunt destul de bune.

Oricum, trebuie sa remarc faptul ca la IPSO in 2 randuri au uitat sa imi puna capacelele alea de cauciuc care acopera aerisitorul de la frana. Se pare ca sunt prea multi pusti care au ajuns mari mecanici pe acolo...

Nu mai zic ca au varsat fara nici o jena si lichid de frana pe la pompa de servofrana direct pe vopsea. Si asta e interzis.... Evident ca am dat dupa aia cu apa pe deasupra. Cu ocazia asta am observat ca au scos intentionat papucelul de la pompa de servofrana ca sa nu se mi se aprinda becul din bord... Ce nesimtiti.... M-am chinuit sa-l resetez insa inca nu am reusit. Pe total aerisirea instalatiei de franare nu cred ca au facut-o ca la carte.

Pacat ca totusi sunt cativa oameni seriosi pe la service-ul acela insa nu toti isi fac treaba asa cum ar trebui. E mai mult imaginea care e intr-adevar mai buna. Adica fatada e comerciala dar inauntru e aproape la fel....

This post has been edited by i96nds: 23 May 2005, 17:53


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 26 Jun 2005, 19:41
Post #25


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Hai ca dupa aproape o luna m-am convins.... SIGUR nu imi mergea frana pe spate de foarte, foarte mult timp, in cazul in care mi-ar fi mers vreodata....

Cum verificati daca va merg franele pe spate:
Veniti usor cu masina spre casa, opriti incet, fara sa bruscati pedala de frana. Lasati motorul la relanti, pastrand in acest timp piciorul USOR apasat pe pedala de frana. Dupa asta trageti energic frana de mana. Veti fi uimiti sa simtiti cum piciorul de duce singur mai jos pe pedala de frana.

Explicatia e simpla. Cand trageti frana de mana se apropie ferodourile de pe spate de tambur. Evident in acest mod se "lungeste" un pic cursa pistoanelor de frana de la rotile din spate si va intra mai mult lichid de frana in aceste pistoane. Scazand presiunea pe circuit, automat asta se simte si la pedala - se duce pedala un pic mai jos spre podea. Evident, nu se duce cu mult.... E foarte putin, insa e sesizabil.

Chestia asta sigur nu am simtit-o pana cand mi-au schimbat repartitorul. As fi observat. De aceea raman la parerea ca nu am avut niciodata frane pe spate la SLZ. Va sfatuiesc sa verificati si voi.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dragos
post 5 Jul 2005, 14:55
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 17 August 04
From: Galati




Hmm...
La mine-n foi (test facut acu' juma' de an) nu am efic. frana fata scrisa pe undeva, resp. efic. frana spate. Am doar efic. frana serv. (68%), frana securitate(?) (27% - la limita...) si dif. stg./dreapta.
La mine dreapta-fata se blocheaza prima (nasol, pt. ca exista o tendinta sa o ia in dreapta, desigur). Mai mult, in ultimul timp parca s-a accentuat distributia neuniforma stg./dreapta la franare. unsure.gif

Cam cat ar costa un test numa' pt. franare?

This post has been edited by Dragos: 5 Jul 2005, 14:56


--------------------
Dacia Solenza 1.4MPI Clima - ...
Posesor de Solenza...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 5 Jul 2005, 16:57
Post #27


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




QUOTE(Dragos @ 5 Jul 2005, 14:55)
Cam cat ar costa un test numa' pt. franare?


Testul doar pentru franare era cam 200.000 ROL sau maxim 25 RON. Eu zic ca merita. Insa inainte de a merge te sfatuiesc sa desfaci tu ambele roti din fata, sa scoti placutele si sa le slefuiesti putin (ca sa nu mai scartaie) si sa cureti si tot jegul ce se aduna pe acolo. De la depunerile alea nu se mai retrag cum trebuie placutele dupa ce pui frana si de aceea ai diferenta stanga/dreapta.

Evident pot fi si alte cauze mai grave insa la asa masina noua nu are de unde. Doar nu ti-a mai umblat nimeni la frane vreodata, nu? In caz ca da, o aerisire prinde bine.

P.S. Sa speli masina inainte de a umbla la roti ca e jale !!!
Frana de serviciu e frana de picior care trebuie sa actioneze si pe fata si pe spate. Frana de mana(stationare) actioneaza doar pe spate. Nu stiu cum ii mai zice altfel....

This post has been edited by i96nds: 5 Jul 2005, 16:58


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 6 Jul 2005, 10:47
Post #28


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




ca sa verificati daca merge repartitorul si daca aveti frane pe spate se poateface si fara stand. Se blocheaza tija de la repartitor pe pozitia maxima cu ceva(o bucatica de lemn de exemplu) si se probeaza la frane daca se blocheaza spatele. Daca se blocheaza e ok, daca nu, atunci nu lucreaza repartitorul. Atentie: fara repartitor actionat rotile din spate nu au voie sa se blocheze.


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dragos
post 13 Jul 2005, 10:47
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 17 August 04
From: Galati




QUOTE(i96nds @ 5 Jul 2005, 16:57)
Evident pot fi si alte cauze mai grave insa la asa masina noua nu are de unde. Doar nu ti-a mai umblat nimeni la frane vreodata, nu? In caz ca da, o aerisire prinde bine.

Ba da - cu acea ocazie s-a executat testul... Am schimbat distrib. ala de-i zice pompa.
Insa aerisirea s-a facut binisor. Am mai scris pe undeva - la teste iesea dreapta peste limite - dar smecherii au facut numai o copie, pt. ei, si au modificat cu pixu'.
Dupa o zi am cerut refacerea testului - care a iesit OK - s-au "lasat" franele!
Totu' e sa nu ma lase!
Recent am avut un incident tocmai pt. ca frana fata dreapta s-a bolcat (era carosabilul umed numa' pe acea parte!). Prin urmare nu cred in eficienta franarii daca nu e dublata de ABS. 'geaba ai frana daca iti blocheaza roata si te duci... sanie. wacko.gif


--------------------
Dacia Solenza 1.4MPI Clima - ...
Posesor de Solenza...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin
post 17 Jul 2005, 11:51
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 66
Joined: 4 June 03
From: Timisoara




Am si eu o problema asemanatoare insa nu sunt sigur ca o pot pune pe seama celor discutate aici:
- intr-adevar circul mai mult singur, maxim 2 persoane, in general in sarcina mica
- mi s-a intamplat de 3-4 ori pana acum insa mai grav, mi s-a intamplat chiar cand coboram de la cota 1200; sarcina mare (4 persoane o data, si 4 persoane + portbagaj full a doua oara); ma apropiam de o intersectie cu un drum prioritar iar pentru a opri am calcat mai apasat pedala de frana și, la un moment dat, placutele au refuzat sa mai raspunda; a fost un zgomot foarte ciudat asemeni unei ape ce fierbe; eram plecat de foarte putin timp iar franele nu fusesera folosite in acea zi; am simtit ca si cum placutele s-ar fi fluidizat iar frecarea intre ele si disc a scazut considerabil; noroc ca nu venea nimeni pe acel drum prioritar pt ca altfel...poate ca nu va mai scriam acum

Care-ar putea fi cauza?

Oricum, cu ocazia acestui drum am observat ca inspectia tehnica imi expira in 18.07. Le voi cere celor de acolo sa-mi faca o inspectie amanuntita la sistemul de franare (daca nu cumva se face by default).

This post has been edited by cosmin: 17 Jul 2005, 11:52


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 09:59
Forum Renault