Schimbare placute frana fata - Nova, Supernova, Cum se procedeaza , pas cu pas
Schimbare placute frana fata - Nova, Supernova, Cum se procedeaza , pas cu pas
scorpion |
18 Feb 2011, 18:55
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti |
|
||
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|||
CCrristinel |
2 Mar 2011, 20:39
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 18 April 08 |
super tutorial m-am uitat si l-am citit eu am schimbat la supernova mea dar in partea de sus a placutei aveam altfel de sigurante si nu le-am mai pus ce se poate intampla
Multumesc!! ^_ Ps problema a fost ca nu am mai putut sa le pun inapoi This post has been edited by CCrristinel: 2 Mar 2011, 20:41 |
--------------------
dacia super nova
dacia super nova
2002
|
|
scorpion |
4 Mar 2011, 20:20
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti |
Ar fi indicat sa la pui inapoi , din cate stiu eu sunt montate ca sa impiedice placuta sa cada in spatiul creat intre etrier si disc cand se toceste tot materialul de pe ea si se ajunge la otel pe otel. Nici mie nu mi-au intrat placutele de prima data inapoi si eram inghetat si ma manca sa aplic reteta Dacia : "ciocanul" ! Dar m-am gandit ca nu intra dintr-un motiv si m-am ghemuit in fata etrierului si m-am uitat in ce se intepeneste.
Ei bine siguranta aia de sarma otelita ar trebui sa aiba ambele capete in partea de sus a urechii placutei siguranta_montata_corect.jpg ( Size: 360.11k ) Number of downloads: 2360 si la mine avea o parte care trecea peste ureche dar in zona mediana : siguranta_montata_gresit_si_corectia_necesara.JPG ( Size: 345.81k ) Number of downloads: 2396 am desenat cu galben conturul corect al sigurantei. Mai mult ca sigur n-o sa vrea sa stea impinsa c-o surubelnita asa ca mai bine este s-o strambi cu un patent si cu multa atentie , pt ca-i sarma otelita si daca-o strangi exagerat o poti rupe. Odata ce sta cu ambele parti corect pe partea de sus a urechii , placuta ar trebui sa intre usor dar destul de fix in lacas. Daca cumva etrierul de DSN este altfel , rog pe cei amabili sa faca poze si sa le posteze in continuare pe topic , ca sa fie suprinsi si pasii specifici pt anumite modele. Va multumesc si va doresc tuturor o seara frumoasa in continuare ! This post has been edited by scorpion: 4 Mar 2011, 20:37 |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
crick |
5 Mar 2011, 15:52
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 664 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti |
Inainte de a va apuca de aceasta operatie este bine sa aveti niste sigurante de placuta de rezerva pentru ca la o uzura excesiva a placutei ,acestea ating de disc, se pilesc si apoi se reteaza.Este binevenit tutorialul!
P.S.Garniturile de etrier functioneaza foarte bine,insa vreau sa stiu daca au vreo limita de timp cand trebuiesc schimbate ,data de producator? |
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
scorpion |
11 Mar 2011, 01:42
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti |
Salut ,
N-am citit pe nicaieri ca un fabricant sa impuna schimbul garniturilor de la etrier ( atat cea , sau cele de etansare , cat si cea antipraf) la un anumit numar de km. Probabil ca la o reprezentanta ar putea sa-ti arate vreun document intern in care se specifica ca la marca X si modelul Y la Z nr de km trebuie inlocuite garniturile CHIAR daca nu curg. Fiecare fabricant incearca sa te determine la cat mai multe operatii de intretinere ca sa-si "rotunjeasca" veniturile. Uneori eu aplic vorba americanilor : daca nu-i stricat , nu repara ! Chiar imi pare rau dar aici fiecare dintre voi sunteti pe cont propriu ! Fiecare trebuie sa faca cum ii dicteaza cunostintele sau intuitia , eu nu-mi permit sa dau sfaturi ! This post has been edited by scorpion: 11 Mar 2011, 01:42 |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
crick |
11 Mar 2011, 22:32
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 664 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti |
Salut,am pus aceasta intrebare pentru ca am citit mai demult intr-un manual de reparatie al batranei Dacii ca elasticitatea acelei garnituri(a simeringului)ajuta la retragerea pistonului pe o distanta foarte mica dar suficienta pentru eliberarea placutei de frana.Odata cu imbatranirea acesteia elasticitatea dispare,pistonul nu se mai retrage si roata incepe sa se blocheze.In viitorul apropiat ma asteapta o revizie generala a sistemului de franare constand in schimbare de discuri,placute,saboti si probabil lichid de frana.Este adevarat ca la ce functioneaza este bine sa nu umbli dar nici nu vreau ca apoi sa trebuiasca desfacute pentru a schimba garniturile.Totodata stiu ca orice piesa de schimb(in special cele de cauciuc) nu mai are aceiasi rezistenta ca cele puse din fabrica(ex bucsile de la bara stabilizatoare,cele de fabrica au tinut 60 000km pe cand urmatoarele -tot de uzina-la 10 000km sunt gata).
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
scorpion |
15 Mar 2011, 18:47
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti |
Salut ,
Eu am citit ca discurile de frana NU sunt perfect plane cand se rotesc. Au o "bataie" laterala foarte mica care are ca efect imediat "desprinderea" placutelor cum inceteaza presiunea exercitata de pedala. Nu stiu sa spun cat de mare este aceasta bataie laterala , dar am sa caut si-am sa revin cu informatia. Pe de alta parte nu prea am vazut la viata mea multe pistonase care sa se miste asa de usor in etrier incat cauciucul garniturii antipraf sa-l poata deplasa , nu contest ideea dar adu-ti aminte daca ultima data cand ai umplat pe acolo , le puteai impinge usor cu un deget . Cred ca rostul garniturii antipraf este sa pastreze curat corpul exterior al pistonasului pt a nu prinde praf care poate ciupi garnitura de etansare sau gripa cursa lui. Consider ca forta principala care indeparteaza placutele este bataia laterala. Daca garnitura ta arata bine , si totusi vrei s-o "upgradezi" poti s-o cureti luna si apoi s-o lasi cateva ore in ulei de masina Valvoline din asta : Valvoline_Max_Life_20W50.jpg ( Size: 12.14k ) Number of downloads: 1995 , pt ca teoretic are aditivi care patrund si refac elesticitatea partilor din cauciuc ( a semeringurilor si o-ringurilor motorului...). In criza de azi prea multe rahaturi sunt vandute drept piese de schimb si n-ai vrea sa pui o piesa noua si foarte proasta in locul unei garnituri vechi dar inca bune. Eu ramasesem cu 1L (rezerva) din uleiul ala si cum nu mi-a placut la masina si deja trecusem pe Valvoline 10W40, cu asta am facut experiente fara sa-mi para rau... Chestia asta cu lasatul in ulei a unei garnituri sau a unui burduf de directie sau planetara , la mine chiar a dat rezultate , ideea este ca inainte de montare sa le stergi bine pe exterior ca sa nu lipesca praf , nimic mai mult , si te vor servi un interval respectabil in plus. This post has been edited by scorpion: 15 Mar 2011, 18:48 |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
crick |
15 Mar 2011, 20:46
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 664 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti |
Nu m-am referit la garnitura de praf.
Atentie la spalarea garniturilor cu diferite substante(ulei,motorina,benzina,etc) ca se "umfla"! |
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
george_scala_2004 |
20 Jul 2011, 12:31
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.579 Joined: 16 April 09 |
mai era un topic aici: http://www.daciaclub.ro/Cum-se-schimba-pla...CLT-t37829.html
dar mereu e si mai bine daca sint mai multe pareri, moduri de rezolvare... ambilor un sincer bravo ! |
--------------------
...
...
...
|
|
jwb |
13 Sep 2012, 19:16
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 13 September 12 |
Neata,
Multumesc mult , aveam o idee cum se schimba, am vazut la cineva, dar cu acest tutorial am schimbat astazi placutele unei solenze cu succes. Multumesc inca o data pt tutorial, am economisit 60 ron (manopera service.) |
--------------------
dacia
solenza
2003
|
|
scorpion |
27 Dec 2012, 15:17
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti |
Ma bucur ca tutorialul a fost util cuiva.
Acum revin cu niste precizari utile: dupa mai mult de jumatate de an de la operatia prezentata in tutorial am constatat o inrautatire clara a franarilor, eram deja in plina iarna 2011 si fiind frig afara am amanat reparatia folosind un ciocan de 0.5Kg ca element de convingere pt fiecare etrier fata. Bineinteles si putin WD40.... dar rezultatele au fost in cel mai bun caz mediocre. Ce trebuie facut cand se intampla acest lucru : scoase penele de otel si curatite de rugina atat ele cat si corpul etrierului. Suna ca dracu de nostim , dar gratie prezentei a 3 aliaje diferite in contact ( corpul etrierului este o fonta, corpul pistonului este un aliaj de aluminiu iar penele sunt dintr-un otel....) avem forte de coroziune electrochimica care grabesc foarte tare procesul de aparitie al ruginii si al oxizilor de aluminiu O solutie posibil buna pe care-o aplica un prieten de mai multa vreme este demontarea periodica a rotilor fata ( cam la 3luni) si ungerea "penelor" cu cateva picaturi de WD-40 puse rabdator ca sa se duca in crapaturile imbinarii prin capilaritate. Sub nicio forma nu pulverizati sanatos WD-40 acolo pt ca va ajunge pe placute si disc si va trebui sa va cumparati alte placute. ( ele sunt poroase si grasimile gen ulei, vaselina sau substantele petroliere gen WD-40 NU mai ies din textura materialului, cu tot spray-ul de frane pe care l-ati consuma pe ele.... ) WD-40, pentru ca el este capabil sa elimine apa care este elementul nefast in toata ecuatia etrierilor de Nova si SupeRNova. Eu dupa ce-am mai facut acum vreo 2 luni inca odata toata operatia din tutorial pe aceeasi masina, am schimbat urmatoarele lucruri : nu am mai uns penele de otel cu vaselina la spray ci le-am manjit cu cateva picaturi de WD-40, iar pentru a strica procesul de oxidare electrochimic am acoperit cu un strat subtire de ZINC ( la spray) toate suprafetele de contact din zona penelor, deci am dat - pe corpul pistonasului de frana acolo unde calca panele de otel, - pe suportul etrierului - ambele pene de otel au fost vopsite pe ambele fete. Atentie nu dati strat gros pentru ca piesele VOR PIERDE JOCUL NECESAR BUNEI FUNCTIONARI. Pe suprafetele curate si degrasate dati doar un puf de acoperire. Nu trebuie mai mult. Sper sa va fie de folos, si Sarbatori Fericite tuturor ! La Multi Ani! |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
razvan_78 |
24 May 2013, 19:24
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 10 November 12 |
ce parere aveti de placutele de frana Brackner Germania? ms!
|
--------------------
dacia
supernova
2003
- db100von
|
|
maho |
24 May 2013, 20:26
Post
#13
|
Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.148 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic |
Surprinzator, dar firma nu-i din Germania... mi se pare ca am vazut p-aici pe forum (dar poti cauta) ca-i turceasca, deci sa ai retineri.
Si-i Breckner, parca. This post has been edited by maho: 24 May 2013, 20:27 |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th September 2024 - 10:28 |