Dacia Berlina din 1985 @ peste 130 km/h
![]() ![]() ![]() |
Dacia Berlina din 1985 @ peste 130 km/h
c1p0 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() I find your lack of faith disturbing. Group: Members Posts: 160 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti - Colentina ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
dCI Ambition 2007 I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
|
|||
c1p0 |
![]()
Post
#2
|
![]() I find your lack of faith disturbing. Group: Members Posts: 160 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti - Colentina ![]() |
Fac cursurile alea si nu o sa mai merg ca dementu, da chiar imi place masina aia, si d-aia intreb, se merita??
|
--------------------
Dacia
Logan
dCI Ambition 2007 I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
|
|
alex |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Admin Posts: 749 Joined: 22 May 02 ![]() |
catapro, omul vorbea sincer si serios, chiar trebuie luat peste picior?
|
--------------------
N/A
N/A
N/A snafu
|
|
Valentine |
![]()
Post
#4
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
daca spui ca la 130 la ora mergea bine ... si e citez o berlina neingrijita din 1985 pe care proprietarul o da la ceva de genu 10,000,000 lei, atunci eu nu o sa mai calc prin judetul tau.
No offence, eu conduc o berlina fabricatie 1999 (intretzinuta f. bine) si la 130 la ora deja simt ca pica toate balamalele la usi, si tu zici ca "merge ca unsa" ?! este clar ca ai o problema cu viteza ... :mad: |
--------------------
Ford
Focus
2009
|
|
c1p0 |
![]()
Post
#5
|
![]() I find your lack of faith disturbing. Group: Members Posts: 160 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti - Colentina ![]() |
Nu am probleme cu viteza. Vorbesc cat se poate de serios, mergea foarte bine. Pot sa va spun ca m-am simtit in siguranta deplina la 130km/h. Mai eram cu inca 3 oameni in masina care au observat si ei acelasi lucru: masina nu facea urat la 130km/h. Dimpotriva, se comporta f. bine.
Eram cu piciorul la fund in acceleratie, asta este de mentionat, insa asa merg de obicei, cu piciorul la fund in fiecare treapta, si schimb cand ajunge turometrul la 4000RPM (la masina mea - Dacie 1989 TLX). Aia nu avea turometru, asa ca schimbam vitezele cand se auzea motorul f. tare. |
--------------------
Dacia
Logan
dCI Ambition 2007 I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
|
|
Marty |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
c1p0, iti garantez eu ca aceste cursuri nu te vor potoli, pentru ca asa ai iesit si din scoala. Acele cursuri nu-ti vor reduce pedeapsa de la 90 la 30 de zile, ci de la 90 la 60 de zile si asta numai daca vor dori domnii politisti (am un amic care a fost surprins de radar pe unul din bulevardele bucurestene, circulind cu 124 km/h. Chiar daca a facut cursurile alea, politia nu a vrut sa-i reduca pedeapsa!).
In alta ordine de idei, daca tu ai permis de doua luni jumate si iti permiti sa bagi piciorul intr-o berlina pe care chiar tu o descrii ca fiind echivalentul unei tarabe umblatoare, mai ales cind mai esti si cu 3 nevinovati in masina.......... no comment! Concluzionind, ia-ti masina, ca asta doresti, numai fii foarte atent si fa-ti un calcul inainte de a o achizitiona, cit te va mai costa tinichigeria, vopsitoria + alte chichite. |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Bobo |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
daca tu singur recunosti motivul "dementa la volan", atunci io zic sa te mai linistesti un pic ca sa nu te linisteasca viata...nu e dmis ca dupa 2 luni sa ti se ia permisul pe motiv de "viteza"....!!!!
sper ca nu suntem vecini, ca io tot din buzau sunt. |
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Apropos, daca politia ti-a ridicat permisul in primele 6 luni, am inpresia ca e gata anulat, nu-l mai iei tu decit dupa ce trece un an si dupa ce mai faci inca o data scoala de soferi.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
paulp |
![]()
Post
#9
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Tttt... Marty nu e asa, iti spun eu ca nevasta-mea si-a luat carnet de 3 luni si am reinvatat si eu regulamentul o data cu ea (ca dupa 10 ani se mai uita). Nu exista prevederea asta nici in regulament (asta nou) nici in decret.
Omul intr-adevar are o problema cu viteza, dar daca reuseste sa treaca cu bine de primul an de condus (fara sa faca vreun accident) are sanse sa mearga destul de bine in continuare. Sfatul meu ar fi ca daca tot ii place viteza sa se inscrie la o scoala de piloti. Acolo te invata cum sa stapinesti masina la orice viteza. Eu am mers prin Bucuresti cu un prieten care e pilot si nu se compara cu nimic. (cred ca a facut cam 15 min din Leu pina la Stadionul Lia Manoliu dar eu n-am vazut decit fragmente din tramvaie, pietoni, semafoare...) |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Bobo |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
asta cu scoala de piloti e o idee buna...un compromis acceptabil...
|
-------------------- |
|
Mihai_E |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti ![]() |
poate s-o mai linisti el cu timpu' (i-o veni mintea la cap), vorbesc din experienta ca si io la 20 de ani cind mi-am luat carnet, ma credeam rechinu' soselelor, da acum m-am mai linistit.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
c1p0 |
![]()
Post
#12
|
![]() I find your lack of faith disturbing. Group: Members Posts: 160 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti - Colentina ![]() |
Va multumesc tuturor pentru sfaturi! :roll:
Oricum, mi-am propus ca dupa ce imi iau premisul inapoi sa ma mai linistesc, si asa o sa fac...asta am promis-o si tuturor celor au mers cu mine in masina...si care nu au mai vrut sa se urce a doua oara...Nu am zis ca o sa merg foarte incet, insa poate nu o sa mai fiu asa dement. Referitor la scoala de piloti... Am inteles ca exista una undeva la Ploesti. O sa ma apuc de ea cand o sa termin cu scoala (liceul). Exista vreo scoala din asta undeva prin Bucuresti (pentru ca acolo ma gandesc sa dau la facultate). Daca da, stie cineva unde se afla si cam cat costa sa urmezi cursurile acestei scoli? Cu referire la Berlina prietenului meu, cred ca o sa icep sa strang bani sa o cumpar. Cred ca dupa aia ar trebui sa mai bag inca vreo 5-6 mil. in ea, pentru inceput. Mi-am dat seama ca este o masina foarte durabila, dat fiind toate "cascadoriile" care le-am facut cu ea. |
--------------------
Dacia
Logan
dCI Ambition 2007 I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
|
|
c1p0 |
![]()
Post
#13
|
![]() I find your lack of faith disturbing. Group: Members Posts: 160 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti - Colentina ![]() |
O sa am grija sa nu intru in tine catapro!
Am si eu cateva intrebari: Cam la cate turatii are o Dacia Berlina cuplu maxim? Cat consuma daca mergi cu ea cu piciorul la fund si schimbi la 4000-4500 RPM? (nu ma intereseaza daca se rupe masina, vreau doar sa stiu cat consuma) |
--------------------
Dacia
Logan
dCI Ambition 2007 I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
|
|
c1p0 |
![]()
Post
#14
|
![]() I find your lack of faith disturbing. Group: Members Posts: 160 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti - Colentina ![]() |
Mai aveam o intrebare...care sunt rapoartele din o cutie de viteze in 5 trepete la o Berlina? Dar la una in 4 trepte?
|
--------------------
Dacia
Logan
dCI Ambition 2007 I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
|
|
FiveThreeFive |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu am mers foarte mult, in anii '90, cu un break din 1988. Inca mai am masina, dar rugina aproape ca a dovedit-o definitiv.
Pe la mijlocul anilor '90 era in perfecta stare de functionare si avea motor 1289 cmc si cutie cu 4 trepte. Apoi, m-am apucat sa-i fac un "upgrade" si am ajuns la motor 1397 cmc si cutie cu 5 trepte. Concluzia (foarte de neasteptat): combinatia motor 1289 + cutie 4 trepte se comporta mult mai bine si mai stabil la viteze mari, de peste 110 Km/h. Masina urca mai usor in viteza, si puteam merge stabilizat la 140Km/h. Deci, din punctul asta de vedere, am facut "downgrade" cand am trecut la 1397cmc si 5 trepte... E drept, motorul 1397 are mai mult cuplu, este mai dinamic la turatii joase, iar cutia cu 5 trepte e mai economica. Se pare ca motorul de 1289 este mai "vesel" la turatii mari, poate din cauza ca pistoanele sunt mai usoare. Eu as zice sa iei masina, daca tabla este in stare foarte buna. |
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010
|
|
c1p0 |
![]()
Post
#16
|
![]() I find your lack of faith disturbing. Group: Members Posts: 160 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti - Colentina ![]() |
Tabla e in stare excelenta...nu am vazut rugina pe ea deloc. De mers, am mers cu ea numai la turatii mari si ajungeam la 100km/h imediat.
|
--------------------
Dacia
Logan
dCI Ambition 2007 I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#17
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai, poate era defect vitezometrul. Cu un break din 1996 la 130-135 la ora deja tremura carnea pe mine de atata zgaltait. Ce-i drept am observat ca incarcat la sarcina (5 persoane + bagaje nu foarte multe) e mai linistit. Ajunge mai greu la viteze mari, franeaza mai greu (si aici e bai mare) dar nu mai tremura, un 130 fiind rezonabil. Viteza de top 155 km/h pe tronsonul de chei dintre Mihai Bravu si Vitan (jur ca a doua oara nu se va mai repeta ca aproape am paralizat cand am vazut ca nu se mai opreste).
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#18
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Datele tehnice pt cutie in 4 trepte (tip 352):
Nr dinti: v1 42X11; v2 38X17; v3 34X23; v4 33X24; M 40X13 Raport transmisie: v1 3,81:1; v2 2,23:1; v3 1,47:1; v4 0,97:1; M 3,07:1 Cuplu conic: v1, v2, v3 9X34; v4, M 8X33 Cuplu kilometraj: v1, v2, v3 6X13; v4, M 6X14. Capacitate carter ulei: 2l Datele tehnice pt cutie in 5 trepte (tip 365): Nr dinti: v1 42X11; v2 38X17; v3 34X23; v4 33X24; v5 31X36; M 40X13 Raport transmisie: v1 3,81:1; v2 2,23:1; v3 1,47:1; v4 0,97:1; v5 0,86:1; M 3,07:1 Cuplu conic: v1, v2 9X34; v3, v4 8X33; v5 9X34; M 8X33 Cuplu kilometraj: v1, v2 6X13; v3, v4 6X12; v5 6X12; M 6X12 Capacitate carter ulei: 2,5l |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
FiveThreeFive |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Mai aveam o intrebare...care sunt rapoartele din o cutie de viteze in 5 trepete la o Berlina? Dar la una in 4 trepte? Din manualul "Autoturisme Dacia" autor Corneliu Mondiru, aparut 1990: 1. Cutiile de viteze cu 4 trepte pot avea rapoartele: 1.1. Varianta cu ax comanda diam. 13 mm: tr. 1: 3,61:1; tr. 2: 2,26:1 tr. 3: 1,48:1; tr. 4: 1,03:1 Sunt trei modele diferite: - cod 352 0 0 si 352 0 2, care au rapoartele de mai sus si grup conic 9x34 - cod 352 0 1, cu rapoartele de mai sus si grup conic 8x33 1.2. Varianta cu ax comanda diam. 15mm si modul marit tr. IV: tr. 1: 3,61:1; tr.2: 2,26:1; tr. 3: 1,48:1; tr. 4: 1,03:1 Sunt doua modele diferite: - cod 352 0 7, cu rapoartele de mai sus si grup conic 9x34 - cod 352 0 8, cu rapoartele de mai sus si grup conic 8x33 1.3. (Alta) varianta cu ax comanda diam. 15mm si modul marit tr. IV: tr. 1: 3,81:1; tr. 2: 2,23:1; tr. 3: 1,47:1; tr. 4: 0,97:1 Sunt doua modele diferite: - cod 352 1 3, cu rapoartele de mai sus si grup conic 9x34 - cod 352 1 7, cu rapoartele de mai sus si grup conic 8x33 2. Cutia de viteze cu 5 trepte are rapoartele: tr. 1: 3,81:1; tr. 2: 2,23:1; tr. 3: 1,47:1; tr. 4: 0,97:1; tr. 5: 0,86:1 Grup conic: 9x34 Dacia mea 1310 Break model 1988 motor 1289 cmc a venit cu o cutie 352 1 3. Daca vorbim de cutiile cu 4 trepte: - pentru consum redus si viteza maxima mai mare, este de preferat 352 1 3 - pentru reprize si traseu montan: 352 0 8. |
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010
|
|
FiveThreeFive |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
(bogdan, se pare ca am scris in contra-timp.... macar mai stiu pe unul care nu are somn la ora asta
![]() |
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010
|
|
c1p0 |
![]()
Post
#21
|
![]() I find your lack of faith disturbing. Group: Members Posts: 160 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti - Colentina ![]() |
De unde fac si eu rost de un manual d-ala?
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
dCI Ambition 2007 I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#22
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
P'al meu l-am luat in decembrie 1998. Era facur de Ed. tehnica. Nu stiu sincer pe unde ai mai putea gasi unul. Oricum cartea e super-buna si bine documentata. Poze, scheme, toate.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
c1p0 |
![]()
Post
#23
|
![]() I find your lack of faith disturbing. Group: Members Posts: 160 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti - Colentina ![]() |
De unde l-ai luat??
|
--------------------
Dacia
Logan
dCI Ambition 2007 I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
|
|
paulp |
![]()
Post
#24
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
c1p0, nu-l mai cauta, ca nu-l gasesti neam. Le-am scris si celor de la Ed. Tehnica si nu-l au.
Asa ca singura shansa e sa-l tragi la xerox de la cineva care il are (are vreo 500 de pagini dar e best pentru berline). |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
paulp |
![]()
Post
#25
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Rectificare la mesajul anterior.
Cartea va aparea in curind. Am vazut pe situl de la Ed. Tehnica ca o reediteaza (scuzati cacofonia dar e necesara). Poate or sa includa si capitole cu modelele noi (Nova, DSN, SLZ). Daca nu e buna si asa. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
c1p0 |
![]()
Post
#26
|
![]() I find your lack of faith disturbing. Group: Members Posts: 160 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti - Colentina ![]() |
YEEEEE HAAAAAAA!!!! i can hardly wait!!!
|
--------------------
Dacia
Logan
dCI Ambition 2007 I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
|
|
paulp |
![]()
Post
#27
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Si eu!
Acuma cine o vede primu in librarii sa dea de veste. Atentie se poate face comanda si pe internet la www.edituratehnica.ro Bafta |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Bobo |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
pentru cine nu stie: libraria edit. tehnice e pe strada care coboara intre hotel capitol si casa armatei, dupa 50 m pe dreapta, pe un colt la intersectia cu o straduta care da la palatul telefoanelor;
|
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Sa transpunem indicatiile pretioase ale domnului Bobo si sa le dam chiar si un nume: Cobori pe Strada Eforie si faci dreapta inainte de Cinemateca, in fata intrarii la Politia Capitalei, pe strada care iese in bulevard.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Mirelush |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 8 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Mah nu e kiar asha sf ce zice ka nu termura la 130 !!! eu am una din 96 are 55 000 km tabla arata jalnik pe ea .. nu e ruginita da e batuta de grindina la eclipsa!!
![]() ![]() c1p0 e si in bucuresti o scoala de plilotzi am vazut eu o reclama pe o mashina nu mai stiu unde e .. o s ma interesez si am sa itzi zpun .. dar nu prea ii vad rostu !! in fine |
-------------------- Mirel
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 23rd July 2025 - 19:02 |