DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> nu pot regla avansul static, nu vrea sa dea scanteie

argon
post 17 Aug 2005, 18:46
Post #1


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




azi am incercat sa-mi re-reglez avansul static cu metoda scanteie la masa.
Problema e ca nu a vrut nicicum sa dea fisa centrala(scoasa din delco) scanteie la masa.
Am respectat ca la carte procedura, culmea e ca ieri a functionat perfect metoda, a dat scanteie.Azi nu a vrut nicicum...stiti cumva care ar fi cauza?
Motorul merge perfect, binenteles am reglat la ureche avansul,
Ma mananca faptul ca nu a dat scanteie..poate sa-mi spuna cineva cauza??
Repet, am procedat exact ca in alte dati , cand a functionat perfect! huh.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B01ADY
post 17 Aug 2005, 18:51
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 15 August 05




QUOTE(tragedy @ 17 Aug 2005, 18:46)
azi am incercat sa-mi re-reglez avansul static cu metoda scanteie la masa.
Problema e ca nu a vrut nicicum sa dea fisa centrala(scoasa din delco) scanteie la masa.
Am respectat ca la carte procedura, culmea e ca ieri a functionat perfect metoda, a dat scanteie.Azi nu a vrut nicicum...stiti cumva care ar fi cauza?
Motorul merge perfect, binenteles am reglat la ureche avansul,
Ma mananca faptul ca nu a dat scanteie..poate sa-mi spuna cineva cauza??
Repet, am procedat exact ca in alte dati , cand a functionat perfect! huh.gif
*




Dum qestion!
Contact-ul l-ai pus?

This post has been edited by B01ADY: 17 Aug 2005, 18:51


--------------------
Dacia Breack - B 01 ady
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Aug 2005, 19:23
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Logic ca l-am pus... a fost primu lucru ce l-am verificat cand nu dadea scanteie


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marianrec
post 17 Aug 2005, 21:50
Post #4


membru drept


Group: Members
Posts: 330
Joined: 30 March 04
From: Galati




Daca motorul merge atunci..... sigur ai scanteie. Daca ne spui pasii pe care i-ai parcurs poate ne dam seama unde ai gresit.


--------------------
Dacia 1310 1990, 1994 - GL03WWT & GL07NAT
bau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 18 Aug 2005, 05:02
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




eu zic sa tii in mana fisa centrala, o sa simti avansu static laugh.gif

This post has been edited by andu911: 18 Aug 2005, 05:02


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Aug 2005, 06:10
Post #6


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




ca o alternativa am folosit metoda cu lampa de control.
Am dus volanta la semn, am dat de delco maxim stanga(spre radiator), am legat un bex de 3W un fir la masa, celalalt la minusul de la bobina, am pus contactul si am dat incet de delco in dreapta pana s-a aprins becul.
din cate stiu eu, atunci avansul initial este 0, si asa recomanda si cartea(sa fie 0).
E valabila metoda?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 18 Aug 2005, 07:20
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




QUOTE(tragedy @ 18 Aug 2005, 08:10)
ca o alternativa am folosit metoda cu lampa de control.
Am dus volanta la semn, am dat de delco maxim stanga(spre radiator), am legat un bex de 3W un fir la masa, celalalt la minusul de la bobina, am pus contactul si am dat incet de delco in dreapta pana s-a aprins becul.
din cate stiu eu, atunci avansul initial este 0, si asa recomanda si cartea(sa fie 0).
E valabila metoda?
*



Ambele fire se leaga la masa si se apronde becul ? .Eu am aprindere electromagnetica si nu stiu cum sa reglez avansul .Cu lampa stroboscopica sunt lamurir . Au facut-o cei de la ITP varza , nu mai pornea deloc .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Aug 2005, 07:35
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(B31AYZ @ 18 Aug 2005, 07:20)
Ambele fire se leaga la masa si se apronde becul ? .Eu am aprindere electromagnetica si nu stiu cum sa reglez avansul .Cu lampa stroboscopica sunt lamurir . Au facut-o cei de la ITP varza , nu mai pornea deloc .
*



Conform legilor fizicii nu are cum sa se aprindea becul daca legi ambele fire la masa laugh.gif

unul la masa si unul la minusul bobinei, care nu e acelasi lucru cu masa....


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 18 Aug 2005, 07:42
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




QUOTE(tragedy @ 18 Aug 2005, 09:35)
Conform legilor fizicii nu are cum sa se aprindea becul daca legi ambele fire la masa laugh.gif

unul la masa si unul la minusul bobinei, care nu e acelasi lucru cu masa....
*



Ok. Sa inteleg ca minusul bobinei este un plus .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 18 Aug 2005, 07:48
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(B31AYZ @ 18 Aug 2005, 07:42)
Ok. Sa inteleg ca minusul bobinei este un plus .
*


Devine + cind se deschide platina..vezi schema


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 18 Aug 2005, 09:15
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




QUOTE(diaconuliviu @ 18 Aug 2005, 09:48)
Devine + cind se deschide platina..vezi schema
*


La mine daca nu folosesc platina , tot am semnal pe minusul bobinei .De ce ? Am turometru electronic si e legat la minusul bobinei .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Al Cap0nE
post 18 Aug 2005, 15:11
Post #12


Lex talionis


Group: Members
Posts: 407
Joined: 19 February 04
From: Bucuresti




Precizare-avansul la 0 grade se foloseste la masinile care au motorul "brici". Daca ai ceva uzuri e posibil sa mearga mai bine la cateva +/- grade


--------------------
Dacia 1310 84 - KPN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 18 Aug 2005, 15:17
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




QUOTE(Al Cap0nE @ 18 Aug 2005, 17:11)
Precizare-avansul la 0 grade se foloseste la masinile care au motorul "brici". Daca ai ceva uzuri e posibil sa mearga mai bine la cateva +/- grade
*



Cand se pune volanta la semn , masina trebuie sa fie in viteza sau nu ?Astept un raspuns ,chiar daca pare o intrebare prosteasca .

Multumesc.


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 18 Aug 2005, 15:20
Post #14


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




nu trebuie sa fie in viteza decat in cazul in care e parcata in rampa si nu iti merge frana de mana. Motorul la semn se pune invartind de volanta, altfel nu o sa nimeresti dand la automat...


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 18 Aug 2005, 15:23
Post #15


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




QUOTE(tragedy @ 18 Aug 2005, 08:10)
ca o alternativa am folosit metoda cu lampa de control.
Am dus volanta la semn, am dat de delco maxim stanga(spre radiator), am legat un bex de 3W un fir la masa, celalalt la minusul de la bobina, am pus contactul si am dat incet de delco in dreapta pana s-a aprins becul.
din cate stiu eu, atunci avansul initial este 0, si asa recomanda si cartea(sa fie 0).
E valabila metoda?
*


stiam ca celalalt capat il legi la firul care vine la - la bobina, dupa ce in prealabil il decuplezi de la bobina. Apoi se invarte delco-ul pana becul se stinge, pentru ca atunci deschide platina. Daca ai trecut mult de punct se duce delco-ul inapoi in pozitia spre radiator(maximum) si se reia operatia.


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 18 Aug 2005, 15:24
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




QUOTE(Cib @ 18 Aug 2005, 17:20)
nu trebuie sa fie in viteza decat in cazul in care e parcata in rampa si nu iti merge frana de mana. Motorul la semn se pune invartind de volanta, altfel nu o sa nimeresti dand la automat...
*



Multumesc .De invartit , invart de paletele ventilatorului de la radiator nu ?La mine , patineaza cureaua la ventilator si e mai dificil .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 18 Aug 2005, 16:24
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




apesi cu o mana pe curea, cu cealalta invarti...eventual scoti bujiile daca ti-e greu sa invarti cu putere

cum stai pe partea stanga a masinii, tragi de palete spre tine, asta e sensul de rotatie al motorului...in cazul in care ai lantu uzat, daca invarti invers, scade precizia.

This post has been edited by andu911: 18 Aug 2005, 16:26


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Aug 2005, 16:52
Post #18


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Cib @ 18 Aug 2005, 15:23)
stiam ca celalalt capat il legi la firul care vine la - la bobina, dupa ce in prealabil il decuplezi de la bobina. Apoi se invarte delco-ul pana becul se stinge, pentru ca atunci deschide platina. Daca ai trecut mult de punct se duce delco-ul inapoi in pozitia spre radiator(maximum) si se reia operatia.
*




stiai gresit..dai de delco pana becul SE APRINDE . daca dai delcoul maxim spre baterie si invarti spre radiator atunci o sa se stinga..dar metoda aceasta nu e precisa pentru ca e in sensul de scadere a avansului, ori avansul se regleaza in celalalt sens-de crestere.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 18 Aug 2005, 23:06
Post #19


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




eu pun volanta la semn asa:
- pun in viteza 1 (motorul oprit desigur)
- balansez usor masina inainte si inapoi pana ajunge semnul de pe volanta in raza de vizibilitate.
- pun in viteza a 5-a si fac "reglajul fin" pana ajunge semnul in dreptul marcajului de pe carcasa.
- blochez frana de mana


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Aug 2005, 06:08
Post #20


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(bertro @ 18 Aug 2005, 23:06)
eu pun volanta la semn asa:
- pun  in viteza 1 (motorul oprit desigur)
- balansez usor masina inainte si inapoi pana ajunge semnul de pe volanta in raza de vizibilitate.
- pun in viteza a 5-a si fac "reglajul fin" pana ajunge semnul in dreptul marcajului de pe carcasa.
- blochez frana de mana
*




Daca tu gasesti prin metoda asta semnul in ..sa zicem 3 ore, eu iti dau o lada de bere...
Poate vroiai sa spui invers..pui in a cincea dupa faci reglajul fin in a ntaia..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 19 Aug 2005, 07:11
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




QUOTE(andu911 @ 18 Aug 2005, 18:24)
apesi cu o mana pe curea, cu cealalta invarti...eventual scoti bujiile daca ti-e greu sa invarti cu putere

cum stai pe partea stanga a masinii, tragi de palete spre tine, asta e sensul de rotatie al motorului...in cazul in care ai lantu uzat, daca invarti invers, scade precizia.
*



Multumesc. Cu sensul de rotatie sunt derutat. Aveam impresia ca motorul se roteste de la stanga spre dreapta . In W/E fac proba .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Aug 2005, 07:17
Post #22


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(B31AYZ @ 19 Aug 2005, 07:11)
Multumesc. Cu sensul de rotatie sunt derutat. Aveam impresia ca motorul se roteste de la stanga spre dreapta . In W/E fac proba .
*




cum stai in fata masinii, sensul de rotatie e in sensul acelor de ceas.
Se invarte usor daca stai in dreapta(e bine ca ai si fereastra ambreajului la vedere), si invarti..acum depinde si cat de intinsa e cureaua..normal ar trebui sa nu patineze daca invarti in sensul de rotatie a motorului.La mine patineaza daca invart in sens invers.
Daca totusi pantineaza cand invarti in sensul de rotatie, incearca sa strangi putin cureaua, ca e prea moale.
La mine se invarte destul de usor, cu o mana.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 19 Aug 2005, 07:28
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




QUOTE(tragedy @ 19 Aug 2005, 09:17)
cum stai in fata masinii, sensul de rotatie e in sensul acelor de ceas.
Se invarte usor daca stai in dreapta(e bine ca ai si fereastra ambreajului la vedere), si invarti..acum depinde si cat de intinsa e cureaua..normal ar trebui sa nu patineze daca invarti in sensul de rotatie a motorului.La mine patineaza daca invart in sens invers.
Daca totusi pantineaza cand invarti in sensul de rotatie, incearca sa strangi putin cureaua, ca e prea moale.
La mine se invarte destul de usor, cu o mana.
*



Ok. Acum mi-e mult mai clar .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 19 Aug 2005, 07:53
Post #24


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




QUOTE(tragedy @ 19 Aug 2005, 06:08)
Daca tu gasesti prin metoda asta semnul in ..sa zicem 3 ore, eu iti dau o lada de bere...
Poate vroiai sa spui invers..pui in a cincea dupa faci reglajul fin in a ntaia..
*



scrie si tu la profil din ce oras esti ca sa stabilim unde si cand vii cu berea tongue.gif
semnul il gasesc in maxim 5 minute. daca stai putin sa meditezi cum anume functioneaza rapoartele dintr-o cutie de viteze, sigur ai sa-ti dai seama ca am scris corect mai sus. wink.gif

daca tot nu, las lenea la o parte si fac o schema biggrin.gif


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Aug 2005, 07:59
Post #25


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(bertro @ 19 Aug 2005, 07:53)
scrie si tu la profil din ce oras esti ca sa stabilim unde si cand vii cu berea tongue.gif
semnul il gasesc in maxim 5 minute. daca stai putin sa meditezi cum anume functioneaza rapoartele dintr-o cutie de viteze, sigur ai sa-ti dai seama ca am scris corect mai sus. wink.gif

daca tot nu, las lenea la o parte si fac o schema biggrin.gif
*




laugh.gif pe bune acum ,invers e mai simplu si usor...
Dar mai simplu e sa invarti manul de motor,de elice, gasesc semnul in maixim 30 de secunde tongue.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 19 Aug 2005, 08:21
Post #26


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




mie mi-e mila de elice si de curea smile.gif

acum hai sa-ti explic de ce invers nu e mai usor (la faza cu vitezele 1 si 5):

1. schema tongue.gif
viteze.jpg ( Size: 16.89k ) Number of downloads: 186


2. explicatiuni (pentru vanatorii de bule: da, stiu ca am folosit excesiv verbul "a roti" si derivatele lui)i: e clar ca diferenta dintre numarul de rotatii facute de pinionul rosu si cel albastru e data de raportul dintre ele. cand rosu este cel care-l invarte pe albastru, cu cat rosu e mai mic, cu atat va avea nevoie de mai multe rotatii pentru a-l roti la 360gr pe albastru. Cand albastru e cel care invarte, (situatia de care vorbeam), cu cat rosu e mai mic, cu atat va fi rotit de mai multe ori la o singura rotatie a albastrului. deci in viteza 1, o invartire a rotilor masinii (albastru) va roti volanta(rosu) de mai multe ori si va aduce semnul mult mai repede in dreptul gaurii de vizitare. corespunzator, in viteza 5 volanta va fi rotita de mai putine ori, deci se va putea efectua potrivirea "la milimetru" a semnelor wink.gif

in plus, pe langa toata teoria asta, practica e cea care demonstreaza din plin tot ce am afirmat biggrin.gif

This post has been edited by bertro: 19 Aug 2005, 08:23


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata23
post 19 Aug 2005, 09:21
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 6 July 05
From: Tg-Jiu




Bertro eu nu am avut nevoie sa "invart volanta" la Nova, dar banuiesc ca folosesti metoda asta pt. ca iti este mai usor, neavad elice pe capacul la pompa de apa.
Chiar ma intrebam si eu daca am nevoie cum invart "motorul" ca nu stiu daca poti sa tragi de curea sau .... de ce invarti, probabil reusesti daca dai bujiile jos blink.gif


--------------------
Dacia Nova - GJ-03
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Aug 2005, 09:45
Post #28


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




bertro, tu vorbesti de NOva, eu de 1310...deaia nu ne intelegem..la 1310 nu are rost sa impingi si sa tragi de masina aiurea sa gasesti semnul, cand poti invarti cu mana de elice(daca ai elice pe pompa da apa)


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marian_2004
post 25 Aug 2005, 01:17
Post #29


membru


Group: Members
Posts: 71
Joined: 7 August 05




Cred ca nu ti-a raspuns nimeni la intrebare. Pai uite: Atunci cand motorul este la semn, scanteia poate sa vina la cilindrul 1 sau 4. Pistoanele se ridica in acelas timp, doar ca unul este in faza de compresie si asteapta scanteia iar celalalt este in faza de evacuare.

Poti sa sti cand o sa dea scanteia daca, atunci cand aduci la semn, teu uiti la ruptor, sa aiba contactul ala mobil spre fisa numarul unu de pe delco. Aia din dreptul vacumaticului. Cand contactul mobil al ruptorului se apropie de locul ala, se apropie si semnul de pe volanta.

NU mai faceti scantei improvizte la masa. In cartea tehnica scrie clar ca nu se fac scnatei la masa mai mari de 2 mm. Luati o bujie veche, ii puneti fisa de la nr 1 si prindeti bujia, cu partea filetata, intre cablul de acceleratie si capacul chiuloasei. Mi se pare cel mai logic asa.

Contest metoda cu beculetu. Cel mai sigur este sa rotesti de delco, cu bujia prinsa asa cum am spus mai sus.

Acest reglaj e provizoriu... cel mai bine il reglati dupa ce porniti motorul. De ce? Pentru ca daca il reglati "ca la carte" nu se tine cont de eventualele uzuri ale motorului. Cel mai bine se regleaza in mers. Rotiti de delco pana cand are cea mai mare turatie. Aveti grija sa nu ii dati prea mult avans.

Daca rotiti in sensul acelor de ceasornic, ii luati din avans si la un moment dat motorul tinde sa se opreasca. Daca il dati prea inainte, in sens invers acelor de ceasornic, atunci cand il opriti, motorul se mai roteste, dar in sens invers. Atunci cand avansul e fix pe 0, cand ati taiat contactul motorul incremeneste.

Se recomanda sa aiba putin avans, adica atunci cand il opriti, elicea de la ventilator sa dea numai putin inapoi. De ce? CICA porneste mai usor motorul. Hmmm.. e posibil.


--------------------
Dacia 1300 '82
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 Aug 2005, 06:14
Post #30


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




La un motor bun, adica neuzat se recomanda avansul sa fie la 0.
Recomanda si cartea lui Mondiru, si unele carti de specialitate straine(la alte masini printre care si reno)
Daca avansul este prea mic sau prea mare atunci in timp se uzeaza mult mai repede unele componente, deoarece scanteia nu se produce cand ar trebui, adica cand pistonul este la maximul cursei spre bujie. Si cateva sutimi de secunde sunt importante.
Multi circula cu avansul marit, cica sa aiba performanta mai buna, dar nu se gandesc ca in timp se uzeaza mult mai repede supapele, bujiile, segmentii si chiar pistoanele, si performanta marita e mai mult o iluzie.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th July 2025 - 19:56
Forum Renault