DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ambreiaj D1300

CHE
post 13 Nov 2003, 10:54
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 171
Joined: 24 October 03
From: Bucuresti




neata... Poate ma puteti indruma pe calea cea buna
Totul a inceput pe la sfarsitul verii...acum patineaza bine....
3 intrebari:
1.E normal sa schimb ambreiajul la aproape 30k km?
2.Stie cineva cam cat or sa imi ia manopera?
3.Stie cineva de unde pot lua piese bune la preturi omenesti?si cam la cat sa ma gandesc pt ambreiaj(disc, placa, rulment)?

Si ar mai fi una...Avand in vedere ca e vorba de ambreiaj de D1300 standard(cel mic) ar fi indicat sa trec la cel mare de 1310(?) ?Ar trebui sa schimb si volanta nu?Ar implica costuri suplimentare majore?

multumesc anticipat!!!


--------------------
dcab 4x4-1.9D 2006/ peugeot 308 - 1.6 hdi 2008 - B xx MAH / B xx MAH
slalom printre .... masini....
150cp .... amandoua
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 13 Nov 2003, 13:59
Post #2


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




1. mergi aiurea daca ai probleme doar dupa 30k ... io am achimbat pe la 80k la 1300. Faci parte cumva din cei care stau tot timpul cu piciorul pe am breiaj si il apesi chiar si atunci cand pui frana doar ca sa incetinesti?
2. normal ar fi sa fie in jur de 1 mil manopera (eventual mai putin, chiar mult mai putin)
3. daca zici ca l-ai schimbat acu' 30k de km, in functie de uzura (pe care o vezi cand da mecanicul jos motorul) ai putea sa schimbi doar ferodourile de pe disc, ca discul in sine nu prea se uzeaza si placa destul de greu. Ai putea sa mai schimbi si rulmentul (nu de alta dar nu costa o avere)
4. nu cred ca poti sa pui ambreiaj mare pe 1300, oricum daca se poate, sigur tb sa schimbi volanta


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CHE
post 13 Nov 2003, 14:09
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 171
Joined: 24 October 03
From: Bucuresti




nu nu fac parte din cei care schimba 2-3 pe an...Sunt 2 posibilitati:
Anul asta am facut f multe drumuri la munte.Mi-am luat o casa in vf de deal ...Drumul e groaznic si la urcus am incins-o de vreo 2-3 ori asta vara.
Sau am nimerit eu un disc prost/cu arcuri moi sau ferodou prost...
Pe cel vechi l-am schimbat la 80-90k....


--------------------
dcab 4x4-1.9D 2006/ peugeot 308 - 1.6 hdi 2008 - B xx MAH / B xx MAH
slalom printre .... masini....
150cp .... amandoua
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
...Roadrunner...
post 13 Nov 2003, 14:14
Post #4


Membru fondator "Skija Klan (c)"


Group: Members
Posts: 751
Joined: 27 September 02
From: Bucuresti




sau .....


--------------------
Renault MeganeII - B-81-RoadRunner
Bip... Bip... !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 13 Nov 2003, 14:14
Post #5


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




n-are nici o legatura cu urcatul ... eu cu primul disc am urcat si coborat de nu s-a vazut ... deci e clar => ai nimerit unul prost

io zic sa incerci doar ferodouri (bineinteles depinde si de cum arata discul/arcurile)

oricum, bafta si fa-o repede inainte sa-ti intre in volanta


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CHE
post 13 Nov 2003, 15:01
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 171
Joined: 24 October 03
From: Bucuresti




roadrunner...ce trebuie sa iti lamuresc?


--------------------
dcab 4x4-1.9D 2006/ peugeot 308 - 1.6 hdi 2008 - B xx MAH / B xx MAH
slalom printre .... masini....
150cp .... amandoua
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 14 Nov 2003, 22:45
Post #7


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Este posibil sa fi fost reglat cablul prost.
Avand in vedere ca manopera e destul de mare sfatul meu este sa schimbi si rulmentul, eventual si placa de presiune.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crm
post 30 Nov 2003, 13:42
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 13 February 03
From: Bucuresti




eh si eu am probl cu ambreajul ,cand plec de pe loc huruie ne mai vb cand merge motorul si stau pe loc il apas si face unpic de zgomot . Am 70000 km


--------------------
B-00-CRM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 30 Nov 2003, 15:34
Post #9


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Rulmentul de presiune!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 1 Dec 2003, 10:06
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




exact!
daca fluiera numai la debreiere...e rulmentul.
cum spunea cineva mai sus....manopera e destul de scumpa pt ca tre` sa dai ori motorul jos,ori cutia.


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crm
post 5 Dec 2003, 16:30
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 13 February 03
From: Bucuresti




mi fratzilor, mie imi huruie incet cand am apasat complet ambreajul si cand plec de pe loc face huuruur :roll:


--------------------
B-00-CRM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 5 Dec 2003, 16:35
Post #12


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Rulmentul de presiune sau floarea aia de la placa de presiune. sad.gif
Sorry, nu se repara, se inlocuiesc icon_mrgreen.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 5 Dec 2003, 16:54
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




rulmentul se poate pune intr-o cutie metalica cu vaselina si se pune pe foc.asta daca nu e foarte mult uzat....


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 5 Dec 2003, 16:55
Post #14


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Se adauga Knorbita si iese o supita de rulment sa te lingi pe placa de presiune tongue.gif (Sper ca stii de gluma :wink: )


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 5 Dec 2003, 17:06
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




si se serveste cald cu un pahar de antigel laugh.gif laugh.gif


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DACIA-Wrc
post 4 Jan 2004, 16:26
Post #16


Unregistered









Hmmm
eu is membru nou.. nu am mai lucrat niciodata cu forum-uri si din astea grele.. da as vrea sa ma intreb ceva...
Am o buba... undeva.. si eu... ca am dacie 1300
Asa.. acuma...
cand apas ambreajul scartie!!!
asta tinand cont ca o fo masina lui tata si el o are din 82 si nu io scimbat decat setu motor la vreo 120.000 km...
asa...
nimica altceva
cablu de ambreaj si placa de presiune si restu-s veci ca masina..
acuma...
intreabare... de ce scartaie pedala.. sau ce poate scartai cand apas...pe pedala...
apoi... de multe ori
smile.gif)))))) o sa vi se para ciudat.. dapoi si mie ...
cand vreau sa o bag intra-1-a ori mere in spate ori se tureaza in gol si se agita ca un pespi..
poa sa fie larg cablu sau... sa-mi fie bulita cutia de viteze?
eu ma gandesc la cutie ca-n vara am facut o chestie cam nepreaindicata..
coboram de la piatra craiului cu a 4 la 90 si i-am dat a 2-a intr-o curba... so o parait ceva...
da dupa vreo 10 km o mers iara normal..
acuma cand o bag intra- doua caraie de mi frica sa nu se dezmembreze..
si inca ceva..
ii voie sa se miste stanga-dreapa .. putin da vizibil pedala de ambreiaj si si de frana?
is legate cumva intre ele?
multumesc..
astept raspunsui la dnkrozalex@yahoo.com


--------------------
Go to the top of the page
+
dragOn
post 4 Jan 2004, 16:58
Post #17


Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza)


Group: Members
Posts: 692
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




1. ești incoerent, m-ai amețit de tot!
2. Pedala care scârțâie trebuie unsă sus la îmbinări
3. Când i-ai dat a 2-a ai uzat mult planetare, distribuție... (mai multe)
4. Dacă cârâie urât poate fi de la un ambreiaj f. uzat, prost reglat sau cutia de viteze bușită
5. pedalele de frână și ambreiaj nu sunt legate între ele, trebuie strânse piulițele să nu se mai miște!


--------------------
VOLKSWAGEN PASSAT TDi 131CP/2002 - B xx UEX
Never drive faster then your angel can fly !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DACIA-Wrc
post 4 Jan 2004, 22:13
Post #18


Unregistered









smile.gif))))) stiu ca te-am ametit..
pedala scartiaie.. de cand o shtiu eu.. da cand scimb vitezele ma omoara.. se aude cum s-ar freca franele la tren... cand se opreste in gara..
la fiecare apasare..
dupa un drum de bucuresti din cluj innebunesc datzi seama smile.gif))
2). cu ce so ung si unde da-mi detalii de poti b-07-uex
3). shtiu dar nu am avut ce face... ca era nisip pe jos si de puneam frana eram ingeras si cantam la harpa acuma smile.gif)))))
4).dintra 3 -ntra 2-a caraie urat de tot daca am viteza mai mare de 40 la ora..
in cartea masini scrie ca cu a 2-a pot mere 80
da mai mult de 60 si ceva nu am reusit niciodata ...L:))
5).intr-o zi am observat ca daca apas pe ambreiaj se misca si frana.. ma gandeam si eu ca nu pt fii legate intre ele.. dar noah...


--------------------
Go to the top of the page
+
dragOn
post 4 Jan 2004, 22:59
Post #19


Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza)


Group: Members
Posts: 692
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




2. cu vaselină unde exact nu știu pentru că nu mă lasă burta să mă bag până acolo. laugh.gif laugh.gif
4. în carte scrie că viteza max într-a 2-a e 80, asta nu înseamnă că tre' s-o și prinzi!


--------------------
VOLKSWAGEN PASSAT TDi 131CP/2002 - B xx UEX
Never drive faster then your angel can fly !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DACIA-Wrc
post 4 Jan 2004, 23:05
Post #20


Unregistered









smile.gif)
aia-i de shtiut.. dar noah..
60 numa?
scrie in carta 14 secunde pana la suta
mie imi prebe 16 .. da mere


--------------------
Go to the top of the page
+
ghc
post 5 Jan 2004, 09:07
Post #21


..:::Cautatorul:::..


Group: Members
Posts: 411
Joined: 9 December 03
From: Cluj-Napoca




Salutare si La multi ani!

Ca toate berlinele noastre de ani de zile are si a mea o hiba cu ambreiajul / cutia de viteze: mi-am mancat toti nervii pana am aflat cum sa schimb intr-a treia dupa un repaus de 6 ore: turez motorul foarte tare in a doua, altfel nu intra nici cum. Mai mult, din a patra in a treia merge numa daca trec si prin a doua (fara sa las ambreiajul). Ce ziceti de asta?
Inca o chestie: cand schimb din a patra in a cincea (pe la 90 km/h, 2800 - 3000 ture) motorul imi "suna" la fel de turat si in a cincea, dar pot sa merg linistit pana la 120.
Cel de la care am luat masina mi-a zis ca a schimbat recent discul.


--------------------
ZKR (Logan by Dacia) BaLaureate 3.14 1907 toamna - CJ-01-GHC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 5 Jan 2004, 09:15
Post #22


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Probabil ca a schimbat discul cu Dolanescu pentru unul cu Gabi Lunca! Nu prea suna a problema de disc/placa/rulment, mai degraba as spune sa te pregatesti pentru o remaniere de cutie (din pacate).


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghc
post 5 Jan 2004, 09:21
Post #23


..:::Cautatorul:::..


Group: Members
Posts: 411
Joined: 9 December 03
From: Cluj-Napoca




QUOTE

remaniere de cutie (din pacate).


O mai las putin pana o pierd pe drum... sper sa se intample aproape de casa :roll:


--------------------
ZKR (Logan by Dacia) BaLaureate 3.14 1907 toamna - CJ-01-GHC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DACIA-Wrc
post 5 Jan 2004, 11:42
Post #24


Unregistered









Salutare si La multi ani!

Ca toate berlinele noastre de ani de zile are si a mea o hiba cu ambreiajul / cutia de viteze: mi-am mancat toti nervii pana am aflat cum sa schimb intr-a treia dupa un repaus de 6 ore: turez motorul foarte tare in a doua, altfel nu intra nici cum. Mai mult, din a patra in a treia merge numa daca trec si prin a doua (fara sa las ambreiajul). Ce ziceti de asta?
Inca o chestie: cand schimb din a patra in a cincea (pe la 90 km/h, 2800 - 3000 ture) motorul imi "suna" la fel de turat si in a cincea, dar pot sa merg linistit pana la 120.
Cel de la care am luat masina mi-a zis ca a schimbat recent discul


eu de multe ori nu pot so bag intra-n1-a si-i dau 4 -3 si apoi 1...
ca altfel nu-mi mere
eu ma gandesc ca-i gata... ceve prin cutie....


--------------------
Go to the top of the page
+
ghc
post 5 Jan 2004, 12:09
Post #25


..:::Cautatorul:::..


Group: Members
Posts: 411
Joined: 9 December 03
From: Cluj-Napoca




QUOTE

eu de multe ori nu pot so bag intra-n1-a si-i dau 4 -3 si apoi 1... 
ca altfel nu-mi mere 


Din cate stiu eu la majoritatea berlinelor e asa: nu poti schimba a-ntaia numai daca opresti de tot masina. Si, in principiu, la viteza de bagat in 1-a poti merge linistit cu a doua (daca n-ai vreun BMW nervos in spate :shock: ).
Asta nu-i mare problema: gandeste-te la mine ca plecam de acasa si nu puteam schimba a treia... vad ca esti din Cluj, eu stau pe Turzii... si din cand in cand o iau la deal... acum am gasit metoda: o turez nebuneste in a doua, calc ambreiajul, astept sa scada turatia pana pe la 900 (ralanti) si dupa aia schimb fff rapid a treia. Asta se intampla numai la prima schimbare. Dupa aia merge unsa... :?:

Cred ca daca s-ar face un manual de schimbat vitezele la Dacii (berline, nu ma pronunt asupra altora) ar avea cel putin 500 de pagini... icon_twisted.gif


--------------------
ZKR (Logan by Dacia) BaLaureate 3.14 1907 toamna - CJ-01-GHC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DACIA-Wrc
post 5 Jan 2004, 15:10
Post #26


Unregistered









mda .. eu stau pe andrei mureshanu... aproape nu smile.gif))))


--------------------
Go to the top of the page
+
Ov
post 7 Jan 2004, 10:23
Post #27


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Oameni buni, dar voi de sincroane la cutie ati auzit????
1. cine zicea ca a dat a 2-a la 90, probabil a bulit sincronul de a 2-a
2. cine zicea ca ii intra a 3-a doar dupa ce tureaza ffffffff mult motorul, sigur e dus sincronul

normal, din orice viteza se poate baga in orice viteza, fara nici o dificultate. Acest lucru este posibil datorita sincroanelor. Singura exceptie e treapta de mers inapoi care nu are sincron.

La autobuzele alea romanesti ffff vechi, daca tineti voi minte, caraiau cutiile alea de le luau dracii cand pleca nenea soferu, stiti de ce???? pt ca acele cutii minunate, nu au sincroane ...

Asa ca, daca aveti probleme cu sincroanele, .... aaaaaaaaaa, mai bine le lasati asa, ca personal nu am vazut mecanic care sa faca o cutie sa mearga BINE.... daca e grav, adica chiar nu intra, etc, atunci merita desfacuta cutia, dar de cineva de incredere ...


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghc
post 7 Jan 2004, 10:26
Post #28


..:::Cautatorul:::..


Group: Members
Posts: 411
Joined: 9 December 03
From: Cluj-Napoca




QUOTE

2. cine zicea ca ii intra a 3-a doar dupa ce tureaza ffffffff mult motorul, sigur e dus sincronul  


Eu ziceam, merci de raspuns... dar mai ziceam ca asta se intampla numai dupa ce sta masina cateva ore. Dupa ce reusesc prima schimbare in a treia nu mai am probleme. Tot de la asincroane :wink: ?


--------------------
ZKR (Logan by Dacia) BaLaureate 3.14 1907 toamna - CJ-01-GHC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 7 Jan 2004, 10:35
Post #29


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




or fi gresit aia materialul din care au facut pinionul de a 3-a si se dilata diferit de celelalte biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif ziceam si io icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghc
post 7 Jan 2004, 10:38
Post #30


..:::Cautatorul:::..


Group: Members
Posts: 411
Joined: 9 December 03
From: Cluj-Napoca




laugh.gif Urmatorul lucru ce mi-l oferi e benzina??? Bricheta am eu... icon_twisted.gif


--------------------
ZKR (Logan by Dacia) BaLaureate 3.14 1907 toamna - CJ-01-GHC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th July 2025 - 19:49
Forum Renault