bataie motor
![]() ![]() ![]() |
bataie motor
valex19 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 5 January 13 From: ploiesti ph ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1993
- PH78 KRI
|
|||
vasi8 |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 26 May 14 ![]() |
cel mai probabil sunt cuzineții foarte uzați sau arborele trebuie rectificat.Dacă îți bate dimineața,pe frigul asta cand uleiul e foarte gros imaginează-ți cum va bate la vară când uleiul se subțiază la căldură.Mie îmi bate dimineața numai vara când e uleiul subțire de la căldură.Poți încerca cu aditiv dar numai amâni inevitabilul.
|
--------------------
dacia
1310
1988 berlina
|
|
sspoitoru |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
Mai degraba bate cand e rece pt ca in motorul cald, oprit, se scurge tot uleiul in baie. Apoi, la pornirea la rece, pana urca uleiul peste tot si se incalzeste putin, sa faca ungere, dureaza putin.
Eu zic sa dai chiulasa jos. Posibil sa fi fost garnitura de chiulasa pusa aiurea. Spera asta. Daca nu e nici o urma, pe garnitura, vezi daca toate camasile sunt la inaltime. Oricum daca vreun piston bate fie in garnitura, fie in chiulasa, vor trebui schimbati cuzinetii de biele. Sunt ieftini. Spor la.treaba. P.s. n-ai de ce sa-l duci la fier daca zici ca in rest e ok 21 Jan 2015, 23:09: Defapt... http://www.daciaclub.ro/Problema-motor-t24...ml#entry3893542 This post has been edited by sspoitoru: 21 Jan 2015, 23:09 |
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|
valex19 |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 5 January 13 From: ploiesti ph ![]() |
Multumesc , am sa-l desfac cand o sa se mai incalzeasca afara sa vad care este problema
|
--------------------
dacia
1310
1993
- PH78 KRI
|
|
tavi_ro |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 868 Joined: 11 September 05 ![]() |
Verifica si starea bolturilor de la capetele de pistoane. Pentru debit si presiune mica de ulei in rampa se gasea odata pompa ulei cu debit marit. Eu la un moment dat am montat una si nu mai aveam probleme cu presiunea uleiului la cald sau la rece.
|
--------------------
Duster
Laureate 2012-1.6 16V, 4x4, GPL Tomasetto Stag4
Q-Box plus Logan Laureate 2005-1.4 MPI
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Unde ai văzut tu, în ultimii 25 de ani, motor cu pompă cu debit mic, mai ales că-i de 1.6? De ce-l înfricoșezi, precum că la vară va fi prăpăd, dacă habar n-ai ce citești ? Omul a spus că bate puțin, dupa care se reduce sau chiar nu mai bate delc. Uleiul la tine se răcește pe masura ce merge motorul?
Dupa cum s-a explicat mai sus, pistonul când urca, datorita pieselor reci și comprimate, lovește în garnitură, pentru ca nu s-a aliniat bine, când a fost montată. Eu am explicat de multe ori p-aici, cum se procedează la aliniere, pentru că are găurile deplasate. La strângere, inelul metalic, intra cât poate și el, în cilindru, și-i iese inainte pistonului, să-l întâmpine, ceea c face mai mult rău, acea lovitura de fusta și bolț (mai puțin), dar și de cuzinet mai târziu, daca lovitura e mai accentuată. Alta cauză din care bate doar la început, câteva secunde (maxim 3 sec.), este scurgerea totală a uleiului din rampă și pompă, datorită fluidizării lui la cald și jocurilor din lagăre, dar si a filtrului, care nu are supapa care să închidă bine. O alta cauză din care poate să bată e, alezajul la un piston, nepotrivit pentru bolțul care-l are, fiind prea strâns, iar pistonul rămâne ceva timp pâna se dilată fiarele, îngrădit ușor, tinzând să oscileze să se rotească după bolț, până se mai dilată pistonul. Ăsta poate fi rezultat al întârzirii la montarea bolțului, când a încălzit biela, apoi racită a vrut să corecteze poziția bolțului, cu presa, forțând în piston. În orice caz, nu trebuie să te îngrijorezi, dacă e unul din cazurile descrise mai sus, și cu adevărat e bătaie de piston. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
fullhouse |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
Eu circul cu acea bataie la rece deja de vreo 3 ani, pana nu se apuca de papat ulei motorul nu va fi desfacut sigur.
|
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Și daca nu-l forțezi vr-odată exagerat, mai mergi mult și bine. Eu am mers peste 5000 km, fară fustă (jumătate) la piston, și segment de ungere. N-a ieșit nici prin bloc, dar nici nu s-a calat. Am văzut doar când l-am desfăcut, ca-i lipsă jumate din el. Era și jumătatea p-acolo pă jos pă-n baie, fărămițată, dar era în ulei, stătea bine, se lipise in pământul de pe fund.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
tavi_ro |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 868 Joined: 11 September 05 ![]() |
QUOTE(PH-06-BOA @ 24 Jan 2015, 15:50) De ce-l înfricoșezi, precum că la vară va fi prăpăd, dacă habar n-ai ce citești ? ....Uleiul la tine se răcește pe masura ce merge motorul? Stiu ca nu prea am habar ce citesc dar pot sa intreb unde am scris asta ? In alta ordine de idei nu recomand nimanui sa merga cu fustele de la pistoane sparte. Cand foloseam gazolina se spargeau mereu, chiar daca nu se cala motorul nici bine nu ii facea.... Si batea mult mai tare decat un bolt de piston. Atentie la resturile metalice care pot fi antrenate in motor. Chiar daca pompa de ulei are un filtru pilitura nu o poate retine. In fine renunt sa mai postez ceva in sectiunea asta...Bafta tuturor posesorilor de dacia clasic. Ca idee am schimbat caroseria de la dacia 1300 in fata blocului. Am desfacut-o piesa cu piesa si am asamblat-o pe caroseria noua. Setul motor l-am schimbat in balcon, doar vibrochenul l-am rectificat pe cota 1 in fabrica. Grozava masina a fost dacia 1300. Apropo nu stiu ce pompe au mai aparut sau nu dar dupa ce am montat pompa cu debit marit nu am mai avut probleme cu presiunea in rampa nici la cald nici la rece. Nu e cazul sa mai detaliez ca rece nu insemna iarna si cald nu inseamna prapad vara.... Ca toate pompele la un moment dat au fost inlocuite cu acest tip de pompa e ok, nu aveam de unde sa stiu acesst lucru. Sper ca intre timp a fost gasit si boltul....iar smoala este excelenta pentru etansare. Cu stima. Un fost fan dacia 1300. PS: QUOTE(PH-06-BOA @ 24 Jan 2015, 15:50) This post has been edited by tavi_ro: 27 Jan 2015, 20:20 |
--------------------
Duster
Laureate 2012-1.6 16V, 4x4, GPL Tomasetto Stag4
Q-Box plus Logan Laureate 2005-1.4 MPI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 17:31 |