minimul necesar de scule
![]() ![]() ![]() |
minimul necesar de scule
Rentz |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Addicted to diesel Group: Members Posts: 79 Joined: 27 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT CLIO SYMBOL
1.5 dCI 65cp
2006
- B
|
|||
costi |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai nu-ti aduci aminte ce-ai avut ?
![]() Vezi ca mai este un topic pe tema asta, desi la 1300 cred ca trebuie sa ai un arsenal complet acolo. http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...hl=trusa++scule This post has been edited by costi: 18 Nov 2005, 13:58 |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
Daccia |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 9 December 04 ![]() |
Pai cred ca minimum care te poate ajuta in orice situatie e un card cu 300-500RON pe el, un telefon mobil cu cartela si numarul verde a lu' Dacia Service
![]() Sau un patent si o surubelnita cu cap drept, si eventual o cheie de 10. ![]() Sau vorba cuiva de pe forum: o sticla de benzina si o bricheta... ![]() |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
- B-10-CMW
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai pe langa un set minim de scule mai iti trebuie si un set minim de piese in caz de te lasa kazanu' in drum cand ti-e lumea mai draga. Eu deja ma gandesc sa fac lista si cu lista de piese de plecat de pe loc in caz de raman cu sandramaua in drum. Ma refer aici la alea care se pot strica fara simptome dinainte, ca alea de tacane, scataie, bataie sti dinainte si le schimbi din timp.
|
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
costas |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 9 August 05 From: Bucuresti ![]() |
minimul in lb. romana nu exista... eventual minimum:
patent, surubelnita, chei fixe, platina, set bujii, capac delco, fise... etc |
--------------------
Dacia
1310L
- gl 10 acg
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#6
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
minim ... pai sa vedem .... cam un sfert din motor ?
![]() daca vreti un pic mai mult ... tot ceea ce se poate demonta in 5 min ![]() la 1300 e bine sa ai destule in masina ... sa nu uiti de set de imbusuri ![]() This post has been edited by Dreamer: 20 Nov 2005, 11:25 |
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Mondiru, pagina 411, e mai mult decat suficient...
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#8
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Sarma (in primul rand), cheie de 10 (e bine sa ai un intreg arsenal de chei), ciocan, patent, banda izolatoare, smirghel, perie de sarma si cheie pentru bujii. Si daca cumva nu ai, nu ar strica sa ai si o stanga de tractare.
|
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
cezarb |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 16 June 05 ![]() |
1.In primul rand, trusa de scule si piese de schimb trebuie "armonizata" cu cunostintele pe care le detii. Daca te pricepi, ia-ti mai multe, sa nu fii luat prin surprindere. Dacia este plina de surprize.
2. Pentru pastrarea in masina, iti recomand o geanta potrivita sau o trusa de scule. Gasesti o multime de modele pe la alde Metro, Bricostore, etc., solide , din plastic, cu sau fara sertarase. Este practic si o poti lua cu tine in cazul in care nu folosesti masina mai multa vreme.O alta varianta este cea cu dulapior in portbagaj-de recomandat din tabla si cu incuietoare.Incearca sa nu le tii gramada, ci organizate cat de cat- ai sa apreciezi asta mai ales iarna...); 3. Scule: trusa chei fixe drepte (pana la 22), trusa chei cu cot (poate lipsi, dar este utila daca tre' sa tii contra), 4 surubelnite (2 cruce mare/mica, 2 drepte mare/mica), patent sau spitz (asta-i mai bun, daca are ciocul lung),ciocan de 300g-suficient,cheie de bujii, trusa inbus hexagon,1-2 tubulare (8-10, 10-12,12-13,etc.), perie de sarma,smirghel gros si foarte fin (cam 0,5 m din fiecare), o pila mica (cum sunt cele de ceasornicar), un dorn ascutit sau un punctator, 1rola de banda izolatoare(e bine sa fie de firma, nu rahaturi care se desfac dupa 3 zile), cutter (eventual cu lame de rezerva), sarma (de fier sau de cupru, dar ceva mai groasa), lampa cu cablu pentru reparatii , vaselina , 1 rola banda adeziva rezistenta (duct tape-gasiti si la magazinele auto, este gri-argintiu , este lata si rezistenta-buna pentru furtune sparte, dar nu numai),lanterna (dupa buget),cateva suruburi cu saibele si piulitele aferente de 4,5,6 si 8 (de obicei, piulitele desfacute cad undeva de unde nu mai pot fi recuperate), aparat de masura(pentru profesionisti ![]() 4. Cric (e bun d-ala hidraulic, nu sunt scumpe , sunt usor de folosit si mai compacte), pompa aer sau compresor(e bine sa aiba manometru, sa nu mai carati altul dupa voi),cablu remorcaj, set cabluri de pornit masina (nu se stie pe ce amarat ajuti in drum- sau ce om de treaba te ajuta pe tine ![]() 5. 1-2 seturi becuri (gasesti la toate magazinele auto), 1-2 seturi sigurante, 2-3 m cablu litat izolat, capac delcou, set fise, platina,condensator,bobina (cam exagerat, dar nu-i rau la drum lung), bujii, pompa benzina (iar exagerat, dar se poate), perii alternator si demaror (nu ocupa loc mult..), plutitor carburator (ma rog..), set jigloare (pentru cei exigenti), 1 m furtun de benzina, 1 arc acceleratie (ala lung, prins sub filtrul de aer), ulei, antigel, solutie de spalat parbrizu si lichid de frana pentru completat,solutie sau praf pentru astupat gaurile din radiator; 6. Mai poti avea in vedere, in special iarna sau cand umbli prin padure: patura, topor, ceva de aprins focul (nu radeti, stiu pe cineva care a ramas noaptea cu masina blocata in padure...); 7. Evident, un mobil cu incarcator de masina si cartela valida , sau o cartela ptr. telefon public si numere utile la indemana. 8. Multa, multa fantezie ![]() ![]() Par multe, dar incap intr-o cutie de scule mai mare. Multa bafta! This post has been edited by cezarb: 21 Nov 2005, 16:01 |
--------------------
dacia
1310 L
- BZ02SBE
|
|
andu911 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
hai frate nici chiar asa, daca ai masina pusa la punct n-ai nevoie decat de cateva chei, o surubelnita si un patent...
Ca doar nu ma apuc sa-i fac setu pe drum. ![]() This post has been edited by andu911: 21 Nov 2005, 20:20 |
--------------------
-
-
-
|
|
cezarb |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 16 June 05 ![]() |
QUOTE(andu911 @ 21 Nov 2005, 16:19) hai frate nici chiar asa, daca ai masina pusa la punct n-ai nevoie decat de cateva chei, o surubelnita si un patent... Ca doar nu ma apuc sa-i fac setu pe drum. ![]() 1. Pai, cum am zis mai sus, iti alegi ce pui in trusa in functie de cunostinte si tupeu. Si de lungimea drumului care-l parcurgi. Una-i sa mergi 2 km prin oras, care-i plin de service-uri si magazine auto, si alta sa urci in creierii muntilor, prin nu-s ce zone izolate. Cu ce am scris acolo, poti rezolva cam toate problemele urgente care tin de alimentarea cu benzina, partea electrica si aprindere. In plus, o cutie din aia nu ocupa loc mult in portbagaj. Eu unul, decat sa fac cu mana pe marginea drumului sau sa dau 5 mil/km alora de la remorcaj, mai bine tin trusa bine echipata intr-un colt de portbagaj-in juma de ora rezolv problema si-mi vad de drum. 2. Am uitat de : cablu de acceleratie si ambreiaj. In plus, e bine sa aveti si clema aia din capul pedalei de ambreiaj, de care se prinde cablu. Mie mi s-a rupt o data pe camp si am mers 2 km pe jos, sa fac rost de cineva sa ma ia la remorca. Din cauza unui rahat din tabla de 1 RON. Sad but true. ![]() Mult succes! |
--------------------
dacia
1310 L
- BZ02SBE
|
|
cezarb |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 16 June 05 ![]() |
Mai treceti si o forfecuta (uzata) sau ciordita din trusa nevestei. Deosebit de utila.
|
--------------------
dacia
1310 L
- BZ02SBE
|
|
onyx-20 |
![]()
Post
#13
|
![]() Onyx-20 Group: Members Posts: 431 Joined: 10 March 05 From: Suceava ![]() |
ati spus de curea de alternator?
|
--------------------
Dacia
1300
1976
- SV 03 TMC
|
|
Petea |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 31 August 05 From: Iasi ![]() |
Iaca ce am eu in portbagaj tot timpul (ca incepator):
- un set complet de chei fixe (de la 6 la 27) + una reglabila; - doua surubelnite late mari, una mica si una in cruce; - ciocan si patent; - sarme, sfoara, leucoplast si scotch; - cutter + briceag multifunctional; - lampa cu alimentare de la baterie + lanterna cu leduri; - bara rigida de tractare; - roata de rezerva + cheie si cric; - pompa cu manometru + triunghi + trusa in garantie; - un set de bujii; - un set complet de sigurante; - un set complet de becuri pentru Dacia (de la far, semnalizare, stopuri, bord); - o curea de alternator; - 2 capace delco + o platina; - 1 jiglor (pentru cazul in care il suflu in iarba pe ala de la carburator); - 4 piulite pentru prezoanele de la roata (daca le pierd prin zapada pe alea ale rotii); - o cutie cu vaselina; - 1 litru de apa distilata + unul cu lichid de parbriz; - carpe, servetele + alte mizilicuri. De cand a venit iarna mai am: - o lopata Linneman; - o canistra din tabla de 20 l plina ochi (daca raman blocat pe undeva sa am macar caldura); - 3 pungi de sare (stiu ca e mai bun nisipul ca nu rugineste tabla dar sarea e mai eficienta si iau sare din considerente de spatiu); - un set de lanturi pentru fata. Prin comparatie, unchiu-miu, care e sofer profesionist, nu are nici macar o surubelnita. P.S.: pentru baietii "buni": am alarma si sunt de categoria grea ![]() This post has been edited by Petea: 24 Nov 2005, 19:28 |
--------------------
Dacia
Logan
2006
- is Eten Glofiish x500 + iGo Romania 2006
|
|
cezarb |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 16 June 05 ![]() |
QUOTE(onyx-20 @ 24 Nov 2005, 06:19) Aoleu, ai dreptate. Ca n-as dezbraca nevasta de ciorapi pe frigu' asta ![]() Lasand gluma la o parte, atat la prima Dacie 1300, cat si la actuala, am trusa bine garnisita in portbagaj si nu am fost niciodata luat prin surprindere. Ce-i drept, intretinerea a fost ca la carte, astfel ca nu le-am dat motive sa-mi faca figuri pe drum... (ca o ciudatenie-am avut mai multe mici probleme cu actuala 1310, decat cu aia dinainte...ceea ce spune multe despre meseriasii de la Dacia..) ![]() |
--------------------
dacia
1310 L
- BZ02SBE
|
|
jaf |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru din mijloc Group: Members Posts: 641 Joined: 25 May 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Si eu care am in masina doar 2 surubelnite si cricul.. nici cheie de roti nu am
![]() |
--------------------
trotineta
tri roti
2012 ful vidaut chiele "ati facut dacia de rasul lumii cu 'inventiile' voastre"
|
|
Petea |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 31 August 05 From: Iasi ![]() |
Am uitat sa spun ca am gasit pe net niste plasturi de 11x15 cm care dau caldura timp de 12 ore. Am si 10 de aia in portbagaj (ca tot veni iarna). Ce vreti, asa-i ca incepator, esti mai stresat. Probabil ca in timp o sa ma calmez si o sa umblu si eu fara nimic la mine ca unchiu-miu
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006
- is Eten Glofiish x500 + iGo Romania 2006
|
|
west |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 23 May 05 ![]() |
hai sa va zic eu ce am in dacie
![]() -1 Cric hidraulic -1 Cric hidraulic cu roti ![]() -1 cutie cu 30-40 chei fixe -1 cheie dinamometrica -2 patenti -1 ciocan -1 cheie franceza -1 cleste -1 bidon ulei -1 bidon lichid frana -2 halogene -2 stergatoare -2 tampoane cutie viteze -1 capac delcou -1 bormasina -9 surubelnite |
--------------------
x
x
- x
|
|
romulus |
![]()
Post
#19
|
![]() membru fost posesor de Dacie Group: Members Posts: 460 Joined: 11 January 05 From: Targu Mures ![]() |
West, esti mecanic si astea sunt sculele din masina de interventie?
![]() |
--------------------
Daewoo
Cielo
1997
- MS 06 BCL pana la urma, totul se rezuma la obisnuinta...
|
|
west |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 23 May 05 ![]() |
|
--------------------
x
x
- x
|
|
romulus |
![]()
Post
#21
|
![]() membru fost posesor de Dacie Group: Members Posts: 460 Joined: 11 January 05 From: Targu Mures ![]() |
|
--------------------
Daewoo
Cielo
1997
- MS 06 BCL pana la urma, totul se rezuma la obisnuinta...
|
|
thegodsglory |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 31 December 04 From: B ![]() |
... si neaparat, o carpa (de preferat mai multe) uscata si curata! ajuta la combaterea efectului de sera din habitaclu
![]() iar pentru tipicari, o carpa de sacrificiu, pt sters uleiu' de pe joja. de preferat se tine sub capota, langa amortizor. ![]() This post has been edited by thegodsglory: 26 Nov 2005, 03:55 |
--------------------
dacia
1310 alb-ruginiu :)
- b14 it's a feature, not a bug.
|
|
west |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 23 May 05 ![]() |
QUOTE(thegodsglory @ 26 Nov 2005, 03:55) ... si neaparat, o carpa (de preferat mai multe) uscata si curata! ajuta la combaterea efectului de sera din habitaclu ![]() iar pentru tipicari, o carpa de sacrificiu, pt sters uleiu' de pe joja. de preferat se tine sub capota, langa amortizor. ![]() Sau un lighean in care se pun bateria si cutiile cu ulei |
--------------------
x
x
- x
|
|
Muttley |
![]()
Post
#24
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Cablurile de acceleratie si de ambreiaj nu-si au rostul in randul pieselor de rezerva. Si spun asta pentru ca daca unui oarecare sofer de Dacie i se-ntampla sa i se strice, daca-l duce capul sa le inlocuiasca si apoi sa le regleze ar cam trebui sa fie in stare sa se si deplaseze cu masina dupa defectarea (ruperea) lor pana la cel mai apropiat...
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
AC |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(Muttley @ 27 Nov 2005, 07:44) Cablurile de acceleratie si de ambreiaj nu-si au rostul in randul pieselor de rezerva. Si spun asta pentru ca daca unui oarecare sofer de Dacie i se-ntampla sa i se strice, daca-l duce capul sa le inlocuiasca si apoi sa le regleze ar cam trebui sa fie in stare sa se si deplaseze cu masina dupa defectarea (ruperea) lor pana la cel mai apropiat... si dupa parerea ta, cum te deplasezi dupa ce se rupe cablul de acceleratie sau de ambreiaj? |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
Muttley |
![]()
Post
#26
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Daca se rupe cablul de acceleratie se face-n felul urmator: se "regleaza relantiul" din surubul de la clapeta la o valoare mai mare (3000 de ture sa zicem...). Pentru a face treaba asta, se scoate inainte arculetul de pe surub deoarece cand se comprima complet (spira pe spira) limiteaza infiletarea surubului si turatia mare nu se poate obtine. Acest relanti asigura deplasarea multumitoare a masinii pana la primul magazin...
Daca se rupe cablul de ambreiaj, cu motorul oprit se baga-ntr-a-ntaia si se actioneaza demarorul. Daca bateria si demarorul sunt in buna stare, motorul va porni si masina se va deplasa. Cu putin noroc, treapta a 2-a o poate cupla si un sofer "mai neexperimentat" sa zicem si este suficienta pt a deplasa masina cu pana la 40km/h de exemplu... Un sofer mai inspirat poate s-o gaseasca si pe a treia... Recunosc, deplasarea masinii in asemenea conditii va fi destul de greoaie, dar luand in calcul probabilitatea defectarii acestor piese, care este destul de mica, nu cred ca se justifica cumpararea si apoi ocuparea spatiului din masina cu ele... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
cezarb |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 16 June 05 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 29 Nov 2005, 01:39) Daca se rupe cablul de acceleratie se face-n felul urmator: se "regleaza relantiul" din surubul de la clapeta la o valoare mai mare (3000 de ture sa zicem...). Pentru a face treaba asta, se scoate inainte arculetul de pe surub deoarece cand se comprima complet (spira pe spira) limiteaza infiletarea surubului si turatia mare nu se poate obtine. Acest relanti asigura deplasarea multumitoare a masinii pana la primul magazin... Daca se rupe cablul de ambreiaj, cu motorul oprit se baga-ntr-a-ntaia si se actioneaza demarorul. Daca bateria si demarorul sunt in buna stare, motorul va porni si masina se va deplasa. Cu putin noroc, treapta a 2-a o poate cupla si un sofer "mai neexperimentat" sa zicem si este suficienta pt a deplasa masina cu pana la 40km/h de exemplu... Un sofer mai inspirat poate s-o gaseasca si pe a treia... Recunosc, deplasarea masinii in asemenea conditii va fi destul de greoaie, dar luand in calcul probabilitatea defectarii acestor piese, care este destul de mica, nu cred ca se justifica cumpararea si apoi ocuparea spatiului din masina cu ele... Decat sa faci asemenea "experimente" riscante pentru ambreiaj, cutia de viteze, baterie si demaror, nu crezi ca-i mai simplu sa ai in portbagaj un amarat de cablu de ambreiaj (incolacit, incape in buzunar), pe care-l schimbi cu putina indemanare in mai putin de 5 minute? ![]() Cat despre acceleratie...poti sa faci ca unii masochisti pe care i-am vazut pe strada...au legat o sfoara de clapeta de acceleratie, de care trageau pe geam... ![]() |
--------------------
dacia
1310 L
- BZ02SBE
|
|
Muttley |
![]()
Post
#28
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Ma rog, cum spui tu atunci... Posturile din topic mi-au lasat impresia ca e vb de scule si piese care sa ne scoata din mizerie la drum lung, in camp, in pustietate, noaptea, cu haite de lupi maraind p-aproape... Poate am inteles eu rau si de fapt era vb despre Bucuresti, unde mie cel putin mi se pare infinit mai simplu s-o iau pe jos pana la magazin atunci cand mi se rupe unul dintre cablurile astea (care de fapt se rup mult prea rar). In fine, my bad...
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#29
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
deci ce am eu(car degeaba):
-chei de la 6-32 -cheie de bujii -set lere -patent -sfic -sarma -10 suruburi -lampa portativa -becuri -smirghel\ -set:capac delco,platina,condesnsator,rotor -0.5 l de ulei de motor\ -2 leviere -camera -ventile -bujii,vreo 5 -2 curele de ventilator -si cam atat.poate mai am ascunse This post has been edited by ydaniel: 30 Nov 2005, 19:47 |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#30
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca nu ai garaj sau loc pe balcon, cari sculele mentionate mai sus in portbagaj. Ma intreb ce greutate au obiectele mai sus mentionate.........
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 01:19 |