Probleme frane, Pedala se duce foarte jos
![]() ![]() ![]() |
Probleme frane, Pedala se duce foarte jos
Raoul |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 7 July 05 From: Curtea de Arges ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
berlina
- AG-78-LIR
|
|||
Slider |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Nu ai sistemul de frinare etans. Iti trage aer pe undeva...
|
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
danelu |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 23 February 05 ![]() |
Pune licjid de frana DOT 4
|
--------------------
Renault
Clio III
2007
|
|
Raoul |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 7 July 05 From: Curtea de Arges ![]() |
|
--------------------
DACIA
berlina
- AG-78-LIR
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
danelu |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 23 February 05 ![]() |
Icearca ,oricum pierzi lichid daca o aerisesti saptamanal
|
--------------------
Renault
Clio III
2007
|
|
thegodsglory |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 31 December 04 From: B ![]() |
si la mine tinea jos.
a trebuit sa schimb discurile: erau f uzate, +ca neuniform si tragea intr-o parte la frana. acum e bine. (evident am schimbat si placutele) |
--------------------
dacia
1310 alb-ruginiu :)
- b14 it's a feature, not a bug.
|
|
Raoul |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 7 July 05 From: Curtea de Arges ![]() |
QUOTE(thegodsglory @ 25 Nov 2005, 00:57) si la mine tinea jos. a trebuit sa schimb discurile: erau f uzate, +ca neuniform si tragea intr-o parte la frana. acum e bine. (evident am schimbat si placutele) Discurile nu sunt uzate, pt. ca am schimbat placutele de frana in urma cu o jumatate de an si discurile nu aveau uzura. Iar de franat (in scurta perioada cand franeaza bine) franeaza drept (nu se abate de la traiectorie daca iau mainile de pe volan). Deci concluzia ar fi ca se pierde lichid pe undeva in mod cert (desi eu nu am observat acest lucru). Nu ar fi posibil oare ca si pompa sa aiba ceva (eventual sa ii schimb garniturile)??? Va rog sa ma ajutati daca aveti experiente similare. |
--------------------
DACIA
berlina
- AG-78-LIR
|
|
Raggaeman |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 4 June 04 From: Bucuresti ![]() |
si eu am aceeasi problema...maxim o saptamana super frane, dupa care incepe sa coboare treptat cursa pedalei, nu raman fara frana, dar tine jos de tot. Nu vad sa pierd lichid pe undeva. De ceva timp mai am o problema: nu reusesc sa desfac surubul de aerisire pe dreapta spate. Vreau sa-l schimb, dar nu reusesc sa-l desfac. Bineinteles ca nu mai pot sa aerisesc si pe acolo, probabil ca asta e motivul pt care se "moaie" pedala. Ceva idei cum sa-l scot?
|
--------------------
dacia
1310
- ph-04-lja Se poate si mai rau...dar si mai bine!
|
|
Raoul |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 7 July 05 From: Curtea de Arges ![]() |
QUOTE(Raggaeman @ 25 Nov 2005, 12:51) si eu am aceeasi problema...maxim o saptamana super frane, dupa care incepe sa coboare treptat cursa pedalei, nu raman fara frana, dar tine jos de tot. Nu vad sa pierd lichid pe undeva. De ceva timp mai am o problema: nu reusesc sa desfac surubul de aerisire pe dreapta spate. Vreau sa-l schimb, dar nu reusesc sa-l desfac. Bineinteles ca nu mai pot sa aerisesc si pe acolo, probabil ca asta e motivul pt care se "moaie" pedala. Ceva idei cum sa-l scot? Si la mine e la fel, dupa un timp se inmoaie pedala si tine foarte jos. Si eu am un "aerisitor" rupt la etrierul dreapta fata (aici fac aerisirea la furtun). Daca surubul aerisitor la tine nu este rupt, poti incerca sa dai cu un spray pt. desfacut suruburi ruginite. Iti garantez ca daca nu se desface cu acest produs nu il mai desfaci decat cu bormasina... |
--------------------
DACIA
berlina
- AG-78-LIR
|
|
george_d |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 343 Joined: 10 February 04 From: Bucuresti ![]() |
@Raul
cel mai probabil ai o problema la repartitorul (distribuitorul) de frana. Trimite-i un mesaj pe privat utilizatorului dyda, am vazut ca el "le are" bine cu franele |
--------------------
Dacia
1210
|
|
argon |
![]()
Post
#12
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
west |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 23 May 05 ![]() |
dupa ce schimbi garniturile de la cilindrii de pe spate ( in caz ca nu sunt ruginiti si ii schimbi si pe ei ) mai regleaza putin cursa libera a pedalei de sub bord, ca am impresia ca e cam mare si pistoanele din pompa nu isi desfasoara cursa completa ( iar cand aerisesti, lichidul de frana iese cu presiune mai slaba pe spate, indiferent de pozitia limitatorului)
This post has been edited by west: 25 Nov 2005, 14:41 |
--------------------
x
x
- x
|
|
Raoul |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 7 July 05 From: Curtea de Arges ![]() |
QUOTE(west @ 25 Nov 2005, 15:40) dupa ce schimbi garniturile de la cilindrii de pe spate ( in caz ca nu sunt ruginiti si ii schimbi si pe ei ) mai regleaza putin cursa libera a pedalei de sub bord, ca am impresia ca e cam mare si pistoanele din pompa nu isi desfasoara cursa completa ( iar cand aerisesti, lichidul de frana iese cu presiune mai slaba pe spate, indiferent de pozitia limitatorului) Cilindrii de pe spate i-am schimbat acum 2 ani cu unii noi (de uzina) si am mers zilnic cu masina. Nu stiu cum se poate regla cursa libera a pedalei sub bord. Imi poti explica mai detaliat? Multumesc! |
--------------------
DACIA
berlina
- AG-78-LIR
|
|
west |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 23 May 05 ![]() |
exista niste piulite din cate imi aduc aminte...
|
--------------------
x
x
- x
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#16
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
Mai detaliat de atat ... ?
![]() |
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
west |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 23 May 05 ![]() |
|
--------------------
x
x
- x
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#18
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
west ... multumesc ... maine incerc
![]() |
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
amc |
![]()
Post
#19
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Salut! N am frane de ani de zile!
cand repar una se strica alta,acum n am frane deloc,daca decuplez spatele(pompa simpla) am frane bunicele pe fata. Am schimbat garnituri,ferodouri,limitator,chiar si conducta mare care merge spre spate,franele spate sunt cu autoreglare iar pompa de frana este noua schimbata in service!Bineinteles ca nici aia nu au putut sa mi faca franele, au zis ca am tamburii uzati asa ca i am schimbat cu unii autoreglabili dl dezmembrari, si................ bineinteles NU AM FRANE si tre sa decuplez spatele din poma cs am frane!!!! ![]() ![]() |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
Dyda |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
QUOTE(Raoul @ 24 Nov 2005, 13:18) Timp de 3 -4 zile dupa ce fac aerisirea la roti am frane beton. Dupa aceasta perioada incep sa apara treptat problemele , ajungand ca la o saptamana sa nu mai am frane aproape deloc. Daca incerc sa franez brusc nu se mai blocheaza rotile si pedala este la fund. Care ar putea fi cauzele acestei probleme? Mentionez ca nu sunt pierderi de lichid. Pompa dublu circuit cu servo. ![]() ![]() ![]() Nu este necesar sa ai pierderi vizibile ptr a patrunde aer in instalatie. Acest lucru se intimpla cel mai des pe la garniturile uzate ce nu mai sunt evazate ci in forma cilindrica. Adica apasind pedala se creeza presiune in circuit si lichidul se comprima, eliberind pedala , lichidul revine de unde a plecat dar in urma lui creeaza vacuum ce automat daca o garnitura nu etanseaza bine va antrena aer pe linga aceasta patrunzind in instalatie. Binenteles ca acesta intra in cantitati ff mici dar deajuns ca in decurs de o saptamina sa inmoaie pedala. Dupa cum se stie aerul este cu mult mai comprimabil decit lichidul si de aici marirea cursei la pedala ( nu ma intreba de raport ca nu-l stiu si nici nu ma intereseaza). Si acum problema ta, Verifica daca pompa da lichid in vas. Acest lucru se observa in momentul actionarii pedalei si vizualizarea vasului cu lichid. Daca lichidul da in vas acesta va face burburuci sau bule cu aer ca si cind cineva sufla aer in vas, adica garnitura/ri neetanse permit lichidului sa treaca pe linga ele.Dupa cum spui ca la actionare mai energica pedala se duce la fund cam asta ar fi. Inlocuire garnituri. Spui ca acum 2 ani ai inlocuit cilindri spate, pai sa fi matale sanatos, daca ai folosit lichid aiurea sa-u dus de mult.Pentru verificarea acestora se procedeaza la anularea spatelui ( cum a facut amc) prin punerea unui dop facut dintr-o conducta. In acest caz pedata trebuie sa fie fff tare , ca si cind ai apasa pe o scara din beton si cursa fff mica. Daca in continuare pedala este semitare si cursa mare , ai defect si pe fata. Hai sa vedem ce ai inteles din toata vorbaria asta si mai discutam. Pentru amc Ai tamburi cu autoreglaj pe spate SH, ai/ati incercat sa faceti un prereglaj ptr distanta intre saboti si tambur? Daca nu fal si mai vorbim |
-------------------- Kox
|
|
Raoul |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 7 July 05 From: Curtea de Arges ![]() |
Acum inteleg cum poate intra aer in instalatia de franare fara a observa scurgeri de lichid de frana.
Voi schimba toate garniturile posibile de la sistemul de franare si va voi tine la curent cu rezultatele (trebuie sa treaca cel putin o saptamana pana voi trage niste concluzii edificatoare). Multumesc lui Dyda si tuturor forumistilor de pe Dacia Club. |
--------------------
DACIA
berlina
- AG-78-LIR
|
|
zamolxes |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 14 January 04 From: Bucuresti ![]() |
O problema asemanatoare am avut si eu la nova mea:
cand apasam pedala brusc tinea frana fara probleme. daca stateam cu piciorul pe pedala se ducea incet incet pana la fund. Am aerisit de cateva ori, aproape am schimbat lichidul. Am curatat etrierii, chestiile alea de pe spate (nu stiu cum se cheama) si tot asa facea. Intr-un final am schimbat pompa de frana si din momentul ala nu mai am nici o problema. Tre sa mentionez ca nici pierderi de lichid de frana nu aveam, borcanasul era tot timpul plin (il verificam in fiecare dimineata). |
--------------------
Ford
Mondeo Ghia 2L
2003 Full Options
- B-77-BLD Si uite asa se duc noptile..albe
|
|
amc |
![]()
Post
#23
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu inteleg treaba cu "ati"
![]() Lichidul nu este compresibil, si nu cred ca ia aer pe la garnitura cand e mai usor sa ia lichid din vas! Un cilindru receptor nu se uzeaza asa usor si chiar daca,nu trage aer pe acolo curge lichid si se va compensa din vasul pompei! This post has been edited by amc: 28 Nov 2005, 21:27 |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
Dyda |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
QUOTE(amc @ 28 Nov 2005, 20:20) Nu inteleg treaba cu "ati" ![]() Lichidul nu este compresibil, si nu cred ca ia aer pe la garnitura cand e mai usor sa ia lichid din vas! Un cilindru receptor nu se uzeaza asa usor si chiar daca,nu trage aer pe acolo curge lichid si se va compensa din vasul pompei! Teoretic da ar trebui sa lucreze ansamblul. Dar practic nu va lucra- lucru valabil la un ansamblu vechi , uzat. De ce ? Pentru ca sunt jocuri mari la subansamblele ce realizeaza reglajul, bieleta- sabot, bieleta - levier sector dintat. Cum spuneam fiind jocuri mari reglajul la un dinte nu se mai realizeaza la o cursa f mica a sabotului ci la una mai mare adica cind uzura ferodoului este cu mult mai mare iar distanta dintre ferodou si tambur este cu mult mai mare decit cea admisa( max 0,5 mm ) acest lucru conduce la o cursa mai mare a pedalei si automat realizarea presiunii de frinare cu pedala aproape de podea. Pentru a elimina aceata distanta mare intre sabot si tambur se va actiona manual ( in cazul cind se constata ca autoreglajul nu functioneaza) asupra sectoarelor dintate - chestia cu prereglajul Trebuie sa mai stii un lucru. Alimentarea pompei cu lichid se realizeaza numai in pozitie stationara a pistoanelor, in momentul actionarii acestora pompa nu se mai alimenteaza cu lichid pentru ca supapele din pistoane nu mai permit acest lucru. NU am inteles ce ai vrut sa spui prin si nu cred ca ia aer pe la garnitura cand e mai usor sa ia lichid din vas! Inca un lucru de consemnat ptr tine. Cilindrul receptor nu se va uza niciodata decit moral. Ce se uzeaza sunt garniturile cilindrului care au un amestec cauciuc special rezistent la compozitia lichidului si nu rezista la PP produse petroliere. Uzura prematura apare datorita compozitiei proaste a cauciucului, Folosirea unui lichid de frina neconform si ataca garniturile sau cilindri au o rugozitate mai mare la alezaj This post has been edited by Dyda: 29 Nov 2005, 08:24 |
-------------------- Kox
|
|
amc |
![]()
Post
#25
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Sa desfac azi rotile sa vad daca s a facut auto reglajul, daca da atunci ma bag DIN NOU la pompa, poate supapa nu merge bine!!!!
Ma refeream la garnitura de la pompa, nu cred ca ia aer pe acolo cand poate sa ia mai usor lichid din vas. |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
Sociopatul Tandru |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 220 Joined: 23 June 05 From: Braila ![]() |
eu deja m-am obisnuit cu senzatia. asta e viata. la inceput mi-a fost trasa acum merg cu pedala la podea..am schimbat tot..tot ce inseamna cauciuc..discurile este bune, la fel si placile (avand in vedere ca sunt noi)... sa ma ajute dumnezeu si sa nu se lase de tot..
|
--------------------
DACIA
Nova GT
1998 Septembrie
- BR 69 CGF Nu sunt un nationalist dar ma mandresc cu Dacia!
|
|
ady_KPK |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 27 November 04 ![]() |
Il rog pe Dyda sa-mi explice si mie cum se regleaza autoreglabilii aceia? Cum imi dau seama cand sunt reglati corect?
|
--------------------
Dacia
Solenza
2005
- B-38-KPK
|
|
Dyda |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Miine mai discutam
|
-------------------- Kox
|
|
amc |
![]()
Post
#29
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
In mod normal autoreglabilii se regleaza singuri pe masura ce faci pedala,insa atentie la frana de mana ,tre sa fie la podea si sa nu fie intinsa deloc atunci cand vrei sa reglezi sabotii,faci pedale si invarti de roata tre sa se simta cum freaca saboti de tambur,dupa ce te ai lamurit sigur ca s au reglat poti sa ti reglezi si frana de mana!
|
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
gti98 |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(zamolxes @ 29 Nov 2005, 03:23) O problema asemanatoare am avut si eu la nova mea: cand apasam pedala brusc tinea frana fara probleme. daca stateam cu piciorul pe pedala se ducea incet incet pana la fund. Am aerisit de cateva ori, aproape am schimbat lichidul. Am curatat etrierii, chestiile alea de pe spate (nu stiu cum se cheama) si tot asa facea. Intr-un final am schimbat pompa de frana si din momentul ala nu mai am nici o problema. Tre sa mentionez ca nici pierderi de lichid de frana nu aveam, borcanasul era tot timpul plin (il verificam in fiecare dimineata). Avut aceeasi problema. Garnituri pompa defecte. Si nici eu nu inteleg cum "e mai usor sa ia lichid din vas". Aerul are vascozitatea muult mai mica, deci intra muult mai usor decat lichidul!! Aerul in instalatie poate intra si pe la alte garnituri defecte, in special in spate. Garniturile conice, "fusta" de la pistonasele din spate si de la pompa, predispuse la acest defect. La calitatea unor elemente din cauciuc de pe piata 2 ani e o eternitate; chiar cu lichidul extra-super, garniturile proaste se intaresc si primesc aer. Si eu am avut probleme aproape permanente cu franele in spate. Sistemul e pacatos si cu materiale proaste e KKt integral. Cu piesele de fabrica a mers bine vreo 5-6 ani; cand am inceput sa schimb... Atentie, de exemplu la garniturile pentru fata: trebuie ca garnitura sa fie stransa pe piston. Nu va luati dupa vanzator, care ca sa scape de ele spune ca se strang de catre etrier. Daca nu sunt stranse, curg garantat. Bafta! This post has been edited by gti98: 10 Dec 2005, 18:51 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 22:51 |