Cum se pasuiesc cuzinetii ?, Arborele cu came?
![]() ![]() ![]() |
Cum se pasuiesc cuzinetii ?, Arborele cu came?
nvp_playboy |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 24 January 06 From: Roman ![]() |
|
||
--------------------
dacia 1410
1410
- nt 03 wuv Putin traiesc viata, majoritatea doar exista !
|
|||
andutzu_84 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 14 January 06 ![]() |
pasuiesc...
|
--------------------
Dacia
1310
- ph-XX-xxx Pestele care lupta impotriva curentului moare electrocutat. :P
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Daca trebuie sa "pasuiesti" cuzinetii ai cauzele:
1. Arborele rectificat cu cote mai mari decit trebuie sau fabricat prost. 2. Cuzinetii prost executati 3. Capace biela/ paliere inversate din varii motive-neatentie, capac defect pe care meseriasul in necunostinta si lene il inlocuieste in ideea "merge si asa", etc. Solutii. 1. Mergi cu arborele la meserias sau la magazin 2. Mergi cu cuzinetii inapoi. 3. Se lucreaza cum trebuie, fara improvizatii. Dar, nu inteleg ce legatura are aici arborele cu came; asa cum ai pus problema, ar intra in categoria "pasuit". |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
sddragos |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
Nu stiu la ce va referiti cu pasuirea cuzinetilor, dar...
Acum vreo 9-10 ani, un meserias adevarat in motoare (acum a plecat din tara) mi-a schimbat setul motor la vechea Dacia (din 1985). Tin minte ca atunci cand a schimbat cuzinetii a pus intre cuzineti si capacele manetoane/paliere hartie de calc. Sper ca mi-aduc bine aminte. Motorul ala merge si astazi perfect (am vandut masina acum doua saptamani). Nu consuma ulei, nu bate, chiar forte bun pt. varsta lui. |
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Dragos, in mare la aia se refera. Si nu numai. E vorba de un fel de rodare combinata cu o eventuala "preluare de jocuri". Inainte era aparent normal s-o faci, pentru ca piesele erau oarecum prohibitive, nu se gaseau, etc. Dar acum mi se pare normal s-o faci cum trebuie.
Refuzi piesele proaste. Am vazut solutii gen tabla subtire intre capac si biela pentru ca se bloca cuzinetul. Sau pentru aceeasi stringere, raderea a unui strat din materialul ala special de pe cuzinet cu un segment. Iti dai seama ce frumos lucra acel cuzinet. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
pasuirea se face cu o bucatica rupta dintr-un segment.
e obligatoriu sa mai fi facut asa ceva vreodata si sa ai mana formata,de nu..strici cuzinetii. pasuirea se face in marea majoritate a cazutilor in functie de situatie si de calitatea pieselor. se fixeaza arborele in cuzinetii de palier si se strang capacele(dar numai pe cel al carui cuzinet urmeaza sa-l pasuim il stragem la cuplu,celelalte capace lasate putin mai slabe). Se roteste usor de arbore,dupa care se desfac capacele,se scot cuzinetii si se uita cu mare atentie la urma pe care a lasat-o arborele pe cuzinet. Se va vedea daca acesta tine sau nu, si cat de mult si dupa caz se ia putin din el(trebuie finete). Urmeaza operatiunea si pt celelalte capace. Verificarea rotirii arborelui dupa montare e obligatorie! Am vazut motoare care nu au pornit(blocat arbore) din cauza ca nu s-a facut pasuirea cuzinetilor. Deci nu e poveste, nu e mecanica dupa ureche,etc Sunt curios cum se monteaza arborii in fabrica.Cine verifica asta? |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(marius-gabriel @ 4 Apr 2006, 00:42) [...] Deci nu e poveste, nu e mecanica dupa ureche,etc Sunt curios cum se monteaza arborii in fabrica.Cine verifica asta? Este exact mecanica dupa ureche. Un cuzinet bine executat nu are nevoie de pasuire. A, ca la noi calitatea e indoielnica, e altceva. Crezi ca la vreo masina de afara se pasuiesc? Asta cu pasuitul e corectarea gafelor meseriasilor. Si daca "nu ai mina" sau daca mina aia "scapa", poti gresi bine mersi. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
sddragos |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
E o rusine ce se intampla cu piesele romanesti de Dacia.
Daca nu sunt bune, OPC ar trebui sa ia masuri. Daca sunt bune, dar arborele cotit e uzat, atunci sa se rectifice arborele, sau sa inlocuiasca. Nu pot accepta compromisuri de genul asta. Macar atat sa facem. |
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#10
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Lagarul ala are un joc de 7 pana la 14 sutimi de milimetru! Cum mama ciorilor simte mecanicul ala cand a atains jocul? Piesele trebuie sa se potriveasca din prima, fara hartie, fara razuit.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
nvp_playboy |
![]()
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 24 January 06 From: Roman ![]() |
Oricine a facut sau a vazut cum se reface un motor de dacie, trebuie sa stie ca undeva , un cuzinet freaca de arbore.De aceea ei se pasuiesc. Cum explica cineva anterior, se strange, se desface, se vede unde freaca, ce "ia " putin din cuzinet.
Nu e bine sa "iei" nici din suprafata de lucru , nici din spatele cuzinetului. Dar trebuie sa "iei" nu ai ce face....altfel se blocheaza sau se topeste respectivul cuzinet. Faza cu segmentul cade, fiind prea ascutit si curb, ceea ce duce la o zgariere neplana a cuzinetului . Deci din doua lucruri rele, care este cel mai bun? Apropo , de multe ori cuzinetii sunt mai lungi decat trebuie iesind din capac deci trebuie luat si din lungime cateva sutimi. PS: In general pe piata ajung piesele care nu corespund in fabrica, cu mici erori si defecte |
--------------------
dacia 1410
1410
- nt 03 wuv Putin traiesc viata, majoritatea doar exista !
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#12
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Subscriu in totalitate la ceea ce spune diaconuliviu.
Chestia asta cu pasuitul nu mai este de actualitate...intr-o carte buna de lacatuserie este descrisa cam asa: "Ajustarea jocului in lagarele cu alunecare prin razuire aplicand metoda tusarii" si era folosita ca sa rezolve imperfectiunile operatiilor anterioare. Intr-o fabrica obisnuita de pe vremea lu Ceasca, pentru astfel de ajustari erau folositi numai lacatusi cu treapta mare de calificare. Prin '92, eu personal am facut asa ceva la un motor de Dacia, dar aveam cuzineti facuti la Timpuri Noi la o cota mai stransa iar vilbrochenul era rectificat la R1 pe undeva prin Militari. Dupa aceea, la prima pornire am tinut motorul in relanti accelerat cca 3-4 ore sub supraveghere stricta, ca sa fiu sigur ca se rodeaza in conditii normale. Masina merge foarte bine si acum, dar repet, erau alte vremuri. Acum daca cumparati piese de origine, nu faceti ajustarea, riscul de topire a lagarului este foarte mare. Si inca ceva: este total interzis sa se puna elemente de adaos sub cuzineti. This post has been edited by tunderbird: 4 Apr 2006, 17:12 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
tatabobu |
![]()
Post
#13
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(nvp_playboy @ 4 Apr 2006, 16:24) Oricine a facut sau a vazut cum se reface un motor de dacie, trebuie sa stie ca undeva , un cuzinet freaca de arbore.De aceea ei se pasuiesc...... ![]() "Oricine s-a uitat pe geam trebuie sa stie ca undeva o talpa atinge pamantul" e o afirmatie cu aceeasi valoare de adevar cu cea citata de mine. Omule, tu-ti inchipui ca intr-un motor de masina straina arborele nu atinge cuzinetul? "lagar cu frecare prin alunecare" iti spune ceva? |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
frecarea aia poate fii mai mare sau mai mica initial.
ai vazut vreodata cuzineti topiti?? ei sunt din aliaj pe baza de plumb si se topesc imediat daca tine prea tare. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
andutzu_84 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 14 January 06 ![]() |
Cred ca ideea era ca acel cuzinet sa calce cat mai egal pe arbore (nu sa nu il atinga). Dar daca piesele sunt bune si cat de cat bune calitativ... nu mai e nevoie de aceasta "interventie". Nu cred ca la uzina la dacia se practica asa ceva. adica: un om angajat special pentru asta statea si razuia cuzinetii...
![]() ![]() . |
--------------------
Dacia
1310
- ph-XX-xxx Pestele care lupta impotriva curentului moare electrocutat. :P
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
asta ma intrebam si eu...
![]() oricum cu, cuzinetii si arborii ce se gasesc in magazine nu cred ca poti face un motor bine fara sa ii faci pasuire la cuzineti. poti face la intamplare un motor si el va merge, dar cat si cum depinde de multi factori.. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
De rodaj uscat cu bisulfura de molibden ati auzit ?
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(marius-gabriel @ 4 Apr 2006, 19:35) [...] oricum cu, cuzinetii si arborii ce se gasesc in magazine nu cred ca poti face un motor bine fara sa ii faci pasuire la cuzineti. [...] Uite ca eu am facut, fara pasuire. Si e al doilea rind de cuzineti. Cind am demontat primul set, era inca bun. Cu arbore rectificat la R1. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#19
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Cuzinetii sunt din banda de otel pe care e depus un strat de white-metal (aliaj de staniu, nu de plumb). De topit se topesc in lipsa ungerii, caci in functionare, intre arbore si cuzinet ai pelicula de ulei (e lagar hidrodinamic, nu de alunecare.)
Va asculta lumea pe aici si se duc sa-si zgarie cuzinetii degeaba! |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#20
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Aliaj de staniu cu ce? Ungerea se face in regim hidrodinamic care implica un anumit joc (nici prea mare nici prea mic), lagarul este totusi cu alunecare (vezi Organe de Masini anul III la Politehnica). La motoare este un caz mai special pentru ca apar acele incarcari ciclic variabile date de detenta care pot influenta sensibil grosimea peliculei de ulei in mod special la un joc anormal fie el prea strans sau prea slab. Nu incercati sa va jucati cu lagarele pentru ca o sa va coste scump. This post has been edited by tunderbird: 5 Apr 2006, 18:53 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
nvp_playboy |
![]()
Post
#21
|
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 24 January 06 From: Roman ![]() |
Din cate se vede putini au experienta in facut motoare de dacie. Multi vorbiti din auzite , banuiti sau citati din carti. Exact cum banuiam , "adevaratii" in arbori sunt greu de gasit.
Cu toate ca majoritatea ati spus ca aberez, ca nu se poate sa pasuiesti cuzinetii noi, ca nu exista asa ceva , eu cred ca nu ati avut de-a face cu asa ceva, mergeti de curiozitate la un service si urmariti reconstruirea unui motor de dacie. Se pasuiesc cuzinetii. Desigur, la motoare straine, unde tehnologia depaseste intelegerea noastra, acest lucru sa nu fie necesar. De ce credeti ca se pune foita de calc sub cuzineti;pentru ca exista joc prea mare;deci se poate si invers , joc prea mic. Intrebarea mea era simpla, pe fata sau pe spate? Pentru ambele metode exista pareri pro si contra. Vreau sa aud daca este cineva care a "pasuit pe spate", fara probleme, sau care are alta metoda de pasuire. Sau....de ce nu , cineva care a pus un arbore fara pasuire, daca mai are acel motor in functie,sa ne spuna de unde a cumparat cuzinetii. ![]() |
--------------------
dacia 1410
1410
- nt 03 wuv Putin traiesc viata, majoritatea doar exista !
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#22
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
tunderbird, am mentionat ca e un lagar cu alunecare pentru ca unii au impresia ca lagarul se misca la fel de greu cand e miscat cu mana cand motorul e uscat ca si atunci cand ai presiune de ulei in instalatie.
Weissmetal - aliaj de staniu cu plumb. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
QUOTE Weissmetal - aliaj de staniu cu plumb. parca ziceai ca nu e cu plumb... nvp_playboy,ai perfecta dreptate. legat de pasuire pe spate eu nu am vazut dar cinestie...poate o merge. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(nvp_playboy @ 5 Apr 2006, 21:00) [...] Mai era pe vremuri un user, Tyka sau Tika, din ce am citit, majoritatea metodelor lui erau "foita sub cuzineti", etc. Poate dai de el si-ti spune. Deci am scris, metoda aia de "pasuire" era foarte folosita pe vremea cind daca faceai rost de un set de cuzineti erai fericit, si nu aveai posibilitatea sa schimbi. La service de unde crezi ca aduc cuzinetii? Si daca un set nu e bun, ce crezi ca fac? Dom' director economic de acolo n-are vreme sa schimbe cuzineti in TG, asa ca ii pune pe mecanici sa-i "pasuiasca". Sau daca ei rectifica arborele si-l gresesc, sint timpiti sa plateasca ei alt arbore? NU, fac "pasuire". Am spus, se poate face dar e tare riscant. Am spus si DE CE apare nevoia de "pasuire" si cum solutionezi. Primul set de cuzineti, din cauza unei biele cu capac schimbat (asa am luat masina) a avut tenta de blocare, s-a incercat o "pasuire" ratata. Am pus alta biela, cuzinetul n-a mai frecat iar cind am schimbat tot setul motor, acei cuzineti erau inca buni. Cel "pasuit" avea inca urmele de "pasuire cu segmentul" pe el, deci i se luase material degeaba. Am pus al doilea rind de cuzineti (doar biela) fara pasuire ca tot il cumparasem si motorul nu are bataie. Are ulei 10W40.Presiune 6 la rece la relanti, 4-5 la 2000 rpm la cald, 2 sau 2,5 relanti, chiar daca urc ceva serpentine si temperatura e mai crescuta. De unde am luat? Dintr-un magazin de piese auto. ROMLAG. Unde am rectificat arborele? La un MESERIAS care l-a facut la R1, nu la R1+/- ceva. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#25
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Poate nu ati inteles..daca circuli cu ulei ars, neschimbat niciodata, doar completat, trebuie pasuiti cuzinetii...pentru "fraierii" care pun ulei nou, si chiar il schimba la anumite intervale, cuzinetii sunt buni fara pasuire
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
klaus |
![]()
Post
#26
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#27
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic ca ultimul mesaj al lui diaconuliviu a rezolvat topicul, nu? Inchidere?
This post has been edited by einstein1984: 6 Apr 2006, 08:57 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#28
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Eterna Romanie cu ai sai cei mai tari meseriasi de motoare Dacia
![]() This post has been edited by tunderbird: 6 Apr 2006, 12:29 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
onyx-20 |
![]()
Post
#29
|
![]() Onyx-20 Group: Members Posts: 431 Joined: 10 March 05 From: Suceava ![]() |
Am desfacut motorul dupa 100.000 km si am observat ca am foita de indigo sub cuzinet (nu stiam). Cum n-am avut bani de arbore, set si alte minuni care urcau la 1000 ron si ceva m-am rezumat doar la segmentare si foita de indigo am lasat-o la locul ei. Sunt sigur ca va mai tine inca 100.000 km.
|
--------------------
Dacia
1300
1976
- SV 03 TMC
|
|
andutzu |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Cum se pune indigoul? si pe capacul bielei si pe biela?
|
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 09:59 |