Probleme cu bordul CN
![]() ![]() ![]() |
Probleme cu bordul CN
daciaclub-Stef |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 31 January 04 From: Mangalia ![]() |
|
||
-------------------- The wait it's over the time is now...
|
|||
paulp |
![]()
Post
#2
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Stef
1. Problema e cred de la cablu de actionare care probabil ca a sarit. Daca nu te bagi la desfacut, suna un prieten sau un mecanic. 2. Verifica daca nu ai cumva martori de uzura la placute, daca zici ca ai scos firul de la sonda. A si pe incercate, scoate si unul din firele de la rezervorul pompei. Alta sonda nu mai e. Si 3 Treci la Probleme tehnice CLT ca acolo e locu ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Rew |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 12 November 03 From: Bucuresti ![]() |
1. vezi ultimele postari de la: http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=24...2469&highlight=
2. eu am taiat firele de senzori din etriere si am curatat papucul care face legatura in pompa de frina si s-a rezolvat problema dupa 2 ani de mers cu becul rosu aprins. |
--------------------
Dacia
1310 Break
2000
- B 04
|
|
daciaclub-Stef |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 31 January 04 From: Mangalia ![]() |
In legatura cu "alte pericole" am studiat problema pana la radacina....nu am martori de uzura jos la placute si nici nu a fost echipata masina cu asa ceva.Sonda in borcanul de lichid nu am.Becul s-a aprins prima data la o franare mai puternica si de atunci a ramas asa.Ulterior am schimbat placutele de frana si i-am facut o aerisire completa insa becul a ramas aprins...E chiar ciudat si nu imi explic.Imi spun unii ca ar putea fi vorba de un scurt insa e putin probabil sa apara un scurt in urma unei frane.
Cealalta treaba cu aeroterma.Parghia este la locul ei pentru ca acolo m-am uitat si eu prima data.Adevarul este ca la borduri sunt "la baie" pentru ca nu am umblat niciodata.Ca sa aspectez aeroterma complet trebuie sa desfac bordul? Ah si inca o chestie.Am citit intr-unul din forumuri ceva de genul"daca vrei sa si dirijare de clapeti aeroterma la CN pune si servo-frana".Ce legatura are?Foloseste aeroterma ceva vacuum? Va salut. |
-------------------- The wait it's over the time is now...
|
|
MihaiBv |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 25 December 03 ![]() |
La prima problema : Respectivul 'buton' care comanda dirijarea aerului nu e actionat de un cablu , ci de o parghie in forma de L , care intra intr-un fel de mecanism de distributie pneumatic (el comanda deschiderea gurilor de incalzire de la parbriz , picioare , etc... , folosind vacuum bineinteles ) ...
Posibilitati : 1. ti-a sarit parghia din distribuitor . E cam complicat s-o pui inapoi , dar nu trebuie sa-ti desfaci bordul ... Trebuie sa dai jos(sa le scoti) in primul rand butonul care actioneaza comanda aerului rece-cald si butonul care selecteaza gurile de incalzire , dupa aia plasticul ala care-ti indica cald sau rece si pozitia de selectare a gurilor de incalzire ... Si dupa aia ai in fata ta respectivul 'dispozitiv de distributie' . Ca sa-l dai jos e relativ complicat ca are doua suruburi fix in fata ta dar mai are unul si in partea cu torpedoul ... Ca sa-l dai si pe ala jos trebuie sa dai torpedoul jos (multe suruburi) , sa-ti bagi mana pe acolo prin bord si sa incerci sa-l scoti ... Daca reusesti sa-l scoti , ai grija sa nu-ti cada furtunele atasate de el ca e naspa ... Incerca sa reatasezi parghia inapoi ... 2. Nu mai functioneaza distribuitorul bine ... Asta inseamna ca pierde aer pe undeva , sau 'dispozitivul' de selectare din el nu mai e etans . In cazul asta e naspa , ca trebuie sa-l desfaci de tot si sa ai grija cum il montezi la loc ... 3. S-ar putea sa ti se fii blocat tot 'sistemul' pe pozitia 'parbriz' ... Asta e din cauza unor actuatori pneumatici (de fapt niste pompitze care imping niste parghii ce obtureaza / sau lasa sa treaca aerul prin gurile de incalzire ... In cazul asta trebuie sa le localizezi pe unde sunt prin bord si sa le deblochezi . Iti recomand sa faci operatiunea intr-un garaj incalzit sau la vara ca pe frigu asta ... :? Sau mai bine sa te duci intr-un service , desi nu e garantat ca o sa ti-l repare (eu am incercat s-o duc pe a mea in service la inceput si dupa ce mi-au bulit de tot bordu ![]() |
-------------------- |
|
daciaclub-Stef |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 31 January 04 From: Mangalia ![]() |
Mersi mult Mihai pentru detalii.In privinta reparatiei stai linistit ca nu imi trece prin cap sa ma apuc acum pe frigul asta ca stiu ce inseamna sa lucrezi la masina pe vreme d-asta.Pacat este ca atunci cand se va incalzi si ma voi apuca de bord nu voi mai avea nevoie de caldura in masina,nu?Dar asta este va ramane facut pentru iarna viitoare(sper,daca nu cumva se va intampla-ca e Dacie-sa se buleasca iar pana la iarna).
Traitzi! |
-------------------- The wait it's over the time is now...
|
|
lucian_v |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Am io o schema cu instalatia de climatizare la bord CN de la uzina Dacia (tatal unui prieten mi-a facut rost de ea). Explica detaliat cum se pun furtunasele alea. Daca mai ai nevoi o sa o scanez si o pun aici pe forum (daca am voie).
P.S. Cum fac sa scap si io de statutul asta de "membru incepator" ? |
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
lucian_v |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Corectare : nevoi = nevoie
![]() |
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Shi dacia mea e tot din 98 .
1) Referitor la martorul luminos de la frani : scoate becul afara shi ai sa vezi ca nu se mai aprinde nimica in bord (e usor de ajuns cu mana la el); la mine nu se aprinde deloc becul ala, asha ca stai linistit, nu o ssa ai nici o problema daca nu se mai aprinde 2) Referitor la directionarea caldurii, nu stiu ce sa-ti spun , pt ca shi eu am aceea problema; cineva mi-a spus ceva de niste vacumuri iesite de la aeroterma, altii mi-au spus ca e vorba despre nu stiu ce membrana de pe acolo shi lista poate continua ; daca reusesti sa rezolvi cumva problema, anunta-ma shi pe mine te rog frumos , pt ca shi eu is disperat cu problema asta 3) Am shi eu o intrebare: de ce nu imi merge parghia de la caldura pana la capat (la aer rece imi merge) ? |
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
SerbanRo |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 6 February 04 ![]() |
QUOTE 2) Referitor la directionarea caldurii, nu stiu ce sa-ti spun , pt ca shi eu am aceea problema; cineva mi-a spus ceva de niste vacumuri iesite de la aeroterma, altii mi-au spus ca e vorba despre nu stiu ce membrana de pe acolo shi lista poate continua ; daca reusesti sa rezolvi cumva problema, anunta-ma shi pe mine te rog frumos , pt ca shi eu is disperat cu problema asta Am avut si eu aceeasi problema cu putin timp inainte. Daca scoti "cutia torpedo" ai sa gasesi acolo un furtunas ca cele pentru perfuzii. Acesta se conecteaza la o capsula vacumatica care printr-o pargie iti inchide sau deschide clapeta de directionare a aerului catre parbriz sau interiorul masinii. Verifica daca furtunasul e la locul lui (conectat la capsula), daca e, probabil va trebuii sa schimbi capsula! Operatia e simpla mai ales daca ai "manute mici" si multa rabdare. ![]() |
-------------------- |
|
Porta |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 7 February 04 ![]() |
Inainte de a te apuca sa demontezi ceva....potzi sa verifici daca supapa situata pe furtunasul ala subtire ce se uneste printr-un Teu cu furtunul de la servo-frana este functionala. o verifici aspirand cu gura aerul din ea ...si apoi cu limba vezi daca face vid.
Daca aia e intrega....poti sa te apuci de demontat, daca nu dai50.000, iei una noua si ai rezolvat. |
-------------------- Oriunde ajunge o supermasina, ajunge si Dacia mea (chiar daca mai tarziu). Unde ajunge Dacia mea nu ajung multe supermasini.......
|
|
Ov |
![]()
Post
#12
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.526 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
rezolvare mega rapida:
scoti aeratoarele alea centrale (le smulgi d'acolo) si in fund o sa observi clapeta. O deschizi cu mana si o blochezi deschisa cu un surub bagat in lateral. Dupa ce repari bordul, scoti surubul si totul revine la normal. Asa o sa ai caldura in fata. Cel mai bine e sa nu blochezi clapeta deschisa la maxim, ci deschisa doar 1-2 cm, ca altfel nu o sa mai ai caldura la parbriz. Eu mi-am reparat bordul, dar am lasat totusi clapeta deschisa ca 1 cm max, pt ca ma enerveaza ca nu am pozitie in care sa-mi directionez aerul si la parbriz si in fata. Acum am :wink:, si daca nu vreau aer in fata, inchid aeratorul de la rotita :wink: O alta solutie, daca nu vrei sa desfaci nimic, dar e mai urata, iei o surubeltina sau un pix, sau ceva mai lung, si il infigi prin aerator, pana in clapeta :shock: |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Bochi |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 28 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu am o Berlina de sept 97 si am aceleasi probleme adica baga numai pe la parbriz
|
-------------------- |
|
Bochi |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 28 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Lucian te rog daca poti sa imi trimiti si mie pe mail schema aia cu instalatia de incalzire pa mail .
bochi@mymail.ro. mersi. |
-------------------- |
|
adumitrachy |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
La mine e dusa capsula aea (asa a reiesit dupa ce am verificat ce ati scris mai sus). Insa, am o problema: m-am dus la piese auto si am gasit 2 tipuri de capsule (una mica shi una mai mare). Care imi trebuie????
|
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
tyka |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 356 Joined: 22 February 04 From: slobozia ![]() |
pentru STEF.ati ramane becul aprins deoarece comanda de anchidere si deschidere+dirijare caldure se face cu ajutorul vucumului de la servo frana.trebuie sa ai o supapa la furtunul de servo[defapt doua] una mare si una mica neagra]cea mica are un furtun mic ce duce an bord[ala comanda toata chestia din bord] daca nu ai suficient vacuum nuti merg ,asa ca verifica supapele amandoua.[mai bine schimbale]si daca nu merge posibil sa ai o clepeta blocata.alte cauze nu sunt. la mine la firma vin o groza de prieteni cu probleme deastea si la toate astea au fost cauzele mai ales supapele care prind mizerie si nu mai tin vacumuu.
![]() |
-------------------- |
|
adumitrachy |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE verifica supapele amandoua Despre ce supape e vorba?Despre capsulele alea de la aeroterma? La mine,beleua e ca nu se aprinde becul ala din bord(as vrea sa mi se aprinda, pt ca am avut odata neplacerea de a ramane fara lichid de frana in mers). |
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
tyka |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 356 Joined: 22 February 04 From: slobozia ![]() |
daca nu ti se aprinde martorul de nivel ai doua probleme;ai becul ars ;plutitorul de la vasul de lichid de frana are un contact ,desfal [se desface usor] si curata cu smilgher fin contactul si fai proba an aer [tinel cu plutitoru an jos].
|
-------------------- |
|
tyka |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 356 Joined: 22 February 04 From: slobozia ![]() |
verifica si electrica [da nu cred cai asta]
![]() |
-------------------- |
|
liviu croitoru |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 31 May 04 From: sibiu ![]() |
vezi ca la anul tăude fabricașie popma de frina este de tip ITP...cu un fel de senzor..asta iti semnalizează nu numai lipsa lichidului din borcanel ci si diferenta de presiune a lichidului intre stg-dr...nu cumva iti trage intr-o parte atunci cind frinezi?
|
-------------------- POTI ASCULTA SI CUVINTELE DAR NU TE INCREDE DECAT IN FAPTE
|
|
Dyda |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Dirijarea aerului in grupul de climatizare CN se face prin capsule vacuumatice care la rindul lor actioneaza voleti de dirijare.Acesta este facut in asa fel incit daca capsula dubla care dirijeaza aerul sus jos se defecteaza aerul cald va fi dirijat numai la parbriz avind posibilitatea sa poti circula in conditii bune pe timp nefavorabil. Desfaci semicochila volan si in partea stg ceva mai jos vei gasi capsula de care este fixat cu un splint capatul voletului desfaci totul schimbi capsula si verifici si celelalte capsule. Si ca sa nu mai ai belele cu acestea vezi ca pe furtunul de vacuum care este intre servo si intrare habitaclu mai este o capsula mica (unisens) are rol de a proteja capsulele vacuum de vapori de benzina cind vei ajunge la ea mai vorbim cum trebuie montata
|
-------------------- Kox
|
|
mihailpana |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 1 June 04 From: Bucuresti ![]() |
salut!
aceleasi probleme le am si eu(si cu becul martor si cu directionarea aerului)la acelasi an de fabricatie (au avut si ei un an mai nasol...asta e) popescu george cred ca la capsula la care te referi am si eu probleme dar daca poti sa imi spui si mie de ce parca imi merge in 3 pistoane atunci cand se desface accidental, de la trepidatii. Problema cu directionarea aerului o sa incerc sa o rezolv dupa instructiunile voastre.. ma gandeam totusi la o varianta mai simpla..sa cumpar un bord cn cu totu(am vazut in pitesti cu 1 500 000)dar cel mai greu ar fi sa fac transferu de cablaraie, cred ca mi-ar lua cam o saptamana..poate in concediu |
-------------------- |
|
mihailpana |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 1 June 04 From: Bucuresti ![]() |
asta nu ca ar fi un moft, treaba cu schimbatul bordului dar am impresia ca tot sistemul electric e dus, scurturi peste scurtri...era sa iau si foc de la releu de semnalizare asa ca as vrea sa o iau de la 0, intr-un fel
|
-------------------- daca p-asta o avem, p-asta o folosim
|
|
Dyda |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Daca te vei uita atent lucrarea este simpla, capsulele iau vacuum din galeria de admisie.Logic cind un furtun se desprinde de la capsula sau comanda climatizare terage aer mai mult sau fals cul se mai spune , iar amestecul carburant se modifica facind ca motorul tau sa functioneze defectuos cu trepidatii cum afirmi tu. Identifica capetele de furtun care iti fac necazueu tae capatul si punel la loc dar fara sa-l incalzesti.
In legatura cu martorul de avarie, scoate firele , scoate manocontactul din lateralul pompei acel xexagon cu cap tuguiat - nu curge lichid - apasa energic pedala ca si cind ar fi aparut un pieton in fata masini 4-5 ori si pune la loc manocontactul , in mod normal trebuie sa se stinga. La varianta cu schimbatul nu bord ci grup climatizare , tu faci ceva de gen " cumperi alt ceas de mina ca cel vechi nu mai functioneaza si el saracu era neintors" Daca nu te descurci suna-ma daca vrei 0741920327 sau 0248626003 Bafta |
-------------------- Kox
|
|
mihailpana |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 1 June 04 From: Bucuresti ![]() |
mersi mult george pt explicatii, imi sunt de folos real
in ce priveste bordul..crede-ma..nu e numai climatizarea de vina.Daca dau drumul la aer pe viteza maxima, scurt. Daca dau drumul la dezaburire, scurt, vitezometrul topaie de n-ai treaba, clapele de la aer abia le pot deschide, reglaj faruri, niet s.a.m.d. e distrus, ce mai..si plus de asta, plasticul a inceput sa se umfle si sa crape.consider ca merita schimbat, nu? dar pana atunci voi incerca asa cum ai spus |
-------------------- |
|
Zmeutz_sry |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 20 August 04 From: Bucuresti ![]() |
cum montez aeroterma de CN in bord???am o dacie 1310 modificata cu bord CN,dar idiotul de la care am luat masina mi-a dat aeroterma in brate :vmad:
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 clima
- B-57-TBY
|
|
Dyda |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Pentru ca am gasit mai multe denumiri la aceiasi piesa te intreb la ce te referi la tot grupul de climatizare sau numai la turbina si la motoras
pentru ca in ambele cazuri ai ceva de munca si de bibilit |
-------------------- Kox
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
daca becul sta aprins si cind scoti sonda din pompa.. verifica diodele de pe bord.. de fapt e una din cele doua.. au rolul de a face sa ilumineze acel bec cu semn de frina SI CIND apar avarii gen presiune de ulei mica sau temperatura apa mare..
daca acea dioda e in scurt.. sta aprins tot timpul |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Dyda |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Zmeutz_sry, Te mai intereseaza cum se face montarea ?
|
-------------------- Kox
|
|
Zmeutz_sry |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 20 August 04 From: Bucuresti ![]() |
da,am inteles de la un electrician ca tre sa tai,sa sudez...destul de beton nu? :vmad: vine frigu :cry:
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 clima
- B-57-TBY
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th July 2025 - 17:47 |