DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Noile masini Renault vor fi proiectate in Romania

workarea
post 21 Sep 2006, 22:27
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 383
Joined: 10 October 05
From: Drumul Taberei




Grupul francez da 100 de milioane de euro pentru a infiinta in Dambovita un nou centru de dezvoltare.

Constructia demareaza in 2007. Renault isi muta in Romania o parte din activitatile de proiectare a noilor modele. Compania franceza isi va face la noi in tara un centru complet de proiectare, dezvoltare si testare.

O parte din viitoarele modele din gama Renault vor fi concepute si testate de ingineri romani. Valoarea investitiei va fi pentru inceput de 100 de milioane de euro. Alte doua astfel de centre vor fi construite in Coreea de Sud si in Brazilia.

Producatorul francez doreste ca in urmatorii cativa ani sa proiecteze si sa industrializeze nu mai putin de 26 de modele noi, dintre care 13 vor inlocui modele care exista in prezent, iar alte 13 vor fi complet noi...

SURSA: Evenimentul zilei online, 22 septembrie 2006 (Alexandru Gugoasa)
Articol complet: http://www.expres.ro/article.php?artid=273054


--------------------
Dacia Logan Ambition 1,6 MPI, 2007 - B-**-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eugeniuz2004
post 21 Sep 2006, 22:44
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.004
Joined: 13 August 04
From: Iasi




Vor scoate niste modele.... ma intreb cine le va mai cumpara. Ca daca Logan (masina aproape corecta la banii ceruti pe ea) este cu minusurile pe care le stim cu totii e facut la Technocentre la Paris pai despre ce vor face ai nostri (foarte capabili de altfel) ce s amai spunem.

Nu cred in povesti frumoase!


--------------------
Kia Cee'd 2008 SW BEST - IS-96-AEU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
workarea
post 21 Sep 2006, 22:55
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 383
Joined: 10 October 05
From: Drumul Taberei




Acum, sa fim seriosi si sa luam asta cu un dram de spirit critic. Fiti siguri ca nu va exista nici un model pe care sa-l faca romanii de capul lor. Si nici macar vreun subansamblu. Probabil ca vor fi echipe de ingineri si proiectanti romani coordonate si supravegheate de francezi. Ca 1) e mai ieftin sa construiesti un asemenea centru in Romania decit in Franta si 2) e mai ieftin sa aduci o suta de francezi in Romania (chiar daca vor lua salarii mai mari decit in Franta) decit sa duci 1.400 de romani acolo. Probabil ca vor face aici si studii de marketing, si e mai avantajos sa le faci aici, in Bantustania si printre bantustanezi. Ai un sentiment mai corect al pietei decit dincolo, unde stai in eprubeta si citesti tabele.


--------------------
Dacia Logan Ambition 1,6 MPI, 2007 - B-**-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 21 Sep 2006, 22:55
Post #4


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




@eugeniuz2004: Exact genul asta de gandire ne-a tinut pe noi in loc 16 ani de la revolutie incoace.
De ce sa nu crezi in povesti frumoase ? Crezi ca iti cade din cer ceva bun fara sa speri, fara sa te zbati, fara sa muncesti ? Visele fac diferenta de la mediocritate la succes. Trebuie doar sa ai curaj sa crezi.

This post has been edited by DigitalScribe: 21 Sep 2006, 23:00


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
workarea
post 21 Sep 2006, 23:01
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 383
Joined: 10 October 05
From: Drumul Taberei




Ai perfecta dreptate, DigitalScribe. Am auzit de atitea ori chestii de genul "de ce a luat Renault Dacia si nu a luat-o VW, care uite ce au facut cu Skoda? Romania, Franta, spaga, interese etc." Pai e adevarat ca VW au facut ceva mult mai bun cu Skoda. Dar sa nu uitam ca alternativa ar fi fost povestea de megasucces pedeserist de la Aro. Pina una-alta, Pitestiul e un oras care se misca, iar Cimpulungul - oras-fantoma. Si mai existau si alte posibilitati: ia uitati-va ce a facut BMW cu Roverul - ditai falimentul.


--------------------
Dacia Logan Ambition 1,6 MPI, 2007 - B-**-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eugeniuz2004
post 21 Sep 2006, 23:04
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.004
Joined: 13 August 04
From: Iasi




Sau daca vreti modelul de poveste de succes l-am tot sperat a se intampla in ceea ce priveste drumurile. Si iaca unde suntem. Nu imi plac ungurii dar ii admir si am tot respectul pentru ei ca au facut o retea de autostrazi si nici restul drumurilor nu arata ca ale noastre. De aia revin: nu cred ca se va intampla o poveste de succes! si asta in ciuda inginerilor buni pe care (inca) ii avem si care ar putea face ceva deosebit!

Si am iesit din polemica! sa dea Dumnezeu sa se petreaca ceva bun cu acest (probabil/dorit) centru de dezvoltare Dacia - Renault si in final eu sa fiu cel ce poate fi blamat ca nu am avut incredere!

This post has been edited by eugeniuz2004: 21 Sep 2006, 23:05


--------------------
Kia Cee'd 2008 SW BEST - IS-96-AEU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 21 Sep 2006, 23:12
Post #7


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Pai se va intampla ceva bun. Pentru ca acest centru are o particularitate deosebita. Nu apartine statului. Deci se va face treaba.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 21 Sep 2006, 23:55
Post #8


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Eu cred ca vor muta aici anumite operatii pe care le fac in Franta mai scump. Nu stiu daca va fi vorba si de proiectare propriu-zisa...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
undemerg
post 22 Sep 2006, 00:03
Post #9


Fan Logan


Group: Members
Posts: 448
Joined: 15 February 05
From: Bucuresti




Stiu ca e off-topic, dar chiar nu ma pot abtine: Va tot luati de drumuri ca sunt asa si pe dincolo, ca nu se face nimic, etc. Eu dau doar un exemplu, care de cand a fost facut, a tinut: A2, care cu exceptia unei bucati de ~ 3 m unde este putin zgrumturoasa, este impecabila. Ca dovada parapetii care sunt terminati din 10 in 10 metri. Deci se circula cu viteza. Deci se poate. Deci drumul este bun. Si totusi exista zeci de plangareti, ca e nu stiu cum, ca nu e destul de lata sa se dea el cu mertanu cu 250, etc. A2 este facuta pentru oameni normali, si a fost proiectata sa se mearga in siguranta cu 130 Km/h, viteza maxima de altfel. Si asa este, de cand a fost facuta.
Si pana la urma e acceasi chestie si cu dacia. Se cere de la aceasta marca ceva ce nu trebuie sa fie. Toti cei care comenteaza de ceea ce a facut renault, compara masina nationala cu vw, bmw, skoda. Pai intrebarea mea este urmatoarea: care era salariul mediu pe economie in cehia cand a aparut octavia, masina reprezentativa pentru skoda? Daca raspundeti la intrebarea asta, veti vedea de ce renault a creat logan, si nu octavia.
Eu sunt foarte multumit de loganul meu, si sunt convins ca si altii sunt la fel. E adevarat, apar mici probleme la unii, dar ce marca face masini perfecte? La ce pret?
De ce nu comparati logan cu berlina, si atunci veti vedea ce a facut renault in romania.
Chiar cred ca va fi facut un centru acolo, daca stirea se bazeaza pe declaratii reale. Francezii sunt unii dintre putinii care s-au tinut de cuvant cand au promis ca fac ceva la noi in tara. Si in prezent, si in trecut.


--------------------
Renault Symbol I 2009 1.5DCI 84
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
body
post 22 Sep 2006, 08:04
Post #10


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 568
Joined: 19 July 04
From: Ploiesti




Francesii is niste c....e , a se vedea Dacia , a se vedea Apa Nova ( atat la Bucuresti cat si la Ploiesti- au un pret la apa de zici ca-i minerala ) vezi Distrigaz Sud recte gaz de France !


--------------------
Mitsubishi/Suzuki Lancer/SX4 2007/2008 - PH-72-BVR PH-77-MMR
body cu lancer si nevasta cu suzuki sx4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 22 Sep 2006, 08:08
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




E bine pt frantuji ca isi muta jucariile in romania caci vor cheltui mai putin in proiectarea noilor modele. E bine si pt romani ca se vor infiinta niste noi locuri de munca, desi dacia-renault are niste salarii fff mici. Din punct de vedere al designului nu cred ca va avea nimic de pierdut renault, poate chiar va fi o schimbare in bine, alti oameni, alte plaiuri, alta imaginatie biggrin.gif

Nu imi place ca atunci cand se pomeneste de Dacia se pomeneste si Pitestiul, Dacia este in Colibasi nu in Pitesti. Si tot pe langa Colibasi este o mica fabrica numita ACI (Auto Chassis International), care apartine tot de Dacia-Renault si face sasiuri pt Renault si pt alte marci. Deci nu e chiar asa o catastrofa forta de munca romaneasca. Atata ca trebuie instruita si tinuta sub bici. Noi, romanii, nu am avut ocazia sa ne educam in a face lucruri bune din cauza regimului ceausist, unde nu conta calitatea, conta doar cantitatea, si uite-asa am ajuns sa avem majoritatea produselor slab calitative. Tin sa precizez ca dupa revolutie si inainte sa vina francezii (adica in perioada 1990-2000) s-au construit cele mai proaste dacii. Pe deasupra muncitorii aveau posibilitatea sa-si insuseasca din uzina fel de fel de piese unsure.gif Iar angajati pt Dacia erau de 3 ori mai multi decat era nevoie...

Ma rog, hai sa nu mai bat campii... Cat despre sosele sunt intr-adevar execrabile cu exceptia unor portiuni din drumurile nationale. Pt autostrada A2 i-as da nota 9 fiindca au inceput sa ii cada paletele alea verzi de pe mijloc cu rol antiorbire, iar imbinarile podurilor sunt f denivelate, imi vine toata mancarea in gat cand ajung la un pod iar cand ies de pe pod parca sar cu masina in prapastie. Iar pt autostrada A1 ii dau nota 7 ca totusi in momentul actual se poate circula fara sa iti rupi masina, dar din pacate este intr-o continua reparatie generala de cand a fost construita acum zeci de ani. Restul drumurilor sunt de toata jena...


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny2006
post 22 Sep 2006, 09:24
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 18 August 06
From: Brasov




Faptul ca vin francezii cu un centru de dezvoltare aici e bine. Asta este inca o dovada a faptului ca avem ( inca ) oameni competenti .... si ieftini. Ceea ce nu inteleg si nu cred ca voi intelege vreodata este de ce ne place sa ne blamam, sa ne taiem craca de sub picioare cu atata placere. De ce sa nu credem ca putem face si noi ceva bun ( in cazul de fata sa proiectam niste masini bune )? Adevarul este ca ne place sa ne vedem numai partile proaste si sa le scoatem in evidenta cu obstinatie. Avem insa si lucruri cu care sa ne mandrim si chiar in domeniul auto, chiar daca sunt de domeniul trecutului. Astfel, in anii '60 tractorul facut in Romania ( la Brasov ) a luat de 6 ori la rand ( sper ca tin bine minte ) medalia de aur la targurile internationale de profil. La inceputul anilor '70 ARO dadea lectii la cei care acum sunt fac legea pe segmentul masinilor tot-teren. In testele facute de Auto-Motor si Sport, Dacia Solenta a fost desemnata ca avand un tren de rulare mai bune decat al lui Opel Corsa ( deh, masina germana ). Si toate astea facute de ingineri romani. Deci se poate, doar sa se vrea. Nu avem motive sa credem ca nu putem sa proiectam masini bune. Chiar si Renault. Parerea mea.


--------------------
Renault Megane 2002 1.9 DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 22 Sep 2006, 10:02
Post #13


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.116
Joined: 11 February 04




Anumite faze dintr-un proiect pot fi facute si aici foarte bine.
Primul exemplu care imi vine in minte este introducerea datelor structurale in programe de analiza virtuala a structurilor.
Nu suntem atat de incompetenti pe cat ne lasa altii sa credem.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YO4RLP
post 22 Sep 2006, 10:03
Post #14


membru radioactiv


Group: Members
Posts: 331
Joined: 20 December 05
From: Galați




Francezii au o vorbă: delocalization
Adică, dacă nu le convin prețurile de producție în țara lor, mută totul într-o țară cu un nivel de trai scăzut și plătesc ... la nivelul salariilor de acolo.
Pentru noi ... nu poate fi decât bine.


--------------------
Dacia SuperNova Confort 2002 - GL-06-EAF
Cine vrea, găsește posibilitați; cine nu vrea, găsește scuze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ktmbull
post 22 Sep 2006, 10:14
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 546
Joined: 6 August 05
From: Bucuresti




Ce-mi plac astia suparati ca daca se face ceva la noi iese un cenzurat, pai fratilor hai sa nu mai munceasca nimeni in Romania si gata. Stam toti cu p.. la soare si gata.

Forza Dacia!


--------------------
Renault Megane Sedan(2.1), 1.6 16v, Confort Expression+Clima, 2005.
+2 roti.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 22 Sep 2006, 10:20
Post #16


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.641
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Pai normal ca vin francezii in Romania, ca ei platesc un inginer roman cu 7-12 milioane, nu cu 2000 de euro. Are cineva impresia ca francezii au venit in Romania pentru seriozitatea si puterea de munca a romanilor?
Ma miram eu de ce umbla Dacia cu limba scoasa prin facultati ca sa recruteze absolventi si studenti in ultimul an! Acum se explica, cu centrul asta de la Titu.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mman2006
post 22 Sep 2006, 10:25
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 11 June 06




E o veste buna, si se incadreaza in tendintele mondiale de mutare a productiei in zone mai ieftine, Romania incadrandu-se aici cu succes.

Nu are rost sa ne lamentam, si eu, si voi, si ei cauta sa obtina un produs la un pret cat mai mic, sa nu fim ipocriti sa credem ca doar vesticii fac asta. Vreti sa va reaminiti cat cautam unii dintre noi un produs cu cativa bani mai ieftin prin magazine?


--------------------
Logan Ambition 2005, 1.6 MPI - B 52 HPH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cornel001
post 22 Sep 2006, 11:20
Post #18


membru belit


Group: Members
Posts: 282
Joined: 27 June 04
From: Bucuresti




Daca venea VW la Dacia romanii cumparau la 7-8000 EUR Lupo sedan sau Combi cu motor 1.2 HTP 55 CP si roata de rezerva ca optional.

This post has been edited by Cornel001: 22 Sep 2006, 11:21


--------------------
Lodgy 6.0 MPI 2035
It's now safe to turn off Romania
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adip
post 22 Sep 2006, 12:36
Post #19


Banned


Group: Members
Posts: 2.177
Joined: 12 July 06
From: Melbourne, Victoria




Romanul s-a nascut proiectant si executant de automobile de calitate radmasa.gif
Terminati va rog cu patriotismele ieftine si gratuite. Era imposibil sa nu citesc posturi exaltate, cu aro si solenza in rolurile principale radmasa.gif
Mai lipseste sa spuna cineva ca si lastunul a fost un proiect super, dar neinteles smile.gif
Pt. renault e mai convenabil in principal d.p.v. financiar sa deruleze aici anumite proiecte sau parti de proiecte, se intampla curent asa ceva in ziua de azi. Nu vin c-am fi noi talentatele Europei in materie de auto. Vezi industria software, unde se prefera outsourcing deoarece, la nivele apropiate de pregatire profesionala, costurile sunt mult mai mici daca se dezvolta prin tari putin dezvoltate.


--------------------
* * *
What you live with you learn.
What you learn you practice.
What you practice you become.
What you become has consequences .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 22 Sep 2006, 13:00
Post #20


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Ce-mi place mie o faza: toata lumea se crede oracol si face tot felul de previziuni pesimiste. Pana mea ! Parca ati fi niste copii suparati si bosumflati care v-a fost luata jucaria de prea multe ori ca sa aveti curajul sa va mai jucati !
Si ce daca in trecut a fost treaba maro si urat mirositoare ! Asta nu inseamna ca viitorul e neaparat de aceeasi culoare si cu acelasi odor ! Pastrati-va pesimismul pentru propria persoana !


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny2006
post 22 Sep 2006, 13:28
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 18 August 06
From: Brasov




pt. adip: cine crezi ca o sa investeasca o gramada de bani intr-o tara in care mana de lucru e ieftina dar batuta-n cap? Daca era asa se duceau si investeau in Banglades, Congo, etc. . Acolo sigur mana de lucru e mai ieftina.

si ca sa-mi argumentez "posturi exaltate, cu aro si solenza in rolurile principale":

http://aro.masini.ro/?news&tip=1&id=1547

"Modelul ARO M461, mai cunoscut sub numele de IMS, a fost construit la Campulung Muscel intre anii 1961 si 1972 si a fost, indiscutabil, printre cele mai performante masini de teren din lume, la vremea respectiva. Stau marturie nenumaratele competitii sportive adjudecate de masini IMS, printre care doua victorii in Raliul Faraonilor din Egipt."

http://www.histomobile.com/1/Aro/1966/24_.htm?lan=1

"It also won the famous Pharaons Rally Raid."

Si cred ca se mai gasesc link-uri. Din pacate articolul despre Solenza era in revista.

Desigur ca informatiile astea nu sunt decat o ironie la adresa inginerilor romani si a pregatirii lor. Noi nu am fi fost in stare sa proiectam si sa executam astfel de masini. Doar altii pot. Aaa, sa nu uit. In 1984 ai 1985 doua echipaje ARO cu motoare si piloti francezi au participat la Paris-Dakar, insa din pacate au abandonat. La ce sa te astepti de la o cooperare romano-franceza, nu? wink.gif Dar vorba lui dizzy: Nu suntem atat de incompetenti pe cat ne lasa altii sa credem.

Imi cer scuze daca am fost off topic.


--------------------
Renault Megane 2002 1.9 DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adip
post 22 Sep 2006, 13:40
Post #22


Banned


Group: Members
Posts: 2.177
Joined: 12 July 06
From: Melbourne, Victoria




QUOTE(Johnny2006 @ 22 Sep 2006, 14:28)
pt. adip:  cine crezi ca o sa investeasca o gramada de bani intr-o tara in care mana de lucru e ieftina dar batuta-n cap? Daca era asa se duceau si investeau in Banglades, Congo, etc. . Acolo sigur mana de lucru e mai ieftina.
Unde anume am afirmat eu asa ceva?
Fiindca oricum subiectul e deja de cafenea, mi-am amintit de postul de mai devreme cu skoda: pai la cati ani-lumina departare sunt cehii cu skoda, ori ungurii cu opel sau audi tt? Eu cred ca mai e si dupa om, asta fiindca adusesi vorba de mana de lucru batuta in cap.


--------------------
* * *
What you live with you learn.
What you learn you practice.
What you practice you become.
What you become has consequences .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kramer
post 22 Sep 2006, 13:41
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 26 May 04
From: Brasov




Cred ca asta e cel mai ambitios pariu al Renault. Daca vor reusi sa educe forta de munca rromaneasca succesul va fi enorm si pt firma si pentru stat. Ce au facut pana acum se putea face si cu cimpanzei (daca nu or fi chiar cimpanzei pe acolo...) dar design-ul noilor modele e o treaba serioasa.
Le urez succes!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 22 Sep 2006, 13:51
Post #24


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.641
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Eu le doresc faliment, sa lase facilitatile unora care vor sa investeasca in capitalul uman si nu doar sa-si umfle buzunarele.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SUPERCAR
post 22 Sep 2006, 13:51
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 624
Joined: 6 June 05
From: Constanta




O sa isi mute intr-o zi si producerea de masini gen Megane sau Clio ca e mai ieftina forta de munca din Romania tongue.gif


--------------------
Dacia Logan 1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP - CT 82 PWR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razu
post 22 Sep 2006, 13:53
Post #26


Eu scriu doar cand beau bere


Group: Members
Posts: 209
Joined: 15 March 06
From: Bucuresti




Pai voi credeti ca frantuzu e prost, chiar ma intrebam cand o sa investeasca si aici in proiectare. Inginerii romani (2-3%) au idei geniale, mai studiati, mai cercetati daca aveti dubii, ia sa vedeti ce de medalii au luat flacaii nostri pe la saloane de profil. Abia astept sa vad un automobil proectat in intregime de romanasi si imi iau si eu unul parol!


--------------------
Renault Megane 2004 hatch - DB 05 LSJ
Hatch 1.6/16v /gri boreal/clima/greieri/iulie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kramer
post 22 Sep 2006, 14:23
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 26 May 04
From: Brasov




Or fi avand inginerii romani idei geniale, dar eu nu prea le pot identifica in produsele lor. Si pe consumator cred ca asta il intereseaza, produsul, nu ce gandea cel care l-a proiectat in timp ce proiecta smile.gif

De fapt singurele automobile rromanesti sunt Aro si Lastun, din cate stiu eu, si nici unul din ele nu stiu sa fi adus vreun breakthrough.

Oricum, nu vorbim aici de geniu ci doar de putina disciplina in executie si ceva istetime.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ktmbull
post 22 Sep 2006, 15:27
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 546
Joined: 6 August 05
From: Bucuresti




QUOTE(Cornel001 @ 22 Sep 2006, 12:20)
Daca venea VW la Dacia romanii cumparau la 7-8000 EUR Lupo sedan sau Combi cu motor 1.2 HTP 55 CP si roata de rezerva ca optional.
*




radmasa.gif radmasa.gif Treaba nemteasca


--------------------
Renault Megane Sedan(2.1), 1.6 16v, Confort Expression+Clima, 2005.
+2 roti.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 22 Sep 2006, 18:35
Post #29


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Eu cred ca se trece cu vederea perspectiva pe care a anuntat-o Renault:
1. In urmatorii 3 ani vor sa lanseze modele grupa mare, si pe fata si pe dos (parca vreo 26, unele ca modele noi, altele ca facelift). Penru un astfel de efort logistic si de gestionare a problemelor legate de proiectare, de gestiunea reperelor etc. le trebuie o extindere a facilitatilor actuale
2. Reducerile de costuri pe care le doreste Carlos Sacalu'. Deci va urmari reduceri de costuri peste tot si de oriunde. Si pt proiectare si gestionare materiale documentare poti face outsourcing in tari mai ieftine, dar suficient de apropiate si de sigure (as fi vrut eu sa vad francezii facand asa ceva prin Iran...), si daca se poate sa fie chiar si in UE.
Iar daca mai poti face si o investitie din asta cu capital minim si sa ai facilitati gramada de la autoritatile locale (dupa cum umbla niste zvonuri legate de investitia aia de langa titu...), cred ca terenu e numai bun


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Slider
post 22 Sep 2006, 19:45
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.279
Joined: 5 December 03
From: Cernavoda




Diesel_Power..."Pt autostrada A2 i-as da nota 9 fiindca au inceput sa ii cada paletele alea verzi de pe mijloc cu rol antiorbire"....Nu au inceput sa cada paletele verzi ci AU INCEPUT SA FIE FURATE!


--------------------
LOGAN Ambiance - CT-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st July 2025 - 19:20
Forum Renault