Noile masini Renault vor fi proiectate in Romania
![]() ![]() ![]() |
Noile masini Renault vor fi proiectate in Romania
workarea |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 10 October 05 From: Drumul Taberei ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1,6 MPI, 2007
- B-**-***
|
|||
eugeniuz2004 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.004 Joined: 13 August 04 From: Iasi ![]() |
Vor scoate niste modele.... ma intreb cine le va mai cumpara. Ca daca Logan (masina aproape corecta la banii ceruti pe ea) este cu minusurile pe care le stim cu totii e facut la Technocentre la Paris pai despre ce vor face ai nostri (foarte capabili de altfel) ce s amai spunem.
Nu cred in povesti frumoase! |
--------------------
Kia
Cee'd
2008 SW BEST
- IS-96-AEU
|
|
workarea |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 10 October 05 From: Drumul Taberei ![]() |
Acum, sa fim seriosi si sa luam asta cu un dram de spirit critic. Fiti siguri ca nu va exista nici un model pe care sa-l faca romanii de capul lor. Si nici macar vreun subansamblu. Probabil ca vor fi echipe de ingineri si proiectanti romani coordonate si supravegheate de francezi. Ca 1) e mai ieftin sa construiesti un asemenea centru in Romania decit in Franta si 2) e mai ieftin sa aduci o suta de francezi in Romania (chiar daca vor lua salarii mai mari decit in Franta) decit sa duci 1.400 de romani acolo. Probabil ca vor face aici si studii de marketing, si e mai avantajos sa le faci aici, in Bantustania si printre bantustanezi. Ai un sentiment mai corect al pietei decit dincolo, unde stai in eprubeta si citesti tabele.
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1,6 MPI, 2007
- B-**-***
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#4
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
@eugeniuz2004: Exact genul asta de gandire ne-a tinut pe noi in loc 16 ani de la revolutie incoace.
De ce sa nu crezi in povesti frumoase ? Crezi ca iti cade din cer ceva bun fara sa speri, fara sa te zbati, fara sa muncesti ? Visele fac diferenta de la mediocritate la succes. Trebuie doar sa ai curaj sa crezi. This post has been edited by DigitalScribe: 21 Sep 2006, 23:00 |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
workarea |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 10 October 05 From: Drumul Taberei ![]() |
Ai perfecta dreptate, DigitalScribe. Am auzit de atitea ori chestii de genul "de ce a luat Renault Dacia si nu a luat-o VW, care uite ce au facut cu Skoda? Romania, Franta, spaga, interese etc." Pai e adevarat ca VW au facut ceva mult mai bun cu Skoda. Dar sa nu uitam ca alternativa ar fi fost povestea de megasucces pedeserist de la Aro. Pina una-alta, Pitestiul e un oras care se misca, iar Cimpulungul - oras-fantoma. Si mai existau si alte posibilitati: ia uitati-va ce a facut BMW cu Roverul - ditai falimentul.
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1,6 MPI, 2007
- B-**-***
|
|
eugeniuz2004 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.004 Joined: 13 August 04 From: Iasi ![]() |
Sau daca vreti modelul de poveste de succes l-am tot sperat a se intampla in ceea ce priveste drumurile. Si iaca unde suntem. Nu imi plac ungurii dar ii admir si am tot respectul pentru ei ca au facut o retea de autostrazi si nici restul drumurilor nu arata ca ale noastre. De aia revin: nu cred ca se va intampla o poveste de succes! si asta in ciuda inginerilor buni pe care (inca) ii avem si care ar putea face ceva deosebit!
Si am iesit din polemica! sa dea Dumnezeu sa se petreaca ceva bun cu acest (probabil/dorit) centru de dezvoltare Dacia - Renault si in final eu sa fiu cel ce poate fi blamat ca nu am avut incredere! This post has been edited by eugeniuz2004: 21 Sep 2006, 23:05 |
--------------------
Kia
Cee'd
2008 SW BEST
- IS-96-AEU
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#7
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Pai se va intampla ceva bun. Pentru ca acest centru are o particularitate deosebita. Nu apartine statului. Deci se va face treaba.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
klaus |
![]()
Post
#8
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu cred ca vor muta aici anumite operatii pe care le fac in Franta mai scump. Nu stiu daca va fi vorba si de proiectare propriu-zisa...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
undemerg |
![]()
Post
#9
|
![]() Fan Logan Group: Members Posts: 448 Joined: 15 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Stiu ca e off-topic, dar chiar nu ma pot abtine: Va tot luati de drumuri ca sunt asa si pe dincolo, ca nu se face nimic, etc. Eu dau doar un exemplu, care de cand a fost facut, a tinut: A2, care cu exceptia unei bucati de ~ 3 m unde este putin zgrumturoasa, este impecabila. Ca dovada parapetii care sunt terminati din 10 in 10 metri. Deci se circula cu viteza. Deci se poate. Deci drumul este bun. Si totusi exista zeci de plangareti, ca e nu stiu cum, ca nu e destul de lata sa se dea el cu mertanu cu 250, etc. A2 este facuta pentru oameni normali, si a fost proiectata sa se mearga in siguranta cu 130 Km/h, viteza maxima de altfel. Si asa este, de cand a fost facuta.
Si pana la urma e acceasi chestie si cu dacia. Se cere de la aceasta marca ceva ce nu trebuie sa fie. Toti cei care comenteaza de ceea ce a facut renault, compara masina nationala cu vw, bmw, skoda. Pai intrebarea mea este urmatoarea: care era salariul mediu pe economie in cehia cand a aparut octavia, masina reprezentativa pentru skoda? Daca raspundeti la intrebarea asta, veti vedea de ce renault a creat logan, si nu octavia. Eu sunt foarte multumit de loganul meu, si sunt convins ca si altii sunt la fel. E adevarat, apar mici probleme la unii, dar ce marca face masini perfecte? La ce pret? De ce nu comparati logan cu berlina, si atunci veti vedea ce a facut renault in romania. Chiar cred ca va fi facut un centru acolo, daca stirea se bazeaza pe declaratii reale. Francezii sunt unii dintre putinii care s-au tinut de cuvant cand au promis ca fac ceva la noi in tara. Si in prezent, si in trecut. |
--------------------
Renault
Symbol I
2009 1.5DCI 84
|
|
body |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 568 Joined: 19 July 04 From: Ploiesti ![]() |
Francesii is niste c....e , a se vedea Dacia , a se vedea Apa Nova ( atat la Bucuresti cat si la Ploiesti- au un pret la apa de zici ca-i minerala ) vezi Distrigaz Sud recte gaz de France !
|
--------------------
Mitsubishi/Suzuki
Lancer/SX4
2007/2008
- PH-72-BVR PH-77-MMR body cu lancer si nevasta cu suzuki sx4
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
E bine pt frantuji ca isi muta jucariile in romania caci vor cheltui mai putin in proiectarea noilor modele. E bine si pt romani ca se vor infiinta niste noi locuri de munca, desi dacia-renault are niste salarii fff mici. Din punct de vedere al designului nu cred ca va avea nimic de pierdut renault, poate chiar va fi o schimbare in bine, alti oameni, alte plaiuri, alta imaginatie
![]() Nu imi place ca atunci cand se pomeneste de Dacia se pomeneste si Pitestiul, Dacia este in Colibasi nu in Pitesti. Si tot pe langa Colibasi este o mica fabrica numita ACI (Auto Chassis International), care apartine tot de Dacia-Renault si face sasiuri pt Renault si pt alte marci. Deci nu e chiar asa o catastrofa forta de munca romaneasca. Atata ca trebuie instruita si tinuta sub bici. Noi, romanii, nu am avut ocazia sa ne educam in a face lucruri bune din cauza regimului ceausist, unde nu conta calitatea, conta doar cantitatea, si uite-asa am ajuns sa avem majoritatea produselor slab calitative. Tin sa precizez ca dupa revolutie si inainte sa vina francezii (adica in perioada 1990-2000) s-au construit cele mai proaste dacii. Pe deasupra muncitorii aveau posibilitatea sa-si insuseasca din uzina fel de fel de piese ![]() Ma rog, hai sa nu mai bat campii... Cat despre sosele sunt intr-adevar execrabile cu exceptia unor portiuni din drumurile nationale. Pt autostrada A2 i-as da nota 9 fiindca au inceput sa ii cada paletele alea verzi de pe mijloc cu rol antiorbire, iar imbinarile podurilor sunt f denivelate, imi vine toata mancarea in gat cand ajung la un pod iar cand ies de pe pod parca sar cu masina in prapastie. Iar pt autostrada A1 ii dau nota 7 ca totusi in momentul actual se poate circula fara sa iti rupi masina, dar din pacate este intr-o continua reparatie generala de cand a fost construita acum zeci de ani. Restul drumurilor sunt de toata jena... |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
Johnny2006 |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 18 August 06 From: Brasov ![]() |
Faptul ca vin francezii cu un centru de dezvoltare aici e bine. Asta este inca o dovada a faptului ca avem ( inca ) oameni competenti .... si ieftini. Ceea ce nu inteleg si nu cred ca voi intelege vreodata este de ce ne place sa ne blamam, sa ne taiem craca de sub picioare cu atata placere. De ce sa nu credem ca putem face si noi ceva bun ( in cazul de fata sa proiectam niste masini bune )? Adevarul este ca ne place sa ne vedem numai partile proaste si sa le scoatem in evidenta cu obstinatie. Avem insa si lucruri cu care sa ne mandrim si chiar in domeniul auto, chiar daca sunt de domeniul trecutului. Astfel, in anii '60 tractorul facut in Romania ( la Brasov ) a luat de 6 ori la rand ( sper ca tin bine minte ) medalia de aur la targurile internationale de profil. La inceputul anilor '70 ARO dadea lectii la cei care acum sunt fac legea pe segmentul masinilor tot-teren. In testele facute de Auto-Motor si Sport, Dacia Solenta a fost desemnata ca avand un tren de rulare mai bune decat al lui Opel Corsa ( deh, masina germana ). Si toate astea facute de ingineri romani. Deci se poate, doar sa se vrea. Nu avem motive sa credem ca nu putem sa proiectam masini bune. Chiar si Renault. Parerea mea.
|
--------------------
Renault
Megane
2002 1.9 DCI
|
|
dizzy |
![]()
Post
#13
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.116 Joined: 11 February 04 ![]() |
Anumite faze dintr-un proiect pot fi facute si aici foarte bine.
Primul exemplu care imi vine in minte este introducerea datelor structurale in programe de analiza virtuala a structurilor. Nu suntem atat de incompetenti pe cat ne lasa altii sa credem. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
YO4RLP |
![]()
Post
#14
|
![]() membru radioactiv Group: Members Posts: 331 Joined: 20 December 05 From: Galați ![]() |
Francezii au o vorbă: delocalization
Adică, dacă nu le convin prețurile de producție în țara lor, mută totul într-o țară cu un nivel de trai scăzut și plătesc ... la nivelul salariilor de acolo. Pentru noi ... nu poate fi decât bine. |
--------------------
Dacia
SuperNova
Confort 2002
- GL-06-EAF Cine vrea, găsește posibilitați; cine nu vrea, găsește scuze.
|
|
ktmbull |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 546 Joined: 6 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Ce-mi plac astia suparati ca daca se face ceva la noi iese un cenzurat, pai fratilor hai sa nu mai munceasca nimeni in Romania si gata. Stam toti cu p.. la soare si gata.
Forza Dacia! |
--------------------
Renault
Megane Sedan(2.1), 1.6 16v,
Confort Expression+Clima, 2005. +2 roti.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#16
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.641 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai normal ca vin francezii in Romania, ca ei platesc un inginer roman cu 7-12 milioane, nu cu 2000 de euro. Are cineva impresia ca francezii au venit in Romania pentru seriozitatea si puterea de munca a romanilor?
Ma miram eu de ce umbla Dacia cu limba scoasa prin facultati ca sa recruteze absolventi si studenti in ultimul an! Acum se explica, cu centrul asta de la Titu. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
mman2006 |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 11 June 06 ![]() |
E o veste buna, si se incadreaza in tendintele mondiale de mutare a productiei in zone mai ieftine, Romania incadrandu-se aici cu succes.
Nu are rost sa ne lamentam, si eu, si voi, si ei cauta sa obtina un produs la un pret cat mai mic, sa nu fim ipocriti sa credem ca doar vesticii fac asta. Vreti sa va reaminiti cat cautam unii dintre noi un produs cu cativa bani mai ieftin prin magazine? |
--------------------
Logan
Ambition
2005, 1.6 MPI
- B 52 HPH
|
|
Cornel001 |
![]()
Post
#18
|
![]() membru belit Group: Members Posts: 282 Joined: 27 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Daca venea VW la Dacia romanii cumparau la 7-8000 EUR Lupo sedan sau Combi cu motor 1.2 HTP 55 CP si roata de rezerva ca optional.
This post has been edited by Cornel001: 22 Sep 2006, 11:21 |
--------------------
Lodgy
6.0 MPI
2035 It's now safe to turn off Romania
|
|
adip |
![]()
Post
#19
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
Romanul s-a nascut proiectant si executant de automobile de calitate
![]() Terminati va rog cu patriotismele ieftine si gratuite. Era imposibil sa nu citesc posturi exaltate, cu aro si solenza in rolurile principale ![]() Mai lipseste sa spuna cineva ca si lastunul a fost un proiect super, dar neinteles ![]() Pt. renault e mai convenabil in principal d.p.v. financiar sa deruleze aici anumite proiecte sau parti de proiecte, se intampla curent asa ceva in ziua de azi. Nu vin c-am fi noi talentatele Europei in materie de auto. Vezi industria software, unde se prefera outsourcing deoarece, la nivele apropiate de pregatire profesionala, costurile sunt mult mai mici daca se dezvolta prin tari putin dezvoltate. |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#20
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Ce-mi place mie o faza: toata lumea se crede oracol si face tot felul de previziuni pesimiste. Pana mea ! Parca ati fi niste copii suparati si bosumflati care v-a fost luata jucaria de prea multe ori ca sa aveti curajul sa va mai jucati !
Si ce daca in trecut a fost treaba maro si urat mirositoare ! Asta nu inseamna ca viitorul e neaparat de aceeasi culoare si cu acelasi odor ! Pastrati-va pesimismul pentru propria persoana ! |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
Johnny2006 |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 18 August 06 From: Brasov ![]() |
pt. adip: cine crezi ca o sa investeasca o gramada de bani intr-o tara in care mana de lucru e ieftina dar batuta-n cap? Daca era asa se duceau si investeau in Banglades, Congo, etc. . Acolo sigur mana de lucru e mai ieftina.
si ca sa-mi argumentez "posturi exaltate, cu aro si solenza in rolurile principale": http://aro.masini.ro/?news&tip=1&id=1547 "Modelul ARO M461, mai cunoscut sub numele de IMS, a fost construit la Campulung Muscel intre anii 1961 si 1972 si a fost, indiscutabil, printre cele mai performante masini de teren din lume, la vremea respectiva. Stau marturie nenumaratele competitii sportive adjudecate de masini IMS, printre care doua victorii in Raliul Faraonilor din Egipt." http://www.histomobile.com/1/Aro/1966/24_.htm?lan=1 "It also won the famous Pharaons Rally Raid." Si cred ca se mai gasesc link-uri. Din pacate articolul despre Solenza era in revista. Desigur ca informatiile astea nu sunt decat o ironie la adresa inginerilor romani si a pregatirii lor. Noi nu am fi fost in stare sa proiectam si sa executam astfel de masini. Doar altii pot. Aaa, sa nu uit. In 1984 ai 1985 doua echipaje ARO cu motoare si piloti francezi au participat la Paris-Dakar, insa din pacate au abandonat. La ce sa te astepti de la o cooperare romano-franceza, nu? ![]() Imi cer scuze daca am fost off topic. |
--------------------
Renault
Megane
2002 1.9 DCI
|
|
adip |
![]()
Post
#22
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
QUOTE(Johnny2006 @ 22 Sep 2006, 14:28) pt. adip: cine crezi ca o sa investeasca o gramada de bani intr-o tara in care mana de lucru e ieftina dar batuta-n cap? Daca era asa se duceau si investeau in Banglades, Congo, etc. . Acolo sigur mana de lucru e mai ieftina. Unde anume am afirmat eu asa ceva?Fiindca oricum subiectul e deja de cafenea, mi-am amintit de postul de mai devreme cu skoda: pai la cati ani-lumina departare sunt cehii cu skoda, ori ungurii cu opel sau audi tt? Eu cred ca mai e si dupa om, asta fiindca adusesi vorba de mana de lucru batuta in cap. |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
Kramer |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 26 May 04 From: Brasov ![]() |
Cred ca asta e cel mai ambitios pariu al Renault. Daca vor reusi sa educe forta de munca rromaneasca succesul va fi enorm si pt firma si pentru stat. Ce au facut pana acum se putea face si cu cimpanzei (daca nu or fi chiar cimpanzei pe acolo...) dar design-ul noilor modele e o treaba serioasa.
Le urez succes! |
-------------------- |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#24
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.641 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu le doresc faliment, sa lase facilitatile unora care vor sa investeasca in capitalul uman si nu doar sa-si umfle buzunarele.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
SUPERCAR |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 624 Joined: 6 June 05 From: Constanta ![]() |
O sa isi mute intr-o zi si producerea de masini gen Megane sau Clio ca e mai ieftina forta de munca din Romania
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP
- CT 82 PWR
|
|
razu |
![]()
Post
#26
|
![]() Eu scriu doar cand beau bere Group: Members Posts: 209 Joined: 15 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai voi credeti ca frantuzu e prost, chiar ma intrebam cand o sa investeasca si aici in proiectare. Inginerii romani (2-3%) au idei geniale, mai studiati, mai cercetati daca aveti dubii, ia sa vedeti ce de medalii au luat flacaii nostri pe la saloane de profil. Abia astept sa vad un automobil proectat in intregime de romanasi si imi iau si eu unul parol!
|
--------------------
Renault
Megane
2004 hatch
- DB 05 LSJ Hatch 1.6/16v /gri boreal/clima/greieri/iulie 2004
|
|
Kramer |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 26 May 04 From: Brasov ![]() |
Or fi avand inginerii romani idei geniale, dar eu nu prea le pot identifica in produsele lor. Si pe consumator cred ca asta il intereseaza, produsul, nu ce gandea cel care l-a proiectat in timp ce proiecta
![]() De fapt singurele automobile rromanesti sunt Aro si Lastun, din cate stiu eu, si nici unul din ele nu stiu sa fi adus vreun breakthrough. Oricum, nu vorbim aici de geniu ci doar de putina disciplina in executie si ceva istetime. |
-------------------- |
|
ktmbull |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 546 Joined: 6 August 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane Sedan(2.1), 1.6 16v,
Confort Expression+Clima, 2005. +2 roti.
|
|
klaus |
![]()
Post
#29
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu cred ca se trece cu vederea perspectiva pe care a anuntat-o Renault:
1. In urmatorii 3 ani vor sa lanseze modele grupa mare, si pe fata si pe dos (parca vreo 26, unele ca modele noi, altele ca facelift). Penru un astfel de efort logistic si de gestionare a problemelor legate de proiectare, de gestiunea reperelor etc. le trebuie o extindere a facilitatilor actuale 2. Reducerile de costuri pe care le doreste Carlos Sacalu'. Deci va urmari reduceri de costuri peste tot si de oriunde. Si pt proiectare si gestionare materiale documentare poti face outsourcing in tari mai ieftine, dar suficient de apropiate si de sigure (as fi vrut eu sa vad francezii facand asa ceva prin Iran...), si daca se poate sa fie chiar si in UE. Iar daca mai poti face si o investitie din asta cu capital minim si sa ai facilitati gramada de la autoritatile locale (dupa cum umbla niste zvonuri legate de investitia aia de langa titu...), cred ca terenu e numai bun |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Slider |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Diesel_Power..."Pt autostrada A2 i-as da nota 9 fiindca au inceput sa ii cada paletele alea verzi de pe mijloc cu rol antiorbire"....Nu au inceput sa cada paletele verzi ci AU INCEPUT SA FIE FURATE!
|
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st July 2025 - 19:20 |