avans si consum..
![]() ![]() ![]() |
avans si consum..
AKKA |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 29 June 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Berlina
1984 1310
|
|||
EUROPE_ |
![]()
Post
#2
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Daca maresti avansul, creste si consumul, motorul v-a functiona cu detonatii, ceea ce nu e bine.
Deci, regleaza avansul static la 0-2 grade. |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
gabi1 |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
Daca mergi cu avansul un pic mai mare sigur o sa consumi un pic mai putin,insa motorul nu trebuie fortat la turatii joase(adica apasarea brusca a pedalei de acceleratie).Cu reglajul avansului la 0 grade,dupa semnul de la volanta,nu a mers la mine nici cu berlina
nici acum cu nova.Daca nu reusesti dupa semne incearca sa maresti avansul pana incep rateurile apoi rotesti un pic de tot inapoi,iar daca nu iti place cum merge motorul la drum,dute in service. |
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
Paollo |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 4 December 06 ![]() |
de unde se regleaza avansul?
![]() |
--------------------
dacia
1310 - 1397 cmc
1989 tlx Standard
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#5
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
De la delcou, rotind de el invers acelor de ceas, avansul crește, dacă rotești în sensul acelor de ceas, avasul scade.
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
Paollo |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 4 December 06 ![]() |
QUOTE(EUROPE_ @ 9 Dec 2006, 15:35) De la delcou, rotind de el invers acelor de ceas, avansul crește, dacă rotești în sensul acelor de ceas, avasul scade. ![]() |
--------------------
dacia
1310 - 1397 cmc
1989 tlx Standard
|
|
djvasile |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 26 October 04 ![]() |
Salut
Din start vă spun ca nu am prea multe cunoștințe in materie de mecanică.Nu mă injurați dacă ma exprim aiurea. Incepând cu jumătatea lui noiembrie n-am reușit să mai pornesc mașina(dacia 1310). Nu mi-am bătut prea tare capul cu ea atunci pentru că nu știam ce să-i fac. M-am uitat că bagă benzina si că delcoul nu e ud/spart și cam atât. La sfârsitul lui decembrie a venit taică-miu, m-a tras si a pornit imediat.Am zis că am am fost băbălău si ca am inecat-o sau ceva de genu... Eh...bine,după o săptămână incerc iar să o pornesc și...nimic.Iau bateria,o pun la redresor,o las două zile (m-am gândit ca nu invârte bine) după care o pun pe mașina si dau la cheie.N-a pornit. Intre timp taică-miu mi-a zis sa desfac piulița de sub delcou si să invârt 1cm in sens trigonometric.Am făcut asta si a pornit la prima cheie. Problema mea este următoarea: Om idiot fiind, dupa ce a pornit mașina, am mers cu ea cât am mers după care am invârtit puțin de delcou în sens orar.Pe moment a pornit imediat,a doua zi insă nu. Normal ca am invartit iar de delcou și după mai multe incercări a pornit,insă când dau la cheie parcă invârte puțin după care se oprește.mai invârte...si pornește până la urmă. Ah..și in viteza a 4 îmi bate destul de tare avansul... Există o teorie sau o tehnică pentru a regla acest avans cât mai bine ? |
--------------------
Dacia 1310
Berlina
- GL-01-URR
|
|
rolly |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
Cel mai usor avansul se regleaza daca ai o aprindere electronica din aia rosie de Tg Mures cu led. Se pune la punct volanta, se invarte la maxim delcoul in sens invers al acelor de ceasornic (inspre baterie), se pune contactul si se incepe sa invarti incet delcoul in sensul acelor de ceasornic...Cand ledul de pe aprinderea electronica se aprinde, gata si avansul e reglat.. Usor ca buna ziua si foarte precis...
Daca nu ai aprindere electronica...se poate face cu ajutorul unei lampi de control (de fapt e acelasi lucru ca la aprinderea electronica numai ca ledul il inlocuiesti cu o lampa de control). Iti atasez alaturi modul de reglare al avansului la Dacia 1100 cu ajutorul lampii de control ca sa iti faci o idee. Daca nu reusesti, cel mai bine e sa mergi la un service, ca stiu baietii sa o regleze, decat sa mergi cu un avans prost reglat. Succes Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 121.66k ) Number of downloads: 496 2.jpg ( Size: 129.61k ) Number of downloads: 428 |
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
gabi1 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
DjVasile ai avansul prea mare,roteste un pic in sens orar.
|
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
djvasile |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 26 October 04 ![]() |
Mulțumesc mult.
Am o chestie cu led verde care clipește când dau la cheie,bănuiesc că aia este aprinderea electronica . O să încerc mâine. edit: imi poate spune cineva ce se poate intâmpla dacă merg cu avansul prea mare ? This post has been edited by djvasile: 4 Jan 2007, 19:54 |
--------------------
Dacia 1310
Berlina
- GL-01-URR
|
|
Daddy |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru discret Group: Members Posts: 494 Joined: 29 April 04 From: Bacau ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300 F
1972
- BC-93-MAX Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#12
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(rolly @ 4 Jan 2007, 19:27) Se pune la punct volanta, se invarte la maxim delcoul in sens invers al acelor de ceasornic (inspre baterie), se pune contactul si se incepe sa invarti incet delcoul in sensul acelor de ceasornic... Am o întrebare, da' aprinderea asta se reglează altfel față de aprinderea clasică? |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
djvasile |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 26 October 04 ![]() |
Îmi poate explica cineva ce inseamnă Se pune la punct volanta ?
|
--------------------
Dacia 1310
Berlina
- GL-01-URR
|
|
gabi1 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
A gresit,dar in carte este corect.
Volanta are o crestatura pe ea(mai greu de gasit prima data) care trebuie adusa in dreptul unui semn de pe carcasa cutiei de viteze...fanta aia de sus pe unde se vede ambreajul.In momentul asta ar trebui sa ai rotorul distribuitor indreptat spre capsula vacumatica(corespunde fisei de la cilindrul 1). Incearca sa folosesti functia cauta sau search din meniul principal(sus) ca o sa gasesti mai multe informatii si poze. This post has been edited by gabi1: 4 Jan 2007, 22:28 |
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#15
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Șansele ca luleaua să fie îndreptată spre capsula vacuumatică ( adică cil. 1 ) sunt de 50%, restu', posibil ca luleaua să fie spre cilindrul 4.
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Tema topicului era alta-dependenta consumului de avans.
Avans mare - trepidatii, avans mic, incalzire puternica. Un amestec sarac in genere arde lent, fiindu-i necesar un timp mai lung pentru ardere. Asta se traduce prin necesitatea unui avans mai mare. Acuma, la o dacia "de la mama ei" - fara imbunatatirile de pe aici (uis, "elica", etc) amestecul la relanti este prin excelenta bogat, pentru atingerea in orice punct al masei de amestec a unei limite de inflamabilitate din cauza umplerii proaste si a imperfectiunii amestecului. Aici e necesar un avans static 0-4 grade completat de acel vacuumatic de 9-13 grade la 810.99. Daca insa se folosesc acele uis, turbonator, elica..amestecul se face mult mai omogen, caz in care el poate deveni cert inflamabil si in conditiile unui reglaj mai sarac al sau. Aici intervine posibilitatea/necesitatea unui avans putin marit. Ma abtin sa dezvolt vreo teorie a arderii, de aia ma opresc aici. Revenind, un consum functie de avans implica si alti factori - omogenitatea amestecului, dozajul, temperatura motorului, a aerului (prin asta afectind densitatea sa),etc. Cu asta am raspuns - sper - initiatorului. Caz concret: UIS+elica+CDI+gestionar de avans: am avansuri marite fata de curbele clasice cu un reglaj mai sarac al carburatiei la relanti. Consum 5,2-5,3 % la drum in conditii normale. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
AKKA |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 29 June 06 ![]() |
Multumesc pt lamuriri dar tot mai sunt niste chestiuni...
-aerul care intra in carburator cum trebuie sa fie:mai cald..mai rece? -CDI..ce inseamna si cum functioneaza? -gestionar de avans..cum vine 'lucrul' asta? Daca tot ne-ai aprins o luminitza,acum da-ne toata lumina ta!:)) |
--------------------
Dacia
Berlina
1984 1310
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
aerul care intra e bine sa fie pus pe cald iarna
|
--------------------
x
y
2009
|
|
rolly |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
QUOTE QUOTE(rolly @ 4 Jan 2007, 19:27) Se pune la punct volanta, se invarte la maxim delcoul in sens invers al acelor de ceasornic (inspre baterie), se pune contactul si se incepe sa invarti incet delcoul in sensul acelor de ceasornic... Am o întrebare, da' aprinderea asta se reglează altfel față de aprinderea clasică? A gresit,dar in carte este corect. Nu am gresit, chiar asa se procedeaza...incearca sa faci invers, adica sa pornesti dinspre radiator, in sensul invers al acelor de ceasornic, spre baterie, pana se aprinde ledul de la aprinderea electronica si dupa aia porneste motorul sa vezi cum merge (de rau).. daca faci cum am zis eu, la pornire motorul va merge rotund si frumos |
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#20
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Nu știu ce să zic, dar dacă reglez avansul cum spui tu, cred că avansul v-a fi mai mic și nu la 0-2 grade cât trebuie ( cel static ). Ești sigur că așa se reglează?
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
gabi1 |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
In functie de uzura pinionului si a angrenajelor delcoului,avansul o sa fie cu minus,motorul o sa aiba un mers mai rotund la ralanti dar in sarcina poate da in nas,consuma mai mult si porneste greu la temperaturi scazute.
|
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
rolly |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
Dar de ce vorbiti voi din teorie?
Ia mergeti la masina si reglati-l cum am zis (daca aveti aprindere electronica), sa vedeti la cate grade se aprinde ledul... |
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
ageana |
![]()
Post
#23
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
Am si eu o problema si cred ca e de la avans: cand accelerez brusc, se pune in nas, si abia dupa cateva secunde de zmucituri se accelereaza. Daca accelerez mai lin nu are nici o problema, dar totusi uneori mai ai nevoie de demaraje mai rapide.
E foarte periculos pt. ca pot sa lovesc masina asa si imi ia si permisul (vrei sa te bagi repede de pe un drum secundar pe unul prinicipal si ramai ca boul cateva secunde in mijlocul drumului). Ce e de facut? Multumesc. |
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
cmres80 |
![]()
Post
#24
|
![]() Respectul se castiga...nu se poate fura! Group: Members Posts: 173 Joined: 12 October 04 ![]() |
QUOTE(ageana @ 6 Jan 2007, 05:31) Am si eu o problema si cred ca e de la avans: cand accelerez brusc, se pune in nas, si abia dupa cateva secunde de zmucituri se accelereaza. Cred ca la tine avansul este prea mic, mai roteste din delcou in sens antiorar si rezolva problema cum s-a mai scris si mai sus undeva. |
--------------------
Dacia
1310 L
1998 1.4L
- xx-xx-RES Some things never change...
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#25
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
ageana și a mea face la fel și e din carburație, deci trebuie să-ți pui la punct carburația, și sti ceea ce trebuie să verifici.
Dar la mine, după ce motorul se încălzește, nu mai am nicio problemă, motorul merge perfect din toate punctele de vedere ( cel puțin așa pare ) ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
ageana |
![]()
Post
#26
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
Bun, si daca "la cald" nu mai face e okay, nu?
Ca sa stiu sa nu mai umblu la avans, sa-l mai dereglez si p-ala. ![]() Merci. |
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Paollo |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 4 December 06 ![]() |
si mie imi dadea in nas la accelerari sportive, si dupa ce am schimbat o gramada de piese, cel mai mare efect pe care l-am simtit a fost de la schimbarea fiselor si modificarea nivelului plutitorului sa stea mai sus cu 1mm si marirea avansului(l-am marit pana dadea rateuri si scotea fum alb, apoi l-am lasat putin mai mic, sa fie fix la limita chiar cu cate un rateu la cateva secunde dar fara fum albicios -asta la relanti, doar asa imi trage bine in sarcina) ,
inca imi mai da in nas daca ma bag puternic in acceleratie, dar nu ca inainte, si doar in sarcina, acum pot sa spun ca merge normal, ca majoritatea daciilor mai vechi. |
--------------------
dacia
1310 - 1397 cmc
1989 tlx Standard
|
|
valentin_carlan |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 1 January 07 ![]() |
scuze ca ma bag dar nu vreau sa mai deschid alt topic cu o intrebare nu prea importanta, dar ce inseamna:'bate avansul?'(din cate am inteles din context la viteze/turatii mari...) cum se simte in mers sau ce ar trebui sa se intample?
din cate am citit mai sus probleme din cauza unui avans mare nu sunt, decat consum putin mai ridicat si detonatii pe teaza(in caz cand e vizibil de mare)... este si altceva ce ar putea afecta mototrul in sine sau mersul rotund al acestuia? |
--------------------
dacia
1410 L
1995 berlina
- B 53 PJK
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#30
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Treaba cu datul in nas si detonatii este o problema si la nova mea ... avansul este reglat la 1 grad ... schimbat condensator delco schimbat bujii ... dar tot asa face ... de la ce ar mai putea fi ... tacheti ????? sau merge si asa .... consumul nu l-am facut inca ...desi ar fi cazul ...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 00:50 |