Lichid de frana dot 3 si dot 4, Lichid de frana dot 3 si dot 4
![]() ![]() ![]() |
Lichid de frana dot 3 si dot 4, Lichid de frana dot 3 si dot 4
hitman |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 2 May 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
2003
|
|||
Bujor Stefan |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu m-as juca cu asa ceva cand stiu ca e viata mea si a altora in joc.
Schimba integral tot lichidul de frana. Eu as schimba si toate garniturile, dar eu le schimbam in regie proprie, pe cand daca mergi la un service o sa te usuce de bani. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#3
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
...iar pe viitor folosește numai DOT4, punctul lui de fierbere mai înalt e important la frânări excesive, pe serpentine etc...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
hitman |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 2 May 06 ![]() |
ok, mai am o intrebare.
cat lichid de frana intra pe tot sistemul, adica conducte, ca sa stiu cat lichid sa cumpar. |
--------------------
Dacia
1310
2003
|
|
Muttley |
![]()
Post
#5
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Iulik_21 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 18 October 06 ![]() |
Eu am dacie 1300! Are ceva daca pun DOT4?
|
--------------------
Dacia;Daewoo
1300;Cielo 1.5 Sohc
1975;1997
- CT 05 ULK;CT 04 ZSG
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai ia vezi, are ceva?
Dar vezi si tu pe Transfagarasan. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
hitman |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 2 May 06 ![]() |
Tu pe transfagarasan folosesti frana de picior sau frana de motor ???
sa stii ca daca folosesti frana de picior, stii ca se pot bloca franele |
--------------------
Dacia
1310
2003
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Serios???
Eu zic ca nu se blocheaza, e mult mai nasol, in cel mai bun caz ramai fara garnituri de franare sau se consuma foarte mult din ele, iar in celalalt caz, mult mai grav, fierbe lichidul de frana si se face "blocaj cu vapori", pedala devenind elastica iar frana devenind total inoperationala (adica te duci la vale linistit). Imi cer scuze daca nu s-a inteles ironia mea, dar chestii de genul, hai ca pun si eu DOT 4 pe Dacia 1300, dar nu schimb garniturile, bla bla etc. - dau nastere la discutii interminabile si in care pot sa apara anumite greseli, greseli inadmise la sistemul de franare. Eu am facut asa pe vechea mea 1300: - am scos tot lichidul de frana - am spalat tevile cu alcool (pe interior, 95 grade) - am spalat cilindri, pompa, etrieri cu alcool - am uscat temeinic toata instalatia - am schimbat toate garniturile - am pus lichid de frana 2+2 DOT3 Rezultat: frane perfecte, care la revizie au depasit fara probleme valorile cerute. Franele le-am testat pe munti, Transfagarasan, coborare de la cota 1400, fara sa am nici cea mai mica problema, doar ca le-am incins mult mai rau pe coborarea de la 1400, drumul fiind liber si nefolosind deloc frana de motor. This post has been edited by Bujor Stefan: 20 Mar 2007, 20:23 |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#10
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Si de ce ma rog nu folosesti frana de motor? Asa informativ vreau sa stiu...
Nu de alta da' eu folosesc frana de motor la fiecare franare... |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Pentru ca pe coborarea aia am avut doar doua modalitati de folosire a piciorului drept: pe acceleratie sau pe frana
![]() La sfarsitul unei linii drepte, trebuia sa franez cam de pe la 70 - 90 km/h, iar apoi, iar acceleratie in fiecare treapta de viteza. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
stoianovmi |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 26 April 05 From: Bocsa ![]() |
Uite-te pe capacul paharului de lichid,scrie ce tip de lichid sa folosesti,cumpara unul mai bun,nu romanesc.
DOT 4 se foloseste la masini de generatie mai noua. |
--------------------
dacia
1300
1983
- cs 03 zxk
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Eu stiam ca dupa 2002 au bgat DOT 4 si la berline. Nu cred ca e bine sa le amestecati.
De asemenea e bine ca la 4 ani sa schimbati tot lichidul de frana. (pe sticluta scrie ca valabilitatea lichidului e de 5 ani) E bine pentru ca lichidul de frana absoarbe apa si va puteti trezi iarna cu probleme din cauza inghetului, iar eficienta franelor scade. Pentru inlocuire lichid se goleste vasul cu o seringa mare si se unple cu lichid nou (uitati-va pe sticluta cand a fost fabricat, ca sa aveti macar 4 ani de valabilitate!!). Apoi se desface pe rand fiecare aerisitor si se scoate lichidul ramas pe conducte facand pedala. In service se mai poate folosi un sistem de purjare mai destept. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
skywalker |
![]()
Post
#14
|
![]() Calator printre stele Group: Members Posts: 153 Joined: 11 April 04 From: Brasov ![]() |
DOT 3 si DOT 4 sunt compatibile.Pe bidonasele de 2+2 chiar scrie ca se pot amesteca,dar parerea mea e ca mai bine schimbati tot lichidul odata si puneti DOT4. Nu folositi Dot 5.1 sau alte bazaconii. Diferenta intre 3 si 4 este punctul de fierbere mai ridicat la DOT 4.
La instalatie care cer DOT3 se poate pune DOT 4 , dar atentie, DOAR DOT 4.Nu puneti DOT 5, are alta compozitie chimica ,periculoasa pt garnituri. PS: la kawasaki se cere DOT 3, am pus DOT 4 si functioneaza f bine si fara probleme.DOar ca pe vremea aia nu era DOT4,atata tot... |
--------------------
Dacia
Logan Prestige
2006
- RFC Kawasaki ZZR 500 BV SKY
BMW R1100 RT BV SKY |
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#15
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
A mai fost un topic pe aici despre lichidele de frana in care la fel se spunea ca se pot amesteca dot 3 cu dot 4, in cazul in care gasesc link-ul o sa revin.
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 20 Mar 2007, 21:11) E bine pentru ca lichidul de frana absoarbe apa si va puteti trezi iarna cu probleme din cauza inghetului, iar eficienta franelor scade. Probleme din cauza inghetului nu au cum sa apara, nu in Romania. Problema este ca scade mult punctul de fierbere al lichidului de frana si poate sa apara acel "blocaj cu vapori" la franari prelungite. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
mirceas |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
am folosit atat dot 3 cat si dot 4 (de la LM si 2+2).
dot 4 se pare ca ataca mai repede garniturile pentru un sistem de franare ca cel de Dacia 1310... desi am mers mult timp pana sa revin la dot 3, cu frana excelenta. in plus dot 4 e mai putin vascos, se pierde mai usor din instalatie daca nu e perfect etansa. |
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
argon |
![]()
Post
#18
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Dot 3 e compatibil cu dot 4 si se pot amesteca fara nici o problema, deci topicul se inchide, pentru lamuriri suplimentare consultati: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=3084&hl=dot3
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 05:58 |