DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Airbus A-310 TAROM, Pleaca la revizie!

DannyC
post 17 Apr 2007, 14:51
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 182
Joined: 17 December 05
From: Baia Mare




Tarom ar putea zbura din nou cu Airbus A310
Cele două aeronave ale companiei TAROM vor putea zbura din nou în acest an. Ele vor intra într-un program de revizie în două centre ale companiei Airbus.

Declarația a fost făcută de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. “Am inițiat toate demersurile astfel încât cele două aeronave să fie verificate de companie în centre din Frankfurt și Tolouse, pentru ca apoi să reintre în uz, fie pe curse spre Tel Aviv, fie pe curse charter, sau chiar să le vindem. Oricum, în câteva luni vor fi gata de zbor”, a spus Berceanu.

Avioanele au fost oprite de la zbor în 2003 de fostul director al companiei, Rodica Odobescu, și de fostul ministru al Transporturilor, Miron Mitrea.

Fostul director al Aviației Civile, Sorin Stoicescu, a declarat că în 2003 nu s-au găsit cumpărători pentru aceste aparate și că provocau pierderi de circa un milion de dolari pe lună după ce au fost scoase din uz, pentru conservare.

De asemenea, autoritățile se mai gândeau să transforme cele două aparate în avioane cargo, care să fie utilizate de Ministerul Apărării Naționale, prin intermediul companiei Romavia.


Eu stiam ca avem 2 A-310 dar unul s-a prabusit la Balotesti!

Oricum, spor la revizie, am inteles ca ne costa vreo 2 milioane de Euro! Inainte sa plece au scos toate scaunele ca sa fie mai ieftina revizia! biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan 1.6 MPI Ambition - MM 82 DNY
Masina si nevasta nu se imprumuta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adister
post 17 Apr 2007, 16:12
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 2 July 04
From: Bucuresti




Au fost 3 aparate si au mai ramas doar doua dupa accidentul de la Balotesti


--------------------
Renault Megane Sedan 2.2 1.5 dCi 80cp 2006 - B56...

Prostii par conceputi pe cale artificiala, ca sunt multi ai dracu` si n-au nicio boala - Parazitii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yO_
post 17 Apr 2007, 21:08
Post #3


Membru Dacia Felix


Group: Members
Posts: 528
Joined: 1 January 06
From: Târgoviște & Besançon




Bizar, adica stand la conservare din 2003 se pierdea 1 milion pe luna pe cand reviziile costa "numai" 2 milioane?


--------------------
DACIA LOGAN 2005, Préférence 1.4, rosu zgâriat. - DB-05-SLE
Si six scies scient six cypres, six cent six scies scient six cent six cypres aussi!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danutz_r
post 17 Apr 2007, 21:38
Post #4


© ...membru cu symbol ™


Group: Members
Posts: 596
Joined: 27 October 06
From: Bucuresti ... u.e




probabil au luat in calcul posibilul profit pe care-l puteau realiza cu ele.... huh.gif huh.gif

This post has been edited by danutz_r: 17 Apr 2007, 21:53


--------------------
renault symbol fidji 1.5 dci 80 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Frank SF
post 17 Apr 2007, 21:49
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 324
Joined: 9 August 04
From: Bucharest




nu inteleg de ce au fost oprite de la zboruri in 2003 ?!


--------------------
BMW 325xi Logan 1.6 1.6 Berlina 1310
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aviasol
post 21 Jun 2007, 13:14
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.000
Joined: 3 April 03
From: Bucuresti




au plecat la revizie... reviziile vor costa 22milE / buc. se face revizie structurala, se demonteaza practic tot + motoare. Faza cool e ca nici un pilot de-al nostru nu a avut curaj sa zboare cu ele... (numai figurile de ei ca de obicei). Asa ca cei de la Airbus au trimis o echipa de-a lor si le-au vopsit inmatriculari franceze si s-au carat cu ele fara nici o problema... Vin peste cca 1 luna!


--------------------
VW GOLF V 1.9 TDI 2006 - WTX
galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 21 Jun 2007, 13:25
Post #7


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Dar de ce le-au vopsit inmatriculari franceze? unsure.gif


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aviasol
post 21 Jun 2007, 13:31
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.000
Joined: 3 April 03
From: Bucuresti




pt ca si autoritatea aeronautica era pe WC si mai bine sa raspunda altii..... tipic romanesc!


--------------------
VW GOLF V 1.9 TDI 2006 - WTX
galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 21 Jun 2007, 13:35
Post #9


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




radmasa.gif radmasa.gif

Ba, astia ni le-au furat cu acte in regula radmasa.gif radmasa.gif


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
simon
post 21 Jun 2007, 13:42
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 735
Joined: 30 October 04




Atitudine prosteasca tipica pentru companiile bugetate de guvern.
Daca era o companie privata nu ar fi stiut cum sa calmeze mai repede temerile pasagerilor pentru a trimite avioanele la produs.

Pina la urma, stie cineva de ce a cazut avionul la Balotesti? Eu imi amintesc bine cum ne-au aburit romaneste. Ca un motor s-a supraturat, ca nu s-a constatat prezenta in cockpit a comandantului in acel moment.
Mi-ar fi placut sa aud o explicatie a la 'Dezastre Aeriene' de pe NG. Clara si detaliata.



--------------------
Renault Megane III 2009 Dinamique 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 21 Jun 2007, 14:44
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




"The aircraft departed Bucharest-Otopeni runway 08R at 9:08am local time for a flight to Brussels. At 9:11, climbing through 4500ft, the Airbus began to descend again and finally entered a steep dive (80° nose-down) before crashing into a field. While climbing through 2000ft at 189 knots, the crew retracted flaps. At that time the auto throttles (on 'climb' mode) should have reduced power to the pre-determined climb setting on both engines. But the right power lever (no.2 engine) remained in takeoff power setting. It took the no.1 power lever 42 seconds to move to idle power. During these 42 seconds an asymmetric thrust situation developed. The aircraft by then had passed the 'OTR' VOR beacon and the crew had, according to SID procedures, begun a 25° left turn onto a 327° heading for the Strejnic 'STJ' VOR/DME beacon. Due to the thrust asymmetry, the nose-up pitch of 18° decreased to 0°. The aircraft rolled through 170° laterally and finally crashed into an open field and exploded on impact. The accident was likely caused bya lack of crew response to an extreme nose-down attitude. The investigation committee concluded that the Captain was either incapacitated or absent from his seat, because he had not said anything while the critical situation was developing. Just before impact the First Officer expressed his concern about the situation (either the Captain's condition or the aircraft's attitude) and attempted a recovery."

airdisasters.com


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady85btz
post 21 Jun 2007, 15:27
Post #12


Membru onorific


Group: Members
Posts: 3.803
Joined: 16 March 06
From: Bucuresti




daca revizia costa atat,unu nou la cat ajunge biggrin.gif ?


--------------------
Kia Cee'd ~the BEST~ 1.4T 16V
"The Power to Surprise"™
Ex- Dacia Logan Ambition 1.5 dCi
Ex- Dacia 1310 Sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
simon
post 21 Jun 2007, 15:37
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 735
Joined: 30 October 04




Multumesc, costi!
Cred ca totusi autoritatile romane ar fi trebuit sa dea mai multe informatii. De pilda, s-au gasit cadavrele pilotilor, s-au putut examina?


--------------------
Renault Megane III 2009 Dinamique 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
13nov
post 21 Jun 2007, 15:39
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 260
Joined: 7 June 04
From: Bucuresti




Daca nu ma insel cam 60 milioane de euro e unul nou. Revizia e cam 22 milioane pentru amandoua.
Din cate stiu, zborul pentru revizie se numeste "ferry flight" si necesita o autorizatie speciala deoarece practic avionul are resursele de viata expirate la mai multe componente si zboara cu o autorizatie speciala. S-ar putea ca pilotii romani sa fi avut licenta expirata deja si d-aia sa nu fi putut sa zboare deoarece au fost scoase din exploatare acum 4 ani.
Airbusul care a cazut la balotesti, YR-LCC se pare ca avea o problema minora la controlul automat al tractiunii, problema stiuta de piloti, dar se pare ca datorita unei situatii medicale a comandantului copilotul nu a mai fost atent la comenzile motoarelor si cand si-a dat seama avionul era deja inclinat prea mult. Si asa o problema minora cumulata cu problema comandantului (care se pare ca a inghitit galusca dupa decolare) si atentia copilotului indreptata pentru putin timp numai asupra comandantului au dus la catastrofa. Asa se intampla in majoritatea accidentelor aeriene, mai multe cauze minore cumulate duc la dezastru. Practic nu poti sa spui ca cineva a avut o vina decisiva. Daca avionul isi facea treaba corect nu mai conta ca co-pilotul a fost neatent cateva secunde (culmea, despre airbus se spune ca pilotul face ce vrea si avionul face ce trebuie) daca copilotul era atent tot timpul (ceea ce e cam imposibil cand comandantul moare pe scaunul din dreapta sub ochii lui) iarasi nu se intampla.

This post has been edited by 13nov: 21 Jun 2007, 15:50


--------------------
OPEL ASTRA GTC 1.9 CDTI 2008
Clio III 1.5 dci Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aviasol
post 22 Jun 2007, 20:22
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.000
Joined: 3 April 03
From: Bucuresti




13nov, esti destul de informat... partea cu licenta pilotilor pica pentru ca tocmai si-au inoit licentele de Airbus o data cu vanirea noilor A318. Barfa din Tarom spune referitor la accidentul lui YR-LCC ca, comandantul venise seara din cursa de la Larnaca si ca innoptase la "o prietena" si nu trebuia sa zboare a 2a zi dar a fost chemat pt ca cel care trebuia sa zboare a avut nu stiu ce problema.... ghinion pentru toata lumea... In mod cert problema tractiunii asimetrice nu ar fi trebuit sa duca la o catastrofa avand in vedere ca se zeci de simulari de tipul asta (si pe simulator si live) in perioada obtinerii licentei de zbor cu 2 motoare si mai apoi pe tipul respectiv de aparat. deci ceva s-a intamplat... cu comandantul ... se spune ca a facut atac de cord... iar copilotul putea fi unu "mana moarta" genul care nu a pus in viata lui mana pe mansa... sau foarte tanar si fara experienta... de el nu stiu nimic si nu vreau sa-l vorbesc de rau fara motiv ... PACAT!
revizia eu stiu ca e cca 22mil/buc o sa ma interesez si va spun exact. A310 a fost un avion cu probleme electonice... au mai fost cazuri (parca la Paris) cand parca YR-LCA a avut o evolutie necontrolabila dar comandantul l-a scos... Oricum cica a fost primit acolo cu aplauze de aia de la aeroport care se pregatisera de ce-i mai rau.

Cele doua avioane nu aveau resursa expirata pentru ca li s-au facut periodci reviziile de conservare si cele de motor... pertru care Taromu are licenta pana la nivel de componenta... deci erau apte de zbor.... in curand insa expira resursa celulei (structura) si dupa aia lucrul asta devenea o problema majora.

This post has been edited by aviasol: 22 Jun 2007, 20:24


--------------------
VW GOLF V 1.9 TDI 2006 - WTX
galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 23 Jun 2007, 14:44
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.492
Joined: 14 January 06




ce inseamna ca expira resura celulei? ca tabla (vorba vine cred ca e aluminiu sau ceva aliaje) nu mai era sigura si trebuia inlocuita?


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aviasol
post 25 Jun 2007, 07:13
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.000
Joined: 3 April 03
From: Bucuresti




nu e vorba de invelisul exterior ci de structura de rezistenta... lonjeroane, lise , elemente de fixare pt nacele motor / tren de aterizare ... etc.


--------------------
VW GOLF V 1.9 TDI 2006 - WTX
galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
13nov
post 25 Jun 2007, 08:09
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 260
Joined: 7 June 04
From: Bucuresti




@aphophis: Componentele avionului au o durata de viata data in ore de zbor, ciclii (adica practic decolare-aterizare) sau la termen. In general o componenta expira la data cand isi atinge una dintre limite, in ore ciclii sau termen. Celula (fuselajul) este supusa controalelor de prevenire a coroziunii si de verificare a oboselii metalului.


--------------------
OPEL ASTRA GTC 1.9 CDTI 2008
Clio III 1.5 dci Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 25 Jun 2007, 15:11
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.492
Joined: 14 January 06




si ce se face in acel moment cand expira? se inlocuieste? se inlocuiesc chestiile alea asa de usor?


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu2004
post 13 Jan 2008, 16:35
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.184
Joined: 21 November 05




QUOTE(aviasol @ 22 Jun 2007, 20:22)
A310 a fost un avion cu probleme electonice... au mai fost cazuri (parca la Paris) cand parca YR-LCA a avut o evolutie necontrolabila dar comandantul l-a scos... Oricum cica a fost primit acolo cu aplauze de aia de la aeroport care se pregatisera de ce-i mai rau.

*



Din raportul oficial nu prea l-au scos pe pilot din culpa. Oricum nu si-ar dori nimeni sa treaca prin ce au trecut ei.


--------------------
Opel Tigra Twintop 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 13 Jan 2008, 19:56
Post #21


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.580
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Hmm, unul din Boiengurile 737 e scos din uz, ar fi cazul ca airbusurile sa revina in exploatare. Desi cred ca in octombrie erau trecute pe cura Bucuresti paris.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liv05
post 13 Jan 2008, 20:13
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 29 October 05
From: Arad




Pe wikipedia scrie "Exit from service: 2008" pentru Airbusurile A310 blink.gif


--------------------
Opel Astra Sedan 1,7 cdti 2008, Enjoy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 13 Jan 2008, 20:22
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Poate sunt mai multe variante de A310.Cam ca la Boeing cu 737 - 200,300, 400.
Bine, si daca nu seriile asa cum zic eu, oricum nu-i intereseaza pe astia cu ce avioane zburam!
Oare Mig 21 cand trebuia scos la pensie? tongue.gif


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liv05
post 13 Jan 2008, 20:25
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 29 October 05
From: Arad




Pai sunt mai multe variante de A310, Tarom are A310-300, problema e ca le-au facut reviziile si acuma le retrag. Asta nu prea inteleg.


--------------------
Opel Astra Sedan 1,7 cdti 2008, Enjoy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 13 Jan 2008, 20:28
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Nu o sa le retraga, nu au bani de altele!


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liv05
post 13 Jan 2008, 20:34
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 29 October 05
From: Arad




"After reintroducing the 2 Airbus A310 to the fleet, Tarom realized their inefficiency and deciding to sell them. Tarom Officials stated discussions with Airbus and Boeing are still underway, but 4 Boeing 737-800 will probably be chosen as replacements."

de pe wikipedia huh.gif


--------------------
Opel Astra Sedan 1,7 cdti 2008, Enjoy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladG
post 14 Jan 2008, 16:05
Post #27


Membru preistoric


Group: Members
Posts: 2.397
Joined: 23 January 03
From: Bucuresti




Pai daca nici cu avionul plin nu sunt eficiente, e ceva dubios cu ele sau poate sunt alte interese ascunse in joc.
Am zburat in toamna cu unul pana la Frankfurt si nu mai era nici un loc liber in el, deci...


--------------------
Ex Dacia SuperNova -- - --
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
biscu
post 14 Jan 2008, 16:56
Post #28


...


Group: Members
Posts: 500
Joined: 24 January 07




Se transporta cocaina si marijuana cu ele, sa nu mai zic de plutoniu si uraniu imbogatit! Deci normal ca sunt interese.......


--------------------
Renault Clio III 2007 - ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladG
post 15 Jan 2008, 11:59
Post #29


Membru preistoric


Group: Members
Posts: 2.397
Joined: 23 January 03
From: Bucuresti




De parca n-am trai in Romania, unde la fiecare tranzactie se incaseaza comisioane personale nejustificate...

L.E: Cursa fiind acoperita de cerere, ori sunt asa de paguboase avioanele in exploatare incat trebuie scapat de ele (dar de ce le-au mai renovat atunci?), ori intervin "comisioanele"...

This post has been edited by VladG: 15 Jan 2008, 12:05


--------------------
Ex Dacia SuperNova -- - --
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
afilon
post 18 Jul 2008, 17:25
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 12 September 07




QUOTE(VladG @ 14 Jan 2008, 02:05)
Pai daca nici cu avionul plin nu sunt eficiente, e ceva dubios cu ele sau poate sunt alte interese ascunse in joc.
Am zburat in toamna cu unul pana la Frankfurt si nu mai era nici un loc liber in el, deci...
*



daca iei in calcul doar costul combustibilului, al taxelor de aeroport, handling, catering, etc, atunci da, ti se poate parea dubios. insa cind pui in ecuatie si pretul de achizitie, pretul "reviziilor", costurile asociate cu echipajele care zboara pe ele (verificari, antrenamente, documente, manuale) si cu mecanicii care le intretin, plus salariile astora de mai sus, plus piese de schimb, plus toata hirtogaria care trebe tinuta pentru un avion din categoria asta (si care ajunge pina la nivel de container, te asigur) plus dobinzile (ca ma indoiesc ca tarom le-a cumparat cash) plus asigurarile si restul taxelor, plus faptul ca a310urile erau folosite la zboruri intercontinentale adica in cel mai bun caz 1-1.5 zboruri / 24h, probabil cifra reala era pe undeva pe la 0.5, ei, luind in calcul toate astea s-ar putea sa ai surpriza sa constati ca nu puteau sa aduca bani mai repede decit erau cheltuiti cu ele, d-apoi sa mai isi si recupereze tarom investitia.

ce ar fi putut sa faca cu ele: sa le converteasca in avioane cargo. cheltuielile ar fi fost mai mici (gata cu scaunele, gata cu IFE-ul, gata cu mastile de oxigen, gata cu stewardesele si cateringul, la nevoie zbori si cu diverse sisteme defecte (climatizare, incalzire si cele auxiliare lor in speta, daca-i musai se poate si cu presurizarea defecta, cu unele restrictii), standardele si procedurile sint mai relaxate decit la transport de pasageri), s-ar fi adaugat in schimb la investitii costul conversiei (foarte aproximativ estimez eu cam un milion) insa opinia mea e ca ar fi gasit relativ usor clienti, numai ginditi-va cite tone de materiale si echipamente trebuie sa care licuriciul cel mare in/din irak si afghanistan, sau la piata de curierat care creste zdravan in america de sud si africa (fedex, ups, dhl, tnt). de ex de la eldoret, in kenya, in 2001, plecau tot la 5-6 ore avioane incarcate cu flori proaspete de la sere catre schiphol/zaventem, sa aiba europeenii ce sa duca cadou la gagici chiar si in miezul iernii si se intorceau cu diverse maruntisuri care luau ochii la bastinasi. si cum la cargo nu mai esti limitat de ciclul noapte/zi si ritmurile circadiene ale clientilor, poti sa le tii in aer la produs tot timpul cit nu se afla la incarcat/descarcat.

oricum, probabil ca soarta asta le paste, fedex, ups si dhl au cele mai mari flote de a300/a310 din lume si bag mina-n foc ca la unul din astia or sa ajunga.

LE: de ce le-au mai facut "revizia" daca tot vroiau sa scape de ele? pai probabil ca nu le vroia nici naiba altfel, toti vor sa scape de avioanele vechi da' cumparatori nu prea sint decit firmele de cargo, care pe motivul asta isi permit sa aleaga si sa se tirguie. asa, cu putina bafta, isi scot cheltuielile cu D-check-ul la vinzare si e avantajos si pentru cumparator (ala cargo) ca 5-10 ani de-acu incolo nu-si mai bate capul cu revizii majore si cind le vine iar sorocul le arunca in desert si ia altele, tot asa, la mina a doua.

This post has been edited by afilon: 18 Jul 2008, 17:33


--------------------
zil cu pritzep 1984
baba frosa intercracis magna crapetur habet
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th July 2025 - 19:53
Forum Renault