Motor Cald ! Foarte CALD ? Sau e normal?, temperatura ridicata apa...
![]() ![]() ![]() |
Motor Cald ! Foarte CALD ? Sau e normal?, temperatura ridicata apa...
mihaitza2006 |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 2 April 06 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1310 MLS
- B85MLY
|
|||
dragos.a |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 9 November 04 ![]() |
Eu tocmai mi-am montat un electroventilator in fata radiatorului in partea stanga cum stai in masina si il actionez din buton in cazul in care se ridica apa.Desigur il folosesc numai in cazul in care ma prinde o aglomeratie bara la bara unde si mie mi se cam ridica indicatorul dar nu mult cat sa ma sperii.
|
--------------------
dacia 1310
berlina injectie
2000 4x4 dacia papuc injectie 2002
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#3
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Hmmm ... cu caldurile astea toti avem probleme ... eu la nova GT ... am doar un ELV ... care porneste singur cand este cazul ... si acul nu a trecut nici o data de zona alarmanta ... mai mult de 95 nu a urcat ... nici dupa 3 ore de mers in aglomeratie ... eu cred ca va alarmati degeaba ... cat de sus a urcat acul ... sigur atinge punctul de fierbere ...sau doar tu crezi ca fierbe ... eu mai nou cu caldura am belea cu uleiul
![]() This post has been edited by mihai0070: 16 May 2007, 08:07 |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
Ov |
![]()
Post
#4
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.526 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
pt cei cu berline cu elicea pusa direct pe fulie:
exista fulii de 1310 injectie care sunt mai mici => viteza elicei mai mare => racire mai buna ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
AAlpine1 |
![]()
Post
#5
|
![]() Nothing Beats Cubic Inches !!! Group: Members Posts: 833 Joined: 7 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
fulie de nova la elice.........
curata radiatorul (interior exterior) aeriseste bine sistemul de racire.... toate teurile din metal.... ultima solutie electroventilator ...... |
--------------------
.
.
. 929y
ma urmareste vis-a-vis :)))) |
|
sobolan |
![]()
Post
#6
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
eu merg pe elv si nu se ridica mai sus de 90C.....ma gandeam sa mai pun un elv legat in paralel cu cel existent dar cred ca in doua luni se face varza
![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Da, o elice care se invirte mai repede circula mai mult aer prin radiator (sa zicem ca nu ar fi limitat debitul de eficienta elicei si in plus ca ar trece tot prin elice) dar e posibil sa uzeze mai rapid pompa de apa din cauza fortei portante exercitata de elice asupra lagarelor (sau rulmenti) pompei. Asta daca elicea mai e pe pompa cum imi aduc eu aminte....
Solutia mi se pare evidenta, iti trebuie radiator nou. Foloseste lichid corect facut (amestecul de racire are un punct de fierbere mai ridicat decit apa distilata) si ai grija ca sistemul se nu aiba pierderi, caci orice lichid fierbe la temparaturi mai ridicate la presiune mai mare (sistemul de racire la Dacie e presurizat). |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#8
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Voi sunteti norocosi ( intr-un fel ) ca aveti indicator de apa, eu nu am dar aveam o idee, pana sa-mi cumpar indicator si sonda, ma gandeam sa imi pun un electroventilator pe care sa-l actionez manual. Vad ca nu sunt primul care s-a gandit la asa ceva
![]() Cred ca merita investitia intr-un electroventilator, mai ales pentru cei ce au termostat de 89 grade C. |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
FLP |
![]()
Post
#9
|
![]() Sef de trib Group: Members Posts: 1.120 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti-Titan ![]() |
Pana la urma la motoarele de Dacie de 1400 care e temperatura la care ar trebui sa lucreze motorul ? 87-90 de grade ?
|
--------------------
.
.
. Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear |
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Eu zic sa-ti pui un termostat de 83 macar, desi eu am cautat si nu am gasit decat de 86.
Eu vara pun de 75 grade. Am dat ceva mai mult pe el (30 lei, adus pe comanda) dar se merita. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
sobolan |
![]()
Post
#11
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
eu merg pe elv si nu mai am elicea de mult.....e mai bun asa dar pe caldurile astea tot o cam da in 90C.......cam riski? ce ziceti ?
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Pai o cam da poate din cauza termocuplei de 96. Pune una mai harnica.
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
mihai0070 |
![]()
Post
#13
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
la 96 este ok ... si inchide pe la 86 parca ... belea cu termocupla este doar in oras unde temperatura este foarte ridicata ... in afara abia ca trece putin acul de jumatate ...
Termostatul cred ca ar fi bun sa fie de 75 ... eu am pus in felul urmator ... termostat de 86 ... termocupla de 96 cu inchidere la 86 ... si in oras si in afara merg ok cu racirea ... nu am avut probleme ... This post has been edited by mihai0070: 17 May 2007, 07:13 |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Am radiator mare schimbat in august, electroventilator, instalatia fara pierderi, antigel de calitate si-mi sta numai intre 90 si 95 pe caldurile astea in traficul din buc. Ieri am gasit pe langa furtune o pasta rozie de la antigel. Deci in mod clar nu e de bine.
Problema e termostatul de 86. Am postat in topicul de la piese CLT, poate daca stiti unde gasesc un termostat de la 82 in jos de cumparat in buc imi dati si mie o idee acolo. QUOTE(AAlpine1 @ 16 May 2007, 09:35) fulie de nova la elice......... curata radiatorul (interior exterior) aeriseste bine sistemul de racire.... toate teurile din metal.... ultima solutie electroventilator ...... *Cu fulia mai mica nu-s de acord, solicita mai puternic pompa. Cel putin in cazul meu nu e aplicabila solutia, de vreme ce pompa mea are 20 de ani si vreau s-o mai tin cat se poate de mult. *am curatat toata instalatia cu radiator flush in august, am clatit-o, tot tacamul *aerisita este *elv am *cu ce ajuta teurile din metal??? ![]() This post has been edited by Muttley: 17 May 2007, 13:32 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
StefanT |
![]()
Post
#15
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Parerea mea e ca termostatul este esential. Cand aveam vara trecuta de 82" nu trecea apa de 86-87 grade, doar o singura data in Constanta s-a ridicat la 90" pret de 2 minute dar s-a calmat repede.
Acum am de 89" si apa ajunge frecvent la 93-94 de grade. Mai sus de 95" nu a urcat, insa mie personal mi se pare ok ca temperatura de lucru ptr 1300 temperatura de 85". Ca mai urca din cand in cand nu-i bai, insa mie cu asta de 89 de grade nu imi scade nici la drum intins si ma incomodeaza sa vad acul la 90" Termocupla parca e de 86", e romaneasca si merge impecabil, important e sa ai releu. CONCLUZIA: Vara termostat de 82" (eu aveam 2, 82" si 89" si le schimbam in functie de anotimp, de 2 ori pe an, dar l-am pierdut pe ala de 82 si de aia merg cu asta de iarna). In Bacau gasesti la tot pasul de 82", 85", 86" si 89" de 75 nu am vazut. Si mai e si 7 lei. Saptamana asta o schimb si eu neaparat, ca vin calduri mari si GPL-ul incalzeste si mai tare motorul... Fratilor, ELV e sfant, puneti-va. Inainte stateam des cu emotii in trafic si nu neaparat pe canicula. Cu ELV indiferent de conditii, carburant, incarcatura sau urcari nu mi-a trecut niciodata de 95". Ceea ce este f bine! Nu e o investitie asa mare dar protejeaza enorm, totul e sa fie montat bine. EDIT: Muttley, T-ul de metal nu are cu ce sa te ajute, doar eventual ca nu trebuie sa mai stai pe marginea drumului vreodata sa legi pe acolo cu sarma. Pe masina mea s-au spart 2 T-uri de plastic intr-un an (mai ales se crapa daca strangi tare colierele), iar de metal a stat unul din 1993 pana in 2005 care s-a dat jos degeaba si s-a pus de plastic, primul.. pe al doilea l-am spart eu la un drum spre Bucuresti (aveam termostatul de vara si apa statea la 80" deci nu a fiert sau ceva de genul). Acum are cam un an asta de metal si nici fas nu face, nu picura, nimic. Totul e sa gasesti. Primul l-a facut tata la uzina la el, insa acum se gasesc. Eu am cautat cam 2 saptamani. Parca unul de plastic e 0,7 lei (sau 1,7?!) si de metal este 4 lei, insa face toti banii. This post has been edited by StefanT: 17 May 2007, 15:04 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
sobolan |
![]()
Post
#16
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(ssilvviu @ 16 May 2007, 21:58) e de 86-77...e originala si e luata dintr-un magazin de piese import...am dat 40 ron pe ea.....si ,intradevar, isi face treaba bine...... nu regret o clipa ca am trecut pe elv.....avantajele sunt multiple si se reflecta si asupra consumului .....consuma mai putin...... ![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
mad toz |
![]()
Post
#17
|
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
La mine temperatura sta un pic peste jumatate.Cam ce temperatura e pe acolo?Iarna sta un pic sub jumate.
Atasez o poza cu niste cradane ,va rog uitativa la indicatorul de la apa si spuneti si mie ce temperatura e pe acolo si daca e buna temperatura.ms Attached File(s) |
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
thedragon |
![]()
Post
#18
|
![]() Sange de modovean aka GALATI Group: Members Posts: 583 Joined: 4 February 07 ![]() |
nu cam scazuta temperatura? am auzit ca daca motorul merge mai rece decat ar trebui consumul este mai mare si este oleaca mai lenes ! nu stiu sigur ! corectatima daca gresesc
|
--------------------
dacia
1310
1989
|
|
andreiutzu |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 530 Joined: 23 March 07 ![]() |
@mad toz nu stiu sa-ti spun ce temperatura este dar asa imi sta si mie acul, poate putin mai sus decat ceea ce ai atasat tu in acea imagine!
@thedragon unde crezi ca e normal sa stea la linie inainte de rosu?! |
--------------------
Dacia Logan
Laureate
2009
- DJ-04-ANN
|
|
vyper |
![]()
Post
#20
|
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
mie personal mi se pare riscant un termostat de 90 sau mai sus cum am vazut pe aici vara pe caldurile de 40-50 de grade...in oras pe aglomeratiile cele mari si mai ales cand stai la semafor daca mai fortezi un semafor si o calci putin in treapta I si a II cred ca imediat a sarit apa...io personal folosesc iarna de 90 si vara am unul de 80 de grade...mentionez ca am radiator mic si elice pe pompa de apa...niciodata nu sare de 90 in oras si asta doar la forje...in general apa imi sta la 80 de grade.
|
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
argon |
![]()
Post
#21
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Am acelasi termostat, nu stiu de cat e ca nu m-am uitat, e cel original din fabrica, si nu am avut probleme niciodata, nici vara nici iarna. Faptul ca schimbati termostatul functie de anotimp e doar un procedeu pentru a corecta functionarea incorecta a motorului.(amestec /avans duse cu pluta, circuit murdar, ulei ieftin si prost, uzura etc)
Apa nu mi-a sarit de 90 de grade niciodata si foarte rar, de obicei 80, si de ELV nici nu vreau sa aud vreodata. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#22
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Elv este ok ... poate nici eu nu imi puneam dar daca masina are asa din fabrica
![]() mad toz ... eu zic ca este ok cum sta apa ... la mine la nova sta la jumate acul la drum intins si la limita alba spre rosu in oras ... deci este ok ... acum deppinde si cat de mare este circuitul de racire la nova are 6.5 litri lichid ... deci se incalzeste mai greu ... radiatorul este mare deci si racire mai buna ... |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
argon |
![]()
Post
#23
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
O fi ELV OK, cum ziceam, pentru cei cu motor dereglat, dar eu de ce mi-as pune ? nu ma leg la cap daca nu ma doare, cu cat un sistem e mai simplu,e mai fiabil.
Exemplu: motorul cuiva se incalzeste in trafic aglomerat, la ralanti, presupunand ca are circuitul lacrima de curat, si in loc sa-si corecteze avansul vacumatic si /sau amestecul la ralanti, respectivul isi pune ELV. Intai se elimina cauza, nu se mascheaza efectul ! Un alt factor ce determina supraincalzirea motorului e uleiul folosit. Aici fiecare dupa posibilitati. Un ulei semisintetic de calitate absoarbe si disipa mult mai bine caldura decat uleiul mineral, oricare ar fi ala. Sa nu mai vorbim de ungerea mai buna in conditii extreme. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Uncle-Sam |
![]()
Post
#24
|
![]() MEMBRU DE PARTID Group: Members Posts: 1.377 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Aveti grija si ce radiatoare luati. Decat unul de 1310 cu lamelele rare, mai bine unul de 1300, dar des
|
--------------------
DACIA 1100
1971 / DAEWOO
TICO 1999
- B ** *** Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
|
|
StefanT |
![]()
Post
#25
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 18 May 2007, 10:11) Faptul ca schimbati termostatul functie de anotimp e doar un procedeu pentru a corecta functionarea incorecta a motorului. Sau ca sa am caldura mai repede si mai multa iarna, ca nu o las pe margine ca altii ![]() QUOTE(argon @ 18 May 2007, 10:30) O fi ELV OK, cum ziceam, pentru cei cu motor dereglat, dar eu de ce mi-as pune ? nu ma leg la cap daca nu ma doare, cu cat un sistem e mai simplu, e mai fiabil. Ma argon tu parca ai fi vreun batranel de ala mai comformist, nici nu pari ca ai avea vreo 30 de ani ![]() ELV e ptr motoare dereglate, a? Inseamna ca toate masinile ies din fabrica cu motoare dereglate ![]() A, si inca ceva, daca tu imi arati o componenta care nu e fiabila dupa ce a fost montata corespunzator, din acest sistem de ventilatie, eu iti dau dreptate. Dar cu fapte concrete si explicatii, nu imi zici doar ca "se strica motorul electric". |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
argon |
![]()
Post
#26
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Toate masinile ies cu ELV din fabrica pentru ca au motoare transversale, si elicea intr-o parte nu ar face mare branza
![]() Nu se mai fabrica de ceva vreme masini cu motoare longitudinale. This post has been edited by argon: 18 May 2007, 12:21 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#27
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Breee ... cred ca argon se refera la masinile care nu au ELV din fabrica ... cele care au din fabrica ... este normal sa aiba ELV ...ca asa a hotarat producatorul
"ELV e ptr motoare dereglate, a? Inseamna ca toate masinile ies din fabrica cu motoare dereglate blink.gif " LE 13:17:55secunde Bre argoane da rapid ai fost la reply This post has been edited by mihai0070: 18 May 2007, 12:21 |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
StefanT |
![]()
Post
#28
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Bine, bine, ma dau batut
![]() Oricum eu nu renunt la ELV ptr nimic in lume ![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Muttley |
![]()
Post
#29
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
vyper |
![]()
Post
#30
|
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
@argon nu prea imi vine sa cred ca nu e nici o problema...adica vrei sa zici ca daca ai un termostat de 90 si ceva de grade cum ziceau cei de aici...si mergi vara la 40 de grade prin centru pe unde unde stai la semafor si te misti numai cu a I daca o mai turezi odata de 2 ori mai mult asa in tr. I nu prea imi vine mie sa cred ca nu iti creste apa deloc...mai ales fara ELV...in fine poate e si ce zici u dar imi e cam greu sa cred...poti sa ai ce racire ai avea!
|
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th July 2025 - 00:06 |