bateria e prea mica?, la stop indicatorul de baterie sta pe limita
![]() ![]() ![]() |
bateria e prea mica?, la stop indicatorul de baterie sta pe limita
tatuci |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 206 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TLX, SupeRNova, Logan MCV (2014)
1991/ 2001/ 2014
- B 84 TCI, B 47 BWU Nu-i nimic mai frumos pe lumea asta decat puritatea conceptiei inventatorului.
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu te lua dupa indicatorul de bord niciodata.
Pune multimetru pe ea, la diferite regimuri de turatie/consum si te lamuresti. E recomandat intre 13,6 si 14,4. Farurile nu au voie sa-si schimbe intensitatea vizibil la acceleratie. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
nambanidealtceva |
![]()
Post
#3
|
![]() Pe volan din 96 Group: Members Posts: 335 Joined: 31 October 05 From: B U C U R E S T I ![]() |
Daca e bateria descarcata, in schimb alternatorul isi face treaba bine, se intampla fenomenul descris mai sus.. daca mergi mult noaptea in trafic de oras, mai bagi eventual si o aeroterma, cam lucrezi in pierdere cu bateria.. mai trebuie incarcata din cand in cand la redresor, sau la un drum lung.
Si chiar daca intra acul pe rosu, nu inseamna neaparat ca nu incarca, e doar orientativ, doar un voltmetru e sfânt. |
--------------------
Citroen C4
1.6 16V, 2005,
vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
|
|
omegabear |
![]()
Post
#4
|
![]() membru Group: Members Posts: 116 Joined: 24 January 06 From: Bucuresti ![]() |
"am maaari emotii referitoare la capacitatea bateriei mele de a rezista consumului"
daca nu folositi amplificatorul cu motorul oprit ar trebui sa va intereseze mai degraba capacitatea alternatorului de a furniza cei catva amperi necesari statiei peste nevoile lui obisnuite (bobina, semnalizare, faruri, etc). Amplificator de 35W cu pierderile de rigoare consuma cam 5-6 A. Daca este 2x35W dublu. Se face consumul total de curent si daca alternatorul il poate furniza chiar si la ralanti e OK, daca nu, o solutie ar fi un alternator ce debiteaza o putere mai mare. Evident ca bateria conteaza, dar degeaba ai capacitate mare la baterie daca alternarorul nu debiteaza suficient curent si nu o poate incarca. Asa ca se va descarca in cateva ore si apoi.... o puneti pe redresor sau faceti vreo 300km fara sa mai folositi statia? |
--------------------
DACIA
1310 L
1994
- B 10 AGE "Nu are convingeri decât acela care n-a aprofundat nimic."
E. M. Cioran |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#5
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.366 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Solutia simpla: fulire mai mica la alternator.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#6
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
sau o baterie de 70Ah.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Sa nu fie din cauza releului. Un contact imperfect la masa. Asa am patit si eu la o dacie. Era ruginit contactul releului pe caroserie si la turatii varia voltajul odata cu turatia in limite destul de mari.
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
ydaniel |
![]()
Post
#8
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
da,alea mecanice se strica
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
renault12gordini |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 4 October 05 ![]() |
cel mai bine schimba releul de incarcare, dar nu din acela romanesc , daca gasesti la un electrician unul strain ar fi perfect, eu am unul nemtesc si se incarca de mama focului cu toate farurile, casetofonul deschise.
renault 12 gordini |
--------------------
Dacia
1310
- -
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Aceeasi parere si aici. Verifica cu un voltmetru voltajul cu motorul oprit si pornit cam la 1500rpm. Trebuie sa obtii cam 14,4-14,8V peste toata plaja de turatii (cu cit mai constant cu atit mai bine) si cam 12V cu motorul oprit. Am impresia ca cu releul mecanic exista o posibilitate de reglare a tensiunii la care releul decupleaza. Daca vrei putere mai mare, trebuie sa rebobinezi alternatorul sa fie capabil sa o dea.
Valoarea RMS vezi ca e data de obicei (ca sa ia ochii cumparatorului) la virf de sarcina, nu sarcina continua, si e puterea muzicala cum zic ei (nu stiu exact ce vor sa spuna ca inseamna asta, ca n-a fost nici un pretins tehnician in stare sa imi explice convingator. Electronistii si fizicienii o sa-ti spuna imediat ca aia e o aiureala.). Nu cred ca amplificatoarele obisnuite de pe casetofoanele/cd player, etc, de masina au mai mult de 10W putere electrica. De altfel poti verifica singur cu un ampermetru legat in serie cu una din boxe si volumul dat la maxim. Apoi pui voltmetrul in paralel cu boxa si masori tensiunea, si le inmultesti. Aia e puterea electrica. Puterea "muzicala" e altceva. E o gogorita folosita de companiile producatoare pentru a-si reprezenta produsele drept ceea ce nusunt fara sa poata fi luate la rost de protectia consumatorului. Cel mai clar se vede la amplificatoarele stationare (deck) la care poti citi pe spate puterea electrica consumata si o poti compara cu puterea (muzicala) pe care o trimbiteaza ei. De acolo poti sa-ti dai seama imediat daca e o minareala la mijloc sau ba, desi uneori poate sa nu fie intotdeauna foarte clar. Din fericire producatorii de electrocasnice sunt obligati in toata lumea (civilizata) sa declare puterea electrica a produselor lor. Traiasca companiile de asigurare care au facut scandal ca oamenii baga in priza prea multi consumatori care incing firele si declanseaza incendii. This post has been edited by Gheorghedracu: 26 May 2007, 13:54 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
argon |
![]()
Post
#11
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Gresit! De ce?
1. cu 14,8 omori bateria, nu are voie sa treaca de 14,4 V in nici un caz. 2. Cu motorul oprit, daca bateria are 12 V e moarta. Trebuie sa fie peste 12,8. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Gheorghedracu @ 26 May 2007, 14:44) Aceeasi parere si aici. Verifica cu un voltmetru voltajul cu motorul oprit si pornit cam la 1500rpm. Trebuie sa obtii cam 14,4-14,8V peste toata plaja de turatii (cu cit mai constant cu atit mai bine) si cam 12V cu motorul oprit. Am impresia ca cu releul mecanic exista o posibilitate de reglare a tensiunii la care releul decupleaza. Daca vrei putere mai mare, trebuie sa rebobinezi alternatorul sa fie capabil sa o dea. Valoarea RMS vezi ca e data de obicei (ca sa ia ochii cumparatorului) la virf de sarcina, nu sarcina continua, si e puterea muzicala cum zic ei (nu stiu exact ce vor sa spuna ca inseamna asta, ca n-a fost nici un pretins tehnician in stare sa imi explice convingator. Electronistii si fizicienii o sa-ti spuna imediat ca aia e o aiureala.). Nu cred ca amplificatoarele obisnuite de pe casetofoanele/cd player, etc, de masina au mai mult de 10W putere electrica. De altfel poti verifica singur cu un ampermetru legat in serie cu una din boxe si volumul dat la maxim. Apoi pui voltmetrul in paralel cu boxa si masori tensiunea, si le inmultesti. Aia e puterea electrica. Puterea "muzicala" e altceva. E o gogorita folosita de companiile producatoare pentru a-si reprezenta produsele drept ceea ce nusunt fara sa poata fi luate la rost de protectia consumatorului. Cel mai clar se vede la amplificatoarele stationare (deck) la care poti citi pe spate puterea electrica consumata si o poti compara cu puterea (muzicala) pe care o trimbiteaza ei. De acolo poti sa-ti dai seama imediat daca e o minareala la mijloc sau ba, desi uneori poate sa nu fie intotdeauna foarte clar. Din fericire producatorii de electrocasnice sunt obligati in toata lumea (civilizata) sa declare puterea electrica a produselor lor. Traiasca companiile de asigurare care au facut scandal ca oamenii baga in priza prea multi consumatori care incing firele si declanseaza incendii. cit se poate de gresit partea de incarcare http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496528 cealalta parte este corecta cu mentiunea ca este curent alternativ si se calculeaza ca atare masuratorile se fac prin injectarea unui semnal cu o frecventa icepind de la 20 Hz la 20Kz si cu ajutorul unui osciloscop pentru a cunoaste tensiunea virf la virf si a nu avea distorsiuni ![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#13
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 26 May 2007, 20:50) Gresit! De ce? 1. cu 14,8 omori bateria, nu are voie sa treaca de 14,4 V in nici un caz. 2. Cu motorul oprit, daca bateria are 12 V e moarta. Trebuie sa fie peste 12,8. Ca de fiecare data argon are dreptate ![]() la motor oprit ... bateria trebuie sa aiba cel putin 12.8 v ;13.1 v la relanti poate avea si 13.8 v ... sau 14 v la turatie nu trebuie sa sara de 14.4 ... si un 14.2 este ok ... faza cu bateria mai mare ... ![]() ![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
viperthevenom |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 28 February 06 From: Arad ![]() |
La mine volatjul pare in regula, dar totusi oscileaza intensitatea farurilor putin cand acclerez ca sa nu mai zic de turatia ventilatorului... taicamio zice ca asa facea de noua, pot sa-i fac ceva sa am tot timpul tensiune caonstanta cat de cat? si sa nu-mi scada 100 de ture relantiul cand aprind farurile..., releul este nou si bateria are 1 an, este de 50 parca...
|
--------------------
Dacia
1410
1995
- AR-02-RRR
|
|
argon |
![]()
Post
#15
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Pune un alternator mai mare, oricum si cu ala turatia scade la cuplarea consumatorilor mai mari.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#16
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
sau verifica alternatorul ...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
chestia cu fularea luminilor este de la releul de incarcare daca este mecanic este posibil sa ai cadere de tensiune intre + baterie si + releu
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
viperthevenom |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 28 February 06 From: Arad ![]() |
Releul nu este mecanic, din acela am avut, si l-am schimbat in speranta ca o sa simt vre-o diferenta si degeaba, alternatorul era bun cand l-am verificat adica acum jumate de an...
![]() SI daca pun un alternator mia mare n udauneaza bateriei...? si daca nu ce alternator sa pun de pe ce masina?? ![]() This post has been edited by viperthevenom: 13 Jun 2007, 15:52 |
--------------------
Dacia
1410
1995
- AR-02-RRR
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
crezi ca cele electronice sint bune ? (cele din comert) caderea aia de care am vorbit poate sa fuleze la orice tip de releu
DIAMETRU SA STIU CINE O ARE MAI MICA ![]() This post has been edited by bygy007: 16 Jun 2007, 23:03 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sobolan |
![]()
Post
#20
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
ma bag si eu
![]() fulie mai mica ca a mea nu cred ca este....doar sa fac una mai mica la strung....e bine asa oare ? |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
viperthevenom |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 28 February 06 From: Arad ![]() |
SI cu alt alternator se rezolva problema? cam ce alternator ar merge montat usor pe dacie, ce costuri ar implica acest lucru?
Si inca o probleam cand pun frana imi pusca cateodata in difuzor, si imi stinge si becu din bord de la semnalizare, in caz ca si semnalizez inter timp... unii mi-au spus ca problema este consumu de curent, ce parere aveti? :-s |
--------------------
Dacia
1410
1995
- AR-02-RRR
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
este perfect adevarat la relanti alternatorul de dacie nu face fata la consumul care este in acel moment ca solutie ori fulie mica sau alt alternator
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mad toz |
![]()
Post
#23
|
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Io am alternator de 32 A si imi incarca bateria destul de bine.Mi la masurat electricianu si a zis ca merge bine(desi acul din bord arata mai putin decat arata pe aparatul electricianului).
Si la mine se aprind farurile un pic mai tare cand accelerez(asa e de cand am masina). Oricum bateria mea are 3 ani si nam probleme cu ea (am tinut casetofonu la maxim si 6 ore si nu avea nimic). off topic : Cam toate casetofoanele de masina au puterea RMS 19 W continuu si atinge varfuri de 50 RMS cat scrie pe ele(aia cu puterea muzicala n-am inteles-o nimiciodata ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
Maximilian100 |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 17 December 05 ![]() |
Si eu am tot de 32 Ah, incarca bine, dar iarna si noaptea cel putin duce greu, scade lumina pe bord in intensitate la relanti de nu e adevarat. In special farurile mananca mult(nu vorbesc de faza lunga). Mai bagi peste astea ventilatorul, dezaburitorul, muzica mai taricel, pui eventual la semafor si piciorul pe frana, si sa vedeti cum intra pe rosu si la fiecare consumator oprit-pornit cum variaza toti ceilalti. Parerea mea e ca trbuie un alternator mai maricel. Vezi in acelasi timp si sa functioneze alternatorul tau bine. La al meu cand s-au ars niste diode...nu prea mai ducea nimic.
Oricum, am verificat cand am schimbat bateria incarcarea, si este totul ok, deci alternatorul functioneaza bine. Chiar si asa, iarna fiind nu am avut nici o problema niciodata la pornire...( ba chiar anul trecut au fost cateva zile cu temperaturi de sub -10..chiar -15->-20 noaptea, Renaultul maica-mii...un Megane din 2001 s-a stricat...ceva electric, un senzor din cate tin minte, iar a mea ...intre alte masini straine care nu miscau nimic si erau in pana, noaptea pe la 11 a tras asa, mai greu motorul 1-2 rotatii si a luat-o la prima cheie. Se musca de pumni de draci unul cu o Bora! ![]() This post has been edited by Maximilian100: 20 Jun 2007, 22:25 |
--------------------
Dacia
Berlina
- B-10-XSM Ford Granada 2.3 V6 GL 1982 |
|
valentin_carlan |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 1 January 07 ![]() |
si pe mine ma cihinuie aceeasi problema cu indicatoru care sta pe rosu la semafor( dar la mine doar cand e f. incins motorul).
vin si eu cu o intrebare, nu prea stiu multe despre mecanica deci fiti blanzi... ![]() se poate ca la temperaturi mari sa se intinda cureaua de transmisie? din cate am observat la mine zilele trecute. cand merg ziua si se ridica temp aproape de 90 C scade si acul indicator baterie de se duce pe rosu (fara consumatori). iar cand merg seara (de exemplu)si e mai racoare,acul baterie sta la mijlocul partii hasurate(cu farurile aprinse). experimentu asta l-am facut pe acelasi drum si la turantia la relanti, cand sunt la acelasi semafor(si ziua si noaptea) pornit din acelasi loc. prin mintea mea circula ideea ca la temp mari se intinde cureaua si aluneca(fiti blanzi...).sau ce atceva poate influenta temperatura? astfel incat sa indice altfel bordul? |
--------------------
dacia
1410 L
1995 berlina
- B 53 PJK
|
|
tatuci |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 206 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
pai....eu zic ca este f posibil sa se mai intinda cureaua la cald.
Desi ea are un intaritor textil pe exterior o data cu trecerea timpului caciucul ala isi pierde din elasticitate. Eu unul am inlocuit vechea curea trapezoidala (care mai si patina din cand in cand) cu una bosch cu striatii Ca sfat nu-ti face rezerva de curele ca imbatraneste cuciucul shi e pacat de curea...gandeste-te ca ai oricand la dispozitie dresul doamnei/domnisoarei ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX, SupeRNova, Logan MCV (2014)
1991/ 2001/ 2014
- B 84 TCI, B 47 BWU Nu-i nimic mai frumos pe lumea asta decat puritatea conceptiei inventatorului.
|
|
valentin_carlan |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 1 January 07 ![]() |
dragut, dar la ce ura poarta in secret, cred ca ar prefera sa ramana in camp sa o manance lupii, dacat sa-mi dea dresul sa-l pun:" vai,iar,of,cum tot la masina ma gandesc".
![]() ma gandesc ca totusi ceva se intampla cu cureaua isi pierde din proprietati, devine mai elastica,si probabil de aia... diferenta de care zic e acolo in zona granitei rosu/hasurat la deoparte si de alta la cald/rece dar e sesizabil. cred ca schimb totusi cureaua, preventiv si din curiozitate. |
--------------------
dacia
1410 L
1995 berlina
- B 53 PJK
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#28
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Poate este releul de incarcare care dicteaza cat curent sa intre ... adica tu cand pornesti farurile incepe consumul din baterie si atunci releul intra in functiune si activeaza incarcare si alternatorul produce curent non- stop (atata timp cat motorul merge)
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
valentin_carlan |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 1 January 07 ![]() |
sfant ar fi un multimetru...dar din pacate nu exista. dau vina pe caldura fiindca asta iarna porneam, ajungea acul pe partea hasurata si doar se ridica la mers turat dar niciodata nu scadea mai jos de partea hasurata, dacat atunci cand opream motorul(normal). prea mult nu ma deranjeaza pozitia acului din bord atata timp cat porneste si merge bine.
|
--------------------
dacia
1410 L
1995 berlina
- B 53 PJK
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#30
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
si acul meu sta in zona hasurata ... si de multe ori cu consumatori ... sta pe rosu stanga ... dar merge bine si porneste bine ... asta inseamna ca incarca
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 19:24 |