DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ce probleme pot intampina, de-a lungul a 3000 km intr-o Dacie

Merced
post 1 Jul 2007, 19:09
Post #1


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Salutare!
Deschid acest topic cu gandul ca pot primi niste sfaturi inainte de a pleca la drum. Am o Dacie din '79 si am de gand s-o duc sa vada tara asta, peste vreo luna(mai degraba sper sa ma duca ea pe mine biggrin.gif ).
Momentan sta intr-un service pentru tinichigerie si o vopsea, si de vara trecuta n-am mai mers cu ea(si atunci nu mai fusese folosita tot asa, vreun an, poate si mai mult), dar imi aduc aminte cam ce probleme aveam cu ea si am comunicat cunostintei de la service sa le rezolve.
Pentru ca am gasit un carburator nou prin debara, l-am dat si p-ala sa mi-l schimbe, preventiv. Uleiul pe care il are masina de vreo 3 ani cred este murdar, deci va necesita si o curatare motorul inainte de un schimb cu alt ulei(RO3 cred, nu prea vad rostul sa bag ceva mai scump, mai ales ca nu prea stau bine cu banii). Ce-mi recomandati pentru curatare? Ceva clar, produsul marca X care stiti voi ca e bun.
Apoi din ce-mi aduc aminte de vara trecuta, nu prea-mi mananca ulei motorul. De curs din ea, nici macar o picatura nu e sub locul de parcare in care a stat ani la rand, deci nu mi-e frica.
Partea cu franele era o problema. Anul trecut cand mergeam cu ea mai tare mi se incingeau rotile. Nu stiu cat de bine fusesera aerisite franele inainte. Oare o aerisire ar rezolva aceasta problema?
Nici la directie nu statea foarte bine, de la 80 in sus tragea dreapta destul de rau, deja pe la 120 abia mai puteam sa o tin. Si legat de asta vroiam sa intreb o chestie. Vreo doua luni a stat pe janta o roata din fata. S-a deformat iremediabil cauciucul din cauza asta? Precizez ca pe fata am niste Matador-uri tubeless cu care nu cred ca-s facuti mai mult de 3000 de km, iar pe spate am niste Victoria biggrin.gif cu camera care-s destul de ok si ele(desi mi-e cam frica cu camerele sa nu-mi faca vreo explozie).
Si inca o chestie din cauza careia nici n-am mai folosit-o jumatate de an. Brusc, in doua zile mi-a omorat bateria, fara sa-mi dau seama de ce. Cu siguranta n-am lasat nimic pornit, ca am pus-o pe redresor si apoi la fel, dupa o zi mai era pe jumatate cred, abia invartea motorul. I-am scos borna si am incercat dupa o saptamana jumate si cam tot asa ramasese, deci bateria era buna. Am si un alternator nou p-acasa(pe langa multe alte piese cu care nici nu stiu ce o sa fac), sa-l pun in locul celui vechi care poate are diodele sau puntile(nu prea ma pricep la chestiile astea) arse si d-aia imi omoara bateria? Scurt nu cred sa fie, facea scanteie cand puneam a doua borna din cate stiu eu, si chestia asta nu s-a intamplat.
Scuzati-mi post-ul foarte lung, dar daca puteti sa ma ajutati cu sfaturi, mai ales preventive, ca sa pregatesc masina cat mai bine pentru acest drum lung, v-as ramane dator.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 1 Jul 2007, 19:19
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




3000 km e lung? peste o luna plec intr-o tura de vreo 6000 km, fara sa pregatesc nimic, daca masina merge si e in stare OK, pleci linistit, dar daca ai o rabla pe care pica pe rand toate, stai acasa, sau mergi cu altceva.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 1 Jul 2007, 19:53
Post #3


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




De mers, cel putin legat de cutie si motor nu mi-e frica. Dar n-o sa am mai mult de o luna la dispozitie s-o testez sa vad ce poate. Tre sa-i fac si un consum, normal, ca n-am chef sa ma trezesc pe drum ca nu-mi ajung banii de benzina.
Dacia ta nu se compara cu a mea, iti dai seama ca cu o masina d-asta veche probleme pot aparea la tot pasul.
Multumesc de raspuns! biggrin.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 1 Jul 2007, 20:39
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




La descrierea ta, sincer eu nu as pleca cu ea..macar fa-i unghiurile(aia o sa-ti zica ce bucsarie e de schimbat), plus verificat/echilibrare roti.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 1 Jul 2007, 22:43
Post #5


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




la o masina care a stat asa de mult nu mai poti pune baza pe o gramada de nimicuri
- tot ce e din plastic & cauciuc
- frane - sigur au copt garnoiturile de la cilindri, ca sa nu spun de ruginit in interior.
- rezervorul - bag mana in foc ca-i plin de rugina
- instalatia electrica - daca nu au ros la ea sobolanii .... sigur ai cateva fire cu izolatia crapata de imbatranire
- aprindere (fise, delco, bobina, etc) - nici ea nu prea se impaca cu inactivitatea
- anvelope - cauciucuri imbatranite
- etc

toate chestiile de mai sus pot fi rezolvate relativ simplu - chair de cinevba neexpert - dar ... manaca timp si bani

This post has been edited by tarzy: 1 Jul 2007, 22:45


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Freelancer
post 1 Jul 2007, 23:00
Post #6


Membru avansat


Group: Members
Posts: 119
Joined: 24 January 06




Daca a stat 3 ani si vrei sa o faci sa mearga poti curata uleiul vechi cu o solutie care se baga in motor inainte de a schimba uleiul e vreo 15 RON. Are 1L se toarna in motorul cald si se tine 2-3 minute cu motorul la relanti apoi se scurge cu tot cu uleiul vechi. Atentie ca trebuie schimbat si filtrul. Eu te-as sfatui sa schimbi toate lichidele din ea: ulei motor, valvolina cutie viteze, lichid frana si antigel.
Despre curs uleiul e posibil sa nu se vada dar e posibil sa fi curs tot in timp wub.gif Cel mai probabil o sa inceapa sa curga dupa ce semeringurile or sa inceapa sa se rupa.
Pune-i la punct oricum aprinderea si carburatia si schimba-i bujiile si fisele. Probabil bateria murea din cauza alternatorul era defect. Se repara sau se schimba, eu am pus eletronic la vre 20 RON.
Deasemeni te sfatuiesc sa schimbi tot ce inseamna furtune de cauciuc pe la motor pentru ca vor plesni cand ti-e lumea mai draga.
Desfa tot ce inseamna cilindrii de frana si etrieri si curata-i cu schimbat de garnituri.
Inainte de a pleca la drum trage tare de ea vreo saptamana cel putin ca se vezi ce mai pica. Mergi cu ea zilnic 10-15 km. Despre piese eu iti recomand romanesti, a mea tuseste de cate ori incerc sa o rasfat.


--------------------
DACIA 1310 1994 - B-05-VYK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsewhisperer27
post 1 Jul 2007, 23:24
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




cred ca dupa atata vreme de stat degeaba vor pica toate maruntisurile rand pe rand!


nu te arunca la drum cu ea, fara sa o pureci temeinic.
tobele cum sunt?dar inelele care le sustin?nu vrei sa pierzi vreuna pe drum...

ambreiajul nu se lipise dupa atata stat?

sistemul de racire?radiatorul mai functioneaza ca lumea?o sa ai de urcat, pune macar o fulie de nova, e ceva mai mica si o sa raceasca mai bine, ca banuiesc ca ai elicea pe curea!

si eventual,l alaturi de solutia de curatare a radiatorului una de curatare a sistemului de racire.
a zis cineva sa verifici franele.nu uita si frana de mana, precis au ruginit si pe la ea cablurile.ferodouri, pistonase, garnituri la ele.

curea de ventilator si daca o schimbi, tot trebuie sa ai una de rezerva.nu ar fi rea si o bobina de inductie.

vezi si pe la lumini.pe spate e posibil sa intre ceva mai multa mizerie , verifica functionarea si starea becurilor.eventual scoate becurile si curata pe acolo soclurile


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 2 Jul 2007, 01:45
Post #8


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Hai sa incerc sa raspund pe rand tuturor. In primul rand nivelul de ulei este acelasi ca atunci cand a fost facut ultima oara schimbul, este fix pe linia de normal joja. Scurt. Mie mi-e frica ca in service o sa-mi faca direct schimbul si ramane mizerie. Cerusem o recomandare clara de substanta ptr curatare, daca stiati voi care e mai eficienta, ca asa ma duc si iau eu la nimereala una dar poate e proasta. Sistemul de racire, e ok. Radiatorul inca se mai tine, de pierdut apa nu pierde, dar are ceva rugina in el. Ala cred ca ma descurc sa-l curat si singur. Si fulia de Nova ar fi o idee buna, dar unde gasesc ieftina ca sincer abia storc banii sa fac tabla.
Bobina am gasit tot prin debara, daca e o iau rezerva(sper ca nu e deja compromisa ca practic e nefolosita dar cred ca are zece ani). De fapt am gasit in debara o gramada de piese nefolosite, de la 20 de seturi de segmenti de toate provenientele(prosti in general), pana pompe de benzina, alternator, aveam si un electromotor pe care l-am dat ca sa mai scad din cheltuieli la tablarie, etc.
Cu luminile cred ca o sa fie ok, cel putin in fata mergeau, si daca nu merg am gasit in debara si becuri biggrin.gif , si semnalizarile alea mici le voi schimba si le bag becuri noi. Pe spate curat stopurile usor, parca mergeau ultima oara si ele si pozitiile. Alea de marsalier nu cred ca au mers de ani buni, dar n-ar fi problema asa mare, si asa-s mai mult de forma.
In schimb cu blocul de lumini e mai nasol ptr ca s-a cam tocit maneta aia si cade de pe faza lunga pana pe scurta, sau de pe scurta pe pozitii. Zicea cunostinta de la service ca-l desface si vede ce se poate face, ca sa iau altul nou nu-mi surade(eventual ma duc la 7 dimineata la Remat si iau unul folosit daca e). La fel si cu semnalizarile era o problema. Nu se mai auzea contactul ala cand semnalizam, si mergeau cam haotic(se aprindeau repede de 3-4 ori, apoi pauza, apoi iar se aprindeau). Am presupus ca e releul, si cum am gasit si un d-ala(da, tot in debara) l-am dat sa-l schimbe.
Sa trec la si pe la aprindere. Fise am avut unele vechi si nenorocite, cred ca aveau 10 ani. Dadeai in groapa, sarea una, chiar si doua. Cat timp masina a mai trecut pe la un vecin care se mai folosea de ea cand era in tara, au fost schimbate si nu par deloc imbatranite. Delcoul pare ok, am si d-alea vreo doua dar le-am dus la tara).
Trebuie sa intelegeti ca eu n-am lasat chiar asa masina asta sa zaca 3 ani. Anul trecut am mers cu ea vreo doua luni, si in afara de faptul ca afumasem vreo doua bujii si incepuse sa porneasca greu n-am avut probleme cu ea. Dupa ce le-am schimbat masina pleca la sfert de cheie, fara sa apuc sa-i dau un sprit, daca era calda. Chiar si acum o luna cand am pornit-o s-o duc in service, a pornit la a doua cheie cu soc-ul tras jumate, si dupa 1 minut statea la relanti.
Bujii probabil o sa iau la mine de rezerva, oricum daca n-o omor nu cred ca se vor arde aiurea.
Sa ajung si la tobe. Finala cel putin e aproape noua. Nu e ruginita, anul trecut am mers cu ea prinsa intr-o sarma ca se dusesera naibii carligele alea in care se pridea inelul, din cauza ruginii. Cand am trecut ultima oara prin service, o rezolvasera, toba era prinsa chiar frumos, inelul ala impecabil

Cu franele mi-e cam frica. Adica cu partea ca mergea infranata anul trecut, ca de tinut, tineau destul de bine chiar si cand am dus-o in service, si in ~ 1 an a pierdut cam 1 deget si ceva din lichidul de frana(era pus si d-ala Agip de un "mester", de parca ar fi tusit cu altceva biggrin.gif ). Frana de mana n-a tinut ea de mult timp, sincer nici nu-mi pun eu baza in asa ceva. Aveam niste lemne d-alea sa le pun la roti in caz de opriri mai lungi pe vreo panta, cred ca-s si acu in portbagaj. Oricum tinea ceva, dar nu cum ar trebui. Nici la Cielo nu-mi mai tine, da' pai la asta...
Inca o chestie de care mi-e frica: cauciucurile, mai ales ala care a stat pe janta cateva luni bune. Taiat nu cred ca este, dar scapa printre janta si el, dar acum se pune problema deformarii? D-astea chiar ca n-am bani sa cumpar, deci trebuie sa scap cumva. O sa-i dau masina unui prieten care are o cunostinta cu vulcanizare si echilibrare, astea le voi face, dar daca cauciucul putin deformat se va simti mult la viteze de 89-90km/h(mai tare nu cred ca am de ce sa merg)?

Cam atat momentan, mai astept raspunsuri la unele dintre chestii. Alte eventuale sugestii ar fi bine venite, nu strica niciodata sa fii pregatit.
Oricum, saptamana asta sper s-o scot din service, si ma apuc de plimbat cu ea. Ii fac un consum, ca daca ma trezesc cu 10% nu stiu daca-mi mai convine sa plec cu ea, dau si un drum mai teapan pana la Balea Lac ca sa vad cum inghit motorul urcarile si franele coborarile, etc.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 2 Jul 2007, 07:03
Post #9


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




@Merced - nu vreau sa pozez in lupul "moralizator" dar .... nu faci bine deloc facand rabaturi la anumite chestii de la masina, chiar daca costa ceva bani .... pur si simplu nu e "sanatos" sa nu ai frana de mana, lumini, frane, anvelope OK, etc

e adevarat ca nu-s pe degeaba dar .... hai sa fim seriosi ca nu-s un capat de tara, cat e o anvelopa noua? una mai low level dar noua nerasapata e max 100 lei, cat e un bloc de lumini? max 100 (in vitan am vazut cu 30 da aratau dubios de contrafacute), etc, etc

nu vreau sa-ti spun eu ce sa faci cu bani tai, dar .... totusi .... ai de gand sa mergi cu masina aia pe drumurile publice .... pur si simplu trebuie sa-ti asumi responsabilitatea acestui lucru

imi cer scuze daca te simti afectat in vre-un fel de interventia mea dar .... totusi insist sa te rog sa mai analizezi o data


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 2 Jul 2007, 07:07
Post #10


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Bloc de lumini unguresc, e 25 ron in targ. Mult mai bune ca cele romanesti "de uzina".


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 2 Jul 2007, 12:29
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Daca ti se incingeau rotile inseamna ca masina ramanea usor infranata.NU are nici o legatura cu aerisirea.Daca era neaerisita nu tinea frana.Dupa o perioada atat de mare de stationare trebuie intr-adevar desfacut tot ce inseamna componenta a sistemului de franare,schimbat garnituri,lichid,si aerisit.Eu as schimba si racordurile flexibile de la etriere si puntea spate.Frana de mana e f usor de reparat.Si TREBUIE sa fie functionala la orice masina.Uleiul (+filtru)trebuie in mod cert schimbat.Nu trebuia oricum sa ramana 3 ani in motor,chiar daca nu ai folosit masina.Lichidul de racire in mod normal se inlocuieste la 2 ani.De aia ai rugina.Ar trebui schimbate sau macar verificate toate furtunele.Cauciucurile....trebuie in mod normal schimbate.Cel care a stat 2 luni pe pana in mod cert are deformari permanente.Un cauciuc in mod normal are o durata de viata de 4-5 ani de cand e fabricat.E f important sa verifici data de fabricatie si cand cumperi un cauciuc nou,din magazin.S-ar putea sa ai surprize.Cele de pe spate(Victoria)...nici nu vreau sa ma gandesc la varsta lor.Un cauciuc nu inseamna ca e bun daca mai are "carne "pe el.Daca masina nu e miscata se def si insertia din interior.Si cauciucul imbatraneste stand,nu e nevoie de rulaj.Daca nu le schimbi,te poti astepta oricand la probleme din partea lor,plus ca o sa mearga masina destul de "topait".S-ar putea sa iti si traga intr-o parte din cauza lor.Cu sistemul electric nu te poti juca.Pentru ca poti lua foc de la improvizatii.Vis a vis de ce spuneai referitor la o masina veche,da-mi voie sa te contrazic.Eu am o D1300 din 1973,si crede-ma ,in orice moment am curaj sa ma urc in ea si sa plec absolut oriunde,si pe orice distanta.E o masina care merge zilnic si e intretinuta asa cum trebuie.Capota o deschid doar sa verific nivelele de la ulei,lichid de racire si lichid de frana wub.gif .Daca o sa o pui la punct bine,vei vedea ca nu ai la ce sa umbli cu anii.Daca tot te-ai apucat de ea,si mai ai si o multime de piese de rezerva,ar fi pacat sa nu o rezolvi complet.Multa bafta si ai grija de frane si electric. biggrin.gif

This post has been edited by PaulT: 2 Jul 2007, 12:33


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 2 Jul 2007, 14:04
Post #12


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Stiu ca e pacat sa n-o rezolv complet, dar fiind momentan student in anul I nu am o situatie financiara prea fericita. Masina era si ea intretinuta, pana cam prin '99-'00, apoi nu s-a mai mers cu ea, a mai trecut pe la un vecin care a avut si el grija de ea cum a putut. Tabla era principala problema, motorul a mers intotdeauna frumos, cutia nu mai zic, e impecabila daca stii unde-s vitezele. biggrin.gif Ca nici nu simti cum iese si intra, este totusi cea originala si are vreo 300.000 de kilometri. De cauciucuri poate fac rost de la cineva, noi n-o sa mai iau. Sunt constient ca-s imbatranite, si intr-adevar Victoria alea de pe spate au ani buni, cred ca mai mult de 10 ohmy.gif si mai au in ele si niste camere care pot pocni in orice clipa cred.
Azi am vorbit la service, cica incearca s-o termine pana la sfarsitul saptamanii, daca nu cel tarziu saptamana viitoare. O sa am vreo 3 saptamani in care incerc sa merg zi de zi cu ea, sa vad daca intervin probleme. O sa-i trag si niste poze dupa ce o iau, le postez si poate din ochi mai depistati cate ceva de facut.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 19 Jul 2007, 09:28
Post #13


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Abia ieri am luat masina din service, asa ca readuc acest topic sus ca sa ma mai sfatuiti in legatura cu unele chestii.
Nici nu plecasem bine din service si deja gasisem o problema. Pedala de acceleratie, care si asa se apasa greu, acum incepuse sa ramana blocata. Am ajuns acasa cu ea, si m-am uitat sa vad care e faza. Aia cand peticisera pedalierul umblasera inevitabil la cele nspemii de straturi de mochete de toate felurile si prindea si mocheta un pic pedala. Ala in service mi-a zis ca e cablul ruginit, totusi nu i-am dat dreptate. Insa locul unde se fixeaza pedala in podea era uscat. Am incercat, desi nu prea am reusit bine sa-i bag niste vaselina acolo. Si-a mai revenit si m-am mai invartit cu ea prin oras.
Motorul merge frumos, porneste la sfert de cheie, desi a avut cateva momente cand pur si simplu nu a mai vrut sa stea la relanti, si-a mai revenit. Ma gandesc ca fiind si carburatorul pus nou ii trebuie un pic de timp de acomodare.
Una peste alta, am umplut masina si am decis sa-i fac adevaratul test-drive. Un drum pana la Balea. Am luat 4 insi cu mine si am plecat. Benzina am zis sa bag de 750 de mii, pentru distanta de 260 de kilometri din Pitesti si pana acolo m-am gandit ca n-are cum sa n-ajunga. Totusi nici nu plecasem bine din oras si s-a intamplat prima belea. Mi-au murit semnalizarile. Drumul fiind relativ fara nicio curba pana la iesirea din Curtea de Arges, si fiind oricum 8 jumate seara am decis sa continui. Nu regret. A urcat batranica fara nicio problema. Nu tu fiert apa la motor(era si mai racoare, ca am ajuns la urcarile mai mari la 11 jumate), nu tu ingatuit, majoritatea drumului de la Vidraru pana sus s-a facut cu a treia, chiar si a patra unde permitea drumul. Am ramas placut surprins de felul cum s-a descurcat pe urcare(de condus l-am lasat de la Vidraru pe un prieten care va conduce si el in caz ca plecam prin tara).
La coborare mi-era un pic cam teama. Am incercat sa fac mai mult frane de motor si sa menajez frana, dar cam fara rost. In 5 km incepusera sa miroasa a incins(pana la urma e si normal), si sa tina o tenta mai slabut, dar nu ceva surprinzator(cu o Dacie din 89 am ramas de tot fara frane la o faza).
Pe drumul de intors a mancat pamantul icon_mrgreen.gif , era si cam tarziu si vroiam naibii sa ajung acasa(am ajuns la 3 dimineata) si intre Curtea de Arges si Pitesti am mers cu ~100km/h lejer. Acum sunt curios cu cata benzina am mai ramas in rezervor, dupa-masa o sa o scot p-aia ramasa ca sa fac un consum macar asa in mare(ca frate-meu care a mers cu ea imi zicea ca ia 10%, maica-mea care a mers si ea ca ia 7.5%).
Dupa experienta asta ce ziceti, merge sa plec cu ea prin tara? unsure.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 19 Jul 2007, 11:02
Post #14


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




NU. E foarte clar ca tu si/sau maimutele daca isi baga mana in ea nu sunt in stare sa faca o Dacie din 1979 sa fie reliable. Suna ciudat, dar poate fi. Macar pentru cativa mii de km.....nu de sute de km.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Uncle-Sam
post 19 Jul 2007, 12:22
Post #15


MEMBRU DE PARTID


Group: Members
Posts: 1.377
Joined: 1 April 04
From: Bucuresti




Eu am turnat vreo 5l de motorina de cateva ori in motor, dupa care am demontat capacul de la culbutori si am dat cu furtunu cu apa. Sareau numai cruste de ulei. L-am lasat vreo 2 zile fara busonul de golire de la baie.


--------------------
DACIA 1100 1971 / DAEWOO TICO 1999 - B ** ***
Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 19 Jul 2007, 12:57
Post #16


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Da' voi ati citit ultimul post sau primul? blink.gif

Am facut si semnalizarile intre timp, nu era releul, era un fir desprins pe sub volan. Am mai facut si reglajul la incarcarea bateriei, ca baga cam putin curent in ea, si cand eram la drum indicatorul era undeva intre rosu si verde, acum sta pe verde fix in mijloc si cu multimetru tensiunea era ok(m-a ajutat un electrician).
Cand am plecat dimineata cu ea n-am putut s-o pornesc de la prima cheie. Adevarul e ca mai trebuie sa-i schimb platina, asta mi-a zis si ala din service, ca bujiile-s puse ieri. Bine, nici eu nu mai sunt obisnuit la pornirea unei Dacii reci(ca daca e calda pur si simplu dau la cheie si o ia) dar oricum odata pornita n-am probleme cu ea.
Urmeaza sa-i mai schimb arcul ala care ridica acceleratia, ca iar parca ramane un pic apasata dupa ce ridic piciorul de pe ea, si sa-i fac un consum clar intr-o zi(fac plinul, merg X km si fac iar plinul, ca oricum vad ca indicatorul de benzina nu mai merge, cred ca s-a desprins un fir de pe sonda, o sa ma uit dupa-masa).

This post has been edited by Merced: 19 Jul 2007, 13:04


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 19 Jul 2007, 14:03
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06






--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 19 Jul 2007, 14:40
Post #18


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Diferenta e ca tu erai afara, eu o sa fiu prin tara. Un "mester" gasesti la tot pasul, nu mi-as face chiar atat de multe griji. Plus ca o sa am conexiune la net pe drum prin Zapp, si daca oi ramane pe undeva poate ma ajuta vreunul din voi, care e prin zona respectiva. rolleyes.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 19 Jul 2007, 16:16
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




De mesterii de ocazie m-as feri cel mai abitir. Si nu pentru legende ci pentru un simplu motiv. Mesterul n-are nici o responsabilitate. Daca ramii fara frine si patesti ceva sau si mai rau, altcineva pateste ceva, n-o sa mai dormi noaptea. Un atelier cu asigurare din strainatate stie ca daca face ceva de genul asta intra la apa serios si nu-si permit. Ia-ti asigurare sa ai tractare si asistenta tehnica, macar. Asa cel putin nu depinzi de bunavointa unui ajutor care poate sa nu apara.
Drum bun!


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 20 Jul 2007, 16:32
Post #20


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Inca niste probleme pe care le intampin, mai mici si mai mari dupa ~400km parcursi cu ea.
Imi pornea greu, invartea greu motorul, eu ii dadeam si sprituri ca ma gandeam ca nu se alimenteaza, si ma stresa la culme. Impinsa ieri a plecat ca din pusca, fara nicio problema. Azi la tara dupa ce i-am dat vreo 3 chei vad ca nu mai am curent deloc. Cu stupoare observ ca-mi cedase una din bornele de la baterie. Am facut-o si acum pleaca la sfert de cheie.
Schimbasem un telescop(cred) spate, ca mi se bloca suspensia aiurea, si acum cred ca a cedat si celalalt(sau e acelasi, nici nu mai stiu pe care mi l-a schimbat in service, stanga sau dreapta). Presupun ca e din cauza ca a stat atata vreme nefolosita nu? Si cat costa un telescop nou?
Cea mai nasoala problema e insa cu ambreiajul. Dupa ce am facut orasul cap-coada de vreo doua ori a inceput sa sa manifeste urmatorul simptom: ramane un pic apasat, daca turez mai mult in trepte inferioare pur si simplu urla motorul mult si masina abia merge. E cablul, e discul, sau altceva?
Cam trebuie sa pun la punct toate chestiile astea pana saptamana viitoare, deci astept niste raspunsuri de la voi.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 20 Jul 2007, 17:59
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Cablul l-ai verificat? E intins bine? Daca da, atunci nu mai ai ambreiaj (si cred ca pornirea aia impinsa nu e chiar nevinovata). Si surprizele vor continua. Ia-ti asigurare cum spusei, ca ambreiajul sau cutia de viteze nu ti le repara nimeni pe cimp, cu oricita bunavointa.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 20 Jul 2007, 21:45
Post #22


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Pai nu ma prea pricep la ambreiaj ca sa stiu daca e cablul sau altceva.
Care sunt simptomele clare pentru cablu. Eu acu daca o accelerez usor usor urca parca, dar daca incerc sa ii dau mai tare pur si simplu se tureaza motorul dar nu se concretizeaza in putere. Ma asteptam sa-mi faca d-astea, pana la urma d-aia incerc sa merg cat mai mult inainte de acest "tur" pe care vreau sa-l fac prin tara, ca sa le rezolv dinainte. Azi m-am enervat rau de tot, sper sa rezolv abia luni.
Daca mai fac cu ea un drum de 2-3 km dus-intors cu ambreiajul asa are ceva? Tre sa termin cu instalatul unor rahaturi de boxe, ca am ramas si cu un panou lateral desfacut ca m-a prins noaptea. sad.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 3 Aug 2007, 11:28
Post #23


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




M-am intors ieri din excursia pe care mi-o propusesem. N-au mai fost 3000 de kilometri, au fost doar 2700 pentru ca am fost nevoit sa scurtez unele zile din cauza vremii proaste.
Cum s-a comportat "batrana":
Prima zi, pana la Sibiu a mers divin, am urcat Transfagarasanul cu ea fara sa fiarba combinatia aia de apa cu rugina care e in sistemul meu de racire, am coborat fara sa am probleme cu franele(care au o placuta tocita, o aveau de cand am plecat dar n-am mai stat sa o schimb si multumesc lui Dumnezeu m-a dus tot drumul). Probleme mai mici sau mai mari au inceput abia urmatoarele doua zile: in Otelu Rosu am facut o pana pe spate. Initial am fost usurat pentru ca pe fata ar fi fost prapad de dat jos prezoanele cu antifurt care au ruginit ceva. Problema a fost cricul cam defect se pare. Mergea atat de greu incat unul din prietenii care m-au insotit l-a rupt ridicand cu el. Am facut rost de unul de la cineva, am schimbat roata si am dat sa plecam. Surpriza, motorul dadea sa moara, relantiul parea stabil dar daca o acceleram peste un punct pur si simplu nu mai mergea motorul. Am facut smecheria aia cu mana pe carburator, a iesit ceva mizerie de acolo, apoi am curatat si jiclorul care se infundase dupa chestia asta si nu mai tinea relantiul, si a mers poza din nou. Pana cand am facut iar pana intr-o padure si prima roata n-apucasem sa o vulcanizez. Am stat pe marginea drumului cu cortul peste noapte, a doua zi ne-au ajutat niste oameni foarte generosi cu o rezerva si un drum pana la cea mai apropiata vulcanizare.
Peste noapte folosisem destul de mult luminile, muzica din masina si bateria nu mai vroia sa duca electromotorul a doua zi. Am pornit-o pe o coborare, si am fost la oamenii care ne-au ajutat acasa. In doar o ora cand dam sa plecam bateria moarta. Dar moarta de tot, nici macar martorii de pe bord nu se mai vedeau aprinsi. Cand ma uit in ea sa ma iau cu mainile de cap. Doi elementi erau uscati de tot, restul pe jumate, oricum ajunsese la punctul in care nici impinsa nu mai pornea, ci facea frana de motor, sau daca porneam cu alta baterie si o puneam p-asta din mers nu dadea scanteie si murea motorul. Am fost si am cumparat o baterie din Lugoj cu chiu cu vai, era sambata seara si noroc cu un politai comunitar care ne-a deschis un magazin. Am luat Rombat Cyclon de 55A cu 120 de lei, dar si p-asta cred ca am cam omorat-o cu faza scurta pornita mereu pentru ca mie nu stiu cat de bine imi mai incarca alternatorul/releul, o sa ma duc luni sa verific si treaba asta.
De aici incolo, in afara de inca o curatare a jiclorului n-am mai avut nevoie de mare lucru.
Problema am mai intampinat prin Delta, cand am inceput sa aud pe drumurile denivelate rau o bataie la roata dreapta spate. Eu suspectez rulmentul, luni o duc in service sa-mi rezolve si maruntisurile astea. Eventual ii bag si un set nou de placute de frana. Uleiul era cu vreo 4-5 mm peste nivelul minim dupa 2200 de kilometri. Am mai completat din ochi. Pe A2 si A1 in drum spre casa am avut momente in care mergeam cu 120 km/h in depasiri, iar pe o coborare destul de lunga in Dobrogea puteam atinge 140km/h, dar m-am oprit la 130 ca trepida destul de rau si masina era cam plina.
Consumul in general a fost de 7.5l/100Km, ok pentru mine care nu urmaresc cine stie ce economie(pana la urma si Cieloul imi consuma tot cam asa, doar ca la viteze cu 40-50km mai mari tongue.gif ).
De la Suceava am mers cu un plin pana la Tulcea +70km in plus prin Delta si cand am facut plinul iarasi mai aveam 7 litri in rezervor. Am bagat exclusiv de la Petrom/OMV/PetromV, doar Fara plumb 95/Carrera 95 sau cum ii zice in OMV-uri.
Una peste alta am mai observat ca-mi bate planetara stanga, imi scartaie ceva la roata dreapta cand iau curba in stanga, imi intra cam greu intr-a intaia cateodata, trage cam mult dreapta pe la viteze mari.
In rest numai de bine, nici mie nu-mi prea vine sa cred ca am reusit sa fac un astfel de drum cu masinuta asta. Cred ca o sa-mi fie mila de ea cand va fi s-o duc la REMAT. wacko.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 3 Aug 2007, 12:23
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




faina aventura, te-ai descurcat de minune wink.gif

tu esti ca ala din banc care s-a dus la doctor: "domnu' doctor, ce sa va zic...?! ma cam doare capul, oasele nu ma lasa sa dorm bine, ficatul e cam marit, merg destul de des la toaleta, inima mi-o ia razna... in rest sunt sanatos tun!".



--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 3 Aug 2007, 12:36
Post #25


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Pai pana la urma partea mai nasoala a fost cand am facut pana de doua ori la rand, da' aia putea sa se intample cu orice masina pana la urma. In rest sa zicem ca e ok, pe mine ma amuza masinuta asta de mult timp si chiar vroiam sa vad daca mai e in stare de ceva. Se pare ca, cu bune, cu rele a fost, sunt multumit de prestatia ei. O sa pun niste poze in topicul special. smile.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 3 Aug 2007, 20:28
Post #26


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




dupa cate defectiuni ai avut(pana de cauciuc nu se pune, nici cu bateria, nu edefectul masinii din cauza ca a parcurs drum lung..ci ghinion) nu mi se pare ca merita sa o duci al remat.....am mers cu o masina care din 50 in 50 km patea ceva...ba se rupea cureaua de transmisie, ba se distrugea o bujie, ba plesnea toba de esapament, probleme cu pompa de benzina....bine ca nu a fost a mea....


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 3 Aug 2007, 21:16
Post #27


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Mda, ma gandeam serios sa mai trag de ea si cand o sa am bani sa ma apuc sa o restaurez ca sa ajunga cat mai aproape de forma ei originala. Problemele cu bateria eu le consider probleme inca, pentru ca si aia noua cred ca incepe sa fie pe duca si nu prea inteleg din ce cauza(ochiul ala de verificare s-a facut galben din verdele care era initial) si cred ca e ceva pe la releul ala de incarcare. Oricum m-a dus acasa fara probleme, dar luni tre sa rezolv ca sa ma duc cu ea la verificare si sa nu-mi pierd garantia. Pompa de benzina, ca tot ziceai de ea, am gasit-o in zilele in care am avut masina parcata cu gura in jos un pic umeda, dar n-a avut consecinte grave si o s-o schimb si p-aia ca mai am vreo doua noi pe acasa.
Cureaua de la ventilator care parea ca sta se cada de cand am plecat n-a avut nicio problema, si radiatorul in sine care a cazut odata in trecutul sau peste elice si care e vai si amar de gauri nu a pierdut un chior de apa.
Toba intermediara pe care o peticise un gigel prin service si nu se mai auzea s-a spart la loc, dar probabil ca p-aia o s-o schimb cu totul cand am bani, oricum sunetul nu e tocmai nenorocit, dar se aud rateuri pe acolo cand fac frana de motor la viteza mare.
Bujiile n-au avut nici pe dracu', chiar daca prin Timisoara incepuse sa mearga in 3. Am constatat ca o fisa e facuta cam praf, si intr-un Selgros am gasit la 70 de mii bucata parca fise Bosch si am pus una. N-a mai avut nici pe dracu' dupaia.
Fie, eu mi-am indeplinit dorinta, am facut un drum la care multi nu mi-au dat o sansa cu o masina care in ultimii 6 ani n-a facut decat poate jumate din kilometri pe care i-a facut cu mine in 6 zile.
Cu REMAT-ul mai vad pe parcurs, am bagat acum cateva milioane in putina tablarie si o vopsea mai mult de efect, si am de gand sa-mi mai fac treaba cu ea macar un an. Cine stie, la anu' poate plec in turul Europei cu ea. biggrin.gif (desi am auzit ca la unguri nu te mai lasa sa treci cu Dacii care au 3 prezoane sad.gif ce porcarie )


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 4 Aug 2007, 11:07
Post #28


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




pentru baterie: verifica diodele de redresare, releul si alternatorul. astea sunt problemele de obicei la o baterie.


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 5 Aug 2007, 10:59
Post #29


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




Mariuse unde pleci cu ea?faci poze;)?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 5 Aug 2007, 18:52
Post #30


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Am facut si niste poze, desi la masina cam putine, cred ca nu-s decat pe la Balea vreo doua si la Ocnele Sibiului. Si una cand dormeam in ea prin Delta. Sa trec mai pe seara pe la omu' cu camera cu un CD si sa le iau, apoi le-oi pune. Bag una si avatar, ce naibii numai eu sa stau fara? radmasa.gif

6 Aug 2007, 12:49:
Scuzati double-post-ul, dar uite si pozele(daca dadeam edit nu se mai uita nimeni p-aici):

Batrana la Balea Lac:

img1188lb6.th.jpg

Acum doua de la Ocnele Sibiului:

img1217tm8.th.jpg

img1214aw5.th.jpg

Si una cand dormeam in ea prin Delta, dupa ce condusesem 14 ore de la Borsec si pana acolo, ocolind normal prin Vatra Dornei-Gura Humorului-Suceava:

pic00978xz4.th.jpg

This post has been edited by Merced: 6 Aug 2007, 12:49


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st May 2025 - 16:19
Forum Renault