DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Frane

mr4
post 16 Jul 2007, 16:03
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 73
Joined: 16 July 07




Salut. Sunt nou pe aici si as dori sa imi impartasiti cateva sfaturi din experienta voastra in rezolvarea unei probleme destul de delicate.

Detin o Dacia Logan Laureat 1.4 MPI, fabricatie 2007, de 1 luna si cateva zile. Am 1998 KM acum rulati cu ea, si nu am avut nici o problema pana acum. Ieri 15 iulie 2007 am venit de la munte. Pe drum rulam cu o viteza de 140 KM/h cu 4 persone in masina. In fata mea la un moment dat a avut loc un accident si a trebuit sa franez de urgenta pentru ca distanta intre mine si locul accidentului era foarte mica. Nu am intrat in panica pentru ca stiam ca franele functioneaza perfect. Am inceput franarea si deodata m-am speriat. Pedala era la jumatate, era tare, si abia puteam apasa pe ea. Am apasat mai tare la limita de inghetare a rotilor (pentru ca imi era frica ca masina sa nu se duca sanie pe asfalt si existant posiblitatea de pierdere a controlului masinii), a franat dar nu asa cum calculasem eu si de abia am putut evita accidentul intrand pe contrasens, aproape sa intru in sant. Nu inteleg ce s-a intamplat cu masina, pentru ca pana acum nu am avut probleme cu ea.

Mentionez faptul ca am franat cu ea inainte de aceasta problema, pe acelasi drum de mai multe ori, la viteze de 120-130 KM/h, fara frana de motor. De asemenea frana de la 140 KM/h a fost fara frana de motor ci cu ambreiajul apasat.

Ma poate lamuri cineva?

Multumesc anticipat.


--------------------
Dacia Logan 2007 1.4 MPI Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G.R
post 16 Jul 2007, 21:34
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 224
Joined: 27 January 07




Si acum functioneaza normal franele? Nu cumva erai obisnuit sa mergi cu masina mai goala si te a surprins ca a crescut distanta de franare?


--------------------
Dacia Logan Preference 2005 - CV 03 XXJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nik1965
post 16 Jul 2007, 21:54
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 17 June 05




si care afost distanta dupa care te-ai oprit?


--------------------
dacia logan , duster 2005, 2017 - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 16 Jul 2007, 22:01
Post #4


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Deja cred că sunt vreo 5 topicuri cu același subiect..probleme grave frâne Logan...

E cazul să mă tem de astfel de mașini pe șosea? smile.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 16 Jul 2007, 22:14
Post #5


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Mai degraba de soferii lor...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_slz
post 16 Jul 2007, 22:19
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.162
Joined: 17 July 05
From: BUCURESTI S6




Deci incepe sa se adune mai multi cu pareri proaste legate de franele Loganului......dry.gif


--------------------
dacia Astra H Cosmo 2008 - b xx sef
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emanu450
post 17 Jul 2007, 01:14
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 6 July 05




Depinde cat de incarcata iti este masina. Daca este prea grea logic ca si distanta de franare creste datorita faptului ca ai o inertie mai mare. Cand e goala, doar cu soferul franeaza mult mai rapid. Cel putin asa am remarcat la mine, dar legile fizicii se aplica la toti, nu? smile.gif
Conteaza si placutele sa isi fi facut rodajul, dar daca ai deja 2000 de km probabil s-a efectuat deja. Oricum aveti grija si cand se intampla ceva nu stati pe ganduri, apasati pedala, nu incercati sa nu blocati rotile daca deja e prea tarziu, faceti-o ca e mult mai sigur, oricum se opreste mai repede si daca aveti bine reglate franele, in linia dreapta masina nu o va lua nici la stanga si nici la dreapta, doar sa nu trageti de volan! rolleyes.gif

This post has been edited by emanu450: 17 Jul 2007, 01:15


--------------------
dacia logan - is-xx-xxx
Logan Ambiance IS-05-xxx din august 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radioman
post 17 Jul 2007, 05:21
Post #8


membru D'ala mare


Group: Members
Posts: 378
Joined: 31 May 05
From: Constanta




QUOTE(george_slz @ 16 Jul 2007, 22:19)
Deci incepe sa se adune mai multi cu pareri proaste legate de franele Loganului......dry.gif
*


@george_slz : Eu zic sa nu te grabesti cu afirmatiile... dry.gif


--------------------
Skoda Octavia 3 VW Polo V 2017/2019 - CT-xx-HIT
[COLOR=red]Unii se nasc ca un 'original' și mor ca o "copie"..[/COLOR].
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bill
post 17 Jul 2007, 06:39
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 28 March 06
From: Bucuresti




QUOTE(mr4 @ 16 Jul 2007, 16:03)
De asemenea frana de la 140 KM/h a fost fara frana de motor ci cu ambreiajul apasat.

Ma poate lamuri cineva?

Multumesc anticipat.
*



Mai omule, tine minte, nu apesi ambreiajul la 140km/h ca sa pui frana. In cel mai rau caz ti se opreste motorul si atata tot.

Daca era ud pe jos si mai trageai si de volan de rostogoleai de 10 ori.

Si mai tine minte ca noi nu avem drumuri sa mergi cu 140km/h in siguranta 100%, indiferent de masina (poate masinile de raliuri superranforsate pe dinauntru)


--------------------
Dacia Logan SL Techroad TCe 90 - B14xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnf
post 17 Jul 2007, 08:16
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 10 April 07
From: Cluj




QUOTE(Bill @ 17 Jul 2007, 06:39)
Mai omule, tine minte, nu apesi ambreiajul la 140km/h ca sa pui frana. In cel mai rau caz ti se opreste motorul si atata tot.
*



de ce sa nu apese ambreiajul?
putea sa schimbe si cd-ul daca vroia si era "stapan pe situatie"

in cazul lui a procedat corect (stiu ca am trecut prin 2 conditii similare), mai ales daca a intrat pe contrasens. Franezi pana cand poti si pe urma daca vezi ca nu poti opri si nu vine nimic pe contrasens bagi a 3 sau a 2 depinde de situatie si ocolesti, daca incepi sa derapezi poti controla masina prin acceleratie iar faptul ca esti in a 2 sau a 3 te va ajuta enorm de mult la corectarea traiectorie de derapaj.

Oricum chestia asta tine de instinct si in alea 2 secunde ramai uimit de ce iti poate dicta creierul sa faci




--------------------
Logan ABS Plus 1.6, 2007
Volkswagen Passat
ambele rosii :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 17 Jul 2007, 08:34
Post #11


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




QUOTE(johnf @ 17 Jul 2007, 09:16)
...de ce sa nu apese ambreiajul?...

...in cazul lui a procedat corect , mai ales daca a intrat pe contrasens....
*



radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Cum poți să susții așa ceva? radmasa.gif

În primul rând trebuia folosită frâna de motor, adică nu trebuia apăsat ambreiajul, decât la o eventuală retrogradare...

Treaba cu intratul pe contrasens este total nerecomandată... Vezi cazuri în care s-a tras de volan pentru a feri un animal și apoi au murit 3 oameni....

QUOTE
incepi sa derapezi poti controla masina prin acceleratie iar faptul ca esti in a 2 sau a 3 te va ajuta enorm de mult la corectarea traiectorie de derapaj.

Așa aberații mai rar... Deci frânezi la limită într-o mașină cu tracțiune (față)...eventual și cu ABS... Dacă vei vrea să virezi, probabil va subvira... Cum controlezi tu acel derapaj din accelerație în timp ce mai și frânezi? radmasa.gif
Întâi vorbești de o tehnică a pilotajului gen raliuri, apoi invoci "cele 2 secunde" și "dictările creierului"... radmasa.gif

Ia zii, ce-a greșit ăsta? http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=982273

This post has been edited by Catalin Marinarul: 17 Jul 2007, 09:19


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bill
post 17 Jul 2007, 08:38
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 28 March 06
From: Bucuresti




QUOTE(johnf @ 17 Jul 2007, 08:16)
tine de instinct si in alea 2 secunde ramai uimit de ce iti poate dicta creierul sa faci
*


Daaaaaaaa, sunt uimit in fiecare seara cand ma uit la tv de ce se poate intampla cand intri pe contrasens.

Mai, acum fara gluma, cand ai moartea in fata tie iti mai arde sa nu ti se opreasca motorul?
Deci ca regula generala, nu se apasa ambreiajul, asta trebuie sa se spuna in scoala de soferi. Daca ai timp schimbi in treapta inferioara, s.a.m.d.
Nu mai vorbim de carosabil ud, polei, gheata, zapada. Scoti din viteza cand ai viteza mica.


--------------------
Dacia Logan SL Techroad TCe 90 - B14xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LC_TM
post 17 Jul 2007, 09:10
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 27 September 06




Ptr initiator,daca esti obisnuit sa mergi singur si masina goala....o sa iti dai seama ca franeaza mult mai bine asa,iar in momentul in care e plina creste drastic distanta de franare.Sa nu mai vbim de viteza ta 140km/h care nu mi se pare tocmai normala cand esti incarcat. smile.gif
Vina iti apartine!


--------------------
Nissan/ex. Dacia Terrano II 2.7TDi/Logan 2004/2005 Ambition 1.6MPI - TM-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tibi_
post 17 Jul 2007, 10:02
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 26 November 06




Distanta de franare creste foarte mult pt fiecare 10km/h mai ales dupa 100km/h sincer esti vinovat pt ca rulai cu o asemenea viteza intr-un loc in care nu ai avut macar 500m vizibilitate. Loganul e o masina ieftina care isi face treaba acceptabil nu e masina sport, wtf. Si acu un link distante franare


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate 1.4MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bill
post 17 Jul 2007, 10:09
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 28 March 06
From: Bucuresti




Referitor la viteza de deplasare. Pe unde merg eu in mod curent, de 18 ani nu s-a imbunatatit cu nimic drumul, adica nu a trecut la o alta categorie, superioara. In schimb a crescut viteza de rulare de la 90 la 130 km/h. Asta asa dintr-un condei, chipurile sa ne aliniem la normele europene.


--------------------
Dacia Logan SL Techroad TCe 90 - B14xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Qubs
post 17 Jul 2007, 10:45
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 16 May 07




nu poti frana de la 140 km/h si sa te opresti in 10-20 m mai ales daca masina este incarcata si nici cu o masina nu poti sa te opresti de la 140 km/h la 0 in 30-40 m nu numai loganul


--------------------
VW Jetta 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 17 Jul 2007, 10:54
Post #17


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




De la 140 km/h te oprești probabil în vreo 150 m biggrin.gif ....

Se poate și mai repede, dar ajutat de un pom...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Jul 2007, 11:04
Post #18


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




unii au impresia ca masina trebuie sa opreasca de la 140 km/h ca de la 50, parca e totuna... blink.gif


a...si accidentul ala din fata s-a intamplat probabil din cauza ca alt destept mergea tot cu 140 km/h bash.gif

QUOTE(mr4 @ 16 Jul 2007, 16:03)
. In fata mea la un moment dat a avut loc un accident si a trebuit sa franez de urgenta pentru ca distanta intre mine si locul accidentului era foarte mica. Nu am intrat in panica pentru ca stiam ca franele functioneaza perfect.
Multumesc anticipat.
*




n-ai fumat si o tigara intre timp? o cafeluta?! blush.gif adica ai stat sa meditezi " ce linistit sunt ca am frane bune" si abia apoi ai franat?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnf
post 17 Jul 2007, 11:22
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 10 April 07
From: Cluj




@Catalin Marinarul

tu stii cum se scoate o masina din subvirare cu tractiune pe fata.
Dupa prima manevra de evitare (stanga), care se poate face si in conditii de siguranta daca casti putin ochi pe contrasens (un ochi in retrovizoare nu strica) NU SE MAI APASA FRANA, ca astfel intri in supravirare
intratul pe contrasens se practica de la caz la caz pe drumuri cu vizibilitate si la o viteza de evitare care iti va permite anumite manevre

caz concret, evitare masina rasucita pe sosea (care la randul ei a evitat un ciine sau ce mama masi o fi fost pe sosea) la 110 la ora, cu frana am ajuns pe la 70 la 10 metri de ea. evident ca am intrat pe contrasens si am evitat-o, era mai bine sa intru cu 70 in lateralul ei sa ii omor pe saracii aceia decat sa intru pe contrasens unde era liber

ce ziceam e ca oameni actioneaza diferit in acele cateva secunde, unul trage stanga altul dreapta, altii baga piciorul in frana si se tot duc pana se opresc cumva.

oricum intratul pe contrasens pe portiuni de carosabil fara vizibilitate il consider inconstienta totala

va rog domnilor sa nu mai continuam discutia asta , eu calc ambreiajul la frane bruste si acesta e stilul meu smile.gif

pentru initiator, la un moment dat discurile se mai si incalzesc in cazul unei frane sustinute un anumit timp si la o viteza mare

This post has been edited by johnf: 17 Jul 2007, 11:51


--------------------
Logan ABS Plus 1.6, 2007
Volkswagen Passat
ambele rosii :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 17 Jul 2007, 11:34
Post #20


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Pot apărea 4 cazuri:

1. Impact cu o mașină de pe contrasens: cel mai periculos impact, implică forțele cele mai mari.
2. Impactul cu un pom sau un obstacol de pe dreapta.
3. Impactul cu obstacolul pe care vrei să îl eviți.
4. Evitarea oricărui impact.

Foarte mulți vor să ajungă la cazul 4, ferind cazul 3, și intră în cazul 1... biggrin.gif
Oricum obstacolul are o evoluție imprevizibilă, trebuie menținută direcția și frânat puternic, iar numai la distanțe foarte mici slabirea frânei și încercarea de evitare, ideal spre dreapta...

Iar cu luatul piciorului de pe frână, pun pariu că în situații de urgență, nici 5% din șoferi nu eliberează frâna, sau măcar să o slăbească, chiar dacă văd nu mai au direcție...
Ok, stilul tău, dar realizezi că prin apăsarea ambreiajului și nefolosirea frânei de motor, mărești distanța de frânare?

This post has been edited by Catalin Marinarul: 17 Jul 2007, 12:01


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mr4
post 17 Jul 2007, 12:11
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 73
Joined: 16 July 07




QUOTE
G.R: Si acum functioneaza normal franele? Nu cumva erai obisnuit sa mergi cu masina mai goala si te a surprins ca a crescut distanta de franare?


Nu functioneaza ca la inceput. Masina se simte ca franeaza bine cu pedala la jumatate, indiferent de sarcina. Acest lucru nu cred ca este normal. Am condus si un Laureat din 2005 1.4 MPI (masina fratelui meu) si nu franeaza asa.

QUOTE
nik1965: si care afost distanta dupa care te-ai oprit?


A fost sub 100 metri, pentru ca in momentul in care masina nu s-a oprit inainte de accident am virat stanga si aveam 30-40 KM/h.

Nu aveam nici o alta solutie decat cea a intratului pe contrasens.


--------------------
Dacia Logan 2007 1.4 MPI Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnf
post 17 Jul 2007, 12:12
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 10 April 07
From: Cluj




QUOTE(Catalin Marinarul @ 17 Jul 2007, 11:34)
Ok, dar realizezi că prin apăsarea ambreiajului și nefolosirea frânei de motor, mărești distanța de frânare?
*



daca imi va demonstra cineva teoretic cu cat contribuie frana de motor in viteza a 5 sau a 6 la micsorarea distanta de franare poate "ma voi vindeca" biggrin.gif, si asta depinde de la caz la caz, la masinile mai noi in frana de motor se inchide sistemul de injectie deci frana de motor o face compresia aerului in cilindri, la unele mai vechi pe carburator care nu pot taia alimentare frana de motor e data de amestec sarac in cilindrii si implicit putere scazuta a motorului

oricum franez ce franez pana calc ambreiajul (1-2-3 secunde), adica nu calc ambreiajul primul si pe urma frana


--------------------
Logan ABS Plus 1.6, 2007
Volkswagen Passat
ambele rosii :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 17 Jul 2007, 12:15
Post #23


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




QUOTE(mr4 @ 17 Jul 2007, 13:11)
...A fost sub 100 metri...
*



De la 140 km/h?


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mr4
post 17 Jul 2007, 12:32
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 73
Joined: 16 July 07




QUOTE
De la 140 km/h?


Aproximativ 100 metri, acul de le vitezometru a scazut foarte repede.


--------------------
Dacia Logan 2007 1.4 MPI Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bill
post 17 Jul 2007, 12:38
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 28 March 06
From: Bucuresti




QUOTE(johnf @ 17 Jul 2007, 11:22)
va rog domnilor sa nu mai continuam discutia asta , eu calc ambreiajul la frane bruste si acesta e stilul meu  smile.gif
*


Citeste si tu aici:

Attached File(s)
Attached File  Notiuni_franare.pdf ( 74.14k ) Number of downloads: 158


--------------------
Dacia Logan SL Techroad TCe 90 - B14xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 17 Jul 2007, 12:40
Post #26


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Ce de chestii poti face cu o pedala si o maneta...


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bgdrenault
post 6 Aug 2007, 23:08
Post #27


bgd


Group: Members
Posts: 3.516
Joined: 4 February 07
From: Piatra Neamt




Zilele trecute ( 04.08.2007) am facut traseul Curtea de Arges-Corbeni-Transfagarasan-Oituz- Bacau-Piatra Neamt. Toate bune si frumoase dar la coborarea Transfagarasanului( afara erau cca 30 grade si astfaltul destul de fierbinte) rotile din fata s-au incins destul de tare iesind si un miros destul de puternic de material ars din placutele de frana( placute de frana Mintex schimbate de catre subsemnatul cu circa 1500 km inainte de acest traseu). Am efectuat coborarea in mai multe etape datorita locurilor deosebite care cereau oprirea dar de fiecare data rotile din fata erau in aceeasi situatie. Acelasi lucru l-am observat si la coborarea Oituzului. Ajuns acasa am ridicat masina pe cric, am verificat placutele, totul pare OK, nu exista urme de vasilina pe jante.
Intrebarea mea este daca masina s-a comportat normal, cu incalzirea rotilor din fata mult mai mult decat cele din spate pana la incingerea placutelor de frana? Dupa schimbarea placutelor de frana este necesara vreo aerisire a sistemului de franare?
Mentionez ca nu am franat excesiv, ci doar atata cat era necesar pentru reducerea vitezei pentru inscrierea in curba in conditii de siguranta.


--------------------
Megane Sedan 1,33 140 CP 2019 Intens - XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 6 Aug 2007, 23:21
Post #28


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Foloseai frâna de motor?

Puteai să dai în fenomenul de fadding, adică să înceapă să fiarbă lichidul de frănă în etrieri, și apoi adio frâne...

This post has been edited by Catalin Marinarul: 6 Aug 2007, 23:23


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bgdrenault
post 6 Aug 2007, 23:25
Post #29


bgd


Group: Members
Posts: 3.516
Joined: 4 February 07
From: Piatra Neamt




Am folosit si frana de motor dar fara a abuza de aceasta. Coborarea am facut-o in treapta a treia schimband in a doua la negocierea virajului dupa care la iesirea din viraj reveneam in trapta a treia.


--------------------
Megane Sedan 1,33 140 CP 2019 Intens - XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 6 Aug 2007, 23:33
Post #30


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Eu știu că o pantă se coboară în aceeași treaptă în care se poate urca, fără a forța motorul...
N-am fost pe traseele menționate, bănuiesc doar că se urcă în mod normal cu a II-a...
Prin urmare coborârea cred eu că s-a făcut cu viteză cam mare, fără o frână de motor eficientă, deci a necesitat frânări puternice, o perioadă lungă...

Îmi cer scuze dacă presupun gresit. smile.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 23:26
Forum Renault