Reglaj directie, volan stramb
![]() ![]() ![]() |
Reglaj directie, volan stramb
roland |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
|
||
--------------------
.
.
.
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Incearca alt service cu mecanici mai competenti.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
roland |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Multumesc de sfat, dar problema apare la ambele service-uri Dacia din Cluj, apare la un alt service specializat in reglaje de directii, tot din cluj, am vazut la diferite service-uri din bucuresti, aceeasi problema, in diferite topicuri, deci nu e un caz izolat, la un anumit service. E un caz general, la o gramada de service-uri!
|
--------------------
.
.
.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#4
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(roland @ 15 Aug 2007, 14:02) Deci, in urma unor diverse probleme, apelam la un reglaj de directie Poate ne spui si care au fost acele probleme diverse. Ca un lonjeron schimbat, o bascula indoita sau un cap de bara ... conteazaThis post has been edited by IRONICK: 15 Aug 2007, 13:16 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
reglajul e oarecum simplu, si se face din bieletele de directie. La 1310 se pune o cala undeva la caseta cand se face reglajul, care asigura volanul drept. In principiu trebuie destrans dintr-o parte si strans in cealalta pentru a nu deregla paralelismul rotilor, pana volanul e drept.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
roland |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Pt. ironick: De exemplu un schimbat pinion pompa ulei (pt. scurgeri de ulei la distributie) unde se desface cadrul motor. Cazul meu.
Pt. argon: intr-adevar pare simplu. Volanul se pune drept, se regleaza bieletele pana rotile sunt drepte si ar trebui sa fie ok. Pe stand e ok. Dupa ce o pui pe sosea... ciuciu. Ce difera in service-uri fata de fabrica? |
--------------------
.
.
.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#7
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Atunci aia nu au pus la loc ceva cum trebuie.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
driverx |
![]()
Post
#8
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Io cred ca is tampiti rau aia de la directii, mai ales de pe Dorobantilor. Io tot merg la ei ca masina are unghiuri proaste, o pun calculator, calculatorul deseneaza rezultatele cu stelute la anumite valori (adica nu e OK) si ei zic ca absolut totul este in parametri
![]() ![]() ![]() Totusi, ceva fac prost. Realitatea fata de standul ala difera. In realitate rotile alea trag masina, deci forte si deformari in plus fata de o chestie stationara. Cum urci de pe Brancusi si mergi catre Buna Ziua, undeva pe dreapta este ceva servis de reglat directii. Candva (is ceva ani) am auzit ca ar fi ok tipii. Du-te si vezi si acolo. <span class='edit'>15 Aug 2007, 15:20:</span> QUOTE(IRONICK @ 15 Aug 2007, 15:14) Ar fi tare. De exemplu sa nu fi prins cadrul de un lonjeron. Desi nu cred ca rezista structural masina la o faza dinasta..... This post has been edited by driverx: 15 Aug 2007, 14:23 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#9
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Ca o regula ... cautati si voi un stand mai nou ...
EL. Nu ma refer ca nu au pus la loc, ci ca au lasat ceva cu joc, nu au strans cum trebuie, etc.. This post has been edited by IRONICK: 15 Aug 2007, 14:21 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
klaus |
![]()
Post
#10
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Un document care a fost postat tot pe aici pe forum pe undeva, dar nu mai gasesc acum unde:
Attached File(s) ![]() |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
roland |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Driverx, stii care e faza faina? Iata ce zice un user (cri123) de pe forumul renault (mesaj pe privat), care a fost exact la service-ul de pe buna-ziua:
"nu mi-am chiar rezolvat problema, masina merge drept dar volanul tot sta usor stanga (cateva grade numai). " Asta dupa cateva vizite prin Dacia-Renault service. De aia ziceam ca ceva nu se face bine, atat la service Dacia cat si la altele particulare, oarecum renumite!!! |
--------------------
.
.
.
|
|
driverx |
![]()
Post
#12
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 15 Aug 2007, 15:20) Da-o naibii de masina. E doar putin peste unele limite. Am deja 12400km, cauciucurile arata ca noi, nu sare de pe drum, asa ca asa ramane. 15 Aug 2007, 15:26: QUOTE(IRONICK @ 15 Aug 2007, 15:20) Ca o regula ... cautati si voi un stand mai nou ... EL. Nu ma refer ca nu au pus la loc, ci ca au lasat ceva cu joc, nu au strans cum trebuie, etc.. In asemenea cazuri atunci cred ca colegul nostru ar acuza zgomote si mai stiu eu ce. This post has been edited by driverx: 15 Aug 2007, 14:26 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
colombina29 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru cu FI(c)AT Group: Members Posts: 466 Joined: 3 June 06 From: Acasa ![]() |
QUOTE(argon @ 15 Aug 2007, 13:17) reglajul e oarecum simplu, si se face din bieletele de directie. La 1310 se pune o cala undeva la caseta cand se face reglajul, care asigura volanul drept. In principiu trebuie destrans dintr-o parte si strans in cealalta pentru a nu deregla paralelismul rotilor, pana volanul e drept. Adica slabit, nu? |
--------------------
FIAT
ALBEA Dynamic
2006
- "La rând"
|
|
bion |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Am urmarit la slz unui prieten o problema identica. A rglat unghiurile la un servuce al nu a facut corectii decat unilateral si vloanul statea stramb desi masina rula corect si unghiurile aveau val. normale. L-am dus la un service specializat pe directii, roti...si acolo dupa ce au verificat pe un stand computerizat directia s-au facut niste corectii la ambele roti si volanul a revenit la pozitia corecta. Tehnic la vremea resp. mecanicul ne-a spus ce si cum dar am uitat
![]() Cu stima bion |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
colombina29 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru cu FI(c)AT Group: Members Posts: 466 Joined: 3 June 06 From: Acasa ![]() |
Tot asa, la SLZ mi-au facut unghiurile. Mergea bine dar volanul statea prostm M-am dus inapoi, a pus omu' mana pe o cheie, a slabit piulita volanului, l-a reglat si am intins-o. La LGN banuiesc ca volanul e cu airbag...
|
--------------------
FIAT
ALBEA Dynamic
2006
- "La rând"
|
|
marksman |
![]()
Post
#16
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
banuiesti bine
|
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
camesibiu |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 28 July 06 From: Sibiu ![]() |
Iata ce spune manualul de reparatii cu privire la reglarea geometriei tren fata si spate : " În momentul controlului valorilor trenurilor rulante,vehiculul trebuie să fie gol (nici un bagaj, nimeni la bord) cu plinul la jumătate. Aveți grijă să poziționați volanul drept în timpul reglajului paralelismului astfel încât să nu decalați poziția unghiulară cu poziția dreaptă a roților față. Un decalaj unghiular al volanului în raport cu poziția roților ar genera o returnare client. Reglați garda la sol a vehiculului conform specificațiilor înainte de a verifica geometria roților. Dacă garda la sol nu este conformă cu specificațiile, ncercați să o reglați coborând sau ridicând caroseria . "
|
--------------------
ex Dacia
Logan 1,5 dCi
2006-Preference
|
|
CT34FLO |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 85 Joined: 23 February 07 From: Constanta ![]() |
Si asta inseamna ca la masinile dotate cu sistem airbag, nu se mai poate umbla la volan? Ideea e , asa cum scria si "bion", ca sunt foarte multe service-uri care prefera sa scoata volanul si sa regleze si de acolo acele cateva grade , ca sa stea volanul drept, asa cum este normal.
Cu stima FLO. |
--------------------
Logan
Ambition - 1.5 dci
2007
|
|
camesibiu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 28 July 06 From: Sibiu ![]() |
Se poate umbla , dar trebuie avut in vedere modul de fixare si pozitionare al airbag si sa se respecte notita service . Ii mai complicat de explict . In mod normal , mecanicii ar trebui sa respecte manualul de reparatii .
|
--------------------
ex Dacia
Logan 1,5 dCi
2006-Preference
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#20
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Nu stiu ce o tot dati voi in stanga<>dreapta cu mutarea volanului ca sa stea drept. Daca ala care verifica geometria o face cum trebuie si echipamentul este in regula, volanul sta drept (si nici alte defecte la directie nu are masina).
In urma cu ceva timp am facut geometria si singurul lucru care l-am verificat inainte a fost presiunea in pneuri. Pentru ca am tot amanat sa rezolv (am asteptat sa schimb amortizoarele) aveam inainte volanul cu un usor dereglaj (daca il tineam drept, masina se ducea foarte usor spre stanga). Nu a fost asa din fabrica, ci dupa un mirobolant off-road ... EL. Si apropo ...faza cu volanul pus drept se regleaza tot din echipament. Aparatul isi da seama singur dupa cateva teste rulate. (miscari stanga dreapta pana la o anumita pozitie) This post has been edited by IRONICK: 15 Aug 2007, 16:43 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
camesibiu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 28 July 06 From: Sibiu ![]() |
Poate sunt colegi care nu au informatiile noastre si pe care ii macina faptul ca dupa o interventie la service s-a schimbat ceva in comportamentul masinii si/sau modificat pozitii ( in cazul de fata , pozitia volanului ) .
Ai spus bine : " Daca ala care verifica geometria o face cum trebuie si echipamentul este in regula, volanul sta drept " Totul e sa o faca bine ! This post has been edited by camesibiu: 15 Aug 2007, 16:41 |
--------------------
ex Dacia
Logan 1,5 dCi
2006-Preference
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#22
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Si nu doar o data se verifica si regleaza. Verifica, regleaza, mai ridica masina si o lasa din nou, verifica iar ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
camesibiu |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 28 July 06 From: Sibiu ![]() |
Asa este . Dar mai exista si fisa de reglaje cu valori inainte si dupa interventie ; un meserias bun si care vrea sa faca un reglaj corect are parghii de control .
|
--------------------
ex Dacia
Logan 1,5 dCi
2006-Preference
|
|
argon |
![]()
Post
#24
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Asa am patit si eu odata.
Le-a fost lene tantalailor sa umble la ambele bielete. Meseriasii invatati cu berlinele clasice nu se gandesc ca omu care da agoniseala de cativa ani pe un Logan are si el pretentia sa-i stea volanul drept. Normal ar fi sa te duci inapoi si sa refaca reglajul, de data asta punand volanul drept si apoi sa indrepte rotile din bielete, ca de aia au filet, sa fie reglate. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
klaus |
![]()
Post
#26
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
As fi si eu extrem de curios, si nu din cauza airbagului, cum puneit voi volanul la SLZ/LGN 2-3 canturi mai la stanga sau mai la dreapta prin desfacarea volanului. Foarte curios...
Ca volanul se poate pune intr-o singura pozitie si gata. Nu e ca la berline. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Oricum problema nu se rezolva prin repozitionarea volanului.
Eu is patit. O sa stea ba prea in dreapta, ba prea in stanga, dar nicidecum pe mijloc. Singura solutie din bielete. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
Dante78 |
![]()
Post
#28
|
![]() Om bun! Nu trage! Group: Members Posts: 54 Joined: 15 March 05 From: Iashington D.C. ![]() |
Bun gasit
Soicit ajutoru vostru intr-o problema legata de unghiuri. Totul a pornit acum 2 ani cand am luat o groapa. Am ignorat problema si am mers cu masina asa chiar daca volanul era usor inclinat spre stanga pana anul acest cand am mers la ITM unde mi-au gasit un capat de bara de pe partea lovita, defect dar si o bieleta de pe stanga cu joc. Le-am schimbat si am mers la stand de unghiuri sa le pun la punct in urma montajului pieselor noi. Urc masina pe stand si apar toate inrosite. Zic OK nah abia mi-am schimbat piesele pe dedesupt. Se apuca mesterul si invarte la suroabe si zice GATA. Fericit ma urc in masina si fac o tura, STUPOARE volanul era tot spre stanga inclinat, chiar mai tare iar dca-l tineam drept masina se ducea spre dreapta. Ma intorc la mester si fac drive test sa-i arata. Urca masina pe stand, mestereste la ea si zice gata. Ma urc iar in masina si URAAAA volanul sta drept. Ma apuc sa tin volanul drept pe drum si STUPOARE din nou.... masian trage stanga acum ![]() CE naiba poate fi?? Va intreb pt c anu am incredere in mester si nici nu vreau sa ma duc in alta parte ci sa-l fac sa imi repare unghiurile ca lumea ca doar i-am dat bani V-am atasat rezultatul de la stand. Repet: Volanul sta drept acum dar masina trage stanga..... Attached thumbnail(s) Scan.jpg ( Size: 248.18k ) Number of downloads: 1843 |
--------------------
Dacia
Laureate 1.4
2005
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Degeaba ne arati rezultatul testului. Unghiurile sunt bune, problema e ca distanta dintre 2 repere fixe de pe bieleta si cap de bara trebuie sa fie aceeasi pe stanga si pe dreapta, altfel volanul sta stramb.
Acum trebuie sa masoare cu un subler si sa stranga un cap de bara in timp ce desfileteaza pe cellalalt. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
Dante78 |
![]()
Post
#30
|
![]() Om bun! Nu trage! Group: Members Posts: 54 Joined: 15 March 05 From: Iashington D.C. ![]() |
merci mult. daca stii mai multe mai zi-mi. Ideea e ca volanul sta drept dar totusi trage stanga masina...
A stat stramb dar l-a rezolvat tipul. merci oricum de sfaturi |
--------------------
Dacia
Laureate 1.4
2005
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 16:59 |