Marsalieriul a disparut!, Intra dar nu merge
![]() ![]() ![]() |
Marsalieriul a disparut!, Intra dar nu merge
ahyle_blue_eyes |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 672 Joined: 25 November 06 From: IASI ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova Gti
1999
|
|||
Executron |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Asta patesc si eu cand ma grabesc sa bag in marche-arriere. Eu trag cu doua maini si numai asa reusesc sa bag calumea in R.
Cand bag fara sa trag suficient de tare in stanga imi face exact ca la tine. Vezi timoneria aia cum e reglata... |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
ahyle_blue_eyes |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 672 Joined: 25 November 06 From: IASI ![]() |
La mine intra perfect in viteza fara vre-un efort prea mare insa cand dau sa pornesc se aude un zgomot in cutie si efectiv masina nu porneste!
|
--------------------
Dacia
Nova Gti
1999
|
|
25YBA |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 18 September 07 ![]() |
celelalte viteze merg ok?... vezi ca s`a putea sa fie o chestie legata de o bucsa de plastic care se pune intre schimbatorul de vit si axu ce intra in cutia de viteza ...is super pacatoase si subtziri... am patzit si eu ceva de genu ...e usor de schimbat.. mie`mi intra in a 2`a in loc de marsalier cand mi s`a spart prostia aia de plastic
|
--------------------
Dacia
Nova
1998 Nova T
- IS 25 YBA
|
|
99MMH |
![]() ![]()
Post
#5
|
![]() eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jurul meu prind curaj. Group: Members Posts: 185 Joined: 17 July 07 ![]() |
salutare oameni buni
ahyle_blue_eyes - desi toata lumea spera sa fie timoneria eu inclin sa credca problema este din cutie si asta pentru simplul motiv ca sonda cupleaza luminile si mai ales datorita faptului ca totusi te pui in miscare cateodata ![]() Executron[/U] - daca mai tragi asa de schimbator fara sa schimbi cele 2 inele de plastic ale timonerieri si sa o reglezi din nou risti sa rupi piedica pentru marshalier de la baza schimbatorului de viteza. Sfatul meu este ca cumperi bucsele alea din mai multe locuri si cateva seturi ca sunt proaste calitativ. Bafta la amandoi ![]() |
--------------------
Logan
ambition 1,6 MPI;1,5dci; Nova GT
2006,2007,1998
- MMH E o teorie si, ca toate teoriile general acceptate, o prostie in toata regula.
|
|
Executron |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
@99mmh. am doua bucse d-alea in torpedou, dar sa stii ca masina asta de cand am luat-o din fabrica a intrat asa in marsarier. Si sa stii ca nu trag ca nesimtitu, pur si simplu te obisnuiesti si cu o mana nu ai destula dexteritate, nu fortez nimic
![]() |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
gti98 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Faptul ca ai semnalizare inseamna ca axul pinionului intermediar, pentru inversarea sensului de rotatie, s-a deplasat la comanda. Daca masina nu se misca, fie e retezat stiftul care mentine pinionul in pozitie (axul se deplaseaza, dar pinionul nu intra in angrenare) fie pinionul are cativa dinti "barbieriti" - poate fi oricare din cele 3 danturi ale lentului cinematic de mers inapoi. Totusi, piesa cea mai slaba e cea trecuta prima.
Oricum, te asteapta o demontare de cutie!.... Bafta! (ca ai nevoie!) PS Executron, tie probabil iti "sare" din viteza... This post has been edited by gti98: 14 Oct 2007, 07:29 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
99MMH |
![]() ![]()
Post
#8
|
![]() eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jurul meu prind curaj. Group: Members Posts: 185 Joined: 17 July 07 ![]() |
gti98 - perfect de acord cu tine vis a vis de acesta problema, nasol momentul pentru ahyle_blue_eyes- multa bafta.
25YBA - nu are cum sa iti intre in vit. a 2- a in loc de marshalier!!! Invers da, adik vrei sa dai a doua si iti caraie in marshalier, asa se intampla cand e rupt umarul, limitatorul (nu stiu exact cum se numeste) de la baza manetei schimbatorului de viteze. ![]() Executron - de ce le tii in torpedou? Cutiile de nova intra foarte usor in viteze daca timoneria este reglata corect (mi-au trecut multe prin mana si asta era principala problema la cursele "lungi" ale levierului).Nu exagerez dar dupa cateva reglaje intra in viteza la fel de usor ca olcitul.Vezi mai in urma nitel ca am postat modul cum am reglat timoneria si merge perfect de ceva vreme. Cei care aveti posibilitatea puteti realiza bucshulitele alea din teflon si sunt super rezistente, practic merg realizate ca 2 plate, o sa incerc sa postez niste pozici cu ele. Toate bune |
--------------------
Logan
ambition 1,6 MPI;1,5dci; Nova GT
2006,2007,1998
- MMH E o teorie si, ca toate teoriile general acceptate, o prostie in toata regula.
|
|
Executron |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
@99MMH. Am avut de cand am luat masina probleme cu timoneria si pot sa zic ca acum sunt f. fericit ca intra perfect in 1-2-3-4... Nu mai ma duc la mecanic sa umble p-acolo... Intotdeaua se intampla ceva rau. Nu caraie cand bag in viteze (inclusiv marsarier). Bucsele nu le-am schimbat din acelasi motiv (sunt de plastic varza din ce vad oricum).
@gti98. Nu inteleg. Ce inseamna sarit din viteza? |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
ahyle_blue_eyes |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 672 Joined: 25 November 06 From: IASI ![]() |
Va multumesc pt sfaturi!Abia azi am reusit sa demontez cutia.Intr-adevar Gti98 ai dreptate e pinionul de marsalier"bierberit".Din pacate nu l-am gasit inca la piese auto!Am fost la vreo 7-8 magazine.E pinionul mobil.
Daca stie cineva preturi sau de unde-l pot cumpara ori vreo adresa de net unde se poate gasi ................il rog sa ma ajute si pe mine!Pun niste poze ca sa recunoasteti piesa!Ms si ast sfaturi ..........mai ales de la cunoscatori. This post has been edited by ahyle_blue_eyes: 30 Oct 2007, 19:33 Attached thumbnail(s) pin.JPG ( Size: 4.72k ) Number of downloads: 479 pin1.JPG ( Size: 4.53k ) Number of downloads: 464 pin2.JPG ( Size: 4.85k ) Number of downloads: 473 |
--------------------
Dacia
Nova Gti
1999
|
|
ahyle_blue_eyes |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 672 Joined: 25 November 06 From: IASI ![]() |
S-a rezolvat problema cu masalierul insa acum mi s-a blocat in tr 3!Creca o sa schimb masina(pun diferenta si iau o super-nova) ca nu-mi place cum merge cutia si tind sa cred ca o sa-mi faca probleme pe viitor chiar daca remediez acuma problema!
|
--------------------
Dacia
Nova Gti
1999
|
|
ahyle_blue_eyes |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 672 Joined: 25 November 06 From: IASI ![]() |
Revin din nou cu problema mea :
Dupa ce am inlocuit pinioanele de la marsalier totul s-a rezolvat pt vreo sapt. ACUM cand bag in MASALIER se blocheaza in treapta a 3 a(nu intotdeauna cam 70% din cazuri)Din pacate nu stiu care-i motivul!AStept pareri ..............poate si rezolvari! |
--------------------
Dacia
Nova Gti
1999
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#13
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
"marche arriere"
Nu se scrie cu L ! Nu înțeleg: cum adică se blochează în a 3-a când cuplezi R ? Pozițiile acestor 2 viteze sunt cam departe una de alta, și în direcții opuse... Cine a reglat timoneria? This post has been edited by MAERSK: 18 Feb 2008, 21:50 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
ahyle_blue_eyes |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 672 Joined: 25 November 06 From: IASI ![]() |
OK am inteles faza cu "L" chiar eu incerc sa fiu cat mai explicit si omit unele exprimari corecte dar scopul era sa aflu defectiunea nu sa-mi imbogatesc vocabularul.........dar oricum mersi!
Timoneria e reglata de mine dupa manual, insa nu stiu cate sanse sa fie defectiunea din reglaj.MARE TAINA cu marche arriere si viteza a 3 a dar la dacia nova tot ce-i posibil.........pacat........ ca in mare parte nu e o masina asa de rea.....insa unele chestii prost gandite te scot din sarite! |
--------------------
Dacia
Nova Gti
1999
|
|
volint |
![]()
Post
#15
|
![]() membru miserupist Group: Members Posts: 317 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti (44.45682;26.13879) ![]() |
Inapoi la mecanic si-l trimiti la scolarizare!! La schimbarea acelui pinion se schimba OBLIGATORIU niste "jucarele mititele" numite CRABOTI !! Domnul "mecanic" a ignorat aceasta chestiune si din cauza asta trebuie sa demontezi din nou cutia si fii sigur ca pe cheltuiala ta. Acei craboti (cate 3 bucati pt fiecare sincronizator), se gasesc la orice magazin cu piese de dacie si costa CEL MULT 1 LEU bucata !!!
Spor!!.. |
--------------------
Dacia / Mitzu
Nova GTI / hautlandăr
2000 / 2011
- B-22-YFL / Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
|
|
ahyle_blue_eyes |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 672 Joined: 25 November 06 From: IASI ![]() |
craboti?cum arata?cam cat sunt de mari si daca se gasesc de cumparat ca probabil nu mai exista!Iti multumesc pt raspuns!
This post has been edited by ahyle_blue_eyes: 19 Feb 2008, 12:15 |
--------------------
Dacia
Nova Gti
1999
|
|
volint |
![]()
Post
#17
|
![]() membru miserupist Group: Members Posts: 317 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti (44.45682;26.13879) ![]() |
Penele acelea (crabotii), arcurile, pana de la ax, si saibele canelate (toate) se schimba OBLIGATORIU cand umbli la cutie. Daca nu se schimba, pe baza principiului "las' ca merge...", poti avea surprize ca a ta... din pacate...
Spor!!.. Attached thumbnail(s) SP32_20080219_145224.jpg ( Size: 47.25k ) Number of downloads: 467 |
--------------------
Dacia / Mitzu
Nova GTI / hautlandăr
2000 / 2011
- B-22-YFL / Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
|
|
ahyle_blue_eyes |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 672 Joined: 25 November 06 From: IASI ![]() |
AHA!!! pai nu au fost shimbate......si de asta sa mi se blocheze oare!Am fost si eu de fata cand s-a executat operatiunea insa nu stia nici mecanicul ca trebe schimbate obligatoriu!TOtusi nu pricep ce legatura ar avea (probabil blocheaza acele sincroane)!
Multumesc inca odata!Ma duc sa-l contactez pe mecanic,probabil o sa-mi spuna ca n'are nici o legatura crabotii si chestii de astea ......daca as gasi in manual sa-i arat....dar sa vad ce fac! |
--------------------
Dacia
Nova Gti
1999
|
|
volint |
![]()
Post
#19
|
![]() membru miserupist Group: Members Posts: 317 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti (44.45682;26.13879) ![]() |
Pai e simplu : crabotii se uzeaza (rodeaza) IMPREUNA cu pinionul (canalele unde aluneca) si daca schimbi doar pinionul sau crabotii, exista riscul ca acele uzuri sa "impiedice" alunecarea pinionului pe craboti. (cam incurcat dar adevarat).
Arcurile se inmoaie, saibele se subtiaza si pana de la ax capata niste "amprente" in dreptul fiecarui element montat pe ax. Deci... Spor!!.. |
--------------------
Dacia / Mitzu
Nova GTI / hautlandăr
2000 / 2011
- B-22-YFL / Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
|
|
teroristu03 |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 4 February 08 From: Bucuresti ![]() |
Putin cam Offtopic, dar legat tot de R
Inelul ala de pe schimbator, cum se poate schimba? la mine sunt niste suruburi, care sunt sudate pe un inel - din tabla cred ca e, mai groasa putin, si imi e foarte naspa sa trag de el in sus, se trage greu, nu il pot prinde cum trebuie, folosesc ambele maini. cum il pot inlocui cu in inel bun? am vazut ca duce in jos o alta "tabla", si ma gandesc ca e cam greu din cauza ei :-( |
--------------------
Dacia
Nova
GTi '98 De cand s-au inventat banii, multumirile ma lasa rece!
|
|
volint |
![]()
Post
#21
|
![]() membru miserupist Group: Members Posts: 317 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti (44.45682;26.13879) ![]() |
Din pacate schimbi ansamblul cu totul.
Spor!!.. |
--------------------
Dacia / Mitzu
Nova GTI / hautlandăr
2000 / 2011
- B-22-YFL / Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
|
|
MIHAI8888 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 ![]() |
QUOTE(Executron @ 13 Oct 2007, 11:25) scuze de off-topic as vrea si eu o lamurire :unde exact sunt bucsele astea ? m-am uitat sub masina si nu am vazut unde ar putea sa fie (ma gandesc ca nu le mai am de loc ) daca se poate o poza sau schema fiindca si eu la fel ca executron le port dupa mine dar nu stiu unde sa le pun multumesc anticipat si inca odata scuze ![]() |
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
O poza face cat o mie de cuvinte....In consecinta:
http://img235.imageshack.us/my.php?image=p1040322hv2.jpg http://img228.imageshack.us/my.php?image=p1040323lu7.jpg Lui Apollo trebuie sa ii multumesti pentru poze. ![]() Pe viitor, foloseste cu incredere functia SEARCH. Numai bine! |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
apollo |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
acolo erau pozele mele?si cat le-am cautat
![]() stiu ca le-am pus la galerie pentru moment, dar au disparut. sa inteleg ca la galerie am voie doar poze cu masina? This post has been edited by apollo: 20 Feb 2008, 08:23 |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
cristidb |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Legat de blocajul in treapta 3... e posibil sa fi pierdut una din bilele cilindrice care blocheaza furcile. Exista o bila mai subtire, care atunci cand cuplezi marsarierul deplaseaza bila de blocare dintre furcile 1-2 si 3-4. Practic marsarierul blocheaza furcile 1/2 si 3/4. Are cam 2mm diametru si 1 cm lungime. Verifica si asta cand desfaci cutia.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
ahyle_blue_eyes |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 672 Joined: 25 November 06 From: IASI ![]() |
Se gasesc de cumparat alea?Cam cum arata?
|
--------------------
Dacia
Nova Gti
1999
|
|
cristidb |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Sunt niste clindri de 10-12mm lungime si 5-6mm grosime, putin rotunjiti la capete. Asta de care spuneam mai sus e mai subtire, cam 2mm diametru. Ar trebui sa se gaseasca, s-ar putea sa fie la fel ca la 1310. Bilele astea sunt in partea dinspre ambreiaj a cutiei.
This post has been edited by cristidb: 20 Feb 2008, 17:41 |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
gabi1 |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
Apropo de bucsile alea din plastic,azi am schimbat si eu una,ca sarise o bucata din ea si aveam joc foarte mare la timonerie iar mersul inapoi incepea sa fie o problema.Dupa ce am schimbat-o s-a mai redus din joc dar pana se mai uzeaza un pic mai apare si o forta de frecare in plus,destul de enervanta,cel putin la cursa fata-spate.
Acum mi-a venit o idee: sa inlocuiesc sistemul(care cuprinde cele doua bucsi) cu o cruce cardanica,de exemplu cu crucea de la axul inferior volan,aia buna, pe care l-am schimbat nu demult.Fortele de frecare se reduc mult iar jocul in bucse e zero. |
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
apollo |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
ahyle, cere la piese auto bucsa timonerie.
e 2 ron una si e din plastic alb. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
volint |
![]()
Post
#30
|
![]() membru miserupist Group: Members Posts: 317 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti (44.45682;26.13879) ![]() |
QUOTE(cristidb @ 20 Feb 2008, 13:55) Legat de blocajul in treapta 3... e posibil sa fi pierdut una din bilele cilindrice care blocheaza furcile. Exista o bila mai subtire, care atunci cand cuplezi marsarierul deplaseaza bila de blocare dintre furcile 1-2 si 3-4. Practic marsarierul blocheaza furcile 1/2 si 3/4. Are cam 2mm diametru si 1 cm lungime. Verifica si asta cand desfaci cutia. Daca se blocheaza vreun cilindru d-ala nu mai intra in nici o viteza!! Nu se mai pot deplasa furcile. Spor!!.. |
--------------------
Dacia / Mitzu
Nova GTI / hautlandăr
2000 / 2011
- B-22-YFL / Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 19:45 |