Bujii
![]() ![]() ![]() |
Bujii
gygy |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 204 Joined: 13 May 07 From: Iasi ;) ![]() |
|
||
--------------------
Mitsubishi
Colt
1.3 12v
- IS-xx-xxx
|
|||
roland |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
E cam gata motorul. Papa mult prea mult. Nu iti scoate fum albastru la greu? Ar trebui...
|
--------------------
.
.
.
|
|
DaniCom |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 17 October 07 ![]() |
Daca consuma ulei si scoate fum albastru e nasol.Ai segmenti cocsati.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1999
|
|
thedragon |
![]()
Post
#4
|
![]() Sange de modovean aka GALATI Group: Members Posts: 583 Joined: 4 February 07 ![]() |
ar fi de recomandat ca in viitorul apropiat sa faci o revezie a motorului
![]() ![]() |
--------------------
dacia
1310
1989
|
|
PaulT |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
In cartea lui Mondiru scrie ca este necesara reparatia capitala in momentul in care completarile depasesc 1l la 1000km.Mie imi consuma la un moment dat 4l ulei la 1000km(niste segmenti Goetze care nu erau Goetze...
![]() This post has been edited by PaulT: 30 Oct 2007, 19:56 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#6
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Depinde si de lungimea drumurilor poe care le faci cu masina.Desi iti papa ulei,ii mai prinde bine sa-i dai cocs asa pe la 80-90 cativa km sa se mai curete bujiile alea.
|
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
gygy |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 204 Joined: 13 May 07 From: Iasi ;) ![]() |
Sincer de 90 / h nu am trecut inca , cat despre segmentat , am zis sa astept pana la primavara si sa fac tot setul. E posibil sa fie nevoie decat de segmentare si restu sa fie bun?? In 1500 km am schimbat 3 seturi de sinteroame. Acuma am pus bosch , sa vad cat or tine astea
![]() |
--------------------
Mitsubishi
Colt
1.3 12v
- IS-xx-xxx
|
|
thedragon |
![]()
Post
#8
|
![]() Sange de modovean aka GALATI Group: Members Posts: 583 Joined: 4 February 07 ![]() |
deci segmentii ar fi recomandat goetze am pus pe masina si is foarte multumit ! cand schimbi segmentii mai trebuie sa schimbi si camesile (daca este nevoie, acum depinde si de mecanic),cuzineti, garnitura chiuloasa , filtru ulei, ulei, si lichid de racire ; cam asta am schimbat eu la motor si cam asta o sa schimbi si tu cred ca mai putin camesile . segmentii goetze costa 80 roni , poate sa coste mai mult sau mai putin , depinde de unde ii cumperi
![]() |
--------------------
dacia
1310
1989
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#9
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
pana in primavara ai destula vreme sa strangi cativa bani... schimba macar segmentii, daca nu vrei sa-i faci chiar RC (pe mine m-a costat cu totul: piese, rectificat, consumatie, etc., vreo 1500 RON). segmentatul in cj e 150 RON manopera plus segmentii (goetze gasesti pana in max. 150 RON). operatiunea dureaza cateva ore, depinde de mecanic.
pana sa imi fac RC, eram si eu cam la performanta lui PaulT si thedragon... 4-5 L ulei la 1000 km... acum sunt mandru ca desi setul motor e nou, facut de mine, consuma cam ~500 ml la 3500 km. |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
gangara |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
aceeasi problema o aveam si eu cu bujiile "asezonat" cu un consum mare de ulei... l-am segmentat insa mecanicul nu a fost chiar foarte bun,ramanandu-mi o trepidatie la motor la relanti. oricum bujiile nu se mai inegresc, iar ulei nu mai consuma deloc...atentie...sa folosesti macar segmenti Borgo..
|
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
Merced |
![]()
Post
#11
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Ma indoiesc ca problema ta e neparat legata de segmentii pe duca. Bagi benzina dubioasa in ea? Ca daca bagi cine stie ce zeama e normal sa se faca varza bujiile in cativa kilometri, mai ales daca are apa in ea.
Mie-mi mancase cam un litru in 2400 de kilometri asta vara, ulei RO3. La ultimul schimb am bagat BP 15W40 si am facut acum vreo 1400 km de atunci. Nivelul nu pare sa fi scazut, ba chiar e un pic crescut, din pricina ca primele 3 minute de la pornire stau cu socul tras ca altfel moare. Daca nu turezi motorul excesiv n-ar trebui sa ai consum de ulei, mie mi-a papat cu precadere la drum lung mers cu 110-120, boala motorului vechi. Acum nu prea mai depasesc 90 si n-am belele. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
geopsi |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 211 Joined: 12 September 07 ![]() |
lol, poi tu esti cam norocos! mie imi consuma ulei cu carca la nici 40000km adica 2-3l/1000km. bujiile se inegresc si ele dar ce ma doare pe mien asta???daca sunt negre nu mai merg? faza e ca bujiile bosh mi-au facut cea mai mare surpriza, sa sara din locsorul ei, in schimb am niste bujii no name care merg super bine! si nush cum o fi treeba cu motoarele astea dar chiar daca consuma ulei,inegreste pistoanele, merg ci socul tras, nu imi aduc aminte sa imi fi dat vreodata in nas daca e motorul cald sau sa nu mearga rotund!
|
--------------------
dacia
1310
1999
|
|
unikat45 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 375 Joined: 4 May 06 ![]() |
dupa parerea mea mai poate face cam 10.000 km pe putin fara probleme.. eu cam asa am facut.. ..pana la faza de consum de 0,5L/100 km si chiar si atunci cand consuma atat daca nu opream motorul la drum lung nu aveam probleme cu bujiile pe parcursul deplasarii... daca opream motorul...era acelasi lucru fie ca mergeam 10 sau 50 km dupa cateva opriri deja mergea in trei .....
ai grija sa verifici mereu uleiul si totul va fi ok daca il mentii "pe joja".. nu ar fi rau sa incerci sa mergi putin mai turat si sa eviti subturarea pe cat posibil....dar totodata incearca sa mentii un regim constant de functionare al motoruluik peste 2200 rpm.....mai dai talpa din cand in cand si se vor curata si bujiile...(mergi cu ea peste 3000 rpm) eu asa ii faceam si o mai scoteam din boale fara sa scot bujiile non stop....tot din experienta iti spun daca bujiile au distanta mare intre electrozi si mai mergi eventual si pe GPL.... poti reduce distanta la 0.45-0.5 in loc de 0,6 sau 0,7 si va merge mai ok in sarcina - trage mai bine si nici nu se vor innegri asa repede.... cand toate trucurile aste nu mai tin....atunci set nou+eventual rectificare arbore si cuzineti + tot tacamul de operatiuni .. |
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310
1999
- IS 01882
|
|
gygy |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 204 Joined: 13 May 07 From: Iasi ;) ![]() |
QUOTE(Merced @ 31 Oct 2007, 18:03) Bag benzina de la petrom , 95 , fara plumb. Sa fie din cauza uleiului?? Nu am schimbat niciodata tot uleiul, doar am mai completat, si e posibil sa fi bagat 2 feluri de ulei ![]() This post has been edited by gygy: 1 Nov 2007, 10:03 |
--------------------
Mitsubishi
Colt
1.3 12v
- IS-xx-xxx
|
|
iuly82 |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 17 July 07 From: Pitesti ![]() |
cele mai bune bujii pt dacie sunt Sinterom, cat despre ulei vezi sa nu cumva sa ai pierderi....
|
--------------------
Dacia
1300
1982
- AG
|
|
roland |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Da-mi voie sa te contrazic. Asta e din categoria "nu pune ulei scump in Dacie ca nu merita". Sinterom nu e unul dintre cei mai buni producatori de bujii sau alte chestii. Bujiile echivalente Bosch, Brisk, NGK, etc... nu sunt inferioare Sinteromului. E drept, sunt mai scumpe.
De ce spui ca Sinteroamele sunt cele mai bune pentru Dacie? Nici macar uzina nu mai punea pe berlina Sinteroame, ma refer in fabrica. |
--------------------
.
.
.
|
|
argon |
![]()
Post
#17
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(iuly82 @ 5 Nov 2007, 14:34) si eu eram odata de aceasi parere, dar nu e asa, am avut si Sinterom, si Brisk, si Denso, si Bosch, si NGK, si cele mai bune bujii pentru Dacie sunt cele mai scumpe pe care ti le poti permite , poti fii sigur de asta, valabil si la ulei, si la toate consumabilele. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#18
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Numai Champion L87YC nu l-ai avut
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
caesar07000 |
![]() ![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 16 December 07 ![]() |
dat search si n-am prea gasit pe unde sa expun problema mea asa ca postez aici....
se da una bucata dacia break din 94 cu motor de 1300... problema: nenoroceste bujii in disperare... am pus si sinterom si bosch si brisk, si renault, si equiem, si cam de toate felurile... si de motor de 1,3 si de motor de 1,4, si de-alea cu rezistenta (cu r in codul de pe bujii) pana m-am saturat.... e pe toane... in loc sa dea scanteie unde trebuie, da prin (pe) izolatorul electrodului central... sunt nevoit sa schimb bujii chiar si dupa doar 20-30 de km... mai nimeresc din cand in cand si unele care tin cateva sute sau o mie si un pic de km, dar dupa aia e jale.... am in momentul asta bujii puse de vreo 50 km, si alte doua seturi de rezerva noi in masina..... ca innebunesc!!! descriere: setul motor e bun (pentru ca acum 5000 km am trecut cu el de rar la gaze pe bune), nu papa ulei, nu pierde, etc... am garnitura de chiulasa ciupita un pic, adica asta vara avea tendinta de a fierbe la mesrul prin oras, in rest motorul merge ceas, nu bate, nu intrerupe, nu tacane, aprinderea si avansul sunt reglate bine, nu scoate fum albastru, etc... cand e turata rau, adica de pe la 3500 in sus scoate fum negru... nu afuma bujiile.... sunt caramizii spre gri la culoare.... nu mai stiu ce sa-i mai fac..... vorbit cu 3-4 "mecanici" - habar nu au.... aveti vreo idee ce are? ![]() ![]() ![]() This post has been edited by caesar07000: 16 Dec 2007, 09:39 |
--------------------
vw
golf
3
|
|
Merced |
![]()
Post
#20
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Ce trebuie sa intelegem prin "nenoroceste bujiile", ca mai jos scrii ca nu le afuma....
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#21
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Aprinderea ta e cea clasica de pe dacie adica platina condensator si bobina de inductie sau ai o aprindere eletronica (inductiva) ? S-ar putea ca tu sa ai fisele tip sarma
![]() ![]() This post has been edited by djasu82: 16 Dec 2007, 11:48 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
caesar07000 |
![]() ![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 16 December 07 ![]() |
QUOTE(Merced @ 16 Dec 2007, 10:12) QUOTE(caesar07000 @ 16 Dec 2007, 09:38) nenoroceste bujii in disperare... in loc sa dea scanteie unde trebuie, da prin (pe) izolatorul electrodului central... QUOTE(djasu82 @ 16 Dec 2007, 11:46) Aprinderea ta e cea clasica de pe dacie adica platina condensator si bobina de inductie sau ai o aprindere eletronica (inductiva) ? S-ar putea ca tu sa ai fisele tip sarma ![]() ![]() si pe clasic si pe electronic inductiv se manifesta la fel..... am deja fise tesla... am schimbat la capace de delcou.... lulea nu mai zic.... sa fie totusi din cauza garniturii de chiulasa putin ciupita??? ![]() |
--------------------
vw
golf
3
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#23
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Ati spun doar atat tu nu folosesti bujii care sa lucreze la temperatura respectiva. Fa bine si cauta champion L87Y poftim si diagrama bujiilor folosite la motoarele dacia. bujiidaciaso5.th.jpg
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
caesar07000 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 16 December 07 ![]() |
am motor de 1300 adica de 1289 cmc, asa cum spuneam in primul post, deci in nici un caz L87Y.....
nu faceam galagie pe forum doar de dragul galagiei..... de ce pana acum 3 luni motorul mergea cu orice natzie de bujii????? mama lor de bujii.... iar acum cand da de un pic de umezeala le nenoroceste???? sa fie ceva la instalatia electrica??? |
--------------------
vw
golf
3
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#25
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Caesar07000 datele astea de jos de la tine dacia 1310 1994 break - tr 78 cys ce reprezinta a cui e masina? Si uitate in diagram pentru motoarele de 1289 de cmc sunt primiele bifate de ex : 14N18 sinterom W8AC bosch L88A champion ....B5HS ngk . Nu pune ori ce bujie fiindca difera coeficienti de temperatura si asa se duc naiba.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
caesar07000 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 16 December 07 ![]() |
aprindere_el.jpg ( Size: 14.39k )
Number of downloads: 414
masina e a mea. a avut motor de 1,4, dar acum doi ani a crapat blocul motor si i-am pus motor de 1,3 de la dezmembrari.... intre timp i-am bagat set acum vreo 25.000 km, de aia a iesti combinatia break 1310 cu motor de 1,3. si chiar crede-ma ca nu conteaza ce tip de bujii ii pun: de 1300, de 1400 sau chiar de injectie, tot le busheshte... sambata i-am pus sinterom np18 si azi a bushit 3 dintre ele. a scapat cea de la cilindrul 3. acum am un sinterom np18, un equiem RC42s (pt injectie) un brisk si inca un equiem R42s (pt carburatie), si am facut 150 km si vad ca astea nu dau bushituri... dar dumnezeu cu mila... cine shtie cat or sa tina.... ca fac zilnic cam 150 - 200 km... sa fie scanteia prea puternica? am apriderea asta, singura modificare i-am pus ca final un mosfet canal n irf740... This post has been edited by caesar07000: 17 Dec 2007, 21:43 |
--------------------
vw
golf
3
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#27
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Ia sa te uiti pe net sa vezi si tu la ce tensiune lucreaza
![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by djasu82: 17 Dec 2007, 23:45 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
caesar07000 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 16 December 07 ![]() |
IRF740
N-CHANNEL 400V - 0.46Ω - 10A TO-220 PowerMESH™II MOSFET (1)ISD ≤10A, di/dt ≤120A/μs, VDD ≤ V(BR)DSS, Tj ≤ TJMAX. TYPICAL RDS(on) = 0.46Ω EXCEPTIONAL dv/dt CAPABILITY 100% AVALANCHE TESTED LOW GATE CHARGE VERY LOW INTRINSIC CAPACITANCES citez acum din datasheet.... dar hai sa nu deviem de la subiect... ca vad ca nu faci altceva decat sa ![]() ![]() ![]() daca spun ca am pe masina motor de 1289 cmc atunci asa e, ca nu sunt un dobitoc!!! dar hai sa ne ciondanim aici doar de dragul de a face conversatie!!!! ce vrei sa-ti dau o poza de pe cartea de identitate a masinii cu omologarea rar???? sau esti toma necredinciosul si vrei sa vezi cu ochii tai masina??? ce dracu??? apreciez faptul ca imi raspunzi pe forum si ca poate chiar vrei sa ma ajuti, dar hai sa nu ne pierdem in detalii.... ca daca as mai fi avut pe masina motorul de 1400 si bushea bujii tot ca asta nu cred ca mai pierdeam atata vreme si eu si tu cu chestii de genul e alba ca zic eu ca e alba si nu neagra cum zici tu.... imi pare rau ca -ti spun asta, dar in configuratia asta merge din 2004 fara sa faca probleme, pana asta vara, cand e clar ca s-a intamplat ceva pe "acolo pe la motor". pe masina cand aveam bu 208 ca final cu contact la platina trecea prin bobina de inductie un curent mediu de 3,2 amperi, cu bu 931 3,7 amperi, iar cu irf740 curentul mediu prin bobina ajunge la 4,3 amperi asta fiind motivul pentru care am optat sa pun irf 740..... al carui curent mediu de varf este de 10 amperi, la o tensiune maxima drena sursa de 400 volti, si nu valoriel pe care le dai tu pe care cred ca le-ai citit din datasheetul lui [B][I][B]IRF 640 de ce pana acum ceva timp mergea fara sa distruga bujiile si acum nu mai merge?? am verificat pana acum: alternator, punte de diode, releu de incarcare, am refacut chiar si aprinderea de la zero si tot la fel face.... pentru mine e clar: e ceva la motor!!! carburator, supape, chiulasa, avans, amestec, sau dracu stie unde!!! am eliminat aprinderea, mergand pe cea clasica: rezultat: tot busheshte bujiile.... am incercat tot ce am shtiut pana acum..... ma gandeam ca poate a mai patit cineva de pe forum faza asta.... si ma poate ajuta cu o sugestie, o idee, cu ceva.... This post has been edited by caesar07000: 17 Dec 2007, 23:43 |
--------------------
vw
golf
3
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#29
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
SCHIMBA BOBINA CA AI ZAPACITO Apropo tensiunea inversa poate sa urce si la 600v daca bobina de inductie e legata invers . Poate chiar asa o si ai e legata invers de face praf bujiile
![]() This post has been edited by djasu82: 17 Dec 2007, 23:48 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
caesar07000 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 16 December 07 ![]() |
e schimbata acum 2 saptamani.
la fel face. 17 Dec 2007, 23:51: distruge bujiile cand da de umezeala, adica ploua, e ceata sau ninge. experimentarile cu tranzistori finali le faceam acum doi ani, deci de doi ani am mers cu aprinderea cu irf 740 fara sa-mi faca probleme... 17 Dec 2007, 23:53: bobina e legata asa:semnul plus de pe bobina merge la plus, semnul minus de pe bobina merge la aprindere, dar o sa incerc sa la inversez poate nu mai face. n-am modificat nimic la masina inainte de a incepe sa-mi faca probleme. This post has been edited by caesar07000: 17 Dec 2007, 23:53 |
--------------------
vw
golf
3
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 17:27 |