DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probleme cu ventilatorul care baga caldura

renatorene
post 15 Nov 2007, 09:27
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 7 July 07




buna! am o dacie break din 96 si am o mica problema! ventilatorul care baga aer cald scoate un zgomot de nu poti auzi ce vorbeste cel din dreapta ta!il opresc,merge10-15 secunde fara zgomot si apoi zici ca e turbina de avion! se poate face ceva in sensul ca se poate repara sau trebuie sa-l schimb cu unul nou! multumesc de intelegere!


--------------------
dacia break 1996 - nt-o6-efr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceaki
post 15 Nov 2007, 10:07
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 7 January 07
From: cluj-napoca




da-l jos si pune-i putin ulei sau lichid de frana la bucse. ar trebui sa nu mai sune.


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Nov 2007, 10:11
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




referitor la ventilatorul asta, voi cate trepte aveti la el? la mine butonul are 2, si ep amandoua merge cu aceasi viteza.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 15 Nov 2007, 10:37
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Vezi daca ai legata in circuit rezistenta aia de sub bord. Poate e scurtcircuitata sau legat comutatorul pe ambele sectiuni la masa.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 15 Nov 2007, 23:02
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




daca ai chef desfa-l de acolo curata-l bime in special bucsele prin care trece axul motorului dar NU folosi smirghel ci benzina diluant etc curata bine axul si bucsele apoi pune putina vaselina grafitata
daca nu ai chef incearca sa pui doar vaselina grafitata la bucsa de jos dind acel capacel de cauciuc jos (daca nu ai modelul de bord cn)

acel zgomot este produs cind una din bucse este blocata pe ax bucsa se invitte cu tot cu axin acel sistem care prinde bucsa

This post has been edited by bygy007: 15 Nov 2007, 23:05

Attached thumbnail(s)
mnb.JPG ( Size: 67.98k ) Number of downloads: 560


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexu7
post 15 Nov 2007, 23:05
Post #6


zân


Group: Members
Posts: 1.695
Joined: 20 February 07
From: Europa




la mine butonul are 2 pozitii ina numai cea de-a 2-a merge :|


--------------------
DACIA POPnituita 1310 L 1998 - B6
incurajez efractia de bine in mintea omeneasca
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
v_razvan_c
post 15 Nov 2007, 23:07
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 665
Joined: 11 March 07




Domnule Diaconu, spune-timi si mie va rog, despre ce rezistenta este vorba? As vrea sa am si eu 2 viteze la acel ventilator...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 16 Nov 2007, 07:56
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




La 1300 nu cred ca aeroterma avea doua viteze. La masina ta aeroterma nu porneste din pirghia de directionare a aerului?
La 1310, incepind cu bordul cu ceasuri patrat-rotunjite (cu robinet actionat de cablu, nu din bronz) a aparut acea rezistenta. Rezistenta pentru interesati se afla in dreptul butonului de actionare aeroterma, sub bord, in partea din fata, spre mecanismul stergatoarelor (cam la jumatatea distantei dintre timoneria de directionare aer si aeroterma).


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 Nov 2007, 07:58
Post #9


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu am CN si nu am nici un capacel in partea de jos, iar despre rezistenta nici vorba de asa ceva, nu exista, butonul are 2 pozitii, dar degeaba, se gaseste oare al magazin rezistenta respectiva?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 16 Nov 2007, 08:05
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




1. Nu se gaseste la magazin.
2. Totusi, unde "merg" firele de la butonul tau?
3. UNELE aeroterme aveau capacel (un dop din cauciuc). Poti sa dai singur acea gaura de 1 cm diametru dar nu te ajuta prea mult. Tot demontarea completa e mai sigura.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 Nov 2007, 08:08
Post #11


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Vine un fir rosu dinr-un manunchi de sub volan, si se duce la aeroterma, de unde vine alt fir in buton, si din acelasi buton pleaca un fir la masa. Nu mai exista nici un fir, si butonul are un pin liber, nou nout si lucios, ceea ce arata ca nu a fost bagat niciodata un papuc pe el.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 16 Nov 2007, 08:39
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Ia o lanterna si lumineaza sub bord, in partea dreapta, incepind de la aeroterma pina prin dreptul timoneriei de directionare aer, daca exista acea rezistenta o vei vedea. Are la capete asa: un papuc "tata" la un capat (se pune fir intre el si locasul din comutator nelegat) si dou papuci "tata" la celalalt (se scoate firul aerotermei din comutator si se leaga la unul din acei papuci, apoi se monteaza alt fir intre locasul ramas liber in comutator si papucul "tata" liber de pe rezistenta.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 Nov 2007, 08:49
Post #13


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Am luminat cu veioza stai linistit, nu e. Imi ajunge si o viteza sa zicem, intai trebuie sa iau alt motor de aeroterma, ca ala vechi s-a gripat de tot cand am vrut sa-l repar. Cat e in magazin?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 16 Nov 2007, 09:03
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




"Scump, domnu', scump. Dincolo, [la SH] era mai ieftin".


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
v_razvan_c
post 16 Nov 2007, 12:06
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 665
Joined: 11 March 07




,,La 1300 nu cred ca aeroterma avea doua viteze. La masina ta aeroterma nu porneste din pirghia de directionare a aerului?"

Ba da, asa ERA! Am facut eu sa mearga prin buton. Pana la urma 1310, are tot un motor si un buton... De asta ma gandeam ca merge ceva facut sa incetineasca turatiile aerotermei... smile.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 17 Nov 2007, 21:32
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




o schema de montare rezistenta , se pot monta si mai multe trepte dar trebuie mai multe rezistente ca idee se poate face o rezistenta din nichelina dar sa fie de cel putin de 0,7 - 1 mm pentru a nu se incalzi excesiv


Attached thumbnail(s)
aeroterma_3.JPG ( Size: 23.93k ) Number of downloads: 388


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
v_razvan_c
post 17 Nov 2007, 21:49
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 665
Joined: 11 March 07




Multumesc foarte mult... o sa ii arat schema tatalui meu, el e electronist, dar se pare ca si-a iesit din mana, nu a stiut sa ma ajute. smile.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 18 Nov 2007, 08:38
Post #18


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




Eu in loc de rezistenta am folosit un bec de far. Am folosit ambele filemante.....unul pentru ventilatorul aerotermei suplimentare si unul pentru aeroterma normala. Daca viteza este prea mica sau prea mare , se schimba puterea becului (rezistena becului fiind in functie de putere).

Am montat dulie speciala de far, pentru bec cu 3 picioruse.

Va salut!


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gino73
post 18 Nov 2007, 13:54
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 18 September 07
From: Galati




de pot monta rezistente electronice direct pe buton .De fapt numai o rezistenta ptr. ca pe treapta a doua sa mearge fara rezistanta adicxa cu viteza maxima


--------------------
Dacia 1410 1989 - GL 29 ADI
[SIZE=7][FONT=Courier][COLOR=red][FONT=Geneva]Tinta: 0 accidente
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 18 Nov 2007, 23:38
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(gino73 @ 18 Nov 2007, 14:54)
de pot monta rezistente electronice direct pe buton .De fapt numai o rezistenta ptr. ca pe treapta a doua sa mearge fara rezistanta adicxa cu viteza maxima
*


trebuie rezistenta de putere ca se incalzeste cind functioneaza ceva de genul

This post has been edited by bygy007: 18 Nov 2007, 23:39

Attached thumbnail(s)
rezist.JPG ( Size: 10.95k ) Number of downloads: 312
p4_20p3.jpg ( Size: 4.05k ) Number of downloads: 332


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brynkey
post 7 Dec 2007, 01:52
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 28 May 07




salutare!am si eu o intrebare butonul pentru aeroterma mea pare sa aiba 2 trepte dar faza e ca la ambele trepte aeroterma pare sa fumctioneze la fel!am inteles unde e pozitionata rezistenta,dar daca nu am rezistenta? de unde imi pot achizitiona una de la magazin de piese auto sau la electronice? unsure.gif

This post has been edited by brynkey: 7 Dec 2007, 02:09


--------------------
dacia 1310 an 1987/motor 1.400/5 trepte - VN 99 SXY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 7 Dec 2007, 08:29
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




La SH, in magazine de piese auto nu se comercializeaza. Sau, masori una de la un amic care are montata si cauti alta de aceeasi valoare la magazine de piese electronice si de putere mare (50W). Sau, iti faci una din acelasi tip de nichelina.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 9 Dec 2007, 21:19
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




Din cate stiam eu se pot face rezistente din nichelina (de prin targ) si se infasoara pe ceramica (stransa bine) si se masoara ca aiba valoarea care doresti.


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 10 Dec 2007, 14:43
Post #24


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Te apleci sub bord in partea dreapa si te uiti la carcasa ventilatorului. Jos pe centru tre' sa aiba o gaurica de diametrul unei tigari, cam asa, chiar parca un pic mai mare. Iei o seringa, o umpli cu ulei si bagi un sprit cu ea fix prin gaurica aia, tinand in prealabil o carpa sub locul respectiv, ca sa nu faci ghena din masina.
Foloseste ulei fin, "de masina de cusut", cum ii spun unii.

10 Dec 2007, 14:46:
QUOTE(diaconuliviu @ 7 Dec 2007, 08:29)
si cauti alta de aceeasi valoare la magazine de piese electronice.
*



Vezi pe Maica Domnului, sunt o groaza de magazine de electronice. Dar intreaba mai intai pe la mai multe; ai sa vezi ca variaza preturile de zici ca fiecare magazin e in alta tara.

This post has been edited by Bullix: 10 Dec 2007, 14:46


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Incepator
post 16 Jan 2008, 17:07
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 14 November 07




Ca sa nu mai deschid alt topic pe aceeasi tema o sa intreb aici.Problema de zgomot foarte puternic datorita ventilatorului o am si eu,insa eu detin bord CN.As vrea sa schimb acel ventilator sau cel putin sa ajung la el ca sa vad care-i buba.Ma poate ajuta cineva cu vre-un sfat in legatura cu posibilitatea si modul de a ajunge la acel ventilator intr-un bord CN?Multumesc anticipat!


--------------------
Dacia berlina 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 16 Jan 2008, 18:58
Post #26


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Foloseste functia Search fara dubii si cu putina rabdare vei gasi ce ai nevoie pt ati rezolva problema !!!


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 16 Jan 2008, 22:27
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




Am incercat si eu sa dau acea aeroterma jos pentru ca face ceva zgomot si nu vreau solutii de moment ca e masina mea biggrin.gif

Vreau sa o dau jos si sa o iau in casa la bibilit. Am facut o incercare, am desfacut suruburile care o tin prinsa undeva sus in acele 5-6 suruburi plus acele doua care vin undeva la baza aerotermei.

Am fortat sa iasa chiar si cu pumnul, pe buza aerotermei sus se vede un fel de mastic negru.

Intrebarea mea este: acelea sunt toate suruburile care o tin, nu mai este altul pe la exterior ?
Cum fac cu firele, pot sa le desprind de undeva, din aeroterma sau din alta parte ?
Mentionez ca nu am bord CN (89)


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maseax
post 16 Jan 2008, 23:53
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 30 September 05
From: Focsani Vrancea




Ca sa nu mai deschid al topic ...

La mine se inchinge dracia aia de rezistenta de nu poti sa tii mana pe ea. E normal?

Daca nu e normal pot sa o dau jos ? biggrin.gif


--------------------
Renault Megane2 2005 - VN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 17 Jan 2008, 15:59
Post #29


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




@Adrian_Boy doar masticul o tine acolo, bagi o surubelnita mica sau ceva sa-l gauresti si apoi sa poti sa o dai jos. atentie, cand o pui la loc, trebuie etanseizata ca altfel nu-ti va mai baga aer pe unde trebuie.

@maseax despre ce rezistenta zici tu?! rezistenta de care zicea si bygy nu e accesibila asa usor


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 17 Jan 2008, 18:31
Post #30


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 16 Nov 2007, 08:49)
Am luminat cu veioza stai linistit, nu e.  Imi ajunge si o viteza sa zicem, intai trebuie sa iau alt motor de aeroterma, ca ala vechi s-a gripat de tot cand am vrut sa-l repar. Cat e in magazin?
*



Trece de 7 sute de mii...


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 08:09
Forum Renault