DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cancer in masina., orice i-as face nu merge incalzirea

tzepesch
post 5 Jan 2008, 01:01
Post #1


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




sal....

am instalatia clasica de climatizare, model 1310.

am reparat aeroterma, finctioneaza puternic si siletios...

am obturat gaurile alea de aer intre compartimentul caloriferului si cele ale grilei de aer a capotei.

am peparat comenzile din interiorul masinii. merg toate. cel putin robinetul si directionarea aer in jos... o simt la mana ca se misca clapeta de sub bord.

aia de directionare in sus nu-mi dau seama, dar totusi cred ca merge ca baga ceva pe la parbriz si nu se abureste geamul...

caloriferul e de Al, e curatat si se incalzeste.

cu toate astea nu se imte nimic in masina. acu 2 zile am mers cu o coaja de 1310 si aproape stateai in pulover in masina. acelasi sistem. nici macar nu-i mergea aeroterma.



ce naiba sa-i mai verific...


acolo la ventilator, in compartimentul caloriferului mai sunt ceva palete directoare de aer, ceva, orice? eu n-am nimic si cu sau fara aeroterma nu se simte nimic... intra aer, dar rece. am inteles de la tata ca tre sa fie niste paleti directori de aer de la aeroterma, ca altfel n-are randament deloc...

This post has been edited by tzepesch: 5 Jan 2008, 01:03


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea.a
post 5 Jan 2008, 10:21
Post #2


Posesor Dacia din 1987


Group: Members
Posts: 295
Joined: 9 June 07




Pentru inceput scoate caloriferul si verifica cu ochiul daca cele doua clapete se deschid intr-adevar si nu sunt obturate gaurile de acces al aerului. Verifica apoi daca la aeroterma nu cumva ai schimbat sensul de invartire, iar sub bord daca nu cumva ai acoperit cu covorase sau mocheta gurile de aer care oricum sunt destul de prost puse si inguste.
Mai vino cu detalii.


--------------------
Dacia Logan Kissfm 1.5 dCi 85 cp. 2008 - B-83-WUF
Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 5 Jan 2008, 10:44
Post #3


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




deci, clapeta de aer-jos actioneaza...

cea de aer sus nu-s sigur.

robinetul functioneaza, caloriferul se incinge.

da bai, intr-adevar sa verific ventilatorul sa nu dea invers,,, asa-i. imi parea ca prin stg. grilei de pe capota parca scoate aer,,,

da o sa verific ...

o sa-i fac o dirijare a aerului din tabla, sa fie mai fluente circulatia pe la calorifer.

nu-s obturate gaurile dintre calorifer si aeroterma si gaurile de aer din masina, n-am nimic pe la raftul de sub bord, pur si simplu e sistemul ala cu clapete si atat. nu are conducete de aerm aerisiri, nimic.

si la parbriz sunt functionale paletele de dirijare fata-sus

This post has been edited by tzepesch: 5 Jan 2008, 10:46


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea.a
post 5 Jan 2008, 11:03
Post #4


Posesor Dacia din 1987


Group: Members
Posts: 295
Joined: 9 June 07




Eu ziceam sa scoti caloriferul de pe masina si sa te uiti in spatele lui daca sunt actionate cele doua clapete de directionare, sunt doua clapete lungi cam cat caloriferul. Astea nu se vad altfel. In al doilea rand, aerul cald nu iese prin etajera ci pe sub ea, pe dupa doua table negre, care de cele mai multe ori sunt acoperite de mocheta sau covoras de cauciuc.


--------------------
Dacia Logan Kissfm 1.5 dCi 85 cp. 2008 - B-83-WUF
Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceaki
post 5 Jan 2008, 11:06
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 7 January 07
From: cluj-napoca




daca zici ca-ti baga aer rece, inseamna ca ventilatorul merge in sensul bun. eu cred ca-ti scapa aer pe langa calorifer si astfel nu-ti trece printre aripioarele de la calorifer, ca sa se incalzeasca. parerea mea wink.gif


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 5 Jan 2008, 12:23
Post #6


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




O rezolva el ca e baiat mare , poate nu i se deschide circuitul cand e actionat din masina pe mine m-a pacalit desi aveam robinetul blocat in interior. L-am dat jos ,am pus altu si mere foarte bine.

This post has been edited by djasu82: 5 Jan 2008, 12:23


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 5 Jan 2008, 12:46
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




Nici la mine nu merge caldura, cu toate ca este izolat la motor (adica are acea panza), se simt furtunele fierbinti (si dupa robinet) si cu toate astea nu baga caldura deloc sad.gif

Ce am observat ca nu este bine. De la cele 3 parghii (de langa bricheta) prima de sus este rupta (fleasca), la celelalte opun ele putina rezistenta.

Asta sa fie cauza, ce rol au acele parghii ???


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 5 Jan 2008, 15:29
Post #8


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.278
Joined: 24 June 07




Pai una din ele nu e comutatorul robinetului in cazul tau? Oricum daca zici ca se incalzesc si inainte si dupa ribinet presupun ca e deschis.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 5 Jan 2008, 18:33
Post #9


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




parghiile merg toate. am desfacut comanda si am reparat-o...

... baga aer rece ca tragea de la grila, nu de aeroterma. daca tragea de la aeroterma se simtea...


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kruger
post 5 Jan 2008, 18:36
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.660
Joined: 18 August 05
From: Bucuresti




Ai izolat aeroterma de caroserie ? Cand merge, baga o lalea sub bord si pipai-o gingas, si vezi daca baga aer rece printre buza carcasei aerotermei si tabla.


--------------------
Honda Accord 2005, Sport Tourer Automatic 2.0
VITEZA NU UCIDE
OPRIREA BRUSCA DA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly82
post 5 Jan 2008, 19:43
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 167
Joined: 17 July 07
From: Pitesti




Izoleaza bine cu spuma poliuretanica sau cu ceva burete de jur imprejurul caloriferului, tu crezi ca aerul e prost sa o ia printre aripioarele de la calorifer, o ia si el pe unde e mai usor - pe langa calorifer si de asta iti baga putin aer caldut pe la picioare....... la gurile acelea 4 de sub grila, lipeste mai bine o bucata de musama sa-ti bage la viteze mari aer in habitaclu, de preferat ar fi sa-ti montezi si doua guri de aer din-acelea negre (10 lei perechea) de scrie pe ele Renault.
Asa cum ai opturat acum acele 4 orificii, iti baga aer numai cu aeroterma pornita, si se foloseste de obicei la viteze mici (prin oras), acea musama lipita sau prinsa acolo, joaca rolul unei perdele unisens..... la viteze mari iti baga aer iar la viteze mici iti obtureaza acele orificii nelasand astfel aerul sa scape afara.....
Toata lucrarea iti ia maxim o ora......

This post has been edited by iuly82: 5 Jan 2008, 19:44


--------------------
Dacia 1300 1982 - AG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 5 Jan 2008, 23:06
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




verifica acele perdele de musama si robinetul poate este colmatat am renuntat la el de mult si am pus o teava in forma de Y si am mai repede si mai multa caldura acum http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1153261

This post has been edited by bygy007: 5 Jan 2008, 23:07


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 7 Jan 2008, 17:19
Post #13


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




Nu am perdeaua aceea de musama, am scos-o asta vara ca nu intra aerul. si era din piele si era tare ca piatra....

caloriferul are niste distantiere in spate tocmai ca sa treaca aerul...


instalatia cu clapete de aer de sub bord se poate demonta si fara sa demontez bordul? mi-e doar de gramada de mate care-i acolo ca nu mai reusesc sa le pun la loc.

comanda cu manete din interior, functioneaza, am unsa toate angrenajele. robinetul de climatizare functioneaza f bine, a fost schimbat acum 1 an.

caloriferul este curat, si nu are praf intre lamele (l-am spalat in cada)


deci:

- sa verific clapetele de aer de sub bord
- sa indepartez distantierele de la calorifer
- sa fac o izolatie in compartimentul caloriferului cu folie de parchet si staniol alimentar
- sa ii fac perdeaua aceea dintr-o folie de cauciuc subtire (gen cum se folosesc la spitale la paturi, la partea pt picioare)
- sa-i fac o dirijare de aer la aeroterma catre calorifer

ma gandeam chair sa-i fac o admisie de la galeria de adisie cu-n furtun gofrat care sa se duca catre admisia aerotermei....

TEORETIC, ar trebui sa FUNCTIONEZE DUPA ACEEA


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly82
post 7 Jan 2008, 18:20
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 167
Joined: 17 July 07
From: Pitesti




o bucata de musama, nu cauciuc; sa fie lunga cam pana la calorifer dar atentie,......clapetele iti spun eu, iti merg, o sa vezi dupa ce iti faci izolarea caloriferului.


dirijarea aia de aer este o mica placa de plastic curbata care se pune la iesirea aerului din ventilator spre compartimentul calorifer pentru a mentine traiectoria aerului suflat de aeroterma, curbat si sa nu dea in peretele de tabla.....

deci: aeroterma pentru viteze mici (oras - urban) si fara ea pe extraurban


--------------------
Dacia 1300 1982 - AG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 8 Jan 2008, 19:32
Post #15


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




am lipit caloriferul de gaurile dinspre habitaclu... s-a simtit imediat, a inceput sa bage caldura pe la picioare. se simte. pe sus nu se simte nimic... se misca prea usor comanda, cred ca i-a scapat cablul de pe clema.

mai am de pus perdeaua de musama, si paletul de aer de la aerotema


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebyyy
post 8 Jan 2008, 20:02
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 29 December 07




am si eu probleme cu caldura , dacia din 96 bord cn, termostatul functioneaza, caloriferul caldura nou, curatat circuit cu solutie speciala , carton la radiator, apa pe ceas sta constant la 80 grade.aeroterma functioneaza, de ce nu am caldura cum trebuie?caldura f slaba, abia daca dezmorteste un pic in masina, eu am schimbat caloriferul antigelul termostat cutatat, sa fi facut ceva gresit? ajutati-ma


--------------------
dacia 1300 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 8 Jan 2008, 21:32
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Inteleg ca ai calorifer standard( ce admisie de la galerie? Ala-i CN). Caloriferul se scoate , dand grila jos, si are trei elemente de presare a caloriferului, catre bord, iar la partea de jos, au distantiere ce tin caloriferul cat se poate de sus. N-ai montat corect aceste piese,fiind si foarte greu sa le pui la fel.Slabeste-le si ridica cat se poate de sus caloriferul, baga ceva sub el sa stea asa, si apoi fixeaza (strange) acele inpingatoare. Caloriferul fiind jos, deasupra lui, ramane o fanta de aproape 1cm, pe toata lungimea lui, pe unde trece aer rece. Turbina nu e folositoare decat la viteza mica sau la semafor. iar acele perdele(supape) sunt utile numai cand merge turbina(aeroterma ). Pune pe grila acele colectoare de plastic(chiar tabla), pe toata lungimea grilei. Sub grila ,la capetele jgheabului, astupa locul pe unde scapa aer catre exterior. Ia femeia cu tine, sa nu adormi de caldura.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebyyy
post 9 Jan 2008, 01:03
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 29 December 07




nici nu stiu defapt daca am bord cn caloriferul de caldura ii in bord in aeroterma am luat bordu jos am desfacut aeroterma am inlocuit caloriferul am schimbat antigelul am pus termostat nou ( l-am pus corect si deschide), am aerisit si de atunci nu mai am caldura , si nici furtunele nu sunt fierbinti cum ar trebui (doar putin caldute)asta in comditiile in care pe termostat am 80 de grade ce naiba ar putea sa fie? inainte imi baga o caldura de nu putem sa stau in masina


--------------------
dacia 1300 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 9 Jan 2008, 09:26
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




Caloriferul are intrare de tur si iesire de retur - atentie la legarea corecta a furtunelor.
Daca furtunele nu sunt calde trebuie vazut si robinetul de caldura. De asemenea, instalatia de racire se mai autoaeriseste in mers. Cu rabdare si tutun se rezolva...


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eminence
post 9 Jan 2008, 11:27
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 18 March 07




Toate ca toate da un incalzitor suplimentar e sfant icon_mrgreen.gif La cati am fost in masina si aveau asa ceva era ca la tropice. Saptamana viitoare imi montez si eu unul, ma costa 100 RON distractia, dar merita din plin.


--------------------
Dacia 1310 1983
2 slow, 2 calm...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 9 Jan 2008, 12:04
Post #21


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.278
Joined: 24 June 07




Unde ai gasit asa ieftin? Eu am dat de niste turcisme pentru 1300, ca o consola centrala care are in ea un radiator si un ventilator si costa aproape 300 de lei. ohmy.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eminence
post 9 Jan 2008, 13:38
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 18 March 07




din dezmembrari, incalzitor nou nu am gasit nici eu sub 250 lei...

This post has been edited by eminence: 9 Jan 2008, 13:38


--------------------
Dacia 1310 1983
2 slow, 2 calm...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 9 Jan 2008, 21:37
Post #23


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




am pus fusta din musama infata, deasupra caloriferului

am mus paletul acela la aeroterma ca sa nu mai dea aerul direct in peretele frontal...

am lipit caloriferul de gaurile de aer, i-am pus clemele de fixare

am acoperit gaurile de scurgere a apei de sub grila. am pus niste furtunele si burete de jur imprejur.


concluzie. ceva ceva parca baga, numai la viteza. pe jos se simte caldura. pe sus nu, cu toate ca pozitia clapetelor de aer sunt puse pe pozitia sus maxim si jos maxim. si daca comenzile sunt puse pe mijloc tot nu baga pe sus. daca aerul jos e inchis tot nu baga pe sus.

aeroterma parca e degeaba. pe loc nu are nici un efect, in mers nici macar.

inca nu am termoizolat compartimentul caloriferului


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly82
post 9 Jan 2008, 21:39
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 167
Joined: 17 July 07
From: Pitesti




nu aveti cumva GPL pe masina, ca sunt legate cam fara cap unele instalatii de gaz, ma refer la lichidul de racire de la motor ce trece prin vaporizator.......eu am legat iesirea din calorifer la intrarea in vaporizator ca initial era legat un T-eu si apa o lua prin vaporizator, ce era proasta sa o ia pe drumul mai lung prin calorifer.......n-are cum sa nu va mearga caldura la dacie..........eu m-am lamurit.....


--------------------
Dacia 1300 1982 - AG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 10 Jan 2008, 18:38
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(iuly82 @ 9 Jan 2008, 22:39)
nu aveti cumva GPL pe masina, ca sunt legate cam fara cap unele instalatii de gaz, ma refer la lichidul de racire de la motor ce trece prin vaporizator.......eu am legat iesirea din calorifer la intrarea in vaporizator ca initial era legat un T-eu si apa o lua prin vaporizator, ce era proasta sa o ia pe drumul mai lung prin calorifer.......n-are cum sa nu va mearga caldura la dacie..........eu m-am lamurit.....
*


si vara ??


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 12 Jan 2008, 12:18
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Eu am GPL si am si caldura.Nu sa lesini, da e. Verifica si termostatul, intr-un vas cu apa, si un termometru industrial( 150 de grade maxim),sau pune un carton in fata radiatorului.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 12 Jan 2008, 12:34
Post #27


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




S-ar face o smecherie dar dupa aceea lesinati in masina biggrin.gif se scoate o sonda (termocontact) din blocul de motor si se prelucreaza un stut e si pe acolo se infige furtunul care se duce la calorifer . Pe stut se poate prelucra din bronz si se poate fileta si sonda respectiva dupa aceea pe stut.

This post has been edited by djasu82: 12 Jan 2008, 12:38


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 12 Jan 2008, 13:00
Post #28


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




Ce filet are sonda atsa de apa?

De jumatate de tol?


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 12 Jan 2008, 13:05
Post #29


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Nu stiu fiindca atunci cand am vrut sa pun proiectul in aplicare am dus masina in service , dar e normal cea ce am spus circuitul de la calorifer nu mai e trecut dupa termostat iar motorul se incalzeste si mai repede asadar circuitul de apa calda se distribuie si prin calorifer incazindu-se mai repede ....


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 13 Jan 2008, 00:57
Post #30


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




adi, poti pune te ropg o schema ceva, sau daca ai gasit documentatie???

interesanta idea


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th June 2025 - 19:33
Forum Renault