Ajutor! Problema viteza I, Agata.. uneori
Ajutor! Problema viteza I, Agata.. uneori
zeusreddog |
29 Dec 2008, 22:29
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 9 August 07 From: Bucuresti |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2007 Laureate 1.5 dCi
|
|||
Tince1290 |
30 Dec 2008, 23:01
Post
#2
|
Membru cititor Group: Members Posts: 1.795 Joined: 19 September 08 |
si eu am aceeasi problema
|
--------------------
-
-
-
|
|
SYL |
30 Dec 2008, 23:15
Post
#3
|
doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti |
E normal ca sa intre mai greu in tr.1 daca masina se afla inca in miscare.
|
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
danut81 |
30 Dec 2008, 23:44
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.498 Joined: 2 March 08 From: Iasi |
Eu am aceiasi problema, de intrat, intra dar un pic fortat. Am condus o buna perioada de timp SN fratelui meu care intra in treapta 1(din mers) exemplar, exact cum intra si loganul. Poate era de la forja pe care si-o lua zi de zi. .Totul tine de noroc, avand in vedere ca erau acelasi an de fabricatie, a mea mai intretinuta si a lui mai forjata .Eu unul sunt resemnat si incerc sa o accept asa cum este ea.
This post has been edited by danut81: 30 Dec 2008, 23:47 |
--------------------
Renault
Megane 2 2005
Lux Privillege
- vs.01.smb
|
|
SYL |
31 Dec 2008, 00:14
Post
#5
|
doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti |
Nu inteleg de ce spuneti "problema" la un lucru normal ? Mai lipseste sa apara topicuri de genul "am o mare problema, rotesc de maneta blocului de lumini si se aprind farurile"
|
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
83_vly |
31 Dec 2008, 00:54
Post
#6
|
Viteza ucide... Group: Members Posts: 14 Joined: 18 March 07 From: Campulung-Muscel |
este foarte normal!Majoritatea au "problema"asta!treapta 1 are nevoie de o viteza de rulare mai mica pentru a se sincroniza.In momentul in care stai pe loc ,agata cumva la introducerea in treapta 1, cu motorul pornit?
|
--------------------
dacia
solenza 1.4 MPI
Clima 2004
- AG-00-VLY Atentie la lucrurile marunte!!!
|
|
Tince1290 |
31 Dec 2008, 16:01
Post
#7
|
Membru cititor Group: Members Posts: 1.795 Joined: 19 September 08 |
nu-nu...nu agata.....asa este...pot confirma...am intrebat si eu un cunoscator si m-am lamurit ....totul tine de sincronizare dar si de uzura....pentru ca treapa I este folosita cel mai des se uzeaza mai repede si se si sincronizeaza putin mai greu...singura solutie este sa nu bagi in viteza decat dupa ce ai redus considerabil viteza si ai ajuns la o viteza corespunzatoare treptei....si am incercat si in mers si chiar functioneaza ....deci aveti dreptate toti...
iar SYL...cred sincer ca exagerezi...adica topicul acesta a aparut din simplul motiv ca nu toata lumea sti ce se petrece in interiorul cutiei de viteza... eu mi-am facut cateva griji cand am sesizat prima data problema...mai ales ca parintii au un renault pe care il mai conduc uneori....si m-am gandit ca poate e ceva defect la cutia mea....deci dinaia a aparut topicul...iti pot garanta ca cel ce l-a facut l-a facut tocmai pentru ca a considerat ca o "problema" la cutie nu e de neglijat...pentru ca aceasta are un rol important si nu e tocmai ieftin de reparat |
--------------------
-
-
-
|
|
SYL |
31 Dec 2008, 16:19
Post
#8
|
doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti |
@Tince1290 nu exagerez deloc ! Sunt de acord ca nu toti cunosc cum functioneaza cutia de viteze, dar la fel de bine exista destui care habar nu au sa foloseasca comenzile de baza ale masinii, cum ar fi sistemul de iluminare.
Ok, dar dupa ce s-a explicat in acest topic ca e un lucru normal ca sa intre mai greu in tr.1 cu masina in miscare, au fost altii care au continuat sa se planga ca si ei au aceasta "problema". This post has been edited by SYL: 31 Dec 2008, 16:22 |
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
danut81 |
31 Dec 2008, 17:09
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.498 Joined: 2 March 08 From: Iasi |
Acum depinde cum defineste fiecare din noi termenul de miscare, ca una este sa ai 5 km/h si alta treaba este ca masina abia sa se miste. La mine abia de se mai misca rotile si agata, de multe ori trebuie sa opresc rotile de tot ca sa intre in viteza, poate este ceva normal avand in vedere ca treapta 1 este pentru plecarea de pe loc. Ce m-a nedumerit este ca am condus si alta SN, LOGAN,MEGANE 2,care intra foarte bine in traepta 1 din mers.
|
--------------------
Renault
Megane 2 2005
Lux Privillege
- vs.01.smb
|
|
djasu82 |
31 Dec 2008, 17:31
Post
#10
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
QUOTE(Tince1290 @ 31 Dec 2008, 17:01) nu-nu...nu agata.....asa este...pot confirma...am intrebat si eu un cunoscator si m-am lamurit ....totul tine de sincronizare dar si de uzura....pentru ca treapa I este folosita cel mai des se uzeaza mai repede si se si sincronizeaza putin mai greu...singura solutie este sa nu bagi in viteza decat dupa ce ai redus considerabil viteza si ai ajuns la o viteza corespunzatoare treptei....si am incercat si in mers si chiar functioneaza ....deci aveti dreptate toti... iar SYL...cred sincer ca exagerezi...adica topicul acesta a aparut din simplul motiv ca nu toata lumea sti ce se petrece in interiorul cutiei de viteza... eu mi-am facut cateva griji cand am sesizat prima data problema...mai ales ca parintii au un renault pe care il mai conduc uneori....si m-am gandit ca poate e ceva defect la cutia mea....deci dinaia a aparut topicul...iti pot garanta ca cel ce l-a facut l-a facut tocmai pentru ca a considerat ca o "problema" la cutie nu e de neglijat...pentru ca aceasta are un rol important si nu e tocmai ieftin de reparat de obicei nu se baga dintr-o treapta mare de viteza si avand deja o viteza considerabila .... nu se baga in treapta 1. Apropo treapta 1 e volosita doar pentru urnirea masini din loc si atat restu se deplaseaza cu treapta 2 si cand se coboara un deal mai abrupt cum sun serpentinele din fagaras se introduce in treapta 3 sau 2 pentru a nu distruge sabotii si placutele de frana si pentru a face economie la benzina. Tratia nu v-a depasi 2000 de ture plus motorul se raceste mult mai bine si catalizatorul se curata de funingine si asa cobori sigur nestresat. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
zeusreddog |
31 Dec 2008, 18:26
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 9 August 07 From: Bucuresti |
Va multumesc tuturor, acum m-am linistit, credeam ca e ceva de la cutia mea. Ceea ce mi se pare, totusi, ciudat este faptul ca la Loganul parintilor mei intra fara nici o problema in viteza I chiar daca masina nu e oprita
Se pare ca va trebui sa se obisnuiasca sa "tremure" putin intr-a II-a cand incetinesc prea mult.. ca de treapta I vad ca nu mai are parte decat la plecarea de pe loc |
--------------------
Dacia
Logan
2007 Laureate 1.5 dCi
|
|
djasu82 |
31 Dec 2008, 19:39
Post
#12
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
de ce sa tremure apesi pedala si o scoti din vitezasau apesi ambreajul apesi frana reduci viteza si introduci in treapta 1. Acum depinde de fiecare cum stie sa piloteze masina.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
zeusreddog |
31 Dec 2008, 19:48
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 9 August 07 From: Bucuresti |
Tremura pt ca e subturata... exact de asta ma plangeam - ca incetinesc prea mult (am dat un ex in post-ul initial) si vreau sa bag in viteza I.. dar efectiv nu pot. Asa ca trebuie s-o las intr-a II-a. Ca sa imi intre in viteza I trebuie s-o opresc de tot - lucru pe care in multe cazuri nu pot sa-l fac sau nu e necesar.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 Laureate 1.5 dCi
|
|
Relu_GTT |
31 Dec 2008, 20:37
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV |
Ca sa nu mai bagi a 1 a cand mergi incet o treci in a 2a sau daca esti in a 2a ti putin apasat ambreaju si atunci nu mai tremura
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
harry |
31 Dec 2008, 21:11
Post
#15
|
E-TECH tester Group: Members Posts: 414 Joined: 3 July 08 From: Bucuresti |
Din cate stiu eu, treapta I nu este sincronizata precum restul treptelor, drept urmare nu prea intra in treapta I daca masina se deplaseaza.
Cu toate astea, se poate introduce in treapta I chiar si atunci cand masina se deplaseaza, daca "nimeriti" turatia motorului.(prin corelarea turatiei motorului cu viteza de deplasare echivalenta treptei I) |
--------------------
Renault
Captur 2 E-TECH plugin hybrid
2021 Logan MCV, 1.5 dci, Laureat, 2007
Duster, 1.5 dCi, Laureat, 4WD, ESP, 2013 |
|
djasu82 |
31 Dec 2008, 21:19
Post
#16
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
corect harry ! si nici nu mai apesi ambreajul am un coleg care are exteritate la asa ceva m-a ramas putin masca mai ales pe dacia 1310 schimba vitezele fara sa apese ambreajul
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
harry |
31 Dec 2008, 21:40
Post
#17
|
E-TECH tester Group: Members Posts: 414 Joined: 3 July 08 From: Bucuresti |
off topic:
Vroiam sa spun si despre schimbarea treptelor fara a apasa ambreiajul dar imi era frica sa nu ma fac rau inteles si sa-mi sara alti in cap ca-i invat prostii so.. da, asa e, se poate schimba (nici vorba sa fie recomandat! si nu faceti asa ceva decat pe propria voastra raspundere). Daca stii turatia exacta a motorului intr-o anumita treapta de viteza la o anumita viteza, poti introduce in acea treapta fara a apasa ambreiajul sa presupunem ca la 50km/h in treapta 3 motorul are 2500 rpm. Daca rulam cu 50 km/h si turam motorul la 2500 rpm se poate introduce in treapta 3 fara ambreiaj. Prin "se poate" nu inteleg ca este o varianta alternativa! pur si simplu merge, DAR ma repet, nu faceti asta! riscati sa va distrugeti cutia de viteze! ps. da, la 1310 si eu am incercat de mai multe ori, si in proportie de 90% reuseam schimbarea treptelor fara ambreiaj prin corelarea turatiei Va doresc un an nou fericit tuturor ! |
--------------------
Renault
Captur 2 E-TECH plugin hybrid
2021 Logan MCV, 1.5 dci, Laureat, 2007
Duster, 1.5 dCi, Laureat, 4WD, ESP, 2013 |
|
emil_t |
14 Feb 2009, 13:57
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 519 Joined: 12 August 07 |
scz de bump, dar vreau si eu sa zic, la mine agata treapta 1 destul de tare si putin treapta 2 cand e rece motorul, dupa ce se incalzeste nu am nici o problema, ma gandesc ca e ulei in cutie de proasta calitate, sau nu ? treapta 3,4,5 merg perfect la rece
|
--------------------
Dacia
Supernova
'03
|
|
djasu82 |
14 Feb 2009, 18:47
Post
#19
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
Nu e vorba de ulei ! Treapta 1 e pentru punerea masini in miscare si atat restu se compenseaza cu ambreajul sau nu ati mai facut asa ceva compensari ? Acum poate sare unu sau altu ca se uzeaza prematur Si solenza e la fel pana si loganu... 1310 intra in treapta 1 fara efort.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
ti3sto |
14 Feb 2009, 19:04
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 7 December 08 From: Bucuresti-Berceni |
eu unu daca masina nu e stationata plec cu a 2a din cauza insinuata de voi credeam ca am ceva la cutia de viteze asa ca daca masina nu e stationata eu plec cu a 2-a tinand ambreajul mai lent pana ajung la treapta urmatoare si nu "tremura " prea mult
bine ca e ceva "normal" in legatura cu treapta 1 |
--------------------
Dsn
SuperNova
2000 1.4 -----------Tractari Auto Non Stop -------
Cel mai mic pret, Bucuresti 100Lei Tel :0769797963 |
|
djasu82 |
14 Feb 2009, 19:10
Post
#21
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
pe loc pot pleca din treapta 1 dar in miscare sincer comensez cu ambreajul si acceleratia daca e cazul decat sa retrogradez din 2 in 1 .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
iulian sn2001 |
15 Feb 2009, 18:13
Post
#22
|
Membru fost incepator Group: Members Posts: 490 Joined: 24 April 07 From: galati |
Si eu fac la fel.Merg in treapta 1 numai la plecarea de pe loc.DAR..de ceva vreme intra cam greu din treapta 2 in treapta 3.Daca motorul este la la 1500 ture(deci subturat) sau la 3000 ture(prea mult turat) la trecerea in treapta 3 intampina o oarecare rezistenta.Se aude si se simte de parca ar agata in ceva.Sa pregatesc bani pentru un disc nou?
Sau care ar putea sa fie cauza? |
--------------------
dacia
supernova
2001 confort cap sa ai ca mintea vine dup-aia
|
|
Tonypardaf |
16 Feb 2009, 19:12
Post
#23
|
Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 15 December 08 From: Ianca Braila |
QUOTE(iulian sn2001 @ 15 Feb 2009, 18:13) Si eu fac la fel.Merg in treapta 1 numai la plecarea de pe loc.DAR..de ceva vreme intra cam greu din treapta 2 in treapta 3.Daca motorul este la la 1500 ture(deci subturat) sau la 3000 ture(prea mult turat) la trecerea in treapta 3 intampina o oarecare rezistenta.Se aude si se simte de parca ar agata in ceva.Sa pregatesc bani pentru un disc nou? Sau care ar putea sa fie cauza? in cel mai rau caz placa, nu disc dar oricum nu e nici una nici alta, posibil ceva pe la cautatoarele din cutie .mai merge stai linistit |
--------------------
Supernova
Confort
2002
|
|
iulian sn2001 |
16 Feb 2009, 19:17
Post
#24
|
Membru fost incepator Group: Members Posts: 490 Joined: 24 April 07 From: galati |
Sper sa ai dreptate.Uite de exemplu azi am incercat sa ii skimb treapta 3 mai lent.Adik...nu am trecut din treapta 2 in treapta 3 ca la liniute in 0.5 sec.Pur si simplu am skimbat mai lent treapta.Surpriza...indiferent de cat de turat sau subturat era motorul se skimba treapta perfect.
|
--------------------
dacia
supernova
2001 confort cap sa ai ca mintea vine dup-aia
|
|
Tonypardaf |
16 Feb 2009, 19:32
Post
#25
|
Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 15 December 08 From: Ianca Braila |
QUOTE(iulian sn2001 @ 16 Feb 2009, 19:17) Sper sa ai dreptate.Uite de exemplu azi am incercat sa ii skimb treapta 3 mai lent.Adik...nu am trecut din treapta 2 in treapta 3 ca la liniute in 0.5 sec.Pur si simplu am skimbat mai lent treapta.Surpriza...indiferent de cat de turat sau subturat era motorul se skimba treapta perfect. Vezi ma Iuliane cred sigur ca asa e cand shimbi mai repede nu se nimereste sa intre mereu bine in viteza,dar nu+ti face probleme. |
--------------------
Supernova
Confort
2002
|
|
djasu82 |
16 Feb 2009, 19:38
Post
#26
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
din 2 in 3 intra lejer din trei in 4 la fel ... ideea e sa turezi motorul la 3000 de ture sa apesi ambreajul implicit iei picorul de tot de pe acceleratie schimbi viteza. Ca sa nu pierzi din turatie schimba rapid fiindca scade turatia motorului Sa vede pe turometru si ajungi sub 1700 de ture . Schimband rapid daca scade 200 de ture din 3000-2800 sau 2000 e perfect.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Tonypardaf |
16 Feb 2009, 19:50
Post
#27
|
Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 15 December 08 From: Ianca Braila |
QUOTE(djasu82 @ 16 Feb 2009, 19:38) din 2 in 3 intra lejer din trei in 4 la fel ... ideea e sa turezi motorul la 3000 de ture sa apesi ambreajul implicit iei picorul de tot de pe acceleratie schimbi viteza. Ca sa nu pierzi din turatie schimba rapid fiindca scade turatia motorului Sa vede pe turometru si ajungi sub 1700 de ture . Schimband rapid daca scade 200 de ture din 3000-2800 sau 2000 e perfect. Djasule te rog nu te supara dar vorbeste la subiect.Tu schimbi vitezele stand cu ochii pe turometru?Daca nu ai turometru ce faci? |
--------------------
Supernova
Confort
2002
|
|
andrew14_maverick |
16 Feb 2009, 21:46
Post
#28
|
Membru resemnat cu DSN... Group: Members Posts: 255 Joined: 14 November 07 From: Bucuresti |
Schimbi in functie de viteza Eu ii dau a 2a la 20 km/h, a 3a la 40km/h, a 4a la 60km/h si a 5a la 80km/h. Astea sunt vitezele minime la care schimb. Daca ma grabesc, schimb la o viteza ceva mai mare, cu 10 sau 20km/h.
Si ca sa fiu si on topic, si la mine intra foarte greu in treapta 1 in mers daca nu e oprita masina, trebuie sa patinez ambreiajul intr-a 2a daca am sub 20km/h. |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 Clima Rosie
- VL 09 DDD Ignorance is bliss.
|
|
iulian sn2001 |
17 Feb 2009, 13:43
Post
#29
|
Membru fost incepator Group: Members Posts: 490 Joined: 24 April 07 From: galati |
Multumesc tuturor in special lui tony care mi-a luat o piatra de pe inima Deja ma interesam cat costa un disc nou.
|
--------------------
dacia
supernova
2001 confort cap sa ai ca mintea vine dup-aia
|
|
marduk8602 |
17 Feb 2009, 13:43
Post
#30
|
4x4 offroad Group: Members Posts: 119 Joined: 6 September 07 From: bucuresti |
intradevar, treapta 1 e nesincronizata, deci e destul de greu sa intre in mers, si dc at cand masina e noua mai merge, oricum treapta 1 e ceae mai uzata si face prima figuri. asta nu nseamna ca poti merge cu cutia aia 3 400000 de km in conditiile unei uzuri care sa ti permita sa folosesti cutia (deci masina) decent.
conteaza muuult si uleiu pe care l bagi in cutie... eu recent am schimbat un pivot si chinuindu-ma sa-l scot, am reusit sa scot planetara din cutie... planetara stanga, care e mai jos, si bineinteles ca asa am facut fara sa vreau si schimbul de ulei. problema a fost ca la 11 noaptea, n am gasit decat 80W90, care e mai vascos, mai gros nitel decat 75W80 care se pune in mod normal. acum, in toanele ei cele mai bune, la cald, merge cum mergea inainte la rece (cand uleiul ajunge la 80, cum era inainte la rece. problema ca dc afara e sub 0 grade, nu intra nici in 1, nici in a 2a, nici in a 3a, tre cu fooooaaaarte multa grija... si frana de moor pot numai cand vrea ea. teoretic, am inteles ca pot aparea uzuri mai mari in cutie, dar in timp indelungat, acum abia astept 120000km sa i schimb iar distributia si sa i bag ulei normal, 20000 poate sa mearga si cu asta. acu dc la mai peste vreo luna se ncalzeste iar si ncepe sa mearga mai bine, poate l las chiar mai mult. pentru cine nu stie exact, 00W99 eu stiu ca e indicele de vascozitate al uleiului, indiferent pt ce e. astfel, 15 e mult mai fluid, mai apos decat 75, care e mai "miere". in motor se baga ulei mult mai fluid decat in cutie, 15W20 motor fata de 75W80 cutie. primele 2 cifre indica nivelul de vascozitate la cald(ce e inainte de W) si ce e dupa indica nivelul de vascozitate la rece. io chiar am cam simtit asta , de la uleiul 75W80(80 la rece) am acum in cutie 80W90, si la rece aproape ca nu vrea sa schimbe, la cald, cand ajunge la 80, merge cum mergea acu 2 sapt cu uleiul original. in afara de asta , mai e o specificatie la uleiuri, API (american petrol institute parca, ceva cu controlul calitatii la ei) cu cat e mai mare, cu atat e mia bun, asigura o ungere mami uniforma si o comportare mai buna in timpul exploatarii. ex: API sl5 e mai bun decat API sl4 sau sl3 etc. ca sa verifici si sa completezi uleiul, ai un buson negru cu urechiuse pe cutie, montat in lateralul ei, spre radiator. cum te uiti din fata , e putin mai spre exteriorul masinii fata de senzorul de turatie. eu nu stiu cum il verifici efectiv, pur si simplu completezi cu ulei (e cam dificil, trebuie pompa dar merge si cu furtun si palnie) pana incepe sa curga pe-afara. sper ca m-am exprimat destul de clar incat sa nteleaga lumea ce am zis si mai sper ca nu am devenit offtopic dc e nevoie, mai intrebati sau completati ca si eu sunt destul de novice la capitolul masini This post has been edited by marduk8602: 17 Feb 2009, 13:46 |
--------------------
dacia
mcv
cheala sep 2011
- B-26-YIR minsk 125cc 1992 B-90-EAE
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th December 2024 - 13:16 |