Am facut o prostie, am schimbat placutele si...
![]() ![]() ![]() |
Am facut o prostie, am schimbat placutele si...
george_slz |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|||
metrix4you |
![]()
Post
#2
|
![]() Pasionat de Solenza Group: Members Posts: 505 Joined: 13 March 07 From: Giurgiu ![]() |
eu am schimbat placutele de frana intr-un service din Sibiu , si nu am avut nici o problema.A dat placutele vechi jos si le0a pus pe cele noi.Fara nici un reglaj suplimentar sau alte chestii.
O singura problema am avut , la un control mai vechi un "mester" care s-a uitat la placute mi-a pus una gresit si mi-a frecat de etrier ... un santulet destul de frumos. In rest nici o problema. Placutele si manopera m-au costat 1,5 mil |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
- Gr-03-EGV ... doar eu si "Solnitza" mea ...
|
|
george_slz |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Cineva ma ajuta?
|
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
danyoan |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 12 February 07 ![]() |
ceea ce zici tu nu are niciun sens. daca ai dat jos placutele vechi si ai impins pistonasele sa incapa cele noi, e posibil sa fi avut nivelul prea mare si sa fi curs putin in momentul impingerii pistonaselor, dar nicedcum nu are cum sa refuleze in momentul cand calci frana. la fel de bine puteai sa ai nivelul de lichid prea mic iar in momentul in care ai apasat frana sa se goleasca borcanasul si sa fi intrat aer in instalatie. nu inteleg de ce te sperii asa, pune lichid la loc, aeriseste instalatia si gata , nu mai ai probleme, becul ramane aprins deoarece calculatorul a sesizat problema si nu se stinge decat daca mergi la tester si anuleaza eroare. succes
This post has been edited by danyoan: 30 Mar 2007, 16:13 |
--------------------
-
solenza scala 03/2005 ;vw golf 4 2002 110cp
-
|
|
pastrama |
![]()
Post
#5
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
i96nds |
![]()
Post
#6
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
E normal sa creasca nivelul lichidului in borcan pt ca impingi inapoi pistonul. Insa e ciudat sa creasca chiar asa de mult. De aia e bine sa umpli borcanul pana la nivelul max. doar atunci cand ai placutele noi. Apoi il lasi sa scada pana la minim, nu e nevoie sa completezi.
Oricum, de la operatiunea asta nu era nici un motiv sa ramai fara frane. Nu imi dau seama ce se putea intampla. Doar daca ai reusit cumva sa blochezi cilindrii acolo. Poate problemele sunt din alta parte, nu de aici. De resetarea martorului cred ca a zis deja colegul nostru cum se face. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
george_slz |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Am destul de multa experienta in resetat martori, in schimbat placute....dar nu imi explic de ce pompa nu a functionat fix dupa schimbare placutelor si de ce pedala a coborat la podea. O explicatie ar veni din suprapresiunea din vasul de expasiune al lichidului de frana in exces.
In fine, trebuie se vad si cu repartitorul ala. Il schimb si mai vad dupa aia, daca e din reglaj, pt ca NIMENI din Romania asta nu e in stare sa testeze rahatul ala se pare! |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Pe partea dreapta-spate si mie imi scoate acel zgomot,dar numai cand sunt reci.Dupa 3-4 pedale nu mai face deloc.
Revenind,eu cand am schimbat placutele,am calcat pedala de frana usor si cu o cursa scurta dupa fiecare roata in parte(nu am calcat pedala pana la fund,doar in jur de 5 cm,pana cand s-a intarit),pentru ca fiecare pistonas sa revina.Nu am calcat frana dupa ce am schimbat pe ambele parti.Daca te duci cu pedala pana la fund este normal ca acel senzor sa simta presiune scazuta si sa se aprinda martorul pe bord.In mod normal,cand schimbi doar placutele si nu exista alte probleme pe la garnituri nu trebuie sa faci aerisire.Incearca sa verifici si pompa,sa nu se fi dus cumva garniturile,sau sa fi ramas blocat vreun pistonas si sa revina mai greu. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
moustache |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov ![]() |
Lichid de frana ti-a dat pe dinafara pt. ca probabil ai completat cu lichid (pana la MAX) intr-un moment in care placutele erau uzate. Cand ai impins pistoanele in etrier, tot volumul de lichid corespunzator a ajuns in vas, si efectul s-a vazut. De aceea trebuie sa completezi pana la max doar cand ai placute noi sau doar in caz de avarie (pierzi lichid pe undeva).
Daca ai schimbat numai placutele (nu si discurile), atunci evident ca placutele au suprafata plana, iar discurile... poate nu. Acesta este motivul pt. care nu iti franeaza fatza. Dupa o oarecare uzura a placutelor, se va "imprima" pe ele modelul discului (ce plastic am spus-o), suprafetele de contact vor creste, iar frana va reveni la normal. Pe langa asta se adauga faptul ca ai o forta foarte mare pe spate. Si asta nu e din cauza repartitorului prost reglat ci a bypass-ului, plonjorul din pompa s-a deplasat intr-o pozitie in care a deschis un orificiu care permite un surplus de presiune pe spate (de fapt aceeasi presiune, pe cea de-a doua conducta, care bypass-eaza repartitorul). Asta s-a intamplat pt. ca ai impins pistoanele prea mult si ai apasat pe pedala pana la fund, producand un dezechilibru in circuitul de bypass. Acesta este si motivul pt. care ai led-ul acela de avarie aprins in bord. Cauta pe aici cum se rezolva aceasta problema, s-a discutat mult despre asta (in esenta demontezi senzorul de pe pompa (cheie fiza de 22), dai cateva pedale sa ajunga la centru plonjorul din pompa, apesi si tu de cateva ori pe "putza" aia din varful senzorului, sa vezi ca functioneaza si sa se mai dezmorteasca, il montezi la loc si gata). Si conduci la inceput cu viteza mica si multe frane (nu bruste, dar lungi, eventual poti merge intr-o treapta mica si franezi usor cu piciorul stang) ca sa se pasuiasca placutele. Ai grija sa nu exagerezi sa le incingi inutil. Succes. |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
andrei041 |
![]()
Post
#10
|
![]() 2/E Group: Members Posts: 165 Joined: 28 April 07 From: Constanta ![]() |
Vi se pare normal ca niste placute de frane schimbate la ~20k km inca sa mai scartaie si dupa ~4k km? La roata din dreapta fata, de obicei la franari (dar nu numai) se aude cate'odata un scartait. Acesta disparuse o scurta perioada imediat dupa schimbarea placutelor de frana, dar a reaparut
![]() Ar putea fi de la altceva decat de la placute? Se aude clar sa freaca metal pe metal ... si in zona aia nu e decat roata care sa poata da sunetele alea ... si iarasi, as zice eu, doar placutele de frana. Daca ar fi placutele de frana de vina, cam dupa cati km ar trebui sa sesizez o incalzire diferita a rotii din dreapta fata de cea din stanga? (aia fct normal) LE: Cred ca solutia mea ar fi aici. Abia acum am gasit topicul respectiv. Daca aveti insa si alte idei ... va rog sa raspundeti totusi This post has been edited by andrei041: 19 Jun 2007, 17:40 |
--------------------
Ford
Fiesta 1.4 tdci
2008 - Ghia
|
|
mark`` |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Eu zic ca nu ai probleme. Eu a doau zi dupa ce am schimba placutele mi-a facut asa. Sunt devina placutele care sunt (cred) de proasta calitate si contin mai mult fier in ele astfel incat la franare freaca de disc in asa fel ca scartaie. Rezolvare: asteapta vreo 30k pana se uzeaza si le schimbi
![]() |
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st June 2025 - 12:49 |