DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Am facut o prostie, am schimbat placutele si...

george_slz
post 30 Mar 2007, 14:22
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.162
Joined: 17 July 05
From: BUCURESTI S6




Am schimbat placutele de frana, le-am instalat corect. Ce nu am facut bine:

1. nu am verificat nivelul lichidului, care dupa impingerea cilindrilor, ca sa acomodeze placutele noi, a facut sa refuleze lichidul in vas si sa dea pe dinafara.
Nu am aerisit, iar pedala de frana s-a dus la fund, nu mai aveam frane! Noroc ca cea de mana era perfect functionala. Am scos lichidul pana la indicatia max, parea cam murdar un pic. Dupa toata faza asta martorul de frana e in continuare pe avarie.
2. Nu am curatat cilindri, inainte sa ii imping in etrier.
3. Am curatat furcile etrierului cu niste lichid degripant, care avea si ulei mineral in compozitie.

Rezultat: frana a picat de tot initial, iar dupa scoaterea lichidului refulat peste indicatia max, am reusit sa o amoresez partial. Franele spate sunt foarte puternice, acum e si mai pronuntata frana pe dreapta spate, pleaca de fund prea usor. La apasare usoara pe loc a franei , se aude cum scartie tamburii pe partea dreapta, e ca si cum repartitorul e blocat pe deschis maxim in permanenta(la berlina niciodata nu se auzeau asa tamburii, e ceva ciudat cu repartitorul).

Stiti vreun specialist in sistemul de franare?! Exclus din Dacoserv sau Autocenter Venerei, care te trimit pe strazi cu franele prastie....au meseriasi prosti!
Vreun particular priceput?....un numar de telefon daca puteti sa imi lasati, ca sa stabilesc o zi si o ora pt mers la reparatii...

Va rog!!!!! sad.gif


--------------------
dacia Astra H Cosmo 2008 - b xx sef
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
metrix4you
post 30 Mar 2007, 14:40
Post #2


Pasionat de Solenza


Group: Members
Posts: 505
Joined: 13 March 07
From: Giurgiu




eu am schimbat placutele de frana intr-un service din Sibiu , si nu am avut nici o problema.A dat placutele vechi jos si le0a pus pe cele noi.Fara nici un reglaj suplimentar sau alte chestii.
O singura problema am avut , la un control mai vechi un "mester" care s-a uitat la placute mi-a pus una gresit si mi-a frecat de etrier ... un santulet destul de frumos.
In rest nici o problema.
Placutele si manopera m-au costat 1,5 mil


--------------------
Dacia Solenza 2003 Rapsodie - Gr-03-EGV
... doar eu si "Solnitza" mea ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_slz
post 30 Mar 2007, 15:29
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.162
Joined: 17 July 05
From: BUCURESTI S6




Cineva ma ajuta?


--------------------
dacia Astra H Cosmo 2008 - b xx sef
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danyoan
post 30 Mar 2007, 16:12
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 12 February 07




ceea ce zici tu nu are niciun sens. daca ai dat jos placutele vechi si ai impins pistonasele sa incapa cele noi, e posibil sa fi avut nivelul prea mare si sa fi curs putin in momentul impingerii pistonaselor, dar nicedcum nu are cum sa refuleze in momentul cand calci frana. la fel de bine puteai sa ai nivelul de lichid prea mic iar in momentul in care ai apasat frana sa se goleasca borcanasul si sa fi intrat aer in instalatie. nu inteleg de ce te sperii asa, pune lichid la loc, aeriseste instalatia si gata , nu mai ai probleme, becul ramane aprins deoarece calculatorul a sesizat problema si nu se stinge decat daca mergi la tester si anuleaza eroare. succes

This post has been edited by danyoan: 30 Mar 2007, 16:13


--------------------
- solenza scala 03/2005 ;vw golf 4 2002 110cp -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastrama
post 30 Mar 2007, 17:03
Post #5


scursura umana


Group: Members
Posts: 2.603
Joined: 18 August 05
From: Ct




Vezi aici si aici.


--------------------
Tedei - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 30 Mar 2007, 21:56
Post #6


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




E normal sa creasca nivelul lichidului in borcan pt ca impingi inapoi pistonul. Insa e ciudat sa creasca chiar asa de mult. De aia e bine sa umpli borcanul pana la nivelul max. doar atunci cand ai placutele noi. Apoi il lasi sa scada pana la minim, nu e nevoie sa completezi.

Oricum, de la operatiunea asta nu era nici un motiv sa ramai fara frane. Nu imi dau seama ce se putea intampla. Doar daca ai reusit cumva sa blochezi cilindrii acolo. Poate problemele sunt din alta parte, nu de aici.

De resetarea martorului cred ca a zis deja colegul nostru cum se face.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_slz
post 31 Mar 2007, 02:37
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.162
Joined: 17 July 05
From: BUCURESTI S6




Am destul de multa experienta in resetat martori, in schimbat placute....dar nu imi explic de ce pompa nu a functionat fix dupa schimbare placutelor si de ce pedala a coborat la podea. O explicatie ar veni din suprapresiunea din vasul de expasiune al lichidului de frana in exces.

In fine, trebuie se vad si cu repartitorul ala. Il schimb si mai vad dupa aia, daca e din reglaj, pt ca NIMENI din Romania asta nu e in stare sa testeze rahatul ala se pare!


--------------------
dacia Astra H Cosmo 2008 - b xx sef
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 31 Mar 2007, 21:00
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Pe partea dreapta-spate si mie imi scoate acel zgomot,dar numai cand sunt reci.Dupa 3-4 pedale nu mai face deloc.
Revenind,eu cand am schimbat placutele,am calcat pedala de frana usor si cu o cursa scurta dupa fiecare roata in parte(nu am calcat pedala pana la fund,doar in jur de 5 cm,pana cand s-a intarit),pentru ca fiecare pistonas sa revina.Nu am calcat frana dupa ce am schimbat pe ambele parti.Daca te duci cu pedala pana la fund este normal ca acel senzor sa simta presiune scazuta si sa se aprinda martorul pe bord.In mod normal,cand schimbi doar placutele si nu exista alte probleme pe la garnituri nu trebuie sa faci aerisire.Incearca sa verifici si pompa,sa nu se fi dus cumva garniturile,sau sa fi ramas blocat vreun pistonas si sa revina mai greu.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moustache
post 4 Apr 2007, 13:58
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 12 July 04
From: Brasov




Lichid de frana ti-a dat pe dinafara pt. ca probabil ai completat cu lichid (pana la MAX) intr-un moment in care placutele erau uzate. Cand ai impins pistoanele in etrier, tot volumul de lichid corespunzator a ajuns in vas, si efectul s-a vazut. De aceea trebuie sa completezi pana la max doar cand ai placute noi sau doar in caz de avarie (pierzi lichid pe undeva).
Daca ai schimbat numai placutele (nu si discurile), atunci evident ca placutele au suprafata plana, iar discurile... poate nu. Acesta este motivul pt. care nu iti franeaza fatza. Dupa o oarecare uzura a placutelor, se va "imprima" pe ele modelul discului (ce plastic am spus-o), suprafetele de contact vor creste, iar frana va reveni la normal.
Pe langa asta se adauga faptul ca ai o forta foarte mare pe spate. Si asta nu e din cauza repartitorului prost reglat ci a bypass-ului, plonjorul din pompa s-a deplasat intr-o pozitie in care a deschis un orificiu care permite un surplus de presiune pe spate (de fapt aceeasi presiune, pe cea de-a doua conducta, care bypass-eaza repartitorul). Asta s-a intamplat pt. ca ai impins pistoanele prea mult si ai apasat pe pedala pana la fund, producand un dezechilibru in circuitul de bypass. Acesta este si motivul pt. care ai led-ul acela de avarie aprins in bord. Cauta pe aici cum se rezolva aceasta problema, s-a discutat mult despre asta (in esenta demontezi senzorul de pe pompa (cheie fiza de 22), dai cateva pedale sa ajunga la centru plonjorul din pompa, apesi si tu de cateva ori pe "putza" aia din varful senzorului, sa vezi ca functioneaza si sa se mai dezmorteasca, il montezi la loc si gata).
Si conduci la inceput cu viteza mica si multe frane (nu bruste, dar lungi, eventual poti merge intr-o treapta mica si franezi usor cu piciorul stang) ca sa se pasuiasca placutele. Ai grija sa nu exagerezi sa le incingi inutil.
Succes.


--------------------
Dacia Solenza Clima - BV-36-MAT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei041
post 19 Jun 2007, 17:34
Post #10


2/E


Group: Members
Posts: 165
Joined: 28 April 07
From: Constanta




Vi se pare normal ca niste placute de frane schimbate la ~20k km inca sa mai scartaie si dupa ~4k km? La roata din dreapta fata, de obicei la franari (dar nu numai) se aude cate'odata un scartait. Acesta disparuse o scurta perioada imediat dupa schimbarea placutelor de frana, dar a reaparut sad.gif
Ar putea fi de la altceva decat de la placute? Se aude clar sa freaca metal pe metal ... si in zona aia nu e decat roata care sa poata da sunetele alea ... si iarasi, as zice eu, doar placutele de frana.
Daca ar fi placutele de frana de vina, cam dupa cati km ar trebui sa sesizez o incalzire diferita a rotii din dreapta fata de cea din stanga? (aia fct normal)

LE: Cred ca solutia mea ar fi aici. Abia acum am gasit topicul respectiv.
Daca aveti insa si alte idei ... va rog sa raspundeti totusi

This post has been edited by andrei041: 19 Jun 2007, 17:40


--------------------
Ford Fiesta 1.4 tdci 2008 - Ghia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 20 Jun 2007, 18:35
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.826
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




Eu zic ca nu ai probleme. Eu a doau zi dupa ce am schimba placutele mi-a facut asa. Sunt devina placutele care sunt (cred) de proasta calitate si contin mai mult fier in ele astfel incat la franare freaca de disc in asa fel ca scartaie. Rezolvare: asteapta vreo 30k pana se uzeaza si le schimbi biggrin.gif


--------------------
Dacia Spring 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st June 2025 - 12:49
Forum Renault