DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Apa inghetata in tevi si un radiator, cum pornesc masina ?

Ionutzz
post 14 Nov 2007, 15:59
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 26 March 07




Zilele astea am observat ca am apa din furtune si din radiator inghetata, ca am uitata sa pun antigel. Singura varianta ca sa se dezghete este sa pornesc motorul, dar nu apar probleme daca-l pornesc? ca apa trebuie sa fie inghetata si in pompa de apa... Ce i-mi recomandati sa fac ?


--------------------
Dacia 1307 1999
Dacia 1307, 1557cmc, 50KW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KidTx
post 14 Nov 2007, 16:17
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 19 July 06
From: Buc




asteapta sa vina primavara smile.gif , sau incarca sa pui niste apa calda pe radiator ,furtune si pompa......dar cred ca s-a dasghetat


--------------------
Dacia 1310 1995 - B 05 MKM
Repar obiecte pierdute
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibip
post 14 Nov 2007, 17:09
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 17 October 06
From: Cluj-Napoca




slabesti alternatorul ca cureaua sa nu invarta pompa de apa, pornesti motorul cate 2-3 minute in ralanti. Dupa 2-3 porniri se dezgheata, pui alternatorul la loc, golesti apa si pui antigel!!!


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988 - numar simplu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceaki
post 14 Nov 2007, 18:36
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 7 January 07
From: cluj-napoca




baga apa calda in radiator si desfa furtunele alea groase de apa


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 14 Nov 2007, 21:50
Post #5


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.366
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Si apa din bloc nu a inghetat ca sa-l crape si pe dansul?


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 14 Nov 2007, 22:14
Post #6


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Aia vroiam sa spun si eu. Nasoala treaba. Eu cat am avut masina stationata am avut norocul sa fie cineva destept si sa bage in ea antigel in ea la greu. Si vreau sa spun ca n-am mai completat deloc anul asta, dupa ce un vecin a pus un pic pe limba si a zis ca e mai mult antigel in motor decat apa. happy.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Nov 2007, 07:36
Post #7


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Numa' la Dacie am vazut prostia asta cu crapatul blocului daca ingheata, in rest cam toate masinile facute cu capul, nu cu curul au niste dopuri in blocul motor care ies in caz de inghet, salvand blocul.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 15 Nov 2007, 07:58
Post #8


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Cine stie, poate pe vremea aia cand a aparut modelul toate or fi fost la fel...lucruri simple la care proiectantii nu s-au gandit.
De pornit cel mai simplu, arunci apa calda pe radiator si furtune, cu grija sa n-ajunga in alternator. Considerand ca totusi n-au fost friguri din alea salbatice, poate ai sansa sa-ti fi inghetat doar circuitele subtiri de apa (canale radiator, teuri de aerisire), si in blocul motor lichidul sa fi ramas lichid... Mai complicar, dar mai sigur, treaba cu foehnul. Sau gasesti undeva un tun de caldura, aeroterma din aia cilindrica.

...Si-apoi, Argon, te gandesti ce probleme ar fi iscat dopurile astea, la cum se lucra la Dacia?...ar fi fost plin forumul de "ajutor, au sarit dopurile, s-au spart, a curs apa din motor, e praf"...Mai bine asa...exact aceeasi chestie ca si ELV -o idee buna, dar care, aplicata prost la noi, face mai mult rau decat bine.

This post has been edited by ATM: 15 Nov 2007, 08:01


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Nov 2007, 08:04
Post #9


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




asta cam asa e radmasa.gif antigelul e sfant.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 15 Nov 2007, 09:05
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(ATM @ 15 Nov 2007, 07:58)
[...]...Si-apoi, Argon, te gandesti ce probleme ar fi iscat dopurile astea, la cum se lucra la Dacia?...ar fi fost plin forumul de "ajutor, au sarit dopurile, s-au spart, a curs apa din motor, e praf"..[...]


La autotractoarele cu motor Roman familia D2156, la Saviem 797, la vestitul U650, exista acele doape si, sincer, pe perioada 1995-2000 cit am "pastorit" o coloana plina de asa ceva o singura situatie de "sarit doape" am avut, asta din cauza unuia mai ametit care a crezut - dupa vremea de afara - ca nu va ingheta noaptea. In rest, nici un incident. Stiau baietii ca daca nu baga antigel, golesc zilnic instalatia (pentru pornire usoara dimineata preferau sa toarne apa calda in motor).


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 15 Nov 2007, 09:07
Post #11


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(diaconuliviu @ 15 Nov 2007, 09:05)
....(pentru pornire usoara dimineata preferau sa toarne apa calda in motor).
*



Moooaaaama....ce ritualuri....


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 15 Nov 2007, 09:46
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




Ionutzz: am si eu o intrebare: de ce aveai doar apa in motor? Ar trebui sa ai tot timpul antigel, si iarna si vara. Are protectie anticoroziune deci ajuta mai mult decat apa distilata goala. De ce pun unii vara apa si iarna antigel?

Merced: vezi sa nu ai prea mult antigel ca faci mai rau. Antigelul pur ingheata la -14 grade doar (etilen-glicol) pe cand cel combinat cu apa coboara la -37...-64 (p-acolo), in functie de concentratie.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceaki
post 15 Nov 2007, 10:05
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 7 January 07
From: cluj-napoca




din cate am auzit eu blocul creapa atunci cand e cam -5 ...-7 grade afara. e din auzite nu am vazut.


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 15 Nov 2007, 10:18
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(driverx @ 15 Nov 2007, 09:07)
Moooaaaama....ce ritualuri....


Dap, apa calda in motoare, petrol lampant in motorina care, desi era "de iarna" avea parafina cacalau, "festila" pe admisie, eventual "robot" de pornire. In cazuri extreme, primul pornit era "de caraula" la tras pe ceilalti.
Spray de pornire nu i-am lasat sa foloseasca, e periculos din motivele discutate pe forum, instalatiile de pornire gen "Tromet" nu mai functionau. Aditivi pentru motorina am incercat o data si am renuntat, erau ineficienti.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tossi
post 15 Nov 2007, 11:12
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 969
Joined: 25 April 06
From: Bucuresti




Ce este ala ''robot'' de pornire si tromet?


--------------------
Renault Megane 1.5 dci 2004 - B6SSSS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 15 Nov 2007, 12:49
Post #16


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.366
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Robotul de pronire e o scula care se incarca de la retea ca o baterie, dar da un curent foarte mare pentru a ajuta la pornirea motorului.
Tromet 25 era o instalatie care pulveriza un lichid f inflamabil si toxic in traseul de admisie al motoarelor MAN si Saveim mentionate mai sus. Era facuta sa ajute la pornire pe timp rece.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tossi
post 15 Nov 2007, 13:11
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 969
Joined: 25 April 06
From: Bucuresti




Multumesc.

Daca to pomeniti de metode pentru pornirea camioanelor romanesti, Raba si Saviem, ar mai fi o solutie: faci focul sub motor biggrin.gif, o alta metoda practicata din ceea ce imi aduc eu aminte.


--------------------
Renault Megane 1.5 dci 2004 - B6SSSS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 15 Nov 2007, 13:26
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Nu, nu "se incarca" ci pur si simplu debiteaza curent la 12 sau 24 V, la diverse intensitati; se conecteaza in paralel cu bateriile, are multiple protectii.
Functie de regimul programat putea fi folosit la incarcare, pornire.

Cit despre "foc sub motor", daca nu ma insel, Saviemul avea posibilitatea instalarii sau chiar venea in unele variante cu buson electric: la baia de ulei busonul de golire avea si o rezistenta inglobata, era conectat la instalatia electrica, putind incalzi uleiul. Busonul fiind in zona sorbului, macar pentru amorsare se decongela uleiul.

This post has been edited by diaconuliviu: 15 Nov 2007, 13:31


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 15 Nov 2007, 15:42
Post #19


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




La autocamioanele din parcul nostru auto,avem sirocou special pentru baia de ulei, separat de siroco-ul cabinei.


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionutzz
post 16 Nov 2007, 18:18
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 26 March 07




Nu am mai intrat pe internet ca am acut niste probleme cu calculatorul,vad ca sunt multe discuti pe tema asta. Oricum problema s-a rezolvat, am pornit pur si simplu motorul si l-am lasat cam 15-20 minute, timp in care apa s-a dezghetat si am dato jos, am pus 2 kg de antigel si restul am completat cu apa. Acuma ma intreb sa nu fi facut probleme la pompa de apa, dar totusi temperatura este cum era si inainte. Daca a patit ceva pompa de apa, ce putea sa pateasca si cum i-mi dau seama ?


--------------------
Dacia 1307 1999
Dacia 1307, 1557cmc, 50KW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 16 Nov 2007, 18:20
Post #21


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




Ai avut noroc........mare noroc......


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 18 Nov 2007, 01:10
Post #22


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Chiar noroc. Daca ar fi patit ceva pompa de apa, cred ca s-ar fi auzit un zgomot strident de gheata pisata la pornire si s-ar fi descentrat paletii aia interiori sau ar fi sarit/fost ciupita vreo garnitura...deci ai fi vazut fie ca ar cuge apa, fie ca ar creste temperatura.,..cred si eu...
Legat de chestia cu sirocourile si dopurile din motor, imi aduc aminte de instructiile din cartile de locomotive... aia aveau ordine stricte , daca nu au antigel cu apa in motor, sa tina motorul pornit pe timpul noptii sau sa il goleasca complet parca (LDE2100).


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 18 Nov 2007, 22:43
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(ATM @ 18 Nov 2007, 02:10)

Legat de chestia cu sirocourile si dopurile din  motor, imi aduc aminte de instructiile din cartile de locomotive... aia aveau ordine stricte , daca nu au antigel cu apa in motor, sa tina motorul pornit pe timpul noptii sau sa il goleasca complet parca (LDE2100).
*


chiar au asa ceva dar nu trebuia tinuta toata noaptea din cite stiu nu trebuia sa scada sub o anumita valoare unele tipuri aveau si rezistente electrice care incalzeau apa si se bagau in priza la 380V wink.gif


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 18 Nov 2007, 23:03
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(Ionutzz @ 16 Nov 2007, 19:18)
Daca a patit ceva pompa de apa, ce putea sa pateasca si cum i-mi dau seama ?
*


Stai linistit ca nu a patit nimic. Dar pune-i totusi antigel da nu cu apa ci cu apa distilata. Cu apa simpla o sa distrugi tot ce inseamna cauciuc...adica mai crapa pe ici pe colo...nu toate dintr-o data...


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionutzz
post 22 Nov 2007, 16:22
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 26 March 07




Pai deja l-am pus cu apa normala. ce cauciuc pot sa distrug? Totusi vad ca stau destul de bine cu temperatura, inca trebuie sa pun un carton in fata radiatorului, ca apa se incalzeste prea putin si nu prea am caldura in masina..


--------------------
Dacia 1307 1999
Dacia 1307, 1557cmc, 50KW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 23 Nov 2007, 08:44
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Termostat ai?


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionutzz
post 23 Nov 2007, 20:50
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 26 March 07




Am termostat, ca inghetam in masina acuma iarnal,fara el... smile.gif


--------------------
Dacia 1307 1999
Dacia 1307, 1557cmc, 50KW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtenSion
post 23 Nov 2007, 22:26
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




OFFTOPIC:

De unde pot sa scot si eu documente despre locomotivele din Romania etc?


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 24 Nov 2007, 11:52
Post #29


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




antigel nenica antigel acum astepti pana la primavara sau alt motor da cu antigel


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geopsi
post 24 Nov 2007, 22:21
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 211
Joined: 12 September 07




tocami mi-a venit o idee, poate mai pateste careva. ar putea sa fiarba apa si sa o bage in vasul de expansiune pana se aumple, lasa sa se dezgehte cat de cat apoi il goleste si iar pune apa clocotita.si apoi sa dea drumu de la apa din radiator(cat se poate scurge) sitot asa pana se duce toata gheata.sau sa umple pungi cu apa clocotita si sa le puna pe radiator. si dupa ce incepe sa circule apa i-a da drumu si as turna clocotita!


--------------------
dacia 1310 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 05:12
Forum Renault