Benzina MOL 95 sau MOL 98 ?, Diferenta continutului de SULF e URIASA!
![]() ![]() ![]() |
Benzina MOL 95 sau MOL 98 ?, Diferenta continutului de SULF e URIASA!
Andy LGN |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 107 Joined: 28 August 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Skoda
Octavia 2 TDI
2007
- B-xx---- Noi, romanii, am stat pe malurile istoriei si ne-am uitat la altii.
|
|||
G.R. |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 266 Joined: 17 December 04 ![]() |
Continutul de sulf ajuta doar la formarea acizilor in motor, deci este de preferat sa existe cat mai putin sulf in combustibil.
Cand a aparut Golf IV in Romania, initial perioada de service era stabilita la 30k km, dupa analizarea combustibilului din Romania s-a trecut de urgenta la servic la 15k. Sulful formeaza acizi si subtiaza uleiul, corodeaza suprafetele, polueaza mediul. Pardon, m-am consultat cu un specialist, sulful are si oarecare rol de lubrifiere, insa nesemnificativ. This post has been edited by G.R.: 2 Mar 2006, 10:43 |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Preferance
- CV 03 XXJ
|
|
AL |
![]()
Post
#3
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Topicul acesta e de DIVERSE... benzinele respective nu sunt dedicate Loganului, nu?... avertizare initiatorului sa nu mai inceapa topicuri in locuri aiurea si sa verifice daca subiectul s-a mai discutat sau nu.
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
In ultimii ani, cu ajutorul spectroscoapelor de masa s-a descoperit ca rolul sulfului este sa mareasca inflamabilitatea, si ca umiditatea din aer este un factor important in compozitia produsilor de reactie.
In concluzie cu cat sulful este mai mult arderea este mai completa, dar poluarea este mai mare... sunteti multumiti acum? ![]() This post has been edited by argon: 2 Mar 2006, 11:46 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Sony |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
De-aia avem consum mai mare cu benzina Euro4 fata de Euro3?
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
Think4Me |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 5 January 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu pun benzina numai de 98....si se vede diferenta.... fata de benzina de 95
![]() |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,4
- - Live to Win, Dare to Fail !
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Mai tineti cont ca GPL-ul are continutul de sulf 0(zero)...o fi un motiv pentru care sunt mai lenese masinile pe GPL...
Inca o chestie...sa nu confundati continutul de sulf cu cifra octanica..nu prea are legatura..atata doar ca sulful accelereaza arderea... Eu folosesc de obicei la Dacie eco premium 95, cu continut mare de sulf...si am mai pus si deaia de 98 fara plumb cu continut redus de sulf, si am observat o scadere a puterii motorului..poate era doar placebo..cine stie..dar asa mi s-a parut.. ![]() This post has been edited by argon: 2 Mar 2006, 12:00 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Sony |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
De ce nu-i adauga sulf?
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
IsNa |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Sony @ 2 Mar 2006, 13:56) Pt ca atunci cand iese pe esapament sub forma de oxid de sulf, e FOARTE toxic. Mai mult, are tendinta de a se acumula in nori, rezultand o ploaie cu continut de acid sulfuric (aka acid de baterie). Nasty stuff. BTW: e prima data cand aud ca sulful din combustibil ar ajuta ceva la ardere... Deocamdata nu cred ipoteza asta. Toti producatorii de combustibili lupta sa reduca continutul de sulf al produselor. This post has been edited by IsNa: 2 Mar 2006, 13:40 |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Asta miros eu dimineata cand dau drumul la masina de mi se intoarce stomacul pe dos?
Benzina pun Premium 95 de la Petrom. |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
TheSaiLor |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 6 April 04 From: Constanta ![]() |
<<BTW: e prima data cand aud ca sulful din combustibil ar ajuta ceva la ardere... Deocamdata nu cred ipoteza asta. Toti producatorii de combustibili lupta sa reduca continutul de sulf al produselor>>
Te inseli. Continutul ridicat de sulf duce la poluare .. si deci neincadrarea in normele EURO respective. Sulful, cum s-a zis si mai sus in timpul arderii formeaza oxizi de sulf, care in contact cu apa duc la formarea acidului sulfuric. Nu suflul corodeaza suprafetele ci acidul sulfuric. Sunt parti ale motorului si evacuarii predispuse la formarea condensului. Acolo sunt problemele legate de coroziune. In rest sulful are bune proprietati lubrificatoare, si oricat de neinsemnate li se pare unora, prelungesc durata de viata a motorului. Legat de subtierea uleiului ... nu prea vad cum ar influenta sulful vascozitatea acestuia. Sulful la ardere oxideaza integral, deci rezulta doar oxizi se sulf sub forma gasoaza. |
--------------------
Audi A4 1.9 TDI
Clio 1.5 dCi
- CT - 0123
|
|
IsNa |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(madhorsefuzzy @ 2 Mar 2006, 15:45) Asta miros eu dimineata cand dau drumul la masina de mi se intoarce stomacul pe dos? Benzina pun Premium 95 de la Petrom. Mai exact, mirosi Hidrogen Sulfuros (HS), un gaz de asemenea f. toxic, si care da mirosul de oua clocite (se formeaza natural in oua cand se strica). La masina e produs de catalizator, care transforma oxidul de sulf inlocuind oxigenul cu hidrogen din vapori de apa. Asta e un efect secundar, neintentionat. Oricum, atata timp cat iti pute a oua clocite, stii ca CAT-ul e bun ![]() |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
IsNa |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(TheSaiLor @ 2 Mar 2006, 16:11) <<BTW: e prima data cand aud ca sulful din combustibil ar ajuta ceva la ardere... Deocamdata nu cred ipoteza asta. Toti producatorii de combustibili lupta sa reduca continutul de sulf al produselor>> Te inseli. Continutul ridicat de sulf duce la poluare .. si deci neincadrarea in normele EURO respective. Pai si la ce ma insel? N-ai scris nimic in contradictie cu ce-am scris eu... |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
TheSaiLor |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 6 April 04 From: Constanta ![]() |
<<Deocamdata nu cred ipoteza asta. Toti producatorii de combustibili lupta sa reduca continutul de sulf al produselor>>
Ai presupus ca ei lupta sa elimine sulful din cauze gresite. Si am explicat si ca sulful oxideaza complet, deci cu cat mai mult sulf .. cu atat combustibilul arde mai bine. |
--------------------
Audi A4 1.9 TDI
Clio 1.5 dCi
- CT - 0123
|
|
NFS |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru încăpător Group: Members Posts: 52 Joined: 1 October 03 From: B u c u r e s t i ![]() |
Ca urmare ce facem?
Scrie in carte sa folosim benzina cu CO > 95 , ce facem, bagam de 95 (care arde mai bine si deci are randament mai bun) sau de 98 care inteleg ca arde mai putin bine, (rezulta consum mai mare) ? ![]() |
--------------------
Hyundai Getz 2007 /
Volvo XC90 D5
2010
- B xx NFS Nu ne plecam sub nici o forma pentru ca avem si noi mandria noastra. Daca vrea sa-i pupam in kur, sa se urce pe scaun! (CATAVENCU)
|
|
DFA |
![]()
Post
#16
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Da, se alimentează cu carburantul dedicat motorului.
Dacă se pune un carburant aditivat superior (ex. Euro4) la un motor care necesită un carburant mai neaditivat (ex. Euro3) consumul crește, pentru că sistemul de injecție nu este adaptat la acel tip de carburant și pentru a obține același lucru mecanic pe care îl obținea cu Euro3 trebuie să injecteze mai mult combustibil Euro4, deci crește consumul. Din această cauză și mașina pare mai sprințară când se alimentează cu carburant "superior", de fapt rezultatul e tocare de bani degeaba... |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
argon |
![]()
Post
#17
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Si daca pun euro 3/4 la masina non-euro?
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
IsNa |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(TheSaiLor @ 3 Mar 2006, 18:16) <<Deocamdata nu cred ipoteza asta. Toti producatorii de combustibili lupta sa reduca continutul de sulf al produselor>> Ai presupus ca ei lupta sa elimine sulful din cauze gresite. Si am explicat si ca sulful oxideaza complet, deci cu cat mai mult sulf .. cu atat combustibilul arde mai bine. Scuze, tot nu-nteleg. Am zis ca producatorii se lupta sa reduca sulful, pt. ca ii obliga legea sa se incadreze in niste limite (E3, E4, ...). Din cauza poluarii. Ca-s toxice gazele rezultante. Nu-i adevarat? Si nu inteleg nici deductia ca benzina cu sulf arde mai bine. Nu zic ca nu-i adevarat, ci doar ca nu am auzit pana acum ipoteza asta, si nici nu inteleg motivul. |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#19
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
e mult sulf.aproape ca la motorina:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#20
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Sulful e prezent in petrol in cantitati mai mici sau mai mari (depinde de zacamant). In procesul de rafinare acesta poate fi eliminat in mare masura (eliminarea asta costa bani). Nu ajuta la nimic, dar nici nu putem scapa de el in proportie de 100%.
Daca e cineva care se pricepe la petrochimie il rog sa intervina. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#21
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Zicea parca printr-un interviu Patriciu de scosul sulfului din petrol (ca el cumpara petrol cu sulf si-l scoate in rafinarie de-l aduce la standarde euro si asa castiga bani RomPetrolul). Petrolul cu continut ridicat de sulf e mai ieftin deci considerat mai costisitor de prelucrat, mai prost din punct de vedere economic.
Cred ca simtim cu totii acidul sulfuric in tobele de esapament cand se gauresc si incep sa huruie ca un MagnaFlow ![]() In rodaj am abuzat de buzunar si am folosit mult OMV 100 dupa care am coborat la 95 (EuroLuk) pentru o vreme si acum stau pe 98 (RomPetrol) experimental ca am impresia ca se simte mai bine motorul (consum redus, sunet mai rotund si mai diminuat). |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
argon |
![]()
Post
#22
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Hm..si daca o sa pun in loc de Eco premium deaia de 98 cu sulf redus nu o sa mai trenuiasca sa schimb toba la 6 luni?
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#23
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Probabil ca nu! Incearca si ne spui si noua cum a iesit.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Cornel001 |
![]()
Post
#24
|
![]() membru belit Group: Members Posts: 282 Joined: 27 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Am masina euro4. Ce benzina ar trebui sa pun ? stiu, euro4, da de unde mai precis ? ce parere aveti de benzina (daca a luat careva) de 95 tempo , de la capatul lui 79,70 (bd.basarabiei) unde e o benzinarie francizata MOL ?
|
--------------------
Lodgy
6.0 MPI
2035 It's now safe to turn off Romania
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#25
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Am luat la puricat documentele oferite pe internet de RomPetrol si Petrom si treaba sta identic cu sulful si la ei (ba chiar compusii oxigenati sunt in proportii chiar identice... ma intreb daca n-au copiat documentele unii de la altii sau pur si simplu au copiat documentul de standard...).
Benzina de 95 are maxim sulf maxim 150 cea premium fie ea 98, 99.. are maxim 50. Am mai observat la benzina RomPetrol ca o alta diferenata e cantitatea de aromatice (benzen & stuff) e mai mica la benzina cu cifra octanica mai mare. Concluzie personala: Cred ca o sa stau numai pe >95 de acum in colo (98/99/100). Benzina ieftina = sulf mult = coroziune la evacuare. |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
madcos |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 17 October 05 From: CONSTANTA ![]() |
QUOTE(Cornel001 @ 4 Mar 2006, 14:00) Am masina euro4. Ce benzina ar trebui sa pun ? stiu, euro4, da de unde mai precis ? ce parere aveti de benzina (daca a luat careva) de 95 tempo , de la capatul lui 79,70 (bd.basarabiei) unde e o benzinarie francizata MOL ? 95 este euro 3 si este made in romania. 98 este euro 4 si este made in hungary evo este euro 5 si este made in hungary. recomand ce este euro 4,5 la masina ta.lucrez la mol ,si nu contaza daca este francizata sau nu.combustibilii si serviciile sunt la fel. |
--------------------
NOVA GT
NOVA GT
- CT 06 UDH
|
|
Cornel001 |
![]()
Post
#27
|
![]() membru belit Group: Members Posts: 282 Joined: 27 June 04 From: Bucuresti ![]() |
mersi de informatii. ai idee ce efecte practice poate avea in timp asupra masinii daca se pune euro3 (95) in loc de euro4 ? totusi ford zice de 95.
sau 95 in west e euro4? am auzit ca aia de 98 ajuta si la un consum mai mic... ? PS da diferenta intre EVO si 98 care e ? sau EVO e doar motorina.. ? QUOTE(Andy LGN @ 2 Mar 2006, 10:46) Salutare. Cand eram cu masina in rodaj foloseam benzina fara plumb MOL 98 (deh erau si alte preturi si imi convenea , consuma si mai putin decat mol 95). Dupa iesirea din rodaj am alimentat numai cu Mol 95. Cu cat consuma mai putin ? Aprox in procente ... Banuiesc ca nu acoperea diferenta de pret ? Dar macar sa o acopere in mare. This post has been edited by Cornel001: 4 Mar 2006, 15:31 |
--------------------
Lodgy
6.0 MPI
2035 It's now safe to turn off Romania
|
|
Sony |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
QUOTE(DigitalScribe @ 4 Mar 2006, 14:09) Am luat la puricat documentele oferite pe internet de RomPetrol si Petrom si Concluzie personala: Cred ca o sa stau numai pe >95 de acum in colo (98/99/100). Benzina ieftina = sulf mult = coroziune la evacuare. Acum depinde cu ce iesi mai ieftin. Cu benzina mai scumpa sau cu evacuare schimbata? |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
driver |
![]()
Post
#29
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
Deci continutul de sulf ar fi cauza tobelor sparte la multe taxiuri pe care le-am vazut (masini intre 0,5-2 ani)? Insa pentru diferenta semnificativa de pret (0,54) la mol nu cred ca merita sa pui un carburant mai bun. La un calcul simplu pt 70-100 km/zi 6 zile/saptamana iese 1020 ron pe an, iar un esapament complect nu cred sa coste mai mult de 400-500. Deci ar rezulta o economie destul de insemnata...
edit: calculat pentru 21.000 km, si sunt foarte mici sanse sa sparga tobele dupa doar atatia km... This post has been edited by driver: 4 Mar 2006, 15:43 |
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
argon |
![]()
Post
#30
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Intrebare: inoxul e imun la acid sulfuric? nu de alta dar am cam auzit pe cineva plangandu-se ca l-a lasat finala dupa 1 an jumate(INOx)
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 07:28 |