CUTIE MANUALA versus CUTIE AUTOMATA
![]() ![]() ![]() |
CUTIE MANUALA versus CUTIE AUTOMATA
slaiciprian |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
macar tu esti sincer ca nu ai condus automata, dar e plin de 'specialisti' care nu au facut-o, dar recomanda la toti manuala cu fel de fel de argumente.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
driverx |
![]()
Post
#3
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
si or sa inunde topicul....
This post has been edited by driverx: 9 Nov 2009, 16:47 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
ag02cws |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.443 Joined: 2 December 06 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
Eu votez automata.
|
--------------------
Dacia 1310 L 1994 /
Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd
2008
|
|
driverx |
![]()
Post
#5
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Strict pentru oras...automata. Pentru combinat sau preponderent extra-urban, nu stiu ce sa zic. Parca as inclina pentru o manuala.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#6
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
Cutia automata e buna si imi place decat in regim de oras ,aglomeratie .........in rest detasat votez cutia manuala - simti adevarata placere a condusului
![]() ![]() This post has been edited by vallyyy: 9 Nov 2009, 16:56 |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
kossak |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 752 Joined: 27 May 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Avand in vedere ultimele tehnologii din domeniul cutiilor automate, eu zic ca merita. Dar numai masina noua. In niciun caz nu SH cu automata.
|
--------------------
Honda
Civic
1.8 Sport, ex Dacia Logan 1.4 Laureate "Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect"
|
|
adită |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.161 Joined: 25 June 07 From: BUCURESTI ![]() |
autoCUTIA MANUALA // Fara moarte, deocamdata, este cel mai raspindit angrenaj de acest tip. |n functie de treapta aleasa de sofer, se poate obtine fie o viteza de deplasare superioara, fie o putere mai mare, necesara de exemplu, pornirii de pe loc. Avantaje: este cea mai buna alegere pentru a exploata optim puterea motorului, dar si pentru a obtine cel mai scazut consum de combustibil. Dezavantaje: solicitarea continua a soferului care este nevoit sa apese ambreiajul ori de cite ori trebuie sa schimbe viteza si, in acelasi timp, sa selecteze treapta optima pentru fiecare situatie aparuta in trafic.
CUTIA AUTOMATA // S-a extins cu repeziciune in SUA, in anii ’50, si apoi a fost „importata” si de constructorii europeni. Este bazata pe un convertor de cuplu hidraulic, eliminind factorul „sofer” din mecanismul schimbarii treptelor. Gestiunea electronica moderna a eliminat si o parte importanta a neajunsurilor acestui tip de cutie de viteze: senzatia de „patinare” si consumul crescut de combustibil. Cutiile secventiale permit soferului sa selectioneze dupa plac treptele de viteza, doar prin atingerea manetei de viteze. Avantaje: confortul indiscutabil, mai ales in circulatia aglomerata din oras. Dezavantaje: consum crescut, comparativ cu acelasi model de autoturism echipat insa cu cutie manuala. CUTIA CU VARIATIE CONTINUA (CVT) // Mai putin utilizat de catre constructori, acest tip de mecanism – Continuously Variable Torque (CVT), nu are trepte preselectionate de viteza, ci o plaja foarte variabila de trepte. Avantaje: silentiozitate si senzatia ca motorul merge intr-o singura treapta de viteza. Dezavantaje: schimb lent al treptelor. CUTIA MANUALA ROBOTIZATA (SEMI-AUTOMATA) // Este o cutie manuala, la care functia ambreiajului este inlocuita de un mecanism electro-hidraulic. De asemenea, comanda treptelor de viteza se face printr-un simplu impuls asupra manetei. Electronica gestioneaza schimbarea vitezelor, insa mult mai putin eficient decit in cazul unei cutii automate cu gestiune electronica. Avantaje: disparitia ambreiajului, pret de trei ori mai scazut decit in cazul unei cutii automate si un consum de combustibil rezonabil. Dezavantaje: smucituri care pot sa apara la demaraje, mai ales cind este activat modul „Auto”. De asemenea, frina de motor nu este la fel de eficienta ca in modul „Manual”. DIRECT-SHIFT GEARBOX (DSG) // Cutia cu dubla ambreiere se inspira din principiul de functionare al transmisiei PDK, utilizat de Porsche in competitiile automobilistice ale anilor ’70. Dezvoltata dintr-o cutie cu 6 trepte, DSG se remarca prin faptul ca are nu unul, ci doua ambreiaje. Spre deosebire de cutia manuala clasica, treptele sint schimbate de o comanda electro-hidraulica, chiar si in mod „Manual”, cu ajutorul unor palete amplasate linga volan. Cele doua ambreiaje actioneaza complementar, in timp ce unul debreiaza, cel de-al doilea ambreiaza, reducind astfel timpul de schimbare a treptelor la doar 0,2 secunde. Acest lucru evita smuciturile, dar si pierderile de randament. Avantaje: consum redus, identic cu cel al unei cutii manuale, performante demne de Formula1 si confort total. Dezavantaje: pret crescut. io as merge pe robotizata!am condus un infiniti cu robotizata...senzatia e mortala! This post has been edited by adită: 9 Nov 2009, 17:14 |
--------------------
--------------
-------------
-------------
- BUCURESTI -------------------------
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
ok, e clar ca e foarte buna la confort. dar financiar? cat te tine o automata in comparatie cu o manuala? si care e diferenta la cost reparatie?
|
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
kossak |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 752 Joined: 27 May 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Din cate am citit, durata medie de viata a unei cutii automate ar fi cam 200.000 km apoi e nevoie de o reconditionare.
Iar durata de viata evident depinde de modul de exploatare. Sunt cateva lucruri care trebuie respectate. Eu vorbesc aici de cutiile automate "clasice", cu torque converter. La restul habar n-am. Dar sunt 100% convins ca daca iei masina de noua, respecti riguros intervalele de revizie si exploatezi corespunzator cutia te tine mult si bine. |
--------------------
Honda
Civic
1.8 Sport, ex Dacia Logan 1.4 Laureate "Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect"
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Manuala. Pentru ca prefer ca masina sa faca ce vreau eu, cand vreau eu.
Am condus cateva zile si un passat cu cutie automata. Nu mi-a placut pentru simplul motiv ca nu schimba dupa gustul meu, nici in mers normal, nici in kick-down. Trebuie sa recunosc insa ca pentru oras e o optiune faina. Mai ales in ambuteiaje, cand o deplasezi doar din frana. Chestia asta cu deplasatul doar din frana e al naibii de utila si la parcari. Probabil as putea inghiti mai usor una robotizata, dar nu m-am jucat cu vreuna ca sa-mi pot da cu parerea. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
nasty |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.511 Joined: 3 January 05 ![]() |
QUOTE(slaiciprian @ 9 Nov 2009, 16:42) M-a intrebat azi un prieten care vrea sa-si ia masina daca sa-si ia una cu CV automata. Asa ca.... va intreb. Cum e? aici a fost o dezbatere apriga: http://www.daciaclub.ro/-t65779.html |
--------------------
.
bicl/trt
2006/2020
|
|
fnp |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 446 Joined: 5 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Singurul dezavantaj la automata este ca nu poti face balans daca ramai intepenit (noroi/zapada). In rest merge brici. Am mers cu un Rav4 vreo 300km pe sosea si e ok.
|
--------------------
Dacia Logan
MCV 1.5 DCI 70CP
2007 Laureate + ABS
- B
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Am votat manuala. Am condus multi km o masina cu cutie automata dar mergeam pe manual , avea comanda treptelor de viteza printr-un simplu impuls asupra manetei.
|
--------------------
-
-
-
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#15
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Manuala pentru ca asa imi place, sa schimb eu.
Avantaje automata - comoditate Dezavantaje automata - in general performantre mai slabe si financiar: pret mai mare de achizitie si intretinere, consum mai mare, eventuale probleme remediate mult mai greu si mai scump. Multa lume considera ca orice cutie care schimba singura si nu ai tu pedala de ambreiaj e automata - gresit. De fapt astea care schimba singure pot fi si automate si robotizate (gen dsg). Diferenta e de tehnologie folosita. Cele DSG sunt mai performante si mai eficiente. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
Merced |
![]()
Post
#16
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Inainte sa ne dam cu parerea, conteaza mult ce masina vizeaza omul respectiv. Daca vorbim de masina noua sau de una la mana a doua cu cine stie ce cutie depasita de mult tehnologic, sa nu mai vorbim de rulaj.
Ca in cazul multor masini de la inceputul anilor '90 sa zicem, eu m-as feri de automate pe cat posibil. Cu placerea condusului e subiectiva. Schimbi cum vrei, super. Da' si cand dai de un ambuteiaj, mai ai si vreo Dacie si-ti amorteste picioru' pe ambreiaj, iti vine sa-ti bagi picioarele in ea de placere. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
am condus un volvo S 60 2,5 T cu cutie automata cca 100 km in oras este foarte buna ,dar afara ii mult mai buna o cutie manuala daca vrea sa conduca mai mult in oras e superba cutia automata si este umpic mai greu pana te obisnuiesti cu cutia automata eu unu am votat manuala
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
kossak |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 752 Joined: 27 May 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Pai din moment ce e buna in oras, de ce nu ar fi buna si in afara? Teoretic afara schimbi mai putin vitezele. Probleme pot sa apara eventual la depasiri cu automata (cuplata la motor mai slabut) dar pt asta exista kickdown, care face acelasi lucru pe care il faci si cu manuala....
|
--------------------
Honda
Civic
1.8 Sport, ex Dacia Logan 1.4 Laureate "Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect"
|
|
slider2 |
![]()
Post
#19
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
sincer sunt fan declarat manuala, dar in oras admit confortul dat de cutia automata. si mai mult consider in anumite momente ca te-ar ajuta o cutia automata. probabil ca tuturor li s-a intamplat sa pice intre viteze, si ma refer aici cu preponderenta intre treapta 1 si 2. abia te tarasti dai sa bagi treapta 1, dar cutia nu te lasa, considerand ca viteza de deplasare este suficienta pentru 2, dar in momentul in care cuplezi a 2a trebuie s-o ti din ambreiaj si sa faci un fel de plecare de pe loc, ca daca ai da drumul mai repede la ambreiaj ti-ar muri motorul... si se simte si fizic acest fenomen, daca reusesti pana la urma sa cuplezi treapta 1, in momentul debraiarii trebuie sa te corelezi perfect altfel faci o mica frana de motor, daca bagi a 2a si nu o ti din ambreiaj cat trebuie se simte pe dedesubt cum iti tremura intermediara din cauza ca e subturata...
|
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
argon |
![]()
Post
#20
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(fnp @ 9 Nov 2009, 17:37) Singurul dezavantaj la automata este ca nu poti face balans daca ramai intepenit (noroi/zapada). In rest merge brici. Am mers cu un Rav4 vreo 300km pe sosea si e ok. ba poti, la alea antice nu poti, dar incepand cu anii 90 multe au o functie, de obicei un buton pe care-l apesi in asemena situatii. La Daewoo functiei ii zice 'winter'. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
kossak |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 752 Joined: 27 May 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Ce e de fapt treaba aia cu balansul? eu habar n-am...
|
--------------------
Honda
Civic
1.8 Sport, ex Dacia Logan 1.4 Laureate "Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect"
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
esti in groapa de zapada. accelerezi un pic sa urci dambul, dar inainte sa inceapa sa derapeze "tai gazul" si masina se duce gravitational inapoi, ba mai mult spre spate, iar accelerezi. cam ca o bila intr-un bol, de pe un perete pe altul.
cred ca-s obosit ca nu pricep nici eu explicatia mea.... |
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
Alex G. |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 9 July 06 ![]() |
Eu votez cu automatica.
Am condus de la hidraulic-automatice (hidramate) pana la cele noi electro-automatice (DSG). Sunt fan dedicat acestei cutii de viteze pentru simplitate si de ce nu eleganta pe care ti-o confera. Alex |
--------------------
-
-
-
|
|
DACU' |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 327 Joined: 1 October 07 ![]() |
Daca e generatie veche prefer manuala.Daca nu,automata.
|
--------------------
DACIA
1310,1300
1989,1972
|
|
nasty |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.511 Joined: 3 January 05 ![]() |
QUOTE(slaiciprian @ 9 Nov 2009, 21:46) esti in groapa de zapada. accelerezi un pic sa urci dambul, dar inainte sa inceapa sa derapeze "tai gazul" si masina se duce gravitational inapoi, ba mai mult spre spate, iar accelerezi. cam ca o bila intr-un bol, de pe un perete pe altul. cred ca-s obosit ca nu pricep nici eu explicatia mea.... la automata poti face miscarea asta, cam asa: fara sa accelerezi, bagi in D, cand incepe sa derapeze bagi in R, balansezi inapoi, apoi bagi in D si ai realizat balansul. D= inainte R= marche arrier Cum maneta la automata intra fff usor in D si R, s-ar putea ca balansul sa fie realizat mai usor cu automata, pt ca la manuala iti mai trebuie si dexteritate. 10 Nov 2009, 09:27: mai e si mitul cu urcarea bordurii si urcarea unei pante puternice ( la iesirea dintr-un garaj cu o panta f mare, automata mergea fara probleme si cu fata si cu spatele, dar mai era o dacie, care trebuia scoasa de acolo si trebuia intai BINE incalzit motorul si apoi ambalata de scula cartierul , ca sa nu se opreasca. Nu mai spun ca tasnea in drum si era nevoie de un om pt dirijare...) sunt mai multe pro si contra tot pe aici: http://www.daciaclub.ro/-t65779.html This post has been edited by nasty: 10 Nov 2009, 09:27 |
--------------------
.
bicl/trt
2006/2020
|
|
os |
![]()
Post
#26
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Nasty - la multe (toate?) automate din alea mai recente nu poti sa comuti N->D si/sau N->R decit daca apesi frina (daca masina ruleaza sub o anumita viteza, de exemplu 10km/h). Asa ca figura cu balansul e mai delicata; din fericire insa nici nu prea ai nevoie de ea, caci poti sa dozezi mai fin ce ajunge la roti (cuplu) decit la manuala, vezi descrierea ta despre urcatul bordurilor.
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#27
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(fnp @ 9 Nov 2009, 18:37) Singurul dezavantaj la automata este ca nu poti face balans daca ramai intepenit (noroi/zapada). In rest merge brici. Am mers cu un Rav4 vreo 300km pe sosea si e ok. Daca anvelopele de iarna,ASR si ceva manevre din volan nu te scot de acolo, ai nevoie de tractor. Masinile de teren au automate pentru a controla f bine turatia rotii la viteze mici si a nu pierde aderenta, deci nu au nevoie de balans. Si mie-mi plac automatele, dar cu un motor de minim 2 litri cilindree. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
kossak |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 752 Joined: 27 May 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Eu am fost in situatii nasoale cu masina (noroi, zapada) dar de fiecare data am rezolvat pornind cu pozitia "2" de pe loc. Niciodata nu am avut nevoie de balans.
|
--------------------
Honda
Civic
1.8 Sport, ex Dacia Logan 1.4 Laureate "Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect"
|
|
gabylzr |
![]()
Post
#29
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 598 Joined: 7 October 06 From: MANGALIA ![]() |
Cine conduce automata un timp pur si simplu se indragosteste si rar auzi ca ar prefera manuala. Oricind automata de orice fel as prefera.
|
--------------------
Skoda Octavia 2,
ex logan laureate 1,5 dci/2006
1,6/2005
- CT------ Forza Steaua
|
|
adip |
![]()
Post
#30
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
Dupa mai mult de 23000km pe automata nu m-as mai intoarce la manuala decat fortat de imprejurari, in nici un caz voit.
|
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 04:34 |