Cand nu bagam bine in viteza
![]() ![]() ![]() |
Cand nu bagam bine in viteza
Daedalus |
![]()
Post
#1
|
||
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
2004
- B xx FTU mda
|
|||
RIon |
![]()
Post
#2
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Nociv
![]() O sa mergi mai repede sa ti-o repari, atat. Nu mai fii asa lejer. Fa miscarile corecte. |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
valioglu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
Nu se strica asa repede. Daca nu se rupe vreun dinte pe loc, ceea ce este foarte putin probabil, nu e mare lucru.
Mai rau este sa tractezi o sarcina mare, mai mare sau apropiata de limita maxima prescrisa de producator, sa bruschezi cutia prin schimbari in forta, etc. ![]() |
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#4
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
O caraiala doua acolo nu produc mari daune cutiei. Dar nici bine nu fac si, vorba lui Rares, ajungi mai repede in service.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Daedalus |
![]()
Post
#5
|
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Dar se face pe garantie?
![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
2004
- B xx FTU mda
|
|
Manuel |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.116 Joined: 27 November 02 From: VASLUI ![]() |
Daedalus, de obicei iti pica dupa ce iesi din garantie. Eu zic sa fii mai atent.
|
--------------------
Opel
Astra J Sports Tourer Active
2013 / 2.0 CDTI / 165CP
- VS15CMA "Base e un bou betiv." (corbex)
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Pinioanele sint chestille cele mai rezistente ale cutiei. Cu exceptia cazului in care vrei efectiv sa o strici, se junge la pinioane stricate muuuult dupa ce tu ai uitat ce e aia garantie.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
laly |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 28 April 05 ![]() |
Mie, la service mi s-a spus clar: daca sparg cutia ea va fi analizata pana la cel mai mic detaliu in laborator de oamenii de la dacia, si daca se constata ca utilizatorul este de vina atunci o platesti din buzunar. Mecanicul respectiv mi-a spus ca in urma unei expertize se poate constata cui apartine vina, deci mai bine prudenta!
|
--------------------
Renault
Symbol
2010 Best
|
|
lar |
![]()
Post
#9
|
![]() Agent Smith Group: Members Posts: 456 Joined: 27 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Putin off-topic dar parerea mea despre garantia la motor si cutie este ca se va incerca in primul rand culpabilizarea utilizatorului. Cand am cumparat SLZ m-au intrebat daca vreau garantie extinsa si i-am intrebat daca de exemplu planetarele fac obiectul acestui tip de garantie. Raspunsul=nu. Aha zic, merci frumos da' sta ceva in garantia asta de 3 ani ? Aaa, da, paaai motorul,... cutia.... Bun, gata, clar, merci, am plecat pa !
Sfatul meu este sa aveti grija de cutie si motor ca daca le zapaciti in ideea ca vi le schimba careva pe garantie s-ar putea sa nu prea fie asa. |
--------------------
Seat
Leon
1P 2009 Sport Pack
- B xx xxx Curiozitatea omoara pisica !
|
|
Daedalus |
![]()
Post
#10
|
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu fac chestii de genul asta ca nu cred ca ii place cuiva sa se plimbe si sa se tiganeasca cu cei de la service. Vreau sa spun ca mi s-a intamplat de cateva ori, nu am insistat cu bagatul in viteza, ci am apasat repede ambreiajul mai bine, am scos-o la punctu mort si am bagat-o din nou, dar vroiam sa vad daca nu cumva e pe duca cutia mea de viteze. Tnx
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
2004
- B xx FTU mda
|
|
nairam |
![]()
Post
#11
|
![]() Posesor de bebelus... Group: Members Posts: 570 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Treaba cu garantia extinsa e de cacao.... Si eu am renuntat la ea... In ceea ce priveste cutia nu cred ca se strica asa repede. Si eu o mai "carai" din cand in cand mai ales la marsarier, am dat si io odata intr-o groapa si mi-a iesit si mie din viteza ... m-am speriat rau ... dar am vorbit cu un mecanic pe care-l cunosc si mi-a spus ca nu e problema .....asa ca .... se intampla. De asemenea se mai intampla sa opreasca nevasta-mea, sa ridice picioru de pe ambreiaj brusc cu ea in viteza 1 si sa moara motoru ......
![]() ![]() |
--------------------
Toyota
Avensis
2009 Executive
- 1.8 129 horses Benzina, Culoare Light Olive, antijeg ....
Daca vrei sa fii fericit o clipa, razbuna-te, daca vrei sa fii fericit o viata, iarta ! |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#12
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Din punctul meu de vedere cutia e foarte foarte reusita. Intra usor in viteze si e destul de rezistenta per ansamblu. Foarte foarte rar s-a auzit de SLZ cu probleme la cutie. Acelasi lucru e valabil si pentru motor. Masini la care poate multi dintre noi se ita cu jind au probleme mult maimari, asta ca sa nu mai vorbesc de faptul ca daca SLZ si DSN nu consuma pic de ulei la altele e scris clar in cartile tehnice ca se admit consumuri de pana la 0.5l la mia de km. DEci eu zic ca pe partea asta chiar nu trebuie sa va faceti griji. Beleaua la SLZ e ambraiajul, dar asta e alta poveste si nu are rost off-topic-ul ca s-au scris volume.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Daedalus |
![]()
Post
#13
|
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Ok, am inteles ideea. De cand nu am mai postat mi s-a mai intamplat de vreo 2 ori sa zic asa. Chestia e ca piciorul meu apasa ambreiajul si ii da mai repede drumul decat bag in treapta, ca uneori nu bag la fel de repede in treapta si ridic putin picioru si cand aud cum caraie il apas din nou si bag in viteza. Desi merg cu Solenza de 2 luni, cred ca am ramas cu "sechele" de la vechea Dacie 1310 care intra in scurt in viteze. La SLZ mi se intampla numai intr-a 3-a ca e mai "departe" asa. Oricum depinde si cum ma concentrez, ca daca sunt pus pe condus tin volanu strans cu o mana iar cu cealalta stransa pe maneta de viteze, picioarele ferme pe pedale si da-i bice
![]() ![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
2004
- B xx FTU mda
|
|
tito |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 4 May 05 ![]() |
Eu zic sa mai faci scoala de soferi inca odata .Daca nici la Solentza nu reusesti sa bagi in viteza...
|
--------------------
Solentza
Solentza
- B...
|
|
i96nds |
![]()
Post
#15
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Daedalus, daca vrei sa te tina ambreiajul mai mult si nu vrei sa arunci 12 mil lei pe asa ceva, atunci nu mai face pe-a nebunul....
Adica: ridici piciorul de pe acc, astepti jumatate de secunda, apesi ambreiajul, bine de tot, scoti pe liber, astepti jumatate de secunda, bagi in treapta dorita, ridici DE TOT piciorul de pe ambreiaj, astepti inca o jumatate de secunda si abia apoi accelerezi !!! Chiar daca e mers de pensionar, e un mers sanatos !!! A treia merge cel mai usor la SLZ. Sunt convins ca tu bagi din 2 in 3 pe diagonala, in loc sa faci un Z frumos, ca la carte.... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Liviumac |
![]()
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 148 Joined: 4 May 03 From: Bucuresti ![]() |
eu ma mir pt ca intr-a treia cutia intra f bine, e de ajuns s-o impingi pana la pct mort si apoi sa impingi in fata, super simplu
eu altceva vreau sa intreb: numai mie mi se intampla sa nu-mi cupleze in marsarier? adica bag in marsarier, incerc sa merg cu spatele si ... nimic ("nu prinde", cum ar fi zis tata). bag din nou si de obicei a doua oara merge. sa nu bag eu corect in marsarier sau e vreo pozna la cutie? sau "asa face toate"? |
-------------------- |
|
costi |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
cu marsarierul "asa face toate"; apesi mai bine ambreiajul sau repeti manevra...
i96nds propunerea ta e buna si nu solicita aiura ambreiajul/cutia dar daca fircare schimbare de viteza iti ia 2-3 sec, nu te vad bine in traficul din Buc ![]() |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#18
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Nn face toate asa. Cel putin a mea nu face. De doua ori mi-a carait cand m-am grabit sa o bag in marsarier si masina inca se mai deplasa foarte foarte putin inainte. Dar de intrat imi intra de fiecare data. Mie mi s-a intamplat sa refuze sa intre in treapta I. Nu a vrut ea si pace. Nu a vrut in sensul in care nu ca a intrat dar nu a cuplat. Pur si simplu schimbatorul a refuzat cu incapatanare sa fie impins inainte. Oricat m-as fi straduit. E drept ca nici eu nu mi-ampus ambitia foarte tare ca mi-era frica sa nu rup ceva sau sa mai busesc timoneria.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Liviumac |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 148 Joined: 4 May 03 From: Bucuresti ![]() |
da, e clar ca daca rotile se invart inainte si bagi in marsarier o sa caraie, e normal sa faca asa, mi s-a intamplat si mie de cateva ori
mie intr-antaia nu-mi intra sau imi intra foarte greu daca am viteza chiar si f mica (de ex bag intr-antaia, plec, vreau sa schimb a doua insa trebuie sa franez aproape pana la oprire si in mom asta mi se pare f subturata ca sa bag intr-adoua, insa intr-antaia nu merge, asa ca dau a doua si o tin din ambreiaj pt turatie. sau ma opresc de tot si atunci intra in 1). dar asta iarasi e normal, la alte masini nu intra absolut deloc intr-antaia daca masina se misca cat de putin |
-------------------- |
|
Xpert |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 20 January 05 From: Campulung Muscel ![]() |
Daedalus, si mie mi s-a intamplat sa o carai de vreo cateva ori in cei aproape 70k pe care ii am, asta pe la inceput. Insa pana acum sunt bucuros ca nu am nici o problema. Chiar ma gandesc uneori: Cat ma va tine ambreiajul? Si daca ma lasa, cat costa?
Drum bun! |
--------------------
Renault
Symbol 1,4 8V 75CP
Fidji aprilie 2006
- VL-*** La urma urmei automobilul este numai un mijloc de locomotie!
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#21
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Aaaa, nu, mie nu a vrut sa imi intre in viteza pe loc fiind. Adica eram la semafor si cand sa plec, pauza. Pana la urma am luat-o din loc cu a doua. Explicatia ar fi ca pinioanele alea au avut o pozitie mai cidata si nu s-au alainiat cum trebuie. Curios e ca mi-a facut faza de doua ori, in vreme ce pe break (unde mai caraie in marsarier) niciodata nu am patit treaba asta. Si am mers ani buni pe ea. Oricum, sa fie asta singura problema ca eu sunt multumit de cutie si motor.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
i96nds |
![]()
Post
#22
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Liviumac @ 5 May 2005, 12:16) eu altceva vreau sa intreb: numai mie mi se intampla sa nu-mi cupleze in marsarier? adica bag in marsarier, incerc sa merg cu spatele si ... nimic ("nu prinde", cum ar fi zis tata). bag din nou si de obicei a doua oara merge. sa nu bag eu corect in marsarier sau e vreo pozna la cutie? sau "asa face toate"? Si eu patesc chestia asta. La mine se intampla de cand am cumparat masina. Mi se intampla cam de 1-2 ori pe luna. Oricum, decat sa imi umble cei de la service la ea.... mai bine nu !!! Chiar daca eram in garantie am preferat sa o las asa. Nu cred ca e problema de cutie ci doar de transmiterea miscarii de la schimbator pana la cutie. Oricum, o las asa ca nu are ce sa se intample. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#23
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Treaba asta se intimpla ca suntem noi grabiti si tragem aiurea de miner.
D-aia. Si mie mi s-a intimplat de vreo citeva ori, nu de multe......dar aia e. Cutia n-are nimic. |
--------------------
x
x
- x
|
|
i96nds |
![]()
Post
#24
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bomicabomic @ 6 May 2005, 15:59) Treaba asta se intimpla ca suntem noi grabiti si tragem aiurea de miner. Asa am zis si eu la inceput, ca am fost grabit, ca nu am apasat bine ambreiajul... Pana la urma am urmarit atent fenomenul si sunt ferm convins ca am patit-o chiar si cand masina statea pe loc de cateva secunde bune, apoi am apasat cu grija ambreiajul pana la fund, apoi am dat cu grija de maneta - intai lateral mult - dreapta - apoi in spate. Adica am facut incet, sigur. Am simtit cum s-a dus maneta unde trebuie. Insa.... de fapt nu cuplase..... Oricum, nu am ce sa ii fac. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
free_fiber |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.555 Joined: 25 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Asa mi se intampla la fosta berlina inainte sa-i schimb fierul ala dintre maneta si cutie (levier cumanda CV ii zice). Dar si la SLZ face asa (uneori, foarte rar); de aceea cand vreau marsalier dau maneta in dreapta si usor mai cu forta inapoi (atunci sunt sigur ca a intrat).
P.S. Am descoperit si cum sa bag in tr.1 din mers: dubla debreiere si impins foaaaarte usor si fin inspre tr.1, si intra ca unsa. (asta doar cu motorul cald; cu el rece nu vrea nici moarta). Bafta |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.5dci 85CP
2008
- B xx XXX
|
|
valioglu |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
Ca sa vedeti ce bine merge comanda de selectare a cutiei de viteze la Solenza dati o tura cu un model cu mult mai scump cum ar fi sa spunem Subaru Forester.
Dupa aia nu o sa va mai trebuiasca nimic si o sa aveti impresia ca aveti cutie de viteze adevarata. |
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
free_fiber |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.555 Joined: 25 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(valioglu @ 7 May 2005, 10:41) dati o tura cu un model cu mult mai scump cum ar fi sa spunem Subaru Forester. Dupa aia nu o sa va mai trebuiasca nimic si o sa aveti impresia ca aveti cutie de viteze adevarata. Poate se da GeorgeB pe tine ca te iei de cutia de Forester ![]() Ontopic: Asta e, romanului ii pute tot ce are, si daca ar avea Ferarri, tot nu i-ar conveni. |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.5dci 85CP
2008
- B xx XXX
|
|
i96nds |
![]()
Post
#28
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(free_fiber @ 6 May 2005, 18:16) P.S. Am descoperit si cum sa bag in tr.1 din mers: dubla debreiere si impins foaaaarte usor si fin inspre tr.1, si intra ca unsa. (asta doar cu motorul cald; cu el rece nu vrea nici moarta). Ai mare dreptate aici, si eu am observat comportamentul acesta. Aproape ca ajunsesem sa fac asta inconstient uneori... Si uite asa ne invata masina sa facem altfel... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Xpander |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 10 June 04 From: Bukarest ![]() |
La schimbarea din a I-a in a II-a, pe la 2200 rpm, apare un tangaj al caroseriei - o zvacnire. Fenomenul nu are loc daca turez mai mult sau daca ridic picorul foarte usor de pe pedala de ambreiaj; dar la un mers normal, fara sa ma gandesc la pedale apare acel tangaj. Credeti ca e un defect al masinii sau al meu ? Discul, placa ? ca parca la inceput nu facea asa si n-are inca nici un an.
|
--------------------
DACIA
Solenza Scala
|
|
bolt |
![]()
Post
#30
|
Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 16 March 05 From: Tulcea ![]() |
S-ar putea sa ai ambreiajul "prea sus". Eu am lasat cuplajul mai jos si a disparut. Ce faceam inainte : bagam in treapta superioara iar prima parte a cursei pedalei o facea cu o viteza normala pe cand ultima parte (cea unde cupla efectiv) cu viteza mai mare. Ei, atunci se "arunca" un pic. Acum, de cand cupleaza mai jos (unde dau drumul la pedala normal) nu mai am problema.
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- .......
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 06:11 |