Compresie+supape+tacheti, Supape arse, compresie mica, tachet blocat.
![]() ![]() ![]() |
Compresie+supape+tacheti, Supape arse, compresie mica, tachet blocat.
STORMTROOPER |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|||
CandyMan13 |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 1 July 07 From: Roman-Iasi ![]() |
pai tu cum te manifesti cand nu merg toate rotitele?
![]() principalele simptome:lipsa de "putere",motor zgomotos,mers neregulat,intreruperi. This post has been edited by CandyMan13: 18 Feb 2009, 19:24 |
--------------------
DACIA
1410
1996E
- NT-01-BSZ cea mai buna masina e masina pe care o ai
|
|
Minel |
![]()
Post
#3
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Din cauza faptului ca imi papa ceva ulei motorasu' meu (vreo 350 grame la 1000 km ) identificat o cauza semeringurile de la supape sunt varza, toate coapte , vreo 3 joaca pe coada supapelor,
Asa am decis ca inainte sa demontez chiuloasa de pe masina sa ii fac toate operatiunile necesare pe langa schimbarea semeringurilor ( curatare , spalare , refacere scaune supape ,etc ) Am facut si un test de compresie cu un compresometru facut de mine dintr-un manometru calibrat si etalonat de 16 bari (din acela in lichid gros ) o supapa unisens si o reductie care intra in locul bujiilor ,toate bujiile scoase, si cu clapetele de acceleratie si soc , complet deschise , si apoi dat la demaror vreo cateva secunde . Valorile care mi-au iesit sunt urmatoarele : cilindru-I- 10 bar cilindru-II- 9,5 bar cilindru-III- 10,5 bar cilindru-IV- 10 bar Apoi am introdus in fiecare cilindru vreo 2-3 lingurite de ulei ,pt a elimina eventualele pierderi de compresie pe la segmenti , valorile fiind : cilindru-I- 10,5 bar cilindru-II- 9,8 bar cilindru-III- 11 bar cilindru-IV- 10,3 bar Din cate am inteles , valorile sunt bune,si diferente mai mari de 1 bar nu sunt intre pistoane ceea ce rezulta ca setul se uzeaza uniform, dar as putea sa suspectez in cazul acesta uleiul care il papa, sa il pape pe la segmenti ? ![]() Precizez, ca motorul trage de rupe, nu bate, nu nimic, porneste foarte bine, consum okey de carburant ,doar ca papa si ulei pe langa (Castrol 15W Magnatec ) This post has been edited by Minel: 12 Mar 2009, 21:27 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
pai tu pe unde crezi ca papa berlina cel mai mult ulei? Fix pe la supape.
De aia scoateti vopi astia cu daciile cu simeringuri consum mai mic de ulei fata de noi, cei care nu avem montate acele simeringuri. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Merced |
![]()
Post
#5
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
N-ai treaba cu segmentii, acu' o papa o cantitate infima si p-acolo, dar la ce compresie ai o sa mai mearga 100.000km daca il ingrijesti cum trebuie. Totusi tie parca nu-ti manca deloc 10W40. Trebuia sa pastrezi pana la urma indicele de vascozitate, daca producatorul, in speta ELF te-a speriat prin faptul ca se ambaleaza(sau si fabrica, nici nu stiu) la noi.
Pune semeringuri noi la supape si da-i bice in continuare! ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Minel |
![]()
Post
#6
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Mda , am observat (am studiat un pic fenomenu ) ca in oras ,chiar si cu porniri dese (cele mai multe la rece ) si drumuri scurte nu prea papa ulei , dar in afara , cand ma mai dau la ea , atunci din cate am observat papa mai mult un pic .....
![]() This post has been edited by Minel: 12 Mar 2009, 21:50 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
baranga |
![]()
Post
#7
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
|
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
CandyMan13 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 1 July 07 From: Roman-Iasi ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
DACIA
1410
1996E
- NT-01-BSZ cea mai buna masina e masina pe care o ai
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
spuneti-mi si mie atunci cand fortez masina, urc , plec mai tare in intersectie... scoate fum albastru de il vad in oglinda, mananca ulei pe la segmenti sau pe la supape? eu vreau sa schimb setul si din cauza asta va intreb
|
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
Minel |
![]()
Post
#10
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(ionut L. @ 13 Mar 2009, 12:42) spuneti-mi si mie atunci cand fortez masina, urc , plec mai tare in intersectie... scoate fum albastru de il vad in oglinda, mananca ulei pe la segmenti sau pe la supape? eu vreau sa schimb setul si din cauza asta va intreb Fa un test de compresie , ar fi foarte indicat inainte de orice interventie la motor .... ![]() Eu asa am facut, vezi post 3 , Si cu fumul albastru in oglinda ma mult ca sigur ii de la segmenti , din pacate ..... ![]() This post has been edited by Minel: 13 Mar 2009, 12:47 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
payty |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
eu am facut azi un test de compresie, ca aveam impresia ca cilindrul 1 nu prea functioneaza cum trebuie (scoteam fisa si scadea destul de putin turatia - adica mai putin decat la 4 de exemplu).
stupoare : am 9 bari (pe toti 4 cilindrii), desi setul are cam 7-8000 de km si e nou, de uzina. testul l-am facut cum trebuie, cu bujii scoase, motor cald, clapete deschise, compresograf in regula. cand am pus niste ulei prin locasul de la bujie, presiunea a ajuns chiar si la 12-13 bari. (am facut doar pe 2 cilindri testul, dar cred ca rezultatele ar fi fost identice). apoi, uitandu-ma la joja (din neglijenta nu am mai verificat nivelul la ulei de vreo 4-5 luni) am vazut ca aveam nivelul foarte mic la ulei - adica vreo 2 mm sub minimul admisibil. Presiune am (am pompa de ulei de renault 5 turbo) si asta m-a facut sa nu ma alarmez si sa nu ma uit la nivel. Mentionez ca in mod sigur se scurge pe undeva, adica motorul nu mananca ulei, ci se pierde, deoarece gasesc pete de ulei sub masina uneori. acuma vin si intrebarile: - cat de varza am facut setul asta daca am mers cu nivel asa mic la ulei? - cat de mult a fost influentata compresia din cauza nivelului mic de ulei? - aici ma gandesc ca daca atunci cand pun ulei pe la bujie creste compresia, poate si invers, daca am nivelul corect in baie, compresia ar trebui sa fie mai mare decat acum, cum am eu, nivelul foarte mic. Mentionez ca am mai facut compresia acum ceva timp (prin septembrie) si arata 10 bari pe toti cilindrii - iar de mers, nu merg foarte mult cu masina. - 3-4 mii de km de atunci. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
emircea |
![]()
Post
#12
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
depinde cum ai folosit masina. daca nu ai facut cu ea jaloane sau raliu si presiunea nu ti-a scazut sub minim, n-are absolut nimic. Daca cumva pompa a ramas fara ulei datorita diverselor forte induse de elementul dintre scaun si volan... nu vezi decat in timp sau daca desfaci motorul.
|
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Minel |
![]()
Post
#13
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(payty @ 22 Mar 2009, 22:47) am 9 bari (pe toti 4 cilindrii), desi setul are cam 7-8000 de km si e nou, de uzina. cand am pus niste ulei prin locasul de la bujie, presiunea a ajuns chiar si la 12-13 bari. (am facut doar pe 2 cilindri testul, dar cred ca rezultatele ar fi fost identice). Parerea mea este ca iti pierde cumpresie pe la segmenti , deoarece dupa ce ai pus ulei , el a "etansat" scaparile de pe langa segmenti si de aceea a si crescut compresia . In cazul meu ,inainte si dupa ce am bagat ulei, nu a fost diferenta decat de jumatate de bar, deci ,ar cam trebui sa iti dea de gandit ..... ![]() This post has been edited by Minel: 23 Mar 2009, 11:09 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Imi dau si eu cu presupusul...
payty, ce zici... oare din cauza debitului si presiunii mai mari de ungere, nu-i posibil sa fi ajuns fortat mai mult ulei in rampa culbutorilor? Astfel, cantitatea de ulei in exces ce ajunge pe cozile supapelor a favorizat trimiterea acestui ulei in cilindru, rezultand arderea lui. Poate nu s-a scurs tot uleiul asta inapoi in baie pe la gaurile tijelor impingatoare... Abia acum ma gandesc si eu... Totusi pompa aia de gtt trebuie sa asigure ungere la un motor de +110 cai (ma rog, cuplul ar conta aici, parca 150-160 Nm), adica film puternic de ulei intre cuzineti si fusuri, totodata si un circuit de ungere semnificativ mai mare (radiator + turbina), la asta adaugandu-se un regim termic al uleiului mai mare, adica vascozitate mai mica. Ideea mea ar fi... Oare n-o fi pompa aia de ulei "prea capabila" pt motorul de dacie? ![]() Poate aberez, e doar o teorie... Ma gandesc ca fie ai ars uleiul/l-ai pierdut, apoi din lipsa ungerii ai cam belit setul. Imi pare rau pentru problema ta ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#15
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
astazi un prieten mecanic mi-a spus cum a auzit odata la nustiu cine, ca dupa montajul unui set motor nou, respectiv terminarea rodajului, se desface motorul si se segmenteaza cu un set nou de segmenti de aceeasi marca cu cei montati precedent; personal nu sunt deacord cu aceasta "tehnica", voi ce parere aveti?
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Muttley |
![]()
Post
#16
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
E o prostie.
In timpul rodajului se realizeaza o "imperechere" a cuplei segmenti-camasa, uzandu-se cele doua elemente pana ajung sa se "pupe" corect. Daca pui segmenti noi, procesul se reia. Rezultatul ar fi o rodare (uzare) dubla a camasii. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
payty |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
asa, deci sa iau pe rand:
@minel: M-ar interesa de la ce presiune ti-a crescut cu 0.5 bari, ca una e sa creasca de la 8 la 8.5 si alta de la 12.5 la 13. Daca e primul caz, atunci inseamna ca oricat ulei ai baga, tot nu etanseaza cum trebuie. Din cate am citit intr-un manual de reparatii de cielo, se baga putin ulei. Eu am pus mule - cam o seringa, adica vreo 10 ml. @emircea: problema mea nu e in circuitul de ungere sub presiune. Presiune la ulei am avut, ca de aia nici nu m-am uitat la joja. Deci la arbore, culbutori si ax cu came nu imi pun problema ca s-ar fi uzat ceva. In schimb la setul motor, unde ungerea se face prin balacirea in baia de ulei s-ar putea sa fie problema, ca baia a ramas cu ulei mai putin. Azi am completat cu ulei, si am constatat ca lipseau de acolo cam 3/4 litri. @muttley - nu cred ca e valabila presupunerea ta, deoarece 1. Nu conteaza presiunea, in rampa de ungere ajunge aceeasi cantitate de ulei dat fiind volumul constant al canalelor de acolo. 2. Am semeringuri la supape, deci, teoretic, pe unde sa se scurga uleiul in cilindru? Uleiul l-am pierdut in mod sigur pe la baie. Cand am facut motorul, dupa ce l-am pus pe masina am fost fortat din anumite motive sa dau iar baia jos. Neavand cu cine sa mai scot tot motorul de pe masina, am dat doar baia, pe sub masina, iar la montare, probabil nu s-a etansat cum trebuie. Am mereu pete de ulei sub masina - invatare de minte, de acum ma uit mereu la nivel. @nelu_1985 - mi se pare aberant - camasile trebuie sa se uzeze cu ACEI segmenti, nu cu altii. Practic in ce zici tu, dispare ideea de rodaj, adica dupa rodaj, pui iar alte piese noi, care nu sunt "acomodate" unele cu altele. La vara am sa incerc sa pun o axa cu came de dacie (noua). Acum am una de renault 12 TS, care are timp de evacuare mai mare (270 RAC). Cand am facut prima data compresia, aveam 10 bari, dar culbutorii reglati la 0.3 (sau daca nu ma insel chiar 0.35) si ma gandesc ca poate si de aia o fi scazut. Oricum, per ansamblu nu sunt multumit de axa asta, asa ca oricum vreau sa o schimb. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#18
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
si axa de dacie de 1.4 are tot 270*, iar in ceea ce priveste resegmentarea dupa rodaj, m-am "certat" azi toata ziua cu mecanicul ala, io-i ziceam ca nu e bine, el zicea ca o sa ai o compresie de nu poti invarti motorul - o prostie mai mare ca asta nu putea debita, bineinteles ca i-am explicat rodarea cuplului segment - camasa, oglinda odata facuta, lustruirea segmentilor intr-o pozitie...etc, dar n-am avut cu cine si i-am dat pace intr-un final
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
payty |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
azi m-am uitat intr-un manual de renault 12 (original) si am vazut ca presiunea de comprimare trebuie sa fie de 12.5 +- 0.5 bari. In manualul de dacie zice ca trebuie sa fie 10 +-0.5 bari.
Cum o veni asta, nu stiu... sau cei 10 bari se datoreaza diferentei dintre un set frantuzesc si unul romanesc... Legat de axa cu came, stie cineva cati milimetri deschide supapa o axa de dacie? in manual nu zice nicaieri nimic. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Minel |
![]()
Post
#20
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(payty @ 23 Mar 2009, 18:34) asa, deci sa iau pe rand: @minel: M-ar interesa de la ce presiune ti-a crescut cu 0.5 bari, ca una e sa creasca de la 8 la 8.5 si alta de la 12.5 la 13. M-am dat si Quote , ![]() QUOTE(Minel @ 12 Mar 2009, 21:25) Valorile care mi-au iesit sunt urmatoarele : cilindru-I- 10 bar cilindru-II- 9,5 bar cilindru-III- 10,5 bar cilindru-IV- 10 bar Apoi am introdus in fiecare cilindru vreo 2-3 lingurite de ulei ,pt a elimina eventualele pierderi de compresie pe la segmenti , valorile fiind : cilindru-I- 10,5 bar cilindru-II- 9,8 bar cilindru-III- 11 bar cilindru-IV- 10,3 bar |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Muttley |
![]()
Post
#21
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
payty, nu ai reusit sa-mi infirmi teoria cu presiunea si debitul prea mari. Nu conteaza.
De ce spui ca nu esti multumit de axa aia??? Vezi ca axa de TS are aceeasi ridicare ca axa normala, adica de 5.5mm. De unde valorile alea ale tale pentru jocul culbutorilor??? ![]() Cand am masurat compresiile la motorul meu de 1.4 acu' vreo 3-4 ani aveam pe toti cilindrii 13. Nelu, axa de dacie are 262/260 grade. Cea de TS 264/270 grade. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
payty |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
@muttley
In manualul de renault 12, ridicarea la supape e 7.43 dupa cum se vede in poza atasata. Nu imi place axa asta cu came din mai multe motive: 1. Ridicarea e mai mica decat la cea de dacie - din cate scrie in cartea lui Mondiru, aia de dacie are 8.15 mm. 2. ca si admisie, e identica cu cea de dacie, deci pt 10 grade la evacuare nu cred ca se castiga mult, poate chiar se pierde datorita ridicarii mai mici 3. Nu e noua. 4. camele sunt inguste, ceea ce, corelat cu tachetii romanesti, s-ar putea sa ii uzeze mai repede si de aici mers incorect al motorului. Apropo de ce ziceai tu cu culbutorii, acum ii am reglati la 0.2 admisie si 0.25 evacuare, reglaj facut cu motor cald. 10 bari aveam cu reglajele de care ziceam mai sus, adica 0.3 sau 0.35. Le-am facut asa initial cand am facut rodajul la motor, si apoi au ramas asa o vreme. Ma gandesc sa nu fie si compresograful de vina. Are o supapa unisens, dar arcul e destul de tare si ma gandesc ca poate se mai pierde si din cauza asta din presiunea maxima. @minel- de fel de supapa unisens ai folosit? de unde ai luat-o? Ma gandesc sa modific compresograful pe care il am inlocuind supapa aceea cu una cu arc mai slab. Attached thumbnail(s) distri.JPG ( Size: 46.24k ) Number of downloads: 5622 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#23
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
QUOTE(nelu_1985 @ 23 Mar 2009, 17:41) astazi un prieten mecanic mi-a spus cum a auzit odata la nustiu cine, ca dupa montajul unui set motor nou, respectiv terminarea rodajului, se desface motorul si se segmenteaza cu un set nou de segmenti de aceeasi marca cu cei montati precedent; personal nu sunt deacord cu aceasta "tehnica", voi ce parere aveti? sa nu fi incurcat el borcanele si sa nu fi inteles bine... la companiile care foloseau mult masinile, veneau niste "seturi de rectificare" constand in segmenti un pic mai mari, sa isi formeze suprafere noi pe camasi si sa le rascheteze...daca nu i-o fi povestit de asta, nu stiu la ce se refera oricum la rece nu are motorul etanseitate completa ca sa ai presiune mare |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Minel |
![]()
Post
#24
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(payty @ 23 Mar 2009, 20:35) . @minel- de fel de supapa unisens ai folosit? de unde ai luat-o? Ma gandesc sa modific compresograful pe care il am inlocuind supapa aceea cu una cu arc mai slab. Am folosit o valva de camera de masina cu ventilul propriu-zis , montata cu sensul orientat sa retina presiunea , practic am "sustras" valva din camera de dacie si am inseriat-o ansamblului de masurat si cam atat ! |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Muttley |
![]()
Post
#25
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Mda, eu am zis 5.5mm referindu-ma la inaltimea maxima a profilului ridicator de pe cama. Ca la supapa e mai mult, asta-i clar si se datoreaza parghiei culbutorului.
1) Nu te lua dupa Mondiru. E plina de erori cartea aia. Ia-o asa... Cum ar putea o axa mai performanta decat originalul sa aiba ridicare mai mica?!? 2) Admisia e mai mare cu 2 grade. Nu se pierde nimic, pentru ca, repet, ridicarea e aceeasi. 3) Masoara-i uzura. Subler pentru cama, micrometru la paliere. 4) Camele-s la fel de inguste ca la axa de Dacie. Numai Alpine are camele mai late. Tachetii nu se vor uza, aia trebuie sa se roteasca-n functionare, cum cama calca excentric pe ei. Ce ai folosit tu nu e compresograf ci compresmetru ![]() cristitrantea, in bajbaiala lui a facut o observatie buna. Compresiile le-ai masurat cu motorul cald, da' CALD sper... PS: cu 3/4 litri lipsa din baie n-ai patit nimic. Diferenta dintre marcaje e de 1 litru. Ai scapat ![]() This post has been edited by Muttley: 23 Mar 2009, 21:25 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#26
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
cristitranca, corecteaza si tu acolo
si mai spuneau cu clapeta de acc complet deschisa... |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Muttley |
![]()
Post
#27
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Ma rog.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
payty |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
ma gandesc ca or fi modificat si romanii axa de dacie, ca totusi la 1.3 si 1.4 s-a folosit aceeasi axa.La 1.6 era cazul sa faca totusi ceva. Si cum e mai la indemana sa modifici ridicarea decat profilul, poate au facut asa. Imi pare rau ca nu am pastrat axa veche pe care o aveam in motor, ca sa ma uit la ea cum e. Am aruncat-o la gunoi ca era praf.
Legat de came, ele sunt mai late la axele noi, ca la Alpine, asta stiu sigur dupa axa pe care am scos-o eu din motorul vechi de pe masina. Compresia am facut-o cu motorul cald si clapeta deschisa. Dupa ce am adaugat ulei cat era nevoie (in baie, nu in cilindru ![]() This post has been edited by payty: 23 Mar 2009, 21:35 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#29
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Asta cu camele mai late la motoarele mai noi (1.6) n-o stiam
![]() Axa din motorul meu de 1.4 le avea inguste si n-are uzura deloc (n-am aruncat-o). S-o fi recurs la treaba asta din cauza materialului prost. Mai imi ramane o singura idee... La montajul setului ai respectat indicatia "TOP" de pe segment (daca exista)? Segmentii au o usoara conicitate... This post has been edited by Muttley: 23 Mar 2009, 22:02 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
payty |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
chestia cu "top" nu pot sa o zic sigur ca nu am pus eu segmentii pe pistoane.
M-a ajutat la facut motorul un unchi al meu care lucreaza la dacia si in particular mai face si motoare pe la diversi. Cred ca a facut zeci pana acuma, deci banuiesc ca nu a uitat sa puna segmentii cum trebuie. Oricum compresie mica am la toti 4 cilindrii, deci e exclus sa fi gresit peste tot. Am sa mai incerc sa reglez inca o data culbutorii - de data asta cu 0.15; 0.20 - desi, cum ziceam, daca bag ulei, compresia ajunge imediat la 12-13. Acum am la culbutori 0.2; 0.25. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 05:14 |