Cutie de viteze (din 4 in 5), Probleme dupa montare
![]() ![]() ![]() |
Cutie de viteze (din 4 in 5), Probleme dupa montare
0000 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1990
|
|||
dacia_amg |
![]()
Post
#2
|
![]() Un neanderthal ejaculat din beci. Group: Members Posts: 237 Joined: 24 November 10 ![]() |
Ai desfacut capacul din spate al cutiei cu 5 trepte si ai umblat la cautator si furci?! Daca da, probabil ai bulit pozitiile corecte ale furcilor si cautatorului... Bine macar ca n-ai bagat-o in 2 viteze simultan.
![]() Daca nu ai desfacut capacul cutiei: ar trebui sa te asiguri ca cutia in 5 (asta trebuia s-o faci inainte de a o da jos pe cea in 4 de pe masina) e buna: cu o surubelnita introdusa in bucsa pargiei ce iese din cutie - cauti vitezele si te asiguri ca cutia poate schimba in fiecare viteza. Va trebui sa-ti dai seama cum sunt vitezele pe acea bucsa. Daca e vreo viteza in care cutia nu intra - e bai mare - ai luat o cutie cu ceva defect. Mai las si pe altii mai priceputi ca mine sa-si dea cu parerea... Succesuri! ![]() |
--------------------
24 valves black e34
bimmer
touring Ai furat bara de striptease?!
Du-o inapoi urgent, La martorii lu' Ebola (no comment). |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Cutia a ramas blocata intr-o viteza (daca e corect ce spui), ori asa ai luat-o, ori ai fortat la montaj cand ai facut reglarea timoneriei, si cautatorul a trecut printr-e ghidajele de la furci. Daca (si va trebui) dai capacul jos, pe el va ramane o piesa prinsa intr-un surub de la jumate, la un capat are o bila care e manevrata de axul cautator ce iese afara, iar la capatul celalalt e tot cu bila, dar taiata pe laterale. Acest capat lucreaza in locasurile celor trei furci. A trecut printre furci si nu mai poti dirija niciuna din ele. Daca degajarile furcilor sunt rotunjite la interior unde lucreaza acea semisfera, va mai aluneca si altadata. Daca nu, s-a intamplat din fortare exagerata, si e de ajuns doar sa scoti si sa-l bagi la loc, corect. Altfel, ar trebui rectificat putin sau incarcat cu alama, dar e mai greu pe loc. Daca e asa, ar trebui sa intre si a doua viteza, ceea ce n-ai spus daca se poate, si nu forta ca spargi cutia , daca intra in doua.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
0000 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
A fost umblat in cutie dar acele furci au toate crestaturile la acelas nivel si acea pargie care se plimba de la una la alta merge liber fara sa se loveasca de vre-o furca pentru ca am vazut lucrul asta cand a fost demontat capacul din spate, pentru a fi schimbat un pinion, si apoi montat la loc. Ce ce am omis sa spun este faptul ca pot schimba una sau doua viteze doar daca APAS pe schimbator si apoi incerc sa bag in viteze, dar niciodata nu am reusit sa o scot pe liber. Sa fie ceva din patina sau datorita faptului ca schimbatorul de viteze a fost pentru o cutie in 4 trepte?
This post has been edited by 0: 8 Jul 2011, 08:55 |
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Si daca bagi in acele viteze, poti sa deplasezi masina corespunzator treptei in care a intrat, sau se franeaza brusc dupa 20-30 cm de mers?Daca se poate deplasa, e din timonerie. Daca nu, e ramasa intr-o viteza, si cand o bagi si pe cealalata, tendinta e de torsionare a arborilor (primar si secundar). Tu ai vazut cele trei furci cu degajarile pe linie, dar dupa ce ai montat cutia pe pozitie, cum am spus si in postul trecut, posibil sa fi fortat cumva, si a trecur printre ele. A tras o furca intr-o viteza, ai fortat in lateral de a departat furca trasa si cea de pe liber, alaturata, a trecut printre ele si s-a asezat in degajarea celeilalte care era pe liber, si asa permite sa bagi numai cele doua furci in vitezele corespunzatoare lor. Poate te mira faptul ca nu ar fi posibil, dar chiar mie mi s-a intamplat, ca fi-miu sa se joace cu maneta si sa ramana intr-o viteza. Daca e din timonerie, e mai greu de explicat. Numai stand sub ea, poti realiza greseala.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
0000 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Ok..am inteles ce vrei sa imi zici dar cred ca problema era din alta parte. Mai exact am demontat acea bucata de tabla cu un cauciuc prins pe ea (am inteles de undeva ca ajuta atunci cand schimbi pentru mersul inapoi), care vine montata pe 2 suruburi sub schibator, prinse in caroserie. Acum pot schimba fara probleme in toate vitezele dar nu am mai pornit-o sa vad cum se manifesta. Am sa revin cu detalii.
|
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
GL 01 NJL |
![]()
Post
#7
|
![]() Banned Group: Members Posts: 194 Joined: 16 January 11 ![]() |
Acea placuta care zici tu ghideaza mansarierul.
|
--------------------
Audi
A4
1.9TDI/B5/1996
|
|
iulica89 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.265 Joined: 6 August 08 ![]() |
Salut! Am cumparat o cutie 365-11 si am o problema la vitezele 1 si 2 adica intra doar daca ridic de maneta si o imping pe undeva pe unde ar trebui sa fie treapta 3.Astazi dupa ce am achizitionat o timonerie de la o alta dacie la care selectionarea vitezelor se facea perfect dar la demontare am desfacut si suruburile care tineau de doua bucsi pozitionate in cruce...Posibil de la asta sa fie? Daca da spuneti'mi cum as putea regla bucsile acelea ca sa.mi intre si mie in vieze cum trebuie. Multumesc anticipat!
![]() Am rezolvat ![]() Merge ceas ...La 85km/h am doar 2500 rpm in treapta 5 ![]() This post has been edited by iulica89: 5 Aug 2011, 20:49 |
--------------------
Dacia
1310
1989 MLS
- PH 10 SIA Iulian
|
|
0000 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Alta problema aparuta dupa montarea cutiei: chiar daca am reusit sa o fac sa intre in toate vitezele, acum cand este scoasa pe liber tot se misca masina in fata si atunci cand o accelerez incepe sa trepiteze si se opreste, iar cand vreau sa dau inapoi intra in viteza dar trepideaza la fel si se opreste...Ce ar putea fi?
![]() |
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#10
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
o singura problema are ---nu este facuta/reglata bine--- asa ca dao jos si dute cu ia la un mecanic
This post has been edited by nikuniku: 11 Aug 2011, 18:13 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
0000 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Detaliaza-mi te rog putin...ce anume crezi ca nu ar fi reglat/facut bine?
This post has been edited by 0: 11 Aug 2011, 21:03 |
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#12
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
1---dantura sincroanelor nu trebuie sa se apropie de dantura de pe pinion(dintisorii aia mici patrati),sa stea la min 1mm cand apesi sincronu pe pinion,asa franeaza pinionu la selectarea vitezei lui
2---aceeasi dantura a sincroanelor puse pe mansonu sincron nu trebuie sa depaseasca jumate din urmatorul dinte de pe manson 3---pinioanele se,,imperecheaza,, pentru a nu face galagie(vuiet) 4---sebile dintre pinioane nu trebuie sa prezinte urme de uzura pronuntata la fel si pana de blocare 5---furcile selectoare nu trebuie sa aibe joc mai mare 0,5mm intre ele si santu de pe mansonu sincron 6---aceleasi furci nu trebuie sa aibe urme de uzura pronuntata unde intra selectoru de viteze 7---coroana diferential sa aibe aceeasi serie/numar ca si pe pinionu de atac 8---pinioanele planetare nu trebuie sa aibe joc intre ele si carcasa diferentialului 9---dupa montarea pinioanelor satelite in carcasa diferential se verifica sa mearga usor si fara opinteli(daca apesi pe pinionu planetar in interioru diferentialului) 10---mare atentie la montarea bilelor de blocare a furcilor,in special a furcii vitezei a-5-a 11---diferentialu montat in cutia de viteze nu trebuie sa aibe joc mare intre el si pinionu de atac 12---pinioanele montate pe axul pinionului de atac nu trebuie sa aibe joc radial mai mare de 0,2mm cam astea sunt chestiile de care trebuie sa tii cont cand se face o cutie de viteze care sa tina cel putin 10 ani,daca se foloseste ulei de calitate |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
0000 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Ok..am inteles cate ceva dar cred ca este mult mai simplu daca iti arata cineva toate astea la cutie..ideea este ca am schimbat eu un pinion de a V-a ca avea un dinte rupt si am cautat unul cu aceiasi numar de dinti..poate am gresit ceva la montarea lui.
|
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
ghitza |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Am si eu o problema cu cutia cred dar poate e din ambreiaj asa ca va las pe voi sa ma lamuriti,In mansalier cand e rece masina intra foarte frumos,dupa ce se incalzeste zici ca e tractor caraie si intra ,acuma poate sa fie din cutie sau ambreiaju de vina?ulei in cutie este ,vitezele intra bine
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
nici a mea nu vrea sa intre in a 5-a dupa ce se incalzeste.eu zic ca e uleiul prost de T90 o si schimb saptamana viitoare sa vad.cand pornesc dimineata nu-i nimic intra frumos dupa 20 de km intra greu sau deloc.
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
ghitza |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
A mea intra nu am probleme deact cu mansalieru asta la cald caraie si intra la rece nimic intra frumos,ce am mai observat tot la cald in viteza 1 intra dar trebuia sa fortez un pic maneta dar nu totdeauna
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Cine respecta punctele enumerate de Niku, risca sa mearga 20 de ani cu cutia, dar sa mai si tina la ea. Spune el, ca sincronul sa nu se apropie mai mult de 1mm de pinion, adica odata ce sincronul se sprijina in pinion, conul lor nu mai e functional. Cine nu se indura sa dea bani pe unul sau toate sincroanele, poate lua un span de cateva zecimi din laterala danturata a sincronului, pentru a crea acea distanta de impanare, chiar de nu va ajunge la 1mm, dar e. Asta numai daca nu are uzura si la canalul de la craboti (cele trei crestaturi de pe laterala opusa danturii), care face sa nu depaseasca un dinte si jumatate, cum zice Nku. Daca sunt adancite sau mutilate, nu se mai poate recupera. De aceea in special la viteza I-a, intra greu sau chiar deloc in mers. Cand cutia e rece, uleiul franeaza pinioanele, aducandu-le la aceeasi viteza (cine stie, intelege), si de aceea intra usor. Pe masura ce uleiul se incalzeste, devine fluid, pinioanele se invart usor, fiecare cu viteze diferite cand cutia e intr-o treapta, iar cand vrei sa schimbi, va trebui sa astepti mai mult, ca cincronul sa poata frana acel pinion pe care-l controleaza. Uleiul gros si rece, e mai lipicios, la cald, chiar la plecare de pe loc, daca se incearca mai intai a doua si apoi a I-a, va intra mai repede. Cine nu stie, si cand e pe liber, toate pinioanele din cutie se invart, fiecare in legea lui. Numai daca se apasa ambreiajul, se vor opri, toate odata, chiar daca au viteze diferite. Cred ca asa s-a cam raspuns la intrebari, dar si invatat ceva.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
eu nu am umblat la cutie si pana acuma mergea perfect.de cateva saptamani incepea sa faca figuri.ce si fac? nu vreau sa desfac cutia.
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
ghitza |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
nu vrei dar acolo ajungi cred ca si in cazu meu tot acolo ajung,nii eu nu am umblat in cutie de cand o am
<span class='edit'>14 Aug 2011, 10:05:</span> iti dai seama ca daca desfaci tre sa o si faci si ca sa o faci numa piesele sunt ceva bani nu gluma si daca nici nu mai ti masina mai mult de 2 ani nu merita deci ne orientam spre alta cutie ,ori de dacie dar buna ori de ceva renault This post has been edited by ghitza: 14 Aug 2011, 09:06 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
cred ca ai dreptate...iarna tot aveam probleme cu ea.la rece nu intra in a 2-a.cred ca o sa incerc sa schimb uleiul la ea.
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
Iuli |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 271 Joined: 15 November 08 ![]() |
folositi elf 75-80 e mult mai calitativ de cit t90 care e o balarie, si scapati de probleme la cutie
|
--------------------
dacia
dacia
88/1310
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
o sa incerc Iuli...oricum la Elf m-am gandit si eu sau Castrol
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
GL 01 NJL |
![]()
Post
#23
|
![]() Banned Group: Members Posts: 194 Joined: 16 January 11 ![]() |
Eu am uleiul in cutie din fabrica, dar spun sincer ca niciodata n-am avut probleme cutia de viteze.
|
--------------------
Audi
A4
1.9TDI/B5/1996
|
|
Iuli |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 271 Joined: 15 November 08 ![]() |
foloseste elf sau total ca sunt ok ca calitate ..... eu am elf in cutie de vreo 5-6 ani si sunt multumit cum merge
|
--------------------
dacia
dacia
88/1310
|
|
incer |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 9 September 08 ![]() |
Salut,
Sper sa fi nimerit cu topicu. Problema mea este urmatoarea am un motor de 1297 pe batranica mea din 78 si as vrea sa ii pun cutie in cinci(am una brici). As vrea sa stiu in afara de schimbarea timoneriei schimbatorului trebuie sa schimb cumva si altceva(volatnta, placa de presiune etc.) Multumesc anticipat |
--------------------
Dacia
Logan
2007/1,5 dci 85cp
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#26
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
incer de inlocuit,traversa cutie 5 viteze,bieleta schimbator 5 viteze si planetare scurte
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Daca ai traversa cu gaura, care intra pe tija la cautator, nu modifici nimic. Daca cutia are prinderi laterale, fara traversa (sunt mai rare), va trebui sa pui suporti de tampoane , pentru asezare verticala, ca la motor.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
incer |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 9 September 08 ![]() |
In primul rand vreau sa va multumesc pentru promptitudinea cu care mi-ati raspuns.
Pentru 0000 Daca nu e prea tarziu o intrebare: Cand ai dat jos capacu de la cutia de viteze ai scos bila de la treapta a V-a si ai bagat in a IV-a ? Daca nu, e posibil sa-ti fi cazut bila de la treapta a IV-a si asta inseamna sa desfaci toata cutia (iti spune unu patit). |
--------------------
Dacia
Logan
2007/1,5 dci 85cp
|
|
0000 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Tot eu..alta problema..oricat as etansa capacul din spatele cutiei imi curge ulei pe la acele suruburi lungi care trec prin jug, apoi capac si se strang cu o piulita, si pe la cablul de kilometraj. Se potriveste un capac de la o cutie in 4 la asta?
|
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
Axll |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 11 December 05 ![]() |
incearca si tu metoda clasica...pasta de etansare...
|
--------------------
dacia
1300
- BZ 04 BJL am vrut mai mult...decit normal...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 05:55 |