Incalzire motor berlina, solutii
Incalzire motor berlina, solutii
sddragos |
2 Nov 2005, 11:42
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 |
|
||
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|||
costi |
2 Nov 2005, 12:02
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti |
Sisteme de preincalzire exista mai ales pt motoarele diesel industriale.
Se folosesc insa schimbatoare de caldura iar procesul dureaza de ordinul orelor nu al minutelor. Ceea ce propui tu (2-3 min pe baterie) nu are sanse de reusita. Este prea scurt iar bateria nu duce mai mult in conditii de iarna. |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
bertro |
2 Nov 2005, 12:12
Post
#3
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia |
ti-ar trebui o rezistenta de vreo 2kw pentru a realiza ce-ti propui tu. rezistenta care iti va consuma foarte mult bateria in cele nu 2-3 ci vreo 5-6 minute cat i-ar lua sa incalzeasca cei 4-5 litri de apa din instalatia de racire. asta pe langa faptul ca bateria oricum e afectata de frigul de afara.
ideea in principiu e buna. daca ai curajul sa o testezi in practica sa ne spui si noua rezultatul. |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
driverx |
2 Nov 2005, 12:21
Post
#4
|
--- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 |
Ca sa elimini probleme de pornire, performante etc la temperaturi scazute, se aduce motorul in parametri..adica motorul sa fie ok din punct de vedere mecanic, carburatorul ok, aprinderea OK (nu strica aprindere tranzistorizata, care e o investitie minima). Cand toatea astea is OK, masina trebuie sa porneasca. Eu o pornesc pe a mea si la -20 grade din prima, sau daca nu, nu tin mult demarorul, ci ma opresc, mai dau un sprit scurt, nu ridic piciorul de pe pedala, demaror iar si in paralel cu demarorul, progresiv iau incet piciorul de pe acceleratie. Sa vezi ce porneste. Asta functioneaza si cu baterie aproape coapta (de 6 ani).
La mine merge! Am pornit asa in conditii de frig mare si masini mult mai naspa ca a mea. Voi de ce tot trebuie sa cautati solutii vesele pentru a elimina efectele in loc sa cautati sa eliminati cauzele? |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Buyaka |
2 Nov 2005, 12:30
Post
#5
|
Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti |
Volvo face pentru tarile nordice masini dotate cu un fel de "soba" cu motorina (situata undeva in fata rotii din stanga), soba care exact asta face... incalzeste motorul inainte de pornire... intregul proces nu dureaza mai mult de 5 min iar motorul este adus de la -15, -25 la +20~+30 grade dar repet sistemul e pe motorina, singurele accesorii electrice functionale fiind o rezistenta (nu mai mare decat o bujie de diesel) si pompa de recirculare. Sistemul a fost instalat pe modelele de la S60 incolo... numai bine!!!
|
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
ydaniel |
2 Nov 2005, 12:36
Post
#6
|
Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea |
deci,prin tehniumul de prin '80 unii au conceput pt berlina un cotul filtrului de aer niste rezistente care incalzeau aerul care intra in carb.ele se conectau prin intermediul unui buton de sonerie(pt a nu fi lasate pornite si deci pericol de incendiu).tineai butonu apasat 10-20 sec si dupa aia cheie.asta pe umiditate mare la temp f scazute(-20-30)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
ViperRS |
2 Nov 2005, 15:01
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca |
parerea mea este ca este mai important incalzirea uleiului pentru ca el realizeaza ungerea. cred ca un motor rece cu ulei cald sa zic 40 de grade nu are asa uzuri decat foarte mici iar iarna ar conta foarte mult. Eu ma gandeam un sistem pentru baia de ulei sau o pompa suplimentara sa circule uleiul independent de pompa normala de ulei. Da asta ar trebui la orice masina.
|
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
dex lada |
2 Nov 2005, 16:21
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti |
Da vrei sa se incalzeasca mai repede motorul iarna renunti la elice de pe pompa de apa si treci pe electroventilator daca nu ai deja.
Elice pe pompa de apa baga mereu aer rece pe blocul motor,pe cand electroventilatorul porneste doar cand trebuie (cand se incalzeste apa)si atunci mai sufla aer caldut pe motor. This post has been edited by dex lada: 2 Nov 2005, 16:37 |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
B-34-SGM |
2 Nov 2005, 18:40
Post
#9
|
Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs |
Baga carton in fata motorului, si un termostat la 86 grade,o sa se incalzeasca in 10 minute de functionare.
Ca sfat pentru a se incalzii mai repede motorul : opriti caldura, sa nu circule apa din calorifer, si o porniti dupa ce s-a incalzit motorul cat de cat. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
nvic74 |
2 Nov 2005, 20:04
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 1 October 05 |
am eu un astfel de sistem adus din suedia
dar este la 220v si are o priza care se conecteaza in garaj! nvic74@yahoo.com |
--------------------
peugeot
405
- gr 01 zke
|
|
ydaniel |
2 Nov 2005, 21:55
Post
#11
|
Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea |
cea mai buna solutie e cea cu electro ventilator!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
dex lada |
2 Nov 2005, 22:37
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti |
QUOTE(ydaniel @ 2 Nov 2005, 21:55) si cea cu cartonul e destul de buna. O combinatie intre astea doua ar da rezultate mult mai bune. Bun sa zicem ca se trece pe electro ventilator , avantajele sunt clare ,dar masina nu sta pe loc (chiar daca ar sta pe loc cand bate un viscol )este in miscare deci aerul rece trece prin grila fata ,radiator si ajunge la motor, rezulta o incalzire mai grea. Sau si mai misto un oblon (cum aveau masinile mai vechi un oblon in fata radiatorului, care poate fi actionat manual (cu cablu)sau electric pe pozitia inchis , pana se incalzeste motorul, si deschis sau intre deschis dupa ce sa incalzit motorul)+ electro ventilator combinatia perfecta. Actionarea "electrica" cred ca se poate face cu un acuator de la inchiderea centralizata. This post has been edited by dex lada: 2 Nov 2005, 22:42 |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
Muttley |
2 Nov 2005, 22:58
Post
#13
|
__________________ Group: Members Posts: 13.015 Joined: 4 September 04 From: - |
Ar mai fi o solutie pt cei ce au garaj sau o priza in apropierea masinii. Pe langa asta, ar mai trebui sa va plictisiti extraordinar si sa n-aveti alta ocupatie ca sa-ncercati, da' ma rog... Ideea consta in montarea unui fierbator electric (d-ala de fiert apa pt cafea) in bazinul radiatorului. De exemplu in locul termocuplei... Modul de folosire al "instalatiei" este destul de clar cred... Ca solutie alternativa, se poate folosi oricand un resou electric bagat in priza si plasat cateva minute sub baia de ulei...
O solutie mai normala am vazut pe un Golf 2 pe benzina care are un sistem electric, alimentat de la baterie, cu un modul de comanda cu display in interior. Asta pe care l-am vazut eu poate fi pornit oricand se doreste sau programat la o ora exacta (are ceas incorporat). Incalzirea dureaza 5-10 min cred (s-opreste singur)... Temperatura la care ajunge lichidul n-o cunosc. Pe cei ce stiu la ce ma refer (si stiu si cum functioneaza dispoz), ii rog sa ne povesteasca si noua despre ce-i vb... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Tonyus |
3 Nov 2005, 01:17
Post
#14
|
Simply clever... Group: Members Posts: 211 Joined: 12 April 04 From: Oradea |
Proprietarul unui A8 (nu mai stiu ce an) mi-a zis( laudat, deci poate nu e asa) cum ca a lui motor "sesizeaza" temperatura motorului ,care daca scade sub o anumita temperatura, il porneste.Iar dupa atingerea temperaturii normale opreste motorul.Inca o data spun ca eu NU am vazut respectivul sistem in functionare,dar cine stie...
P.S.: @dex lada : foarte frumos motorul din imagine,daca al meu ar fi pe jumate atat de curat ... This post has been edited by Tonyus: 3 Nov 2005, 01:19 |
--------------------
Skoda
Fabia Combi 1.4 16v
2002 "A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU Subscriu... |
|
george_slz |
3 Nov 2005, 03:36
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 |
Un motor se incalzeste mai repede iarna daca puneti carton in jumatatea de jos a radiatorului, nu cea de sus, nu cea din stanga nu ce a din dreapta.
Pentru cei care cred inca in incalzitoarele de benzina, cat am avut berlina am avut timp sa experimentez cu succes 2 tipuri de incalzitoare, facute de mine din auzite de pe aici si dupa ce am aprofundat cunostintele, din cunostintele si inventivitatea mea. Am combinat incalzitorul de benzina cu o admisie de aer foarte buna. Despre asta nu am sa vb-sc aici. Primul tip incalzitor prelua caldura de la galeria de evacuare, sistemul de conducte nu era in contact direct cu galeria....din motive de securitate ....reducere a incalzirii excesive, care reprezenta totusi o problema pe vreme calda. Al doilea tip de incalzitor insemna o teava de cupru de vreo 30 de cm indoita sub forma de U, teava de 8-10 mm diametru , utilizata la aer conditionat,de-a lungul acestei pe o distanta de vreo 20 cm din lungime se alatura o conducta de cupru, folosita la circuitul de benzina tur-retur, oricare dintre ele. Prin conducta subtire circula benzina, prin cea groasa apa provenita din circuitul de incalzire a flansei carburatorului, circuit pe care se inseria acest incalzitor.Conectarea se facea folosin 2 furtune folosite normal la flansa, ajustate special ca sa se interconecteze teava de cupru a incalzitorului. Bun!, cele 2 conducte, cea de benzina si cea de apa se pot lipi daca vreti, sau si mai simplu sa fie infasurate cu o sarma de cupru care va avea rol de conductie termica marita. Partea infasurata/lipita se va izola utilizand material izolator de aer conditiona, burete izoprenic. Acesta este un SCHIMBATOR DE CALDURA. Positionarea lui in spatele carburatorului, inspre ahbitaclu, dimensiunile destul de mici, utilizarea de materiale utilizate deja la flansa: furtune, coliere..., izolarea schimbatorului cu burete izoprenic....contribuie la siguranta in exploatare a smecheriei, DACA....aveti grija sa schimbati furtunele de benzina(bucatile de furtune, nu trebuie decat un furtun normal pana la incalzitor si unul mai mic de la incalzitor la carburator) macar o data la 2 luni, la 30.000 lei furtunul merita. Ce face incalzitorul de benzina?! 1. Mentine o temperatura normala a motorului pe timpul iernii, consum mai mic...confort in rabla. 2. Imbunatateste arderea: aer rece+benzina calda= ce furtuni tropicale se intampla in carburator...ha ha am glumit...rezulta o ceatza Nu imbunatateste pornirea!....nu are cum pt ca actioneaza dupa incalzirea motorului. Pe vreme calda incalzitorul de benzina cu apa poate fi folosit fara sa influienteze mult functionarea motorului. Un alt lucru pe care trebuie sa il aveti in vedere este evaporarea benzinei in carburator, dupa ce motorul a fost oprit. Cu toate acestea eu nu am intalnit o astfel de situatie, am folosit masina cu incalzitor pana in Iunie AC! This post has been edited by george_slz: 3 Nov 2005, 03:40 |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
ydaniel |
3 Nov 2005, 13:24
Post
#16
|
Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea |
jaluzelele din fata radiatorului tineau loc de termostat.dar solutia s-a dovedit a fi greoaie in exploatare,scot zgomot,se pot gripa
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
cristimm |
3 Nov 2005, 16:59
Post
#17
|
Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti |
Jaluzele in fata radiatorului exista si la BMW seria 3 foarte recente (fabricate dupa 2000).
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
dex lada |
3 Nov 2005, 22:53
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti |
QUOTE(george_slz @ 3 Nov 2005, 03:36) Un motor se incalzeste mai repede iarna daca puneti carton in jumatatea de jos a radiatorului, nu cea de sus, nu cea din stanga nu ce a din dreapta. Pentru cei care cred inca in incalzitoarele de benzina, cat am avut berlina am avut timp sa experimentez cu succes 2 tipuri de incalzitoare, facute de mine din auzite de pe aici si dupa ce am aprofundat cunostintele, din cunostintele si inventivitatea mea. Am combinat incalzitorul de benzina cu o admisie de aer foarte buna. Despre asta nu am sa vb-sc aici. Primul tip incalzitor prelua caldura de la galeria de evacuare, sistemul de conducte nu era in contact direct cu galeria....din motive de securitate ....reducere a incalzirii excesive, care reprezenta totusi o problema pe vreme calda. Al doilea tip de incalzitor insemna o teava de cupru de vreo 30 de cm indoita sub forma de U, teava de 8-10 mm diametru , utilizata la aer conditionat,de-a lungul acestei pe o distanta de vreo 20 cm din lungime se alatura o conducta de cupru, folosita la circuitul de benzina tur-retur, oricare dintre ele. Prin conducta subtire circula benzina, prin cea groasa apa provenita din circuitul de incalzire a flansei carburatorului, circuit pe care se inseria acest incalzitor.Conectarea se facea folosin 2 furtune folosite normal la flansa, ajustate special ca sa se interconecteze teava de cupru a incalzitorului. Bun!, cele 2 conducte, cea de benzina si cea de apa se pot lipi daca vreti, sau si mai simplu sa fie infasurate cu o sarma de cupru care va avea rol de conductie termica marita. Partea infasurata/lipita se va izola utilizand material izolator de aer conditiona, burete izoprenic. Acesta este un SCHIMBATOR DE CALDURA. Positionarea lui in spatele carburatorului, inspre ahbitaclu, dimensiunile destul de mici, utilizarea de materiale utilizate deja la flansa: furtune, coliere..., izolarea schimbatorului cu burete izoprenic....contribuie la siguranta in exploatare a smecheriei, DACA....aveti grija sa schimbati furtunele de benzina(bucatile de furtune, nu trebuie decat un furtun normal pana la incalzitor si unul mai mic de la incalzitor la carburator) macar o data la 2 luni, la 30.000 lei furtunul merita. Ce face incalzitorul de benzina?! 1. Mentine o temperatura normala a motorului pe timpul iernii, consum mai mic...confort in rabla. 2. Imbunatateste arderea: aer rece+benzina calda= ce furtuni tropicale se intampla in carburator...ha ha am glumit...rezulta o ceatza Nu imbunatateste pornirea!....nu are cum pt ca actioneaza dupa incalzirea motorului. Pe vreme calda incalzitorul de benzina cu apa poate fi folosit fara sa influienteze mult functionarea motorului. Un alt lucru pe care trebuie sa il aveti in vedere este evaporarea benzinei in carburator, dupa ce motorul a fost oprit. Cu toate acestea eu nu am intalnit o astfel de situatie, am folosit masina cu incalzitor pana in Iunie AC! ce ai scris tu aici este cu totu alta poveste ,exista si un topic pe aceasta tema "incalzire benzinei" sau pre- incalzirea si nu are nici o legatura cu ce se discuta aici. Daca erai atent. QUOTE Credeti ca ar fi posibila crearea unui sistem de incalzire a apei din radiator pe timpul iernii, inainte de pornire? Adica apa sa incalzeasca cilindrii si nu invers. Asta doar pentru a elimina poluarea excesiva la incalzirea motorului stand pe loc (si uzura motorului, totodata) si a elimina problemele de pornire, functionare motor rece, etc. Ar putea fi ceva electric, sa functioneze 2-3 minute, dar fara sa descarce complet bateria. E posibil sau n-am eu ce face si vorbesc aiurea 1.Petru a incalzi benzina trebuie sa ai apa calda adica motorul sa fie cald, si de unde sa fie cald cand el e rece. 2 .Daca motorul s-a incalzit se rost mai are sa incalzesti benzina ,ca oricum amestecul aer-benzin. este incalzit in cilindrii. 3.Schimbatorul tau de caldura foloseste ca sursa de caldura motorul (apa) pt a incalzi alt lichid. Aici se cauta un "dispozitiv" care dintr-o alta sursa de caldura , obtinuta electric sau prin ardere unui conbustibil sa incalzeasca motorul folosind apa sau uleiul. Pana se gaseste acest dispozitiv se cauta solutii pt a evita pierderea caldurii. -carton in fata radiatorului (jaluzele) -electro-ventilator This post has been edited by dex lada: 3 Nov 2005, 23:05 |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
B-34-SGM |
4 Nov 2005, 00:56
Post
#19
|
Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs |
Cata bataie de cap cand poti sa stai 10- minute maxim pana se incalzeste motorul. Va place sa va legati la cap fara sa ma doara!
Ca sfat pt protejarea motorului impotriva uzurilor : nu plecati de pe loc pana nu ajunge temperatura la a doua linie de jos. Cand aveam motorul clasic asa faceam. Porneam motorul fara soc (nici nu il aveam legat) il incalzeam si plecam fara probleme. Probleme pot sa apara in mers, dupa ce motorul e cald, sa se raceasca prea tare => consum mare. Re revolva cu un carton in fata radiatorului. Sa nu givreze carburatorul : puneti o bucata de carton prinsa cumva pe furtului de alimentare cu benzina, in fata la carburator. Electroventiloatorul in loc de elicea mecanica,actionat de termocupla, face minuni in anotimpurile friguroase. Iarna neaparat termostat (de 86 grade.) mai sunt unii care il scot vara, si acum se mira de ce nu au caldura, sau de ce nu se incalzeste motorul. Filtru de aer sa fie pe pozitia iarna, sa traga aer cald de la galeriile de evacuare!. Cam atat. Drive safe. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
tm8bnz |
4 Nov 2005, 01:04
Post
#20
|
turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM |
|
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
a3des |
4 Nov 2005, 01:28
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 28 October 05 |
Exista sisteme care incalzesc automat motorul si habitaclul, unele se pot programa la anumite ore, altele sesizeaza automat temperaturile scazute. Exista asa ceva la Volvo, Audi, etc. Mai exista un sistem interesant (anterioarele sunt electrice) la BMW seria 3 (am vazut asa ceva pe un model din 2000). Acesta inmagazineaza apa fierbinte in niste "termosuri" pe care la baga in circuit la pornirea motorului. Destepti nemtii astia sau poate le-au proiectat niste scandinavi mai frigurosi.
|
--------------------
dacia
1300
- 04wty
|
|
george_slz |
4 Nov 2005, 03:36
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 |
10 minute in plus dimineata si s-a rezolvat problema!
|
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
diaconuliviu |
4 Nov 2005, 13:28
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere |
In Canada (poate si in alte zone) se folosesc incalzitoare; se conecteaza la retea.
Dureaza destul de mult pina se incalzeste motorul. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ydaniel |
4 Nov 2005, 14:34
Post
#24
|
Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea |
termostatul de 86 gr e ala de iarna?parca mai e unu de 79 de gr! asa e?oricum electroventilatorul e mult mai bun decat cartonul!:P
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
dex lada |
5 Nov 2005, 17:29
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti |
QUOTE(ydaniel @ 4 Nov 2005, 14:34) termostatul de 86 gr e ala de iarna?parca mai e unu de 79 de gr! asa e?oricum electroventilatorul e mult mai bun decat cartonul!:P inca odata QUOTE si cea cu cartonul e destul de buna. O combinatie intre astea doua ar da rezultate mult mai bune. Bun sa zicem ca se trece pe electro ventilator , avantajele sunt clare ,dar masina nu sta pe loc (chiar daca ar sta pe loc cand bate un viscol )este in miscare deci aerul rece trece prin grila fata ,radiator si ajunge la motor, rezulta o incalzire mai grea. cu zice si SGM QUOTE Probleme pot sa apara in mers, dupa ce motorul e cald, sa se raceasca prea tare => consum mare. Re revolva cu un carton in fata radiatorului. electro-ventilator + carton asta e solutia This post has been edited by dex lada: 5 Nov 2005, 17:31 |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
Muttley |
5 Nov 2005, 23:07
Post
#26
|
__________________ Group: Members Posts: 13.015 Joined: 4 September 04 From: - |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
tuner |
6 Nov 2005, 10:36
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.556 Joined: 27 September 05 From: BrAsOv |
ce termostat e ala de 86 de grade,de dacie ???? se gaseste in comert sau o fi de la alta masina (si de la care )?
|
--------------------
am avut o dacie
131o L
mandru posesor de SCENIC 2001 :) acum și Zoe Am un RENO si asta imi ocupaaa tot timpul!!!
|
|
ydaniel |
6 Nov 2005, 20:56
Post
#28
|
Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea |
pai daciile berline s-au facut pt mai multe zone climaterice:calde si temperate+reci.
scrie oricum pe termostat.sau mai usor masinile care au fost fabricate iarna au termostate de iarna |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Muttley |
7 Nov 2005, 17:59
Post
#29
|
__________________ Group: Members Posts: 13.015 Joined: 4 September 04 From: - |
QUOTE(Muttley @ 2 Nov 2005, 23:58) O solutie mai normala am vazut pe un Golf 2 pe benzina care are un sistem electric, alimentat de la baterie, cu un modul de comanda cu display in interior. Asta pe care l-am vazut eu poate fi pornit oricand se doreste sau programat la o ora exacta (are ceas incorporat). Incalzirea dureaza 5-10 min cred (s-opreste singur)... Temperatura la care ajunge lichidul n-o cunosc. Pe cei ce stiu la ce ma refer (si stiu si cum functioneaza dispoz), ii rog sa ne povesteasca si noua despre ce-i vb... Am studiat putin azi respectiva masina, ca era pe un elevator... Sistemul nu functioneaza cu energie electrica, ci cu benzina! Un mecanic de p-acolo a zis ca ar avea un consum de cca 0,7litri /ora (desi mie mi se pare cam mult)... Interesant mi s-a parut faptul ca avea si un mic esapament cu tot cu toba in zona spoilerului fata . Corpul principal este o cutie metalica amplasata-n zona radiatorului cam maricica totusi, cateva furtunuri de alimentare cu benzina p-acolo... Ma rog, n-am prea avut timp sa studiez bine treaba. Ce-i important totusi este ca la prima vedere, se poate monta pe dacie! Cei ce au detalii, va invit!! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
memyselfandI |
11 Nov 2005, 17:53
Post
#30
|
m Group: Members Posts: 191 Joined: 8 March 05 From: Bucuresti |
e destul de mult 0.7.
Leonu'l de 2.0 TDI avea un consum la stationare de 0.6l/h. Deci ragalia aia mica e destul de insetata.. |
--------------------
Logan
1.6
2006
- 7727 "la curse e simplu, totu' e sa faci ca drumul"
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd September 2024 - 07:52 |