Parametrii optimi de functionare a motorului, Temperatura apei si presiunea la ulei!!!
![]() ![]() ![]() |
Parametrii optimi de functionare a motorului, Temperatura apei si presiunea la ulei!!!
papamuntz991 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|||
ionutt daniel |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.139 Joined: 22 August 06 From: Giurgiu ![]() |
E in parametri normali. E cam mica presiunea de ulei, dar depinde si de uleiul pe care il folosesti.
|
--------------------
renault
espace
2.2
- bulgariax4
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#3
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Si de ce spui ca presiunea la ulei e mica?
Cu motorul la 80 grade C presiunea minima la relantiu trebuie sa fie de 0.7 atm., ori el are 2 - 2.5 , e destul de bine. This post has been edited by EUROPE_: 19 May 2007, 14:47 |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
iulian.bisty |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 382 Joined: 24 March 07 From: Braila ![]() |
QUOTE(papamuntz991 @ 19 May 2007, 14:57) Cred ca in titlu m-am exprimat destul de bine...eu sunt incepator...nu am citit prea multe despre masini decat pe forum...si de aceea apelez la ceilalti dacioti... La ce nivel sta temperatura apei si nivelul presiunii la ulei? mie imi sta apa intre 83 si 87,iar presiunea la ulei scade de la 5 pana aproape de 2-2,5....nu sunt nici foarte sigur de corectitudinea acestor valori dat fiind ca am montat indicatoarele recent(cele originale erau stricate)... Astept pareri si valori personale!!! .La ulei e admis in relanti pana la 0,8 ( valoarea care este scrisa pe manocontact ) cand sa aprind becurile ( ulei + apa ) , iar in turatie daca ai cum zici e destul de bine Apa e buna si ea |
--------------------
Renault
Megane 3 2015
Kadjar 2017 zxcxzcz
|
|
sobolan |
![]()
Post
#5
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
1.La relanti presiunea e mai mica?in mers creste sau cum e treaba asta?
2.Despre apa nu spuneti nimic? 3.Impartasiti valorile personale!!! |
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|
sobolan |
![]()
Post
#7
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
si pres la ulei la cat trebuie sa fie max?cu motorul cald...caci cu el rece incepe de pe la 5,5 sa scada...
|
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|
iulian.bisty |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 382 Joined: 24 March 07 From: Braila ![]() |
nu-i neaparat sa fie o valoare de max
sa existe presiune asta conteaza depinde mult de uleiul folosit |
--------------------
Renault
Megane 3 2015
Kadjar 2017 zxcxzcz
|
|
ATM |
![]()
Post
#10
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Temperatura optima de functionare a motorului e pe la 80-85 grade in principiu. Temperatura reala poate avea variatii in functie de termostat. De exemplu, exista termostate care deschid circuitul de racire la 97 de grade ( AMC Vaslui), se folosesc iarna pentru a compensa frigul napraznic de afara (care nu prea mai este de ceva ani in Romania, dar in fine...) - automat deci, temepratura lichidului de racire din motor va fi undeva pe la 90 de grade.
Presiunea de ulei nu are termeni standard si batuti in cuie. Cartea spune ca minimul acceptat este intr-adevar 0.7 , mai jos e de rau, se aprinde becul si nu mai e de mers cu masina. Principiul de functionare, pe scurt: pompa este legata prin angrenaje de arborele cotit, cu cat acesta are mai multe rotatii, cu atat pompa lucreaza mai mult si introduce o presiune mai mare in circuit. Adica, cu cat motorul e mai turat, cu atat presiunea de ulei este mai mare. Acuma cu indicatiile ceasului de ulei: cand motorul e rece, uleiul e mai gros si va avea o presiune mai mare in circuit, chiar la relanti (5.5 e OK din ce indici tu...la mine nu prea se ridica mai sus de 4 la rece). Cand motorul se incalzeste si ajunge la temperatura optima de functionare, uleiul, din cauza caldurii, se subtiaza, si presiunea in circuit scade - si atunci, un motor normal va avea, functi de uzura pompei si liniei, 1- 2 - 3 la relanti si 4-6 in turatie. Sigur, presiune 1 la relanti e cam incomod pentru ochiul soferului... valori personale: temperatura de lucru a motorului - 80 grade apa (termostat "frantuzesc" Vernet de 82 grade), presiunea de ulei - 4 la rece (indiferent daca e la relanti sau 3000 rpm, daca o turez mai sus creste ea pana la 5, dar nu sunt nebun s-o forjez de aiurea la rece), cu motorul cald - 2 relanti, 4 la 3000 rpm. Indicatiile care le dai tu pentru masina ta sunt OK, plecand de la premisa ca indicatoarele astea noi sunt cat de cat exacte si ca ai ulei acceptabil in motor (nu spalatura de butoi, de aia la 3 ron/litrul). Nu ai precizat clar daca presiunea de ulei la cald este de 2-2.5 la relanti sau in turatie. Banuiesc ca e la relanti, nu? In turatie (cald) cat e? 3.5? This post has been edited by ATM: 20 May 2007, 09:22 |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
la relanti sta cam la 3...la 2 in nici un caz...in turatie cam la 4 sa zic...
cand e rece incepe sa scada de la 6 chiar...am auzit ca la rece ar fi presiunea chiar 7-8... indicatoarele nu sunt noi...sunt folosite...dar sunt noi la mine pe masina...multumiri lui mad toz:) indicatorul la apa nu usnt sigur cat e de exact caci nu sare apa de 85 de grade...adica nu s emai misca de la mijloc d-acolo... si nu in ultimul rand:ms de explicatie gigantica...sa dea domnu la cat mai multi coforumisti ca tine!!! ![]() si uleiul e din acela romanesc(M20w40) de 5 ron/L...dar uleiul e innoit mereu caci se completeaza:P...asta e...papa ulei... |
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|
Muttley |
![]()
Post
#12
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#13
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Apa ... motor cald (circulat in bucuresti) 90*-95* acul indica ok
ulei ... 1 la cald la relanti 4 la turatie ... (se apropie schimbul in 500 km ...am mobil 1 de ~5000 km doar in bucuresti) ulei ... 4 la rece ... 5 accelerat ... Becurile la ulei nu s-au aprins deci este ok ... |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#14
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Ce valori mici aveti voi la relantiu cu motorul rece
![]() La mine la relantiu cu motorul rece am peste 6 ( acul sta lipit de partea dreapta a ceasului ). La cald la relantiu am 1.5 -2 ( poate am si mai putin, depinde cat de mult merg prin semafoare ), iar in mers, spre exemplu la 3000 rpm am 5 atm., nu am mai verificat de mult, dar voi verifica maine! Uleiul folosit este m20w40. |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
cu motorul rece am zis si eu ca sta la 6 chiar poate peste...dar la relanti la mine e mai mare...e cam 3...
|
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|
nambanidealtceva |
![]()
Post
#16
|
![]() Pe volan din 96 Group: Members Posts: 335 Joined: 31 October 05 From: B U C U R E S T I ![]() |
Mie mi s-a stricat sonda.. inainte, aveam cam 2,5 la relanti si 5 in mers cu motorul cald, intr-adevar la pornire acul mergea pana in capat (la 6).. Am schimbat sonda si acum am aproape 2 la relanti cu motorul cald si maxim 4 in ture... iar la pornire aproape 5... cu ulei 10w40 de calitate.. In concluzie, sondele difera al naibii de mult de la una la alta, ce indica acul e in mare masura orientativ, asa ca nu va speriati decat daca sesizati ca de la o zi la alta aveti presiunea mai mica, sau ca, doamne fereste, se aprind becurile in mers.
|
--------------------
Citroen C4
1.6 16V, 2005,
vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
|
|
jaf |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru din mijloc Group: Members Posts: 641 Joined: 25 May 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Nu inteleg dupa ce va dati seama de temperatura apei.. eu am ceasuri takosan iar indicatorul e sta la mijloc.. interbare intrebatoare.. ce temperatura are apa ?
![]() |
--------------------
trotineta
tri roti
2012 ful vidaut chiele "ati facut dacia de rasul lumii cu 'inventiile' voastre"
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#18
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
~ 80 * a doua linie alba este la ~ 40 (parca) penultima linie alba este de 90 * urmeaza 100* si 120 * daca deasul are 5 linii albe
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
tatuci |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 206 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
la mine apa 80-85 prin bucuresti
presiunea la ulei la rece 4 (posibil un pic peste iarna) iar la stop scade la 1.8-2 dupa refacerea motorului am avut ulei ieftin pt primii 500km..acum am un ulei bunicel cu aditiv 2+2 de la mama lui...zic unii c ape dacie nu merita ulei scump dar de cand am pus aditivul ala s-a simtit imediat...motorulmerge ortund...mai linistit, mai silentios ce mai..o placere ss-l asculti |
--------------------
Dacia
1310 TLX, SupeRNova, Logan MCV (2014)
1991/ 2001/ 2014
- B 84 TCI, B 47 BWU Nu-i nimic mai frumos pe lumea asta decat puritatea conceptiei inventatorului.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#20
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
apa 83-96
oil 3-6 bar |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
indicatorul [...]mie nu-mi sare de 85 de grade [...], ala nu cred ca merge bine...da il mai testez eu, acu cand mai prind un val de caldura...
This post has been edited by diaconuliviu: 24 May 2007, 06:41 |
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|
ferrari |
![]()
Post
#22
|
![]() membru de treaba Group: Members Posts: 118 Joined: 29 November 06 From: CLUJ ![]() |
la mine presiunea la ulei la rece este 6 iar la cald scade pana la 2-2.2(la 800 rpm).
temperatura apei ma ingrijoreaza (mai ales atunci cand urc dealuri lungi si cu inclinatie destul de mare cum ar fi feleacul).acum 2 zile am facut un drum cluj-alba-cluj si temperatura nu scadea decat foarte rar sub 90 si imi urca si la 100 atunci cand urcam dealuri. pe langa asta de ceva vreme nu mai trage motorul la deal (pe unde mergeam cu a 4-a acum ma chinui cu a 3-a sau chiar cu a 2-a),mentionez ca aprinderea e buna, amestecul e ok. am fost la 2 mecanici si nu si-au dat seama care e problema. daca ati patit asa ceva ........va rog niste informatii. |
--------------------
dacia
1310 CL (BK)
1995 all the best and f*ck the rest
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#23
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
se tureaza motorul dar nu trage (urca) cred ca ar trebuie sa te gandesti la ambreaj
![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
ferrari |
![]()
Post
#24
|
![]() membru de treaba Group: Members Posts: 118 Joined: 29 November 06 From: CLUJ ![]() |
nu e ambreiajul........ se simte ca nu poate sa traga motorul...fenomenul seamana cu un capac de delcou cu probleme numai ca nu e capacul de delcou.
|
--------------------
dacia
1310 CL (BK)
1995 all the best and f*ck the rest
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#25
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Poate este obosit .... set uzat ... segmenti dusi ... nu stiu ... de la capac delco nu cred ca este ... ala ori da scanteie ori nu ?
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
ferrari |
![]()
Post
#26
|
![]() membru de treaba Group: Members Posts: 118 Joined: 29 November 06 From: CLUJ ![]() |
motorul nu e obosit... nu manca ulei iar saptamana trecuta am masurat compresia si am 9.5 deci ca in carte.ceea ce este foarte interesant este ca cel mai des se manifesta atunci cand urc dealuri serioase dar se mai intampla si pe loc drept sa nu traga o perioada apoi isi revine singur
|
--------------------
dacia
1310 CL (BK)
1995 all the best and f*ck the rest
|
|
mariushi |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 16 June 06 From: BUZAU ![]() |
La indicatoarele de presiune ulei de pe 1310 ( 1997) nu are cifre...ci doar vreo 3 linii albe si una rosie jos(Low). Stie careva cam ce valori au liniile alea?
|
--------------------
Dacia
Logan
2009 Laureat 1.5dci
- BZ-21-DER
|
|
ATM |
![]()
Post
#28
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Linia rosie - low - 0
prima linie alba deasupra liniei rosii - 2 a 2a linie alba - 4 si ultima de sus -6 |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
mariushi |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 16 June 06 From: BUZAU ![]() |
multam! deci cand e rece e pe la 5 iar cand se incalzeste presiunea e putin peste 2, temperatura indiferent de conditiile meteo tot la jumate sta apa....nici un mm mai sus sau jos
|
--------------------
Dacia
Logan
2009 Laureat 1.5dci
- BZ-21-DER
|
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
temperatura la apa asa imi sta si mie...chiar mi-am facut probleme ca nu imi merg bine ceasurile(sunt luate recent dar SH)...dar cel mai mult a ajuns apa la 87.5 adica jumate...si temperatura normala de functionare e pe la 83-84...
|
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 04:34 |