Probleme la tracțiunea integrală., Nu vrea să cupleze tot timpul la modul 4x4?
![]() ![]() ![]() |
Probleme la tracțiunea integrală., Nu vrea să cupleze tot timpul la modul 4x4?
ALH |
![]()
Post
#121
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 29 October 10 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Duster 4x4, 1.6 16V
2010
|
|||
D-Ice |
![]()
Post
#122
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
@pedrovl. E normal sa miroasa a ferodou incins, daca ai urcat cu 3-4000rpm si ai accelerat ca sa simti spatele, e ca si cum ai fi facut plecari succesive de pe loc cu scartait de roti. Dieselul nu il turai la mai mult de 2000rpm si de aia nu se incingea asa tare, plus ca benzinarul accelereaza mai brutal de cat Dieselul, acesta din urma are o acceleratie mai liniara.
Din ce am citit eu in cartea masinii, are o termocupla pe cuplajul intermediar care comanda iesirea din 4x4 daca acesta se incinge peste o anumita limita, asa ca eu nu mi-as face griji. Totusi eu nu as mai forta ruperea aderentei la deal, e si periculos, si nu are nici rost sa uzezi prematur cuplajul, mai mult ca sigur ca discurile se pot reconditiona/inlocui cu cheltuieli minime, dar iti faci de lucru cu D/R cuplaj electromagnetic, mai ales pe timp de iarna. ![]() This post has been edited by D-Ice: 4 Feb 2011, 11:20 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
cosmel |
![]()
Post
#123
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 6 February 11 ![]() |
si eu am de fapt aceleasi probleme ca si voi , probleme care de fapt nu sunt probleme. masina asta are numai 2 diferentiale. nu are intre puntzi. ca daca avea si nu exista blocaj pe acest diferential riscai sa ramai mai blocat in zapada decat asha ca se invartea in gol numa o roata. nu stiu daca s-a povestit despre asta de aceea fac eu o incercare. sa se stie clar. dusterul 4x4 pe modul automat de cuplare are tractiune fata insa cardanul antrenat de cv tot timpul. pe diferentialul din spate are un ambreiaj sau mai bine zis un cuplaj comandat electronic si intra in functiune cupland cardanul cu pinionul mic al diferentialului spate atunci cand senzorii de abs simt ca o roata de pe fata se invarte in gol. INSA nici pe fata nici pe spate nu axista blocaj diferential. pe modul 4wd acest ambreiaj(cuplaj) face legatura permanenta intre cardan si diferential. deci: in cel mai rau caz se invarte in gol o roata fata impreuna cu una spate. in cazuri normale se invart toate 4. daca ar fi avut blocaje pe diferential ar fi costat vreo 3000 euroi in plus , asta incluzand si partea electronica care comanda. modelele cu esp completeaza partial problema franand putin rotile care se rotesc in gol pe noroi sau gheatza in panta , fortand rotile cu aderenta mai mare sa se invarta. partea proasta la esp e ca reduce automat si turatia pana la aderenta si in cazuri mai speciale de forta o sa moara motorul. eu pot sa va spun ca am incercat niste teste personale prin niste mocirle si inca nu am ramas. dar asta nu inseamna ca nu voi putea ramane....candva. datorita acestui neajuns. si in plus sunt convins ca 99% din cumparatorii de duster n-o sa aiba vreodata nevoie sa se imparta puterea motorului exact in patru pentru fiecare roata.
cu respect cosmel |
--------------------
dacia
duster
mai 2010 110 cai 4x4
|
|
Dsign |
![]()
Post
#124
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Dupa o mica inspectie ieri pe sub masina, am descoperit ca planetara din stanga spate are joc, in partea dinspre diferential. Imi poate confirma cineva cu 4x4 daca este o chestiune normala sau daca mai este prezent jocul si la altcineva?
|
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#125
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Cum ai depistat problema? Batea planetara? Asta ca sa stim si noi sa cascam urechile ca garantia nu o sa tina o vesnicie.
![]() |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
zoliasi |
![]()
Post
#126
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 7 August 08 ![]() |
Da,e chestia cu diferentialele,cosmel,si pe zapada mai face asa...
This post has been edited by zoliasi: 18 May 2011, 01:36 |
--------------------
Renault
Austral
2023 Echilibratu'
|
|
NorbertC |
![]()
Post
#127
|
![]() membru nedumerit Group: Members Posts: 110 Joined: 17 July 11 From: Timișoara ![]() |
Deci, îmi dau seama, că poate că Dacia făcea o afacere mai bună, dacă aborda problema cu 4x4, ca și la tractor:
O manetă să cupleze 4x4, și o pedală să blocheze diferențialul spate. Atunci sigur nu vor mai fi comentarii despre sistemul 4x4.... |
--------------------
Dacia
SupeRNova
2001 Rapsodie; Culoare: Verde Infinit
- TM 10 NUX
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#128
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
![]() |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
Dusster |
![]()
Post
#129
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 9 August 11 ![]() |
Salutare !
Am avut doar cateva peripetii cu Duster-ul (4x4 110 ESP)in offroad si pot sa va spun urmatoarele: 1. Daca ramaneti in mocirla si-l frecati rau, se incinge cuplajul, miroase a incins, se aprind/clipesc martorii si trece singur pe 2WD. Dupa ce se raceste 5-15 minute, cuplati LOCK in viteza I - a, da inainte putin si NUMAI dupa asta in marsalier, pentru a fi siguri ca trage si spatele. Daca este scufundat rau in mocirla cu partea fata, atunci distractie... se tureaza singur ca apucatu' si apar martorii catalizator/parte electronica ![]() 2. Daca vreti sa urcati un mal/deal inalt,abrupt si alunecos, asigurati-va ca ati decuplat ESP-ul... altfel ASR-ul taie turatia motorului exact in varful malului cand incepe sa piarda elanul si aderenta si riscati sa se opreasca motorul... ![]() ![]() 3. Daca ati dat 20.000 E pe Duster, feriti-l de offroad in padure ca o sa plangeti dupa pragurile de plastic (zgariate rau de la crengile puse la roti si busteni pe fagase), vopsea (zgariata superficial de arbusti) si noroiul prins in scut ![]() Pe total - trage, urca, pastreaza aderenta chiar cand nu te astepti, traverseaza ff bine aproape orice vad si plaja de nisip, nu se afunda imediad din cauza greutatii si .... doi insi cu o sufa muta spatele in orice directie ![]() This post has been edited by Dusster: 9 Aug 2011, 18:38 |
--------------------
Dacia
Duster
2011 1.5 dci 110 cp 4x4
|
|
4x4 |
![]()
Post
#130
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
Ce "surpiza" un suv lipsit de diferentiale blocabile nu e destinat sa faca fata la offroad serios. Ma bucur ca totusi macar pui la munca si acel sistem pseudo 4x4, sper sa te bucuri si tu de masina.
|
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#131
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
QUOTE(4x4 @ 9 Aug 2011, 19:43) Ce "surpiza" un suv lipsit de diferentiale blocabile nu e destinat sa faca fata la offroad serios. Ma bucur ca totusi macar pui la munca si acel sistem pseudo 4x4, sper sa te bucuri si tu de masina. Ce e aia pseudo 4x4? Pseudo 16? ![]() Ca daca avea sigla de BMW: Mancati-as am un 4x4 la masina, cupleaza numai cand am nevoie, consuma putin si raman bani si de tigari... Ce tare sunt fratele meu, maine plec la munte sa ma dau shmecher. |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
cosmin_2300 |
![]()
Post
#132
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
Dusteru' nu e un 4x4 veritabil, în sensul că niciodată nu o să ai mai mult de 2 roți care trag (una față și una spate).
Un 4x4 veritabil are diferențiale blocabile (trag toate 4 roțile în același timp) și reductor (Dusteru' are treapta 1 mai scurtă ca să compenseze puțin lipsa reductorului, dar tot nu se compară). Până la urmă, cât dai, atâta ai! |
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
4x4 |
![]()
Post
#133
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
Exact asta ziceam si eu. Dar majoritatea oamenilor nici nu au nevoie de un 4x4 veritabil, pentru mers la pescuit/gratar de duminica, vizite la tara si trecut prin balti si frunze dusterul e excelent.
|
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#134
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.341 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Atunci dupa spusele voastre este un singur 4x4 veritabil la care sa traga tot timpul toate rotile: Mercedes G. Ce facem cu restul (Landcruiser, Pajero, Patrol, Defender..)? Ele nu au diferentiale blocabile pe ambele punti, deci exista foarte multe momente cand nu trag toate rotile....
Cum s-a mai spus, Duster-ul este un SUV cu capacitati putin mai mari in off-road fata de celelalte SUV-uri (SUV-uri si nu altceva), deci nu are sens legatura cu 4x4 veritabile. Cand intri in off-road, indiferent de masina cu care te afli, ar trebui sa stii ca o poti avaria foarte usor... |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
cosmin_2300 |
![]()
Post
#135
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
QUOTE(cristic1982 @ 11 Aug 2011, 08:38) Atunci dupa spusele voastre este un singur 4x4 veritabil la care sa traga tot timpul toate rotile: Mercedes G. Ce facem cu restul (Landcruiser, Pajero, Patrol, Defender..)? Ele nu au diferentiale blocabile pe ambele punti, deci exista foarte multe momente cand nu trag toate rotile.... Ești sigur că nu au diferențiale blocabile? Eu zic să te mai gândești ![]() Și Jeep Grand Cherokee are diferențiale blocabile + reductor ![]() |
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#136
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.341 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Au, dar maxim 2
![]() Singurul Jeep care ajunge la nivelul unui G este Wrangler cu optiunea diferentialului fata blocabil... |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
cosmin_2300 |
![]()
Post
#137
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
Ai mers tu cu Grand Cherokee și nu are diferențial față blocabil?
Vorbești prostii! Ăla cu care am mers eu avea toate 3 diferențialele blocabile ![]() Hai să încheiem off-topicul, că tu ești un argon cu Duster ![]() |
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#138
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.341 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
QUOTE(cosmin_2300 @ 12 Aug 2011, 08:36) Ai mers tu cu Grand Cherokee și nu are diferențial față blocabil? Vorbești prostii! Ăla cu care am mers eu avea toate 3 diferențialele blocabile ![]() Hai să încheiem off-topicul, că tu ești un argon cu Duster ![]() Se pare ca singurul care vorbeste prostii dintre noi esti tu, Grand Cherokee nu a avut niciodata in serie un model cu 3 diferentiale blocabile. Inainte de a deschide o discutie te rog sa te documentezi si nu sa vorbesti doar de dragul de a vorbi (aste de la unul cu Duster, care macar vorbeste fundamentat). |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
cosmin_2300 |
![]()
Post
#139
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
Tu ai probleme cu înțelegerea? Tu nu înțelegi că AM MERS cu așa ceva și s-au blocat toate 3 diferențialele?
![]() Mașina este modelul ăsta: 2004-jeep-grand-cherokee-limited_100030524_m.jpg Dusterul este o mașină bună pentru banii dați, dar nu se poate compara cu un off-roader! L.E.: Am șters clipul, oricum, nu mă mai contrazic cu tine că nu are rost ... Dacia DUSTER RULLZZZZ!!!! ![]() This post has been edited by cosmin_2300: 12 Aug 2011, 09:26 |
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
nicolaem |
![]()
Post
#140
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 23 September 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(4x4 @ 9 Aug 2011, 20:43) Ce "surpiza" un suv lipsit de diferentiale blocabile nu e destinat sa faca fata la offroad serios. Ma bucur ca totusi macar pui la munca si acel sistem pseudo 4x4, sper sa te bucuri si tu de masina. Si eu am ramas usor dezamagit cand am aflat modul de implementare 4x4 la aceste crossovere. Ideea este ca majoritatea (sau poate toate) modelele din clasa Dusterului au acest mod de 4x4 cu un cuplaj central : Tucson, ASX, Outlander, Qashqai, RAV4. Doar off-roaderele adevarate au diferentiale blocabile iar pe sosea nu iti ofera confort si performante deosebite. Incingerea cuplajului central se datoreaza unei patinari indelungate - ceea ce presupune urcarea cu 4x4 lock a unei pante mari, cu fata fara aderenta. Acel cuplaj central - in modul lock- tine loc de diferential central blocat. Din acest punct de vedere nu ar trebui sa fie diferente - doar ca un cuplaj prin frictiune poate patina, ceea ce duce la pierderea tractiunii spate si incingerea cuplajului. |
--------------------
Dacia
DSN Confort
- B-...
|
|
4x4 |
![]()
Post
#141
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
Corect, din acest punct de vedere nici Outlanderul nu e mai stralucit.
|
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#142
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
tot mai fiabil de 1000 de ori ii un sistem cu pinioane si cuplare la maneta mecanica
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#143
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.341 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
QUOTE(vladut88 @ 12 Aug 2011, 23:09) Normal, ala este cel mai recomandat, dar din pacate asta vine cu o greutate mare, deci implicit un consum mare pe care clientul nu e pregatit sa il plateasca... Oricum, SUV-urile sunt masinile bune la toate, dar care nu exceleaza in nimic. Alegerea unui SUV o faci pentru polivalenta fata de un model de strada clasic. "cosmin_2300" daca acolo scrie 4x4 blocat nu inseamna ca s-au blocat toate diferentialele, ci cel mult 1 (cel central), pentru restul, daca mai avea, existau butoane sau manete suplimentare. Iar masina despre care vorbesti mai putea fi echipata cu maxim un diferential blocabil in plus (cel spate), deci niciodata nu putea ajunge la performanta unui G. Daca e sa privesti un SUV (inclusiv Duster) fata de celelalte masini, poti spune ca face mai multe lucruri dar nu la fel de bine ca modelele specializate: nu o sa faca off-road niciodata la fel de bine ca un off-roader, nu o sa fie la fel de agil ca o berlina clasica, etc., el facand cate ceva din fiecare. This post has been edited by cristic1982: 13 Aug 2011, 10:51 |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
asgard1955 |
![]()
Post
#144
|
membru Group: Members Posts: 1.665 Joined: 8 July 09 From: BH ![]() |
Face cate putin din fiecare dar o face bine. Pana in acest moment eu sunt foarte multumit de alegera facuta. E putin "nesimtit"
![]() |
--------------------
Dacia
Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre
2011 "Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
|
|
ALH |
![]()
Post
#145
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 29 October 10 ![]() |
cosmin_2300: numai G-ul are 3 dif.blocabile, nu te mai contrazice ! Celelalte adevarate utilaje off-road au numai maximum 2. Studiaza mai exact ce inseamna dif. blocabil la buton, nu LSD.
|
--------------------
Dacia
Duster 4x4, 1.6 16V
2010
|
|
horsewhisperer27 |
![]()
Post
#146
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.491 Joined: 15 March 04 From: Bucuresti ![]() |
am tto rasfoit acest topic,si s f curios sa aud niste impresii de la posesorii de duster dupa zapaditekle din iarna asta.
de asemenea sper ca s a prin mult mai multe lume ca trebuie sa apese butonu ala care decupleaza sistemele de siguranta,daca vrei sa iesi din mocirla din fata blocului si simti ca masina iti taie gazul.... |
-------------------- fan VAG!
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#147
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
ASR-ul nu se foloseste la deplasarea cu lanțuri pentru zăpadă, printr-un strat înalt de zăpadă sau pe teren necompactat (pietris, nisip,etc.) sau când încercați să eliberați autovehiculul blocat (se foloseste metoda prin balans). Am citit asta in manualul unui Pasat (dotat cu ASR si buton ASR) cu care am mers ceva km iarna asta. Presupun ca sunt si in manualul de la Duster astfel de informatii.
|
--------------------
-
-
-
|
|
ALH |
![]()
Post
#148
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 29 October 10 ![]() |
ASR au numai Duster-ele cu ESP asa incat eu am putut merge fara emotii prin troiene imense iarna asta. Mi-a placut cum trage pe Lock, este destul de OK pt banii ei. Mai putin atunci cand iti patineaza o roata de pe fiecare punte- acolo ramai neavand diferentil blocabil de nici o culoare, nici macar o sperietura de LSD...
|
--------------------
Dacia
Duster 4x4, 1.6 16V
2010
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#149
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
…calci ușor frâna, în loc de ASR…
|
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
asgard1955 |
![]()
Post
#150
|
membru Group: Members Posts: 1.665 Joined: 8 July 09 From: BH ![]() |
Am ramas si eu de 2-3 ori blocat in zapada dar pentru ca am fost prea viteaz. Dar am reusit sa ies prin balans de fiecare data.
|
--------------------
Dacia
Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre
2011 "Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 04:59 |