Probleme pompa de apa
Probleme pompa de apa
whiteangel |
20 Jan 2011, 15:59
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 12 January 11 |
Attached thumbnail(s) DSC01622.JPG ( Size: 475.14k ) Number of downloads: 1090 DSC01621.JPG ( Size: 371.69k ) Number of downloads: 1195 |
||
--------------------
Dacia
Solenza
2004
|
|||
bogdanelkva |
20 Jan 2011, 16:11
Post
#2
|
/\____/\____/\____/\ Group: Members Posts: 1.147 Joined: 4 November 09 From: reghin |
Cand ti-au montat pompa,ce au folosit la imbinare,garnitura sau silicon din ala special?
|
--------------------
ford
focus facelift tot cu benzina
2009
- MS**--- In goana dupa posturi.
|
|
whiteangel |
20 Jan 2011, 17:33
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 12 January 11 |
Nu stiu pentru ca nu am fost de fata. Daca da si garnitura cand cumperi pompa cel mai probabil au pus garnitura aia.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
|
|
alexandrusiri |
20 Jan 2011, 17:43
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 830 Joined: 18 December 07 From: iasi |
eu stiam ca la pompa de apa de la solenza nu se pune garnitura ci se etanseaza cu o pasta speciala pt asa ceva.deci la tine de aici s-ar putea sa fie problema,ca au pus acea garnitura si este foarte posibil sa nu fi pus acea pasta(silicon),ceea ce, dupa pararea mea inseamna ca trebuie sa desfaci din nou distriburia si sa scoti pompa de apa pt a o pune cum trebuie.
|
--------------------
dacia
Lodgy 1.5 dci 107 cp
2013
- IS-54-SIR
|
|
BoR |
20 Jan 2011, 18:06
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.854 Joined: 20 October 08 From: Buzau |
Corect,desfacand din nou distributia poti vedea daca scurgerile sunt la imbinare,unde se foloseste o pasta de etansare,sau pe la axul pompei,caz in care trebuie schimbata.Nu stiu sigur daca ai putea observa acest aspect demontand doar capacul negru al distributiei.
|
--------------------
Dacia SuperNova/
Opel Astra Sports Tourer/
Lada 1200 Combi
|
|
whiteangel |
20 Jan 2011, 18:22
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 12 January 11 |
Multumesc pentru raspuns. Ar fi bine daca pot vedea pe unde arunca antigelul doar daca desfac capacul de plastic. Daca arunca antigel pe langa "garnitura" aia si pompa nu are probleme tehnice nu este o urgenta sa o schimb. Daca presupunem ca pompa are probleme cu axul de care mi-ai zis nu ar trebui sa se auda un zgomot/huruit? Se aude doar un fel de "broscuta" ,sau nu stiu cum sa-i zic, din cand in cand pentru putin timp si de acolo cred ca este.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
|
|
BoR |
20 Jan 2011, 18:36
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.854 Joined: 20 October 08 From: Buzau |
Cred ca poate curge si fara alte zgomote,nu stiu sigur.Oricum,incearca sa desfaci capacul negru,poate-ti dai seama daca a curs pe la ax sau pe la imbinare.
P.S. Nu incerca sa pornesti motorul cu capacul dat jos ca poate sari cureaua! |
--------------------
Dacia SuperNova/
Opel Astra Sports Tourer/
Lada 1200 Combi
|
|
sorcer |
20 Jan 2011, 18:46
Post
#8
|
Kamikaze Group: Members Posts: 234 Joined: 2 September 05 From: Petrosani |
QUOTE(BoR @ 20 Jan 2011, 18:36) Cred ca poate curge si fara alte zgomote,nu stiu sigur.Oricum,incearca sa desfaci capacul negru,poate-ti dai seama daca a curs pe la ax sau pe la imbinare. fa cum zice colegu ! QUOTE(BoR @ 20 Jan 2011, 18:36) P.S. Nu incerca sa pornesti motorul cu capacul dat jos ca poate sari cureaua! Asta cred ca vrea sa fie o gluma , ca nu pot sa crede ca ai putea zice asa ceva la modu serios |
--------------------
mazda
626 , vw t2 , renault master , dacia solenza
1986-2003
- -----
|
|
wheelman2011 |
20 Jan 2011, 19:14
Post
#9
|
traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul Group: Members Posts: 172 Joined: 20 January 11 From: Bucuresti |
din pacate daca a inceput sa curga nu ai ce sa faci decat sa desfaci si sa vezi exact pe unde, eu unul cred ca nu au pus silicon din ala special pentru apa atunci cand au montat pompa noua, deci singura solutie e sa desfaci iar distributia si apoi pompa si sa-i bagi silicon, dar sa sti ca nu e asa de greu eu in 3-4 ore am schimbat toata distributia cu tot cu pompa, deci daca te pricepi putin la surubait merge sa o rezolvi si singur, oricum capacul ala de plastic poti sa-l desfaci linistit ca nu se intampla nimic si am vazut multe masini nu numai dacia care mergeau fara capacele de protectie la distributie si desi nu prea e bine de mers merge.
This post has been edited by wheelman2011: 20 Jan 2011, 19:16 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 CLIMA 1.4 MPI Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul !
|
|
BoR |
20 Jan 2011, 19:21
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.854 Joined: 20 October 08 From: Buzau |
Mea culpa atunci,cand am schimbat distributia mecanicul a dat cheie numai dupa ce a remontat acel capac,a zis ca e obligatoriu.Imi cer scuze pentru informatia eronata.
|
--------------------
Dacia SuperNova/
Opel Astra Sports Tourer/
Lada 1200 Combi
|
|
whiteangel |
20 Jan 2011, 19:27
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 12 January 11 |
Msm. Cred ca ma descurc sa desfac distributia daca-mi spune cineva care sunt pasii care trebuie urmati. Daca exista pe undeva postat cum se face asta (si cu poze daca se poate) va rog sa-mi trimiteti link-ul.Problema este alta : se mai poate pune curea la loc ? din ce am mai citit pe aici este recomandat sa pui curea noua daca ai dat-o jos. La service am vazat ca mi-a tensionat cureaua cu un instrument(diapazon cred ca se numeste) eu nu am asa ceva; cum o pot tensiona?
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
|
|
BoR |
20 Jan 2011, 19:33
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.854 Joined: 20 October 08 From: Buzau |
http://www.daciaclub.ro/Inlocuire-Kit-Dist...LGN-t54468.html
Spor la citit si mult succes! This post has been edited by BoR: 20 Jan 2011, 19:34 |
--------------------
Dacia SuperNova/
Opel Astra Sports Tourer/
Lada 1200 Combi
|
|
whiteangel |
20 Jan 2011, 19:35
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 12 January 11 |
ms, chiar acum citeam acolo. Foarte bine explicat Sunt mai nou pe aici, nu stiam ca sunt si tutoriale.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
|
|
whiteangel |
22 Jan 2011, 16:13
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 12 January 11 |
Dar cat de mare-i riscul sa merg in continare asa tinand cont ca-mi arunca f putin antigel? Sa fie vreo problema? 2mm de antigel la 1000km parcursi.
Am facut un calcul si a rezultat ca distributia+pompa au cam 12k de km de cand le-am schimbat si dupa 2-3k km a inceput sa apara antigelul. Daca antigelul apare din cauza etansietatii pompei se mai poate strange fara sa desfac distributia? This post has been edited by whiteangel: 22 Jan 2011, 17:06 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
|
|
vallyyy |
22 Jan 2011, 18:36
Post
#15
|
Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti |
Nu prea ai sanse sa intervii la pompa fara sa dai capacul de la distributie jos .....daca nu intervii repede in sensul asta iti zic eu rezultatul ,antigelul se va prelinge pe curea azi putin ,maine putin si tot asa ,intinzatorul o sa se gripeze de la atata lichid si cureaua o sa frece de el pana se va rupe rezultatul (supape strambe si Doamne fereste biele -depinde de viteza care o ai )
|
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
whiteangel |
22 Jan 2011, 20:23
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 12 January 11 |
Ms. Nu stie nimeni daca imi pot da seama pe unde imi arunca antigel doar desfacand capacul de plastic? Pe la imbinare sau ax pompa...
Daca sunt semnele pe curea pot sa o pun la loc pe aceasta tinand cont ca nu am rulat prea mult cu ea ? This post has been edited by whiteangel: 22 Jan 2011, 21:03 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
|
|
vallyyy |
22 Jan 2011, 22:49
Post
#17
|
Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti |
Si daca iti dai seama pe unde curge crezi ca scapi de schimbarea ei ? ......orice ai face pompa trebuie schimbata,deci distributia data jos , in caz ca nu o schimbi se ajunge la ce am scris eu mai sus ......pe oriunde ar curge ax sau imbinari nu e sanatos pentru cureaua de distributie .....eu stiu ca si tu ai vrea sa fie mai usor si eu as fi vrut dar nu se poate.Unii zic ca e bine sa schimbi si cureaua ,acum daca arata bine cureaua asta a ta si nu a fost afectata eu zic ca o poti pastra ,decizia apartine omului care o studiaza vizual noi vorbim dar nu stim ce e acolo , cum se prezinta ea.Daca curge pe la imbinari nu e neaparat problema de la garnitura problema e ca nu ti-au pus mastic de etansare , eu am pus tot la fel pompa de producator si avea garnitura si am pus-o si pe aia dar cu mastic de etansare si tine foarte bine,deci te duci la service si le "dai" in cap .
This post has been edited by vallyyy: 22 Jan 2011, 22:56 |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
whiteangel |
23 Jan 2011, 01:41
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 12 January 11 |
Pai daca imi dau seama pe unde curge antigelul stiu si eu daca trebuie sa-mi cumpar alta pompa sau daca trebuie sa merg inapoi la service(poate rezolv ceva in aceeasi bani daca e pbl de montaj)
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
|
|
alexandrusiri |
23 Jan 2011, 10:55
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 830 Joined: 18 December 07 From: iasi |
parerea mea este sa mergi inapoi la sevice,pt ca eu cred ca e problema de montaj.poate fi din cauza garniturii,sau cum a spus un colegul mai sus nu a pus destul mastic.
|
--------------------
dacia
Lodgy 1.5 dci 107 cp
2013
- IS-54-SIR
|
|
whiteangel |
23 Jan 2011, 12:57
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 12 January 11 |
ms
1. nu stiu daca mai umbla ei la pompa dupa 12k km pt ca nu am nici factura si 2. nu vreau sa o mai las pe mana unor mecanici asa "priceputi", asa ca o desfac singur cand am ceva timp liber si-i mai frumos afara. |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
|
|
wheelman2011 |
23 Jan 2011, 19:56
Post
#21
|
traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul Group: Members Posts: 172 Joined: 20 January 11 From: Bucuresti |
e cam greu sa iti dai seama exact pe unde curge daca nu desfaci distributia, dar daca spui ca ai doar 12000 km cu ea eu zic ca 99 % nu au bagat silicon intre pompa si bloc iar de curea ce sa zic in mod normal o curea daca o dai jos cam trebuie sa o schimbi dar ai putea totusi sa o pui si la loc dar sa o notezi ca sa-i pastrezi sensul in care s-a invartit.
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 CLIMA 1.4 MPI Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul !
|
|
whiteangel |
23 Jan 2011, 21:19
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 12 January 11 |
ms frumos. ar fi bine sa fie doar pbl de etansare pana la urma(din cate imi amintesc e un srl din asta mai ieftin si ....nu stiu ce sa zic).
Dar cum imi pot da seama daca e din cauza pompei? Doar prin simplu fapt ca exista antigel la axul pompei ? O sa notez sensul dar sper sa mai existe acele linii de reper ca altfel...n-am cum sa-mi dau seama cum trebuie pozitionata decat daca le notez pe curea in functie de reperele de la pinioane.As vrea sa te intreb ceva pentru ca ai mai facut operatiunea asta, pot sa desfac surubul de la fulie(arborele cotit) doar titand frana apasata? sau trebuie neaparat viteza 5+ blocare planetara? Am inteles ca un surub al pompei necesita solutie de etansare pt blocat filete, asa este ? si care ar fi acel surub? Pentru a inlocui pompa de apa este nevoie sa golesc antigelul din instalatie? Cu pasta de etansare a pompei se da spre interiorul pompei sau spre exterior luand ca reper linia rosie din poza atasata, sau se da pe toata suprafata? Am citit pe la tips ca trebuie sustinut motorul si apoi se demonteza suportul dreapta, de ce este necesara aceasta operatiune? This post has been edited by whiteangel: 23 Jan 2011, 21:45 Attached thumbnail(s) dd.jpg ( Size: 220.58k ) Number of downloads: 956 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
|
|
vallyyy |
23 Jan 2011, 23:15
Post
#23
|
Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti |
QUOTE(whiteangel @ 23 Jan 2011, 21:19) Am inteles ca un surub al pompei necesita solutie de etansare pt blocat filete, asa este ? si care ar fi acel surub? Pentru a inlocui pompa de apa este nevoie sa golesc antigelul din instalatie? Nu am idee despre acest surub ,la mine nu s-a folosit nicaieri pasta blocare pentru vreun surub Cand inlocuiesti pompa de apa o sa pierzi antigelul . QUOTE(whiteangel @ 23 Jan 2011, 21:19) Cu pasta de etansare a pompei se da spre interiorul pompei sau spre exterior luand ca reper linia rosie din poza atasata, sau se da pe toata suprafata? Am citit pe la tips ca trebuie sustinut motorul si apoi se demonteza suportul dreapta, de ce este necesara aceasta operatiune? Nu cred ca , conteaza daca o intinzi spre interior sau spre exterior ,renunta la garnitura ,ca din uzina oricum nu vine cu garnitura, cumpara mastic din ala negru si intinde pe marginile pompei dar putin (adica strat subtire ceva gen unt pe paine) il mai lasi cateva minute si apoi montezi pompa This post has been edited by vallyyy: 24 Jan 2011, 09:59 |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
whiteangel |
23 Jan 2011, 23:21
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 12 January 11 |
ms frumos. sa inteleg ca este bine sa golesc antigelul in ceva inainte de a demonta pompa ? sau antigelul care e de pierdut se pierde ori ca-l golesc ori ca nu ?
Credeti ca exista posibilitatea sa desfac putin suruburile de la pompa si apoi sa introduc putin mastic cu degetul intre pompa si bloc motor?apoi sa strang bine suruburile fara a deregla ceva.Ma gandesc la varianta asta in cazul in care nu au pus garnitura aia de "carton" This post has been edited by whiteangel: 24 Jan 2011, 14:44 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
|
|
vallyyy |
24 Jan 2011, 10:04
Post
#25
|
Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti |
QUOTE(whiteangel @ 23 Jan 2011, 23:21) ms frumos. sa inteleg ca este bine sa golesc antigelul in ceva inainte de a demonta pompa ? sau antigelul care e de pierdut se pierde ori ca-l golesc ori ca nu ? Daca golesti instalatia de antigel iti dai seama ca nu mai ai ce sa pierzi ,deci antigelul se poate recupera daca vrei asta QUOTE(whiteangel @ 23 Jan 2011, 23:21) Credeti ca exista posibilitatea sa desfac putin suruburile de la pompa si apoi sa introduc putin mastic cu degetul intre pompa si bloc motor?apoi sa strang bine suruburile fara a deregla ceva.Ma gandesc la varianta asta in cazul in care nu au pus garnitura aia de "carton" Nu prea ai sanse sa dai cu mastic fara sa dai pompa jos ,ai grija sa cureti pompa de impuritati si sa o stergi de antigel . |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
whiteangel |
24 Jan 2011, 14:49
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 12 January 11 |
ms. pai as vrea sa-l recuperez pentru ca l-am schimbat odata cu pompa.
24 Jan 2011, 21:22: Stie careva daca pot sa desfac surubul de la fulie(arborele cotit) doar titand frana apasata? sau trebuie neaparat viteza 5+ blocare planetara? This post has been edited by whiteangel: 24 Jan 2011, 21:22 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
|
|
ramsen |
24 Jan 2011, 21:30
Post
#27
|
My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES |
trebuie sa blochezi cu ceva la volanta...numai asa il desfaci pe ala de la fulie
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
EUGEN2008 |
24 Jan 2011, 21:54
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.889 Joined: 19 August 08 From: Brasov |
sau bagi in viteza si calci frana daca rotile sunt suspendate. Asta ca sa nu strici volanta
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE
2006 La omu sarac nici boii nu trag !
|
|
ovidiu87 |
24 Jan 2011, 22:45
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 18 March 08 From: Resita |
nu i trebe nici frana nici nimic, Bagi a 5 a , si te pui cu 2 prelungitoare lungi si un clichet mare si desfaci.E o treaba complexa pt nivelul tau, cel putin asta e parerea mea. Chiar daca ta apuci , citeste extrem de bine peste tot, la distrubutie ve i umbla garantat si aici apare problema tensionarii curelei.Se explica clar cam cat se tensioneaza aproximativ cureaua.Ai nevoie si de o cheie adaptata pt rola intinzatoare, multe chestii. La pompa de apa nu poti umbla fara desfacerea curelei de distributie. Doar sa o vezi pe unde curge se poate , desi indiferent pe unde curge, TOT TREBE DEMONTATA de pe masina.
Bafta si nu te arunca sa faci singur daca nu esti sigur ca te descurci. |
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
2003
- Numar de Caras "In aceasta lume nimic nu este sigur in afara de moarte si taxe"
|
|
whiteangel |
25 Jan 2011, 01:31
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 12 January 11 |
ms frumos baieti pentru raspuns, daca ovidiu are drepate este perfect, cel mai simplu mod de a desface fulia fara "batai de cap".
Din intrebarile meticuloase pe care le pun ai impresia ca nu prea ma stiu cu masinile dar ma descurc destul de bine daca mi se explica pe inteles ce am de facut chiar daca nu am mai facut/vazut inainte asa ceva, tocmai de asta pun intrebari mai amanuntite. Constient fiind de faptul ca nu e "de joaca" cu distributia am inceput sa citesc tutorialele pentru a vedea daca inteleg ceva si am inteles exact ce-mi trebuie si cum trebuie sa procedez, recunosc ca m-au ajutat foarte mult pozele sa inteleg exact ce am de facut; doar ca aveam 2 nelamuriri, referitor la antigel si la demontatul fuliei, nu am cheie de 32 pt blocat planetara si de asta ma intrebam daca nu o pot desface altfel, si chiar mai simplu daca poate. La fel am procedat si pentru curatarea clapetei de acc, a mpp si a senzorului de turatie, am cautat tutoriale si m-am uitat la poze sa vad daca-mi dau seama exact despre ce e vorba; dupa ca am inteles care sunt pasii si ce trebuie sa fac exact m-am apucat de treaba si a mers totul perfect, a fost foarte simplu si masina merge perfect dupa aceste interventii(aveam probleme la pornirea pe vreme mai rece si ceva probleme la relanti). Stiu ca la distributie e putin mai complicat dar nu mi se pare chiar asa mare scofala, sper sa am dreptate PS : Daca nu te apuci singur sa repari una alta pe la masina nu inveti niciodata ce " e aia masina " si pe deasupra, chiar daca nu ai vreodata chef sa te murdaresti umbland la ea, macar stii daca mecanicul isi bate joc de tine sau pur si simplu habar nu are cum sta treaba si te pune sa arunci banii degeaba, cum ma punea pe mine sa cumpar alt corp clapeta pentru ca alta solutie nu am, i-am zis BINE si am plecat facand singur operatiunea descrisa si am rezolvat totul fara batai de cap si bani aruncati aiurea(asta a fost pentru cei carora le este frica sa se atinga de masina pentru ca e MASINA STRAINA si nu..."e ca DACIA"). This post has been edited by whiteangel: 25 Jan 2011, 01:34 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th September 2024 - 14:24 |