DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Radiator cupru SN, rezolvare definitiva, sper

Beron
post 9 Apr 2005, 20:14
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 8 April 05




Am o DSN Confort din 2001,dupa multe probleme cu radiatorul am gasit in sfirsit rezolvarea definitiva(sper):radiator de cupru.Radiatorul este facut la turci si comercializat de un magazin din Pantelimon vis-a-vis de Lada,costa 2.400.000 si nu este nevoie de modificari.
De doua saptamini este montat pe masina si sunt foarte multumit.Am observat ca apa urca mai greu,in general acul sta la mijloc iar ventilatorul atunci cind porneste functioneaza max. 20 sec.si apa coboara la jumate si nu numai putin cum facea inainte.


--------------------
Hyundai Accent 1.5 CRDI 2007
Y.M.berontom
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lar
post 9 Apr 2005, 20:22
Post #2


Agent Smith


Group: Members
Posts: 456
Joined: 27 September 04
From: Bucuresti




Misto treaba ! Aveau cumva si calorifere de genul asta acolo ? Eu acum am probleme cu caloriferul la DSN, nu mari dar oricum as vrea sa-l schimb. Cu radiatorul nu mai am probleme de vreo 2 ani si ceva, e al treilea pe masina da' l-am nimerit in garantie, norocul meu. Ce este interesant la noul tau radiator este ca e mai eficient, din ce zici. La mine a inceput zilele astea sa porneasca GMV-ul ca dracii la mersul prin Bucuresti. Si bineinteles ca acul nu mai sta la jumatatea cadranului cum statea in iarna, decat daca merg cu viteza. Oricum ma bucur ca a aparut alternativa la chiftelele de radiatoare autohtone ce aveau prostul obicei de a plezni si a fi ineficace. Sa-l stapanesti sanatos!


--------------------
Seat Leon 1P 2009 Sport Pack - B xx xxx
Curiozitatea omoara pisica !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius81
post 9 Apr 2005, 22:30
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 244
Joined: 30 June 04
From: -




As vrea sa schimb si eu pana in iarna caloriferul cu unul de cupru. Daca gaseste careva sa spuna aici un pret aproximativ.

P.S. - Nu pot aparea insa probleme la contactul cu antigelul ? blink.gif


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lar
post 9 Apr 2005, 22:34
Post #4


Agent Smith


Group: Members
Posts: 456
Joined: 27 September 04
From: Bucuresti




Nu cred ca antigelul folosit pt DSN ataca cuprul pt ca este din categoria celor pt motoare moderne cu elemente de aluminiu. Eu foloseam la Dacia 1310 antigel ordinar ieftin, aveam radiator de cupru la ea si nu am avut probleme.


--------------------
Seat Leon 1P 2009 Sport Pack - B xx xxx
Curiozitatea omoara pisica !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Beron
post 10 Apr 2005, 11:32
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 8 April 05




Calorifere nu aveau deocamdata dar au in vedere problema.Pentru radiator cred ca este o solutie definitiva.


--------------------
Hyundai Accent 1.5 CRDI 2007
Y.M.berontom
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GoGu
post 10 Apr 2005, 22:43
Post #6


Prea de la tara


Group: Moderatori
Posts: 1.970
Joined: 14 August 03
From: Iasi




Daca apar si calorifere bagati o vorba si aici, pliiz.


--------------------
Renault Scenic 1.5dCi recolta 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 11 Apr 2005, 07:46
Post #7


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Din punct de vedere al transferului termic radiatoarele de cupru sunt mai proaste.
Cuprul conduce mai bine caldura intern dar cel de aluminiu transfera mai bine caldura in aer. Observati ca la nici o masina calumea (unde pretul radiatorului conteaza mai putin) nu se foloseste de cupru.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 11 Apr 2005, 07:56
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




nu cred ca asta e explicatia, cuprul are conductivitatea termica mai mare indiferent daca e in aer, apa sau altceva.

@beron: pune si tu o adresa mai exacta a magazinului respectiv. mersi!

later edit: radiatorul asta se poate monta si la clima, sau e numai pt cele fara ac


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 11 Apr 2005, 14:01
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti




Te rog Beron, da-ne adresa exacta a magazinului din Pantelimon !
Sunt la al 3-lea radiator si bineinteles ca imi curge si asta.
Primele doua le-am schimbat prin 2001-2002 (eram in garantie).
La asta am adaugat tot felul de solutiide etansare in lichidul de racire - nu stiu daca am facut bine; poate cineva sa ma lamureasca in aceasta privinta ?


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 11 Apr 2005, 15:21
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




Solutia de lipit nu imi place nici sa ma tai...decat sa arunc banii pe un motor nou mai bine pe un radiator...

Solutia cu radiatoarele este descrisa pe larg pe aici pe forum...AL a realizat o rezolvare permanenta...a inlocuit radiatorul cu unu de SLZ..dati search si voila...si se pare ca a fost rezolvarea definitiva...

Sigur, mai ramane problema calorifer...care sa vedem ce putem face...mai ales ca al meu a inceput sa duhneasca a patrunjel...


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Beron
post 11 Apr 2005, 19:26
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 8 April 05




Distanta dintre aripioarele de racire este mai mare decit la cel de aluminiu,probabil ca aerul circula mai bine.Oricum, eu am impresia ca racirea este mai eficienta decit la celalant.
Adresa magazinului:Sos. Pantelimon nr.312;firma este:Euro Exim International;tel.:0212555620;0788124897;0788140930


--------------------
Hyundai Accent 1.5 CRDI 2007
Y.M.berontom
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 12 Apr 2005, 07:34
Post #12


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Daca distanta dintre aripioare este mai mare rezulta ca are aripioare mai PUTINE rezulta suprafata radianta mai MICA deci racire mai PROASTA.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 12 Apr 2005, 08:16
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Sa fiu sincer, de radiator nu ma doare, l-am schimbat in toamna in service cumparindu -l de la ei, am garantie 18 luni, asa ca n-are decat sa crape ca nu mai dau bani pe el.
Mai tare ma doare de calorifer: e drept ca si aici am facut acelasi lucru (l-am schimbat la sfarsitul lui februarie cu garantie 18 luni), dar ma enerveaza ideea sa mi se demonteze mereu toata consola pentru un nenorocit de calorifer.


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 12 Apr 2005, 08:31
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




QUOTE(cristim @ 12 Apr 2005, 09:34)
Daca distanta dintre aripioare este mai mare rezulta ca are aripioare mai PUTINE rezulta suprafata radianta mai MICA deci racire mai PROASTA.
*



io ma gindesc asa: Cu are cond. term. mai mare decit Al, deci pentru "aceasi racire" are nevoie de o suprafata mai mica.


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 12 Apr 2005, 12:04
Post #15


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




GRESIT. Cuprul intr-adevar are conductivitatea termica mai mare, asta inseamna ca transfera mai bine caldura INTERN. In schimb cuprul transfera mai prost caldura catre aer (e un coeficient parca - nu imi aduc bine aminte care este mai bun la aluminiu!).


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 12 Apr 2005, 13:49
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




Exact! Aluminiu e mai bun conducator termic dar si electric decat cupru...

Asa ca partea cu radiatorul de Cu. care nu se incalzeste prea tare comparativ cu cel de Al., in conditiile in care dimensiunile sunt aceleasi, nu cred ca poate sa fie adevarata...cel putin teoretic...

Acuma...poate ca ai avut tot felul de prafuri bagat in radiatorul vechi, sau ai avut tot felul de mizerii prin el, si au fost obturate din canalizatii prin interior, iar acum merge normal, ptr. ca e nou...

Singura chestie avantajoasa la Cu e ca se poate cositori/lipi/etc. pe cand cel de Al nu...

Apropos de radiatoare...in ultimul timp, dupa ce v-ati montat dracia de kit cu ventilatorul prins in colturi, mai aveti ceva probleme cu radiatorul? Sau altfel spus, la cat timp faceti schimbul de radiator acuma?


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 12 Apr 2005, 17:13
Post #17


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




QUOTE(dantes @ 12 Apr 2005, 13:49)
Exact! Aluminiu e mai bun conducator termic dar si electric decat cupru...
*



Total gresit din toate punctele de vedere.
Cuprul este un conductor electric si termic mult mai bun ca aluminiul (sunt electronist, stiu despre ce vorbesc ... cred).

Motivul pentru care se foloseste aluminiul este PRETUL. Cuprul este foarte scump comparativ cu aluminiul.


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRE
post 13 Apr 2005, 08:02
Post #18


Pimp inside


Group: Members
Posts: 141
Joined: 12 March 03
From: Bucuresti




Ceea ce a zis Liviu se poate verifica foarte usor comparand preturile cablurilor electrice din cupru cu cel al cablurilor din aluminiu. Cuprul este net superior aluminiumului. Asta se mai poate observa si la coolerele de procesor: cele mai scumpe si mai performante (in racire) sunt cele din cupru. Oricum, ideea e ca la Dacia radiatorul e facut din cel mai prost posibil aluminiu, pe cand la masinile din "tarile cu apa calda" calitatea acestuia este net superioara. De aici si diferentele de pret/performanta.


--------------------
Audi A4 2010
Viteza luminii este mai mare decit cea a sunetului. De aceea, unii oameni par straluciti, pina ii auzi vorbind...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 13 Apr 2005, 08:34
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




Mda...cred ca ai dreptate Liviu...faceam confuzie intre argint si cupru...Stiam ca argintul e cel mai bun apoi cupru apoi aluminiu...Evident aici intervin costurile...Bine noi vorbim de conductivitate electrica..nu mai stiu la termic cum e...

Intrebarea mea ar fi ...la masinile bune, radiatorul e de aluminiu sau cupru? Asta pentru a exclude partea costului...
Oricum, parca aluminiu cedeaza in timp mai repede decat cupru, asa ca un radiator de cupru s-ar putea sa fie mai bun, mai ales ca trebuie sa faca fata la diferente de temperatura mari si dese...


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 13 Apr 2005, 09:04
Post #20


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




La nici o masina nu e radiatorul din cupru din 3 motive: mai prost, mai scump si mai greu.

La procesoare este alta problema: caldura este transmisa radiatorului pe o suprafata foarte mica (1 cm2) si de aceea este nevoie de cupru care dupa cum am mai spus de vreo 4 ori TRANSFERA CALDURA MAI BINE INTERN (adica in interiorul lui) decat aluminiu.

La masina nu este cazul, antigelul incalzit circula prin tot radiatorul deci suprafata este mare. Radiatorul de aluminiu cedeaza mai bine decat cuprul caldura catre aer fiind deci mai eficient.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 13 Apr 2005, 10:50
Post #21


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Ok, hai ca m-am enervat si intru in Off-topic cu voi ...

Dar trebuie sa stabilim adevarul odata si odata :

Iata ceva material de studiu (dupe ca il veti citi, astept sa va cereti scuze in publc):

http://faq.arstechnica.com/?i=182
http://episteme.arstechnica.com/6/ubb.x?q=...85&m=8490955581
http://episteme.arstechnica.com/6/ubb.x?a=...85&m=6280913492

Daca tot nu credeti dupa ce cititi, mai cautati material pe net si va veti convinge : CUPRUL este MAI BUN dpdv termic/electric (IN TOATE PRIVIINTELE, inclusiv coeficientul de disipare termica in aer) decat ALUMINIUL.


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 13 Apr 2005, 11:28
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




QUOTE(cristim @ 13 Apr 2005, 11:04)
La nici o masina nu e radiatorul din cupru din 3 motive: mai prost, mai scump si mai greu.

La procesoare este alta problema: caldura este transmisa radiatorului  pe o suprafata foarte mica (1 cm2) si de aceea este nevoie de cupru care dupa cum am mai spus de vreo 4 ori TRANSFERA CALDURA MAI BINE INTERN (adica in interiorul lui) decat aluminiu.

La masina nu este cazul, antigelul incalzit circula prin tot radiatorul deci suprafata este mare. Radiatorul de aluminiu cedeaza mai bine decat cuprul caldura catre aer fiind deci mai eficient.
*



Adevarat: Cu e mai scump decit Al
Cu e mai greu decit Al (de aprox. 3,3 ori).

Fals: Al e mai bun conducator termic/electric decit Cu


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 13 Apr 2005, 11:55
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




Da Liviu, si am zis ca am gresit si ca ai dreptate...eu faceam confuzie cu argintul si cupru...dar...oricum

Parerea mea, este ca asa cum era descris in cazurile din link-ul de mai sus, cert e ca Al. e mai prost din orice punct de vedere fata de Cu., mai putin costurile si greutatea..Asta e tot.

Totusi as fi vrut sa stiu ce radiator e mai bun ptr. masina din toate punctele de vedere...bine raspunsul e cupru...dar de ce nu pun din fabrica de Cu? Sau in afara de costuri mai e si alt motiv ptr. ca se pun de Al.? Chiar si la o masina de...sa zicem 30.000€?

Pentru ca ne indepartam de subiectul topicului cu repeziciune, merita acest radiatorul descris la inceput ptr. dsn-urile noastre? Sistemul de prindere e la fel? ..etc...


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 13 Apr 2005, 13:00
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti




Mie mi se pare ca problema radiatoarelor de DSN (ma refer la cele montate din fabrica, produse de Romradiatoare BV) nu este faptul ca sunt din aluminiu - ci faptul ca acest aluminiu este îmbinat cu plasticul celor doua "rezervoare" laterale ale radiatorului. De cele mai multe ori pe la aceste îmbinari curge lichidul, aluminiul si plasticul având coeficienti de dilatare foarte diferiti.


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 13 Apr 2005, 16:39
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




QUOTE(dantes @ 13 Apr 2005, 13:55)
Da Liviu, si am zis ca am gresit si ca ai dreptate...eu faceam confuzie cu argintul si cupru...dar...oricum
*



mai tre sa-l convingem si pe cristim!

Cu are coef. de dilatare mai mic decit Al, deci problema difentei de coef. de dilatare dintre materialele radiatorului s-ar putea rezolva in acest fel.

P.S. poate insasi folosirea Cu in loc de Al reprezinta o rezolvare a problemei.


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
speedbuster
post 14 Apr 2005, 00:37
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 17 February 05




Conductia termica a Cu -ului e superioara Al -ului, lucru dovedit si de coolerele pt procesoare. Tot cu un curent de aer racesc si alea. O simpla comparatie a preturilor si citirea a catorva review -uri va duce la concluzia de mai sus. Ordinea la coolere e: aluminiu, aluminiu cu insertie de Cu (partea care intra in contact direct cu procesorul, talpa coolerului e din Cu), cupru, cupru cu insertie de Au (nu am scris gresit tongue.gif sunt oameni suficient de maniaci cu overclocking-ul incat pun aur pt o racine mai buna). Ca dezavantaje ar fi masa, pretul si se poate sa faca pila electrica. Cine lucreaza cu centrale termice ne poate zice mai multe in legatura cu asta, parca acolo erau niste restrictii in privinta materialelor care se imbina cu Cu pt a nu rezulta o pila electrica.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRE
post 14 Apr 2005, 07:22
Post #27


Pimp inside


Group: Members
Posts: 141
Joined: 12 March 03
From: Bucuresti




@cristim: Nu prea tine teoria ta ca Al este superior Cu deoarece "Cuprul conduce caldura mai bine in interiorul lui". Pai ce face, o tine in centru, pana se topeste eventual? Are un depozit de tinut caldura? Daca o conduce mai bine "in interiorul lui", trebuie sa iasa pe undeva, nu? Daca ar fi la procesoare cum spui tu, nu s-ar mai raci deloc. Scuze daca e off-topic. Nu vreau sa crezi ca e un flame la adresa ta, e doar parerea mea. Bafta


--------------------
Audi A4 2010
Viteza luminii este mai mare decit cea a sunetului. De aceea, unii oameni par straluciti, pina ii auzi vorbind...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 14 Apr 2005, 08:10
Post #28


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




OK, m-am convins din link-urile date de Liviu. Oricum aveam si eu dreptate intr-un fel aluminiu radiaza mai bine caldura numai ca transferul majoritar de caldura catre aer se face prin convectie (iar din acest punct de vedere cele 2 metale stau cam la fel).

Eu am la Nova radiator de cupru si nu e cine stie ce. Este vopsit negru (pelicula de vopsea evident ingreuneaza transferul termic) si la un colt a inceput sa supureze. L-am "carpit" cu un stop-leak 2+2. Oricum cand il voi schimba am sa caut integral din aluminiu (fara plastic in lateral).


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 14 Apr 2005, 08:25
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




pai de ce l-ai vopsit? colectoarele laterale sunt de plastic sau tot din Cu?


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 14 Apr 2005, 09:35
Post #30


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Nu l-am vopsit eu asa era probabil pentru ca sa nu se "cocleasca". Este integral din Cu.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th October 2024 - 11:41
Forum Renault