Reglare distante culbutori, Descriere in detaliu...
![]() ![]() ![]() |
Reglare distante culbutori, Descriere in detaliu...
Betian |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 411 Joined: 23 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
- 3-B 5638
|
|||
EUROPE_ |
![]()
Post
#2
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
1. De la cilindrul 1 ( adică cel dinspre volantă ) la cilindrul 4, supapele sunt în ordinea asta: evacuare-admisie-admisie-evacuare-evacuare-admisie-admisie-evacuare.
2. Cred că dacă ar fi strâmbe s-ar observa. Nu știu sigur, n-am avut probleme de acest gen. 3. Cuplul cu care strângi piulițele, eu am strâns prea mult până s-a dus filetu'. Dacă ai nelămuriri ai în profilul meu id-ul pentru messenger. |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
eellaa |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 28 September 06 ![]() |
Din ce stiu eu sunt mai multe metode.Care o alegi nu e importanta.Eu iti dau ordinea pe care am gasit-o in carte(supapa de evacuare deschisa) desi mie nu imi prea place:
-se aduce schimbatoru pe liber; -se scot bujiile ca sa se invarta mai usor motoru; -se strang suruburile de fixare a rampei la un cuplu de 1.5-1.7 daNm; -se aduce supapa de evacuare a cilindrului 1(cel de langa volanta) in pozitia complet deschisa; -se verifica gradul de uzura al suprafetelor de lucru la culbutorul si supapa de admisie de la cilindrul 3 si la supapa de evacuare de la cilindrul 4 si daca este cazul se corecteaza pentru a evita erorile de masurare(se verifica si tijele impingatoare daca sunt drepte); -se verifica sau se regleaza la cele 2 supape distanta care trebuie sa fie la rece admisie 0.15 evacuare 0.20(se folosesc calibre de distanta:lere=spion); Calibru de distanta trebuie sa alunece intre suprafetele de lucru cu o usoara frecare Iar distanta se regleaza din suruburile acelea cu ,contrapiulita folosind un patent si o cheie de 10 parca Dupa ce se regleaza se strange destul de bine contrapiulita si se mai verifica inca o data distanta(jocul) Inca un lucru la care trebuie sa fi atent la uzura culbutorului deoarece daca este foarte uzat poate sa atinga sau chiar sa apese pe marginea supapei nu in centru(iti spun din experienta ca am patit-o) de aceea iti recomand dupa ce reglezi distanta (jocul) sa misti cu mana de culbutor sa vezi daca are joc(fara calibru bagat) -se continua rotirea arborelui cotit cu 180 de grade in ordinea de aprindere urmarind urmatoarea schema: 1 supapa de evacuare deschisa E1 se corecteaza la A3 si E4 2 supapa de evacuare deschisa E3 se corecteaza la A4 si E2 3 supapa de evacuare deschisa E4 se corecteaza la A2 si E1 4 supapa de evacuare deschisa E2 se corecteaza la A1 si E3 |
--------------------
dacia
1310
1992 break
|
|
Betian |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 411 Joined: 23 August 05 ![]() |
Multumesc pentru raspunsuri...Astazi ,ca deja e trecut de 12 noaptea o sa ma bag la reglat...In indicatiile voastre am gasit raspun la toate intrbarile mele,insa, deee...ar mai fi ceva
![]() 1. In toata incinta de sub capacul asta s-a format asa ca o mazga neagra din ulei ars si cine stie ce altceva(vezi poze) ...Ce trebuie sa fac ?ma fac ca nu am vazut nimic,desi nu imi sta in caracter sa lucrez asa me mizerie,sau daca vreau sa curat,cu ce e bine sa fac..(benzina oare)??? 2.@ellaa Spuneai ceva de uzura culbutorilor....Eu am miscat azi de unu inainte de a ma apuca de reglat si am observat ca are un anumit joc (sus-jos)..Nu stiu daca asta e normal pentru ca nu m-am uitat sa vad cum calca pe supapa,insa distanta era cam de 0,35-0,40(evacuare E1). ![]() 3.Cand spuneti "supapa complet deschisa"...ce sa inteleg, ca arcul este TENSIONAT ,nu?? http://img178.imageshack.us/my.php?image=p1019188dp0.jpg http://img135.imageshack.us/my.php?image=p1019192jd2.jpg |
--------------------
Dacia
1300
- 3-B 5638
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#6
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Da, pe capac poți curăța cu benzină, sau cu benzină de extracție, e mai bună.
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
Betian |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 411 Joined: 23 August 05 ![]() |
Misiune indeplinita....
![]() Nu am intalnit dificultati.....erau complet dereglate distantele....insa m-am bucurat ca nu exista nici un pic de uzura... ![]() Numai bine si multumesc .. |
--------------------
Dacia
1300
- 3-B 5638
|
|
msanyix |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 9 November 07 From: Livezeni, Mures ![]() |
Salutare la toti
Imi spune si mie cineva la ce distante trebuiesc reglate culbutorii la motor model 1410 ca de la 0,15 pana 0,25 am vazut de toate pe topic, deci care ar fii cel mai bun? Cat la admisie si cat la evacuare? |
--------------------
VW Passat
B5.5 Variant
1.9 TDI
- MS 08 PNK
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#9
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
daca motorul e pe gpl se regleaza 0.20 admisie si 0.25 evacuare
in rest 0.15 admisie si 0.20 evacuare |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
KidTx |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 19 July 06 From: Buc ![]() |
io am reglat bujiile la 0.6 platina la 0.4 ,culbutorii la 0.15 admisie si 0.20 evacuare si merg pe GPL nu este nici o problema...ba chiar merge f bine
This post has been edited by KidTx: 12 Nov 2007, 12:53 |
--------------------
Dacia
1310
1995
- B 05 MKM Repar obiecte pierdute
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#11
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
mai citeste pe forum de ce se regleaza mai mare dsitanta la culbutori in cazul in care masina merge predominant pe gpl
![]() |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
dacia_gpg |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 2 November 07 From: POCREACA ![]() |
Cea mai simpla metoda de reglat culbutori:
-volanta la semn(scanteia la 1 sau 4) -cand stim ca cand este la 1 sau 4?....se observa miscarea supapelor sa fie in cantar sau balanta. a)1A1E2A3E b)4A4E2E3A la urmatoarea rotire la semn. |
--------------------
dacia
DACIA 2000 ,
2000
|
|
msanyix |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 9 November 07 From: Livezeni, Mures ![]() |
Mersi pt tip o sa fac in aceste fel ca suna motorul ca o moara ca ultima data mi-la reglat un prieten care a lucrat jum an si la Dacia Service (acolo unde se punea sub cuzineti folie alu si se taxa pt rectificare) asa gen Nea Lae cum am citit pe un alt topic la ochi nuuuu scuze la mana le misca putin si tragea sau slabea. Pana acum nu am stiut cum se regeaza. Daca nu-s prost credeti ca reusesc dupa cele citite sau stiti tipuri pe unde as putea gresii?
|
--------------------
VW Passat
B5.5 Variant
1.9 TDI
- MS 08 PNK
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#14
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
poti gresi doar cand strangi, la final. dupa ce ai verificat si strans contrapiulita, mai verifica o data jocul sa fie cat trebuie. eu nu stiu cum reusesc dar la doi culbutori dupa ce ii strang jocul e mai mare decat atunci cand i-am masurat
bafta si spor la treaba |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
avianord |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 24 May 07 ![]() |
http://www.daciaclub.ro/Reglare-Culbutori-...pe-t100129.html
This post has been edited by diaconuliviu: 27 Feb 2008, 07:52 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia break
Dacia break
1996
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 05:50 |