Relanti 2000 la cald si oscilant la rece
![]() ![]() ![]() |
Relanti 2000 la cald si oscilant la rece
NAUTILIUS |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 28 March 17 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Logan
Laureat plus
2006
- CT 10 NAU
|
|||
user123 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Cred ca ai aer fals - mai exact la membrana servo/racord servo cel mai probabil
De ce? Pt ca " ... In mers cateodata cand relantiul este 1500-2000 si franez relantiul scade..." Turarea de care zici cel mai probabil de la aer fals.....aerul fals teoretic se descopera usor insa practic....e destul de enervant si pacatos....metode sunt multe ( vezi youtube) Senzorii cred ca i-ai schimbat degeaba...... P.S: sper ca atunci cand ai schimbat MPP l-ai calibrat pe cel nou pus..... This post has been edited by user123: 7 Dec 2017, 18:55 |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
NAUTILIUS |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 28 March 17 ![]() |
L-am calibrat bineinteles. Ba chiar am scos borna + la baterie si pus in scurt cu borna - pentru cateva minute, cica pentru stergere erori dupa parerea unora. O sa verific, dar nu intotdeauna scade turatia cand franez. Oricum asa zisul electrician a facut testul pe calculator cu motorul oprit ceea ce imi da de gandit, cum a vazut erorile ce apar? Saptamana viitoare ma programez la service. Revin cu informatii dupa.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureat plus
2006
- CT 10 NAU
|
|
user123 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Mey.....ce ai facut tu cu bornele acelea si cu scurtul? Tester/mecanic sau ce o fi......te rog mult, nu mai face scurturi la baterie sau oriunde altundeva- pe langa sanatatea ta risti sa dai foc..... Erorile nu se sterg asa- se foloseste tester/clip etc... |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
NAUTILIUS |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 28 March 17 ![]() |
Poate nu ai inteles bine sau nu m-am facut eu inteles. Am decuplat borna + de pe baterie, deci masina nu mai este alimentata cu curent si pus borna decuplata la masa masinii,adica la caroserie. Deci am pus in scurt, fara alimentare, bornele + si - ale masinii, pentru a se descarca eventualii condensatori de tensiune. In nici un caz nu am facut asta cu bornele alimentate la baterie ce dumnezeu. Atata lucru stiu si eu.
This post has been edited by NAUTILIUS: 9 Dec 2017, 20:49 |
--------------------
Dacia Logan
Laureat plus
2006
- CT 10 NAU
|
|
NAUTILIUS |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 28 March 17 ![]() |
Am fost la electrician. Apropos aceasta meserie este pe cale de disparitie in Constanta. Am sunat la cele 2 service-uri Dacia din oras si unul nu avea electrician iar la celalalt am fost programet la test pe calculator dupa o saptamana si jumatate. Am gasit un electrician bun care lucreaza in particular si mai este chemat la service-uri din cand in cand cand cand mai au nevoie. Problema este tot la motorasul pas cu pas care desi nou si de origine functioneaza cu intermitente. Dupa vizita la electrician, 2 zile turatia la relantii era in limite normale apoi a luat-o razna din nou. Am fost atentionat ca 90% motorasul va face din nou pe nebunul, dar pentru a nu da banii aiurea pe un altul facem intai ceva verificari. Maine cumpar un altul nou si de origine si urmeaza montajul si calibrarea pe tester. Nu montajul este problema ci faptul ca toti spun sa tragi de axul lui la maxim si apoi sa-l montezi. Gresit total- este foarte sensibil si nu faceti asta ca mine. Calibrarea si-o face singur, dupa montaj puneti contactul 10-15 sec si opriti de 2-3 ori,apoii in functie de stilul de mers, combustibil samd se calibreaza incontinuu si trebuie musai pe tester. Testerul sterge setarile vechi din calculator si face ce MPP sa se calibreze de la "0". Altfel patiti ca mine-cumparati altul nou.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureat plus
2006
- CT 10 NAU
|
|
user123 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Da, calibrarea si-o face singur dar degeaba si-o face daca nu etanseaza pe la garnituri ( MPP) sau uzura la clapeta/ax Iti trage aer fals si se va tura..... Insa sper ca i-ai dat de cap... |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
BogdanTm |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 4 November 04 From: Timisoara ![]() |
Salutare,
Logan 1.4 mpi problema asemanatoare , "nu stie" sa stea in relatiu, fie cald fie rece, se intampla aleatoriu. Am schimbat motoras pas cu pas, am schimbat toate garniturile, cu aceleasi rezulatate. Problema a fost rezolvata doar dupa schimbul de corp clapeta cu unul de la shrot (150 lei). Acuma merge excelent. |
--------------------
Renault/Dacia
Megane 2.1/Logan
Privilège/Laureat
- TM-09-- A asculta bine și a răspunde bine e una din cele mai mari perfecțiuni ce se pot atinge într-o conversație.
|
|
NAUTILIUS |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 28 March 17 ![]() |
Am fost de cel putin 3-4 ori la electrician pt recalibrare pe tester. Toate bune, fara erori dar relantiul merge tot cand vrea el. Dimineata e jale, 2000 rot/min, e zgomotoasa si merge ca apucata. Cred ca ma apuca primavara cu ea asa. Acum am scos furtunelul care vine de la captusul de carbon, ce capteaza gazele din rezervor (sub farul din stanga), obturat bineinteles ,pentru a nu trage aer fals si rezultatul este acelasi. Elactricianul m-a sfatuit sa iau un corp clapeta de la dezmembrari. Deci unul nou da rateuri si mai bune sunt cele de pe masini rulate? Pe bune? O sa o fac si pe asta pana la urma dar sunt total nelamurit.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureat plus
2006
- CT 10 NAU
|
|
NAUTILIUS |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 28 March 17 ![]() |
Sa speram ca problema s-a rezolvat. Am demontat corp clapeta si dupa studierea cu atentie, am observat ca intre clapeta (de forma unui cerc din material plastic) si corpul clapetei (partea din interior din metal, iar corpul din material plastic) exiasta un spatiu maricel (se vede uitandu-te in lumina). Banuiesc ca spatiul este urmarea uzurii in timp ca urmare a miscarii de baleiere a clapetei din material plastic la acceleratie. Problema am rezolvat-o prin folosirea unui smirghel foarte fin, deoarece aparuse un fel de bord de atac pe clapeta si am micsorat aceasta fanta intre clapeta si corp clapeta pana la maximum posibil regland cu un imbus surubul de pe corp clapeta. Atentie insa ca desfacand prea mult acest surub, chiar daca fanta este minima, clapeta agata din cauza ca este fortata pe marginea corp clapeta, deci surubul de reglaj trebuie miscat in sens invers. Fanta aceea despre care vorbesc inseamna aer fals si implicit relanti modificat. Deocamdata, dupa 2-3 zile de teste totul e OK. Banuiesc ca acest reglaj este facut de fabricant pe banc (reglaj cantitate de aer aspirat la relanti). La relanti reglajul aerului aspirat de motor este comandat de calculator prin motorasul pas cu pas (MPP). Daca din diferite cauze, garnituri invechite, uzura clapeta, sau orice alta posibilitate de a trage aer fals, MPP-ul nu mai poate regla in limite normale relantiul. Atentie in tot acest circuit poate interveni perturbator si sonda de temperatura de pe motor, compusa din 2 rezistente variabile in functie de temperatura motorului care se poate defecta si da astfel de erori. Revin daca apar modificari.
This post has been edited by NAUTILIUS: 6 Jan 2018, 09:40 |
--------------------
Dacia Logan
Laureat plus
2006
- CT 10 NAU
|
|
YRX |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Am dat si eu de o problema la relanti.
Motor 1.6 mpi. Relanti-ul revine greu la 750, se duce repede la 1000-1100 si dupa aia coboara usurel spre 750. Nu pare sa-l influenteze frana, aacelereaza bine, porneste bine, corpul clapeta pare in mintile lui, temperatura pe bord e bine, consumul bine. O idee mi se pare ca relanti-ul este cam aspru, motorul parca trepideaza mai tare (la 750) dar nu bag mana in foc. De unde sa incep? |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#12
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
un test cu clip sau ddt, de vazut consemn ralenti, presiune colector cu motor cald , eventual furutunul de canistra carbon. . Apoi bujii, bobine, jocuri la supape
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
YRX |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Merci Einstein.
N-am apucat sa pun interfața pe ploaia asta, dar am mai remarcat ca face numai după 4 linii la temperatura și cu masina în mișcare, scoasa din viteza. In parcare nu. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#14
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai vezi sa nu suga aer fals prin servofrana, se vede la P colector cand franezi.Si canistra de carbon purjeaza tot cu motor cald.
This post has been edited by einstein1984: 12 Jan 2018, 11:43 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
noo_yd |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 14 May 08 ![]() |
cum se poate vedea daca trage aer fals prin servofrana ?
|
--------------------
dacia
logan laureate
2007
- OT-23-XXX Cu cat cauti sa placi la toata lumea, cu atat esti in primejdie sa nu fii respectat de nimeni
|
|
YRX |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Deci, am pus diagnoza, am folosit una Delphi ca la a mea pentru Ddt nu-i mai vede driverul...
![]() La rece P inlet 381 mbar cu mici variatii +- 5 mbar La cald 755 rpm P inlet 359 mbar, la apasarea franei crestea pana la 414, scurt, revenind in jur de 359 Idle conrol valve 16% Adaptive idle opening 1,568% M throttle position 18% Idle richness 74 Adaptive richness 128, mai sarea pana la 139 Calculated richness 165 Lambda Incalzire Front 12 ohm Back 0 ohm Front cicleaza intre 100 si 810 mv Back 390 410, se misca la acceleratii. Canistra era inchisa 0% Tensiunea aprox 14,2 v Ce am remarcat cu diagnoza pusa ca isi revine relantiul greu in functie de bilantul energetic, cu farurile aprinse scadea pe la 710 rpm si greu urca la 750, in 4-5 secunde. Dupa stingerea farurilor urca la 770 si scadea tot lent. Cu Ac-ul se descurca parca mai bine. Are o eroare de misfire pe cilindrul 1, dar e veche, am avut fisa intrerupta. Acum are bobina, fise, bujii noi. Cu interfata Delphi nu am putut sa o sterg. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
NAUTILIUS |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 28 March 17 ![]() |
Problema mea a revenit. Dupa o saptamana si jumatate ,aproape doua, timp in care am remarcat ca temperaturile exterioare erau pozitive (chiar de primavara 8-12 grade), motorul avea tutatia la relanti in valori normale. Acum cand temperatura exterioara in Constanta este in jurul valorilor de 0 grade, chiar sub, turatia la relantii sta aproape de 1700-2000 rot/min. Sincer e enervant, consumul bineinteles a crescut. Cateodata, nu intotdeauna ba chiar rar, cand apas pe frana turatia creste putin. Apropos, cum se verifica daca nu cumva trage aer fals pe la servofrana ? Cineva zicea ca sonda de temperatura motor e defecta. Am scos mufa de la aceasta sonda in timp ce motorul functiona (atunci cand relantiul este undeva la 2000 rot/min-deci cu probleme) si in afara ca a pornit ventilatorul de racire radiator, turatia a ramas neschimbata.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureat plus
2006
- CT 10 NAU
|
|
YRX |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca daca trage aer fals presiunea in colector ar trebui sa creasca, sa se apropie de cea atmosferica aprox 1000 mbar
Nu gasesc valoarea standard a presiunii colector la relani, dar cred ca vreo 300 si ceva de mbar e pe acolo. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#19
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
vreo 350 mbar ar fi ok la cald (daca nu m-a lasat memeoria, a trecut ceva vreme de cand nu am mai umblat cu clipul), mai mare ar fi ori aer fals undeva ori reglaj joc de supape.
"Back 390 410, se misca la acceleratii." ar fi ok, nu prea ar trebui sa miste This post has been edited by einstein1984: 16 Jan 2018, 13:03 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
YRX |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Ecu-ul face si ceva corectii in functie de viteza rotii?
Ca problema mea este doar cu masina in miscare. Cu ea stand pe loc relantiul se misca bine. O sa incerc un alt corp clapeta, poate s-a lenevit motorasul. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#21
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
in 2005 ECu mergea f bine si fara info de viteza vehicul.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
YRX |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Bai, deci ma dispera.
Am mai studiat si astazi si face fix asa: Scot din viteza si las masina sa se scurga la semafor relantiul este 1000 (+_ 100), in momentul in care rotile au zero viteza relantiul cade la 750, de fiecare data se repeta exact. Ce mama naibii vede Ecu-ul ala ma depaseste. Da ABS-ul vreo informatie de viteza aiurea, am vreun contact nasol, vreo masa lipsa? Electrica pare sa mearga bine, totul este in parametri, nici macar stopurile nu fac figuri. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#23
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Absul nu da nimic la ecu injectie, ala vede doar info de la senzrorul de pe cutie.
De ce naiba conduci cu masina scoasa din viteza? Ori frana de motor, ori debraiezi si franezi si cand ai oprit scoti din viteza. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
roland |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
O face pentru test probabil, altfel corect... nu se merge cu ea scoasa din viteza.
Dar, daca e in scop de test, ideea e ca odata ce o scoti din viteza ralanti-ul trebuie sa se duca la acei aprox 750 (presupunand motor cald), indiferent de viteza masinii. |
--------------------
.
.
.
|
|
YRX |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
![]() Ce legatura poat fi intre viteza roti si relantiul accelerat? Masa la motor principala este cea de la baterie la cutia de viteze? Mai exista si alta? De unde afla ecu de bilantul energetic? De la alternator / releu? |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
roland |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Cred ca am vorbit la obiect.
Nu exista legatura intre viteza rotii si ralanti. Odata scoasa din viteza ar trebui sa se duca la cele 750rpm. |
--------------------
.
.
.
|
|
YRX |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
E, cu masina in miscare nu se duce. Ramane pe la 1000.
Pe loc se duce, cu o mica oscilare pe la 900, dar se duce. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#28
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
alternatorul are 3fire.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Victorine |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Ma intereseaza si pe mine, dar sincer nu inteleg ultimul raspuns.
|
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#30
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 05:30 |