SERVO-DIRECTIE (CU SAU FARA?), parerea celor care nu au servo conteaza!
![]() ![]() ![]() |
SERVO-DIRECTIE (CU SAU FARA?), parerea celor care nu au servo conteaza!
DigitalScribe |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|||
rue |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.706 Joined: 18 September 05 From: Internet ![]() |
minusuri la logan:
- servodirectia trebuia inclusa la pretul acesta in standard, mai ales ca i au crescut pretul in medie cu 500 euro parca, aici e nesimtire mare - ABS si AC neoptional puteau sa ne permita sa putem opta pt acestea mai lejer si la preturi decente pt o masina "ieftina". si nu sunt singurele prea scumpe... o masina de "lemn" |
--------------------
Dacia
Logan
2021, 1.0 TCE eco-G, Comfort
- RUE
|
|
Slider |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
....."Concluzia: iti permiti -> iti cumperi, mai tarziu e greu sa-ti montezi si mai costisitor si sigur o sa-ti para rau cand o sa vezi vecinul vorbind cu o mana la celular in timp ce parcheaza masina sau pleaca din parcare dimineata iar tu ai de facut gimnastica"....
Ia uite si avantajul masinii fara servo....combate sedentarismul....obezitatea. |
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
paulp |
![]()
Post
#34
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
|
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Cornel001 |
![]()
Post
#35
|
![]() membru belit Group: Members Posts: 282 Joined: 27 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Pana acu am condus fara servo, dacia 1310. Concluzia, chiar si fara sa fi condus deja cu servo (mai am un pic si vad cum e o super-servo): ia-ti cu servo. mai ales la parcari.
|
--------------------
Lodgy
6.0 MPI
2035 It's now safe to turn off Romania
|
|
walleye |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 159 Joined: 28 June 05 From: Timisoara ![]() |
eu am servo la buceps!
ontopic, ia-ti servo. nu e senzatie mai faina decit sa auzi si sa simti cauciucurile cum screaptana pe asfalt cind invirti cu un deget de volan pe loc. nu ca ar fi cel mai indicat tratament pentru obiect, dar iti da asa o sezatie ca ti-a mai crescut cu vrun centimetru... |
--------------------
Alco
Century
628
- Monon 404 nu hraniti moderatorii
|
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#37
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
am ambiance fara servo, luata asa din economie si mi-e dor de invartitul volanului cu podul palmei si pe la curbe trebuie sa trag precipitat de volan ca nu fac fata. daca-ti permiti, cumpara cu servodirectie. vei putea sa te obisnuiesti cu ea
![]() |
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
prody |
![]()
Post
#38
|
![]() membru iradiat Group: Members Posts: 1.365 Joined: 26 November 05 From: Cetatea Banilor ![]() |
Eu am optat pentru varianta fara servo din ratiuni financiare, nu atat privind costul initial cat eventualele defectiuni ce pot apare ulterior.
Daca la pretul pentru care ti se ofera optional servo pe Ambiance aduni si costul casetei mecanice care nu va mai exista iti dai seama ca tot kitul servo poate trece de 20 milioane..., in cazul unei defectiuni in viitor (este totusi o masina romaneasca) vei cam scoate ceva bani din buzunar. Si mai lasati-le naibii de manevre de parcare ca doar nu facem parcari toata ziua, si de multe ori locul este liber sa il ocupi dintr-o miscare. ![]() La drum lung depinde de ce sange ai in tine... daca iti taie o caruta calea si te sperii si tragi tare de volan risti sa ajungi cu roatele in sus, trebuie ceva nerv cu servo. Cred ca in final este o chestiune de finante si de gusturi, eu am considerat ca un Logan merita cumparat doar in versiunea cea mai ieftina, dotarile sunt cam piperate si nici nu a trecut mult timp ca sa isi demonstreze fiabilitatea... deja la 7000 - 8000 euro exista alternative tentante . ![]() |
--------------------
Mazda
3
2011 TX
|
|
cosmin_m |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 27 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu prea o inteleg p-asta cu placerea condusului fara servo. Daca iti iei masina pentru "feeling", NU iti iei logan.
Ca atare, daca vrei "feeling" cand conduci, cauta ceva cu obscen de multi cai putere pe la SH, sau cu un design deosebit, si ia-l la laboanta proprie si fa-l ca nou ! Apoi drum bun pe cararile asfaltate ale patriei, ca presupun ca nu o sa ai parte de feeling pe magheru la 18:00 in zi de lucru. Daca vrei masina sa-ti faci treaba cu ea, musai toate rahaturile optionale automatizate de pe ea (cele care ti le poti permite). O masina confortabila te oboseste mai putin. Directia asistata e obligatorie. Si ca idee generala,te ajuta foarte mult prin cursa scurta, nu numai la parcari, ci si in trafic. This post has been edited by cosmin_m: 29 Nov 2005, 20:23 |
--------------------
Lada / Logan
1200 / 1.6 8v ABS
- B-NN-MMM
|
|
SiloS |
![]()
Post
#40
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.286 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Personal , o masina fara servo dar cu "instalatia" de directie FOARTE bine pusa la punct este suficienta . Nici nu vreau mai mult . De fapt , vreau cam 100 cp in plus
![]() ![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#41
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Directia asistata de pe Logan oricum nu-i ca pe Renault Modus de exemplu unde n-ai nici un feedback de la roti in volan si-l poti invarti cu degetul. Simti chiar destul de bine denivelarile in volan dar e ceva mai usor de manevrat. O mana e suficienta tot timpul si stai mai relaxat decat fara iar la parcari te scuteste de eforturi suplimentare.
Eu de exemplu cand parchez, in afara de la firma unde este parcare amenajata pentru cei de la firma in spatele blocului acasa parchez de 1 - 3 ori pe zi in functie de cate drumuri fac si e plin de masini cam de fiecare data. E placut sa faci slalom lejer prin locuri mai stramte cu o singura mana pe volan si relativ relaxat. |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
andu911 |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
cum ma sa nu va luati cu servo ?
![]() Ce-aveti ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
rue |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.706 Joined: 18 September 05 From: Internet ![]() |
QUOTE(walleye @ 29 Nov 2005, 17:54) eu am servo la buceps! ontopic, ia-ti servo. nu e senzatie mai faina decit sa auzi si sa simti cauciucurile cum screaptana pe asfalt cind invirti cu un deget de volan pe loc. nu ca ar fi cel mai indicat tratament pentru obiect, dar iti da asa o sezatie ca ti-a mai crescut cu vrun centimetru... salut,deci la biceps inceamna ca nu ai servo. sa inteleg ca esti din tm. poate ne intalnim sa mi faci un demo cu ea. daca e logan.. a punctat un coleg, ratiunea e financiara. nu ca nu as putea da bani si pe optiuni. dar deja devine mult prea scumpa pt masina care se vrea in sine- ieftina. 6200 este deja o suma destul de mare. poate este cel mai cinstit pret care ar trebui paltit pe masina asta daca ar avea si servo inclus. sunt curios daca le mai scumpesc... si sa vedem ce ne aduce viitorul deoarece toti fac masini similare acum: corsa, 206, symbol, echo (yaris cu coada) etc |
--------------------
Dacia
Logan
2021, 1.0 TCE eco-G, Comfort
- RUE
|
|
Slider |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Rue, scumpa, nescumpa eu te sfatuiesc sa-ti iei cu servo. O sa-ti para rau mai tirziu. Treaba ta. Mai bine gaseste pe cineva care are un ambiance fara servo si vezi tu insati despre cum devine treaba cu servo si fara servo.
|
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
FLP |
![]()
Post
#45
|
![]() Sef de trib Group: Members Posts: 1.120 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti-Titan ![]() |
Matizu` are servo ??
EU sincer nu prea fac mare diferenta,intre dacie si matiz... poate din cauza ca nu`s asa de experimentat |
--------------------
.
.
. Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear |
|
jaf |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru din mijloc Group: Members Posts: 641 Joined: 25 May 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(Armandos @ 4 Dec 2005, 00:17) Matizu` are servo ?? EU sincer nu prea fac mare diferenta,intre dacie si matiz... poate din cauza ca nu`s asa de experimentat Pai sunt amandoua masini facut de Nea Costel si Nea Gigi ![]() Eu zic ca in oras servo ajuta foarte mult.. observ diferenta dintre dacie si ford ![]() ![]() |
--------------------
trotineta
tri roti
2012 ful vidaut chiele "ati facut dacia de rasul lumii cu 'inventiile' voastre"
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#47
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pe bune,e greu de spus ce as alege.mie fara servo imi place pt ca conduci mai bine.un lotus elise as vrea ,care nu are nici servo frana!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
pastrama |
![]()
Post
#48
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 4 Dec 2005, 10:46) Cum dracu conduci mai bine fara servo???????? Mor cand va vad...placerea condusului...puterea masculului...v-ati dilit la cap??? Dupa cum am mai spus, 2 ani am codus un Cielo cu servo si cand mi-am luat Supernova am zis ca mor...e bine ca intre timp m-am obisnuit...si inca n-am crapat. |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
SiloS |
![]()
Post
#49
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.286 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
sunt de aceeasi parere cu ydaniel . Mie in general imi plac masinile mai vechi unde soferul trebuie sa fie sofer . Astazi intr- o masina de top ai numai butoane , masina franeaza de una singura , masina pastreaza de una singura banda de mers , masina se asigura pentru tine cand depasesti , masina dozeaza forta de franare . Soferul unde mai este ?
Totusi , e mult mai relaxant si mai fonfortabil intr- o masina noua decat intr-un bmw din 1980 . |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
gti98 |
![]()
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Eu am condus doar Cielo cu servodirectie, in rest clasicele D1100, D1300, Nova (GTi).
Impresie: efortul la volan depinde atat de greutatea masinii cat si de repartitia pe puntea directoare: dupa D1100 care se manevra fara nici un fel de servo cu un singur deget, D1300 mi-a facut impresia unei masini greoaie si greu de "volanit". Plus ca D1300 nu rezista cu un reglaj de directie mai mult de 3 luni. Deregula tragea spre sant, ceea ce-i mai bine decat stanga! Nova care a conduc acum mi se pare destul de lejera, imi place cum se comporta si in afara de manevrare mai usoara ca D1300 si mai sensibila, nu a necesitat nici un reglaj de directie dupa 7 ani si peste 50k km. Cu acel Cielo am mers vreo 400km si nu m-am obisnuit cu prezenta servodirectiei, lipsea cumva senzatia de raspuns a rotii, dar desigur, pentru oras (am rulat la un singur drum, Iasi-Brasov) probabil ca aduce un plus de comoditate prin reducerea efortului. Am mers odata cu un ARO vechi la Iasi-Suceava si retur si nu as mai repeta experienta, desi probabil ca obisnuinta are mare importanta. Dupa 50k km pe D1100, am condus D1300, fara servofrana, vreo 30k km. Cand am urcat din nou pe D1100 eram s-o patesc nu ma asteptam sa fie necesara o forta asa de mare ca s-o pot frana, desi cand mergeam cu ea, nu mi se porea ca frana necesita efort mare-obisnuinta. La fel este , cred si cu servodirectia. La Citroen, despre care am citit o referita pe topic s-a instalat la un model performant (SM parca) o servodirectie interesanta: pe loc, in parcari, unghiul de actionare mic la volan, bracaj puternic; in mers, "sensibilitatea" se reduce odata cu viteza: la 150km/h nu se "fac" viraje cu raza de 20 de metri... Ultima, dar nu cea din urma e pretul. Asta e chestia care ma impiedica sa-mi cumpar un Lamborghini.... This post has been edited by gti98: 6 Dec 2005, 20:18 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#51
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
fara servodirectie, in oras muncesc ca negru pe plantatie si in plus nu pot sa conduc de multe ori prea rapid fiindca nu fac fata sa iau virjele asa rapid fata de cum le-as fi luat cu servo. nu inteleg ce asa mare placere in a conduce fara servo. poate unora li se pare ca a conduce fara servo e dovada de macho man, eu prefer sa fiu finutz
![]() |
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
cosmin_m |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 27 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(gti98 @ 6 Dec 2005, 20:18) La Citroen, despre care am citit o referita pe topic s-a instalat la un model performant (SM parca) o servodirectie interesanta: pe loc, in parcari, unghiul de actionare mic la volan, bracaj puternic; in mers, "sensibilitatea" se reduce odata cu viteza: la 150km/h nu se "fac" viraje cu raza de 20 de metri... errr... servodirectie variabila ? Se foloseste de mult timp, dar e ceva mai scumpa decat asta "standard" |
--------------------
Lada / Logan
1200 / 1.6 8v ABS
- B-NN-MMM
|
|
os |
![]()
Post
#53
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
DIRAVI
http://www.forum-auto.com/sqlforum/section5/sujet237675.htm http://www.citroenet.org.uk/passenger-cars...n/sm/sm-01.html This post has been edited by os: 7 Dec 2005, 00:32 |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
SiloS |
![]()
Post
#54
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.286 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Daca stii sa rotesti covrigul repede si sa schimbi vitezele si mai repede nu e nici o problema cand mergi sport
![]() Eu chiar ma gandeam sa modific la volan sa am numai 2 rotatii . Ce-i drept , va fi imposibil sa rotesc volanul pe loc . |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#55
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Am parcat intr-o zi langa un Matiz si omul vroia sa plece imediat ce am parcat si nu putea deschide portiera sa intre ca eram prea lipit.
Ok... sa o las putin la vale fara sa mai pornesc motorul. Bag cheia sa pot roti volanul... dau drumul la frana de mana si o ia Loganul la vale usor. Invart de volan sa nu dau intr-o bordura... intai nimic... apoi forta la greu si se urneste greoi (crima fara asistarea hidraulica la astea cu directie asistata !). Apoi sa calc frana sa o opresc... calc... pauza ! Masina se tot ducea ! Panichez putin si o calc mai tare si o simt usor usor cum se opreste cu putin scartz in discurile de frana. Concluzia ? Naspa si fara servofrana si fara servodirectie ! Din moment ce fara directie asistata faci mai multe ture presupun ca e mai usor decat mi-a fost mie in situatia descrisa mai sus dar fara servo la franare ... nasol de tot ! De fiecare data cand vin la munca cu Loganul fac slalom printre gauri si capace de canal afundate in pavaj ca sa iert amortizoarele si o fac cu o singura mana din miscari simple si usoare. Recomand cu cea mai mare caldura directia asistata ! Si mai recomand sa nu incercati sa miscati masina si sa va mai asteptati sa si o controlati usor fara motor pornit ! This post has been edited by DigitalScribe: 7 Dec 2005, 14:49 |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
Petea |
![]()
Post
#56
|
Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 31 August 05 From: Iasi ![]() |
Eu am condus si cu servo si fara. Daca e sa ne luam cupa confort si manevrabilitate servo e mai buna. Eu prefer insa fara servo din doua motive. In primul rand la servo ai tendinta cand pleci de pe loc si e aglomerat sa invarti volanul pe loc ca sa pleci mai usor. Daca faci asta strici in timp caseta de directie. Daca n-ai servo nu poti invarti rotile pe loc decat foarte greu asa ca protejezi caseta de directie. Avantaj berlina. In plus servo e bun pentru persoane finute. Cand ai un chintal ca mine, si mai ai si draci ca te-a enervat seful la servici, daca tragi sanatos de volan pana acasa iti descarci nervii in mod constructiv si mai faci si o tara de sport. Asa ca, daca imi iau masina straina ma duc in service si cer sa-mi dea jos servo
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006
- is Eten Glofiish x500 + iGo Romania 2006
|
|
Vlad Georgescu |
![]()
Post
#57
|
![]() /----\ <--- Logan Group: Members Posts: 342 Joined: 24 July 03 From: Bucuresti ![]() |
Am condus Solenza pe benzina cu si fara directie asistata.
Cursa volanului este mai mica la cea cu directie asistata. Asta inseamna ca pentru a invirti rotile cu un anumit unghi, trebuie rotit mai putin de volan la cea cu servo. Asta se traduce printr-o manevrabilitate mai buna la masina cu servo - faci manevrele mai repede si mai usor. Pe de alta parte cea fara servo mi-a dat impresia ca e putin mai "nervoasa". |
--------------------
Volțvagăn
Glonț
2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8
- - Athos, Porcos si Bairamis
|
|
pastrama |
![]()
Post
#58
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Da, asa e...aia fara servo are 10 cp in plus.
![]() |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
dragos.avramescu |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 6 May 05 ![]() |
Din cate stiu, amplificatorul de directie nu mananca putere tot timpul, ci numai cand actionezi volanul. Pe drum drept, nu. Astept contraargumente.
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B-64-TUX
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#60
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(dragos.avramescu @ 7 Dec 2005, 23:46) Din cate stiu, amplificatorul de directie nu mananca putere tot timpul, ci numai cand actionezi volanul. Pe drum drept, nu. Astept contraargumente. Ai dreptate 98%. De 2% pompa de servo se invarte permanent si ai frecari in fluidul din instalatia de directie ![]() |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 05:54 |