SOLENZA 1.9D, probleme
![]() ![]() ![]() |
SOLENZA 1.9D, probleme
lucianapetrei |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 22 May 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 1.4 MPI Ph2
2002
- IS 11 SUP
|
|||
lucianapetrei |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 22 May 06 ![]() |
aaa inca cite ceva:
-exista vreun releu inainte de bujii? ar fi bine sa il schimb? e scump?? -dupa 33 de mii masina consuma in medie 4.93l/100km (am mers 100 in afara cu 100-130km/h si 100 in oras apoi am calculat) -in rest sunt f multumit de ea |
--------------------
Renault
Megane 1.4 MPI Ph2
2002
- IS 11 SUP
|
|
johnsws |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
exista un releu pentru bujiile incandescente. ca sa verifici daca functioneaza...dupa punerea contactului motor trebuie sa ai alimentate bujiile.
|
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
toto |
![]()
Post
#4
|
![]() Destul de fost membru Group: Members Posts: 432 Joined: 26 April 04 From: Bucuresti ![]() |
nu cred ca ai testat bine bujiile...
ca sa se produca o scanteie (pr)in aer e nevoi de mii de volti si asta face bobina de inductie: ridica tensiune de la 12 V la mult mai mult... nu prea ma pricep la diesel-uri dar cred ca e cam la fel...asa ca daca ai pus bujia direct la baterie nu e bine... ![]() se testeaza cu fisa in cap si se apropie de masa (bloc motor) (-) si se da la demaror. trebuie sa rezulte o scanteie intermitenta... daca ma aberez si principiul e cu totul altul la diesel atunci corectati-ma ca sunt curios... ![]() This post has been edited by toto: 15 Nov 2006, 18:41 |
--------------------
Honda
CIVIC
5D 1.8 Sport M/T - '07 romania, frumoasa tara...pacat ca e locuita...
|
|
ionutt daniel |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.139 Joined: 22 August 06 From: Giurgiu ![]() |
Bujiile pentru Diesel sunt "incandescente" si nu produc scanteie, ci caldura in momentul dinaintea pornirii motorului si dupa pornire isi inceteaza sarcina. Ai procedat corect pt. proba , capul bujiei trebiund sa fie fierbinte daca e buna.
|
--------------------
renault
espace
2.2
- bulgariax4
|
|
Abu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 22 November 04 From: Ploiesti ![]() |
Eu din cate stiu ar trebui sa-ti porneasca la cald si cu toate bujiile arse fara nici o problema. Iar testul l-ai facut corect, bujia ar trebui sa se inroseasca in cateva secunde pusa la baterie.
|
--------------------
Renault
Symbol Fidji 1.5dCi
2007
|
|
lucianapetrei |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 22 May 06 ![]() |
Da. La rece nu pornea..la cald pornea cu toate arse. Am gasit bujii mai ieftine un pic...scrie renault pe ele cu albastru..par de origine. Le-am pus si a pornit mai greu..adica invirtit de 3-4 ori. Ma gindesc ca ar fi fost bateria de vina ca a stat citeva zile bune nepornita. Am facut iar testul cu bujiile noi. Se inroseste in 2 secinde cind bujia e buna. SFAT: Nu puneti mina pe capul bujiei ca va ardeti
![]() |
--------------------
Renault
Megane 1.4 MPI Ph2
2002
- IS 11 SUP
|
|
lucianapetrei |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 22 May 06 ![]() |
In legatura cu releul..Daca ati putea sa imi ziceti ce scrie pe el sau pe unde il gasesc ar fi super. Ma gindesc ca ramine cuplat din cind in cind. As vrea sa il schimb direct..sa nu mai risc sa mai ard iar bujiile.
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 MPI Ph2
2002
- IS 11 SUP
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(lucianapetrei @ 15 Nov 2006, 09:26) -dupa 33 de mii masina consuma in medie 4.93l/100km (am mers 100 in afara cu 100-130km/h si 100 in oras apoi am calculat) Daca nu te superi, cum ai reusit sa faci calculul de consum cu asa precizie(2 zecimale)? In al doilea rand cum ai reusit un consum de 1,5 Dci cu un diesel aspirat de 1,9? ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
lucianapetrei |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 22 May 06 ![]() |
Deci consumul l-am facut normal cum se face...faci plinul pina in gusha..te asiguri ca nu mai intra deloc motorina. Am mers exact 200km cum am zis 100+100 si apoi am facut iar plinul de la aceeasi statie chiar. Apoi..matematica
![]() |
--------------------
Renault
Megane 1.4 MPI Ph2
2002
- IS 11 SUP
|
|
johnsws |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
argon e foarte normal ca un motor aspirat sa consume mai putin ca un turbodiesel. in plus sa nu te mire faptul ca in oras 1,5 dci e in stare sa consume mai mult decat 1,9 aspirat. teoretic cu un turbodiesel poti obtine si un consum mai mic decat cu un aspirat, insa numai teoretic, pentru ca nu-ti iei turbodiesel pentru consum mic, ci pentru performante mai bune, si astepti mai mult de la el. dieselul aspirat e mai putin sensibil la pedala de acceleratie, pe cand TD e aproape in stare sa scoata si consum de benzinar.
|
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
ache2 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 9 October 03 From: Berceni, PH ![]() |
lasa releul in pace ca e bun ! in primul rind e scump si in al doilea rind tot la fel o sa patesti !
cel pe care-l ai acum functioneaza corect ! atit tin bujiile astea, asta-i tot ! |
--------------------
FIAS / Baikal
Clona BROWNING / IJ 18 MN
calibru 12 / 223Rem
- PH-07-LUD, PH-10-CJF
|
|
razvanmarius |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 2 March 05 ![]() |
Exista bujii incandescente BERU, aceleasi cu cele din cutiile albastre de origine, numai ca sunt in cutii BERU, si costa cam 400 000 bucata. Cauta, cumpara, monteaza si o sa mearga fara probleme
|
--------------------
dacia
D.cab,solenza 1.9D
- CL xx yyy B 36 xxx
|
|
fuzzy_lumpkin |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 27 March 06 ![]() |
QUOTE(lucianapetrei @ 16 Nov 2006, 13:07) Ideea e alta: cred ca masina mea e reglata in felul asta..e foarte puturoasa la demaraj si in depasiri trebuie sa am kilometri loc liber ca sa ma infig sa depasesc un tir de ex cu 120-130km/h. La 90km/h in treapta a 4 , cind schimb in 5 si calc la fund pedala brusc..nu se simte mai nimic..deci cred ca asa e reglata..nici nu umblu la ea ca m-am invatat asa cu ea aici cred ca este masina ta reglata prost sau nu stii tu sa te infigi cu ea... eu cu slz 1,9D mi-am luat amenda de la grozavesti la apaca fiindca aveam 104km/h... si daca nu ma oprea radaru' cred ca mai luam viteza... scuze de OFF!! |
--------------------
Dacia
Logan
Preference 2006
- B-50-FWC Intelligence runs after me, but I'm faster!
|
|
darius |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 396 Joined: 18 March 05 From: arad ![]() |
confirm cele spuse mai sus,pana la 120 accelereaza bine,peste 120 mai lent
|
--------------------
Seat
Cordoba
6L
- xx-xx-xxx
|
|
meserie2006 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 30 August 05 ![]() |
si eu am probleme cu dieselul meula cei 30.000 KM, in sensul ca nu porneste deloc; cred ca trebuie sa schimb si eu bujiile incadescente.
Rog si eu pentru cine are timp, sa imi explice care sunt pasii in schimbarea lor. multumesc |
--------------------
dacia solenza
solenza disel
2003
- s
|
|
razvanmarius |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 2 March 05 ![]() |
Intai ar trebui sa vezi daca sunt intr-adevar arse: poti verifica cum s-a mai sus prin topicuri cu o bucata de cablu fara sa mai demontezi bujiile: iei un cablu suficient de lung sa-ti ajunga de la plusul bateriei pana la fiecare bujie in parte; este suficient sa atingi cu capatul cablului borna bujiei si daca face o scanteie cat de mica inseamna ca bujia este buna. Daca nu vezi nici un fel de scanteie atunci bijia este arsa.Repeti operatiunea pentru fiecare din cele 4 bujii si stii exact cate trebuie sa schimbi. Eu asa am facut de fiecare data cand au fost probleme de pornire.
|
--------------------
dacia
D.cab,solenza 1.9D
- CL xx yyy B 36 xxx
|
|
razvanmarius |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 2 March 05 ![]() |
Daca ai gasit arse,atunci trebuie sale schimbi. Primele doua poti sa le schimbi usor, celelalte 2 dinspre volanta trebuie sa demontezi filtrul de aer. Referitor doar la bujii, scoti mufa de plastic din cap, si cu o cheie tubulara de 10 desfaci bujia. Tubulara trebuie sa fie ceva mai lunga, ca nu-ti intra din cauza bornei bujiei, sau cu o cheie fixa de 10 , dar te chinui mai mult. Dupa ce le-ai scos, le pui pe celelalte noi, le strangi, pui mufele la loc la bujii, pui filtrul de aer si gata; pornesti
|
--------------------
dacia
D.cab,solenza 1.9D
- CL xx yyy B 36 xxx
|
|
Abu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 22 November 04 From: Ploiesti ![]() |
Mai adaug si eu ceva: unge filetul bujiei noi cu putina vaselina sau ulei ca sa o poti demonta usor la urmatoarea schimbare. Nu o data am auzit cazuri in care s-a distrus filetul bujiei la incercarea de demontare si a trebuit demontata chiulasa ca sa se scoata bujia prin ciocanire!
This post has been edited by Abu: 3 Dec 2006, 00:20 |
--------------------
Renault
Symbol Fidji 1.5dCi
2007
|
|
semic |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 46 Joined: 19 October 05 ![]() |
Tocmai ce mi-am schimbat singur cele 4 bujii pe o Solenza diesel.
Le-am verificat cu becul: Un fir pe plusul bateriei si un fir al becului in capul fiecarei bujii. Daca se aprinde becul, bujia este buna. Apoi trebuie sa ai o cheie tubulara de 10 mm si una in stea (asta pentru a da jos capacul motorului daca nu ai loc sa schibi doua din ele care sunt incomod de schimbat din cauza capacului - cu ocazia asta am mai scuturat si filtrul de aer). Am vazut ca sunt arse in momentul in care nu mai pornea decat daca insistam foarte mult la cheie. La rece dura foarte mult, iar cand se incalzea motorul si il opream, pleca imediat. Ca pret, am luat unele BOSCH la 32 RON (cele Dacia erau vreo 50 RON). In 20 de minute cu cheile potrivite la indemana le schimbi singur, decat sa ma mai duc cu ea in service si sa mai platesc si manopera pe deasupra. succes. |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway
2014
|
|
florin_dtb |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 20 February 06 ![]() |
La 35.000 km, dadea semne ca nu mai porneste, noroc ca se intampla prin august si dimineata devreme ( 7 A.M.), la 10-11 grade celsius, o lua dupa cateva chei serioase. Cand era cald mergea ca uns; toate patru fiind arse, le-am schimbat la dealer si am pus Bosch (30 ron/buc).
|
--------------------
Dacia
Solenza 1.9D
avantage
- B
|
|
meserie2006 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 30 August 05 ![]() |
gata am rezolvat si eu problema; am schimbat toate bujiile, tot cu cele de uzina (3 erau arse )+ bateria (am luat una din metro cu amperaju mai mare la 160 ron, 660 amperi - ca dieselul consuma mult curent la pornire). Vechea baterie, cea din fabrica, arata ca are doar 6.6 volti.
Deviez si eu putin problema si intreb cum verific antigelul? Eu am masina de 3 ani si doar odata cei de la revizie au mai completat putin( asta se intampla acum 2 ani) situandu-se intre nivelul minim si maxim. Daca deschid capacul de la bazinasul cu antigelul si bag "chestia"care masoara, nu prinde cumva aer? mersi |
--------------------
dacia solenza
solenza disel
2003
- s
|
|
zaher |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 10 January 05 From: Langa tastatura ... ![]() |
Pune linistit antigel sau apa distilata (dupa caz) ca nu are nici o treaba faptul ca scoti capacul de la bazinas.
|
--------------------
dacia solenza
confort diesel
- bv - 95 - rar
|
|
DOREL |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 19 November 05 ![]() |
Stimati colegi dieselisti,
Am nevoie de ajutorul vostru. Imi trebuie un sfat.Un singur sfat, dar care sa ma puna pe directia corecta. Pompa de injectie trebuie schimbata. Este stabilit cert.In service costa 48.500.000 fara manopera. In targul Vitan am gasit aceasi pompa cu 19 milioane.Exprimandu-mi suspiciunea ca nu ar fi originala, vanzatorul m-a asigurat foarte ferm ca este cea originala. Apelez la experienta voastra pentru a ma indruma cum sa procedez.Diferenta de bani - substantiala - ma tenteaza, dar avand in vedere importanta deosebita a pompei - mersul motorului, calculator, consum, etc. - consider ca nu trebuie sa ma las influentat de bani in detrimentul calitatii. Aici astept sprijinul vostru. Va rog si va multumesc anticipat. |
--------------------
dacia
solenza diesel
- B-35-JTW
|
|
didosdoru |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 414 Joined: 2 July 05 ![]() |
O pompa de injectie pentru diesel se poate repara, doar daca e partea electronica mai greu.Sincer eu as vorbi cu vanzatorul daca imi poate oferi garantie la produsul respectiv, macar 6 luni sau 20 000 Km.Eu as prefera sa cumpar 2 pompe de injectie cu 1900 decat sa dau pe una 4850. Motorul diesel de pe Solenza/Utilitara a mai fost montat si pe alte masini din gama Renault. Incearca la un magazin de piese sa vezi cat costa o pompa de injectie pt tipul de motor pe care il ai tu.
Daca ai probleme cu capul hidraulic al pompei de injectie, acesta se paote repara, eu personal am fost cu mai multe tipuri de pompe la reparat la cineva din Sinaia si am fost foarte multumit de rezultate.Dupa ce am reparat o pompa pentru un ford acolo iarna la -15 grade motorul pornea la sfert fara sa tin bujiile incadescente. |
--------------------
Dacia/Opel
Pick-Up/Logan MCV/Astra G
2003/2009/2000
- GL O6 HKV / 53 DGD
|
|
Abu |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 22 November 04 From: Ploiesti ![]() |
Draga Dorel,
nu stiu cum stai tu cu banii dar mi se pare exagerat sa dai pe o pompa 50 mil si dupa un timp sa vinzi masina cu 100... Vezi ca a mai avut cineva problema asta pe forum si a rezolvat-o elegant, trecand la o pompa clasica, mecanica (operatiune mult mai ieftina, tinand cont ca o iei de la second-hand). E adevarat ca motorul consuma un pic mai mult insa cu aia nu vei mai avea probleme ptr. ca se poate repara oricand (spre deosebire de astea cu control electronic). Si asa, ca fapt divers (ca suntem destui dieselisti pe aici), cam cati Km are masina ta ca m-au trecut fiori pe sira spinarii... ![]() |
--------------------
Renault
Symbol Fidji 1.5dCi
2007
|
|
darius |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 396 Joined: 18 March 05 From: arad ![]() |
Ce simptome ai la masina ca am mai auzit diagnostice din astea dupa ureche cu pompa de injectie,Sunt mecanici care pt orice defect dau vina pe pompa.
|
--------------------
Seat
Cordoba
6L
- xx-xx-xxx
|
|
DOREL |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 19 November 05 ![]() |
Va multumesc pentru promptitudinea cu care mi-ati raspuns.
Ptr.Didosdoru: Nu mi-am pus problema ca pompa din targ nu ar functiona.Problema care ma framanta este daca va functiona in parametri normali.Daca se poate repara, recomanda-mi te rog, unde sa ma adresez si cat costa. Ptr. Abu : Bineinteles ca imi este foarte greu sa scot acum 5o mil. si,asa cum spui si tu, nu merita raportat la valoarea masinii.Acesta a fost, de altfel, motivul pentru care am apelat la sfaturile voastre. Masina are 40.000 km la bord si dupa cum ai vazut s-a intamplat si la alte slz. Se pare ca pompa este punctul lor slab .In rest, nu am avut absolut nici o problema. Ptr. Darius : Masina porneste perfect dar mersul la relanti este tip "in trei pistoane" iar acceleratia nu functioneaza. Pentru a putea pleca, opresc motorul si la repornire merge normal. In service m-au asigurat ferm ca pompa este vinovata. Inca o data multumiri si astept in continuare opinii in speranta rezolvarii problemei. |
--------------------
dacia
solenza diesel
- B-35-JTW
|
|
Abu |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 22 November 04 From: Ploiesti ![]() |
Exact ce spune si Darius ai patit: "te-au asigurat ca pompa e de vina". De curiozitate, fiindca s-a mai discutat pe aici, ai incercat sa scoti cupla de la EGR sa vezi daca mai face la fel?
In alta ordine de idei, nu te baza doar pe ce zice un service, mai du-te si la altul ca tot iesi mai ieftin decat sa cumperi pompa noua. Suntem multi pe aici care am depasit 50.000 Km fara probleme, asa ca eu cred sincer ca pompa nu are nimic. |
--------------------
Renault
Symbol Fidji 1.5dCi
2007
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#30
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(meserie2006 @ 10 Dec 2006, 22:14) gata am rezolvat si eu problema; am schimbat toate bujiile, tot cu cele de uzina (3 erau arse )+ bateria (am luat una din metro cu amperaju mai mare la 160 ron, 660 amperi - ca dieselul consuma mult curent la pornire). Vechea baterie, cea din fabrica, arata ca are doar 6.6 volti. mersi Baterie de 6.6 v ... esti sigur ... 660 Amperi ... cat pui mei consuma un diesel la pornire ... vrei sa spui in ambele cazuri baterie de 12 w 66 A ... asa este corect ... ce spui tu acolo nu exista ... ![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 06:12 |