Termocupla si electroventilator / fulie la pompa, care este cea mai buna solutie?
![]() ![]() ![]() |
Termocupla si electroventilator / fulie la pompa, care este cea mai buna solutie?
costin11 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 21 June 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Break
1310 TL
- PH-10-CDD
|
|||
Korben_Dallas |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 11 April 05 ![]() |
Atâta vreme cât instalația de răcire e curată și bine aerisită, iar termostatul este bun, nu ai de ce să îți faci griji în legătură cu temperatura lichidului
Despre ansamblul electroventilator - pompa de apă fără elice - termocontact eu am o părere foarte bună. Motorul e un pic mai silențios (nu se aude vuietul ventilatorului la turații mari, acesta se aude doar când pornește, și nu stă pornit prea mult) La drumuri în afara orașului sau iarna, electroventilatorul nici nu pornește Doar o singură atenționare: termocontactul trebuie să fie de foarte bună calitate, altfel s-ar putea să ai surprize neplăcute |
--------------------
-
-
- Ce să faci, la tăți ni-i greu!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
tarzy |
![]()
Post
#4
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
banuiesc ca stii de faptul ca exista mai multe tipuri de termocuple, unele care pornesc la temp mai joase si altele la temp mai ridicate (parca 75 si 86).
sistemul cu electroventilaor si termocupla are numai avantaje fata de elicea "pe direct", au tot fost discutate. |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
costin11 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 21 June 05 ![]() |
Inteleg ca electroventilatorul porneste cand comanda senzorul din termocupla (este pus in dreapta jos la ventilator).
Pot cumva sa verific la ce temperatura declanseaza? Problema este ca motorul a fiert odata la o panta mai mare, si nu mai vreau sa o patesc. Exista solutii de curatat intalatia de racire? Ce trebuie facut cand fierbe motorul? Trebuie oprit? Merci. |
--------------------
Dacia Break
1310 TL
- PH-10-CDD
|
|
Ov |
![]()
Post
#6
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(costin11 @ 8 Jul 2005, 11:56) NU ! (doar daca s-a rupt cureaua sau nu merge electro-ventilatorul). Tragi pe dreapta, ridici capota si lasi motorul SA MEARGA la relanti, astfel realizandu-se circulatia apei prin motor si implicit racirea. Daca-l opresti o sa se accelereze procesul de incalzire ! EDIT: ca un "tip" foarte important, cand observi ca a crescut temperatura f mult (peste 95-100 grade), da drumul la robinetul de incalzire ! |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
costin11 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 21 June 05 ![]() |
Am inteles. Daca fierbe motorul, il las sa mearga la relanti , si dau drumul la caldura in masina ca sa vina apa mai rece din calorifer si sa fie circuitul mai mare.
Merci mult. |
--------------------
Dacia Break
1310 TL
- PH-10-CDD
|
|
Lacaru |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 20 August 04 From: Brasov ![]() |
O solutie pe care am adoptat-o pe DACIA mea a fost sa pun un buton in paralel cu termocupla. Astfel poti sa dai drumul mai repede la electroventilator, nu cand cupleaza termocupla. Este foarte util cand urmeaza sa urci o rampa, practic pornesti tu electroventilatorul mai din timp.
Mai e recomandat sa-ti montezi pe masina un radiator mare. |
-------------------- |
|
didosdoru |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 414 Joined: 2 July 05 ![]() |
O solutie de racire mai eficienta ar mai fi si inlocuirea Electroventilatorului de Dacia cu unul de fabricatie vestica.Eu am pus 2 electroventilatoare mai micute in fatza radiatorului si nu mai am probleme.Cele pe care le am eu sunt de productie italiana si au fost montate pe Aro 10.De cand le am au disparut problemele cu incinsul motorului,binenteles ca am si un buton sa le pornesc cand vreau eu.
|
--------------------
Dacia/Opel
Pick-Up/Logan MCV/Astra G
2003/2009/2000
- GL O6 HKV / 53 DGD
|
|
costin11 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 21 June 05 ![]() |
Multumesc pentru sfaturi.
Care sunt pasii pentru a aerisi instalatia de racire? |
--------------------
Dacia Break
1310 TL
- PH-10-CDD
|
|
Korben_Dallas |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 11 April 05 ![]() |
QUOTE(costin11 @ 12 Jul 2005, 12:05) Am găsit ceva pentru tine Attached thumbnail(s) Untitled_158.jpg ( Size: 647.25k ) Number of downloads: 4043 |
--------------------
-
-
- Ce să faci, la tăți ni-i greu!
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#12
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
ce valoare optima are termocupla?intreb la un magazin:e valoarea cea mai buna:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Zaheiu |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Mie mi s-au ars vreo 3 relee pentru pornit electroventilatorul, si de atunci l-am pus pe intrerupator manual.
Iarna oricum nu trebuie pornit niciodata, ii mai dau eu drumu din cand in cand sa nu intepeneasca. Poate la vara ma duc la un service ca lumea sa o fac iar pe termocupla. |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
mihibod |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 2 March 06 ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 27 Feb 2006, 20:34) Salut,termocupla trebuie sa cupleze electroventilatorul cind apa din radiator are 82grade si sa opreasca electroventilatorul cind temperatura apei din radiator are 68grade.Cauta unul pe care scrie 82/68. |
--------------------
dacia
1400 sport
- sv 02 jbx
|
|
mihibod |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 2 March 06 ![]() |
QUOTE(Zaheiu @ 1 Mar 2006, 08:26) Mie mi s-au ars vreo 3 relee pentru pornit electroventilatorul, si de atunci l-am pus pe intrerupator manual. Iarna oricum nu trebuie pornit niciodata, ii mai dau eu drumu din cand in cand sa nu intepeneasca. Poate la vara ma duc la un service ca lumea sa o fac iar pe termocupla. Fara releu ti se va arde(topi) butonul.Pune un releu care suporta un curent cu 20% mai mare decit curentul absorbit de electroventilator.Butonul de pornire al electroventilatorului este doar pentru cazul in care se defecteaza termocupla,iar acesta se monteaza cu releu.Pune termocupla ca sa ai temperatura cit mai constanta in motor.Cauta una 82/68. |
--------------------
dacia
1400 sport
- sv 02 jbx
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#16
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
ce marca de termocuple e cea mai buna:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Zaheiu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
QUOTE(mihibod @ 7 Mar 2006, 16:06) Fara releu ti se va arde(topi) butonul.Pune un releu care suporta un curent cu 20% mai mare decit curentul absorbit de electroventilator.Butonul de pornire al electroventilatorului este doar pentru cazul in care se defecteaza termocupla,iar acesta se monteaza cu releu.Pune termocupla ca sa ai temperatura cit mai constanta in motor.Cauta una 82/68. Cum spuneam, intentionez sa remediez problema. Acum e inca frig si nu-mi trebuie ventilator. Termocupla de care zice declanseaza la 82 (adica temp mica)? Butonul nu are nimic. Chiar se si aprinde cand e pornit ventilatorul. Inainte am avut unul de veioza care e adevarat, se cam incalzea. |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
CiprianPJM |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Avertizat Group: Members Posts: 197 Joined: 17 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Buna treaba cu electroventilatorul. Am mers cu un Renault R21 cu electrovent. pe o temp. de cca 5-10 grade afara si la un drum Unirii - Parc "Politehnica" si intors nu a pornit absolut deloc. Nici temperatura motorului nu a crescut. Cred ca e o treaba foarte buna. CUM PUN PE DACIE? Unde se pune termocupla? De restul ma ocup eu.
|
--------------------
Opel
Omega 2.0i
1997
- B 33 EZW Zic si io, nu dau cu paru!
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#19
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pai se poatre pune in radiator daca are loc,daca nu pe furtunele de apa:) am eu un topic si cu poze;
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
cristidb |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 8 Mar 2006, 00:06) Oricare din ele care functioneaza. Dupa ce schimbi 4 bucati intr-o luna, aia care merge ti se pare cea mai buna ![]() 82-86 tine acul pe mijlocul scalei. Pe asta as recomana-o. 92-97 (sau 98) porneste ventilatorul la ultima linie alba. Din asta am acum. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#21
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pai eu dupa un calcul asa de poli am ajuns pe la 81 de gr.
si voi cumpara una de firma;cam la 21-25 de ron la mine la croziera acul sta sub jumatate(cu motoventilator) |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
AlinREHAU |
![]()
Post
#22
|
![]() membru incepator Group: Members Posts: 718 Joined: 21 March 06 ![]() |
Salut . Eu am solutia !! cel putin asa cred ... ati pune pune 2 termocuple cu 2 relee care sa dea curentul in acelasi loc (+ de la electroventilator) nu pentru preluarea de sarcina pt ca oricum nu o sa porneasca niciodata ambele in acelasi timp ... dar daca pica 1 termocupla sau 1 releu automat va intra in functiune cel de-al 2-lea
![]() ![]() This post has been edited by AlinREHAU: 25 Mar 2006, 15:05 |
--------------------
Dacia
break
96
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#23
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
da.nu ai nevoie de 2:)asta daca ai compnenete de calitate.e ca si cum ai avea un motor de rezerva.e multa munca,cablarie in plus,si poate un scurt ceva:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Zaheiu |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
In weekend am fot la tara si am avut timp sa ma joc la masina. Am vrut sa refac cablajul pentru electroventilator dar dupa masuratorile si probele premergatoare am constatat ca problema nu e la cablaj ci la releu. Pe piata exista mai multe tipuri de relee: alea romanesti cu legaturile pentru comanda si consumator in diagonala, ce se potrivesc pe cablajul de dacie, si unele chinezesti sau nemtesti, f. ieftine, cu legaturile altfel. Din cauza asta imi bubuiau mie releele!
Am schimbat si termocupla. Am luat prima data una de 13 ron 68-82. A pornit-oprit ventilatorul o singura data, apoi a uitat sa-l mai opreasca, a trebuie sa-i scot firele. Adoua termocupla, de la "Piese de origine" 27 ron pare sa mearga foarte bine, declanseaza la 92 si opreste repede. This post has been edited by Zaheiu: 3 Apr 2006, 13:03 |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Am o dacia break din 2001, deci cu ventilatorul la pompa de apa.
Pentru ca radiatorul este spart si eu o folosesc mai mult la pescuit etc (deci apa are ocazia sa fiarba) ma gandeam sa ii pun radiator de papuc cu termocupla si electroventilator. Va rog nu incercati sa ma convingeti sa o las cum e. 1. m`ar interesa cam cat m`ar costa toate astea 2. ce piese trebuie sa cumpar (radiator , relee etc) 3. cum se leaga (electric vorbind) 4. daca as putea lega termocupla pe accesorii/contact (cu un releu sau ceva), ca sa nu continue sa raceasca dupa ce am oprit motorul |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
tarzy |
![]()
Post
#26
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
pai ... daca ai citit tusi ceva mesaje din acest topic ai vedea ca lumea incearca sa te consinga sa renuti la elicea de pe pompa de apa
1. depinde de unde iei piesele, noi sau sh, ai nevoie de urmatoarele: radiator - recomand mic dar ... - habar nu am cat costa, termocupla - depinde de la 6-25 roni, elventilator - in vitan a luat un prieten saptamana trecuta cu 65 lei nou iar alea SH erau cam 30-40 lei, releu - maxim 10 Lei - recomand unul bun, nu te calici la asta, eventual buton - dar dupa mine e tichie de margaritar 2. vezi mai sus 3. sigur o sa gasesti mai bine detaliat prin post, in principiu termocupla da semnal de masa, care semnal declaseaza releul care releu da +12V catre elventilator 4. termocupla se leaga OBLIGATORIU la +12V permanent, motorul se va incalzi si dupa ce opresti - cred totusi ca e de preferat sa ramai fara baterie decat sa calezi motorul. |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
cu numarul 4 nu as fi de acord in totalitate.
dupa ce opresti motorul, temp apei e totusi in scadere, cazul extrem ar fi atunci cand iti fierbe si ai tendinta sa opresti motorul, dar oricum treaba asta nu se face. si bateria nu prea are rost s-o consumi asa aiurea. parerea mea e ca solutia cea mai buna e termocupla pusa in paralel cu un buton,astfel se poate porni electroventilatorul oricand. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Un mecanic imi zicea sa nu imi pun ca probabilitatea sa se strice e mare si ca vn multi sa isi puna sistem clasic, cu ventilator la pompa de apa, de aceea ziceam.
Nu inteleg o chestie.. Cum adica motorul se tot incalzeste dupa ce il opresti? Ca doar la sistemul clasic cand il opresti se opreste si ventilatorul.. Pe deasupra, electroventilatorul sta in fata radiatorului si raceste apa..Care nu mai poate circula motorul fiind oprit.. Deci nu raceste blocul motor, nu? Nu zic ca nu ai dreptate, dar vreau sa inteleg si eu..Ca is mai prost din fire. " termocupla da semnal de masa, care semnal declaseaza releul care releu da +12V catre elventilator 4. termocupla se leaga OBLIGATORIU la +12V permanent" Deci ea are si + si -, iar cand se incinge da semnal de - releului ? Poate ca daca nu primeste + permanent se strica. Oricum, si atunci ar mai fi o solutie, sa intrerup firul care duce de la releu la electroventilator. Daca as pune un releu de faruri care sa cupleze cand primeste + de la contact, nu ar merge? This post has been edited by eXtenSion: 6 May 2006, 20:55 |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
tarzy |
![]()
Post
#29
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
este vorba de inertie termica (nu vreau sa fac pe desteptul dar poate aruncati o privire prin manualul de fizica ptr clsa X-a)
voiam sa spun ca alimenatrea electromotorului (OBLIGATORIU prin releu) se face la +12V permanent releul (si siguranta) sunt obligatorii, merge cel de faruri, dar recomand ceva mai de calitate. avtanje / dezavantje temocupla s-a mai discutat aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=6781&hl= http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=14591&hl= http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=34242&hl= |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Da, inertie inertie, dar cu ventilatorul vechi nu e aceiasi inertie?
Deci, practic imi trebuie un releu care sa suporte impuls + continuu si sa furnizeze de la releul termocuplei + pentru ventilator. Deci cam asa ar veni: termocupla trimite masa care declanseaza releul pt electroventilator care trimite +. Daca e pus contactul acel + este lasat sa treaca si prine releul care il adaug eu (daca nu de faruri, de care?) si ajunge la elctroventilator. Oricum, cu inertia e cam aiurea. Pentru ca apa nu mai circula prin motor, deci ventilatorul ala raceste apa stationara din radiator, nu ? Iar ca sa caleze nu trebuie temperaturi foarte mari? Pai daca termocupla deschide la 86, atunci putem presupune ca opresti si ai cam 90(prin absurd). Se mai poate incalzi cu mai 10-15-20 grade fara sa mai fie frecare/explozii? This post has been edited by eXtenSion: 6 May 2006, 21:06 |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 06:48 |