DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages « < 2 3 4 5 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Vibreaza acceleratia., face masaj la talpa ? :)

bendix
post 8 Jul 2006, 10:24
Post #91


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.005
Joined: 10 November 04
From: Timisoara.RO




Acum la mai bine de un an de condus Loganul as dori sa scriu si eu cateva cuvinte pe acest topic. Aceasta, deoarece inainte de a ma hotari sa-mi cumpar autoturismul citeam si eu cu neasat despre caracteristicile Logan-ului ca sa stiu la ce sa ma astept. Si una dintre lecturi a fost chiar aceasta "problema" a vibratiilor pedalei.

Ma scuzati daca poate voi "omori" o legenda, dar afirm cu mana pe inima ca nu a fost nici macar o secunda in care sa ma deranjeze vreo vibratie provenita de la pedala de acceleratie. Si pot sa spun ca am condus destul in oras, pe drumuri nationale cu si fara gropi, pe autostrada in Ungaria, pe serpentine de munte sau pe drumuri proaste judetene, in total aproape 13000 km.


--------------------
Dacia Logan Ambiance - 2005 - TM10### , alb arctic
In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lungan
post 8 Jul 2006, 11:03
Post #92


Membru autentic


Group: Members
Posts: 961
Joined: 28 May 05
From: Focsani




Mie imi vibreaza acceleratia, dar miscarea se transmite de la pedala de ambreiaj. Incercati sa vedeti daca asta e cauza.


--------------------
M3 - Kia Sportage - Fiesta ST-Line Hybrid 2021
Drive carefully!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
david79
post 16 Jul 2006, 19:14
Post #93


Membru autentic


Group: Members
Posts: 888
Joined: 19 March 05




din ce cunosc eu, la masinile cu motoare dispuse longitudinal ( axul cilindrilor in axul masinii ) nu exista acest racord flexibil dispus pe galeria de evacuare. La majoritatea masinilor cu motor dispus transversal cum sunt dsn, slz si multe alte masini de generatie mai noua exista acest racord flexibil . O caracteristica a tuturor motoarelor este ca atunci cand este accelerat motorul are o tendinta de rotire ( se poate obseva cu capota deschisa ) perpendiculara pe axul cilindrilor. Cei ce s-au mai bagat prim motoare cunosc acest efect, cand accelerezi de la relanti motorul se misca putin , acest lucru se datoreaza miscarii de rotatie a volantului. Acest fenomen la motoarele dispuse longitudinal implica si miscarea prin rotatie ( f putin ) a galeriei de evacuare, adica la o dacie berlina cand accelerezi aceasta miscare de rotatie este transmisa asemanator si galeriei, acesta fiind dispusa in continuarea volantului ( sper ca s-a inteles ) .
La motoarele dipuse transversal, aceasta miscare a motorului este preluata de acest racord flexibil, alfel ar exista o mica torsionare a galeriei, si acumulari de vibratii . Din acesta cauza se poate observa si vibratia accentuata a unei tobe de logan, fata de solenza sau dsn.

This post has been edited by david79: 16 Jul 2006, 19:14


--------------------
Toyota corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ; 2008 / 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 16 Jul 2006, 20:20
Post #94


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Loganul nu are racord flexibil pe teava de esapament pentru ca are o imbinare tip "bila" (ball joint), flexibila, intre coloana de esapament si galeria de evacuare.
Solutia este preluata de la nissan (de fapt de la masinile japoneze, ca si toyota o foloseste), si este o solutie mai ieftina pentru amortizarea si oarecum separarea coloanei de esapament de vibratiile motorului.

Nu zic ca nu ii ajuta si un element flexibil pe esapament, insa nu foarte mult, tocmai din cauza acelei imbinari tip bila.
ball_joint.jpg ( Size: 5.75k ) Number of downloads: 789
ball_joint_2.jpg ( Size: 19.78k ) Number of downloads: 824


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
david79
post 16 Jul 2006, 20:39
Post #95


Membru autentic


Group: Members
Posts: 888
Joined: 19 March 05




problema pe care am expus-o mai sus a fost si o constatare pe care am facut-o la solenza unui prieten. El a schimbat toata galeria de evacuare cu una de inox, cap-coada si a eliminat racordul flexibil si catalizatorul. Efectul a fost destul de neplacut, acum se simt mult mai bine vibratiile.
Nu am stiut ca loganul are acea imbinare de care ai pomenit, klaus.


--------------------
Toyota corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ; 2008 / 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 16 Jul 2006, 21:13
Post #96


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Pai solenza are flexibil, nu are alt sistem elastic.
Daca a scos flexibilul, esapamentul s-a rigidizat cu motorul, nu mai exista ceva care "sa rupa" legatura cu vibratiile motorului.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lukis
post 17 Aug 2006, 09:12
Post #97


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 3 August 05




Urmaresc aceasta discutie de multa vreme si ma tot miram ca la masina mea nu exista vibratie in pedala de acceleratie indiferent de conditii ( turatie, etc.) . Pina la ultimul drum pe care l-am facut cu portbagajul plin ochi si cu patru persoane din care una de 120 kg pe bancheta din spate. Tot drumul , de cite ori schimbam vitezele pedala de acceleratie vibra. Dar numai la schimbarea vitezei 2 secunde dupa care nu se mai simtea nimic . Oare sa fie aceleasi cauze ca cele descrise de voi ?


--------------------
Dacia Logan Ambition - HD06XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
betzivu23
post 25 Oct 2006, 17:54
Post #98


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 24 October 06




QUOTE(rdesign @ 25 Dec 2004, 20:48)
Fii sigur ca nu este montat elementul flexibil. Tot esapamentul este "dintr-o bucata", fara imbinari si rigid. Personal mi-am ridicat masina pe elevator in acest scop, ca am sesizat  ca vibratia vine de la evacuare. NU EXISTA ELEMENT FLEXIBIL! Daca esti fortos si tragi de esapament, poti ridica sau dobari masina de pe elevator.
*




pai normal mai ca nu are element flexibil ca doar are suporti mkotor si suport cv cu sist elastice
blink.gif

vibreaza acceleratia? am condus multe loganuri sn solenza pickup diesel da sa vibreze acc nu am simtit la nici una . radmasa.gif


--------------------
dacia1310 renault megane clasic 1998 1.9dci - gl01ecd
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 25 Oct 2006, 21:24
Post #99


Membru autentic


Group: Members
Posts: 442
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




Una e sa conduci ocazional si una e sa ai Logan,si crede ma ca vibreaza eu am logan nou si primul lucru care l-am simtit a fost vibratia pedalei de acceleratie,plus ca pedala e foarte "sesibila".

Si am condus si eu mai multe masini si la nici una nu vibra pedala de acceleratie Nici maca la prima mea masina lada la care acceleratie era pe sistem de parghii (nu cu cablu) nu vibra deloc pedala.

Prin sitemul de parghie ar trebui sa se simta ma bine vibratia dar nu era asa.

uite sa vezi sistemul de parghi care e prins pe caroserie si si piesa 15 e prinsa in zona capacului culbutorilor., deci ar trebui sa se simta vibratie la greu.



Ca trebuie sa apesi pe pedala destul de tare astea e partea 2 dar nu vibreaza.



This post has been edited by dex lada: 25 Oct 2006, 21:47


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 25 Oct 2006, 21:36
Post #100


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Ia zi-ne si noua, domnu betivu', da suspensia e diferita de cea de pe clio symbol?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
david79
post 25 Oct 2006, 21:46
Post #101


Membru autentic


Group: Members
Posts: 888
Joined: 19 March 05




confirm si eu la tigaia mea vibratia pedalei de acceleratie. Se simte doar daca motorul este in sarcina mare. Adica daca "trag" de motor intr-o rampa mare cu viteza a 5-a sau a 4-a si masina cere o treapta de demultiplicare inferioara.


--------------------
Toyota corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ; 2008 / 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
l@u
post 1 Dec 2006, 16:18
Post #102


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.057
Joined: 31 July 06




La mine cablul de acceleratie este prins de cutia calculatorului cu o brida de plastic.Uitandu-ma mai atent am vazut un furtun pe cablu dar era pus asa doar de forma. Dupa ce am tras furtunul pe cablu asa incat prinderea sa se faca pe el confirm ca nu ma mai gadila la talpa--Oare aceasta sa fie solutia adoptata de Dacia pentru masajul talpii??Atasez 2 foto inainte si dupa pozitionarea acelui furtun de protectie

This post has been edited by lau0678: 1 Dec 2006, 16:19

Attached thumbnail(s)
01_12_06_1506.jpg ( Size: 29.22k ) Number of downloads: 981
01_12_06_1505.jpg ( Size: 29.15k ) Number of downloads: 933


--------------------
Land Rover Freelander Td4, HSE -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ICET
post 1 Dec 2006, 23:53
Post #103


O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine??


Group: Members
Posts: 750
Joined: 3 December 04
From: Bucuresti




Mansonul ala e ca sa protejeze cablul,sa nu se toceasca prin frecare de alte componente.


--------------------
FIAT Grande Punto 2006 - B 07 CHE
StarGuide Sg-43-ds

Marbella M-5010 defect

Membru Frigotehnist.STELIST pe viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
l@u
post 2 Dec 2006, 00:10
Post #104


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.057
Joined: 31 July 06




Si atunci de ce nu mai face masaj---placebo--nu se pune--- altceva ???


--------------------
Land Rover Freelander Td4, HSE -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Steel Tormentor
post 17 Apr 2007, 09:50
Post #105


Membru autentic


Group: Members
Posts: 954
Joined: 30 March 07
From: Constanta




Posesor de Logan de o saptamana.Confirm gâdiliciul smile.gif


--------------------
Dacia Logan 2007 Preference 1.4MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Crash1o6
post 23 Jun 2007, 10:53
Post #106


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 23 June 07




Ok.. eu sunt mai nou in industria auto biggrin.gif.. MI-am luat anul trecut in noiembrie un logan 1.6... Cand l-am luat am luat si carnetul... Deci rodajul la masina l-am facut ca incepator(riscanta treaba).. Anyway... Vreau sa va spun ca pana in 1000 de km daca turam putin mai tare motorul(din greseala, fara greseala tongue.gif) tremura dupa pedala de acceleratie in draci... pana opream lasam cateva zile masina nefolosita dupa mergea iar bine... anyway.. dupa ce am trecut cam de 1000 de km.. nu am mai patit sa imi tremure acceleratia... chair daca am mai fortat masina.. de exemplu pe autostrada am mers cu 185... anyway... E nasol peste 140 ca incepe sa o ia volanul razna:P... Acum am 3000 de km pe ea si totul merge ca uns tongue.gif


--------------------
Renault Kadjar 1.2 TCE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudiug
post 13 Aug 2007, 22:37
Post #107


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 4 May 07
From: Bucuresti




Salut!
Am ajuns intamplator pe topicul asta,dar totusi... Am ul LGN ABSplus, 1.6. Ideea e ca simt si eu vibratiile in pedala de acceleratie mai ales la schimbarea vitezelor. Totusi, mi se pare normal sa fie asa, mai ales ca aici e vorba de o legatura mecanica intre clapeta de acceleratie (pe motor) si pedala. Orice motor vibreaza la o scimbare brusca a turatiei (cum ar fi la decelerarea la schimbarea treptei), insa la alte masini (de ex. Skoda Octavia) chestia asta nu se simte, pt ca au un senzor de apasare electronic, acesta transmitand un semnal catre injectie si asa mai departe, deci nu mai e o legatura mecanica.
In legatura cu alte vibratii, eu le-am simtit exact de la 150 km/h (ceea ce nu e rau la banii astia, zic eu).
In concluzie, chestiile astea mi se par perfect normale pentru masinuta asta si pentru pretul ei...
Multi km fara probleme tuturor...


--------------------
Dacia Logan 2007 ABS Plus + AC - B-58-CMG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvy82
post 4 Oct 2007, 22:26
Post #108


Membru


Group: Members
Posts: 110
Joined: 6 September 07




Salutare. Cu toate ca citesc de ceva timp acest forum , astazi m-am hotarat sa scriu si eu primul post. Am un Logan Laureat 1,4 MPI , cumparat acum 3 zile . Pana in momentul de fata are aproximativ 50 de km la bord. Am hotarat sa scriu aici , pentru ca am si eu aceeasi problema cu pedala de acceleratie , aceasta trepidand in anumite momente. Subliniez ca nu tremura toata masina..si ca acele trepidatii se simt doar in pedala de acceleratie. Din ce am vazut sunt destui care au avut sau inca mai au aceasta problema ..si daca nu retin gresit acest topic a fost deschis prin 2004.
Intrebarea mea este...duoa atata timp ati reusit sa rezolvati aceasta problema? Sa-mi fac griji? Sau sa sper ca acea vibratie va ma dispare dupa ce va trece de perioada de rodaj. Multumesc anticipat pentru raspunsuri..si o sa incerc ca in rumatoarele posturi sa fiu mai scurt. smile.gif


--------------------
Dacia Logan Laureat 1.4MPI - B71---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 5 Oct 2007, 00:02
Post #109


-


Group: Members
Posts: 22.543
Joined: 19 April 05
From: Romania




Pune o greutate pe pedala ...


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 5 Oct 2007, 00:33
Post #110


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti






--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvy82
post 5 Oct 2007, 03:25
Post #111


Membru


Group: Members
Posts: 110
Joined: 6 September 07




QUOTE(klaus @ 5 Oct 2007, 00:33)



Multumesc pentru link. Din ce am citit , nu am de ce sa-mi fac griji in mod special , iar solutia mi se pare ok (chiar daca nu prea ma pricep la partea tehnica a unei masini) .


--------------------
Dacia Logan Laureat 1.4MPI - B71---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 6 Oct 2007, 00:28
Post #112


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Si o masa acustica de pe pedala de ambreiaj de la Chevrolet Aveo. Cam ciudata solutia, da' de, solutii si solutii...

Attached thumbnail(s)
P1010072_resize.jpg ( Size: 536.03k ) Number of downloads: 755


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eac
post 20 Oct 2007, 20:51
Post #113


Membru cititor


Group: Members
Posts: 41
Joined: 9 June 05
From: Braila




Salut!
N-am mai fost pe aici de multa vreme si nu am mai postat de si mai multa...
Acum abia am citit tot acest topic din scoarta in scoarta si ma simt dator sa povestesc si patania mea si eventual sa imi spuna cineva ce s-ar fi putut intampla.
Am Loganul de vreo 2 ani jumate si nu a avut nici o vibratie in pedale.
In aceeasi saptamana cu mine, un amic si-a cumparat si el un Logan. La el pedala de acc era f. f. "slaba" comparativ cu pedala mea (o sa vedeti de ce fac precizarea asta), dar am zis ca la el este slaba pt ca "asa face toate" in timp ce a mea nu e pt ca "asa face toate" si gata, s-a inchis subiectul.
Asta pana deunazi cand un caine cat un bivol a decis ca-mi trebuie alta bara. Buuun, dar fiind el "marisor", traficul intens, evitarea imposibila, iar viteza de peste 100km/h a reusit sa-mi indoaie si cadrul ala de sub motor, de marginea caruia, sub masina, este prinsa bara protectie. Astia in service au decis sa nu indrepte ci sa schimbe cadrul.
Cred ca pt asta a trebuit dat jos motorul, dar nu sunt sigur pt ca nici nu ma prea pricep si nici nu am aprofundat problema.
Am banuit ca au umblat la motor din cauza celor constatate ulterior:
1. pedala mea de acceleratie este la fel de moale ca si a amicului mentionat (prilej de ironii din partea lui)
2. sunt si eu mandrul posesor al faimoasei vibratii pe care atat de multi o aveau ca incepusem sa fiu invidios smile.gif

Intrebare: Ce naiba s-a putut intampla??????
Caci dupa ce am tinut mai bine de 2 ani piciorul pe pedala aia (ei, vorba vine!) va spun sigur ca nu era asa bleaga si nici nu vibra. Catusi de putin.
Eram convins ca pe undeva era un arc pe care nu s-au mai obosit sa-l monteze, dar singurul loc pe la parghiile alea de la acceleratie unde vad o ureche in care s-ar putea prinde un arc, nu are nici cea mai mica urma de uzura, ca semn ca a fost un arc vreodata acolo. Asa ca repet, cum naiba era asa tare pedala inainte de interventia minune de la service?

V-am plictisit cu ditai postul? Imi cer mii de scuze, dar n-am mai postat de mult.

Seara buna si vibratii putine... in pedale...


--------------------
Dacia LGN Ambition 2005 v0.1 - BR-xx-xxx
So what !?!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvy82
post 21 Oct 2007, 03:31
Post #114


Membru


Group: Members
Posts: 110
Joined: 6 September 07




Ca tot a fost readus in actualitate acest topic prin postul lui eacdoresc sa revin si eu cu o constatare facuta asupra masinii mele. Precum stiti ma plangeam si eu nu demult timp (ca na,..masina nu are inca nici luna de cand a fost cumparata) de acea vibratie a pedalei , vibratie care pe mine ma deranjeaza destul de mult. Ce am observat in ultimul timp (dar probabil ca toti stiti acest lucru) , este ca daca accelerez mai "bland" (adica nu bag piciorul in aceeleratie , ci accelerez f usor , crescand incet viteza) , pedala nu-mi mai vibreaza. Cum ma grabesc cu acceleratia , cum "se da" si pedala la mine blush.gif . E adevarat ca nu ma pricep deloc la mecanica la masini , deci nu am idee de unde pana unde aceasta diferenta , insa am zis sa va aduc al cunostinta si sa vad daca a mai constat cineva acest lucru.

PS: sper ca nu v-am plictisit cu postul meu lung rolleyes.gif


--------------------
Dacia Logan Laureat 1.4MPI - B71---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 21 Oct 2007, 09:18
Post #115


-


Group: Members
Posts: 22.543
Joined: 19 April 05
From: Romania




Asa este la toata lumea


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 21 Oct 2007, 11:31
Post #116


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




Exact,te vei obisnui smile.gif


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eac
post 21 Oct 2007, 12:07
Post #117


Membru cititor


Group: Members
Posts: 41
Joined: 9 June 05
From: Braila




Sunt convins ca toti ne vom obisnui, mai mult sau mai putin, dar cum eu ma obisnuiesc f. greu cu coincidentele, nu pot sa nu ma intreb cum de pana a duce masina in service, pedala a fost mai tare decat acum (destul de substantiala diferenta) si nici nu a vibrat de cand am luat-o (iunie 2005).
Asa cum am remarcat vibratia in primele 5min dupa plecarea de la service, in conditiile in care NU STIAM ca e o meteahna a Loganului si nu citisem inca topicul pe forum, as fi remarcat-o cu siguranta in acesti ani.

S-aveti sporuri!!! victorie.gif


--------------------
Dacia LGN Ambition 2005 v0.1 - BR-xx-xxx
So what !?!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 21 Oct 2007, 13:09
Post #118


-


Group: Members
Posts: 22.543
Joined: 19 April 05
From: Romania




Oricum se poate reduce vibratia prin montarea unei greutati.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eac
post 21 Oct 2007, 18:48
Post #119


Membru cititor


Group: Members
Posts: 41
Joined: 9 June 05
From: Braila




Pai tre' sa devin si eu om cu greutate, ce sa fac!?! smile.gif
Puteti sa-mi spuneti cam de cate zeci (sute?) de grame vorbim?
Sau nu este f. stricta masa in discutie?


--------------------
Dacia LGN Ambition 2005 v0.1 - BR-xx-xxx
So what !?!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 21 Oct 2007, 19:07
Post #120


-


Group: Members
Posts: 22.543
Joined: 19 April 05
From: Romania




In principiu se calculeaza greutatea in functie de ce transmite pe acolo ... la nivelul nostru se testeaza cu greutati diferite pana se ajunge la efectul dorit. Eu am folosit o greutate de cablu de ambreiaj, cu rezultate multumitoare pentru mine. Nu am cantarit-o. Modul de montare folosit de mine este in link-ul dat de Klaus.

This post has been edited by IRONICK: 21 Oct 2007, 19:08


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages « < 2 3 4 5 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 04:11
Forum Renault