a curs apa din vasul de expansiune, probleme racire
![]() ![]() ![]() |
a curs apa din vasul de expansiune, probleme racire
ideeart |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 31 December 07 From: Constanta ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Supernova Confort
2002
|
|||
Urs |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 352 Joined: 31 December 06 From: Siret ![]() |
Eu am avut probleme cu etansarea intre capacul de plastic in care este termostatul si chiulasa. Am facut cateva poze la demontare + montare cu silicon....
Nu cred sa fie termostatul problema ta daca ai pus mana pe radiator si era fierbinte. Mai degraba as suspecta ventilatorul ca nu a pornit.... Attached thumbnail(s) IMG_4047.JPG ( Size: 306.46k ) Number of downloads: 1072 IMG_4048.JPG ( Size: 320.61k ) Number of downloads: 1092 IMG_4049.JPG ( Size: 310.97k ) Number of downloads: 1025 IMG_4050.JPG ( Size: 232.46k ) Number of downloads: 1037 IMG_4051.JPG ( Size: 298.53k ) Number of downloads: 1036 |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 tce 2019
|
|
brandy_tdi |
![]()
Post
#3
|
![]() Aerial Member Group: Members Posts: 749 Joined: 22 October 05 From: Bucuresti ![]() |
Chiar daca ajunge pana la liniuta de sus la temperatura asta nu inseamna ca trebuie sa arunce lichid de racire. Daca ti-a aruncat pe la buson, inseamna ca numai e buna garnitura de la capac care etanseaza. Termostatul e bine sa-l schimb din cand in cand pentru ca e cam prost. Si eu l-am schimbat si de-atunci sta temperatura numai la jumate, doar in cazuri de trafic intens si caldura afara se ridica mai sus. |
--------------------
Renault
Megane
2
|
|
DragosP |
![]()
Post
#4
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
Apă aruncată din vasul de expansiune -> instalație de răcire nepresurizată -> garnitură proastă, supapă din capacul vasului defectă.
Se mai poate pierde lichid pe la furtunele din zona termostatului. |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
ideeart |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 31 December 07 From: Constanta ![]() |
In primul rand vreau sa va multumesc ca m-ati primit in clubul vostru raspunzandu-mi, asa repede
![]() In prima faza am sa verific capacul vasului , sa vad daca este strans destul de bine, eu de obicei nu il strangeam prea tare , nu am considerat asa important acest aspect , nu am pe nimeni apropiat cu masina , care sa ma sfatuiasca. Multumesc pentru poze imi vor fi foarte utile in cazul in care ma gandesc sa schimb termostatul. Va multumesc inca o data. ![]() 26 Feb 2008, 12:05: Salut, revin cu problema, azi dimineata, inainte sa plec la munca, am coborat sa fac o tura sa vad daca mai face probleme, m-am plimdbat vreo 15 minute, si nivelul apei a urcat putin deasupra mijlocului pe pe la "ora 9:30" . Inainte sa ma urc in masina am verificat uleil si apa , uleiul era in dreptul liniei de mijloc, no problemo, insa apa era pe la mijloc, am zis sa completez cu niste antigel, nediluat, doar din acesta aveam, am pus pana la maxim si am pornit motorul, am plecat si nu s-a incalzit rapid, adica i-a luat vreo 5 min sa ajunga la mijloc, apoi cand am ajuns deschid capota si verific apa, am fost surprins sa vad ca este peste nivel cu mult ( observati si in poza). Si atunci am dedus eu: Daca apa a trecut acum peste nivel => fenomenul de dilatare de unde deduc eu mai departe ca poate din acesta cauza (luand in considerare si faptul ca e defecta garnitura de la buson) mi-a aruncat apa afara din borcan.. trebuie sa mai verific si ventilatorul, daca functioneaza corespunzator. In rest am pus mana pe radiator si furtunul ala care duce la radiator si euaru calde (deci presupun ca isi face circuitul dar probabil nu are presiunea care ii trebuie). Atasez niiste poze daca puteti sa-mi ziceti si mie cateva parari, pana acum mi-au fost f folositoare. ![]() This post has been edited by ideeart: 26 Feb 2008, 12:05 Attached thumbnail(s) daciuta_007.jpg ( Size: 202k ) Number of downloads: 459 daciuta_003.jpg ( Size: 146.93k ) Number of downloads: 527 daciuta_006.jpg ( Size: 229.72k ) Number of downloads: 388 daciuta_012.jpg ( Size: 224.98k ) Number of downloads: 387 daciuta_014.jpg ( Size: 176.79k ) Number of downloads: 470 |
--------------------
Dacia
Supernova Confort
2002
|
|
luciank |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 5 April 07 ![]() |
Dupa cum arata busonul vasului de expansiune in fotografia nr.4 atasata de tine, mi se pare ca supapa acestuia nu e in regula. Nu bag mana in foc, poate isi dau cu parerea si cei mai experimentati.
|
--------------------
Renault Megane 1
Hatchback
1999 1.6 16V RXE
|
|
brandy_tdi |
![]()
Post
#7
|
![]() Aerial Member Group: Members Posts: 749 Joined: 22 October 05 From: Bucuresti ![]() |
MAi bine schimbi busonu, si vezi ce se intampla pe urma, cu electroventilatoru, poti sa-l probezi pornind motoru tinand-o in vreo 3000 de ture vreo 10 minute-15
si cand ajunge la liniuta de sus,,in principiu trebuie sa porneasca. |
--------------------
Renault
Megane
2
|
|
SuntZmeu |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 31 May 07 ![]() |
capacul de la vasul de expansiune este defect.supapa aceea din mijloc(care la tine este mult impinsa inauntru)trebuia sa fie mult mai inafara si mobila(are un arc in spatele ei).din aceasta cauza circuitul tau nu intra sub presiune.tot din cauza asta ti-a crescut si nivelul de lichid cand motorul era cald.Cel mai bine il schimbi cu unu de logan,solenza,dar poti avea surpriza mea.......dupa o luna radiatorul a cedat.Acum e decizia ta,dar racirea motorului tau nu e eficienta(la vara vei avea probleme)si motorul nu merge rotund(cel putin al meu a fost incantat cand am schimbat capacul.s-a schimbat sunetul,tragea mai bine,a scazut consumul)
This post has been edited by SuntZmeu: 27 Feb 2008, 02:43 |
--------------------
dacia
DSN
2001 clima 1,4MPI
- B 69 K T A
|
|
pastrama |
![]()
Post
#9
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
bogdan_dsn |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 730 Joined: 14 September 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
cel mai bine, pune capac de slz. De ce? Pentru ca si eu am patit la fel cand aveam SRN si nivelul a tot crescut, a crescut....era un trafic infernal si la un semafor am auzit poc si am vazut aburi de sub capota si in masina si am tras repede pe dreapta si m-am uitat....a zburat supapa din capac, mi-a iest tot antigelul afara din vas, motor murdar, apa pe jos.
P.S. Toate astea le-am patit din cauza supapei proaste de pe capac ![]() This post has been edited by bogdan_dsn: 27 Feb 2008, 08:18 |
--------------------
Kia
Ceed SW 1.4 TGDI
2020
|
|
brandy_tdi |
![]()
Post
#11
|
![]() Aerial Member Group: Members Posts: 749 Joined: 22 October 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane
2
|
|
madkat |
![]()
Post
#12
|
![]() ™™™™™™™™™ Group: Members Posts: 2.351 Joined: 3 May 05 From: Bucuresti ![]() |
o aveau sau nu legatura...
eu la fosta supernova am schimbat busonul de borcan (era la fel ca asta - complet alb) dupa un an jumate aprox de cand luasem masina l-am schimbat cu unul care avea partea din mijloc verde - si scriau tot felul de tampenii... Lyon, france etc... ![]() cel original nu mai imi aduc aminte daca era cu alb sau cu verde, dar la motoarele de SRN sau clio pe care le-am mai vazut tot verzi erau... |
--------------------
Alfa Romeo & VW
156 2.5 V6 & Bora TDI
1999 & 2001 Hoping for the best, and expecting the worst
|
|
SYL |
![]()
Post
#13
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
ideeart |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 31 December 07 From: Constanta ![]() |
Am fost la piese auto si am cumparat un buson, ati avut dreptate , al meu era stricat. Cred ca aceasta este cauaza scurgerii apei.
![]() 1 Mar 2008, 12:11: Baieti nu mi-a mai facut probleme masina , am schimbat busonul si nu am mai vazut sa curga apa din vazul de expansiune. Multam de ajutor. This post has been edited by ideeart: 1 Mar 2008, 12:11 Attached thumbnail(s) daciuta_001.jpg ( Size: 160.63k ) Number of downloads: 421 daciuta_002.jpg ( Size: 267.17k ) Number of downloads: 297 |
--------------------
Dacia
Supernova Confort
2002
|
|
zboing |
![]() ![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 3 March 08 ![]() |
Salut!
Dupa cum se vede sunt mai nou pe forumul acesta, dar sper sa gasesc rezolvarea la aceeasi problema mentionata mai sus. Nu mai porneste ventilatorul, intr-o prima faza am verificat siguranta care era dusa, am schimbat-o cu una la fel (40A), apoi am verificat releul si circuitul pana la ventilator (cupland manual releul), si functioneaza, dar nu porneste automat, dupa un drum de juma de ora prin traficul din bucuresti, zic eu ca ar cam trebui sa porneasca, vasul a fost umplut pana la maxim, cand am ajuns acasa, am verificat, si era mult peste maxim, ventilatorul tot nu pornise, dar in schimb era fierbinte. Ceva sugestii ? Multumesc anticipat. |
--------------------
Dacia Supernova
Supernova
2001/Europa
|
|
iuly89ct |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru cu masina... Group: Members Posts: 404 Joined: 30 September 07 From: Constanta ![]() |
QUOTE(zboing @ 3 Mar 2008, 20:48) Salut! Dupa cum se vede sunt mai nou pe forumul acesta, dar sper sa gasesc rezolvarea la aceeasi problema mentionata mai sus. Nu mai porneste ventilatorul, intr-o prima faza am verificat siguranta care era dusa, am schimbat-o cu una la fel (40A), apoi am verificat releul si circuitul pana la ventilator (cupland manual releul), si functioneaza, dar nu porneste automat, dupa un drum de juma de ora prin traficul din bucuresti, zic eu ca ar cam trebui sa porneasca, vasul a fost umplut pana la maxim, cand am ajuns acasa, am verificat, si era mult peste maxim, ventilatorul tot nu pornise, dar in schimb era fierbinte. Ceva sugestii ? Multumesc anticipat. daca nu ma insel, o cauza la problema ta cred ca este senzorul de temperatura apa. ii las pe ceilalti mai in tema sa dea mai multe detalii. |
--------------------
BMW
525d E60
2006 "Nu e niciodata prea tarziu pentru a nu face nimic". Confucius
|
|
zboing |
![]() ![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 3 March 08 ![]() |
S-a rezolvat, trebuia curatata mufa, mersi oricum! Bafta!
|
--------------------
Dacia Supernova
Supernova
2001/Europa
|
|
Blue_Eyes |
![]()
Post
#18
|
![]() Iulian Group: Members Posts: 48 Joined: 11 December 07 ![]() |
Am si eu o problema legata de temperatura apei....De cateva zile imi tot urca indicatorul apei pana aproape de linia hasurata.....(..in cazuri de trafic intens)...mai nou acum vre-o 2 zile, in astfel de conditii a inceput sa-mi tiuie ceva la bord...banuiesc ca din cauza temperaturii..nu stiu sa va spun ce anume tiuia...sunt nou in ale soferiei, si paralel la capitolul masini...
Ce ma sfatuiti sa fac??? Am avut nivelul antigelului scazut..aproape de minim....iar cand a inceput sa creasca temperatura, cineva m-a sfatuit sa completez cu apa distilata, pana gasesc antigel Glaceol... Chiar si asa , temperatura apei creste foarte mult....azi dimineata, cand am ajuns la munca, ventilatorul mi-a mai mers vre-o 5 minute dupa ce am oprit-o.... Sunt in ceata.... |
--------------------
Renault
Clio
Hatchback 1.4 16v 2002
|
|
mafiozzo |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 760 Joined: 17 May 07 From: .::Cluj::. ![]() |
nu va mai tot mirati ca urca nimelu apei pana nu stiu unde.. in oras e normal sa urce... e motor mic.. de 1,4 urca pana la prima linie de sus dar dupaia intra ventilatoru daca puneti antigel de care scrie in cartea masini.. nu mai urca asa repede asta am observat si eu inainte aveam apa distilata cu antigel ....diluat... pana cand am vazut ca imi face si mie figuri tot urca apa.. dar dupaia am pus antigel de care scrie in cartea masini si nu mai prea am probleme
|
--------------------
Ex : Supernova 2001
Opel Astra G CC 2003
Coupe Now : Mondeo 2007 Limuzina
|
|
robyvol33 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 809 Joined: 5 May 07 ![]() |
Sal eu nu am cartea masini spunem si mie care este acel antigel ,cum se numeste?
Merci |
--------------------
opel astra 1.7cdti
ex.dacia supernova 1.4
2001 Urasc trufia,minciuna si prostia
|
|
iuly89ct |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru cu masina... Group: Members Posts: 404 Joined: 30 September 07 From: Constanta ![]() |
|
--------------------
BMW
525d E60
2006 "Nu e niciodata prea tarziu pentru a nu face nimic". Confucius
|
|
22CMM |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 21 September 07 ![]() |
scuze am si eu o intrebare am vazut in pozele lui ideeart si la masina mea nu e sunt doar suruburile. ce este?
Attached thumbnail(s) daciuta_007.jpg ( Size: 49.38k ) Number of downloads: 295 |
--------------------
Dacia
Super Nova
2003
- PH22CMM Zboara puiule, zboara...!
|
|
madkat |
![]()
Post
#23
|
![]() ™™™™™™™™™ Group: Members Posts: 2.351 Joined: 3 May 05 From: Bucuresti ![]() |
ala e butonu de reconectare a alimentarii cu benzina in caz de accident
adica in caz de impact puternic sare o chestie inauntru si nu se mai alimenteaza cu 12V pompa de benzina si daca masina e ok totusi trebuie apasat pt a reporni This post has been edited by madkat: 26 Mar 2008, 12:06 |
--------------------
Alfa Romeo & VW
156 2.5 V6 & Bora TDI
1999 & 2001 Hoping for the best, and expecting the worst
|
|
22CMM |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 21 September 07 ![]() |
si sa inteleg ca la masina mea nu este? dc?
|
--------------------
Dacia
Super Nova
2003
- PH22CMM Zboara puiule, zboara...!
|
|
Reckno |
![]()
Post
#25
|
![]() Adaug tampiti in lista de warn logs! Group: Members Posts: 523 Joined: 18 June 07 ![]() |
ala e senzor de shock (de impact) opreste alimentarea cu combustibil la motor...cumparati unul si monteaza-l
|
--------------------
Renault
Megane
Coupe 2011
- MAG
|
|
cosmin_ms |
![]()
Post
#26
|
![]() membru explorator Group: Members Posts: 249 Joined: 6 August 07 From: TG MURES ![]() |
interesant...eu stiam ca toate modelele au...
![]() |
--------------------
Renault
MEGANE 2
2003 Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost,decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu
|
|
madkat |
![]()
Post
#27
|
![]() ™™™™™™™™™ Group: Members Posts: 2.351 Joined: 3 May 05 From: Bucuresti ![]() |
l-o fi scos fostul proprietar...
sau daca ai masina de noua - or fi umblat pe la servis |
--------------------
Alfa Romeo & VW
156 2.5 V6 & Bora TDI
1999 & 2001 Hoping for the best, and expecting the worst
|
|
klaus |
![]()
Post
#28
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Ultimele supernove (si solenzele) nu aveau acest "senzor soc" (intrerupator inertial) care interupe alimentarea pompe de benzina pentru ca functia a fost preluata de UCE injectie care itnrerupe alimentarea pompe dupa cateva secude de motor nefunctionand.
Insa daca e sa ma intrebati pe mine aici discutia este off-topic drept pentru care va recomand topicul http://www.daciaclub.ro/Ce-sunt-astea--t20...s0-p278390.html |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
22CMM |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 21 September 07 ![]() |
ok multam mult
|
--------------------
Dacia
Super Nova
2003
- PH22CMM Zboara puiule, zboara...!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 05:21 |