cum se schimba simeringurile supapelor?, fara sa dau chiulasa jos
![]() ![]() ![]() |
cum se schimba simeringurile supapelor?, fara sa dau chiulasa jos
ionut L. |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
adica nu se poate?
![]() |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
pcostica |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
da se poate! Se foloseste un 'dispozitiv' in forma de deget putin indoit cu care se sustine supapa.
Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
scuze, aveam in cap scaunele de supapa cand am citit, dar totusi, dupa ce ai schimbat setul numai probleme ai, de unde stii ca asta e cauza?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Minel |
![]()
Post
#6
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Se poate schimba , si se poate schimba simplu , chiar si singur , daca ai un pic de indemanare si inclinatie spre mecanica .
Cum am facut eu , dat jos capacul de la culbutori , dat jos rampa , ( scos culbutorii de pe ea si pusi in ordine pt usurinta remontarii pe urma ) -am folosit 2 suporti de la rampa cat si "fluierul" rampei , montat la locul lor -am adus fiecare piston in PMS , cu o surubelnita cu manson pe ea, am introdus-o pe gaura bujiei ( pt protejarea filetului bujiei ) si am sustinut fiecare supapa cu ea . -cu o cheie de 22 am facut parghie intre rampa si fiecare supapa in parte, -demontat semi-inele de siguranta ,talerul superior, arcul , talerul inferior -totul a fost curatat, si spalat, montat semeringul nou ( eu l-am asigurat cu un pic de Loctite , ) Semeringurile noi , au fost GOETZE . Asa am procedat la fiecare supapa in parte, apoi am trecut la rampa culbutorilor ,rectificat culbutorii , pastrand suprafata lor convexa , curatati fiecare in parte la perie de sarma ( fiecare componenta a rampei ) desfundat gaurile de ungere , spalat cu benzina, montat tot la loc si bineinteles unsa fiecare piesa montata cu ulei proaspat . Curatat tijele de la culbutori , verificate vizual de defecte, montat tot la loc , refacut jocul de la culbutori si gata ! Motorul ii mai silentios si functioneaza impecabil ! ![]() ![]() Bafta mare ! This post has been edited by Minel: 21 May 2009, 07:39 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#7
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
cel mai bine dai jos chiulasa schimbi si ghidurile(bagi TRW) iar simmeringurile Goetze,ca sa nu mai ai probleme ca vad ca de vreo juma de an tot te chinuie masina!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
ionut L. |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
argon, daca am fost fraier si nu am umblat si la chiulasa, am zis ca nu are cum sa se duca asa repede simeringurile... cred ca mai puteam merge cu setul vechi, uleiul care il mananca cred 100% e pe la simeringuri, si acum si atunci. Setul nou merge bine, bujiile dupa 5000km sunt caramizii, nu au calamina, gaze nu scoate, singura problema este cu papatul uleiului
![]() |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#9
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
e mult 1/1000km.
eu asta recomand:reconditionare chiulasa! asa daca vei schimba numai simmeringurile,ghidurile tot uzate vor ramane si dupa cateva mii de km iar va incepe sa consume ulei! mai bine muncesti odata si bine! |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Minel |
![]()
Post
#10
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Lasa polemicile si treci la treaba
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
eu cred ca o sa fac cum a zis Minel, pt ca chiulasa a fost reconditionata, schimb doar simerindurile astea cred ca nu au fost bune
![]() |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#12
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
bine...
mai iti astept posturile p'aci;) |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
ionut L. |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
Minel, cum le-ai asigurat cu loctite? Exista riscul sa iasa de acolo? o poza cu o chiulasa in sectiune imi poate da cineva? nu stiu cam cum vin simeringurile alea pe acolo ...
|
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
Minel |
![]()
Post
#14
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Portiunea semeringului care se aseaza pe ghidul ( bucsa ) supapei , acolo am aplicat Loctite si apoi am montat prin presare cu mana semeringul .
Si daca nu ma insel , pe spatele ambalajului in care vin semeringurile ai si instructiunile de montaj . Si cum nu sti cum sta treaba , mergi la un mecanic, dar stai langa el si ti le schimba el , daca , consideri ca si citez : "nu stiu cam cum vin simeringurile alea pe acolo " Bafta ! This post has been edited by Minel: 21 May 2009, 10:54 Attached thumbnail(s) Ghiduri___semeringuri.jpg ( Size: 35.38k ) Number of downloads: 2946 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#15
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
vezi ca sunt si unele simeringuri albe , cica sunt mai bune
nu e nevoie sa dai culbutorii jos, doar apesi supapele cu ei si scoti tijele care ii imping si dupaia ii dai pe spate exista o scula speciala de apasat pe arcurile de la supape si scula aia se sprijina in rampa de culbutori. se poate apasa si cu o cheie pe ele...sunt o gramada de metode, dar scula aia e super de utilizat simeringurile intra prin fortare acolo, nu sar asa usor..pentru ce sa pui ceva care sa le tina daca oricum se tin? daca ies de acolo(putin probabil) la apasarea supapei vor intra la loc sau se vor rupe(daca il prinde in pozitie buna de rupt)..... dupa ce ai schimbat simeringurile la un piston si ai pus arcul la loc , sigurantele, etc, du pistonu (in PMI)jos(te uiti pe la gaura bujiei) si dai cu ciocanu usor pe supape sa simulezi de ar face culbutorii si sa te asiguri ca nu sar sigurantele(sa sara acu daca sar, sa nu sara in mers ca pica supapa in piston si e vai si amar de tine vezi cand strangi mizeria care o ai sub capac la culbutori sa nu iti ajunga in baie.... nu e nevoie sa faci nimic la culbutori decat sa refaci jocul. |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Minel |
![]()
Post
#16
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(cristitranca @ 21 May 2009, 14:45) Si daca ai culbutorii uzati , de la lovirea continua cu coada supapei , nu le faci nimic .... ![]() Mai ales ca el a zis ca nu a umblat la chiulasa decat a schimbat o data semeringurile ....si doreste sa le schimbe din nou ... ![]() Daca doriti semeringuri bune , se gasesc si VICTOR REINTZ ... ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#17
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
daca ii ai uzati in nesimtirie, pai ii cam schimbi
motorul tau se aude silentios banuiesc din cauza ca ai reglat culbutorii corect... |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
varu_vyyp |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 30 April 09 ![]() |
Felicitari pentru cine a deschis topicul. Acuma sunt si eu lamurit pe unde se duce uleiu.
Am si eu aceasi problema....totu in regula presiune la ulei buna ....trage bn....consum mic....problema cu fumul pe tobe. Daca ridica capacu de copletare ulei, imi arunca ulei pe acolo dar nu scaote nici un gram de fum . atunci consumul de ulei este de la garniturile alea .... Multam ptr informatii...tin sa precizez ca un mecanic de dacie ( un batranel pe care nu lam luat in seama ) a zis ca problema este de la acele semeriguri. la mn consuma putin ulei |
--------------------
dacia 1300
berlina
1984 veata si acordeoane!...
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#19
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
n-ai simeringuri .....nici a mea din 89 n-are.....nu stiu din ce an s-au introdus, dar sigur mai tarziu de 90'
la tine o sa refaci ghidurile , sau daca ai ghiduri potrivite, poti pune simeringuri, dar testezi la una din supape daca iit permite sau nu daca iti permite inseamna ca nu il rupe..daca nu iti permite, rupe simeringu la apasarea supapei |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
varu_vyyp |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 30 April 09 ![]() |
Am pus moto de R si are sigur semeringuri ....e motor de 1400
kiloasa nu e normala.....la alternator nu are sistem de prindere clasic, nu stiu de pe ce masina este, oricum nu era pozitionat la fel ca la dacia 1300 are altfel de pompa de benzina...am sa fac o poza sa o pun. This post has been edited by varu_vyyp: 21 May 2009, 15:56 |
--------------------
dacia 1300
berlina
1984 veata si acordeoane!...
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
ce nu am inteles eu este cum scot simeringurile vechi...
va multumesc tuturor pentru cele scrise mai sus |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
Merced |
![]()
Post
#22
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Parerea mea de doi bani e ca numai pe la semeringuri nu se duce 1 litru la mia de kilometri. P-acolo se duce la porniri, ca nu prea are timp sa se scurga cand motorul e in functiune. Deci daca totul e in regula dupa r.k.-ul ala, s-ar putea sa te ajute foarte putin schimbarea simeringurilor respective, mai ales daca ai supape cu ghiduri praf...
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#23
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
simeringurile se scot cu surubelnita, prin fortare
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Minel |
![]()
Post
#24
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(cristitranca @ 21 May 2009, 18:03) La mine au iesit cu mana ...... ![]() Ce am facut eu la ea ,doar rectificare culbutori , curatare si spalare rampa si schimbatul semeringurilor ... ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#25
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
pai daca ieseau cu mana, ieseau si cu surubelnita..macar asa nu te mai murdaresti tragand de ele
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
ydaniel |
![]()
Post
#26
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
@ionut:schimba ghiduri+simmeringuri!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#27
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
domnule ydaniel, daca tot insisti asupra ghidurilor, spune si mie ce rost mai au simeringurile? si cum se scot ghidurile, acasa cu sculele obisnuite?
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Merced |
![]()
Post
#28
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Nu, te duci la unu' care stie ce face si iti rectifica toata chiulasa cum trebuie. O sa vada daca ajuta mare lucru simeringuri noi, eu zic ca nu. Nici nu am asa ceva, si in afara de o pala de fum albastru subtirica la unele porniri, nici macar la toate, n-am vazut in urma mea fum de genu'. Si motoru' meu are o varsta, numai eu l-am supus la diverse chinuri, nu mai zic de perioadele de stationare de cate un an cel putin. Si am facut mia de kilometri de la ultimul schimb cu Castrol 15W40 si e in motor fix cat era dupa schimb.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
eu vreau sa schimb decat simeringurile pt ca nu vreau sa mai umblu iar la motor, a fost o data rectificata chiulasa si schimbate ghidurile+simeringuri, dar cred ca nu au fost simeringurile bune
![]() |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
argon |
![]()
Post
#30
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
masoara compresia, daca e OK, vezi de simeringuri.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 07:26 |